Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Gemeenteraadsverkiezingen 2006
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Gemeenteraadsverkiezingen 2006 In dit forum kun je alles kwijt dat verband houdt met de gemeenteraadsverkiezingen van 8 oktober 2006.

 
 
Discussietools
Oud 18 oktober 2006, 22:12   #61
Starkan
Staatssecretaris
 
Starkan's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 oktober 2006
Locatie: Een niet-Vlaams-nationalistische gemeente
Berichten: 2.943
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door AntiDeutsch Bekijk bericht
Communisten zijn antidemocraten en zetten mensen (werkgever en werknemer) tegen elkaar op.
2 X fout

De PVDA heeft grote volksbevragingen gedaan om te weten te komen wat er bij de mensen leeft en heeft daarop zijn verkiezingsprogramma gebaseerd. En de leden hebben mee inspraak gehad over de aanpak ed.
-Kan het nog democratischer?

De PVDA zet absoluut zijn mensen niet op tegen zijn werkgever. Dat zou niet echt constructief zijn. Zij eisen gewoon goede werkomstandigheden en een eerlijke verloning.
-Wat is daar mis mee?
__________________
Starkan is offline  
Oud 18 oktober 2006, 23:48   #62
Rene Artois
Minister
 
Rene Artois's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 februari 2005
Locatie: Nouvion
Berichten: 3.264
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door solidarnosc Bekijk bericht
Ach. Er zitten tegenwoordig meer liberalen in de Chinese KP dan in de VLD.
In het bestuur van de VLD zitten in elk geval sinds kort geen liberalen meer.
Rene Artois is offline  
Oud 18 oktober 2006, 23:54   #63
Rene Artois
Minister
 
Rene Artois's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 februari 2005
Locatie: Nouvion
Berichten: 3.264
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Starkan Bekijk bericht
Ik denk dat een oordeel vellen op hun acties een objectiever beeld vormt over waar de PVDA voor staat.
Zoals hun steun voor Saddam Hussein, Milosevic en Castro. Zoals hun kartel met de AEL van een verkiezing of wat geleden. Zoals ik al eerder zegde, dat is geen politieke partij maar een gekkenhuis.

U mag het me kwalijk nemen maar ik geloof dat het programma van een partij serieus genomen moet worden. Als ze de kans krijgen willen ze dit nog al eens uitvoeren.
Rene Artois is offline  
Oud 19 oktober 2006, 00:22   #64
Starkan
Staatssecretaris
 
Starkan's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 oktober 2006
Locatie: Een niet-Vlaams-nationalistische gemeente
Berichten: 2.943
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rene Artois Bekijk bericht
Zoals hun steun voor Saddam Hussein, Milosevic en Castro.
Dus omdat je acties voert tegen de oorlogsjunkies als de VS en de NAVO, sta je direct achter het regime dat ze trachten aan te vallen? Dat is wel een verstrekkende logica.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rene Artois Bekijk bericht
U mag het me kwalijk nemen maar ik geloof dat het programma van een partij serieus genomen moet worden. Als ze de kans krijgen willen ze dit nog al eens uitvoeren.
Op gemeentelijk vlak heeft die programma koers reeds zijn vruchten afgeworpen.
__________________
Starkan is offline  
Oud 19 oktober 2006, 07:53   #65
TommyMax2
Provinciaal Statenlid
 
TommyMax2's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 30 maart 2006
Berichten: 608
Standaard

"Communisten zijn antidemocraten en zetten mensen (werkgever en werknemer) tegen elkaar op"

En het zijn anti-zionisten...
TommyMax2 is offline  
Oud 19 oktober 2006, 16:12   #66
abou Anis
Minister-President
 
Geregistreerd: 2 augustus 2006
Berichten: 4.786
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door van Maerlant Bekijk bericht
U gaat akkoord met het sarcasme van die post? Goed om te weten.
Neen. Ik ging akkoord met wat er stond.
abou Anis is offline  
Oud 19 oktober 2006, 16:14   #67
Starkan
Staatssecretaris
 
Starkan's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 oktober 2006
Locatie: Een niet-Vlaams-nationalistische gemeente
Berichten: 2.943
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door abou Anis Bekijk bericht
Neen. Ik ging akkoord met wat er stond.
__________________
Starkan is offline  
Oud 19 oktober 2006, 16:15   #68
abou Anis
Minister-President
 
Geregistreerd: 2 augustus 2006
Berichten: 4.786
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door TommyMax2 Bekijk bericht
"Communisten zijn antidemocraten en zetten mensen (werkgever en werknemer) tegen elkaar op"

En het zijn anti-zionisten...
En ze slapen allemaal in een groot bed.
abou Anis is offline  
Oud 19 oktober 2006, 16:34   #69
GaRnaaLBeeR
Parlementsvoorzitter
 
GaRnaaLBeeR's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 maart 2006
Locatie: Antwerpen
Berichten: 2.384
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door muys Bekijk bericht
de betoging tegen het generatiepact

ik herinner mij nog goed dat ze 6 rode vuilzakken voor de camera moesten slepen voor er één wist waarom ze daar eigenlijk aan het betogen waren...

de vakbonden hebben al lang niet meer de steun van het overgrote deel van de arbeiders, ze zijn enkel nog gesyndiceerd omdat dat hen op sommige momenten goed uitkomt
Wat??? wel 6 mensen.
Zo'n sterk onweerlegbaar onderzoek over vakbondsmensen kan ik niet tegenspreken.

