Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Mobiliteit & verkeersveiligheid
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Mobiliteit & verkeersveiligheid Een nieuw themaforum!

Antwoord
 
Discussietools
Oud 27 januari 2013, 12:39   #1
Gun
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Gun's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 januari 2005
Locatie: de BH van V
Berichten: 19.794
Standaard Discussie over gratis bussen 65-plussers

De Lijn heeft een totale begroting van € 1 miljard, € 837 miljoen euro komt van de overheidsdotatie. In 1997 bedroeg die dotatie nog 250 miljoen euro. De Lijn presenteert jaarlijks winstcijfers … winstcijfers …

Het overgrote deel van de groei zijn gepensioneerden en kinderen (mensen die zich vroeger te voet, per fiets of niet verplaatsten), op zich niets daartegen maar economische kracht gaat daar niet van uit.

Een aantal profs van de universiteit van Leuven stellen dat de statistieken die ‘De Lijn’ elk kwartaal presenteert totaal met de haren getrokken zijn en soms meer dan de helft overschat. Een bezitter van een abonement wordt gerekend als dagelijks gebruiker van het openbaar vervoer, incluis feestdagen, incluis weekends, voor schoolabonnementen wordt zelfs juli en augustus aan 31 dagen aan meerdere ritten meegerekend.

De inkomsten van De Lijn stegen niet door de verlaagde tickettarieven. Terwijl een reiziger in 1997 nog gemiddeld 0,53 euro betaalde voor een rit met de bus of tram, bedroeg dit bedrag in 2007 nog maar 0,26 euro. Per reiziger kwam de overheid in 2007 voor 1,52 euro tussen.

Hier
__________________
KEEP CASH ALIVE!!!!
Gun is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 januari 2013, 22:05   #2
lamenielachen
Eur. Commissievoorzitter
 
lamenielachen's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 januari 2003
Berichten: 9.398
Stuur een bericht via Instant Messenger naar lamenielachen
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gun Bekijk bericht
De Lijn heeft een totale begroting van € 1 miljard, € 837 miljoen euro komt van de overheidsdotatie. In 1997 bedroeg die dotatie nog 250 miljoen euro. De Lijn presenteert jaarlijks winstcijfers … winstcijfers …

Het overgrote deel van de groei zijn gepensioneerden en kinderen (mensen die zich vroeger te voet, per fiets of niet verplaatsten), op zich niets daartegen maar economische kracht gaat daar niet van uit.

Een aantal profs van de universiteit van Leuven stellen dat de statistieken die ‘De Lijn’ elk kwartaal presenteert totaal met de haren getrokken zijn en soms meer dan de helft overschat. Een bezitter van een abonement wordt gerekend als dagelijks gebruiker van het openbaar vervoer, incluis feestdagen, incluis weekends, voor schoolabonnementen wordt zelfs juli en augustus aan 31 dagen aan meerdere ritten meegerekend.

De inkomsten van De Lijn stegen niet door de verlaagde tickettarieven. Terwijl een reiziger in 1997 nog gemiddeld 0,53 euro betaalde voor een rit met de bus of tram, bedroeg dit bedrag in 2007 nog maar 0,26 euro. Per reiziger kwam de overheid in 2007 voor 1,52 euro tussen.

Hier
Ik ben een gepensioneerde en vind gratis een uitvinding van "Steve wonder".
Gratis bestaat niet in deze materie, anderen betalen.
Of de zoveelste linkse uitvinding om anderen te laten betalen?
Een financieel zetje voor gepensioneerden daar kan ik met leven, maar gratis neen. Dat ouderen economisch geen waarde hebben geloof ik niet zo. Wie zich verplaatst op die ouderdom consumeert.
Ik betaal m'n busje wel, alhoewel ik liever met m'n auto rij, veel veiliger tegenwoordig, zeker later op de avond.
Laat ook "iedereen" betalen. Meegemaakt, controle, wij wel een groepje tamelijk brutale allochtonen niet. Of die een kaartje hadden?
__________________
België is een politiek kippenhok met steeds meer kakelende kippen die alsmaar meer vreten maar geen eieren leggen.
lamenielachen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 januari 2013, 16:52   #3
Glenneke
Provinciaal Statenlid
 
