Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Milieu
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Milieu Hier kunnen alle discussies woden gevoerd over milieu, kernenergie, klimaatswijziging, ....

Antwoord
 
Discussietools
Oud 28 oktober 2014, 23:37   #521
Johan Daelemans
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 29 augustus 2013
Berichten: 13.061
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Blue Sky Bekijk bericht
Dat is een goede mop. Mensen zouden morele problemen moeten hebben wanneer ze van plan zijn om zonnepanelen te plaatsen?
Het gaat niet om de zonnepanelen zelf, het gaat om de centen die de 'niet zonnepaneel' eigenaars moeten betalen aan de 'zonnepaneel eigenaars'.
Ik kan mis zijn maar volgens mij is het opnieuw een stroom van centen die van arm naar rijk worden gestuurd.
Johan Daelemans is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 oktober 2014, 23:40   #522
Johan Daelemans
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 29 augustus 2013
Berichten: 13.061
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Blue Sky Bekijk bericht
Al bij al vind ik dit zonnepanelen verhaal een storm in een glas water. Jaja, een modaal gezin zal € 200 meer moeten betalen op jaarbasis. So what?
Amper 200€ ....de enige extra uitgaven die de laatste jaren de burger door de strot is geduwd.... of zijn er links en recht nog wat dingen duurder geworden?
Johan Daelemans is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 november 2014, 07:24   #523
patrickve
Secretaris-Generaal VN
 
patrickve's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 februari 2009
Locatie: Grenoble, Frankrijk
Berichten: 111.429
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Blue Sky Bekijk bericht
Al bij al vind ik dit zonnepanelen verhaal een storm in een glas water. Jaja, een modaal gezin zal € 200 meer moeten betalen op jaarbasis. So what?
Kijk, ik zou zelfs tevreden zijn met 50 Euro op jaarbasis per modaal gezin... in mijne zak

Zie je, ik ben minder erg dan die zonnepaneel charlatans ! Ik ben 4 keer goeiekoper !

En daar zal ik dan MIJN dada's mee financieren Om te beginnen, een groot paleis voor mijzelf en mijn gezin. Wa peisde ?

Laatst gewijzigd door patrickve : 9 november 2014 om 07:25.
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 december 2014, 05:33   #524
kelt
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 29 juli 2004
Berichten: 32.870
Standaard

http://www.express.be/business/nl/ec...nen/210034.htm

Meneerke Branson,die honderden miljoenen aan investeringen heeft in "groene energie" voelt de hete adem van "de markt" wegen...(zeg maar,lijdt waarschijnlijk financiele verliezen in zijn investeringen)...

In de huidige geopolitieke situatie,met concurrentieslag tussen de verschillende olie-leveranciers,en dalende subsidiestromen,prikt het extra...

Hij doet zelfs domme uitspraken als "Zonne-energie is goedkoper als olie"....En vergeet daarbij,zoals zovele groenen en pseudo-groenen te vervolgen op deze uitspraak.......ja,het is goedkoper.zolang de overheid op een of andere manier de onbruikbaarheid van groene energie wegsubsidieerd......

Het zal hem toch opgevallen zijn dat in menige natie met veel zon,maar een arme overheid, de zonne-energie echt niet van de grond komt.......

In ons eigen Europa is Griekenland een serieus "case in point" hiervan,en Spanje is niet bepaald rijker geworden van de ,soms indrukwekkende,investeringen in de zon.

We moeten het toegeven,anno 2014,na al die onderzoekingen en staatsinvesteringen is,uiteindelijk,een tank olie- of gasprodukten en een installatie gebaseerd op de verbrandingsmotor onovertroffen in energiedichtheid ,betrouwbaarheid en gebruiksgemak....

Hoe zou dat komen,een donker schema van de Saudi's?

