Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Vlaams Blok arrest
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Vlaams Blok arrest Hier en enkel hier kunnen alle onderwerpen die te maken hebben met het Vlaams Blok arrest terecht.

 
 
Discussietools
Oud 23 november 2004, 08:21   #1
thePiano
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
thePiano's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 20 augustus 2002
Locatie: Antwerpen, 't Stad van Alleman
Berichten: 18.172
Standaard FDW in paniek: Als het VB een nieuwe partij is, zijn de centen foetsie.

Om de poen is het te doen!!

  • Van de vRT-nieuwsstek :

    Vlaams Belang kan dotatie verliezen

    Als Vlaams Belang echt een nieuwe partij is, kan ze haar overheidsdotatie verliezen. Als ze gewoon de opvolger is van het Vlaams Blok, kan ze de steun
    ook kwijtraken, als blijkt dat ze de racismewet heeft geschonden.

    Dat staat zwart op wit in een nota van de juridische dienst van het Vlaams Parlement.

    Volgens het advies krijgt een partij alleen overheidsgeld als ze verkozenen heeft. Maar het reglement zegt ook dat de dotatie kan vervallen als een partij een veroordeling aan de broek kreeg wegens racisme. Tot nu toe waren de meeste Vlaamse partijen niet enthousiast om de geldkraan dicht te draaien.
Op de webstek van het VB kan je tientallen keren lezen dat het VB een nieuwe partij is en de vorige op last van justitie moest ontbonden worden. Allemaal leugens want het arrest verplichtte het Blok niet om een nieuwe partij op te richten.

FDW bijt zich nu in zijn staart, want hoewel Blokwatchers zoals ik nooit geloofd hebben dat de partij werd ontbonden en dat er een nieuwe werd opgericht, kan deze leugen van FDW en zijn moaten nu wel een extra juridisch staartje krijgen.

Deze week wordt de toekenning van de dodaties beslist en FDW beloofde voor volgende vrijdag een nota om duidelijk te maken of het enkel om een naamsverandering gaat dan wel om een echte nieuwe partij.

Kernvraag is: heeft FDW gelogen (natuurlijk deed hij dat) of is het Behang echt een nieuwe partij? (bye bye tegen de centjes). De soap van het Behang loopt verder.
__________________
"Ik bewandel het rechte pad dat, zoals u weet, niet bestaat en ook niet recht is."
(Fred Vargas in 'Un lieu incertain' - 2008)

Laatst gewijzigd door thePiano : 23 november 2004 om 08:22.
thePiano is offline  
Oud 23 november 2004, 08:29   #2
Knuppel
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 21 juni 2002
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 115.289
Standaard

Het zijn zo te zien driedubbele-hoogdagen voor het supercensuurmeesterke.

Laat de 'democraten' 'hun werk doen' in het parlement.
We zien het resultaat wel binnen een kleine twee jaar.
__________________
Panda:Er is niets mis met die uitspraak uit de mond van Toback of Francken.Uiteraard wel als dat uit de bek van PhDW zou komen.De eerste 2 zijn democraten, de laatste is een fascist.
Knuppel is offline  
Oud 23 november 2004, 09:02   #3
Raven
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Raven's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 31 maart 2004
Locatie: Nabij het Reigersnest
Berichten: 10.447
Standaard

Ik stel een cordon Sanitair voor rond The Piano, niemand buiten z'n nepaccounts reageren nog ... Vanaaaaf nu!
__________________
NEE tegen assimilatie! NEE tegen racisme!
Raven is offline  
Oud 23 november 2004, 09:15   #4
VlaamseBelg
Parlementslid
 
Geregistreerd: 14 mei 2003
Locatie: Vilvoorde
Berichten: 1.828
Standaard

Natuurlijk willen ze hun dotaties niet zien verdwijnen, dat wil toch geen enkele partij?
Maar je zou toch denken dat een partij met zoveel juristen dat had moeten zien aankomen?
VlaamseBelg is offline  
Oud 23 november 2004, 09:23   #5
Jolle
Burgemeester
 
Geregistreerd: 11 november 2004
Berichten: 520
Standaard

Ik was juist hetzelfde aan het denken. En ik vind het ongemeen grappig ook. Ik heb hier al ettelijke keren gezegd dat die naamsverandering niet moest, dat het een hoop gebakken lucht was die ze verkochten. Ik heb hier al ettelijke keren gezegd dat het geen nieuwe partij KAN zijn, want dat ze dan hun dotaties kwijtgeraken. Ik heb ook al ettelijke keren gezegd dat die dotaties eigenlijk niet kunnen worden afgenomen, aangezien het Vlaams Blok dat nu verkozen is, niet is veroordeeld voor uitspraken van de voorbije legislatuur, maar van ver daarvoor.

