Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Bekijk resultaten enquête: Is televisie beter of slechter geworden?
ja, abosluut 7 46,67%
neen 6 40,00%
geen mening, die voorgekauwde shit interesseert mij nie 7 46,67%
Meerdere antwoorden per stemmer mogelijk. Aantal stemmers: 15. Je mag niet stemmen in deze enquête

Antwoord
 
Discussietools
Oud 4 oktober 2005, 16:10   #1
Sofietje
Banneling
 
 
Sofietje's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 20 september 2005
Berichten: 389
Standaard Is televisie beter of slechter geworden?

Is televisie beter of slechter geworden?


Met nieuwe programma's als Dubbel Geboekt, Als 't maar Beweegt, Schoon en Meedogenloos en X Factor is er een nieuw propvol televisieseizoen van start gegaan. Opnieuw veel reality tv. Ook de gevestigde waarden in de branche zoals de Pfaffs, The Block, Expeditie Robinson en Boer zkt. Vrouw zijn alweer aan een nieuw seizoen bezig. En dit jaar heerst koning voetbal als nooit tevoren dankzij Studio 1. Daarenboven komt nog het digitale televisieaanbod, dat zich nu nog in een prille beginfase bevindt, maar naar de toekomst toe nog zeker zal groeien.

Als kijker zie je haast door het bos de bomen niet meer. De strategen van de zenders halen hun trucjes boven om de kijkers te lokken en andere zenders voor te zijn. Ze programmeren hun kijkcijferkanonnen het liefst tegelijkertijd met een concurrerend programma. Als kijker moet je noodgedwongen een keuze maken. Het programma missen, tegen je zin met je huisgenoten meekijken of desnoods het programma opnemen en later bekijken. Of toch maar een tweede televisietoestel aanschaffen?

Grijpt u sneller dan vroeger naar de afstandsbediening? Zou u het liefst wat minder televisie willen kijken? Blijft u thuis voor uw programma's? Denkt u met enige nostalgie terug aan die tijd toen er van zo'n aanbod nog geen sprake was? En vooral, hebt u die programma's allemaal al niet eens gezien? Laat het ons weten in het forum.




het is wat te zeggen etegnwoordig , diene tv , acht posten kwijt en zelfde prijs
en willen ze een mens nog zo een Digibox toestel aansmeren , de oplichters...
nie mee mij zenne
hebben we dan nog enkel keus uit de rode staatszender , de VRT of de blauwe VLD zender VTM met die oude sloefen en hoeren vanuit de Thillo-groep
( Wiesenbeek , man van Versnick, Verstraeten , vreet regelmatig met VHFST zelf of
zijn broer , ... samengevat ; het blauw of paars fabriekske... )


Enige wat een mens nog heeft is Witekerke dat ook tegensteekt, Familie om in
slaap te vallen, die domme Clouseau broeders , kwieskes met allochtonen ,...


wat denken jullie ervan ? en de politieke invloed , bestaat die of niet[edit]
[size=1]Edit:[/size]
[size=1]After edit by Sofietje on 04-10-2005 at 17:13
Reason:
--------------------------------

Is televisie beter of slechter geworden?


Met nieuwe programma's als Dubbel Geboekt, Als 't maar Beweegt, Schoon en Meedogenloos en X Factor is er een nieuw propvol televisieseizoen van start gegaan. Opnieuw veel reality tv. Ook de gevestigde waarden in de branche zoals de Pfaffs, The Block, Expeditie Robinson en Boer zkt. Vrouw zijn alweer aan een nieuw seizoen bezig. En dit jaar heerst koning voetbal als nooit tevoren dankzij Studio 1. Daarenboven komt nog het digitale televisieaanbod, dat zich nu nog in een prille beginfase bevindt, maar naar de toekomst toe nog zeker zal groeien.

Als kijker zie je haast door het bos de bomen niet meer. De strategen van de zenders halen hun trucjes boven om de kijkers te lokken en andere zenders voor te zijn. Ze programmeren hun kijkcijferkanonnen het liefst tegelijkertijd met een concurrerend programma. Als kijker moet je noodgedwongen een keuze maken. Het programma missen, tegen je zin met je huisgenoten meekijken of desnoods het programma opnemen en later bekijken. Of toch maar een tweede televisietoestel aanschaffen?

