Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 17 december 2012, 01:55   #41
CLAESSENS Joris
Minister-President
 
CLAESSENS Joris's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 31 maart 2005
Locatie: UKKEL
Berichten: 5.742
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dionysus Bekijk bericht
Het 'natuurlijk'-argument is nooit het overtuigende argument geweest, het is zelfs een drogreden, tenzij het wordt gebruikt tegen iemand die zegt dat het onnatuurlijk is (omdat het natuurlijk wel in de natuur voorkomt).

Het argument dat ervoor zorgt dat homoseksuele relaties aanvaard kunnen worden in onze samenleving is dit: het is een relatie tussen 2 toestemmende volwassenen. Dat is het verschil met AL de andere dingen die je aanhaalt. Er is daar nergens sprake van vrijwillige toestemming.

Kort samengevat: de reden, waarvan jij de hoofdzaak maakt, is een bijzaak.
En daar op inpikkend...
Het adoptierecht van holebis gaat niet om een gebeuren tussen toestemmende volwassenen.
Tot op heden zijn ook nog niet alle deskundigen het er over eens dat opgevoed worden door een homofiel koppel zonder gevaar is voor de psychische en sociale ontwikkeling van kinderen.
Vindt jij, in het licht van de twijfel bij een aantal deskundigen, het doorzetten van het adoptierecht voor holebis terecht?
Met andere woorden, weegt het recht om te kunnen adopteren bij holebis voor jou meer door dan het recht op psychische gezondheid van kinderen?
Ik vind dat iemand die het recht op ouder zijn opeist volwassen genoeg moet zijn om het kind voorop te stellen en het niet als een ondergeschikt wezen te zien. Ongeacht de sexuele voorkeur van die would be ouder.
En dat derhalve, zolang niet alle deskundigen het eens zijn, met het recht op gezondheid van kinderen geen risico genomen mag worden. Temeer daar die kinderen zelf hun rechten niet kunnen laten gelden...
__________________
CLAESSENS Joris spreekt voor eigen rekening... partijstandpunten vindt u op www.vlaamsbelang.be/ en via [email protected]. veel leesgenot!
Na de nodige intimidatie om deze uitspraak niet te herhalen; "Allah is een verzinsel, Mohammed is de leugenaar die hem verzon. Mohammed is ook een massamoordenaar, terrorist en pedofiele kinderverkrachter .
Bron: de koran.
CLAESSENS Joris is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 december 2012, 02:09   #42
Dionysus
Staatssecretaris
 
Geregistreerd: 8 augustus 2010
Berichten: 2.863
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door CLAESSENS Joris Bekijk bericht
En daar op inpikkend...
Het adoptierecht van holebis gaat niet om een gebeuren tussen toestemmende volwassenen.
Tot op heden zijn ook nog niet alle deskundigen het er over eens dat opgevoed worden door een homofiel koppel zonder gevaar is voor de psychische en sociale ontwikkeling van kinderen.
Vindt jij, in het licht van de twijfel bij een aantal deskundigen, het doorzetten van het adoptierecht voor holebis terecht?
Met andere woorden, weegt het recht om te kunnen adopteren bij holebis voor jou meer door dan het recht op psychische gezondheid van kinderen?
Ik vind dat iemand die het recht op ouder zijn opeist volwassen genoeg moet zijn om het kind voorop te stellen en het niet als een ondergeschikt wezen te zien. Ongeacht de sexuele voorkeur van die would be ouder.
En dat derhalve, zolang niet alle deskundigen het eens zijn, met het recht op gezondheid van kinderen geen risico genomen mag worden. Temeer daar die kinderen zelf hun rechten niet kunnen laten gelden...
Je kan de homoseksuelen langs één kant niet meer zwartmaken, dan proberen we het maar weer eens langs een andere weg?

Wat deskundigen als persoon denken maakt niet veel uit, het is wat de groot- en kleinschalige onderzoeken uitwijzen. En die komen allemaal overeen: de opvoeding door holebi-koppels is net zo goed als heterokoppels en een kind bij een holebikoppel is meestal beter af dan bij een alleenstaande ouder (datzelfde geldt trouwens ook voor heterokoppels).

De enige problemen die zo'n kinderen wel vaker tegenkomen is dat ze vaker als gemiddeld pestgedrag tegenkomen. Van kinderen die thuis te horen krijgen dat homofilie iets onnatuurlijks is en dat het op hetzelfde niveau staat als ... wat was het ook weer? ah ja, bestialiteit, pedofilie, moord, genocide en incest.

Eén van de weinige problemen in de opvoeding door holebi's zijn de bekrompen hetero's.