Glenneke's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juni 2010
Berichten: 716
Standaard

Eerst en vooral, enkel en alleen een abonnement sturen naar de mensen die dat wensen, dit bespaard veel papier en administratie, denk dat veel 65+ met een kaartje zitten dat ze niet gebruiken.
__________________
Ter preventie van boze reacties: Ik wens me te verontschuldigen voor eventuele DT fouten en schrijffouten in het algemeen.
Glenneke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 januari 2013, 00:33   #4
cookie monster
Secretaris-Generaal VN
 
cookie monster's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 juni 2009
Berichten: 34.455
Standaard

Er zijn ook ouderen die niet eens het uurrooster ,
of zelfs de buslijnen kennen in hun gemeente !!

En soms , onbekend is onbemind !!
__________________
C kie M nster
C U L'8'R WEIRDOGAToRS

I was born once , as an invasion of the bodysnatchers ,
but the doctor did get a brain-attack !! my name:

breedbandwurger 1967

Zoek alle berichten van cookie monster

Ik woon zelfs graag alleen

Geen kinderen hebben is een gemis ????

Is dit nog menselijk - mijn mening.pdf (271,2 KB) (19-10-2016)

cookie monster is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 januari 2013, 00:57   #5
Gun
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Gun's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 januari 2005
Locatie: de BH van V
Berichten: 19.794
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lamenielachen Bekijk bericht
Ik ben een gepensioneerde en vind gratis een uitvinding van "Steve wonder".
Gratis bestaat niet in deze materie, anderen betalen.
Of de zoveelste linkse uitvinding om anderen te laten betalen?
Een financieel zetje voor gepensioneerden daar kan ik met leven, maar gratis neen. Dat ouderen economisch geen waarde hebben geloof ik niet zo. Wie zich verplaatst op die ouderdom consumeert.
Ik betaal m'n busje wel, alhoewel ik liever met m'n auto rij, veel veiliger tegenwoordig, zeker later op de avond.
Laat ook "iedereen" betalen. Meegemaakt, controle, wij wel een groepje tamelijk brutale allochtonen niet. Of die een kaartje hadden?
U hebt gelijk dat niet elke gepensioneerde over dezelfde kam mag geschoren worden.

Eén van mijn beste vrienden zijn grootvader gaat elke dinsdag naar de krantenwinkel, koopt zich twee kranten en neemt de trein naar de kust terwijl hij de eerste krant leest. In Oostende stapt hij af, koopt zich enkel een bakje garnalen en één trappist (de enige die hij drinkt tijdens de week) en verobert die om dan de trein terug te nemen en de tweede krant te lezen. Op zich niets op tegen, maar veel economische kracht gaat daar niet van uit

Het is echter wel zo dat De Lijn subsidies trekt op basis van een totaal bij het haar getrokken methodologie én dan nog met winstcijfers durft uit te pakken.
__________________
KEEP CASH ALIVE!!!!
Gun is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 januari 2013, 00:58   #6
Gun
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Gun's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 januari 2005
Locatie: de BH van V
Berichten: 19.794
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Glenneke Bekijk bericht
Eerst en vooral, enkel en alleen een abonnement sturen naar de mensen die dat wensen, dit bespaard veel papier en administratie, denk dat veel 65+ met een kaartje zitten dat ze niet gebruiken.
Correct!!
__________________
KEEP CASH ALIVE!!!!
Gun is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 januari 2013, 00:41   #7
Gun
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Gun's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 januari 2005
Locatie: de BH van V
Berichten: 19.794
Standaard

