Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Godsdienst en levensovertuiging
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Godsdienst en levensovertuiging In dit forum kan je discussiëren over diverse godsdiensten en levensovertuigingen.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 1 mei 2017, 08:51   #141
Aton
Eur. Commissievoorzitter
 
Geregistreerd: 28 september 2012
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 9.515
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Peche Bekijk bericht
Hiermee bevestig je alleen maar zijn bestaan.
En ook dat hij niet verrezen is. En dat zijn zoon Jehuda bar Yeshua noemde, zijn geliefde discipel.
Aton is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 mei 2017, 08:51   #142
Peche
Banneling
 
 
Geregistreerd: 2 september 2013
Berichten: 29.811
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Piero Bekijk bericht
En wat moet dat betekenen? Staan alle koningen in zijn dienst? En bij republieken, hoe werkt het daar dan?
Ken uw nieuwe testament he Piero.

Jezus gaat terugkomen om de Armageddon uit te vechten en dan zal Jezus heersen over de aarde als Koning van één wereldregering.

There will be a new world order.
Peche is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 mei 2017, 09:28   #143
Elio di Supo
Banneling
 
 
Geregistreerd: 13 november 2007
Locatie: The Swamp
Berichten: 28.231
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Peche Bekijk bericht
Ken uw nieuwe testament he Piero.

Jezus gaat terugkomen om de Armageddon uit te vechten en dan zal Jezus heersen over de aarde als Koning van één wereldregering.

There will be a new world order.
Is dat voor of na Ragnarok?
Elio di Supo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 mei 2017, 09:59   #144
Aton
Eur. Commissievoorzitter
 
Geregistreerd: 28 september 2012
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 9.515
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Peche Bekijk bericht
Ken uw nieuwe testament he Piero.

Jezus gaat terugkomen om de Armageddon uit te vechten en dan zal Jezus heersen over de aarde als Koning van één wereldregering.

There will be a new world order.
Waar haal je dit nu weer vandaan, en dan nog de lef hebben Piero zijn kennis in vraag te stellen !
Aton is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 mei 2017, 05:04   #145
Peche
Banneling
 
 
Geregistreerd: 2 september 2013
Berichten: 29.811
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Aton Bekijk bericht
Waar haal je dit nu weer vandaan, en dan nog de lef hebben Piero zijn kennis in vraag te stellen !
Van het nieuwe testament.

Jezus moest naar zijn Vader terugkeren om daar een Koninkrijk voor te bereiden voor ons. Dan komt hij terug om de Armageddon uit te vechten en te heersen als Koning op aarde onder één wereldregering.
Peche is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 mei 2017, 07:09   #146
Aton
Eur. Commissievoorzitter
 
Geregistreerd: 28 september 2012
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 9.515
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Peche Bekijk bericht
Van het nieuwe testament.

Jezus moest naar zijn Vader terugkeren om daar een Koninkrijk voor te bereiden voor ons. Dan komt hij terug om de Armageddon uit te vechten en te heersen als Koning op aarde onder één wereldregering.
Nogmaals JG leerling, waar ergens staat dat in het N.T. ( auteur en versregel ).
Aton is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 mei 2017, 13:20   #147
Peche
Banneling
 
 
Geregistreerd: 2 september 2013
Berichten: 29.811
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Aton Bekijk bericht
Nogmaals JG leerling, waar ergens staat dat in het N.T. ( auteur en versregel ).
Openbaringen 11:15
En de zevende engel heeft gebazuind, en er geschiedden grote stemmen in den hemel, zeggende: De koninkrijken der wereld zijn geworden onzes Heeren en van Zijn Christus, en Hij zal als Koning heersen in alle eeuwigheid.

Maar houdt vooral mijn ander topic in de gaten. Ik ben nu bezig aan Jesaja. Die heeft dus duidelijk veel meer voorspelingen gedaan dan ik hier eerder getoond heb. Alsook Zacharia. Psalmen staan vol zangliederen over een Koning die zal komen heersen over iedereen. Een gezalfde die verlossing zal bieden aan al die voor hem en na hem zou leven.
Dan heb je nog de voorspellingen van Daniël.
Peche is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 mei 2017, 19:40   #148
Piero
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Piero's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 20 februari 2010
Locatie: Nederland
Berichten: 15.464
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Guinevere Bekijk bericht
Wie is Satan?

