Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 1 oktober 2005, 18:01   #41
Groentje-18
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 26 februari 2004
Berichten: 18.625
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door exodus
Het is de bedoeling van de NWO om ons aantal te herleiden tot 500 miljoen op aarde. De bird flu propaganda zit al goed in de lift. Het NWO intrument de WHO heeft er al een paar keer voor gewaarschuwd.

Oei, de WHO verraadt zo de snode plannen van de NWO?
__________________
Bedankt!
Groentje-18 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 oktober 2005, 18:08   #42
Groentje-18
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 26 februari 2004
Berichten: 18.625
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door skailimiet
ik meende te begrijpen dat er pas een vaccin kon worden geproduceerd als de mutatie een feit is. Geen voorraad dus, geen vaccin. Wel plannen die nooit zijn gestest en mogelijkheden tot vaccin productie. Als het virus om zich heen slaat : 10 miljoen belgische vaccins in een paar dagen om ook u te beschermen ?
Dat is ook zo. Het vaccin is deels een gok dus, en in verschillende landen is men al bezig aan de ontwikkeling van een vaccin.
Indien iedereen is gevaccineerd tegen de 'gewone' influenza is dat natuurlijk ook al een grote vooruitgang want dat betekent dat H5N1 zich moeilijk ergens kan muteren. De productie van vaccins gaat helaas ook traag dacht ik. Zeker in vergelijking met de hoeveelheid die zou moeten geproduceerd worden in een heel korte tijd.


Citaat:
En als dit uit de hand loopt (150 ipv 5 miljoen) draait de wereld verder en zal men de economie trachten te herstellen; zelfs bij 1 miljard doden.
Hetzelfde voor water. Water zal zowiezo onze samenleving ontwrichten. Het enige dat ons nog kan redden is een economische noodzaak tot milieu-verbetering. Een triestig effect dat meer en meer de kop op steekt : we zijn tegen milieuvervuiling want het kost teveel. We willen propere lucht, maar het mag mij niets kosten; we willen biodiesel want olie kost mij teveel. grrrrrrrrr
Misschien is niet iedereen zich bewust van onze samenlevingsvorm en de impact hiervan op het milieu.
Inderdaad skailimiet!! Ik ben blij dat er nog eentje het door heeft!!!
Water is en wordt een heel groot probleem!!!
Als je 't mij vraagt velen malen groter dan de energiecrisis waar hier ronduit over gesproken wordt! Alsof energie nodig is om de mens levend te houden ... en water niet.
__________________
Bedankt!
Groentje-18 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 oktober 2005, 18:09   #43
Groentje-18
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 26 februari 2004
Berichten: 18.625
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sofietje
Wanneer je de griep hebt , is dat vaccin toch nutteloos ?
Dat is zo, het is vooral preventief bedoelt.

Citaat:
Hoe lang zal het duren dat iedereen aangetast is ?
Geen idee, ik denk als het zover komt dat het zich eenmaal via de lucht verspreidt in een mum van tijd. Daar is onze sameleving toch op gemaakt.

Citaat:
Afsluiten van de wereld, heb geluk dat ik nog geen peuters heb...
Hoe bedoel je?
__________________
Bedankt!
Groentje-18 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 oktober 2005, 18:27   #44
Sofietje
Banneling
 
 
Sofietje's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 20 september 2005
Berichten: 389
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Groentje-18
Dat is zo, het is vooral preventief bedoelt.



Geen idee, ik denk als het zover komt dat het zich eenmaal via de lucht verspreidt in een mum van tijd. Daar is onze sameleving toch op gemaakt.



