Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 5 juli 2005, 19:09   #261
duncan
Banneling
 
 
Geregistreerd: 20 juni 2005
Locatie: tijdenlijke plaats - weeral -
Berichten: 4.065
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dekoster
Mensen geen leefloon geven is niet de oplossing. Wanneer zij gezond genoeg zijn om te werken dan moet men deze mensen stimuleren om teug aan de slag te gaan. Wanneer men dit niet doet en hen dan nog eens het leefloon gaat afpakken dan komen heel wat van deze mensen in het misdaad- en drugmilieu terrecht. Is dit dan beter????

Voor de meeste sukkelaars daaronder zeg ik ja plunder en moord moh want ge moet toch eten of ni....dat zegt men deze mensen soms hetgeen ik persoonlijk inderdaad onveilig vindt en dit doet men niet enkel in groot steden zoals Antwerpen/Brussel mor ook Oost vlaanderen zo zag ik zelf en hoorde ik.....en niet 1 x maar verscheidene keren; ocmw is zoals vele sociaal voorzieningen voor vrouwen en kostuums en ander klein doelgroepen niet de eigen burger alvast.

Dan verschieten ze dat men het niet zo heeft voor politiek tjah hoe zou het toch komen?!
duncan is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 juli 2005, 19:20   #262
giserke
Banneling
 
 
Geregistreerd: 28 augustus 2003
Berichten: 24.730
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door debbie
Moeten, moeten, moeten? Nog een geluk dat jij helemaal niets te zeggen hebt. Ik heb lak aan wat volgens jou zou moeten.
moeten is alleen voor ons die moeten betalen zeker voor uw pleziertjes. tsss....[edit]
[size=1]Edit:[/size]
[size=1]After edit by giserke on 05-07-2005 at 20:20
Reason:
--------------------------------

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door debbie
Moeten, moeten, moeten? Nog een geluk dat jij helemaal niets te zeggen hebt. Ik heb lak aan wat volgens jou zou moeten.
moeten is alleen voor ons die moeten betalen zeker voor uw pleziertjes. tsss....[/size]


[size=1]Before any edits, post was:
--------------------------------

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door debbie
Moeten, moeten, moeten? Nog een geluk dat jij helemaal niets te zeggen hebt. Ik heb lak aan wat volgens jou zou moeten.
moeten is alleen voor ons die moeten betalen zeker. tsss....[/size]
[/edit]

Laatst gewijzigd door giserke : 5 juli 2005 om 19:20.
giserke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 juli 2005, 19:23   #263
duncan
Banneling
 
 
Geregistreerd: 20 juni 2005
Locatie: tijdenlijke plaats - weeral -
Berichten: 4.065
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door giserke
moeten is alleen voor ons die moeten betalen zeker voor uw pleziertjes. tsss....
Punt 1 ik betaal ook genoeg zelfs op elk werk uur en punt 2 jaren vrijwillig engagement was een behoorlijke vergissing aan uw reply te horen maar ja begrijpenlijk ieders zijn/haar engagement.
duncan is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 juli 2005, 19:45   #264
King of beggars and fleas
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
King of beggars and fleas's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 februari 2005
Berichten: 14.324
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door giserke
moeten is alleen voor ons die moeten betalen zeker voor uw pleziertjes. tsss....
Leefloon of stempelgeld is een ontoereikende schadevergoeding voor de diefstal van je natuurlijk erfdeel waarmee men zich amper in zijn basisbehoeften kan voorzien. De echte profiteurs dat zijn de groot-kapitalisten die door de natuurlijke hulpbronnen te monopoliseren het grootste gedeelte van de bevolking schatplichtig aan hen maken.

het getuigd van een blinde slavenmentaliteit om dit niet in te zien - en om je te laten vangen in het laffelijk naar beneden bashen naar de sociaal economisch zwakkere toe ipv naar boven naar de sterkere. laf is dat ![edit]
[size=1]Edit:[/size]
[size=1]After edit by King of beggars and fleas on 05-07-2005 at 20:48
Reason:
--------------------------------

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door giserke
moeten is alleen voor ons die moeten betalen zeker voor uw pleziertjes. tsss....
Leefloon of stempelgeld is een ontoereikende schadevergoeding voor de diefstal van je natuurlijk erfdeel waarmee men zich amper in zijn basisbehoeften kan voorzien. De echte profiteurs dat zijn de groot-kapitalisten die door de natuurlijke hulpbronnen te monopoliseren het grootste gedeelte van de bevolking schatplichtig aan hen maken.

het getuigd van een blinde slavenmentaliteit om dit niet in te zien - en om je te laten vangen in het laffelijk naar beneden bashen naar de sociaal economisch zwakkere toe ipv naar boven naar de sterkere. laf is dat ![/size]

[size=1]Edit:[/size]
[size=1]After edit by King of beggars and fleas on 05-07-2005 at 20:48
Reason:
--------------------------------

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door giserke
moeten is alleen voor ons die moeten betalen zeker voor uw pleziertjes. tsss....
stempelgeld is een ontoereikende schadevergoeding voor de diefstal van je natuurlijk erfdeel waarmee men zich amper in zijn basisbehoeften kan voorzien. De echte profiteurs dat zijn de groot-kapitalisten die door de natuurlijke hulpbronnen te monopoliseren het grootste gedeelte van de bevolking schatplichtig aan hen maken.