Fancy that.
__________________
I have promises to keep, and miles to go before I sleep.
Dionysus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 december 2012, 02:20   #43
CLAESSENS Joris
Minister-President
 
CLAESSENS Joris's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 31 maart 2005
Locatie: UKKEL
Berichten: 5.742
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dionysus Bekijk bericht
Je kan de homoseksuelen langs één kant niet meer zwartmaken, dan proberen we het maar weer eens langs een andere weg?

Wat deskundigen als persoon denken maakt niet veel uit, het is wat de groot- en kleinschalige onderzoeken uitwijzen. En die komen allemaal overeen: de opvoeding door holebi-koppels is net zo goed als heterokoppels en een kind bij een holebikoppel is meestal beter af dan bij een alleenstaande ouder (datzelfde geldt trouwens ook voor heterokoppels).

De enige problemen die zo'n kinderen wel vaker tegenkomen is dat ze vaker als gemiddeld pestgedrag tegenkomen. Van kinderen die thuis te horen krijgen dat homofilie iets onnatuurlijks is en dat het op hetzelfde niveau staat als ... wat was het ook weer? ah ja, bestialiteit, pedofilie, moord, genocide en incest.

Eén van de weinige problemen in de opvoeding door holebi's zijn de bekrompen hetero's.

Fancy that.
Alle onderzoeken wijzen dat uit? Dat zou dus willen zeggen dat enkel voorstanders van jou stelling onderzoeken deden... lijkt mij wat vraaglijk.
En wat hebben die onderzoekers dan grootschalig onderzocht?
De reeds honderden jaren ervaring met de legale adoptie door homofielen?
De effecten na 50 jaar ervaring met deze materie bij 50 000 door homofielen geadopteerde kinderen?
Kan het iets serieuzer ja...
__________________
CLAESSENS Joris spreekt voor eigen rekening... partijstandpunten vindt u op www.vlaamsbelang.be/ en via [email protected]. veel leesgenot!
Na de nodige intimidatie om deze uitspraak niet te herhalen; "Allah is een verzinsel, Mohammed is de leugenaar die hem verzon. Mohammed is ook een massamoordenaar, terrorist en pedofiele kinderverkrachter .
Bron: de koran.
CLAESSENS Joris is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 december 2012, 02:38   #44
Dionysus
Staatssecretaris
 
Geregistreerd: 8 augustus 2010
Berichten: 2.863
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door CLAESSENS Joris Bekijk bericht
Alle onderzoeken wijzen dat uit? Dat zou dus willen zeggen dat enkel voorstanders van jou stelling onderzoeken deden... lijkt mij wat vraaglijk.
En wat hebben die onderzoekers dan grootschalig onderzocht?
De reeds honderden jaren ervaring met de legale adoptie door homofielen?
De effecten na 50 jaar ervaring met deze materie bij 50 000 door homofielen geadopteerde kinderen?
Kan het iets serieuzer ja...
Ik weet niets over de persoonlijke meningen van de onderzoekers die meegewerkt hebben aan de onderzoeken. Voor hetzelfde geld zaten daar strikte evangelische christenen tussen. Wat belangrijk is zijn de resultaten en niet de persoonlijke mening van de onderzoekers (iets wat u niet door uw schedel lijkt te krijgen).

Er is geen enkele samenlevingsvorm die onderzocht is met een testgroep van 50.000 man, doe jij eens even serieus.
__________________
I have promises to keep, and miles to go before I sleep.
Dionysus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 december 2012, 02:44   #45
Dionysus
Staatssecretaris
 
Geregistreerd: 8 augustus 2010
Berichten: 2.863
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door CLAESSENS Joris Bekijk bericht
Alle onderzoeken wijzen dat uit? Dat zou dus willen zeggen dat enkel voorstanders van jou stelling onderzoeken deden... lijkt mij wat vraaglijk.
Wat je hier trouwens toegeeft is dat volgens u ieder onderzoek alleen gekleurd wordt door de persoonlijke mening van de onderzoeker. Waardoor geen enkel onderzoek u kan overtuigen van ofwel pro- of contra- omdat er geen enkele eliminatie van subjectiviteit is.

Volgens u is de wetenschap nutteloos.
__________________
I have promises to keep, and miles to go before I sleep.
Dionysus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 december 2012, 06:11   #46
Raf
Secretaris-Generaal VN
 
Raf's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 maart 2003
Berichten: 53.640
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door CLAESSENS Joris Bekijk bericht
Ik maak van die reden geen hoofdzaak. De holebis deden dat voorheen en nu worden ze daarin bijgetreden door pedofielen en bestialiteitsliefhebbers.
Nee, de holebi's deden dat niet. U probeert dat er nu van te maken. Wat de holebi's wèl deden, was het argument van de "tegenstanders", als zou homoseksualiteit "onnatuurlijk" of "tegennatuurlijk" zijn, naar het rijk der fabelen verwijzen. En terecht: er is helemaal niets "onnatuurlijk" of "tegennatuurlijk" aan homoseksualiteit".