Hoe bedoel je?
twee maand afsluiten van de buitenwereld bv....
overdraagbaar via de lucht alleen ? toch via menselijke contacten denk ik , adem , speeksel, besmet geld vastnemen, broeihaarden zoals scholen en
klinieken.... of allemaal een maskertje dragen als met Anthrax....
Sofietje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 oktober 2005, 11:03   #45
exodus
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
exodus's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 mei 2004
Berichten: 13.621
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Groentje-18
Oei, de WHO verraadt zo de snode plannen van de NWO?
De WHO is een organisatie van de NWO. Ze heeft al een paar keer gewaarschuwd voor het volgelgriep virus. Dit is niet de plannen veraden maar de mensen conditioneren voor hetgeen gaat gebeuren. De publieke geest brandmerken met deze collectieve gedachte.
__________________
Yesterday I was clever, so I wanted to change the world. Today I am wise, so I am changing myself. – Rumi
exodus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 oktober 2005, 11:27   #46
Shizie
Banneling
 
 
Shizie's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 maart 2004
Locatie: Ergens in Siberie
Berichten: 2.629
Standaard

150 000 000 chinezen meer of minder, wie gaat het merken ?
Shizie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 oktober 2005, 13:40   #47
oliepiek
Banneling
 
 
oliepiek's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 mei 2005
Berichten: 1.275
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door exodus
De WHO is een organisatie van de NWO. Ze heeft al een paar keer gewaarschuwd voor het volgelgriep virus. Dit is niet de plannen veraden maar de mensen conditioneren voor hetgeen gaat gebeuren. De publieke geest brandmerken met deze collectieve gedachte.
Volgens Exodus behoort iedereen tot de NWO behoort, behalve hijzelf. Wat een eenzaam bestaan.

Ik heb een kennis die bij de WHO werkt. Ik moet wel zeggen dat hij inderdaad iets superieurs heeft: staalblauwe ogen, blond haar en ongeveer ne meter neechtig. Ik ben heel fier nu.
oliepiek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 oktober 2005, 15:51   #48
armoede
Burgemeester
 
armoede's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 30 maart 2005
Berichten: 580
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door longhorn
Struisvogels zijn immuun tegen de vogelgriep.
De stelling dat mensen rondlopen als vogels zonder kop gaat blijkbaar dus op vermits een struisvogel immuun is en de mens niet. Maar ja afgaand op vele replieken van allerlei mensen op dees forum moet ik toegeven dat er vele kiekens zonder kop rondlopen en dan nog kiekens die niet immuun zijn. lang leve de struisvogels maar ja de steken dan ook hun kop in het zand als gevaar dreigt. Msschn een goeie tip laten we onze kop ook in het zand steken dan zijn we msschn ook immuun voor de vogelgriep.[edit]
[size=1]Edit:[/size]
[size=1]After edit by armoede on 02-10-2005 at 16:51
Reason:
--------------------------------

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door longhorn
Struisvogels zijn immuun tegen de vogelgriep.
De stelling dat mensen rondlopen als vogels zonder kop gaat blijkbaar dus op vermits een struisvogel immuun is en de mens niet. Maar ja afgaand op vele replieken van allerlei mensen op dees forum moet ik toegeven dat er vele kiekens zonder kop rondlopen en dan nog kiekens die niet immuun zijn. lang leve de struisvogels maar ja de steken dan ook hun kop in het zand als gevaar dreigt. Msschn een goeie tip laten we onze kop ook in het zand steken dan zijn we msschn ook immuun voor de vogelgriep.[/size]


[size=1]Before any edits, post was:
--------------------------------

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door longhorn
Struisvogels zijn immuun tegen de vogelgriep.
De stelling dat mensen rondlopen als vogels zonder kop gaat blijkbaar dus op vermits een struisvogel immuun is en de mens niet. Maar je afgaand op vele replieken van allerlei mensen op dees forum moet ik toegeven dat er vele kiekens zonder kop rondlopen en dan nog kiekens die niet immuun zijn. lang leve de struisvogels maar ja de steken dan ook hun kop in het zand als gevaar dreigt. Msschn een goeie tip laten we onze kop ook in het zand steken dan zijn we msschn ook immuun voor de vogelgriep.[/size]
[/edit]
__________________
[SIZE=5]Liefde en haat zijn niet blind, maar verblind door vuur, dat we in ons dragen.[/SIZE]

Laatst gewijzigd door armoede : 2 oktober 2005 om 15:51.
armoede is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 oktober 2005, 11:21   #49
Groentje-18
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 26 februari 2004
Berichten: 18.625
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Shizie
150 000 000 chinezen meer of minder, wie gaat het merken ?
Je hebt gelijk.