... God besloot nu Satan te straffen voor zijn ongehoorzaamheid. Maar Satan vroeg God zijn straf uit te stellen tot aan het Einde der Tijden. Tegen dan, zei Satan, zou hij er in slagen de overgrote meerderheid van de mensen te doen afdwalen van het pad van God en tot zijn (Satan's) volgelingen te maken. God stond dit verzoek toe.
Even een kleine observatie. Satan is een van de goden die overal ter wereld aanbeden of vereerd worden. Hij is de God van wijsheid en dood. De aanbidding van de slang of draak vinden we bijvoorbeeld in China en bij de Azteken. In Egypte werd satan aanbeden als Seth, of Setu, de God van het dodenrijk. Seth heeft als taak een slang te vangen en te binden. Zo is er een merkwaardige overeenkomst tussen een passage uit het Egyptisch Dodenboek en Openbaring 20.
Above all, he must bind and conquer the serpent Apophis (Apap), as we read in the Book of The Dead (108, 4 and 5):

"They use Set to circumvent it [the serpent]; they use him to throw an iron chain around its neck, to make it vomit all that it has swallowed."
In Openbaring 20 is het een engel die de slang boeide (met een ketting).
1Toen zag ik een engel uit de hemel neerdalen met de sleutel van de afgrond en een grote ketting in zijn hand. 2En hij greep de draak, de oude slang dat is de Duivel, de Satan en hij boeide hem voor duizend jaren, 3en wierp hem in de afgrond, die hij grendelde en verzegelde boven zijn hoofd, opdat hij de volkeren niet meer zou verleiden voordat de duizend jaren voorbij waren. Daarna moet hij voor een korte tijd worden losgelaten.
Zo borduurde de schrijver van de Openbaringen voort op de Egyptische mythologie. De overeenkomst gaat nog verder, want zoals de Egyptische slang 'alles wat hij verzwolgen heeft moet overgeven', zo gaat Openbaring 20 direct verder met de opstanding van de slachtoffers van de slang:
... Ik zag de zielen van hen die onthoofd waren om het getuigenis van Jezus en het woord van God, die het beest en zijn beeld niet hadden aanbeden en het merkteken niet hadden aangenomen op hun voorhoofd en hun hand. En zij werden weer levend en heersten met Christus, duizend jaren lang. 5De overige doden werden niet levend voordat de duizend jaren voorbij waren. Dit is de eerste opstanding.
Kijk, zo zit de Openbaring in elkaar. Knip- en plakwerk, jatwerk.
Piero is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 mei 2017, 22:19   #149
praha
Secretaris-Generaal VN
 
praha's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 juni 2004
Berichten: 29.533
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Peche Bekijk bericht
Maar neen, gij gaat gewoon totaal niet in op wat ik schrijf.
net wel
Maar het bevalt U blijkbaar niet dat ik er op in ga.
Ik vroeg je wat een tekstje an sich waard is : geen antwoord
Ik vroeg je wat het waard is dat de inhoud of toch delen ervan ) door verscheidene personen zou geschreven zijn als men weet dat die personen zich over meerdere 100 jaren elkaar hebben geïnspireerd, vaak zelfs gekopieerd hebben van elkaar en dat zelfs een aantal personen ronduir verzonnen zijn: geen antwoord
Ik vroeg je hoe je kan uitmaken/toetsen of de voorspellingen uit die tekstjes ook uitgekomen zijn : geen antwoord

[quote]Doet het af als psuedo wetenschap. Maar dit is geloof praha, geen psuedowetenschap.[quote]
ooh maar zeg dat dan .. dan zijn we meteen uitgeklapt hé
Dat is zelfs geen discussie waard daar er niks te discussiëren valt.
Zolas ik je als eens eerder zie ... zet je geloof ergens onderaan ... het forum biedt ge die mogelijkheid

Citaat:
Jezus heeft ons gewaarschuwd en zijn profetieën zijn grotendeels uitgekomen.
neen of beter dat dien jij aan te tonen.
En je kan je niet beroepen op enkel de tekstjes die achteraf erover zijn opgesteld.

