Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 1 juni 2015, 16:01   #41
Another Jack
Banneling
 
 
Geregistreerd: 8 augustus 2007
Berichten: 66.515
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon Bekijk bericht
Wordt je dat zelf nooit niet moe?

ik weet wel dat je het op copy/paste hebt staan, maar toch...
Natuurlijk dat ik daar moe van word.. een zelfverklaarde hoogbegaafde die nooit ergens iets van snapt!
Je zou voor minder...

Laatst gewijzigd door Another Jack : 1 juni 2015 om 16:14.
Another Jack is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 juni 2015, 16:02   #42
Johan Bollen
Secretaris-Generaal VN
 
Johan Bollen's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 januari 2008
Locatie: La Paz - Lanaken
Berichten: 23.618
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Drukazz Bekijk bericht
Bs'd

Je kan het een school niet kwalijk nemen dat ze die carnavalskleren liever niet zien. Zoals ik in mijn openingspost al zei, segregatie scholen zijn de toekomst.
Beseffend echter dat hierdoor juist het ieder-doet-zijn-goesting 'multiculturele' juist nog benadrukt wordt. Of hoe de xenofoben onder ons juist datgene bewerkstelligen wat ze willen bestrijden. Een kortzichtigheid bijna inherent aan partijen zoals Vlaams Belang.

Lees deze reactie van een (waarschijnlijk) Marokkaan. Ze komt overeen met wat u denkt.
Citaat:
Wij willen inderdaad zo leven maar nee we boeken geen tickets terug. Er zijn nou al meer dan 1 miljoen moslims in Nederland en wij worden alleen maar groter en groter en wij gaan nooit weg. Dit is een onomkeerbaar proces . Wij gaan gewoon onze eigen scholen bouwen waar onze kinderen op kunnen zitten en er is niks wat jij daar aan kan doen.
Kan je ze het kwalijk nemen? Ik zou lieve integratie zien voor het welzijn van de samenleving. Maar een kortzichtig 'pest'beleid houdt dat tegen.

Neem daarbij de demografische component. De veragelsaxiste individualistische west Europeaan die liever feestend door het leven gaat dan de verantwoordelijkheid voor een gezin op zich te nemen, en je ziet zo hoe de maatregelen gericht tegen moslims hen uiteindelijk alleen maar sterker maken en de afstand vergroot met de 'autochtonen'.

U bent misschien blij met getto's en met sectair denkende religies die zich zowat onaantastbaar boven de wet stellen, maar het zal moeilijker worden de sociale vrede te bewaren o.a.

In canada bv. pakt men dat toch iets intelligenter aan is mijn indruk.
__________________

Website

Laatst gewijzigd door Johan Bollen : 1 juni 2015 om 16:05.
Johan Bollen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 juni 2015, 16:44   #43
vlaams realist
Banneling
 
 
Geregistreerd: 12 augustus 2012
Berichten: 4.871
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Johan Bollen Bekijk bericht
Beseffend echter dat hierdoor juist het ieder-doet-zijn-goesting 'multiculturele' juist nog benadrukt wordt. Of hoe de xenofoben onder ons juist datgene bewerkstelligen wat ze willen bestrijden. Een kortzichtigheid bijna inherent aan partijen zoals Vlaams Belang.

Lees deze reactie van een (waarschijnlijk) Marokkaan. Ze komt overeen met wat u denkt.


Kan je ze het kwalijk nemen? Ik zou lieve integratie zien voor het welzijn van de samenleving. Maar een kortzichtig 'pest'beleid houdt dat tegen.

Neem daarbij de demografische component. De veragelsaxiste individualistische west Europeaan die liever feestend door het leven gaat dan de verantwoordelijkheid voor een gezin op zich te nemen, en je ziet zo hoe de maatregelen gericht tegen moslims hen uiteindelijk alleen maar sterker maken en de afstand vergroot met de 'autochtonen'.

U bent misschien blij met getto's en met sectair denkende religies die zich zowat onaantastbaar boven de wet stellen, maar het zal moeilijker worden de sociale vrede te bewaren o.a.