Laatst gewijzigd door kelt : 20 december 2014 om 05:42.
kelt is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 december 2014, 05:43   #525
Hypochonder
Secretaris-Generaal VN
 
Hypochonder's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 december 2008
Berichten: 21.895
Standaard

Goed dat ze nu eindelijk eens een netvergoeding doorrekenen voor zonnepanelen. Mensen die zonnepanelen hebben hebben geld te veel, zoveel is duidelijk.
Hypochonder is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 december 2014, 06:01   #526
reservespeler
Secretaris-Generaal VN
 
reservespeler's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 5 augustus 2012
Berichten: 71.045
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hypochonder Bekijk bericht
Goed dat ze nu eindelijk eens een netvergoeding doorrekenen voor zonnepanelen. Mensen die zonnepanelen hebben hebben geld te veel, zoveel is duidelijk.
Ik heb er wel een lening voor afgesloten hoor.
__________________
N-VA voor een welvarend 2024
reservespeler is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 december 2014, 06:30   #527
Hypochonder
Secretaris-Generaal VN
 
Hypochonder's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 december 2008
Berichten: 21.895
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door reservespeler Bekijk bericht
Ik heb er wel een lening voor afgesloten hoor.
Maakt niet uit he, het feit dat je die lening kan betalen wil nog altijd zeggen dat je geld genoeg hebt.


Zoals bij zo veel problemen in dit land kan de schuld alweer bij links, meer specifiek bij spa gelegd worden. Zij hebben de mensen zot gemaakt om zo veel panelen te leggen dus moeten die mensen nu kwaad zijn op spa.
Hypochonder is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 december 2014, 06:32   #528
reservespeler
Secretaris-Generaal VN
 
reservespeler's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 5 augustus 2012
Berichten: 71.045
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hypochonder Bekijk bericht
Maakt niet uit he, het feit dat je die lening kan betalen wil nog altijd zeggen dat je geld genoeg hebt.


Zoals bij zo veel problemen in dit land kan de schuld alweer bij links, meer specifiek bij spa gelegd worden. Zij hebben de mensen zot gemaakt om zo veel panelen te leggen dus moeten die mensen nu kwaad zijn op spa.
Natuurlijk kan ik eraan uit.
De opbrengst betaald de lening, dat is een feit.
Maar contracten eenzijdig wijzigen, ik denk dat dat niet kan.
__________________
N-VA voor een welvarend 2024
reservespeler is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 december 2014, 06:35   #529
Hypochonder
Secretaris-Generaal VN
 
Hypochonder's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 december 2008
Berichten: 21.895
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door reservespeler Bekijk bericht
Natuurlijk kan ik eraan uit.
De opbrengst betaald de lening, dat is een feit.
Maar contracten eenzijdig wijzigen, ik denk dat dat niet kan.
Eenzijdige wijziging van contracten gebeurt zowat dagelijks, staat dikwijls ook vermeld in de algemene voorwaarden. Wat zou je er trouwens tegen doen? Jezelf volledig van het elektriciteitsnet laten afsluiten?
Hypochonder is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 december 2014, 06:36   #530
reservespeler
Secretaris-Generaal VN
 
reservespeler's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 5 augustus 2012
Berichten: 71.045
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hypochonder Bekijk bericht
Eenzijdige wijziging van contracten gebeurt zowat dagelijks, staat dikwijls ook vermeld in de algemene voorwaarden. Wat zou je er trouwens tegen doen? Jezelf volledig van het elektriciteitsnet laten afsluiten?
Ik moet gewoon niets doen.
Er zijn genoeg grote spelers die daarbij ook nog kapitaalkrachtig zijn.
__________________
N-VA voor een welvarend 2024
reservespeler is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 december 2014, 13:29   #531
patrickve
Secretaris-Generaal VN
 