Alleen maar mensen met een beetje empathie: bitter weinigen dus.
__________________
Bedankt!
Groentje-18 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 oktober 2005, 15:17   #50
Apocalyps
Minister
 
Apocalyps's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 augustus 2005
Berichten: 3.697
Standaard

Uitbraak dodelijke vogelgriep in Turkije bron; NU.nl.

Roemenië is zeer waarschijnlijk ook getroffen door de uiterst besmettelijke vogelgriep.[edit]
[size=1]Edit:[/size]
[size=1]After edit by Apocalyps on 13-10-2005 at 16:18
Reason:
--------------------------------

Uitbraak dodelijke vogelgriep in Turkije bron; NU.nl.

Roemenië is zeer waarschijnlijk ook getroffen door de uiterst besmettelijke vogelgriep.[/size]


[size=1]Before any edits, post was:
--------------------------------

Uitbraak dodelijke vogelgriep in Turkije bron; [url=http://www.nu.nl/news/608001/21/Uitbraak_vogelgriep_in_Turkije_%28video%29.html]NU.nl.

Roemenië is zeer waarschijnlijk ook getroffen door de uiterst besmettelijke vogelgriep.[/size]
[/edit]
__________________
Het onbekende verklaren met het bekende is een logische procedure, het bekende verklaren met het onbekende is een vorm van theologische waanzin.

Laatst gewijzigd door Apocalyps : 13 oktober 2005 om 15:18.
Apocalyps is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 oktober 2005, 16:34   #51
Groentje-18
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 26 februari 2004
Berichten: 18.625
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Apocalyps
Uitbraak dodelijke vogelgriep in Turkije bron; NU.nl.

Roemenië is zeer waarschijnlijk ook getroffen door de uiterst besmettelijke vogelgriep.
Jip, 't is bevestigd dat 't H5N1 is.

Slik!
__________________
Bedankt!
Groentje-18 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 oktober 2005, 16:47   #52
Groentje-18
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 26 februari 2004
Berichten: 18.625
Standaard

Citaat:
Roche: Tamiflu stays in-house
Swiss drug giant vows to increase production by 8-10 times for bird flu anti-viral.
October 12, 2005: 4:17 PM EDT
By Aaron Smith, CNN/Money staff writer

NEW YORK (CNN/Money) – Roche Holding AG, the Swiss maker of the lead drug in fighting bird flu, said it will drastically increase its manufacturing capacity by next year to meet demand, but will not outsource.

"Roche will have increased its manufacturing capacity 8-10 fold by mid-2006, through significant investments in internal and external capacity," said Roche in a prepared statement provided by spokesman Terence Hurley. "Roche is prepared to continue manufacturing Tamiflu to meet global demand both now and in the future and fully intends to remain the sole manufacturer of Tamiflu."

Roche also said that it plans to manufacture Tamiflu in the United States. Roche, which has produced the drug since 1999, said it has "collaborated and is seeking to further collaborate" with unnamed companies "to further speed up production to ensure manufacture of Tamiflu in the shortest possible time frame."


Roche's Tamiflu is considered the top anti-viral in protecting people against avian flu, also known as H5N1. Tamiflu is an anti-viral that is taken in a pill form after the patient contracts avian flu. The drug can save the patient's life if it is taken within two days of infection.

Avian flu can be transmitted from birds to humans and has killed at least 60 people in Asia, creating concern that it could erupt into a massive pandemic on the scale of the influenza virus that killed up to 50 million people in 1918. Scientists recently discovered that the 1918 influenza virus originated in birds.

The Senate has approved $3.9 billion to stockpile medications to protect the population against avian flu, and Roche is considered one of the top contenders to secure a contract. Andreas Theisen, analyst for German bank WestLB, estimated that Roche will receive $1.7 billion to $1.8 billion from the U.S. government to produce Tamiflu.

However, there are concerns that Roche might not be able to produce enough Tamiflu in the event of an outbreak. Roche could run into trouble if it doesn't have the capacity to produce enough Tamiflu to satisfy demand, said Bernstein analyst Gbola Amusa. If governments run short of supply during a crisis, they may resort to unconventional means to produce the drug, said Amusa.

"The potential is that if an avian flu pandemic occurs, Roche's Tamiflu patents could be invalidated," said Amusa. "When there is a national need, there are powers to do things like that."