In canada bv. pakt men dat toch iets intelligenter aan is mijn indruk.
vlaams realist is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 juni 2015, 16:46   #44
Johan Bollen
Secretaris-Generaal VN
 
Johan Bollen's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 januari 2008
Locatie: La Paz - Lanaken
Berichten: 23.618
Standaard

foutje
__________________

Website

Laatst gewijzigd door Johan Bollen : 1 juni 2015 om 16:47.
Johan Bollen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 juni 2015, 17:03   #45
vlaams realist
Banneling
 
 
Geregistreerd: 12 augustus 2012
Berichten: 4.871
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Johan Bollen Bekijk bericht
Beseffend echter dat hierdoor juist het ieder-doet-zijn-goesting 'multiculturele' juist nog benadrukt wordt. Of hoe de xenofoben onder ons juist datgene bewerkstelligen wat ze willen bestrijden. Een kortzichtigheid bijna inherent aan partijen zoals Vlaams Belang.

Lees deze reactie van een (waarschijnlijk) Marokkaan. Ze komt overeen met wat u denkt.


Kan je ze het kwalijk nemen? Ik zou lieve integratie zien voor het welzijn van de samenleving. Maar een kortzichtig 'pest'beleid houdt dat tegen.

Neem daarbij de demografische component. De veragelsaxiste individualistische west Europeaan die liever feestend door het leven gaat dan de verantwoordelijkheid voor een gezin op zich te nemen, en je ziet zo hoe de maatregelen gericht tegen moslims hen uiteindelijk alleen maar sterker maken en de afstand vergroot met de 'autochtonen'.

U bent misschien blij met getto's en met sectair denkende religies die zich zowat onaantastbaar boven de wet stellen, maar het zal moeilijker worden de sociale vrede te bewaren o.a.

In canada bv. pakt men dat toch iets intelligenter aan is mijn indruk.
Beste mijnheer Bollen .
U gaat uit van een zwart wit beeld . Terwijl er meerdere tinten zijn .
U vind dat er maatregelen tegen moslims genomen worden . "die hen alleen maar sterker maken ".
Ik ben een islamofoob , ik bouw mijn onredelijke angst op door eigen ervaring .
Elke volger van Mohammed is toch wel een volger van Mohammed . Waarom zou iemand daarover liegen ?
Mohammed is toch een rover , een bandiet , een pedofiel , een moordenaar en een bendeleider .
Dat ik volgelingen van de pedofiele verkrachter niet vertrouw , kan je me dat verwijten ?
vlaams realist is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 juni 2015, 17:30   #46
Johan Bollen
Secretaris-Generaal VN
 
Johan Bollen's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 januari 2008
Locatie: La Paz - Lanaken
Berichten: 23.618
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vlaams realist Bekijk bericht
Beste mijnheer Bollen .
U gaat uit van een zwart wit beeld . Terwijl er meerdere tinten zijn .
U vind dat er maatregelen tegen moslims genomen worden . "die hen alleen maar sterker maken ".
Ik ben een islamofoob , ik bouw mijn onredelijke angst op door eigen ervaring .
Elke volger van Mohammed is toch wel een volger van Mohammed . Waarom zou iemand daarover liegen ?
Mohammed is toch een rover , een bandiet , een pedofiel , een moordenaar en een bendeleider .
Dat ik volgelingen van de pedofiele verkrachter niet vertrouw , kan je me dat verwijten ?
En sommigen zouden Jezus een terrorist durven noemen, omdat hij blijkbaar ooit zei gekomen te zijn om het zwaard te brengen. De teksten die religies gebruiken om zich op te baseren dient men in een historische context te bekijken. Veel leed zou ons bespaard kunnen worden alzo, want letterlijk genomen zijn die boeken niet geschikt om een functionerende 'multiculturele' samenleving mee op te bouwen (daarom is het discours van links ter zake ook zo tegenstrijdig). Je kan de samenlevingsondermijnende doctrines van religies echter niet onschadelijk maken indien je getto's en aparte scholen stimuleert, al dan niet bewust. Dan heb je er namelijk nog minder vat op.