Op de markt van de gemeente waar ik woon zie je om het half uur ons belastingsgeld voorbij rijden ... lege bussen
__________________
KEEP CASH ALIVE!!!!
Gun is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 januari 2013, 13:36   #8
Mahalingam
Minister
 
Mahalingam's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 november 2007
Berichten: 3.402
Standaard

Gratis OV 65-plussers leidt niet tot structureel meer ov-gebruik
is vastgesteld volgens
http://www.blijfveiligmobiel.nl/actu...eer-ov-gebruik
en ook :
Uit een eerdere proef met gratis OV in Noord-Holland blijkt dat gratis openbaar vervoer ouderen niet uit hun sociale isolement haalt.
en bij
http://www.verkeersnet.nl/92/gratis-...inder-eenzaam/
Citaat:
Een van de uitkomsten van de proef in Noord-Holland Noord is dat er geen relatie is tussen gratis reizen en de mate van eenzaamheid en isolement van 65-plussers. Hoewel het gebruik van de bus door ouderen toenam, was het effect op de maatschappelijke participatie gering: het percentage nieuwe verplaatsingen was klein en daarvan was een nog kleiner aandeel het gevolg van de prijs alleen. Gratis reizen is vooral gemakkelijk reizen.
Ofwel: gratis is heel menslievend maar gratis maakt voor de oudjes niet uit.
Mahalingam is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 januari 2013, 13:46   #9
Micele
Secretaris-Generaal VN
 
Micele's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 50.246
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mahalingam Bekijk bericht
Gratis OV 65-plussers leidt niet tot structureel meer ov-gebruik
is vastgesteld volgens
http://www.blijfveiligmobiel.nl/actu...eer-ov-gebruik
en ook :
Uit een eerdere proef met gratis OV in Noord-Holland blijkt dat gratis openbaar vervoer ouderen niet uit hun sociale isolement haalt.
en bij
http://www.verkeersnet.nl/92/gratis-...inder-eenzaam/

Ofwel: gratis is heel menslievend maar gratis maakt voor de oudjes niet uit.
Voor de (sportieve) oudjes wslk niet zoveel, maar wel voor de andere formules van gratis bus
Is wel off topic:
Ik google gewoon eens op Gratis bus Hasselt meer reizigers:
enkele citaten:

Citaat:
http://www.nieuwsblad.be/article/det...20702_00208474
TOEKOMST GRATIS BUSSEN HANGT AF VAN VERKIEZINGSUITSLAG
63 miljoenste reiziger stapt van gratis bus

DINSDAG 03 JULI 2012, 03U00

4,4 miljoen

‘Het aantal reizigers is in die vijftien jaar gestegen van 331.000 naar zowat 4,4 miljoen in 2012. Dankzij de gratis bussen is Hasselt ook internationaal op de kaart gezet’, zegt burgemeester Hilde Claes (SP.A). ‘Als lijsttrekker voor Helemaal Hasselt blijf ik achter het gratis vervoer staan.’

Als het van Open VLD afhangt, komen er geen gratis bussen meer. ‘Het werd ooit ingevoerd om werken aan de Groene Boulevard draaglijk te maken, dit moet worden herzien. De gratis-politiek kost de Hasseltse belastingbetaler jaarlijks 1,75 miljoen euro. De stadsbegroting toont een structureel tekort en dit is niet meer te verantwoorden. Wij opteren voor een goedkoop abonnement, naar analogie met de seniorenpas’, zegt schepen Laurence Libert.
Citaat:
http://hasselt.n-va.be/nieuws/persbe...elijk%E2%80%99

Hasseltse bussen ‘Gebrek aan visie alweer duidelijk’
23 november 2012

Het schepencollege besliste deze week om het contract met De Lijn voor drie maanden te verlengen. Aan dezelfde voorwaarden. De gratis bussen blijven dus nog even rijden in Hasselt. De toekomstige coalitie is er duidelijk nog niet uit.
...

