Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Brussel-Halle-Vilvoorde
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Brussel-Halle-Vilvoorde Post hier alle onderwerpen in verband met B-H-V.

 
 
Discussietools
Oud 5 juni 2005, 18:11   #421
lomeanor
Eur. Commissievoorzitter
 
lomeanor's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 5 april 2005
Berichten: 9.853
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Meia noite
Je noemt mij toch geen belgicist hoop ik? Anders zou ik je moeten uitlachen, en dat wil ik niet
Aan de belgische propaganda die uit je mond komt te horen is het toch zo.
Of gelooft u die leugens zelf?
lomeanor is offline  
Oud 5 juni 2005, 19:23   #422
Meia noite
Provinciaal Gedeputeerde
 
Meia noite's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 12 december 2004
Berichten: 928
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lomeanor
Aan de belgische propaganda die uit je mond komt te horen is het toch zo.
Of gelooft u die leugens zelf?

eeeeeuuuuh, wélke belgische propaganda als ik vragen mag?
Meia noite is offline  
Oud 6 juni 2005, 08:36   #423
lomeanor
Eur. Commissievoorzitter
 
lomeanor's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 5 april 2005
Berichten: 9.853
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Meia noite
Kwenie, ik ken dat boek niet. Vlaamse en Waalse bewegingen interesseren mij niet.
Ik heb die vraag niet gesteld, dus moet ik ze niet beantwoorden ook
Uw interesseert zich niet in de Vlaamse Beweging (bent dus tégen het separatisme) en u beledigt alle flaminganten die zich hier aanmelden (voor autoritair schoolmeestertje ed).

Dat maakt u ofwel belgicist, ofwel een grote Anit-Vlaming, wat ongeveer op hetzelfde neerkomt.
lomeanor is offline  
Oud 6 juni 2005, 08:45   #424
Hans1
Banneling
 
 
Hans1's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 10 maart 2003
Locatie: BELGIE - BELGIQUE - BELGIEN - BELGIUM
Berichten: 15.869
Standaard

Anti-flamingant, zal u bedoelen.

Wat is daar verkeerd aan? U bent toch een anti-Belg?[edit]
[size=1]Edit:[/size]
[size=1]After edit by Hans1 on 06-06-2005 at 09:46
Reason:
--------------------------------

Anti-flamingant, zal u bedoelen.

Wat is daar verkeerd aan? U bent toch een anti-Belg?[/size]


[size=1]Before any edits, post was:
--------------------------------

Wat is daar verkeerd aan? U bent toch een anti-Belg?[/size]
[/edit]

Laatst gewijzigd door Hans1 : 6 juni 2005 om 08:46.
Hans1 is offline  
Oud 6 juni 2005, 11:34   #425
lomeanor
Eur. Commissievoorzitter
 
lomeanor's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 5 april 2005
Berichten: 9.853
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hans1
Anti-flamingant, zal u bedoelen.

Wat is daar verkeerd aan? U bent toch een anti-Belg?
Inderdaad, en daar ben ik fier op.
lomeanor is offline  
Oud 6 juni 2005, 11:37   #426
Meia noite
Provinciaal Gedeputeerde
 
Meia noite's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 12 december 2004
Berichten: 928
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lomeanor
Uw interesseert zich niet in de Vlaamse Beweging (bent dus tégen het separatisme) en u beledigt alle flaminganten die zich hier aanmelden (voor autoritair schoolmeestertje ed).

Dat maakt u ofwel belgicist, ofwel een grote Anit-Vlaming, wat ongeveer op hetzelfde neerkomt.
Omdat de Vlaamse Beweging mij niet interesseert ben ik tegen separatisme???

ma baneen, het kan mij geen ruk schelen of dit land belgië of vlaanderen heet, ik geloof niet in grenzen.

En ik beledig iedereen, wacht maar ik zal even Hans gaan beledigen hieronder.

Is het zo moeilijk te begrijpen dat er mensen zijn die dat hele vlaanderen-belgië gedoe belachelijk vinden? Wat kan mij dat in godsnaam schelen, voor mijn part zijn we een provincie van Italië.
Meia noite is offline  
Oud 6 juni 2005, 12:13   #427
lomeanor
Eur. Commissievoorzitter
 
lomeanor's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 5 april 2005
Berichten: 9.853
Standaard

Voor een inwoner van de Rand, voor wie de vlaanderen-belgië problematiek dagelijkse kost is, is het inderdaad moeilijk te geloven dat er mensen zijn die er geen visie op hebben.
lomeanor is offline  
Oud 6 juni 2005, 12:16   #428
Meia noite
Provinciaal Gedeputeerde
 
Meia noite's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 12 december 2004
Berichten: 928
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hans1
Anti-flamingant, zal u bedoelen.

Wat is daar verkeerd aan? U bent toch een anti-Belg?
Ik ook, ik ook, ik ook!!

