Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Over koetjes en kalfjes...
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Over koetjes en kalfjes... Op verzoek van de gebruikers van dit forum: een hoekje waarin je over vanalles en nog wat kan praten... De boog moet namelijk niet altijd gespannen staan hé.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 20 december 2014, 08:59   #61
Scorpio
Minister-President
 
Geregistreerd: 30 juli 2007
Berichten: 4.823
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anselmo Bekijk bericht
Geen opwinding hier.
A) het gaat om een spelletje
En toch zijn er hier een paar die het niet kunnen verkroppen dat 'maar een spelletje' door een allochtoon gewonnen is, en die zich dus moeten gaan bezighouden met verklaringen verzinnen waarom zijn overwinning onterecht was.

Citaat:
B) in het verleden, werden reeds andere winnaars van bevoordeling verdacht en daar was er van allochtoon-zijn geen sprake.
Waren daar hier ook draden van verscheidene bladzijden over?

Men is bij dat spelletje altijd mild, tegen elke deelnemer. Maar da's voor sommigen een wat te eenvoudige verklaring, zeker wanneer je als alternatief met een complottheorie kan komen opdraven.
Scorpio is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 december 2014, 09:00   #62
Scorpio
Minister-President
 
Geregistreerd: 30 juli 2007
Berichten: 4.823
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door koe de poing Bekijk bericht
Cath Luyten werd serieus bevoordeeld omdat Van Looy er op geilde.
Tevens werden m.i alle VT4-medewerkers die geplugd moesten worden milder beoordeeld.
Onzin. Iedereen wordt daar mild beoordeeld, de ene niet meer dan de andere.
Scorpio is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 december 2014, 10:27   #63
SDX
Secretaris-Generaal VN
 
SDX's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 17 oktober 2008
Locatie: Thuis
Berichten: 25.740
Standaard

Verschrikkelijk moeilijke vragen ook, moet je echt wel 'n genie voor zijn.
SDX is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 december 2014, 10:32   #64
kiko
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
kiko's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 2 juni 2004
Berichten: 12.718
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door SDX Bekijk bericht
Verschrikkelijk moeilijke vragen ook, moet je echt wel 'n genie voor zijn.
Weer iemand die het vanuit zijn luie zetel beter kan.
kiko is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 december 2014, 13:29   #65
Boduo
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 9 augustus 2005
Berichten: 58.947
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door SDX Bekijk bericht
Verschrikkelijk moeilijke vragen ook, moet je echt wel 'n genie voor zijn.
"Moeilijk" : zéér relatief !
Kijkt een genie als jij naar zo'n programma ?
Adil is een sympathieke "aangespoelde" die z'n best doet om hier te integreren.

Boduo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 december 2014, 13:42   #66
Ke Nan
Eur. Commissievoorzitter
 
Ke Nan's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 30 maart 2004
Berichten: 8.074
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Boduo Bekijk bericht
"Moeilijk" : zéér relatief !
Kijkt een genie als jij naar zo'n programma ?
Adil is een sympathieke "aangespoelde" die z'n best doet om hier te integreren.

Adil is een sympathieke 'hier geborene' die gewoon zichzelf is. Niet meer en niet minder.

Ik ben ook een uiterst sympathieke 'hier geborene'. Ik heb nooit mijn best gedaan om te integreren. Ik zou wel gek zijn. Nooit van iemand maar ook een opmerking daarover gekregen. Meer nog, ze zijn verbaasd dat mijn ouders niet in België geboren zijn. En zo zit het land vol met 'hier geborenen'.

En voor de rest: Adil , Mezelf , alle andere 'hier geborenen' .
Ke Nan is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 december 2014, 15:52   #67
Demper
Secretaris-Generaal VN
 
Demper's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 juni 2009
Berichten: 40.872
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ke Nan Bekijk bericht
Adil is een sympathieke 'hier geborene' die gewoon zichzelf is. Niet meer en niet minder.