het getuigd van een blinde slavenmentaliteit om dit niet in te zien - en om je te laten vangen in het laffelijk naar beneden bashen naar de sociaal economisch zwakkere toe ipv naar boven naar de sterkere. laf is dat ![/size]

[size=1]Edit:[/size]
[size=1]After edit by King of beggars and fleas on 05-07-2005 at 20:47
Reason:
--------------------------------

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door giserke
moeten is alleen voor ons die moeten betalen zeker voor uw pleziertjes. tsss....
stempelgeld is een ontoereikende schadevergoeding voor de diefstal van je natuurlijk erfdeel. De echte profiteurs dat zijn de groot-kapitalisten die door de natuurlijke hulpbronnen te monopoliseren het grootste gedeelte van de bevolking schatplichtig aan hen maken.

het getuigd van een blinde slavenmentaliteit om dit niet in te zien - en om je te laten vangen in het laffelijk naar beneden bashen naar de sociaal economisch zwakkere toe ipv naar boven naar de sterkere. laf is dat ![/size]


[size=1]Before any edits, post was:
--------------------------------

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door giserke
moeten is alleen voor ons die moeten betalen zeker voor uw pleziertjes. tsss....
stempelgeld is een ontoereikende schadevergoeding voor de diefstal van je natuurlijk erfdeel. De echte profiteurs dat zijn de groot-kapitalisten die door de natuurlijke hulpbronnen te monopoliseren het grootste gedeelte van de bevolking schatplichtig aan hen maken.[/size]
[/edit]
__________________
Alles neem ik terug wat ik hier heb verkondigd. Ik raad iedereen aan om zich met geen enkele politieke strekking in te laten, zich te ontfermen over de armen van deze wereld en zich te bekeren tot het ware geloof in Jezus Christus als Gods enig geboren zoon die voor ons gestorven en verrezen is opdat wij van onze zondige natuur bevrijdt zouden kunnen worden. Het einde is nabij en de mensenzoon zal spoedig terugkomen, gezeten op de wolken met grote macht en majesteit. hallelujah.

Laatst gewijzigd door King of beggars and fleas : 5 juli 2005 om 19:48.
King of beggars and fleas is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 juli 2005, 19:55   #265
1handclapping
Europees Commissaris
 
1handclapping's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 juli 2003
Locatie: Antwerpen-Deurne
Berichten: 7.132
Standaard Zijn er intussen...

Mensen gesignaleerd die recht hebben op een leefloon en het niet krijgen ?
Zijn er intussen armen dwz.. leefloners die in de bewuste gemeente werk "gekregen" gekregen hebben zodat ze een wat ruimer inkomen hebben kunnen verwerven dan een leefloon..
Want daar ging het toch in feite om nietwaar ?

Kobaf : welke natuurlijke bronnen worden er inmiddels nog door kapitalisten gemonopolizeerd ? De landbouwgronden toch niet zeker ? Om die te bewerken krijgen de kansarme boeren nl. subsidies (wordt landbouwer, dan krijg je subsidies !)

...een assertieve kansarme krijgt geen kansen maar pakt ze zelf... dat klopt helemaal : en dan is hij ook geen arme meer...
__________________
Deze gebruikersnaam wordt niet meer benut - maar wel mijn werkelijke naam : Roger Verhiest
1handclapping is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 juli 2005, 20:16   #266
duncan
Banneling
 
 
Geregistreerd: 20 juni 2005
Locatie: tijdenlijke plaats - weeral -
Berichten: 4.065
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door 1handclapping
Mensen gesignaleerd die recht hebben op een leefloon en het niet krijgen ?
Zijn er intussen armen dwz.. leefloners die in de bewuste gemeente werk "gekregen" gekregen hebben zodat ze een wat ruimer inkomen hebben kunnen verwerven dan een leefloon..
Want daar ging het toch in feite om nietwaar ?

Kobaf : welke natuurlijke bronnen worden er inmiddels nog door kapitalisten gemonopolizeerd ? De landbouwgronden toch niet zeker ? Om die te bewerken krijgen de kansarme boeren nl. subsidies (wordt landbouwer, dan krijg je subsidies !)

...een assertieve kansarme krijgt geen kansen maar pakt ze zelf... dat klopt helemaal : en dan is hij ook geen arme meer...

Het zijn zij die rijkenlijk kunnen en 'mogen' leven die gaan beschrijven wat uitsluiting of armoede is ?!

Jaja maakt dat een andere wijs moh mij ni; het zijn zij die wijzen die vooroordelen in het conservatief model waar ze in leven.

Het zijn zij die stellingen en cijfers geven om hun woorden te bekrachtigen die niets beseffen zelfs een leefloon geeft weinig basis behoeften en het bestaans minimum voldoet niet daarom dat de meeste bestaans minimum trekkers naar het ocmw stappen....soms tevergeefs.

Het zijn zij die wijzen die geen besef hebben van eigen volk en wet; wie weet zijn er leefloners die zich engageren en werken maar soms door noodzaak plots geen werk hebben als er werk posten ziek zijn of op vacatie gaan of ongeval...enz kortom alles waar nen politieker gaag op wijst maar niet veel het sociale ziet; kan zien.

Voeling met realiteits zin van hun eigen maatschapij kent men niet meer in veel plekken in België & ik zeg niet alle plekken.
duncan is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 16:37.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be