Hoe flauw trouwens van je dat je mijn post heb laten weghalen. Dat kunnen ze wel die laffe belgen[edit]
[size=1]Edit:[/size]
[size=1]After edit by Meia noite on 06-06-2005 at 13:16
Reason:
--------------------------------

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hans1
Anti-flamingant, zal u bedoelen.

Wat is daar verkeerd aan? U bent toch een anti-Belg?
Ik ook, ik ook, ik ook!!

Hoe flauw trouwens van je dat je mijn post heb laten weghalen. Dat kunnen ze wel die laffe belgen[/size]


[size=1]Before any edits, post was:
--------------------------------

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hans1
Anti-flamingant, zal u bedoelen.

Wat is daar verkeerd aan? U bent toch een anti-Belg?
Ik ook, ik ook, ik ook!!

Hoe flauw trouwens van je daat je mijn post heb laten weghalen. dat kunnen ze wel die laffe belgen[/size]
[/edit]

Laatst gewijzigd door Meia noite : 6 juni 2005 om 12:16.
Meia noite is offline  
Oud 6 juni 2005, 12:18   #429
Meia noite
Provinciaal Gedeputeerde
 
Meia noite's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 12 december 2004
Berichten: 928
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lomeanor
Voor een inwoner van de Rand, voor wie de vlaanderen-belgië problematiek dagelijkse kost is, is het inderdaad moeilijk te geloven dat er mensen zijn die er geen visie op hebben.
Ik merk idd nooit enige problemen op daaromtrent, maar ik woon dan ook in een regio waar er geen traditie is van vlaamsgezindheid.

Ik heb trouwens Hans beledigd hoor, alleen is die post verdwenen.
Meia noite is offline  
Oud 6 juni 2005, 12:29   #430
luc broes
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 30 augustus 2002
Berichten: 15.667
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Meia noite
Ik merk idd nooit enige problemen op daaromtrent, maar ik woon dan ook in een regio waar er geen traditie is van vlaamsgezindheid..
Daar heb ik alle begrip voor. Zonder vlaamsgezind of wat dan ook te zijn: Goede verhoudingen in België of elders worden gewaarborgd door wederzijds respect oa door door erkenning van de onaantastbaarheid van de grenzen. Opleggen van je eigen normen of taal aan je buurman is zoeken voor moeilijkheden.
Die algemene normen moeten ook in België toegepast worden door al wie een vredevolle maatschappij wenst;
luc broes is offline  
Oud 6 juni 2005, 14:42   #431
Meia noite
Provinciaal Gedeputeerde
 
Meia noite's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 12 december 2004
Berichten: 928
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door luc broes
Daar heb ik alle begrip voor. Zonder vlaamsgezind of wat dan ook te zijn: Goede verhoudingen in België of elders worden gewaarborgd door wederzijds respect oa door door erkenning van de onaantastbaarheid van de grenzen. Opleggen van je eigen normen of taal aan je buurman is zoeken voor moeilijkheden.
Die algemene normen moeten ook in België toegepast worden door al wie een vredevolle maatschappij wenst;
Tuurlijk, daar sta ik ook volledig achter. Als ik één van de twee moet kiezen zou het eerder trouwens Vlaanderen dan België zijn dat ik kies.

Maar ik zal er niet voor vechten, betogen ed meer..
Meia noite is offline  
Oud 6 juni 2005, 16:59   #432
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN
 
Jan van den Berghe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 september 2002
Locatie: Waregem
Berichten: 174.729
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Meia noite
.. ik geloof niet in grenzen.
Is dat een nieuw soort geloof? In grenzen geloven? Wat moeten we ons daar dan bij voorstellen?
Jan van den Berghe is offline  
Oud 6 juni 2005, 20:12   #433
luc broes
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 30 augustus 2002
Berichten: 15.667
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Meia noite
Tuurlijk, daar sta ik ook volledig achter. Als ik één van de twee moet kiezen zou het eerder trouwens Vlaanderen dan België zijn dat ik kies.

Maar ik zal er niet voor vechten, betogen ed meer..
Ok, dat doen wij VBers dan wel.
luc broes is offline  
Oud 6 juni 2005, 20:23   #434
malinois
Gouverneur
 
malinois's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 januari 2005
Berichten: 1.069
Standaard