Zoals Dionysus terecht opmerkt, was het al dan niet "natuurlijk" zijn van homoseksualiteit nooit een argument. Dat het om consenting adults gaat, die in niets verschillen van hun heteroseksuele medemensen, maar die niettemin sinds eeuwen gediscrimineerd werden omwille van hun partnerkeuze, d�*�*r ging het om.
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Demper Bekijk bericht
Een blote mannenkont is pure kunst.
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme"
Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging."

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door duveltje382 Bekijk bericht
Als daar ne knappe gast zit mss,lieft met een strak kontje ......
De langverwachte outing van duveltje382
Raf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 december 2012, 09:21   #47
Esperanza
Eur. Commissievoorzitter
 
Esperanza's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 december 2004
Berichten: 8.453
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door eno2 Bekijk bericht
Volgens mij ligt het aan de vorm van zijn hoofd
Zo zie je maar weer...
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door eno2 Bekijk bericht
Kinderachtig
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door eno2 Bekijk bericht
Getrol
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door eno2 Bekijk bericht
Persoonlijke Aanval
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door eno2 Bekijk bericht
Schelden=> RD
Tot slot...
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door eno2 Bekijk bericht
Je zou beter zelf een beetje minder pesten op internet, schijnheiligaard.
__________________
Etiam si omnes, ego non.
Esperanza is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 december 2012, 11:22   #48
Rudy
Secretaris-Generaal VN
 
Rudy's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 november 2004
Locatie: Mechelen - Oostende
Berichten: 38.971
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door CLAESSENS Joris Bekijk bericht
Moeten we dan echt alles wat in de natuur voorkomt omarmen?
Homofilie, bestialiteit, incest, pedofilie... moord, verkrachting, genocide,...
Of hebben we als maatschappij het recht om de rechten van subgroepen in te perken?

Volgens mij leidt de weg die we nu volgen naar anarchie en toestanden die ook het Romeinse Rijk de das omdeden.
Wat denken jullie?
Homofilie is geen misdrijf. Verkrachting, pedofilie en moord wel (bijvoorbeeld). Uw vergelijk is dan ook een drogvergelijk.
__________________
Liberalisme is een progressieve beweging die opkomt voor de vrijheid van het individu, rechtvaardigheid en mensenrechten (www.liberales.be)
Rudy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 december 2012, 13:04   #49
alice
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 3 januari 2007
Berichten: 27.350
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door CLAESSENS Joris Bekijk bericht
Naar mijn mening is en blijft homofilie een afwijking van het normale gedragspatroon. Dat maakt voor mij homofielen niet minder als persoon.
Ik stoor mij ook niet aan homofilie, wel aan wat ik ervaar als openbare zedenschennis. Of die nu van homofiele, heterosexuele dan wel andere aard is.
Ik stoor mij ook aan mensen of groepen die voor zichzelf rechten opeisen ongeacht de rechten van anderen. Ik verwijs hierbij naar mijn standpunt over adoptierecht voor homofielen.
U hoeft mijn mening daarin niet te delen, maar ik mag mijn mening wel hebben en uiten dunkt me.
Ik hoef uw mening daarin niet te delen, maar u mag haar wel uiten dunkt me.

Ik stel in mijn betoog enkel vast dat er een sociale evolutie is naar meer en meer gedogen van zaken die voorheen inderdaad als negatief werden ervaren door zowat de gehele gemeenschap.
De partij voor pedofielen in Nederland kon enkel bestaan door het er aan vooraf gaan van de erkenning van homofilie als normaal.
Die partij beriep zich op bestaansrecht met exact dezelfde slogans en retoriek als de holebis dat voorheen deden... en de bestialiteitliefhebbers in het genoemde artikel nu.
Ik voor mij vind niet dat de natuur bepaalt wat wel en niet aanvaardbaar is want dat dit leidt tot een gemeenschap waar de zwakkeren altijd aan het kortste eind trekken.
Ik ben veel eerder van mening dat wij als gemeenschap dienen te bepalen wat wel en niet kan in onze gemeenschap.

Voor mij persoonlijk was het adoptierecht voor holebis al een brug te ver.
Omdat er tot op heden nog altijd deskundigen zijn die twijfelen aan het effect dat opgevoed worden in een holebigezin zou kunnen hebben... en met de rechten van kinderen neemt eender welke rechtgeaarde ouder van eender welke sexuele voorkeur geen risico's.