Hun gekronkel vind ik inderdaad wel lachen. "Partij voor het Volk", jaja... lamenielache

PS : Raven, héél af en toe heeft The Piano nog interessante topics. Dit is er zo ééntje.
__________________
[font=Comic Sans MS]Om een onberispelijk lid van een schaapskudde te zijn, [/font]
[font=Comic Sans MS]moet men vóór alles een schaap zijn[/font]
[font=Comic Sans MS]--- Albert Einstein ---[/font]
Jolle is offline  
Oud 23 november 2004, 13:27   #6
Angebleu
Vreemdeling
 
Angebleu's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 juni 2004
Locatie: Antwerpen
Berichten: 14
Standaard

"niet is veroordeeld voor uitspraken van de voorbije legislatuur, maar van ver daarvoor"


De veroordeling van het Vlaams Blok heeft direct betrekking op de periode 1999-2001. Nog niet zo lang geleden dacht ik zo...
Angebleu is offline  
Oud 23 november 2004, 13:36   #7
Knuppel
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 21 juni 2002
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 115.289
Standaard

Citaat:
Raven, héél af en toe heeft The Piano nog interessante topics. Dit is er zo ééntje.
Héél af en toe dus maar wel altijd over dezelfde combinatie: de nazi's en het Blok.

Ofwel is het Blok een nieuwe partij, en dan worden haar dotaties ingetrokken tot er weer verkiezingen zijn geweest, maar dan wordt ook het cordon sanitaire afgeschaft,

ofwel is het dezelfde partij, behoudt ze haar stemmengeld en blijft ze ook achter een cordon zitten.

Wat zal het zijn, jongens?
__________________
Panda:Er is niets mis met die uitspraak uit de mond van Toback of Francken.Uiteraard wel als dat uit de bek van PhDW zou komen.De eerste 2 zijn democraten, de laatste is een fascist.
Knuppel is offline  
Oud 23 november 2004, 13:44   #8
Fille van de Foor
Gouverneur
 
Fille van de Foor's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 november 2004
Berichten: 1.404
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel
Ofwel is het Blok een nieuwe partij, en dan worden haar dotaties ingetrokken tot er weer verkiezingen zijn geweest, maar dan wordt ook het cordon sanitaire afgeschaft
Wat zal het zijn, jongens?
Wat heeft het een nu met het andere te maken? Dotaties worden wettelijk geregeld, een cordon sanitaire is een vrijwillige afspraak tussen individuen.

Gelieve je te onthouden van kromme redeneringen.
Fille van de Foor is offline  
Oud 23 november 2004, 13:47   #9
VlaamseBelg
Parlementslid
 
Geregistreerd: 14 mei 2003
Locatie: Vilvoorde
Berichten: 1.828
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Fille van de Foor
Wat heeft het een nu met het andere te maken? Dotaties worden wettelijk geregeld, een cordon sanitaire is een vrijwillige afspraak tussen individuen.

Gelieve je te onthouden van kromme redeneringen.
Niks krom aan, het Vlaams Belang heeft zichzelf uit het ene probleem willen wringen, en komt nu mogelijks in een al even lastig parket te zitten.
__________________
Tis nepis potentis negro te!
VlaamseBelg is offline  
Oud 23 november 2004, 13:55   #10
Antoon
Secretaris-Generaal VN
 
Antoon's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 2 september 2002
Berichten: 33.982
Standaard

Noch anti-blok gebrul, noch cordon sanitair, noch doodzwijgen door pers, noch opgezette politieke opvoering hebben ooit het Blok maar doen stilstaan, laat staan achteruitboeren.

Integendeel. Het vlaams Blok, en vandaag het Vlaams Belang, is steeds maar blijven groeien.

De volgende 'pogingen' zijn nu dus de dotaties proberen af te pakken, en zelfs een aantal kopstukken vervolgen (zie verhaal Annemans).

Mijn prognose? Ook die spellekes gaan niet lukken.
De kaap van 1 miljoen is reeds gehaald. Hoeveel krijgen ze bij de volgende verkiezingen? Ik hoor rondom mij, ook in liberale en katholieke kringen alleen maar verontwaardiging vanwege de onrechtmatige en ondemocratische truukjes die de politiek-correcten toepassen.

