Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Vlaams Blok arrest
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Vlaams Blok arrest Hier en enkel hier kunnen alle onderwerpen die te maken hebben met het Vlaams Blok arrest terecht.

 
 
Discussietools
Oud 10 november 2004, 07:06   #1
thePiano
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
thePiano's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 20 augustus 2002
Locatie: Antwerpen, 't Stad van Alleman
Berichten: 18.172
Standaard De Slechte Verliezers van het Vlaams Blok.



Voor een partij die alsmaar staat te roepen dat wetten er zijn om toegepast te worden, reageerde het Vlaams Blok wederom zuurtjes op de recentste toepassing van de anti-racismewet. Maar het was dan ook de partij zelf die in het beklaagdenbankje zat. “Een aanfluiting van de democratie en de vrije meningsuiting,” verzuchtte Blok-voorzitter Frank Vanhecke nadat hij het arrest van het Hof van Cassatie had aanhoord, waarin bevestigd werd dat het Blok zijn voeten veegt aan de antiracismewet. “Ik ga hier buiten als een crimineel enkel en alleen omdat ik een uitgesproken mening heb,” orakelde Philip Dewinter dan weer.

Terwijl de enige correcte reactie die van Jos Vander Velpen was, de advocaat van de Liga voor Mensenrechten: “Het recht heeft gezegevierd.” Ja zo is dat: ook de voorlopig grootste partij van Vlaanderen staat niet boven de wet, al is dat dan een wet die het Blok het liefst zo snel mogelijk in de prullenmand wil zien verdwijnen. Wat zou dat overigens geven, mocht de wet op het racisme worden afgeschaft? Zou het Blok dan weer alle remmen losgooien en door niets of niemand gehinderd de ergste racistische praat durven verkopen? Ik wed van wel.

Ach wat, zelfs het Vlaams Blok vindt dat de vrije meningsuiting grenzen heeft, alleen lopen ze daar niet zo mee te koop. De wet op het negationisme bijvoorbeeld, die de ontkenning, minimalisering of goedkeuring van de holocaust bestraft, werd in 1995 mee door het Vlaams Blok goedgekeurd. “Een partij die de vrijheid van meningsuiting hoog in het vaandel voert had elke medewerking aan de komedie moeten weigeren,” luidde het destijds in een misnoegde brief die de leiding van Voorpost aan de Blok-top richtte. Ook van het Blok mag niet iedereen zomaar zeggen wat hij denkt, behalve dan als het over migranten gaat.

Her en der wordt beweerd dat het Vlaams Blok nu verboden is. Dat is niet waar: het arrest van het Gentse Hof van Beroep, dat na de bevestiging door Cassatie nu eindelijk kan uitgevoerd worden, heeft het Blok veroordeeld tot het betalen van drie geldboetes van 12.395 € elk plus een morele schadevergoeding voor de twee dagvaardende partijen, of in totaal 45.115,76 € boete (ca. 1,8 miljoen BEF). De rechtbank heeft ook de drie vzw’s die feitelijk terechtstonden niét ontbonden.

Evenmin riskeert het Blok nu zijn partijdotaties te verliezen, om de even simpele als schandelijke reden dat de uitvoeringsbesluiten van die wet nog steeds niet gestemd zijn, en er blijkbaar niemand zinnens is daar nog snel werk van te maken. Maar zelfs al mocht dat wel zo zijn, dan nog houdt de zwaarste sanctie het verlies van een jaardotatie in, wat het Blok met zijn goedgevulde spaarvarken probleemloos overleeft. Bovendien is zo’n sanctie geen automatisch gevolg van de huidige veroordeling, maar vergt ze een nieuwe procedure.

Zo’n vaart zal het dus niet lopen. Er is ook niks dat het Blok nu dwingt per se zijn naam te wijzigen of zichzelf te ontbinden. Dat is een spookbeeld dat het Vlaams Blok graag ophangt, maar het is even grote juridische onzin als de bewering dat iedereen die lid is van de partij of er enige dienst aan levert (de postbode die de briefwisseling bestelt, de caféhouder die zijn zaaltje verhuurt, etc.) nu ook strafbaar is.

De enige echte consequentie van het arrest is dat het Blok zijn programma moet bijsturen en alle racistische onderdelen moet schrappen. Volgens sommige journalisten en politici heeft de partij daar onlangs werk van gemaakt door het 70-puntenplan te schrappen en de grondbeginselen aan te passen. Met het huidige programma, zo luidt het, zou het Blok niet meer veroordeeld worden. Dat is een bewering die door het Blok zelf wordt verspreid, maar door niemand ten gronde is onderzocht. Het is verrassend om zien hoe weinig bewijzen sommigen nodig hebben om te geloven wat ze graag willen geloven.