Citaat:
Jezus is voorspeld door tig profeten.
ook al niet... zelfs door geen enkele om precies te zijn

Citaat:
Het ging over het teken van het beest, dat negeer jij compleet zodat wij uiteindelijk ergens anders belanden. Ik ben dit gewoon zo moe aan jou praha, dat heeft niets met hypothekeren te maken.
Ook daar ben ik op ingegaan
En ook daar blijkt het antwoord ( dat het zuiver een zaak van numerologie blijkt en dan nog gezien vanuit een enge, niet vooraf bedoelde gematrie, interpretatie ) je niet te bevallen.
Ik kan het ook niet helpen dat ge uzelf niet wilt informeren
praha is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 mei 2017, 22:27   #150
praha
Secretaris-Generaal VN
 
praha's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 juni 2004
Berichten: 29.533
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Peche Bekijk bericht
Volgens Joden gaan de profetieën niet over Jezus neen. Maar volgens Christenen wel. Natuurlijk kan je daar eindeloos discussie over blijven voeren. en in een welles nietes spelletje belanden. Ik kan maar de passages uit de bijbel samenvatten in een topic waar de komst van Jezus voorspeld wordt.
ja juist... en net dat zou een belletje moeten dienen rinkelen... maar blijkbaar doet het dat niet

Citaat:
Er is maar één man die aan de beschrijving voldoet en dat is Jezus. Het is niet omdat Jesaja schreef dat de messias Imannuel zou noemen dat je je moet vastpinnen op de naam he.
Hoe kom je erbij ?
Zelfs al in de meest positieve benadering ( we vitten dus niet over details ed ) kan je onmogelijk claimen dat alleen JC daaraan zou voldoen.
Het is alleen maar in het kader van het christendom ( en dus met het dogma van JC dat tevens hun bestaansreden vormt ) dat dit zo is.
Niet moeilijk dat ze als sekte worden/werden bekeken.
Goe ... allez jou goe recht hé maar dan is het inderdaad enkel een geloof en eindigt elke verdere discussie
praha is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 mei 2017, 22:36   #151
praha
Secretaris-Generaal VN
 
praha's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 juni 2004
Berichten: 29.533
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Peche Bekijk bericht
Jezus is toch opgestaan uit de doden?
alleen volgens de christenen ( klopt niet helemaal hoor... ik dacht zelfs de mohammedanen dat ook geloven maar eerder in de zin van het ten hemel varen ) is dat zo
Dus wederom blijft ge vastzitten in dat zelfbedruipend sektarisch geloof.
praha is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 mei 2017, 03:39   #152
Peche
Banneling
 
 
Geregistreerd: 2 september 2013
Berichten: 29.811
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door praha Bekijk bericht
net wel
Maar het bevalt U blijkbaar niet dat ik er op in ga.
Ik vroeg je wat een tekstje an sich waard is : geen antwoord
Ik vroeg je wat het waard is dat de inhoud of toch delen ervan ) door verscheidene personen zou geschreven zijn als men weet dat die personen zich over meerdere 100 jaren elkaar hebben geïnspireerd, vaak zelfs gekopieerd hebben van elkaar en dat zelfs een aantal personen ronduir verzonnen zijn: geen antwoord
Ik vroeg je hoe je kan uitmaken/toetsen of de voorspellingen uit die tekstjes ook uitgekomen zijn : geen antwoord
Maar praha, ik ben begonnen bij de islam. Kom jij ertussen en we belanden helemaal ergens anders. Waarom is dat toch zo?
Ik dacht dat het retorische vragen waren.

De tekst is veel waard, deze is historisch erfgoed. De voorspellingen zijn voor U misschien niets waard. Maar dat is omdat je de moeite niet nam je te verdiepen. Als je de voorspellingen van Daniël zou lezen, zou je zien dat zijn voorspellingen wel uitgekomen zijn.


Citaat:
ooh maar zeg dat dan .. dan zijn we meteen uitgeklapt hé
Dat is zelfs geen discussie waard daar er niks te discussiëren valt.
Zolas ik je als eens eerder zie ... zet je geloof ergens onderaan ... het forum biedt ge die mogelijkheid
Wat bedoel je daar nu weer mee? Moet ik me op dit forum met andere zaken bezig houden dan religie?