Versta me niet verkeerd. Ik leg de 'schuld' van de problemen tussen verschillende culturen in West Europa niet enkel en zelfs niet in de eerste plaats bij de wetgever, noch bij de autochtone bevolking die zich bedreigd voelt door immigratie. Ik stel voor dat we werken aan realistische lange termijn oplossingen en waarschuw ervoor dat populistische 'pest'maatregelen wel eens averechts kunnen werken.
__________________

Website

Laatst gewijzigd door Johan Bollen : 1 juni 2015 om 17:33.
Johan Bollen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 juni 2015, 18:21   #47
Drukazz
Europees Commissaris
 
Geregistreerd: 31 augustus 2014
Berichten: 6.208
Standaard

Bs'd

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Johan Bollen Bekijk bericht
Beseffend echter dat hierdoor juist het ieder-doet-zijn-goesting 'multiculturele' juist nog benadrukt wordt. Of hoe de xenofoben onder ons juist datgene bewerkstelligen wat ze willen bestrijden. Een kortzichtigheid bijna inherent aan partijen zoals Vlaams Belang.
Wat is het alternatief? Het is heel menselijk om in uw nabije omgeving om te gaan met gelijkgezinden. Ik denk dat verschillende scholen, waar elk kind zijn ergens thuis voelt en elk kind zichzelf kan ontplooien op zijn eigen manier, de toekomst is.


Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Johan Bollen Bekijk bericht
Kan je ze het kwalijk nemen? Ik zou lieve integratie zien voor het welzijn van de samenleving. Maar een kortzichtig 'pest'beleid houdt dat tegen.
Wat is dat integratie? Carnaval vieren op een gewone dag? Ik kan best begrijpen dat die school zoiets liever niet ziet.


Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Johan Bollen Bekijk bericht
Neem daarbij de demografische component. De veragelsaxiste individualistische west Europeaan die liever feestend door het leven gaat dan de verantwoordelijkheid voor een gezin op zich te nemen, en je ziet zo hoe de maatregelen gericht tegen moslims hen uiteindelijk alleen maar sterker maken en de afstand vergroot met de 'autochtonen'.
Ik zie niet in waarom de oprichting van Islamitische scholen voor meer moslims zou zorgen. Die jongeren gaan zich net beter in hun vel voelen omdat ze niet meer het gevoel hebben 2de rangs burgers te zijn.


Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Johan Bollen Bekijk bericht
U bent misschien blij met getto's en met sectair denkende religies die zich zowat onaantastbaar boven de wet stellen, maar het zal moeilijker worden de sociale vrede te bewaren o.a.
Joden gaan ook naar joodse scholen, katholieken naar katholieke scholen en ik heb daar nog nooit last van gehad? Ik zie geen reden waarom dat bij islamitische scholen anders zou zijn.
Drukazz is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 juni 2015, 18:24   #48
Drukazz
Europees Commissaris
 
Geregistreerd: 31 augustus 2014
Berichten: 6.208
Standaard

Bs'd

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Johan Bollen Bekijk bericht
Versta me niet verkeerd. Ik leg de 'schuld' van de problemen tussen verschillende culturen in West Europa niet enkel en zelfs niet in de eerste plaats bij de wetgever, noch bij de autochtone bevolking die zich bedreigd voelt door immigratie. Ik stel voor dat we werken aan realistische lange termijn oplossingen en waarschuw ervoor dat populistische 'pest'maatregelen wel eens averechts kunnen werken.
Kan jij een negatief gevolgen zeggen van die populistische pestmaatregelen?
Drukazz is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 juni 2015, 18:31   #49
Drukazz
Europees Commissaris
 
Geregistreerd: 31 augustus 2014
Berichten: 6.208
Standaard

Bs'd

Wel nog even zeggen dat er aan de top van het katholiek onderwijs een mol is geïnfriltreerd, en hoe rapper die wordt buitengewerkt, hoe beter!
Drukazz is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 juni 2015, 21:32   #50
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN
 
Jan van den Berghe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 september 2002
Locatie: Waregem
Berichten: 174.729
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Johan Bollen Bekijk bericht
Sommige meer dan andere. Nu. Binnen de katholieke kerk heb je ook groepen die eerder 'naar binnen' gericht zijn. Opus dei
(het werk) bijvoorbeeld. Ook niet echt een barmhartige samaritaan voorbeeld, maar eerder een 'eigen groep eerst' verhaal.
Wat dacht u van Kerk in Nood?
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 juni 2015, 21:38   #51
Dadeemelee
Secretaris-Generaal VN
 
Dadeemelee's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 mei 2015
Locatie: Vlaams-Brabant
Berichten: 70.002
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Drukazz Bekijk bericht
Vrijdagmiddag weigerde de Brusselse school Institut de Mot-Couvreur de toegang aan een dertigtal leerlingen. De reden? De leerlingen in kwestie droegen te lange rokken.