Het enige wat vandaag over het Vlaams Blok vaststaat, is dat het een racistische partij is. “Aanpassen of terugkeren” is ook zonder 70-puntenplan nog steeds de slogan van de partij. Het is niet omdat “de terugkeer van de overgrote meerderheid der niet-Europese vreemdelingen” uit de nieuwe grondbeginselen werd geschrapt dat het Blok niet langer zinnens is daar vroeg of laat werk van te maken. Wat zei Philip Dewinter ook alweer? "Wie een hoofddoek draagt, vliegt eruit." Wat zei Frank Vanhecke ook alweer? "In Europa is er geen plaats voor de islam." Aanpassen of opkrassen? Opkrassen!

Picture by Vedeze - [size=1]http://homepage.mac.com/vedeze[/size]

Tekst van Blokwatcher Marc Spruyt: http://blokwatch.skynetblogs.be/
__________________
"Ik bewandel het rechte pad dat, zoals u weet, niet bestaat en ook niet recht is."
(Fred Vargas in 'Un lieu incertain' - 2008)

Laatst gewijzigd door thePiano : 10 november 2004 om 07:13.
thePiano is offline  
Oud 22 november 2004, 23:39   #2
thePiano
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
thePiano's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 20 augustus 2002
Locatie: Antwerpen, 't Stad van Alleman
Berichten: 18.172
Standaard

Picture by Vedeze - [size=1]http://homepage.mac.com/vedeze[/size]

Tekst van Blokwatcher Marc Spruyt: http://blokwatch.skynetblogs.be/
__________________
"Ik bewandel het rechte pad dat, zoals u weet, niet bestaat en ook niet recht is."
(Fred Vargas in 'Un lieu incertain' - 2008)
thePiano is offline  
Oud 22 november 2004, 23:45   #3
Flippend Rund
Eur. Commissievoorzitter
 
Geregistreerd: 22 februari 2004
Locatie: where the birds sing a pretty song
Berichten: 8.389
Standaard

Uw energie is lovenswaardig, maar het symptoom bestrijden is zinloos, en zelf contraproductief. De politici bewijzen dit al jaren.

_______________________________
Elke vrees wordt waarheid als je er maar hard genoeg vreest.
-- De Openbaringen van Flippend Rund, 334

Flippend Rund is offline  
Oud 22 november 2004, 23:52   #4
thePiano
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
thePiano's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 20 augustus 2002
Locatie: Antwerpen, 't Stad van Alleman
Berichten: 18.172
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Flippend Rund
Uw energie is lovenswaardig, maar het symptoom bestrijden is zinloos, en zelf contraproductief. De politici bewijzen dit al jaren.
Doe jij maar rustig je eigen kwakje, dan doe ik het mijne wel.
Ik heb een andere agenda dan jij. 8)
__________________
"Ik bewandel het rechte pad dat, zoals u weet, niet bestaat en ook niet recht is."
(Fred Vargas in 'Un lieu incertain' - 2008)
thePiano is offline  
Oud 23 november 2004, 00:01   #5
Flippend Rund
Eur. Commissievoorzitter
 
Geregistreerd: 22 februari 2004
Locatie: where the birds sing a pretty song
Berichten: 8.389
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door thePiano
Doe jij maar rustig je eigen kwakje, dan doe ik het mijne wel.
Ik heb een andere agenda dan jij. 8)
Mag ik uw agenda weten? 8)

_____________________________
Er zijn 2 soorten armen: zij die gebrek hebben, en zij de denken dat ze gebrek hebben. De tweede soort is veruit het meest te beklagen.
De Openbaringen van Flippend Rund, 552
Flippend Rund is offline  
Oud 23 november 2004, 00:02   #6
thePiano
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
thePiano's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 20 augustus 2002
Locatie: Antwerpen, 't Stad van Alleman
Berichten: 18.172
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Flippend Rund
Mag ik uw agenda weten? 8)
Nee, want het is een verborgen agenda
__________________
"Ik bewandel het rechte pad dat, zoals u weet, niet bestaat en ook niet recht is."
(Fred Vargas in 'Un lieu incertain' - 2008)
thePiano is offline  
Oud 23 november 2004, 00:05   #7
Flippend Rund
Eur. Commissievoorzitter
 
Geregistreerd: 22 februari 2004
Locatie: where the birds sing a pretty song
Berichten: 8.389
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door thePiano
Nee, want het is een verborgen agenda
Je staat toch op de loonlijst van het VB?