Citaat:
neen of beter dat dien jij aan te tonen.
En je kan je niet beroepen op enkel de tekstjes die achteraf erover zijn opgesteld.
Ik kan eindeloos dingen aantonen en vice versa. Waar brengt ons dat uiteindelijk? Nergens. Wij kijken anders op de wereld praha.

Citaat:
Ook daar ben ik op ingegaan
En ook daar blijkt het antwoord ( dat het zuiver een zaak van numerologie blijkt en dan nog gezien vanuit een enge, niet vooraf bedoelde gematrie, interpretatie ) je niet te bevallen.
Ik kan het ook niet helpen dat ge uzelf niet wilt informeren
Waarom is 666 dan een heilig nummer in de islam?
Peche is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 mei 2017, 03:42   #153
Peche
Banneling
 
 
Geregistreerd: 2 september 2013
Berichten: 29.811
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door praha Bekijk bericht
alleen volgens de christenen ( klopt niet helemaal hoor... ik dacht zelfs de mohammedanen dat ook geloven maar eerder in de zin van het ten hemel varen ) is dat zo
Dus wederom blijft ge vastzitten in dat zelfbedruipend sektarisch geloof.
Ik zit niet vast. Ik ben zelfs helemaal geen goed christen, integendeel zelfs. Ik ben eerder gnostisch dan Christen. Ik heb mijn eigen relatie met Jezus zonder mij vast te zetten.
Peche is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 mei 2017, 03:43   #154
Peche
Banneling
 
 
Geregistreerd: 2 september 2013
Berichten: 29.811
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door praha Bekijk bericht
ja juist... en net dat zou een belletje moeten dienen rinkelen... maar blijkbaar doet het dat niet


Hoe kom je erbij ?
Zelfs al in de meest positieve benadering ( we vitten dus niet over details ed ) kan je onmogelijk claimen dat alleen JC daaraan zou voldoen.
Het is alleen maar in het kader van het christendom ( en dus met het dogma van JC dat tevens hun bestaansreden vormt ) dat dit zo is.
Niet moeilijk dat ze als sekte worden/werden bekeken.
Goe ... allez jou goe recht hé maar dan is het inderdaad enkel een geloof en eindigt elke verdere discussie
Zijn er dan anderen die aan de beschrijving voldoen?
Peche is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 mei 2017, 23:13   #155
praha
Secretaris-Generaal VN
 
praha's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 juni 2004
Berichten: 29.533
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Peche Bekijk bericht
Maar praha, ik ben begonnen bij de islam. Kom jij ertussen en we belanden helemaal ergens anders. Waarom is dat toch zo?
Ik dacht dat het retorische vragen waren.
Hoe dat dat komt ?
Hebt ge dan niet gevolgd ?

Jouw argumentatie was er eentje dat 666 evil moest zijn ( en dus de islam ) omdat de bijbel dat zo zegt.
Ik heb daarop gerepliceerd dat die 666 enkel evil was omdat de bijbel dat zo zegt en dat dan nog in de context van de destijds bedoelde gematrie.
Ge zit er dus tweemaal naast met andere woorden tenzij...
en dan ben jij verder beginnen leuteren over de onfeilbaarheid van den bijbel ed
Dat is dus waarom we nu hier terecht gekomen zijn.. niks anders

Citaat:
De tekst is veel waard, deze is historisch erfgoed. De voorspellingen zijn voor U misschien niets waard. Maar dat is omdat je de moeite niet nam je te verdiepen. Als je de voorspellingen van Daniël zou lezen, zou je zien dat zijn voorspellingen wel uitgekomen zijn.
De tekst is voor U misschien véél waard... niet méér dan dat

Citaat:
Wat bedoel je daar nu weer mee? Moet ik me op dit forum met andere zaken bezig houden dan religie?
Dat dit een discussie-forum is... dus dan laat je op z'n minst de openingspiste tot een discussie bestaan.
Als gij zegt : het is zo omdat het zo is ( want dat geloof ik ) en we gaan enkel daarover klappen dan valt er niks te discussieren