Zwakke weggebruikers

Want de gratis bussen hebben hun doel gemist volgens N-VA Hasselt: ‘Uiteraard zitten er dankzij het gratis verhaal meer reizigers op de bus. Maar de beoogde modal shift, de verschuiving van de wagen naar de bus, is niet bereikt. Het zijn immers vooral voetgangers en fietsers die nu, gemakkelijkheidshalve, de bus nemen. Soms zelfs maar voor enkele honderden meters. Dat krikt de reizigersaantallen natuurlijk mooi op.’

‘Mobiliteit is echter meer dan enkel openbaar vervoer. Zeker in Hasselt moet er optimaal worden ingezet op de fiets en de veiligheid van de zwakke weggebruiker. Er wordt door het stadsbestuur wel gezegd dat ze dit doen maar de resultaten zijn er niet. Je moet ’s morgens en na school maar eens door Kuringen centrum proberen te fietsen. De 2 miljoen euro die jaarlijks naar de ‘gratis’ bussen gaan, kunnen daar ingezet worden voor een duurzame oplossing,’ besluit Lies Jans.
ON topic:
http://www.demorgen.be/dm/nl/989/Bin...t-de-bus.dhtml
Crevits: "65-plussers rijden wél nog gratis met de bus"
...

Bus sociaal recht
Sp.a-voorzitster Caroline Gennez reageerde verbaasd op het nieuws al zouden senioren niet langer volledig gratis met de bus kunnen rijden. "Dit kan niet en is tegen de afspraken die we maakten in het regeerakkoord." Ze verwijst naar het succes van het openbaar vervoer van de laatste vijf jaar. Het reizigersaantal steeg in die periode met 33,4 procent tot meer dan een half miljard passagiers per jaar. Dat succes is er volgens haar mede dankzij forse inspanningen in de prijzenpolitiek.

Via verschillende derdebetalersystemen rijden immers vandaag heel wat mensen, onder wie de ouderen, gratis of zeer goedkoop met de bussen van de Lijn voor hun woon-werk of woon-schoolvervoer, vervolgt de s.pa-voorzitster. Gennez wil geen einde maken aan dat succesverhaal.

Nul euro
Bovendien vervult het gratis openbaar vervoer voor ouderen nog een extra sociale functie, namelijk dat senioren hun sociale contacten kunnen onderhouden. Gennez: "We mogen hen dat sociaal recht, zelfs in tijden van crisis, niet afpakken."

"We spraken af met onze coalitiepartners dat, buiten de jaarlijkse indexering, de tarieven van de Lijn niet zouden stijgen. Wel, een indexatie van nul euro is nog steeds nul euro, de 65-plussers rijden als het van ons afhangt dus ook de volgende jaren gratis met de bus en de tram", aldus Gennez. (belga/dea)
__________________
De vuile waarheid over ICE (vanaf 1 min 35")
https://www.youtube.com/watch?v=mk-LnUYEXuM
Nederlandse versie: https://www.youtube.com/watch?v=kekJgcSdN38

Laatst gewijzigd door Micele : 31 januari 2013 om 13:53.
Micele is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 februari 2013, 16:04   #10
Vrijheideerst
Secretaris-Generaal VN
 
Vrijheideerst's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 april 2011
Berichten: 32.448
Standaard

Gratis bestaat niet.

Het succes van de bus? Ben ik dat nu of zit er buiten bejaarden en schoolkinderen geen kat op, laat staan een hond?
Vrijheideerst is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 februari 2013, 23:59   #11
groentje
Minister-President
 
groentje's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 12 september 2002
Locatie: Land van Kokanje
Berichten: 5.318
Standaard