Zowel ongelovigen als moslims hebben een sterke identiteit en een hoge bekeringsdrang.
....
Tot wat willen ze je dan bekeren? Tot de Loge of het Humanistisch Verbond?

Laatst gewijzigd door Dadeemelee : 1 juni 2015 om 21:39.
Dadeemelee is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 juni 2015, 07:12   #52
Klein Licht
Minister-President
 
Geregistreerd: 30 september 2011
Berichten: 5.484
Standaard

De satire van Drukazz kan soms grappig zijn, maar het wordt heel wat minder grappig als je weet dat er wel degelijk mensen zijn die met zo'n ideeën zijn opgevoed
Klein Licht is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 juni 2015, 12:57   #53
Maori
Minister-President
 
Maori's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juni 2011
Berichten: 5.055
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Dan bent u als iemand die oordeelt over de kwaliteit van een bepaalde bourgogne, maar steevast weigert om ook maar één druppel bourgogne te drinken.
Omdat hij aan de levende lijve ondervindt wat het effect van die Bourgogne is op diegene die wel Bourgogne drinkt.
Met mate is het nog te doen, meer wordt een probleem.
__________________
“How dreadful are the curses which Mohammedanism (Islam) lays on its votaries! Besides the fanatical frenzy, which is as dangerous in a man as hydrophobia in a dog, there is this fearful fatalistic apathy.”
Maori is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 juni 2015, 16:56   #54
Johan Bollen
Secretaris-Generaal VN
 
Johan Bollen's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 januari 2008
Locatie: La Paz - Lanaken
Berichten: 23.618
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Wat dacht u van Kerk in Nood?
Ken ik niet genoeg.
__________________

Website
Johan Bollen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 juni 2015, 16:57   #55
Johan Bollen
Secretaris-Generaal VN
 
Johan Bollen's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 januari 2008
Locatie: La Paz - Lanaken
Berichten: 23.618
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Drukazz Bekijk bericht
Bs'd



Kan jij een negatief gevolgen zeggen van die populistische pestmaatregelen?
Extremisme, geweld.
__________________

Website
Johan Bollen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 juni 2015, 20:24   #56
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN
 
Jan van den Berghe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 september 2002
Locatie: Waregem
Berichten: 174.729
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Johan Bollen Bekijk bericht
Ken ik niet genoeg.
Kent u Opus Dei "dan genoeg"?
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 juni 2015, 21:29   #57
praha
Secretaris-Generaal VN
 
praha's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 juni 2004
Berichten: 29.533
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
De grootste misvatting van ongelovigen is dat rede en geloof elkaars tegenpolen zouden zijn.
Dat is geen misvatting... blijkbaar 'blokkeert' die plots als ze niet strookt met het geloof
praha is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 juni 2015, 21:35   #58
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN
 
Jan van den Berghe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 september 2002
Locatie: Waregem
Berichten: 174.729
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door praha Bekijk bericht
Dat is geen misvatting... blijkbaar 'blokkeert' die plots als ze niet strookt met het geloof
Dat is natuurlijk wel een misvatting, vooral geuit door mensen die weinig tot niets afweten van geloof of gelovigen.
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 juni 2015, 22:02   #59
Johan Bollen
Secretaris-Generaal VN
 
Johan Bollen's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 januari 2008
Locatie: La Paz - Lanaken
Berichten: 23.618
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Kent u Opus Dei "dan genoeg"?
Vanuit Uruguay een beetje, en wat de mensen me daar over hun handelswijze verteld hebben.
__________________

Website
Johan Bollen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 juni 2015, 22:08   #60
Drukazz
Europees Commissaris
 
Geregistreerd: 31 augustus 2014
Berichten: 6.208
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Johan Bollen Bekijk bericht
Extremisme, geweld.
Bs'd

Een school heeft het recht om kledingsvoorschriften uit te schrijven.

Niet akkoord? Sticht dan zelf een school waar uzelf kledingsvoorschriften oplegt.

Met wat oliedollars moet zoiets toch realiseerbaar zijn.
Drukazz is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 06:33.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be