_________________________
[size=-1]"Khen ’t epeisd," zei de puit.[/size]
Flippend Rund is offline  
Oud 23 november 2004, 00:12   #8
thePiano
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
thePiano's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 20 augustus 2002
Locatie: Antwerpen, 't Stad van Alleman
Berichten: 18.172
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Flippend Rund
Je staat toch op de loonlijst van het VB?
Je verwart mij met een aantal Blokkers die betaald worden om tijdens de kantooruren hun kwakje te doen op de forums. En nee, ik noem geen namen, want dan wordt dit weer gewist zoals de vorige keren dat ik dat deed.
__________________
"Ik bewandel het rechte pad dat, zoals u weet, niet bestaat en ook niet recht is."
(Fred Vargas in 'Un lieu incertain' - 2008)
thePiano is offline  
Oud 23 november 2004, 08:09   #9
Supe®Staaf
Secretaris-Generaal VN
 
Supe®Staaf's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 juni 2002
Berichten: 43.125
Standaard

Hoogst hypocriet van blokswege om de vrije meningsuiting selectief �* la guele du client toe te passen.
Ze zullen in 1995 reeds schrik gehad hebben om de Belgische dotatie door hun neus geboord te krijgen, en heulden daarom mee met de censuurmeesterkes.

@thePiano
Heb je ergens verwijzingen of documenten waar die schijnheilige blokhouding en goedkeuring van censuurwetten beschreven staat?
__________________
Voor Vorstelijke salarissen..Voor Vrijheid van meningsuiting En Voor Rechtstreekse democratie
Supe®Staaf is offline  
Oud 23 november 2004, 08:25   #10
Knuppel
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 21 juni 2002
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 115.279
Standaard

Citaat:
Ze zullen in 1995 reeds schrik gehad hebben om de Belgische dotatie door hun neus geboord te krijgen, en heulden daarom mee met de censuurmeesterkes.
Wat zeg je me nu?
Uit schrik meeheulen met de censuurmeesterkes?

Bevinden er zich in het Belgische 'Democratische' Koninkrijk dan censuurmeesterkes?
__________________
Panda:Er is niets mis met die uitspraak uit de mond van Toback of Francken.Uiteraard wel als dat uit de bek van PhDW zou komen.De eerste 2 zijn democraten, de laatste is een fascist.
Knuppel is offline  
Oud 23 november 2004, 09:28   #11
Jolle
Burgemeester
 
Geregistreerd: 11 november 2004
Berichten: 520
Standaard

Eigenlijk is het beste voorbeeld nog steeds : Het Vlaams Blok is dan wel tegen de racismewet, maar wil ze dan wel weer toepassen op imams (en dat is naar mijn mening terecht)

Als je een wet wil gebruiken, moet je ertegen kunnen dat je er ook door veroordeeld kan worden. Kan je daar niet tegen, dan moet je de wet niet gebruiken. Simple comme bonjour
__________________
[font=Comic Sans MS]Om een onberispelijk lid van een schaapskudde te zijn, [/font]
[font=Comic Sans MS]moet men vóór alles een schaap zijn[/font]
[font=Comic Sans MS]--- Albert Einstein ---[/font]
Jolle is offline  
Oud 23 november 2004, 10:59   #12
khaled
Schepen
 
Geregistreerd: 14 juli 2003
Berichten: 461
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door thePiano

Het is verrassend om zien hoe weinig bewijzen sommigen nodig hebben om te geloven wat ze graag willen geloven.

Het enige wat vandaag over het Vlaams Blok vaststaat, is dat het een racistische partij is.
Het enige wat vandaag over het Vlaams Blok vaststaat, is dat de ondersteundende VZW's veroordeeld werden voor aanzetten tot racisme....

Het is verrassend om zien hoe weinig bewijzen sommigen nodig hebben om te geloven wat ze graag willen geloven.
__________________
NOBODY expects the Spanish Inquisition! Our chief weapon is surprise!
...Surprise and fear...fear and surprise.... Our two weapons are fear and surprise...and ruthless efficiency.... Our three weapons are fear, and surprise, and ruthless efficiency...and an almost fanatical devotion to the Pope.... Our four...no...
http://orangecow.org/pythonet/the-sp...quisition.html
khaled is offline  
Oud 24 november 2004, 08:28   #13
ancapa
Secretaris-Generaal VN
 
ancapa's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 oktober 2003
Locatie: Vlaams Brabant
Berichten: 20.121
Stuur een bericht via MSN naar ancapa
Standaard

[quote=thePiano]
Terwijl de enige correcte reactie die van Jos Vander Velpen was, de advocaat van de Liga voor Mensenrechten: “Het recht heeft gezegevierd.”