Ik ben ook een uiterst sympathieke 'hier geborene'. Ik heb nooit mijn best gedaan om te integreren. Ik zou wel gek zijn. Nooit van iemand maar ook een opmerking daarover gekregen. Meer nog, ze zijn verbaasd dat mijn ouders niet in België geboren zijn. En zo zit het land vol met 'hier geborenen'.

En voor de rest: Adil , Mezelf , alle andere 'hier geborenen' .
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rudy Bekijk bericht
Demper heeft gelijk.
Demper is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 december 2014, 20:17   #68
Ke Nan
Eur. Commissievoorzitter
 
Ke Nan's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 30 maart 2004
Berichten: 8.074
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Demper Bekijk bericht
Ke Nan is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 december 2014, 00:26   #69
SDX
Secretaris-Generaal VN
 
SDX's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 17 oktober 2008
Locatie: Thuis
Berichten: 25.740
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Boduo Bekijk bericht
"Moeilijk" : zéér relatief !
Kijkt een genie als jij naar zo'n programma ?
Adil is een sympathieke "aangespoelde" die z'n best doet om hier te integreren.

Sporadisch bij 't zappen en dan zag ik vragen als; "Wie kan er 't best de schreeuw (uit 1 of andere film) nadoen", of "Wie kan er 't best (1 of ander dier) uitbeelden" o.i.d., dan denk ik 'ja, daar moet je 'n genie voor zijn en de titel van "slimste mens ter wereld" heb je ècht wel verdiend'.

Adil ken ik niet en zal best wel 'n sympathieke kerel zijn, daar heb ik me niet over uitgesproken.
SDX is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 december 2014, 02:21   #70
DeProf_eet
Banneling
 
 
Geregistreerd: 2 april 2012
Berichten: 4.769
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zipper Bekijk bericht
²!!

Hij was/is een verademing in vergelijking met de meeste overige Marokkaanse inwijkelingen. Spijtig dat hij een uitzondering is ipv een gemiddelde. Na vijftig jaar (islamitische) migratie, blijft het een zeer mager beestje.
En daar kan ik me dan weer bij aansluiten. Op 50 jaar de eerste ietwat verstandige Marokkaan die dankzij wat toegevingen van de quizmaster en wat positieve discriminatie in de keuze van de kandidaten (verhoudingsgewijs meer allochtone kandidaten dan representatief onder de Belgen), wat brains heeft. Dus ...

DeProf_eet is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 december 2014, 10:27   #71
kiko
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
kiko's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 2 juni 2004
Berichten: 12.718
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door DeProf_eet Bekijk bericht
En daar kan ik me dan weer bij aansluiten. Op 50 jaar de eerste ietwat verstandige Marokkaan die dankzij wat toegevingen van de quizmaster en wat positieve discriminatie in de keuze van de kandidaten (verhoudingsgewijs meer allochtone kandidaten dan representatief onder de Belgen), wat brains heeft. Dus ...
Erik Van Looy is voor elke kandidaat toegeeflijk, dus ik daag je uit om voorbeelden te geven die je beschuldiging staven.

Citaat:
en wat positieve discriminatie in de keuze van de kandidaten (verhoudingsgewijs meer allochtone kandidaten dan representatief onder de Belgen)
Ik heb geen flauw idee wat je hier mee bedoelt.
kiko is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 december 2014, 11:08   #72
Scorpio
Minister-President
 
Geregistreerd: 30 juli 2007
Berichten: 4.823
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door DeProf_eet Bekijk bericht
En daar kan ik me dan weer bij aansluiten. Op 50 jaar de eerste ietwat verstandige Marokkaan die dankzij wat toegevingen van de quizmaster en wat positieve discriminatie in de keuze van de kandidaten (verhoudingsgewijs meer allochtone kandidaten dan representatief onder de Belgen), wat brains heeft. Dus ...
Dit is gewoon lachwekkend, maar dat zijn we van je gewoon.