Dit heb ik gezegd, mijnheer Van den Berghe (in post nr. 360):
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door malinois
De Waalse beweging en Jules Destrée hebben inderdaad bestaan, maar zelfs in de jaren zestig/zeventig, toen de federalisering tot stand gekomen is, was dat geen meerherheidsstandpunt bij de Franstaligen. Uiteindelijk hebben ze die federalisering schoorvoetend aanvaard omdat ze daar veel geld voor in ruil hebben gevraagd en gekregen (zo slim waren ze wel).
Met andere woorden: de Vlamingen hebben hun federalistische autonomie afgekocht tegen een Franstalige meerderheid in.
Ik weet dat het VB dat niet graag hoort, maar de geschiedenis heeft haar rechten.
U hebt daar dit op geantwoord (post nr. 361:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe
Toch niet. Ik raad u aan de encyclopedië van Wallonië er eens op na te lezen (de vier rode delen). U zult duidelijk zien dat aan de Waalse linkerzijde men sterk voorstander was van federalisering, daar dit, volgens hen, de enige mogelijkheid was de Waalse belangen te verdedigen.
Waarop ik weer (post nr. 377):
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door malinois
Is de Encyclopedie van de Waalse beweging een objectieve, wetenschappelijk erkende geschiedschrijving, die weergeeft wat er leefde bij de meerderheid van de Franstalige Belgen, of is het de hagiografie van een heldhafitige ontvoogdingsstrijd, geleid door een verlichte voorhoede die veel sympathie genoot/geniet in Vlaams-nationalistische kringen (omdat het hun interpretatie van de geschiedenis tegemoetkomt?)?

Zou Jules Destrée ooit veel stemmen gehaald hebben? Meer dan de Volksunie in de jaren vijftig?

Ik ga ook niet blindelings de Encyclopedie van de Vlaamse Beweging volgen als ik objectief de geschiedenis van ons landje wil onderzoeken.
Ik geloof dat ik niet van die logica ben afgeweken: beide zogenaamde encyclopedieën zijn hagiografische (ophemelende) werken waar men veel wetenschappers voor ingehuurd heeft, maar die niet de minste objectieve betekenis hebben.
malinois is offline  
Oud 6 juni 2005, 20:52   #435
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN
 
Jan van den Berghe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 september 2002
Locatie: Waregem
Berichten: 174.729
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door malinois
Ik geloof dat ik niet van die logica ben afgeweken: beide zogenaamde encyclopedieën zijn hagiografische (ophemelende) werken waar men veel wetenschappers voor ingehuurd heeft, maar die niet de minste objectieve betekenis hebben.
Dat beweert u inderdaad. En zoals ik eerder al opmerkte, heeft u daarvoor geen enkele bewijsplaats aangedragen. M.a.w. een loze bewering. Anders zie ik met veel belangstelling uit naar concrete elementen waaruit moet blijken dat de EMW een "agiografisch werk" is.

Ook over de laatste encyclopedie van de Vlaamse Beweging zou ik wel eens geconcretiseerd willen zien.[edit]
[size=1]Edit:[/size]
[size=1]After edit by Jan van den Berghe on 06-06-2005 at 21:52
Reason:
--------------------------------

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door malinois
Ik geloof dat ik niet van die logica ben afgeweken: beide zogenaamde encyclopedieën zijn hagiografische (ophemelende) werken waar men veel wetenschappers voor ingehuurd heeft, maar die niet de minste objectieve betekenis hebben.
Dat beweert u inderdaad. En zoals ik eerder al opmerkte, heeft u daarvoor geen enkele bewijsplaats aangedragen. M.a.w. een loze bewering. Anders zie ik met veel belangstelling uit naar concrete elementen waaruit moet blijken dat de EMW een "agiografisch werk" is.

Ook over de laatste encyclopedie van de Vlaamse Beweging zou ik wel eens geconcretiseerd willen zien.[/size]


[size=1]Before any edits, post was:
--------------------------------

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door malinois
Ik geloof dat ik niet van die logica ben afgeweken: beide zogenaamde encyclopedieën zijn hagiografische (ophemelende) werken waar men veel wetenschappers voor ingehuurd heeft, maar die niet de minste objectieve betekenis hebben.
Dat beweer u inderdaad. En zoals ik eerder al opmerkte, heeft u daarvoor geen enkele bewijsplaats aangedraven. M.a.w. een loze bewering. Anders zie ik met veel belangstelling uit naar concrete elementen waaruit moet blijken dat de EMW een "agiografisch werk" is.

Ook over de laatste encyclopedie van de Vlaamse Beweging zou ik wel eens geconcretiseerd willen zien.[/size]
[/edit]

Laatst gewijzigd door Jan van den Berghe : 6 juni 2005 om 20:52.
Jan van den Berghe is offline  
Oud 6 juni 2005, 21:35   #436
malinois
Gouverneur
 
malinois's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 januari 2005
Berichten: 1.069
Standaard

En mijnheer Van den Berghe zocht voorbeelden van dingen die men in België doorgedrukt heeft tegen een Franstalige meerderheid in.
Wel, naast de andere voorbeelden die ik gaf, is mijn stelling nog steeds dat de federalisering van België destijds (jaren zestig-zeventig) tegen een Franstalige meerderheid in tot stand is gekomen (daar was alleen een Franstalige minderheid voor, verzameld rond de Waalse Beweging die zijn oorsprong vond bij Jules Destrée).[edit]
[size=1]Edit:[/size]
[size=1]After edit by malinois on 06-06-2005 at 22:35
Reason:
--------------------------------