Er zitten nog mensen op de bus, en met de crisis zelfs meer dan vroeger (de benzine is niet in prijs gedaald). Maar voor de meesten is het inderdaad omdat ze niet anders kunnen: niet voldoende inkomen, geen rijbewijs (kinderen...), etc. Want de bus is niet het ideale vervoersmiddel, je geraakt er 's avonds vaak niet mee thuis na een avondje stappen, wie geen 9to5-job heeft, kan het ook schudden, en op veel plaatsen sta je gewoon mee in de file. Met de fiets ben je wellicht sneller.
We kunnen aangepaste tarieven overwegen voor bepaalde doelgroepen (leefloners, werkzoekenden, gesponsorde woon-werkabonnementen, kinderen, bejaarden), maar gratis of spotgoedkoop overtuigt slechts een minderheid om de auto te laten staan en de bus te nemen.
Frequentere bussen, trams en treinen, latere ritten, waardoor je toch nog dat pintje kan drinken na de cinema, bussen waarmee ook ploegenarbeiders op het werk geraken, snelle bussen die over vrije busbanen de file kunnen voorbijsteken... Dat overtuigt wél mensen op over te stappen. En daar willen ze zelfs voor betalen.
__________________
Ik heb geen auto, ik heb zelfs geen bewijs om ermee te mogen rijden, maar ik heb nog nooit een vrouw horen klagen dat ik te laat gekomen ben. Dat vinden ze meestal leuk, een man die meer dan zeven minuten over de rit doet. Beetje tragisch grappig eigenlijk hoe sneller de mensheid wil vooruit raken, hoe meer ze vast komt te zitten in zichzelf en files en te dikke puree.
Jeroen Boone
groentje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 februari 2013, 00:22   #12
PeterCC
Minister
 
Geregistreerd: 2 december 2007
Berichten: 3.197
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gun Bekijk bericht
De Lijn heeft een totale begroting van € 1 miljard, € 837 miljoen euro komt van de overheidsdotatie. In 1997 bedroeg die dotatie nog 250 miljoen euro. De Lijn presenteert jaarlijks winstcijfers … winstcijfers …
(...)
De Lijn kreeg in 2011 al 1 miljard € belastinggeld als overheidsdotatie.

Uit een artikel in DS van 04/01/2012:
Citaat:
'Is de kost van De Lijn nog wel houdbaar?'

woensdag 04 januari 2012, 09u39
Auteur: edl

Vlaams parlementsvoorzitter Jan Peumans (N-VA) verwacht dat er in 2012 bespaard zal worden op enkele heilige huisjes, waaronder De Lijn.

Peumans bevestigde de uitspraken van Vlaams minister-president Kris Peeters (CD&V) eerder deze week, die zei dat Vlaanderen in 2012 voor grote uitdagingen staat. De zogenoemde kaasschaafmethode, waarbij in de meeste departementen alleen oppervlakkig bespaard wordt, volstaat niet meer.

'We zullen dit jaar moeilijke keuzes moeten maken bij de besparingen', beaamde Peumans in 'De Ochtend' op Radio 1. 'Er zal heel creatief moeten omgesprongen worden, waardoor misschien enkele heilige huisjes zullen moeten sneuvelen.'

Peumans haalde de openbaarvervoermaatschappij De Lijn aan als mogelijkheid. 'De minister van Openbare Werken Hilde Crevits heeft een totaal budget van 3,3 miljard euro, en een derde daarvan alleen al gaat naar De Lijn.'

'Als je dan kijkt naar het aandeel dat De Lijn heeft in de verdeling van de vervoersmiddelen die de Vlamingen gebruiken, dan is dat relatief laag, maar kost dat ontzettend veel. Bij De Lijn is er maar een kostendekking van 15 procent.'

'Als je weet dat er al 1 miljard euro toelage gegeven wordt, en er zijn slechts voor 150 miljoen betalende reizigers, want voor de rest betaalt de belastingbetaler, dan moeten we ons wel afvragen of dat in deze tijden nog wel houdbaar is?', vraagt Peumans zich af.
Het is dus nog erger dan wat je stelt.
De kost van de Lijn is op enkele jaren inderdaad geëxplodeerd. Van een 300 miljoen eind jaren 90 naar dik een miljard vandaag.
PeterCC is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 februari 2013, 01:51   #13
Mambo
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 27 april 2004
Berichten: 43.539
Standaard

Vele oudjes hebben een gratis pasje nodig daar niet van.
Vele anderen hebben een zillion euro levensverzekering opgestreken en een inkomen van 0,nog iets of wat armoede pensioen.
één en ander klopt zo niet.
Dat controleren zal ook nooit kloppen.