Grijpt u sneller dan vroeger naar de afstandsbediening? Zou u het liefst wat minder televisie willen kijken? Blijft u thuis voor uw programma's? Denkt u met enige nostalgie terug aan die tijd toen er van zo'n aanbod nog geen sprake was? En vooral, hebt u die programma's allemaal al niet eens gezien? Laat het ons weten in het forum.




het is wat te zeggen etegnwoordig , diene tv , acht posten kwijt en zelfde prijs
en willen ze een mens nog zo een Digibox toestel aansmeren , de oplichters...
nie mee mij zenne
hebben we dan nog enkel keus uit de rode staatszender , de VRT of de blauwe VLD zender VTM met die oude sloefen en hoeren vanuit de Thillo-groep
( Wiesenbeek , man van Versnick, Verstraeten , vreet regelmatig met VHFST zelf of
zijn broer , ... samengevat ; het blauw of paars fabriekske... )


Enige wat een mens nog heeft is Witekerke dat ook tegensteekt, Familie om in
slaap te vallen, die domme Clouseau broeders , kwieskes met allochtonen ,...


wat denken jullie ervan ? en de politieke invloed , bestaat die of niet[/size]


[size=1]Before any edits, post was:
--------------------------------

Is televisie beter of slechter geworden?


Met nieuwe programma's als Dubbel Geboekt, Als 't maar Beweegt, Schoon en Meedogenloos en X Factor is er een nieuw propvol televisieseizoen van start gegaan. Opnieuw veel reality tv. Ook de gevestigde waarden in de branche zoals de Pfaffs, The Block, Expeditie Robinson en Boer zkt. Vrouw zijn alweer aan een nieuw seizoen bezig. En dit jaar heerst koning voetbal als nooit tevoren dankzij Studio 1. Daarenboven komt nog het digitale televisieaanbod, dat zich nu nog in een prille beginfase bevindt, maar naar de toekomst toe nog zeker zal groeien.

Als kijker zie je haast door het bos de bomen niet meer. De strategen van de zenders halen hun trucjes boven om de kijkers te lokken en andere zenders voor te zijn. Ze programmeren hun kijkcijferkanonnen het liefst tegelijkertijd met een concurrerend programma. Als kijker moet je noodgedwongen een keuze maken. Het programma missen, tegen je zin met je huisgenoten meekijken of desnoods het programma opnemen en later bekijken. Of toch maar een tweede televisietoestel aanschaffen?

Grijpt u sneller dan vroeger naar de afstandsbediening? Zou u het liefst wat minder televisie willen kijken? Blijft u thuis voor uw programma's? Denkt u met enige nostalgie terug aan die tijd toen er van zo'n aanbod nog geen sprake was? En vooral, hebt u die programma's allemaal al niet eens gezien? Laat het ons weten in het forum.




het is wat te zeggen etegnwoordig , diene tv , acht posten kwijt en zelfde prijs
en willen ze een mens nog zo een Digibox toestel aansmeren , de oplichters...
nie mee mij zenne
hebben we dan nog enkel keus uit de rode staatszender , de VRT of de blauwe VLD zender VTM met die oude sloefen en hoeren vanuit de Thillo-groep
( Wiesenbeek , man van Versnick, Verstraeten , vreet regelmatig met VHFST zelf of
zijn broer , ... samengevat ; het blauw of paars fabriekske... )


Enige wat een mens nog heeft is Witekerke dat ook tegensteekt, Familie om in
slaap te vallen, die domme Clouseau broeders , kwieskes met allochtonen ,...


wat denken jullie ervan ?[/size]
[/edit]

Laatst gewijzigd door Sofietje : 4 oktober 2005 om 16:13.
Sofietje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 oktober 2005, 16:19   #2
janisgroot
Vreemdeling
 
janisgroot's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 30 september 2005
Berichten: 45
Standaard

ge zijt die vrouwmensen die constant ne kleinen aan het uitpersen zijn, vergeten
ik snap nie wa sommige mensen daar in zien.

ofterwel zijn het domme vrouwlie met dikke tetten oftewel zijn het dikke marginale vrouwlie die hun 6-den drieling aan het uitpersen zijn
tv is tof!

nie dat ik iets tegen die tetten heb, maar teveel tetten maken tetten saai en als echte vent kunt ge u dat niet veroorlooven.
janisgroot is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 oktober 2005, 16:21   #3
skaldis
Banneling
 