Verder heb ik met homofilie, zolang zich dit beperkt tot de persoonlijke levenssfeer geen problemen.

Ik zie echter zo direct het verband van dit alles met de stelling hier niet.
Ik stel vast dat er een evolutie is die stap voor stap leidt naar het aanvaardbaar worden van inderdaad ook pedofilie en bestialiteit.
Ik stel ook vast dat het erkennen van de rechten van holebis op dit pad een stap was.
Ik stel nergens dat homofilie verboden zou moeten worden. Wel stel ik dat wij niet zomaar alles moeten aanvaarden.
Pedofilie en bestialiteit zijn strafbaar bij mijn weten maar de vraag is, gezien de huidige evoluties, of dit ook zo gaat blijven...
Deze evoluties baren mij zorgen.
Eén van die zorgen is dat het duiden van die evolutie, en daarbij de voor de hand liggende vaststelling dat de erkenning van de holebirechten daar een deel uitmaakt, onmiddelijk de meest vijandige reacties opwekt.
En dat men, door de ontkenning van de trappen in die evolutie, ontkent dat ook de discussie rond holebirechten daar een deel van uitmaken.

Ik stel nergens dat homofilie op éénzelfde niveau zou staan als pedofilie of bestialiteit. In tegendeel spreek ik van een evolutie en derhalve in gradaties van wat men meent te moeten toelaten.
Maar dat dit de onmiddelijke gevolgtrekking is bij jullie spreekt boekdelen...
En laten we wel wezen, het is de holebibeweging die zich maar al te graag als drager van de rechten van andere subgroepen laat gebruiken en zich daar voor ook nog eens op de borst slaat. Terwijl ik toch moet vaststellen dat heel wat holebis echt niet gediend zijn met datgene wat de gay pride parades tegenwoordig uitstralen. Dat zijn geen betogingen voor ontvoogding meer maar regelrechte publieke sexshows...

Kortom, voor wat u denkt te moeten extrapoleren uit zaken die door mij in de verste verten niet vermeld staan hier bent u zelf verantwoordelijk...

Mijn vraag aan u was of u vindt dat alles zomaar aanvaard moet worden.
En indien dat niet het geval is, waar ligt dan voor u de grens?
Durft en kan u hier een antwoord op geven?
Of blijft het bij schieten op de pianist...
U vertelt onzin, homofielen gedragen zich minder opvallend dan hetero's wanneer je de gayparades buiten beschouwing laat.
En waar stoort u zich nu aan, aan homo's die gelijke rechten eisen en kregen?
Bepaald hun seksuele voorkeur een onvermogen als partner of ouder? Denk van niet.

Nee, iemand die homofilie gelijkstelt aan seks met dieren en kinderen, die kan voor mij beter zwijgen!

U blijft homoseksualiteit demoniseren, als perversiteit die vroeger veroordeeld werd maar nu niet meer wat de weg effent voor andere perversiteiten!
Dat vind ik om mottig van te worden, bent u echt zo beperkt in uw bevattingsvermogen?

Wij als gemeenschap hebben bepaald dat homo's gelijke rechten kregen, dus wat zeurt u nu?

Ik denk dat zaken perfect geregeld zijn zoals het moet, seks met dieren of kinderen is strafbaar, en dat zal zo blijven, seks onder volwassenen met wederzijdse toestemming mag, ongeacht seksuele voorkeur, prima dus.

Dat u zaken verbind met een wollig betoog om toch maar homo's te schofferen zegt iets over uw " moraal"!
alice is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 december 2012, 13:57   #50
CLAESSENS Joris
Minister-President
 
CLAESSENS Joris's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 31 maart 2005
Locatie: UKKEL
Berichten: 5.742
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rudy Bekijk bericht
Homofilie is geen misdrijf. Verkrachting, pedofilie en moord wel (bijvoorbeeld). Uw vergelijk is dan ook een drogvergelijk.
Is dat zo?
Vanwaar kwam dan de pedofielenpartij in Nederland.
Vanwaar komen de bestialiteitliefhebbers nu?

Je doet precies alsof de huidige toestand eeuwig zal voortduren terwijl er in werkelijkheid nog nooit in het moderne Europa zo snel zulke grote veranderingen opgetreden zijn op dit vlak.
En indien we de lijn van die evolutie doortrekken komen we onvermijdelijk uit bij het legaliseren van pedofilie en bestialiteit.

En ik keur die evoluties trouwens niet zomaar af.
Dat is iets wat door anderen hier in mijn mond gelegd wordt.