Amusa said Roche could actually benefit from outsourcing, because the company could satisfy demand while maintaining control of its product.

"We know that Roche is capacity constrained on Tamiflu and people will buy as much as they produce," said Amusa. "So outsourcing today will only generate incremental revenue for them. It's a profitable decision for them."

Nevertheless, Roche apparently wants to keep sole production of the drug.

Peter Cartwright, analyst for Williams de Broe, said the potential sales for Tamiflu are unlimited.

"If the world decides to stockpile in significant size, you can come up with any number you like," said Cartwright, referring to sales estimates.

British drug maker GlaxoSmithKline (up $0.66 to $50.79, Research) also has an anti-viral on the market called Relenza, an inhalable drug also known as zanamivir. Analysts say that Tamiflu is the preferred drug because the pill is easier to take, particularly for asthmatics.

There are no FDA-approved vaccines for avian flu on the market. However, the U.S. government has agreed to pay French drug maker Sanofi-Aventis (down $0.70 to $40.87, Research) $100 million to produce a bird flu vaccine at its factory in Swiftwater, Pa. The government will sometimes sidestep FDA approval for drugs that it needs.

Amusa estimated that the U.S. government will spend $2.5 billion to $3 billion to stock up on vaccines, which he considers to be more effective in protecting the population because they are preventative.

Amusa does not own shares in the companies mentioned here and Bernstein does not conduct business with them. Cartwright owns shares in Roche and GlaxoSmithKline and Williams de Broe may have conducted business with them in the last 12 months.

To read about the billions of dollars the U.S. government is planning to spend on avian flu drugs, click here.
??

Ik dacht dat de productie opdrijven niet mogelijk was??
En nu doen ze 't ineens wel ...
Tegen midden 2006... Ook goeiemorgen...
__________________
Bedankt!
Groentje-18 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 oktober 2005, 16:58   #53
/\|cazar
Banneling
 
 
/\|cazar's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 5 maart 2004
Berichten: 4.052
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Groentje-18
??

Ik dacht dat de productie opdrijven niet mogelijk was??
En nu doen ze 't ineens wel ...
Tegen midden 2006... Ook goeiemorgen...
ik dacht dat de gekke chinezen tamiflu aan hun kippen hadden gegeven, met als gevolg ...
/\|cazar is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 oktober 2005, 17:07   #54
Groentje-18
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 26 februari 2004
Berichten: 18.625
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door /\|cazar
ik dacht dat de gekke chinezen tamiflu aan hun kippen hadden gegeven, met als gevolg ...
Och?

Ik dacht dat ze alle kippen hadden ingeënt (maar dat was mss met tamiflu).
__________________
Bedankt!
Groentje-18 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 oktober 2005, 17:08   #55
/\|cazar
Banneling
 
 
/\|cazar's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 5 maart 2004
Berichten: 4.052
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Groentje-18
Och?

Ik dacht dat ze alle kippen hadden ingeënt (maar dat was mss met tamiflu).
met wat ingeënt ?

er is nog geen vaccin.
/\|cazar is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 oktober 2005, 17:18   #56
Groentje-18
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 26 februari 2004
Berichten: 18.625
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door /\|cazar
met wat ingeënt ?

er is nog geen vaccin.
Ik weet niet zeker met welk. Maar ze hebben er daar in ieder geval iets opgevonden.

Vaccins die overigens wel erg omstreden zijn omwille van het feit dat ze werden gekweekt in nieren die werden voorzien van kankercellen ofzoiets omdat die sneller toenemen ... (bij apen...). 'Klein detail' is dat het vaccin dan ook kankerverwekkend kan zijn.

Ze kunnen ook ingeënt worden met tamiflu. In Roemenië en in Turkije zou dat al volop bezig zijn (bij mensen weliswaar).
En België zou ook snel beschikken over 350 000 dosissen...
__________________
Bedankt!
Groentje-18 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 oktober 2005, 17:24   #57
/\|cazar
Banneling
 
 
/\|cazar's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 5 maart 2004
Berichten: 4.052
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Groentje-18
Ik weet niet zeker met welk. Maar ze hebben er daar in ieder geval iets opgevonden.