Die idioten leren het nooit. Tot spijt van wie het benijdt.
__________________

Laatst gewijzigd door Antoon : 23 november 2004 om 13:58.
Antoon is offline  
Oud 23 november 2004, 14:06   #11
Tegendradigaard
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 3 oktober 2003
Locatie: Zou ik ook graag weten
Berichten: 14.746
Standaard

Ik citeer : "Volgens het advies krijgt een partij alleen overheidsgeld als ze verkozenen heeft"

Voor zover ik weet heeft het Vlaams Belang verkozenen zetelen in het parlement.
__________________
IK betaal 6.570,00 euro per jaar aan Wallonië en dit al meer dan 20 jaar.... Dat is 131.400 euro in totaal....of in oude franken... 5.300.662 fr. HET IS STILAAN GENOEG GEWEEST! Als ik nog 20 jaar verder werk dan betaal ik nog eens 131.400 euro. In totaal zou dat dan 262.800 euro of 10.616.857 oude franken zijn.

PEOPLE WHO WANT TO BAN HATE SPEECH, JUST HATE SPEECH. VRIJE MENINGSUITING !!!
Tegendradigaard is offline  
Oud 23 november 2004, 14:09   #12
de Vexille
Parlementsvoorzitter
 
de Vexille's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 23 februari 2004
Berichten: 2.430
Standaard

Als het Vlaams Belang écht een nieuwe partij is, dan heeft die nog geen enkele stem binnengerijfd omdat ze zich als dusdanig nog nooit heeft gepresenteerd aan de kiezer. Dus, roepen dat je "de kaap van 1 miljoen" hebt bereikt, snijdt dan ook geen hout meer. Strikt juridisch gezien heeft die "écht nieuwe partij" dan ook geen recht op ook maar één eurocent financiering.

Anderzijds, wanneer "Vlaams Belang" zich profileert als een rebranding van het Vlaams Blok, d�*n kan ze inderdaad voortboeren op basis van de verkiezingsresultaten uit het verleden... Maar d�*n kan ze zich ook niet onttrekken aan de gevolgen van de veroordeling wegens rascisme. En dan was heel die opsmukoperatie niet nodig.

Mooi dilemma dus... Vlaams Belang bestaat nog maar net en het moet al duidelijkheid geven over de ware aard van het beestje. Bestaat het Blok nog, of bestaat het niet meer? En wat is belangrijker: het principe of toch maar de centen?
__________________
[font=Trebuchet MS]Et in Arcadia ego[/font]
de Vexille is offline  
Oud 23 november 2004, 14:15   #13
Fille van de Foor
Gouverneur
 
Fille van de Foor's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 november 2004
Berichten: 1.404
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tegendradigaard
Ik citeer : "Volgens het advies krijgt een partij alleen overheidsgeld als ze verkozenen heeft"
Wauw! Dat moet dan wel het summum van democratie zijn...
Het belastingsgeld van de kleintjes binnenrijven, de kiesdrempel hoog genoeg instellen en hun centen aan de grote geven.
Fille van de Foor is offline  
Oud 23 november 2004, 14:29   #14
doornroosje
Staatssecretaris
 
Geregistreerd: 25 maart 2004
Berichten: 2.578
Standaard

Domme mensen die niet nadenken,onze democratisch verkozen politiekers!
Maken ze de keuze om de nieuwe partij zonder geld te zetten dan lopen ze bij de eerstkomende verkiezingen geheid een nederlaag op en zal het cordon vervallen,en sowiezo al blijven onze traditionele partijen aan de macht zal men gezien de ontwikkelingen van de voorbije weken inzake vreemdelingenproblematiek toch een gans andere koers moeten gaan varen,die veel harder zal moeten zijn dan de huidige.
Met als resultaat dat ze in hun eigen web van regeltjes en reglementen zullen vastlopen,en zoals nu al bezig is klacht na klacht zal opleveren.
Laat de kiezer beslissen wie aan de macht komt en de toekomst zal uitwijzen of het vlaams Belang dan wel of niet mee kan regeren op een democratische en afdoende wijze,en of zij bekwaam zullen zijn om het dan waar te maken.
Trouwens,het zou me niet verbazen moest de regering een van de volgende maanden vallen gezien de recente politieke ontwikkelingen en de nog aan te vatten besprekingen zoals BHV en het momenteel hangend vraagstuk van splitsing van de ziektekosten en dan is het hek zeker van de dam.

Zo Dames en Heren zou het moeten gaan in een echte democratie,zonder uitsluiting,en niet in een partycratie waar democratische waarden ondergeschikt worden aan eigenbelang en partijbelangen,ten koste van de kiezer.
doornroosje is offline  
Oud 23 november 2004, 14:33   #15
Tegendradigaard
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 3 oktober 2003
Locatie: Zou ik ook graag weten
Berichten: 14.746
Standaard

Er zijn nog slimme mensen Doornroosje...
__________________
IK betaal 6.570,00 euro per jaar aan Wallonië en dit al meer dan 20 jaar.... Dat is 131.400 euro in totaal....of in oude franken... 5.300.662 fr. HET IS STILAAN GENOEG GEWEEST! Als ik nog 20 jaar verder werk dan betaal ik nog eens 131.400 euro. In totaal zou dat dan 262.800 euro of 10.616.857 oude franken zijn.