Laatst gewijzigd door Mambo : 2 februari 2013 om 01:51.
Mambo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 februari 2013, 11:07   #14
Vrijheideerst
Secretaris-Generaal VN
 
Vrijheideerst's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 april 2011
Berichten: 32.448
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door PeterCC Bekijk bericht
De Lijn kreeg in 2011 al 1 miljard € belastinggeld als overheidsdotatie.

Uit een artikel in DS van 04/01/2012:

Het is dus nog erger dan wat je stelt.
De kost van de Lijn is op enkele jaren inderdaad geëxplodeerd. Van een 300 miljoen eind jaren 90 naar dik een miljard vandaag.
Peumans kreeg toen ook de linkse meute over zich heen... Hiermee gaf hij ook aan volgens mij dat De Lijn haar cijfers gewoon niet kloppen. Daarbij: het openbaar vervoer (vooral de bus) zo te pas en te onpas opdringen loopt één keer met een sisser af.

Je mag overal op besparen, maar niet op de heilige huisjes. Ik weet zelfs een beter idee: maak de auto nog meer de melkkoe.

Laatst gewijzigd door Vrijheideerst : 2 februari 2013 om 11:09.
Vrijheideerst is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 februari 2013, 13:10   #15
Gun
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Gun's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 januari 2005
Locatie: de BH van V
Berichten: 19.794
Standaard

Een aantal profs de universiteit van Leuven stellen dat de statistieken die ‘De Lijn’ elk kwartaal presenteert totaal met de haren getrokken zijn en soms meer dan de helft overschat

Een rit van A naar B met, omwille van de slechte aansluitingen, twee overstappen wordt als 3 individuele ritten gerekend, heen en terug zijn onmiddellijk 6 ritten

Een bezitter van een abonement wordt gerekend als dagelijks gebruiker van het openbaar vervoer, incluis feestdagen, incluis weekends, voor schoolabonnementen wordt zelfs juli en augustus aan 31 dagen aan meerdere ritten meegerekend
__________________
KEEP CASH ALIVE!!!!
Gun is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 februari 2013, 22:43   #16
fbpolitics
Gouverneur
 
fbpolitics's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 6 januari 2012
Berichten: 1.265
Standaard

De gratis politiek van de SPA...


Doch vind ik het op zich niet zo slecht dat ouderen, inclusief minder bevoegden en/of armeren... gratis met de bus mogen rijden. Als de bus leeg rijdt, of gratis passagiers heeft, is hetzelfde. En op deze manier wordt er nog iets bijgedragen aan de bevolking.

Het feit dat deze groep mensen niet volledig kan worden gecontroleerd, kan men "counteren" door te rekenen op hun eigen normen als mens om zo de rechthebbenden niet te blameren.
Dus hoor je niet tot de genoemde klassen: betaal.

Gezien het normbesef bij velen weg is, ook mede dankzij de politiek, is dit waarschijnlijk whishfull thinking. Maar een lege bus, of diezelfde bus met gratis passagiers blijft geldig.
__________________
- Om onze vrijheid die onder luid applaus blijvend wordt ontnomen terug te krijgen, zal een enorm grote meerderheid vallen.
Het enige doel is de coronapas, de schande, die te allen prijze blijvend zal en moet worden ingevoerd.

- Als iedere Belg gelijk is voor de wet, waarom hebben de Walen dan superieure rechten nodig?
- rood + groen = SAMEN bruin links. Dank u bruin links voor de geslaagde integratie. Hoe lang nog?