Dus hij heeft gewonnen 'dankzij de toegevingen van de quizmaster'? Welke toegevingen? Kan je een lijstje geven van dingen die bij hem werden goedgekeurd, maar die bij anderen niet goedgekeurd zouden worden? Per aflevering zou leuk zijn.

En hij zat daar natuurlijk omwille van 'positieve discriminatie'. Er waren in totaal 33 kandidaten dit seizoen. Daar waren er drie bij die aan de noemer 'allochtoon' voldoen: Adil, Abou Jahjah en Fatma Taspinar. Nu mag jij mij eens uitleggen hoe dat wil zeggen dat er daar 'verhoudingsgewijs meer allochtone kandidaten dan representatief onder de Belgen' in zaten.

Laatst gewijzigd door Scorpio : 21 december 2014 om 11:08.
Scorpio is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 december 2014, 13:51   #73
Everytime
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 3 februari 2004
Locatie: Bruxelles
Berichten: 32.898
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Universalia Bekijk bericht
Bron

Detail tekst:



Het programma dat de multiculturele samenleving nieuw leven wilde inblazen op verschillende momenten. Ene zekere Dyab Abou Jahjah zat er zelfs in en van dat ogenblik ben ik gestopt met er naar te kijken.

Arm Vlaanderen (België)

Graag reactie
Waar ligt het probleem? In Frankrijk is een van de meest populaire TV-presentators iemand die ook een Arabische oorsprong - uit Egypte om precies te zijn - heeft : Nagui.
Everytime is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 december 2014, 13:55   #74
Everytime
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 3 februari 2004
Locatie: Bruxelles
Berichten: 32.898
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vlijmscherp Bekijk bericht
blijkbaar is het kleurtje voor sommigen zéér belangrijk.
Terwijl dit van geen enkel belang is.
Everytime is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 december 2014, 13:56   #75
Everytime
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 3 februari 2004
Locatie: Bruxelles
Berichten: 32.898
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Scorpio Bekijk bericht
Ongelooflijk eigenlijk hoe er zelfs nu weer zijn die weer een hoop dingen moeten kunnen insinueren, en moeten kunnen beweren dat het doorgestoken kaart was, enkel en alleen omdat er een allochtoon gewonnen heeft. Hoe buitengewoon zielig kan je zijn?

Adil was een verdiende winnaar. Bart De Pauw of Gert Verhulst zouden dat ook geweest zijn. Maar Adil was een genot om bezig te zien: spontaan, supersnel, met een zeer brede kennis en een aanstekelijk enthousiasme. Had hij Kevin geheten dan zouden degenen die nu vanalles insinueren hem tot in de hemel geprezen hebben. Maar hij heet Adil, dus dan kan dat niet he. Triestig.
2!
Everytime is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 december 2014, 14:28   #76
vlijmscherp
Secretaris-Generaal VN
 
vlijmscherp's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 april 2006
Locatie: Zele
Berichten: 44.670
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door SDX Bekijk bericht
Sporadisch bij 't zappen en dan zag ik vragen als; "Wie kan er 't best de schreeuw (uit 1 of andere film) nadoen", of "Wie kan er 't best (1 of ander dier) uitbeelden" o.i.d., dan denk ik 'ja, daar moet je 'n genie voor zijn en de titel van "slimste mens ter wereld" heb je ècht wel verdiend'.

Adil ken ik niet en zal best wel 'n sympathieke kerel zijn, daar heb ik me niet over uitgesproken.
Je moet me niet geloven maar dit is echt waar gewoon een amusementsprogramma, niet meer en niet minder.
__________________
multiculturele samenleving: de vrijheid van elk individu om zijn cultuur te beleven binnen de grenzen van de wetten van het land.
We moeten blijven hopen, blijven geloven in het goede in de mens. Anders lopen we ons vast in een cynisch, zelfdestructief wereldbeeld waar een wit-zwart denken regeert.
vlijmscherp is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 december 2014, 19:09   #77
circe
Secretaris-Generaal VN
 