Vaccins die overigens wel erg omstreden zijn omwille van het feit dat ze werden gekweekt in nieren die werden voorzien van kankercellen ofzoiets omdat die sneller toenemen ... (bij apen...). 'Klein detail' is dat het vaccin dan ook kankerverwekkend kan zijn.

Ze kunnen ook ingeënt worden met tamiflu. In Roemenië en in Turkije zou dat al volop bezig zijn (bij mensen weliswaar).
En België zou ook snel beschikken over 350 000 dosissen...
Die uitleg rammelt heel sterk, groentje. Heb je er een referentie naar ?
Tamiflu is een anti-viraal middel, dus niet bepaald iets om mee 'in te enten'. Het werd in China ( tot grote woede van de FAO ) in de kippen ingespoten in de hoop zo een plaag in dat land te kunnen vermijden. Maar nu pas begint de menselijke griep haar intrede te doen, allemaal kwestie van timing.
/\|cazar is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 oktober 2005, 18:34   #58
Groentje-18
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 26 februari 2004
Berichten: 18.625
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door /\|cazar
Die uitleg rammelt heel sterk, groentje. Heb je er een referentie naar ?
Tamiflu is een anti-viraal middel, dus niet bepaald iets om mee 'in te enten'. Het werd in China ( tot grote woede van de FAO ) in de kippen ingespoten in de hoop zo een plaag in dat land te kunnen vermijden. Maar nu pas begint de menselijke griep haar intrede te doen, allemaal kwestie van timing.
Welke stuk van mijn uitleg rammelt?

Ik haal mijn informatie op deze sites:
http://fijnefeitjes.web-log.nl/
http://www.sars.com.sg/birdflu/bfindex.php

Gewoon een overzicht van het nieuws wereldwijd. Op de bovenste vond ik het bericht, maar ik denk dat het ondertussen weg is.
Het was ofwel in Singapore of in Korea dat ze bezig waren met het "produceren" van vaccins in kankercellen.

Betekent inenten niet hetzelfde als inspuiten? Ik weet dat Tamiflu een anti-viraal middel is hoor, maar het wordt nu ook ingespoten als preventiemiddel tegen de griep in Turkije en Roemenië nu.

Dat ze de kippen in China hadden ingespoten met Tamiflu wist ik wel niet.

Trouwens, er zou een wet zijn waardoor het patent van Roche op Tamiflu kan doorbroken worden indien nodig zodat ook andere het kunnen produceren...[edit]
[size=1]Edit:[/size]
[size=1]After edit by Groentje-18 on 13-10-2005 at 19:35
Reason:
--------------------------------

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door /\|cazar
Die uitleg rammelt heel sterk, groentje. Heb je er een referentie naar ?
Tamiflu is een anti-viraal middel, dus niet bepaald iets om mee 'in te enten'. Het werd in China ( tot grote woede van de FAO ) in de kippen ingespoten in de hoop zo een plaag in dat land te kunnen vermijden. Maar nu pas begint de menselijke griep haar intrede te doen, allemaal kwestie van timing.
Welke stuk van mijn uitleg rammelt?

Ik haal mijn informatie op deze sites:
http://fijnefeitjes.web-log.nl/
http://www.sars.com.sg/birdflu/bfindex.php

Gewoon een overzicht van het nieuws wereldwijd. Op de bovenste vond ik het bericht, maar ik denk dat het ondertussen weg is.
Het was ofwel in Singapore of in Korea dat ze bezig waren met het "produceren" van vaccins in kankercellen.

Betekent inenten niet hetzelfde als inspuiten? Ik weet dat Tamiflu een anti-viraal middel is hoor, maar het wordt nu ook ingespoten als preventiemiddel tegen de griep in Turkije en Roemenië nu.

Dat ze de kippen in China hadden ingespoten met Tamiflu wist ik wel niet.