Citaat:
Ik kan eindeloos dingen aantonen en vice versa. Waar brengt ons dat uiteindelijk? Nergens. Wij kijken anders op de wereld praha.
Het hoeft zelfs niet eindeloos te zijn... begin misschien al met één ding van al je beweringen.
Dit heeft niks met een 'andere' kijk op de wereld te maken tenzij jouw 'andere' kijk er eentje is waar het woordje aantonen geheel een andere betekenis kent : ik geloof dat het zo is dus is het zo


Citaat:
Waarom is 666 dan een heilig nummer in de islam?
Het waren tot het christendom bekeerde islamieten die geen 666 zagen staan maar iets wat ze meenden te herkennen.
Nogal wiedes daar 666 in geschreven tekst stond ( ik heb je de uitleg al gegeven waarom ) en enkel het middelste stukje (Xi) heeft een zekere gelijkenis.
Er is zelfs enige twijfel of het überhaupt oorspronkelijk over 666 ging en niet 616.
praha is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 mei 2017, 23:15   #156
praha
Secretaris-Generaal VN
 
praha's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 juni 2004
Berichten: 29.533
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Peche Bekijk bericht
Ik zit niet vast. Ik ben zelfs helemaal geen goed christen, integendeel zelfs. Ik ben eerder gnostisch dan Christen. Ik heb mijn eigen relatie met Jezus zonder mij vast te zetten.
Dan zou ge uw niet vastpinnen op letterlijke stukjes tekst en er 100% waarheid aan verlenen.
praha is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 mei 2017, 23:26   #157
praha
Secretaris-Generaal VN
 
praha's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 juni 2004
Berichten: 29.533
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Peche Bekijk bericht
Zijn er dan anderen die aan de beschrijving voldoen?
zeg ! Zie boven hé

1) Het is enkel in het dogma van het christendom dat JC daaraan zou voldoen en niemand anders
2) Buiten het dogma van het christendom voldoet niemand aan die beschrijving
3) Wat meteen ook geen probleem is daar het niemands visie buiten die van het christendom is betreffende de messias
4) Derhalve recupereert ( kaapt zelfs ) het christendom de beschrijving van het OT waarop ze zelfs zeggen zich te berusten

Nu ik het opmerk... blijkbaar iets eigen aan christenen : begrippen stelen en er een eigen gelinkte betekenis aan geven en ze vervolgens in een discussie gooien
praha is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 mei 2017, 05:54   #158
Peche
Banneling
 
 
Geregistreerd: 2 september 2013
Berichten: 29.811
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door praha Bekijk bericht
Dan zou ge uw niet vastpinnen op letterlijke stukjes tekst en er 100% waarheid aan verlenen.
Waar dicht ik daar 100% waarheid aan?
Ik probeer het uit te filteren tot mijn waarheid.
Peche is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 mei 2017, 05:55   #159
Peche
Banneling
 
 
Geregistreerd: 2 september 2013
Berichten: 29.811
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door praha Bekijk bericht
zeg ! Zie boven hé

1) Het is enkel in het dogma van het christendom dat JC daaraan zou voldoen en niemand anders
2) Buiten het dogma van het christendom voldoet niemand aan die beschrijving
3) Wat meteen ook geen probleem is daar het niemands visie buiten die van het christendom is betreffende de messias
4) Derhalve recupereert ( kaapt zelfs ) het christendom de beschrijving van het OT waarop ze zelfs zeggen zich te berusten

Nu ik het opmerk... blijkbaar iets eigen aan christenen : begrippen stelen en er een eigen gelinkte betekenis aan geven en ze vervolgens in een discussie gooien
Wat zie boven? Ik zie geen namen.
Dus wie op de spirituele/religieuze supermarkt voldoet aan de beschrijving messias naast Jezus?
Peche is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 mei 2017, 07:48   #160
Aton
Eur. Commissievoorzitter
 
Geregistreerd: 28 september 2012
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 9.515
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Peche Bekijk bericht
Waar dicht ik daar 100% waarheid aan?
Ik probeer het uit te filteren tot mijn waarheid.
Jouw waarheid is waardeloos. Lees je eerst eens beter in.
Aton is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord


Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 13:41.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be