Waarom dan elke keer in beroep gaan tot we een rechtbank vinden die ze wel zal veroordelen... dezelfde soort rechtbank was telkens onbevoegd... politiek proces moest voor Assisen...

Evenmin riskeert het Blok nu zijn partijdotaties te verliezen, om de even simpele als schandelijke reden dat de uitvoeringsbesluiten van die wet nog steeds niet gestemd zijn, en er blijkbaar niemand zinnens is daar nog snel werk van te maken. Maar zelfs al mocht dat wel zo zijn, dan nog houdt de zwaarste sanctie het verlies van een jaardotatie in, wat het Blok met zijn goedgevulde spaarvarken probleemloos overleeft. Bovendien is zo’n sanctie geen automatisch gevolg van de huidige veroordeling, maar vergt ze een nieuwe procedure.

Zo’n vaart zal het dus niet lopen. Er is ook niks dat het Blok nu dwingt per se zijn naam te wijzigen of zichzelf te ontbinden. Dat is een spookbeeld dat het Vlaams Blok graag ophangt, maar het is even grote juridische onzin als de bewering dat iedereen die lid is van de partij of er enige dienst aan levert (de postbode die de briefwisseling bestelt, de caféhouder die zijn zaaltje verhuurt, etc.) nu ook strafbaar is.

De enige consequentie van het arrest is dat het Blok zijn programma moet bijsturen en alle racistische onderdelen moet schrappen. Volgens sommige journalisten en politici heeft de partij daar onlangs werk van gemaakt door het 70-puntenplan te schrappen en de grondbeginselen aan te passen. Met het huidige programma, zo luidt het, zou het Blok niet meer veroordeeld worden. Dat is een bewering die door het Blok zelf wordt verspreid, maar door niemand ten gronde is onderzocht. Het is verrassend om zien hoe weinig bewijzen sommigen nodig hebben om te geloven wat ze graag willen geloven.

EN OOK DOOR PATER LEMAN PIANO !!!!!

Het enige wat vandaag over het Vlaams Blok vaststaat, is dat het als een racistische partij is veroordeeld door een rechtbank in Gent.

“Aanpassen of terugkeren” is ook zonder 70-puntenplan nog steeds de slogan van de partij. Het is niet omdat “de terugkeer van de overgrote meerderheid der niet-Europese vreemdelingen” uit de nieuwe grondbeginselen werd geschrapt dat het Blok niet langer zinnens is daar vroeg of laat werk van te maken. Wat zei Philip Dewinter ook alweer? "Wie een hoofddoek draagt, vliegt eruit." Wat zei Frank Vanhecke ook alweer? "In Europa is er geen plaats voor de islam." Aanpassen of opkrassen? Opkrassen!

NEEN PIANO ! Aanpassen of terugkeren... opkrassen rijmt wel en is er bijgesleurd door linkiewinkies, om het wat aan te dikken
__________________
Stop het geknoei ! Vlaanderen op eigen kracht ! Volk wordt staat. Vlaanderen mijn land. Vlaanderen onafhankelijk. Gedaan met geven en toegeven ! 12 miljard euro Vlaams geld in Vlaamse handen ! Mooie woorden zijn zelden waar, ware woorden zijn zelden mooi. "Niets lijkt zo op fascisten als de huidige antifascisten. Nultolerantie is een begin, rechtbank het einde. "De mening van een moslim heet geloofsovertuiging, die van een Vlaming is racisme.

Laatst gewijzigd door ancapa : 24 november 2004 om 08:34.
ancapa is offline  
Oud 24 november 2004, 18:15   #14
thePiano
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
thePiano's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 20 augustus 2002
Locatie: Antwerpen, 't Stad van Alleman
Berichten: 18.172
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ancapa
Waarom dan elke keer in beroep gaan tot we een rechtbank vinden die ze wel zal veroordelen... dezelfde soort rechtbank was telkens onbevoegd... politiek proces moest voor Assisen...
Zeg superkretoloog, vraag dat aan je racistische partij waarom [size=4]zij[/size] in beroep gingen tegen het vonnis.
__________________
"Ik bewandel het rechte pad dat, zoals u weet, niet bestaat en ook niet recht is."
(Fred Vargas in 'Un lieu incertain' - 2008)
thePiano is offline  
Oud 24 november 2004, 18:18   #15
thePiano
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
thePiano's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 20 augustus 2002
Locatie: Antwerpen, 't Stad van Alleman
Berichten: 18.172
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door khaled
Het enige wat vandaag over het Vlaams Blok vaststaat, is dat de ondersteundende VZW's veroordeeld werden voor aanzetten tot racisme....