 
Geregistreerd: 22 maart 2004
Berichten: 3.520
Standaard

Ja absoluut, en vooral tartaar, veel.[edit]
[size=1]Edit:[/size]
[size=1]After edit by skaldis on 04-10-2005 at 17:21
Reason:
--------------------------------

Ja absoluut, en vooral tartaar, veel.[/size]


[size=1]Before any edits, post was:
--------------------------------

Ja absoluut, en vooral tartaat, veel.[/size]
[/edit]

Laatst gewijzigd door skaldis : 4 oktober 2005 om 16:21.
skaldis is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 oktober 2005, 16:28   #4
Bobke
Secretaris-Generaal VN
 
Bobke's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 december 2002
Locatie: Waasland
Berichten: 43.633
Standaard

Het kan moeilijk slechter worden want het zijn meestal herhalingen.
Bobke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 oktober 2005, 16:33   #5
Bhairav
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Bhairav's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 juli 2004
Berichten: 18.931
Standaard

Ik vind dat er te weinig obscene dingen te zien zijn.
Ge ziet soms wel eens bloot of decadentie, en een aars op Vitaya. Maar het kan méér.
Bhairav is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 oktober 2005, 17:01   #6
Drag0n
Vreemdeling
 
Drag0n's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 30 mei 2004
Berichten: 52
Standaard

Ik zelf kijk veel minder naar TV dan vroeger, wat mij wel tegensteekt zijn die reality-shows waar ze niets anders doen dan blijten. Ik vind de vroegere programmas als The French Prins, McGiver, Hooker etc nog altijd beter... Alles kan beter vind ik ook hilarisch :d
Drag0n is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 oktober 2005, 18:59   #7
Mambo
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 27 april 2004
Berichten: 43.539
Standaard

Het is verbrod door de reclame blokken en door al die goedkope tv formule's zoals in italie met als maar meer belachelijke spelletjes (en nog betalend ook?) en 1000 keer hetzelfde.
En dan die woordzoekers met zogezegde ferme geldprijzen. Binnen de 2 sec weet je het woord maar je zal geen prijs krijgen want als je durft te bellen beginnen ze steevast een ander spelletje met je te spelen (met je voeten spelen)
Enkel de bellers moeten ze hebben, geen winnaars!

GELUKKIG HEB IK FILMNET!
__________________
Misschien heb ik me wel vergist.
Of niet ?
Mambo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 oktober 2005, 19:00   #8
King of beggars and fleas
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
King of beggars and fleas's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 februari 2005
Berichten: 14.324
Standaard

het is idd naar de knoppen sinds de intrede van de commerciele televisie
__________________
Alles neem ik terug wat ik hier heb verkondigd. Ik raad iedereen aan om zich met geen enkele politieke strekking in te laten, zich te ontfermen over de armen van deze wereld en zich te bekeren tot het ware geloof in Jezus Christus als Gods enig geboren zoon die voor ons gestorven en verrezen is opdat wij van onze zondige natuur bevrijdt zouden kunnen worden. Het einde is nabij en de mensenzoon zal spoedig terugkomen, gezeten op de wolken met grote macht en majesteit. hallelujah.
King of beggars and fleas is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 oktober 2005, 19:04   #9
Grellig
Minister
 
Grellig's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 16 februari 2005
Berichten: 3.175
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door King of beggars and fleas
het is idd naar de knoppen sinds de intrede van de commerciele televisie
Idd king.Er heerst een enorm verschil in kwaliteit tussen Nederland en België.Programma's als Nova,Twee Vandaag en dergelijke,daar kan België niet aan tippen.

Het valt me ook op dat op de nederlandse tv veel aandacht wordt geschonken aan mensen met ziekte's zoals kanker en dergelijke.Zulke programma's zijn zeer troostend voor mensen met een ziekte.Maar ja,hier hebben ze liever de Sam en Jean-Marie..................[edit]
[size=1]Edit:[/size]
[size=1]After edit by Grellig on 04-10-2005 at 20:05
Reason:
--------------------------------

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door King of beggars and fleas
het is idd naar de knoppen sinds de intrede van de commerciele televisie
Idd king.Er heerst een enorm verschil in kwaliteit tussen Nederland en België.Programma's als Nova,Twee Vandaag en dergelijke,daar kan België niet aan tippen.