patrickve's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 februari 2009
Locatie: Grenoble, Frankrijk
Berichten: 111.429
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hypochonder Bekijk bericht
Jezelf volledig van het elektriciteitsnet laten afsluiten?
Ik denk eerlijk gezegd dat dat de juiste oplossing is: geen stroom meer AAN het net leveren. Enkel eigen stroom gebruiken als die voorhanden is, en als er niet genoeg is, van het net gebruiken. Dan zou ik denken dat die belasting niet geldig is: je levert immers geen panelenstroom AAN het net. Je bent een gewone gebruiker, die soms beslist om minder te gebruiken van het net (omdat je je eigen productie hebt).
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 december 2014, 13:40   #532
kelt
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 29 juli 2004
Berichten: 32.870
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
Ik denk eerlijk gezegd dat dat de juiste oplossing is: geen stroom meer AAN het net leveren. Enkel eigen stroom gebruiken als die voorhanden is, en als er niet genoeg is, van het net gebruiken. Dan zou ik denken dat die belasting niet geldig is: je levert immers geen panelenstroom AAN het net. Je bent een gewone gebruiker, die soms beslist om minder te gebruiken van het net (omdat je je eigen productie hebt).
Het impliceert dan de aanleg van een "2de" stroomnet in ieder huis.
Dit omdat er anders geen manier is(of toch niet overtuigend te maken ten opzichte van de netuitbater) dat de twee NOOIT met elkaar te maken kunnen hebben.
Maar inderdaad,er schijnen een beperkt aantal dergelijke mensen te zijn....mensen die ECHT zoveel mogelijk onafhankelijk streven te zijn en daarvoor geen enkele subsidie of bemoeienis verlangen van anderen,en zeker niet van de overheid of de grote "utilities"..

...alle respect voor deze harde kern..
Al de rest zijn kandidaat profiteurs...pseudo "groenen".....subsidie-wereldverbeteraars....
kelt is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 december 2014, 14:06   #533
maddox
Secretaris-Generaal VN
 
maddox's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 september 2002
Locatie: vilvoorde
Berichten: 63.387
Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kelt Bekijk bericht
Maar inderdaad,er schijnen een beperkt aantal dergelijke mensen te zijn....mensen die ECHT zoveel mogelijk onafhankelijk streven te zijn en daarvoor geen enkele subsidie of bemoeienis verlangen van anderen,en zeker niet van de overheid of de grote "utilities"..
Electriciteit mag nog een stuk duurder worden vooraleer zelfvoorziening, zelfs met spotgoedkope vervuilde trukken zoals een 2takt zelfontbrander op afvalolie rendabel wordt.
Citaat:
...alle respect voor deze harde kern..
Al de rest zijn kandidaat profiteurs...pseudo "groenen".....subsidie-wereldverbeteraars....
Waarom denkt U dat firma's zoals Katoennatie en Eternit direct op de subsidiekar sprongen?
Ze waren verwittigd door het geplogen roodpolitieke beheerraadlid.
__________________
De meeste mensen gaan naar het werk om geld te krijgen, niet om het te verdienen.
maddox is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 20 december 2014, 14:41   #534
patrickve
Secretaris-Generaal VN
 
patrickve's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 februari 2009
Locatie: Grenoble, Frankrijk
Berichten: 111.429
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kelt Bekijk bericht
Het impliceert dan de aanleg van een "2de" stroomnet in ieder huis.
Dit omdat er anders geen manier is(of toch niet overtuigend te maken ten opzichte van de netuitbater) dat de twee NOOIT met elkaar te maken kunnen hebben.
Zo zag ik het niet. Ik bedoelde enkel dat er nooit energie naar het net wordt gevoerd. Voor de rest heb je natuurlijk een regelinstallatie die veel of weinig van het net neemt, naargelang, om de zonnepanelen aan te vullen.

Maw, uw interne installatie is uw eigen affaire, en je neemt van het net wat je nodig hebt. Nooit terugvoeden.
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 december 2014, 19:27   #535
non-conformist
Europees Commissaris
 
non-conformist's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 8 september 2013
Berichten: 6.210
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
Zo zag ik het niet. Ik bedoelde enkel dat er nooit energie naar het net wordt gevoerd. Voor de rest heb je natuurlijk een regelinstallatie die veel of weinig van het net neemt, naargelang, om de zonnepanelen aan te vullen.