circe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 22 december 2002
Locatie: Antwerpen
Berichten: 49.144
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door DeProf_eet Bekijk bericht
Klopt en goed opgemerkt. Als het maar een allo was. Pure schande van dat stuk rode linkiewinkie presentator om een boefje als Abou mee te laten spelen.
Ik las nu ook ergens (en het klopt) dat in de laatste uitzendingen Adil toch wel héél snel en b�*ts erop toch wel ineens de vijf gezochte woorden kon vinden zeker? Dus niet enkel dat hij veel van het onderwerp afwist (zoals het boekje dat Bush zat te lezen op 9/11, maar die titel kenden we natuurlijk allemaal, maar dan ook nog eens onmiddellijk zonder enige afwijking direct alle antwoorden kon aframmelen). Daarvoor moet ge écht nen héle slimme zijn hoor. Volgens mij kunnen enkel knuffelallochtonen zoiets.
__________________
Waarom islam"fobie"?

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 december 2014, 19:11   #78
circe
Secretaris-Generaal VN
 
circe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 22 december 2002
Locatie: Antwerpen
Berichten: 49.144
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door HRobin Bekijk bericht
Adil is de verdiende winnaar van het spelletje ( noem het toch geen quiz ).
Van de top-5 had het sowieso een verdiende winnaar geweest, maar dit terzijde.

Iemand die zo maar eventjes de naam van de minnares van Il Duce uit zijn mouw kan schudden heeft toch wel een bredere kennis dan de meeste hier. Nu die kennis kan op korte tijd ingestudeerd worden.

En dat bijsturen van antwoorden door EVL is van alle seizoenen.

Zo is BDW in zijn top-seizoen tot in de finale-week geraakt; heeft TVDS ook wat overwinningen "cadeau" gekregen.
Het gaat hem niet enkel over kennis. De "woorden die we zoeken" zijn puur gokwerk.

En ineens zonder enige zijsprong plotsklaps alle gezochte woorden direct na mekaar uit uw mouw kunnen schudden is toch wel een Nobelprijs waard zeker?
__________________
Waarom islam"fobie"?

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o

Laatst gewijzigd door circe : 21 december 2014 om 19:12.
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 december 2014, 19:12   #79
Scorpio
Minister-President
 
Geregistreerd: 30 juli 2007
Berichten: 4.823
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door circe Bekijk bericht
Ik las nu ook ergens (en het klopt) dat in de laatste uitzendingen Adil toch wel héél snel en b�*ts erop toch wel ineens de vijf gezochte woorden kon vinden zeker? Dus niet enkel dat hij veel van het onderwerp afwist (zoals het boekje dat Bush zat te lezen op 9/11, maar die titel kenden we natuurlijk allemaal, maar dan ook nog eens onmiddellijk zonder enige afwijking direct alle antwoorden kon aframmelen). Daarvoor moet ge écht nen héle slimme zijn hoor. Volgens mij kunnen enkel knuffelallochtonen zoiets.
Insinueer jij nu ook dat ze vals hebben gespeeld?
Scorpio is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 december 2014, 19:12   #80
kiko
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
kiko's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 2 juni 2004
Berichten: 12.718
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door circe Bekijk bericht
Ik las nu ook ergens (en het klopt) dat in de laatste uitzendingen Adil toch wel héél snel en b�*ts erop toch wel ineens de vijf gezochte woorden kon vinden zeker? Dus niet enkel dat hij veel van het onderwerp afwist (zoals het boekje dat Bush zat te lezen op 9/11, maar die titel kenden we natuurlijk allemaal, maar dan ook nog eens onmiddellijk zonder enige afwijking direct alle antwoorden kon aframmelen). Daarvoor moet ge écht nen héle slimme zijn hoor. Volgens mij kunnen enkel knuffelallochtonen zoiets.
De zoveelste insinuatie, gebaseerd op... niets... werkelijk niets...
kiko is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 00:21.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be