Het valt me ook op dat op de nederlandse tv veel aandacht wordt geschonken aan mensen met ziekte's zoals kanker en dergelijke.Zulke programma's zijn zeer troostend voor mensen met een ziekte.Maar ja,hier hebben ze liever de Sam en Jean-Marie..................[/size]


[size=1]Before any edits, post was:
--------------------------------

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door King of beggars and fleas
het is idd naar de knoppen sinds de intrede van de commerciele televisie
Idd king.Er heerst een enorm verschil in kwaliteit tussen Nederland en België.Programma's als Nova,Twee Vandaag en dergelijke,daar kan België niet aan tippen.

Hat valt me ook op dat op de nederlandse tv veel aandacht wordt geschonken aan mensen met ziekte's zoals kanker en dergelijke.Zulke programma's zijn zeer troostend voor mensen met een ziekte.Maar ja,hier hebben ze liever de Sam en Jean-Marie..................[/size]
[/edit]
__________________
Al het zichtbare is verbonden met het onzichtbare; het hoorbare met het onhoorbare; het tastbare met het ontastbare; en, misschien , het denkbare met het ondenkbare.

Novalis

Laatst gewijzigd door Grellig : 4 oktober 2005 om 19:05.
Grellig is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 oktober 2005, 19:10   #10
/\|cazar
Banneling
 
 
/\|cazar's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 5 maart 2004
Berichten: 4.052
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Grellig
Idd king.Er heerst een enorm verschil in kwaliteit tussen Nederland en België.Programma's als Nova,Twee Vandaag en dergelijke,daar kan België niet aan tippen.

Het valt me ook op dat op de nederlandse tv veel aandacht wordt geschonken aan mensen met ziekte's zoals kanker en dergelijke.Zulke programma's zijn zeer troostend voor mensen met een ziekte.Maar ja,hier hebben ze liever de Sam en Jean-Marie..................
zet nova eens tegen de zevende dag.

daarmee is meteen alles gezegd.

de vlaamsche tv is kutteevee voor een kutvolk.
/\|cazar is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 oktober 2005, 19:29   #11
Ke Nan
Eur. Commissievoorzitter
 
Ke Nan's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 30 maart 2004
Berichten: 8.074
Standaard

Ik mis het journalistieke werk van Maurice De Wilde.
__________________
Wet van Abu Bakr Al-Godwin: naarmate online-discussies langer worden, nadert de waarschijnlijkheid van een vergelijking met de moslims of Mohammed tot 1.
Ke Nan is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 oktober 2005, 21:00   #12
Jaani_Dushman
Secretaris-Generaal VN
 
Jaani_Dushman's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 april 2004
Locatie: Het hinterland van Erpe-Mere
Berichten: 32.396
Standaard

Is televisie beter of slechter geworden?
A/Ja, absoluut, televisie is beter of slechter geworden
B/Neen, televisie is beter noch slechter geworden
C/Geen mening

Ik zou er nog twee mogelijkheden aan toevoegen:
D/televisie is beter geworden
E/televisie is slechter geworden

Het zou de poll wat eenvoudiger maken...
Jaani_Dushman is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 oktober 2005, 21:04   #13
Jaani_Dushman
Secretaris-Generaal VN
 
Jaani_Dushman's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 april 2004
Locatie: Het hinterland van Erpe-Mere
Berichten: 32.396
Standaard

Internationale TV heeft plaats geruimd voor geglobaliseerde TV. Vroeger keken we naar de Duitse en Italiaanse shows, naar de Franse tekenfilms, naar de Nederlandse series,... Nu is er op al die TV's dezelfde Amerikaanse of Amerikaans-aandoende brol te zien.
Jaani_Dushman is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 oktober 2005, 13:08   #14
Gast123
Banneling
 
 
Geregistreerd: 3 maart 2005
Berichten: 61
Standaard

Ik vind moderne Amerikaanse series zoals Six Feet Under, 24 of Lost pakken beter dan wat er begin jaren negentig te zien was qua Amerikaanse series.
Gast123 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 oktober 2005, 13:22   #15
Geertje
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geertje's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 6 september 2004
Locatie: Hoofdstad der holbewoners waar de Schelde op z'n mooist is en de gevangenen nog vrij rondlopen
Berichten: 13.284
Standaard

Beter geworden : vroeger hadden we enkel mistige zwart-wit-tv
Slechter : het overgrote deel van de programma's (en nog meer de presentators) is pure rommel, maar er staat en knop op je tv (of beter gezegd de afstandbediening)
Geen mening : eigenlijk maakt het me niet uit, ik kijk vrij weinig tv, vooral het tv-1 journaal om eens goed te lachen met de linkse propagandamachine in actie
Geertje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 oktober 2005, 13:51   #16
Djiezes
Europees Commissaris
 
Djiezes's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 8 september 2005
Locatie: Kapellen
Berichten: 7.380
Standaard

Televisie zuigt tegenwoordig... Al die reality-toestanden hangen serieus m'n kloten uit...