En mijnheer Van den Berghe zocht voorbeelden van dingen die men in België doorgedrukt heeft tegen een Franstalige meerderheid in.
Wel, naast de andere voorbeelden die ik gaf, is mijn stelling nog steeds dat de federalisering van België destijds (jaren zestig-zeventig) tegen een Franstalige meerderheid in tot stand is gekomen (daar was alleen een Franstalige minderheid voor, verzameld rond de Waalse Beweging die zijn oorsprong vond bij Jules Destrée).[/size]


[size=1]Before any edits, post was:
--------------------------------

En mijnheer Van den Berghe zocht voorbeelden van dingen die men in België doorgedrukt heeft tegen een Franstalige meerderheid in.
Wel, naast de andere voorbeelden die ik gaf, is mijn stelling nog steeds dat de federalisering van België destijds (jaren zestig-zeventig) tegen een Franstalige meerderheid in tot stand is gekomen (daar was alleen Franstalige minderheid voor, verzameld rond de Waalse Beweging die zijn oorsprong vond bij Jules Destrée).[/size]
[/edit]

Laatst gewijzigd door malinois : 6 juni 2005 om 21:35.
malinois is offline  
Oud 7 juni 2005, 02:30   #437
Meia noite
Provinciaal Gedeputeerde
 
Meia noite's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 12 december 2004
Berichten: 928
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe
Is dat een nieuw soort geloof? In grenzen geloven? Wat moeten we ons daar dan bij voorstellen?
Grenzen zijn beteknisloos voor mij, niks meer dan bij conventie vastgelegde lijntjes op een wereldkaart die enkel op papier iets te betekenen hebben. Er zijn voor mij dan ook geen vlamingen of walen of belgen of whatever. Die termen duiden enkel op het feit dat iemand geboren is binnen die bepaalde opdeling.
Meia noite is offline  
Oud 7 juni 2005, 03:04   #438
ingenious
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 26 mei 2004
Locatie: Vlaanderen Boven
Berichten: 10.598
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Meia noite
Grenzen zijn beteknisloos voor mij, niks meer dan bij conventie vastgelegde lijntjes op een wereldkaart die enkel op papier iets te betekenen hebben. Er zijn voor mij dan ook geen vlamingen of walen of belgen of whatever. Die termen duiden enkel op het feit dat iemand geboren is binnen die bepaalde opdeling.
voila. ik snap nog steeds niet hoe die mensen hier zoveel waarde kunnen hechten aan wat uitvindseltjes van de 18 eeuw.
__________________

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lombas Bekijk bericht
Inge heeft altijd gelijk.
ingenious is offline  
Oud 7 juni 2005, 04:29   #439
Meia noite
Provinciaal Gedeputeerde
 
Meia noite's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 12 december 2004
Berichten: 928
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ingenious
voila. ik snap nog steeds niet hoe die mensen hier zoveel waarde kunnen hechten aan wat uitvindseltjes van de 18 eeuw.
[JVDB-modus] Hahaha, gy domme onwetende gans, weet gy dan niet dat belgië ontstaan is in de negentiende eeuw! Heeft u daar bewijzen voor dat de 18e eeuw wel degelijk bestaan heeft? Of gelooft u zomaar alles wat de BUB en haar doorluchtige roerganger beweert?
Neen, juffrouw, ik baseer mij enkel op hoogst-wetenschappelijke werken zoals daar zijn het Heilige Schrift en andere encyclieken. Maar dat kent u waarschijnlijk niet, geïndoctrineerd als je bent door de linksen[JVDB-modus]
Meia noite is offline  
Oud 7 juni 2005, 04:41   #440
ingenious
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 26 mei 2004
Locatie: Vlaanderen Boven
Berichten: 10.598
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Meia noite
[JVDB-modus] Hahaha, gy domme onwetende gans, weet gy dan niet dat belgië ontstaan is in de negentiende eeuw! Heeft u daar bewijzen voor dat de 18e eeuw wel degelijk bestaan heeft? Of gelooft u zomaar alles wat de BUB en haar doorluchtige roerganger beweert?
Neen, juffrouw, ik baseer mij enkel op hoogst-wetenschappelijke werken zoals daar zijn het Heilige Schrift en andere encyclieken. Maar dat kent u waarschijnlijk niet, geïndoctrineerd als je bent door de linksen[JVDB-modus]
[Meia-modus]Ik schijt op uw Heilig Schrift.[/Meia-modus]
__________________

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lombas Bekijk bericht
Inge heeft altijd gelijk.
ingenious is offline  
 



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 05:54.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be