Er zijn zaken die ik wel degelijk afkeur. Homoadoptie bijvoorbeeld.
De gelijkschakeling van vrouwen zo als ze nu is vind ik zelfs een gemiste kans. Ik denk namelijk dat wij eerder evenwaardigheid van alle personen zouden moeten nastreven dan gelijkheid...
Van mij mogen vrouwen vrouwen zijn en mannen mannen en allebei alles wat daartussen valt, zonder dat daar een waardeoordeel bij hoeft.
Ik ben bijvoorbeeld een groot voorstander van het VBidee om thuisblijvende ouders een soort leefloon toe te kennen om ze te steunen bij de opvoeding van de kinderen en deze kinderen, financieel althans, dezelfde kansen te kunnen bieden als de kinderen van tweeverdieners.
In de geest van de manier waarop ook hier in dit onderwerp wordt dit al jaren door onze tegenstanders vertaald in 'het VB wil vrouwen terug voor het aanrecht...'

Ik bedoel maar...
En van de luidste roepers hoor je, ook hier, dan natuurlijk geen enkele serieuze reactie.
Doodjammer.
__________________
CLAESSENS Joris spreekt voor eigen rekening... partijstandpunten vindt u op www.vlaamsbelang.be/ en via [email protected]. veel leesgenot!
Na de nodige intimidatie om deze uitspraak niet te herhalen; "Allah is een verzinsel, Mohammed is de leugenaar die hem verzon. Mohammed is ook een massamoordenaar, terrorist en pedofiele kinderverkrachter .
Bron: de koran.
CLAESSENS Joris is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 december 2012, 14:11   #51
CLAESSENS Joris
Minister-President
 
CLAESSENS Joris's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 31 maart 2005
Locatie: UKKEL
Berichten: 5.742
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alice Bekijk bericht

U blijft homoseksualiteit demoniseren, als perversiteit die vroeger veroordeeld werd maar nu niet meer wat de weg effent voor andere perversiteiten!
Dat vind ik om mottig van te worden, bent u echt zo beperkt in uw bevattingsvermogen?

Wij als gemeenschap hebben bepaald dat homo's gelijke rechten kregen, dus wat zeurt u nu?

Ik denk dat zaken perfect geregeld zijn zoals het moet, seks met dieren of kinderen is strafbaar, en dat zal zo blijven, seks onder volwassenen met wederzijdse toestemming mag, ongeacht seksuele voorkeur, prima dus.

Dat u zaken verbind met een wollig betoog om toch maar homo's te schofferen zegt iets over uw " moraal"!
Tenzij in antwoord op dit soort hatelijke reacties heb ik homofilie als onderwerp nergens naar voren gebracht en demoniseren doe ik nog veel minder.
Ik heb over homofilie een genuanceerd beeld en idee, mag het even?

De enige reden dat homofilie hier aan bod komt is omdat het een steppingstone is in de evolutie naar een samenleving waarin ook pedofilie en bestialiteit een plaats zouden kunnen hebben.
Zeggen, zoals het nu is is het ok, en je ogen sluiten voor het feit dat de sociale evolutie die tot de erkenning van holebis heeft geleid echt niet stilgevallen is getuigt in mijn ogen van kortzichtigheid.
En ik ben helemaal niet tegen sociale evolutie, integendeel.
Ik ben wel tegen het feit dat op een sluipende manier onder andere pedofilie en bestialiteit ingang vinden in onze maatschappij.

Vraagje aan de deelnemers hier.
Een islamiet die op volkomen rechtmatige wijze in zijn thuisland 3 minderjarige meisjes huwde van 10 jaar en die daarmee naar België komt, wordt die in België vervolgd? Kan die uberhaupt in België vervolgd worden?
Wordt bij zulke zaken geen rekening gehouden met de wetten in het land van herkomst?
Sluipend gevaar? Alleen als wij onze ogen sluiten...
__________________
CLAESSENS Joris spreekt voor eigen rekening... partijstandpunten vindt u op www.vlaamsbelang.be/ en via [email protected]. veel leesgenot!
Na de nodige intimidatie om deze uitspraak niet te herhalen; "Allah is een verzinsel, Mohammed is de leugenaar die hem verzon. Mohammed is ook een massamoordenaar, terrorist en pedofiele kinderverkrachter .
Bron: de koran.
CLAESSENS Joris is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 december 2012, 15:51   #52
Dionysus
Staatssecretaris
 
Geregistreerd: 8 augustus 2010
Berichten: 2.863
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door CLAESSENS Joris Bekijk bericht
Tenzij in antwoord op dit soort hatelijke reacties heb ik homofilie als onderwerp nergens naar voren gebracht en demoniseren doe ik nog veel minder.
Ik heb over homofilie een genuanceerd beeld en idee, mag het even?