Het is verrassend om zien hoe weinig bewijzen sommigen nodig hebben om te geloven wat ze graag willen geloven.
Ja ja khaled, 't is just datte. Om aan te zetten tot racisme wordt je wel verondersteld om zelf racistisch te zijn. Ik ken het arrest vanbuiten maar hier zitten nogal wat kiekens op het forum die zelfs te simpelste uitleg niet willen/kunnen vatten te beginnen met de kretoloog van dienst: ancapah...
__________________
"Ik bewandel het rechte pad dat, zoals u weet, niet bestaat en ook niet recht is."
(Fred Vargas in 'Un lieu incertain' - 2008)
thePiano is offline  
Oud 25 november 2004, 21:38   #16
ancapa
Secretaris-Generaal VN
 
ancapa's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 oktober 2003
Locatie: Vlaams Brabant
Berichten: 20.121
Stuur een bericht via MSN naar ancapa
Standaard

kretoloog een nieuw scheldwoord gevonden op google door piano...
__________________
Stop het geknoei ! Vlaanderen op eigen kracht ! Volk wordt staat. Vlaanderen mijn land. Vlaanderen onafhankelijk. Gedaan met geven en toegeven ! 12 miljard euro Vlaams geld in Vlaamse handen ! Mooie woorden zijn zelden waar, ware woorden zijn zelden mooi. "Niets lijkt zo op fascisten als de huidige antifascisten. Nultolerantie is een begin, rechtbank het einde. "De mening van een moslim heet geloofsovertuiging, die van een Vlaming is racisme.
ancapa is offline  
Oud 25 november 2004, 23:27   #17
thePiano
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
thePiano's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 20 augustus 2002
Locatie: Antwerpen, 't Stad van Alleman
Berichten: 18.172
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ancapa
kretoloog een nieuw scheldwoord gevonden op google door piano...
Gevonden op Google:
Een kretoloog is iemand die veel krijst zonder te weten waarom, hoe of wat. Medisch onderzoek heeft uitgewezen dat het meestal om zwaarlijvige stevig geconstipeerde personen handelt die in feite dringend vijf dagen op het twallet dienen te zitten om hun darmen volledig leeg te sch*ten. Vermits dat om de een of andere reden niet lukt doen ze dat maar op de forums.

Sloppel en tot morgen.
__________________
"Ik bewandel het rechte pad dat, zoals u weet, niet bestaat en ook niet recht is."
(Fred Vargas in 'Un lieu incertain' - 2008)
thePiano is offline  
Oud 26 november 2004, 00:10   #18
ancapa
Secretaris-Generaal VN
 
ancapa's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 oktober 2003
Locatie: Vlaams Brabant
Berichten: 20.121
Stuur een bericht via MSN naar ancapa
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door thePiano
Gevonden op Google:
Een kretoloog is iemand die veel krijst zonder te weten waarom, hoe of wat. Medisch onderzoek heeft uitgewezen dat het meestal om zwaarlijvige stevig geconstipeerde personen handelt die in feite dringend vijf dagen op het twallet dienen te zitten om hun darmen volledig leeg te sch*ten. Vermits dat om de een of andere reden niet lukt doen ze dat maar op de forums.

Sloppel en tot morgen.
ge had gelijk.... speciaal voor u :


sorry, maar cadeauverpakking was op
__________________
Stop het geknoei ! Vlaanderen op eigen kracht ! Volk wordt staat. Vlaanderen mijn land. Vlaanderen onafhankelijk. Gedaan met geven en toegeven ! 12 miljard euro Vlaams geld in Vlaamse handen ! Mooie woorden zijn zelden waar, ware woorden zijn zelden mooi. "Niets lijkt zo op fascisten als de huidige antifascisten. Nultolerantie is een begin, rechtbank het einde. "De mening van een moslim heet geloofsovertuiging, die van een Vlaming is racisme.
ancapa is offline  
 



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 07:07.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be