Op een paar goeie series (Lost, 24,...) na, trekt het echt op niks meer.
Canvas heeft nog een paar goeie programma's, zoals Zwerfroute, Histories...
En gelukkig is er ook nog altijd National Geographic.
Maar eigenlijk kijk ik tegenwoordig bijna alleen maar naar films.[edit]
[size=1]Edit:[/size]
[size=1]After edit by Djiezes on 13-10-2005 at 14:52
Reason:
--------------------------------

Televisie zuigt tegenwoordig... Al die reality-toestanden hangen serieus m'n kloten uit...

Op een paar goeie series (Lost, 24,...) na, trekt het echt op niks meer.
Canvas heeft nog een paar goeie programma's, zoals Zwerfroute, Histories...
En gelukkig is er ook nog altijd National Geographic.
Maar eigenlijk kijk ik tegenwoordig bijna alleen maar naar films.[/size]


[size=1]Before any edits, post was:
--------------------------------

Televisie zuigt tegenwoordig... Al die reality-toestanden hangen serieus m'n kloten uit...

Op een paar goeie series (Lost, 24,...) na, trekt het echt op niks meer.
Canvas heeft nog een paar goeie programma's, zoals Zwerfroute, Histories...
Maar eigenlijk kijk ik tegenwoordig bijna alleen maar naar films.[/size]
[/edit]

Laatst gewijzigd door Djiezes : 13 oktober 2005 om 13:52.
Djiezes is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 oktober 2005, 14:08   #17
Diether
Lokaal Raadslid
 
Diether's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 oktober 2005
Berichten: 325
Standaard

En niet te vergeten : de kleren maken de man...
Waar vijf janetten eens moeten zeggen wat een andere man moet doen. Ik heb het gelukkig nog nooit aanschouwd, jammergenoeg wel al reclamefragmenten van gezien. Man man, men zou spreken van aanvaarding van homo's, maar dat wordt ons gewoon opgedrongen...Gelukkig dat men niet verplicht is om TV te kijken.
Ik kan me het al inbeelden, binnenkort een programma waaruit blijkt dat je als janet meer slaagkansen hebt in het leven ofzo
Diether is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 oktober 2005, 14:11   #18
Geertje
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geertje's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 6 september 2004
Locatie: Hoofdstad der holbewoners waar de Schelde op z'n mooist is en de gevangenen nog vrij rondlopen
Berichten: 13.284
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Diether
En niet te vergeten : de kleren maken de man...
Waar vijf janetten eens moeten zeggen wat een andere man moet doen. Ik heb het gelukkig nog nooit aanschouwd, jammergenoeg wel al reclamefragmenten van gezien. Man man, men zou spreken van aanvaarding van homo's, maar dat wordt ons gewoon opgedrongen...Gelukkig dat men niet verplicht is om TV te kijken.
Ik kan me het al inbeelden, binnenkort een programma waaruit blijkt dat je als janet meer slaagkansen hebt in het leven ofzo
Idd. de voorstukjes alleen al doen je walgen van dit programma.
Geertje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 oktober 2005, 16:28   #19
Gast123
Banneling
 
 
Geregistreerd: 3 maart 2005
Berichten: 61
Standaard

De meeste reality vind ik smakeloos. Enkel "De Mol", "Peking Expres" en bij momenten "Expeditie Robinson" kunnen mij boeien. Deze series zijn niet vulgair en de beelden zijn altijd mooi om naar te kijken.
Binnenkort komt de moeder der schaamteloze reality terug op KanaalTwee: Big Brother 4 (of zijn ze al aan reeks 5?). In het algemeen genomen zijn de meeste tv-programma's van eigen bodem oppervlakkiger geworden.
Gast123 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 oktober 2005, 17:46   #20
driewerf
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
driewerf's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 juni 2004
Locatie: mechelen
Berichten: 11.969
Standaard

Moeilijk om op de openingsvraag te antwoorden. Ik heb vijf jaar geleden mijn tv buitengesmeten, en leef sindsdien kijkdoosloos.
driewerf is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 00:44.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be