PEOPLE WHO WANT TO BAN HATE SPEECH, JUST HATE SPEECH. VRIJE MENINGSUITING !!!
Tegendradigaard is offline  
Oud 23 november 2004, 14:41   #16
Tzuvar Raemborr
Minister
 
Tzuvar Raemborr's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 maart 2004
Berichten: 3.495
Standaard

Is de CVP een termijn lang z'n dotaties kwijtgeweest?
De SP?
De PVV?
Agalev? Of hadden die er sowieso geen... Nee he?
__________________
I'm still standing, better than I ever did,
Looking like a true survivor, feeling like a little kid.
__________________
But I'm stubborn, like those garbage bags that time cannot decay,
I'm junk but I'm still holding up this little wild bouquet.

Laatst gewijzigd door Tzuvar Raemborr : 23 november 2004 om 14:42.
Tzuvar Raemborr is offline  
Oud 23 november 2004, 14:43   #17
obiwan
Banneling
 
 
obiwan's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 oktober 2004
Locatie: Dietsland
Berichten: 307
Standaard

En intussen zijn de politiek correcte polictici weer heel de tijd bezig met het Vlaams Belang in de plaats van het land te besturen. Tja bedankt voor de gratis reclame jongens, in 2006 en 2007 zullen we er wel gebruik van maken 8) 8) !

Laatst gewijzigd door obiwan : 23 november 2004 om 14:43.
obiwan is offline  
Oud 23 november 2004, 14:56   #18
Tegendradigaard
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 3 oktober 2003
Locatie: Zou ik ook graag weten
Berichten: 14.746
Standaard

Hoe lang is het geleden dat ik Verhofstadt en zijn bende heb horen zeggen : nu gaan we ons echt bezig houden met de echt belangrijke zaken....

'k hem der nog nie veel van gezien...
't enige waar ze mee bezig zijn is : hoe kunnen we het blok of het belang nekken...

tja dat ze later niet komen klagen he.
__________________
IK betaal 6.570,00 euro per jaar aan Wallonië en dit al meer dan 20 jaar.... Dat is 131.400 euro in totaal....of in oude franken... 5.300.662 fr. HET IS STILAAN GENOEG GEWEEST! Als ik nog 20 jaar verder werk dan betaal ik nog eens 131.400 euro. In totaal zou dat dan 262.800 euro of 10.616.857 oude franken zijn.

PEOPLE WHO WANT TO BAN HATE SPEECH, JUST HATE SPEECH. VRIJE MENINGSUITING !!!
Tegendradigaard is offline  
Oud 23 november 2004, 14:59   #19
Jolle
Burgemeester
 
Geregistreerd: 11 november 2004
Berichten: 520
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Angebleu
"niet is veroordeeld voor uitspraken van de voorbije legislatuur, maar van ver daarvoor"


De veroordeling van het Vlaams Blok heeft direct betrekking op de periode 1999-2001. Nog niet zo lang geleden dacht ik zo...
Inderdaad. Ze zijn in 2003 herverkozen (nationaal), en in 2004 herverkozen (regionaal). Dus hebben ze vanaf die moment recht op dotaties. Dat is n�* 2001
__________________
[font=Comic Sans MS]Om een onberispelijk lid van een schaapskudde te zijn, [/font]
[font=Comic Sans MS]moet men vóór alles een schaap zijn[/font]
[font=Comic Sans MS]--- Albert Einstein ---[/font]
Jolle is offline  
Oud 23 november 2004, 15:25   #20
Kaal
Minister-President
 
Geregistreerd: 20 november 2003
Berichten: 4.362
Standaard

Wat er thans gebeurt is het beste bewijs dat al die regeltjes op niets trekken. Niemand die er nog uit wijs geraakt. Het was geen politiek proces, maar het werd mogelijk gemaakt door politici. Niet de partij maar de VZWs zijn veroordeeld, maar men wil de centen van de partij afpakken. De partij is ontbonden ofschoon het niet werd veroordeeld, maar dan ook weer niet. Als de partij effectief ontbonden is mag het zijn centen behouden, zegt de VLD, tewijl Batselier zegt dat een nieuwe partij niets krijgt. Wat een knoeiboel.

Al dat gepruts en geknoei met fundamentele rechten en vrijheden, enkel om het Blok pijn te doen en nu blijkt dat het allemaal een maat voor niets was. Het Blok is blijven groeien en iedereen voelt aan dat het dat zal blijven doen ook zonder dotatie.
Kaal is offline  
 



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 11:44.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be