De enige reden dat homofilie hier aan bod komt is omdat het een steppingstone is in de evolutie naar een samenleving waarin ook pedofilie en bestialiteit een plaats zouden kunnen hebben.
Het ENIGE argument dat je kon geven om holebi's gelijk te stellen met pedofilie en bestialiteit was het argument uit natuurlijkheid.

Er is door meerdere mensen gezegd waarom dit een drogreden is, die niet gebruikt kan worden om over de moraliteit van iets te oordelen.

Zeg nu eens, nudat uw enige argument onderuit gehaald is, hoe is homofilie nog een stepping stone naar pedofilie en bestialiteit?
__________________
I have promises to keep, and miles to go before I sleep.
Dionysus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 december 2012, 15:59   #53
JBM
Staatssecretaris
 
Geregistreerd: 17 oktober 2012
Berichten: 2.990
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door CLAESSENS Joris Bekijk bericht
En indien we de lijn van die evolutie doortrekken komen we onvermijdelijk uit bij het legaliseren van pedofilie en bestialiteit.
Neen, want wat jij blijkbaar moedwillig telkens opnieuw negeert is dat het in het geval van homofiele relaties gaat om mensen die (net zoals hetero's) op vrijwillige basis in zo een relatie stappen.

In het geval van pedofilie, bestialiteit, verkrachting,... vallen er altijd slachtoffers wat het een heel andere materie maakt.

Het feit dat jij dit met alle mogelijke middelen op dezelfde lijn wilt plaatsen geeft jou hele betoog iets ziekelijks mee.

Laatst gewijzigd door JBM : 17 december 2012 om 16:01.
JBM is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 december 2012, 16:13   #54
parsprototem
Banneling
 
 
Geregistreerd: 9 februari 2012
Berichten: 3.630
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door CLAESSENS Joris Bekijk bericht
Steeds meer subgroepen eisen, in navolging van de homofielen, het recht op om hun visie op seks, religie... ongestoord en ten volle te kunnen beleven in onze maatschappij wars van wetten, tradities en gewoonten én van de al dan niet aanvaarding door de rest van de maatschappij.
En telkens wanneer één van deze groepen haar slag thuis haalt gaat de deur voor nog verder afwijkende groepen weer een beetje verder open.

In Nederland hadden we al een politieke partij voor pedofielen (de vereniging achter dit initiatief is trouwens nog altijd actief) en nu komen in Duitsland de liefhebbers van seks met dieren openlijk op straat om hun 'rechten' te verdedigen.

De argumenten zijn steeds dezelfde. Ook hier in het artikel en op hun fora dezelfde redenen waarom de maatschappij deze uitwassen zou moeten aanvaarden...
"In zijn betoog beweert de voorzitter zelfs dat relaties met dieren beter zijn. Zo zijn beesten naar eigen zeggen veel gemakkelijker te begrijpen dan vrouwen. Bestialiteit zou volgens de man ook volkomen normaal en natuurlijk zijn. "
Natuurlijk... waar hebben we dat meer gehoord?
http://krantennieuws.mamanieuws.be/b...et-dieren.html

Moeten we dan echt alles wat in de natuur voorkomt omarmen?
Homofilie, bestialiteit, incest, pedofilie... moord, verkrachting, genocide,...
Of hebben we als maatschappij het recht om de rechten van subgroepen in te perken?

Volgens mij leidt de weg die we nu volgen naar anarchie en toestanden die ook het Romeinse Rijk de das omdeden.
Wat denken jullie?
De natuur omarmt geen bestialiteiten, incest en pedofilie. Ik heb nog nooit een valkparkiet een zebravink zien bestijgen. Een kanarie doet het wel met een groenvink maar dat is in gevangenchap. De jongen zijn dan ook steriel.En jonge dieren die niet slachtsrijp zijn worden niet bestegen door hun ouders tenzij de mens een vader en een dochter in een eng kooitje samen zet. Ja, dan misschien.
Moord ...wat is in de natuur 'moord'? Doden om te eten?
En wat in de natuur is 'verkrachting'? En wat in de natuur is 'genocide'?

Beperk aub al die termen tot de chaotische mens en plak er dus niet het woord 'natuur' op.

Seks met dieren vind ik onaanvaardbaar en daarbij behartig ik de belangen van het dier. Niet deze van de mens.
Beiden hebben het recht om in hun waarde gelaten te worden.