Maw, uw interne installatie is uw eigen affaire, en je neemt van het net wat je nodig hebt. Nooit terugvoeden.
Wat ga je dan doen als de panelen teveel stroom leveren als er bijvoorbeeld teveel zon is ? De spanning in het thuisnet laten oplopen tot 1000V of zo ?
non-conformist is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 december 2014, 19:41   #536
maddox
Secretaris-Generaal VN
 
maddox's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 september 2002
Locatie: vilvoorde
Berichten: 63.387
Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door non-conformist Bekijk bericht
Wat ga je dan doen als de panelen teveel stroom leveren als er bijvoorbeeld teveel zon is ? De spanning in het thuisnet laten oplopen tot 1000V of zo ?
Stroom die niet gebruikt wordt, word gewoon niet gemaakt door de panelen.

Simpel nietwaar.

Dat is het hele verhaal met terugsturen naar het net, dan blijven de panelen in vol gebruik.

Dat men er per kilowattuur veel goedkopere gascentrales voor moet uitschakelen, waardoor die onrendabel worden qua uitbating, daar hebben onze politici niet over nagedacht...
__________________
De meeste mensen gaan naar het werk om geld te krijgen, niet om het te verdienen.
maddox is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 21 december 2014, 18:42   #537
non-conformist
Europees Commissaris
 
non-conformist's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 8 september 2013
Berichten: 6.210
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door maddox Bekijk bericht
Stroom die niet gebruikt wordt, word gewoon niet gemaakt door de panelen.

Dat men er per kilowattuur veel goedkopere gascentrales voor moet uitschakelen, waardoor die onrendabel worden qua uitbating, daar hebben onze politici niet over nagedacht...
En waar zijn de eigenaars van zonnepanelen dan in de fout ?
non-conformist is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 december 2014, 21:07   #538
maddox
Secretaris-Generaal VN
 
maddox's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 september 2002
Locatie: vilvoorde
Berichten: 63.387
Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door non-conformist Bekijk bericht
En waar zijn de eigenaars van zonnepanelen dan in de fout ?
Schrijf ik dat dan ergens?
__________________
De meeste mensen gaan naar het werk om geld te krijgen, niet om het te verdienen.
maddox is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 22 december 2014, 09:36   #539
Blue Sky
Europees Commissaris
 
Geregistreerd: 1 januari 2008
Berichten: 7.447
Standaard

Kan met het overschot van productie niet opslaan met behulp van een brandstofcel? Ik lees dat er nu al geplaatst worden op basis van gas ter grootte van een boiler.

Een andere mogelijkheid is batterijen van elektrische wagen opladen zoals iemand hier reeds doet.
__________________
Ignorance is bliss
Blue Sky is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 december 2014, 11:20   #540
maddox
Secretaris-Generaal VN
 
maddox's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 september 2002
Locatie: vilvoorde
Berichten: 63.387
Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Blue Sky Bekijk bericht
Kan met het overschot van productie niet opslaan met behulp van een brandstofcel?
Een brandstofcel gebruikt waterstofgas. En ja, dat kan je maken met de overcapaciteit van de zonnepanelen op goeie momenten. Het is wel energievretend, en opslag van waterstofgas blijft een probleem.
Citaat:
Ik lees dat er nu al geplaatst worden op basis van gas ter grootte van een boiler.
Aardgas/methaan is een koolwaterstof. Een brandstofcel gebruikt waterstof en zuurstof om electriciteit te maken, met als restproduct water. Aardgas gebaseerde brandstofcellen gebruiken een catalysator en wat energieom het koolstof van het waterstof te scheiden.
De koolstof moet op de een of andere manier afgevoerd worden, en de gemakkelijkste truk is in de vorm van koolstofdioxide.
Citaat:
Een andere mogelijkheid is batterijen van elektrische wagen opladen zoals iemand hier reeds doet.
Zeker, iedereen een wagen van €30 000+ als backup. En dan is het een weekje bewolkt.
__________________
De meeste mensen gaan naar het werk om geld te krijgen, niet om het te verdienen.
maddox is nu online   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 05:24.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be