Laatst gewijzigd door GaRnaaLBeeR : 19 oktober 2006 om 16:35.
GaRnaaLBeeR is offline  
Oud 19 oktober 2006, 16:46   #70
filosoof
Banneling
 
 
filosoof's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 22 mei 2003
Locatie: Brussel
Berichten: 49.496
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lomeanor Bekijk bericht



Ik wens de N-VA te feliciteren met dit dapper standpunt. De PVDA is inderdaad een extremistische partij, meer zelfs dan het VB, aangezien ze openlijk dweept met het extremistische regime van Stalin.



Ook de argumenten van De Wever zijn sterk. Als je zegt dat ze weinig stemmen halen, waarom dan niet samenwerken met het VB waar die weinig stemmen halen? Als je zegt dat een district niet veel kan realiseren, waarom dan niet met het VB samenwerken in een district?

Bart De Wever pleit hier niet voor een samenwerken voor het VB, wel voor het consequent doorzetten van een pricipiële kwestie. Wanneer men niet met het VB wil samenwerken, moet met ook niet met de PVDA samenwerken.

Wat zou het immers bewijzen als ze wel samen zouden werken met de PVDA? Dan zou het duidelijk zijn dat men geen cordon rond het VB legt omwille van extremisme, maar uitsluitend omdat het VB streeft naar Vlaamse onafhankelijkheid. Of hoe het belziek door de mand kan vallen...
Volgens de door het VuilB verkondigde theorie over het "CordonSanitaire" zou het VuilB nu de PVDA moeten steunen..Ik ben benieuwd
filosoof is offline  
Oud 19 oktober 2006, 16:48   #71
filosoof
Banneling
 
 
filosoof's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 22 mei 2003
Locatie: Brussel
Berichten: 49.496
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door abou Anis Bekijk bericht
En ze slapen allemaal in een groot bed.
Had je een spycam staan?
filosoof is offline  
Oud 19 oktober 2006, 19:17   #72
Linkse Vogel
Parlementslid
 
Linkse Vogel's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 27 september 2006
Locatie: Gent
Berichten: 1.845
Stuur een bericht via MSN naar Linkse Vogel
Standaard

ja, maar het verschil is dat het VB extreem RECHTS is en PVDA extreem LINKS is. de extreem rechtse willen de wereld van haat vergroten en de extreem linksen willen die verkleinen
__________________
Take sides. Neutrality helps the oppressor, never the victim. Silence encourages the tormentor, never the tormented. - Elie Wiesel.
Linkse Vogel is offline  
Oud 19 oktober 2006, 20:19   #73
MrMariusz
Vreemdeling
 
Geregistreerd: 30 november 2005
Berichten: 50
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Linkse Vogel Bekijk bericht
ja, maar het verschil is dat het VB extreem RECHTS is en PVDA extreem LINKS is. de extreem rechtse willen de wereld van haat vergroten en de extreem linksen willen die verkleinen
Extreem-linkse regimes hebben een pak meer doden op hun geweten dan extreem-rechtse... nochtans ook allemaal met goede bedoelingen

Laatst gewijzigd door MrMariusz : 19 oktober 2006 om 20:23.
MrMariusz is offline  
Oud 19 oktober 2006, 21:06   #74
abou Anis
Minister-President
 
Geregistreerd: 2 augustus 2006
Berichten: 4.786
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door filosoof Bekijk bericht
Had je een spycam staan?
Ik lig zesde van links.
abou Anis is offline  
Oud 19 oktober 2006, 21:07   #75
abou Anis
Minister-President
 
Geregistreerd: 2 augustus 2006
Berichten: 4.786
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door MrMariusz Bekijk bericht
Extreem-linkse regimes hebben een pak meer doden op hun geweten dan extreem-rechtse... nochtans ook allemaal met goede bedoelingen
Wat waren de goede bedoelingen van de nazi's, Mussolini, Franco, de Griekse kolonels, Pinochet, de argentijnse junta, ....
abou Anis is offline  
Oud 19 oktober 2006, 21:16   #76
Tzuvar Raemborr
Minister
 
Tzuvar Raemborr's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 maart 2004
Berichten: 3.495
Standaard

En als dan de PVDA vanachter z'n "veilige schutskring" even onstuitbaar begint te groeien als het VB...