Daar ik ervan uitga dat het brein van een mens een defectief iets is, en het brein van een kat of van een ander dier niet, is het de mens die zich niet mag vergrijpen aan dieren en mits wat creativiteit gemakkelijk een alternatief kan vinden: een opgezet beest met iets sponzig en meegaand aan de achterkant? Ik zeg maar wat. Misschien een gat in de markt voor een ruimdenkende zelfstandige?

Nog ruimer bekeken, merk ik op dat er hele hoofdstukken sociaal leven de dieperik in zijn getuimeld en dat de overheidsstructuren nauwelijks of geen alternatieven hebben geboden, en dat de consumptiemaatschappij heel verwarrende producten op de markt brengt. En ja, dit doet me ook denken aan de laatste jaren van het Romeinse Rijk waar op den duur de Romeinse keizer per opbod 'verkozen' werd en alles maar dan ook alles de spuigaten uitliep.

Misschien wordt het tijd om de term 'democratie' nader te bekijken en opnieuw te definiëren.
parsprototem is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 december 2012, 16:37   #55
1207
Eur. Commissievoorzitter
 
Geregistreerd: 5 januari 2009
Berichten: 8.177
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door CLAESSENS Joris Bekijk bericht
Ik heb over homofilie een genuanceerd beeld en idee, mag het even?...
het is hetzelfde als genocide, bestialiteit en kinderverkrachting.
zeer genuanceerd

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door CLAESSENS Joris Bekijk bericht
De enige reden dat homofilie hier aan bod komt is omdat het een steppingstone is in de evolutie naar een samenleving waarin ook pedofilie en bestialiteit een plaats zouden kunnen hebben.
omwille vh criminele aspect van kindermisbruik zal het uiteraard nooit een plaats in onze samenleving krijgen.
dat partijen opkomen om die onzin te legaliseren? wat denk je? binnen 100j is seks met je zoontje/dochter een grondwettelijk recht?


Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door CLAESSENS Joris Bekijk bericht
Ik ben wel tegen het feit dat op een sluipende manier onder andere pedofilie en bestialiteit ingang vinden in onze maatschappij.
deze evolutie speelt zich in je hoofd af. de Duitsers noemen dat Kopfkino .
het is natuurlijk bedenkelijk je de homo's jouw fantasiën verwijt.


Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door CLAESSENS Joris Bekijk bericht
Vraagje aan de deelnemers hier.
Een islamiet die op volkomen rechtmatige wijze in zijn thuisland 3 minderjarige meisjes huwde van 10 jaar en die daarmee naar België komt, wordt die in België vervolgd?
het huwelijk wordt niet erkend en kan aangetoond worden dat hij haar misrbuiktr dan maakt hij zich strafbaar.
wat is je probleem?

eerst schoffeer je homo's en nu sleur je moslims erbij.
een echte blokker zeker?
1207 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 december 2012, 23:10   #56
CLAESSENS Joris
Minister-President
 
CLAESSENS Joris's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 31 maart 2005
Locatie: UKKEL
Berichten: 5.742
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dionysus Bekijk bericht
Het ENIGE argument dat je kon geven om holebi's gelijk te stellen met pedofilie en bestialiteit was het argument uit natuurlijkheid.

Er is door meerdere mensen gezegd waarom dit een drogreden is, die niet gebruikt kan worden om over de moraliteit van iets te oordelen.

Zeg nu eens, nudat uw enige argument onderuit gehaald is, hoe is homofilie nog een stepping stone naar pedofilie en bestialiteit?
trol trol trol.
Ik gebruik dat argument niet. Dat argument kwam in reacties op vorige draden over homofilie op dit eigenste forum tot vervelens toe en in alle mogelijke manieren steeds weer naar voren. Aangebracht als argument door onder andere verdedigers van het recht op adoptie voor holebis.
En daarna tot vervelens toe door de partij voor de pedofielen in Nederland.
En nu dus door de liefhebbers van bestialiteit...

Sta mij dus toe op de volgende elfendertig beschuldigingen van het gebruiken van dit argument niet meer te reageren.

Het gaat hier om de mogelijke toekomstige erkenning van pedofilie, bestialiteit en meer van dat moois.
Maar laat u door mij niet tegenhouden om aan dit hele forum te tonen dat u liever pedofilie en bestialiteit indirect steunt dan uw flater toe te geven hoor...
__________________
CLAESSENS Joris spreekt voor eigen rekening... partijstandpunten vindt u op www.vlaamsbelang.be/ en via [email protected]. veel leesgenot!
Na de nodige intimidatie om deze uitspraak niet te herhalen; "Allah is een verzinsel, Mohammed is de leugenaar die hem verzon. Mohammed is ook een massamoordenaar, terrorist en pedofiele kinderverkrachter .
Bron: de koran.
CLAESSENS Joris is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 december 2012, 23:12   #57
Raf
Secretaris-Generaal VN
 
Raf's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 maart 2003
Berichten: 53.640
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door CLAESSENS Joris Bekijk bericht
trol trol trol.
Ah... Iedereen die u niet blindelings gelijk geeft in uw hersenloze prietpraat, is dus een trol?