Laatst gewijzigd door fbpolitics : 2 februari 2013 om 22:44.
fbpolitics is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 februari 2013, 01:03   #17
groentje
Minister-President
 
groentje's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 12 september 2002
Locatie: Land van Kokanje
Berichten: 5.318
Standaard

Het probleem met de gratis bussen, is dat het aantal bussen en busritten enorm is moeten toenemen omwille van het grote succes, zonder dat er meer inkomsten tegenover stonden.
Steve Stevaert heeft voor een stukje gelijk dat slecht openbaar vervoer amper goedkoper is dan goed openbaar vervoer, beiden zijn eigenlijk behoorlijk duur, maar dat mag je de gebruiker gerust een stukje laten voelen in de ticketprijs.
__________________
Ik heb geen auto, ik heb zelfs geen bewijs om ermee te mogen rijden, maar ik heb nog nooit een vrouw horen klagen dat ik te laat gekomen ben. Dat vinden ze meestal leuk, een man die meer dan zeven minuten over de rit doet. Beetje tragisch grappig eigenlijk hoe sneller de mensheid wil vooruit raken, hoe meer ze vast komt te zitten in zichzelf en files en te dikke puree.
Jeroen Boone

Laatst gewijzigd door groentje : 4 februari 2013 om 01:04.
groentje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 februari 2013, 01:11   #18
koe de poing
Eur. Commissievoorzitter
 
koe de poing's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 augustus 2009
Locatie: In koerentaine
Berichten: 8.722
Standaard

tijd dat wij ook dit soort bussen krijgen
het gebruik zal dan wel toenemen, omdat de huidige bussen als nadeel hebben dat wie op 2 km van een halte moet zijn eigenlijk nog niet ter plaatse raakt zonder belachelijk veel tijd kwijt te zijn



Bejaarden mogen voor mijn part quasi gratis rijden. Smeer ze een abonnementje aan van vijf € per jaar of zo. Zodat je toch enigszins een beeld hebt van waar de gebruikers geografisch verspreid zitten
__________________
r
koe de poing is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 februari 2013, 01:51   #19
fbpolitics
Gouverneur
 
fbpolitics's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 6 januari 2012
Berichten: 1.265
Standaard

Als het openbaar vervoer zo duur is, waarom lukken ze er bv in DE zeer goed in om dit te organiseren aan een goedkope prijs met een zeer degelijk aanbod trein/tram/bus? -> Juist, het is de zakkenvullerij + uitzuigpolitiek + pesterijen in BE.
__________________
- Om onze vrijheid die onder luid applaus blijvend wordt ontnomen terug te krijgen, zal een enorm grote meerderheid vallen.
Het enige doel is de coronapas, de schande, die te allen prijze blijvend zal en moet worden ingevoerd.

- Als iedere Belg gelijk is voor de wet, waarom hebben de Walen dan superieure rechten nodig?
- rood + groen = SAMEN bruin links. Dank u bruin links voor de geslaagde integratie. Hoe lang nog?
fbpolitics is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 februari 2013, 01:58   #20
groentje
Minister-President
 
groentje's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 12 september 2002
Locatie: Land van Kokanje
Berichten: 5.318
Standaard

Openbaar vervoer in Duitsland is niet zo goedkoop, hoor. En zeker niet voor de verantwoordelijke overheden. Waarmee ik niet wil gezegd hebben dat De Lijn een toonbeeld van goed bestuur is, natuurlijk. Over de NMBS zullen we maar zwijgen.
__________________
Ik heb geen auto, ik heb zelfs geen bewijs om ermee te mogen rijden, maar ik heb nog nooit een vrouw horen klagen dat ik te laat gekomen ben. Dat vinden ze meestal leuk, een man die meer dan zeven minuten over de rit doet. Beetje tragisch grappig eigenlijk hoe sneller de mensheid wil vooruit raken, hoe meer ze vast komt te zitten in zichzelf en files en te dikke puree.
Jeroen Boone
groentje is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 05:46.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be