Ik zie het zo al voor me!

VB : 26%
PVDA : 26%
VLD+Vivant+CD&V+NVA+SPA+Spirit+Groen+BUB : 48%

Dat gaan zware akkoorden worden
__________________
I'm still standing, better than I ever did,
Looking like a true survivor, feeling like a little kid.
__________________
But I'm stubborn, like those garbage bags that time cannot decay,
I'm junk but I'm still holding up this little wild bouquet.
Tzuvar Raemborr is offline  
Oud 19 oktober 2006, 21:45   #77
Marlboro
Banneling
 
 
Geregistreerd: 18 september 2006
Berichten: 4.544
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Linkse Vogel Bekijk bericht
ja, maar het verschil is dat het VB extreem RECHTS is en PVDA extreem LINKS is. de extreem rechtse willen de wereld van haat vergroten en de extreem linksen willen die verkleinen
yeah right;daarmee dat het iedere jaar dezelfden zijn in bv leuven die beginnen boel te zoeken en met stoelen en dergelijke meer beginnen te gooien,ts.En dan heb ik het over extreem linksen.
Marlboro is offline  
Oud 19 oktober 2006, 22:03   #78
Uh-Huh
Banneling
 
 
Uh-Huh's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 8 juli 2006
Locatie: "A"
Berichten: 7.491
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Marlboro Bekijk bericht
yeah right;daarmee dat het iedere jaar dezelfden zijn in bv leuven die beginnen boel te zoeken en met stoelen en dergelijke meer beginnen te gooien,ts.En dan heb ik het over extreem linksen.
Eh?
Uh-Huh is offline  
Oud 19 oktober 2006, 22:16   #79
Marlboro
Banneling
 
 
Geregistreerd: 18 september 2006
Berichten: 4.544
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Uh-Huh Bekijk bericht
Eh?
21 mensen opgepakt na incidentrijke NSV-betoging in Leuven

Posted in:— @ 3:08 pm

Bij rellen tijdens twee betogingen zijn donderdagavond in Leuven 21 mensen opgepakt. Er vielen zes gewonden. De nationalistische studentenvereniging NSV betoogde er tegen het groeiende gebruik van het Engels in het hoger onderwijs en tegen de waalse arrogantie tegenover Vlaanderen. Linkse tegenbetogers wilden op ondemokratische wijze de NSV-manifestatie tegenhouden.
De zwaarste problemen deden zich voor onmiddellijk na de start van de NSV-betoging toen tegenbetogers met stoelen, zetels en oude fietsen barrikades opwierpen op een kruispunt. Van daaruit bekogelden ze de politie, die de NSV-betoging voorafging, met stenen, verfpotten en brandende fakkels. De politie ontzette de straat met het waterkanon. Er werden verschillende betogers opgepakt. Er sneuvelde ook ramen van winkels.
De NSV-betogers werden vervolgens op elk kruispunt door tientallen anti-demokratische tegenbetogers onthaald met slogans als ,,geen fascisten in deze stad'’. De politie moest opnieuw ingrijpen toen een deel van NSV’ers terug op de bus naar huis wilde. Pas na middernacht keerde de rust weer in de Leuvense binnenstad.
In totaal zijn 21 tegenbetogers opgepakt, de meesten onder hen werden in de loop van de nacht terug vrijgelaten. Acht onder hen zijn gerechtelijk aangehouden wegens het toebrengen van slagen en verwondingen. Een van de gearresteerde betogers had zelfs een gestolen laptop bij zich! De linkse minderjarige beweert niets met de diefstal te maken te hebben. Hij zou de laptop “gevonden” hebben. De vraag is of deze linkse dief wel weet wat hij met een draagbare computer kan doen.
Er zijn zes gewonden (twee NSV- en vier tegenbetogers) voor verzorging naar het ziekenhuis gebracht. Ook twee politieagenten raakten lichtgewond. Later verklaarde Leuvens burgemeester Louis Tobback dat het NSV geen verboden organisatie is en dus recht heeft om te betogen. Hij gedraagt zich op dat vlak demokratischer dan het schoriemorie dat de linkervleugel donderdagavond bevolkte.
Marlboro is offline  
Oud 19 oktober 2006, 22:33   #80
TommyMax2
Provinciaal Statenlid
 
TommyMax2's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 30 maart 2006
Berichten: 608
Standaard

Allé zo te zien hadden de NSV'ers chance dat ze bescherming hadden. Zolang de NSV'ers alleen maar kunnen marcheren onder zware politiebescherming zit het nog wel snor met die studenten: keep it up !
TommyMax2 is offline  
 



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 16:54.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be