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door CLAESSENS Joris Bekijk bericht
Ik gebruik dat argument niet. Dat argument kwam in reacties op vorige draden over homofilie op dit eigenste forum tot vervelens toe en in alle mogelijke manieren steeds weer naar voren.
U liegt! En uw leugen werd al meermaals en door verschillende mensen blootgelegd.
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Demper Bekijk bericht
Een blote mannenkont is pure kunst.
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme"
Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging."

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door duveltje382 Bekijk bericht
Als daar ne knappe gast zit mss,lieft met een strak kontje ......
De langverwachte outing van duveltje382
Raf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 december 2012, 23:18   #58
CLAESSENS Joris
Minister-President
 
CLAESSENS Joris's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 31 maart 2005
Locatie: UKKEL
Berichten: 5.742
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dionysus Bekijk bericht
Wat je hier trouwens toegeeft is dat volgens u ieder onderzoek alleen gekleurd wordt door de persoonlijke mening van de onderzoeker. Waardoor geen enkel onderzoek u kan overtuigen van ofwel pro- of contra- omdat er geen enkele eliminatie van subjectiviteit is.

Volgens u is de wetenschap nutteloos.
Dat is een gegeven waar steeds weer op gewezen moet worden omdat het wel degelijk bestaat. En elke rechtgeaarde wetenschapper zal er zich niet om schamen om dit toe te geven...

Dat maakt natuurlijk niet dat er geen enkele subjectiviteit kan zijn. Het is aan de onderzoekers om deze objectiviteit
na te streven. En gelukkig doen de meeste wetenschappers dat ook.

Het is tussen haakjes niet netjes om mensen woorden in de mond te leggen die zij niet gebruikten. Dat is een vorm van liegen...

Daarentegen blijft uw opmerking dat ALLE onderzoeken de door u gewenste uitkomst gaven gewoon belachelijk.
Temeer daar er, door gebrek aan ervaring met de materie, geen mogelijkheid is tot degelijk wetenschappelijk onderzoek. Dat moet nog komen.
Ondertussen stellen onder andere verdedigers van adoptie door holebis de belangen van dezen boven die van de kinderen.
Zoniet zouden ze vanwege het voorzorgsprincipe de adoptie door holebis niet eens kunnen verdedigen.
__________________
CLAESSENS Joris spreekt voor eigen rekening... partijstandpunten vindt u op www.vlaamsbelang.be/ en via [email protected]. veel leesgenot!
Na de nodige intimidatie om deze uitspraak niet te herhalen; "Allah is een verzinsel, Mohammed is de leugenaar die hem verzon. Mohammed is ook een massamoordenaar, terrorist en pedofiele kinderverkrachter .
Bron: de koran.

Laatst gewijzigd door CLAESSENS Joris : 17 december 2012 om 23:20.
CLAESSENS Joris is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 december 2012, 23:28   #59
Raf
Secretaris-Generaal VN
 
Raf's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 maart 2003
Berichten: 53.640
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door CLAESSENS Joris Bekijk bericht
Temeer daar er, door gebrek aan ervaring met de materie, geen mogelijkheid is tot degelijk wetenschappelijk onderzoek. Dat moet nog komen.
En hoe zouden wetenschappers dat moeten onderzoeken, Claessens, als het fenomeen niet zou bestaan?

De realiteit is dat men NOOIT zeker is van een goede opvoeding, laat staan van een warm en liefdevol nest. Ook niet bij heteroseksuele ouders.
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Demper Bekijk bericht
Een blote mannenkont is pure kunst.
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme"
Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging."

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door duveltje382 Bekijk bericht
Als daar ne knappe gast zit mss,lieft met een strak kontje ......
De langverwachte outing van duveltje382
Raf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 december 2012, 23:29   #60
Demper
Secretaris-Generaal VN
 
Demper's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 juni 2009
Berichten: 40.872
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alice Bekijk bericht
Wie homo is, heeft een volwaardige en gelijke seksuele geaardheid dan een hetero, met die verschil dat iemand zich richt tot een persoon van hetzelfde geslacht, die bezelfde verlangens heeft.
Onzin.
Kijk maar eens naar hun losbandig gedrag. De cijfers over HIV. Bugchasing, barebacking, serosorting.
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rudy Bekijk bericht
Demper heeft gelijk.
Demper is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord


Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 10:56.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be