Trouwens, er zou een wet zijn waardoor het patent van Roche op Tamiflu kan doorbroken worden indien nodig zodat ook andere het kunnen produceren...[/size]


[size=1]Before any edits, post was:
--------------------------------

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door /\|cazar
Die uitleg rammelt heel sterk, groentje. Heb je er een referentie naar ?
Tamiflu is een anti-viraal middel, dus niet bepaald iets om mee 'in te enten'. Het werd in China ( tot grote woede van de FAO ) in de kippen ingespoten in de hoop zo een plaag in dat land te kunnen vermijden. Maar nu pas begint de menselijke griep haar intrede te doen, allemaal kwestie van timing.
Welke stuk van mijn uitleg rammelt?

Ik haal mijn informatie op deze sites:
http://fijnefeitjes.web-log.nl/
http://www.sars.com.sg/birdflu/bfindex.php

Gewoon een overzicht van het nieuws wereldwijd. Op de bovenste vond ik het bericht, maar ik denk dat het ondertussen weg is.
Het was ofwel in Singapore of in Korea dat ze bezig waren met het "produceren" van vaccins in kankercellen.

Betekent inenten niet hetzelfde als inspuiten? Ik weet dat Tamiflu een anti-viraal middel is hoor, maar het wordt nu ook ingespoten als preventiemiddel tegen de griep in Turkije en Roemenië nu.[/size]
[/edit]
__________________
Bedankt!

Laatst gewijzigd door Groentje-18 : 13 oktober 2005 om 18:35.
Groentje-18 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 oktober 2005, 18:47   #59
Groentje-18
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 26 februari 2004
Berichten: 18.625
Standaard

Gevonden.

t Was Viëtnam dus.

Citaat:
Vietnam's avian flu vaccine
Vietnam announced in late May it would not go ahead with human testing of its bird flu vaccine. Today's Time magazine covers that story and explains why the world scientific community has been worried about human testing:

The problem is that the virus reference seed—the weakened bit of live H5N1 used to build up immunity in the human body—was mixed with cancer cells to help it replicate and then grown in a monkey kidney. That method is highly unorthodox. "People could get cancer from the vaccine," says Klaus Stohr, head of the WHO's global influenza program. Even more ominous, the developers say they've followed international procedures to ensure that the virus hasn't mutated in the making of the vaccine, but they haven't opened all their records or allowed an inspection of their labs. The chances of mutations are slim, says Robin Robinson, an epidemiologist and influenza expert at the U.S. Department of Health and Human Services, but the Vietnamese method "may have provided a means for emergence of mutated H5N1 viruses in humans that may lead to a pandemic."

Time claims that Vietnam still plans to test the vaccine on humans:

WHO officials thought they had convinced Vietnam's government to call off human testing on its vaccine and develop a new one based on an approved virus seed provided by the WHO. But two top Vietnamese scientists tell TIME they will forge ahead with their own strain. "Nothing has changed," says Dr. Nguyen Thu Van, the head of the vaccine team. "We will test our vaccine on humans as planned before." There's little anyone can do: the WHO has no enforcement powers. "The danger is very unlikely," admits Michael Perdue, a WHO virus expert who has consulted with Vietnam. "But you just don't want to play with fire."

Posted by Silviu Dochia on June 13, 2005 at 09:53 AM in Vaccines, Vietnam | Permalink | Comments (0)
__________________
Bedankt!
Groentje-18 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 oktober 2005, 11:26   #60
JOHN_ZONDER_VREES
Burger
 
JOHN_ZONDER_VREES's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 oktober 2005
Berichten: 184
Standaard

als het virus kon muteren van het "gewone vogelvirus" naar het "vogelvirus gevaarlijk voor mensen"... is het dus een VERANDERLIJK virus dat zich zal blijven muteren en klonen in andere resistente versies.
(vergelijkbaar probleem ANTI-BIOTIKA,men had steeds hogere en hogere dosissen nodig totdat het niet meer hielp vermits 100% resistent geworden)

toch is er nergens informatie te vinden over de oorsprong van het vogelvirus.
virussen groeien niet aan de bomen noch vallen ze uit de lucht plotseling noch ontstaan ze uit het totale niets...
__________________
the path of superstition leads to the crossroads of insanity !

...religion is the opium for poor minded people...science is the healthfood for atheists !

http://users.pandora.be/diaboloxxx/d...e_of_islam.wmv
JOHN_ZONDER_VREES is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 05:24.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be