Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Immigratie en integratie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,...

Antwoord
 
Discussietools
Oud 7 augustus 2017, 13:26   #121
Pericles
Secretaris-Generaal VN
 
Pericles's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 april 2008
Berichten: 29.283
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zipper Bekijk bericht
Hey, welcome back
Bwa maar tijdelijk. Ik heb gisteren gekeken, er is weinig evolutie en ik ben het precies al terug moe..
Er is blijkbaar iets gebeurd met Jack.
Gaat de moderatie dan toch een poging doen om de allergrootste zeveraars buiten te zetten?
Strikt noodzakelijk voor het voortbestaan van dit forum me dunkt.
Maar aan de andere kant; Wie ben ik hé?
Pericles is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 augustus 2017, 13:34   #122
Zipper
Secretaris-Generaal VN
 
Zipper's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 maart 2009
Berichten: 52.970
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pericles Bekijk bericht
Bwa maar tijdelijk. Ik heb gisteren gekeken, er is weinig evolutie en ik ben het precies al terug moe..
Er is blijkbaar iets gebeurd met Jack.
Gaat de moderatie dan toch een poging doen om de allergrootste zeveraars buiten te zetten?
Strikt noodzakelijk voor het voortbestaan van dit forum me dunkt.
Maar aan de andere kant; Wie ben ik hé?
Aha, ge mist hem al ??
__________________
"Je kan niet zeggen dat de zwart-gele leeuw een symbool van de collaboratie is. (klik)" (Bruno De Wever - historicus)






Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Voor mijn part wordt Brussel en omstreken voor 90% islamitisch!
Zipper is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 augustus 2017, 13:40   #123
Pericles
Secretaris-Generaal VN
 
Pericles's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 april 2008
Berichten: 29.283
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zipper Bekijk bericht
Aha, ge mist hem al ??
wba , na de les japans en na een Westmalle of 2 daarna vraag ik me wel eens af : hoe zou het ondertussen met Jack zijn?
Maar heel even maar hé.
Pericles is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 augustus 2017, 14:06   #124
daiwa
Secretaris-Generaal VN
 
daiwa's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 augustus 2004
Berichten: 45.677
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zipper Bekijk bericht
die invloed is er vroeger geweest, en vandaag is die invloed zo goed als volledig geneutraliseerd



Waarom hebben we dan met zijn allen het katholiscisme zo goed als volledig geneutraliseerd ?? Omdat het op zich niet slecht is voor de samenleving ???

GEEN ENKELE religie deugt echt, dus zomin de islam als het katholiscisme.
Dus had Jambon toen in het parlement beter zijn tong achter zijn tanden gehouden.
En als Zuhal Demir zich zorgen maakt over de toenemende invloed vd islam in Turkije, betekent dat weinig positiefs tav die religie
Inderdaad!
Maar Jambon denkt daar anders over.
daiwa is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 augustus 2017, 07:49   #125
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN
 
De schoofzak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2004
Berichten: 80.153
Standaard

Puur ter informatie, voor wie wat wil horen van mensen zelf die een dubbele nationaliteit hebben:

http://www.standaard.be/cnt/dmf20170808_03009283


Citaat:
Rhonald Blommestijn

Hoe dubbel voelt de dubbele nationaliteit?
Wat je meekreeg van thuis, geef je niet zomaar af’


Staatssecretaris Zuhal Demir (N-VA) wil haar Turkse nationaliteit opgeven, omdat de kloof met haar vaderland te groot geworden is. Komt er onvermijdelijk een dag waarop je als buitenlander de band met je land van oorsprong doorknipt?
Van onze redactrice Ine Renson

Brussel‘Duitsland en ikzelf zijn uit elkaar gegroeid’, zegt Brigitta Wolf. ‘Ik ben geëvolueerd, Duitsland eveneens. Ik leef vooral met herinneringen.’ De Duitse bio-ingenieur woont in Gent, werkt in Brussel en is getrouwd met een Vlaming met wie ze twee kinderen heeft. Tot haar 15de woonde ze in Afrika. Sinds 2004 afwisselend in Duitsland, Italië en België. ‘Ik merk dat er dingen veranderen, en dat ik er geen aanknopingspunt meer mee vind. Ik lees nog steeds de krant Die Zeit. Maar mijn aandacht verslapt. Rellen bij de G20-top in Hamburg? De Duitse publieke opinie stond in rep en roer, maar ik merk dat het me niet zo bijster meer interesseert.’
En toch, zegt ze verrassend: ‘Ik voel mij nog heel Duits. Dat komt door de taal, denk ik. Dat is de sleutel tot je nationaliteit. Je moedertaal geeft houvast. Je begrijpt alle subtiliteiten, die je toelaten het hele plaatje te vatten.’ Wolf spreekt perfect Nederlands en Frans, maar heeft toch het gevoel dat ze in gesprekken veel mist. Hoelang ook weg uit Duitsland, het blijft haar referentiekader. ‘Wat je meekreeg van thuis, vormt je voor het leven. Dat geef je niet zomaar af.’
Toen ze zelf kinderen kreeg, kwam die vraag in alle hevigheid weer opflakkeren: ‘Wat maakt mij Duits? Wat geef ik ervan mee? Moet dat? En is het nog echt, dat wat ik doorgeef? Ik lees Duitse verhalen voor, omdat het de verhalen zijn die mijn herinneringen kleuren. Maar ik merk dat mijn kinderen er niet zo veel zin in hebben. Ze houden meer van Nederlandstalige boeken. Dat is hun referentietaal. Dus probeer ik dat zo cool mogelijk te aanvaarden. Ik geef toe: dat doet soms pijn, meer dan ik had verwacht.’
Zoeken en niet vinden
‘Ik lees Duitse verhalen voor, maar mijn kinderen verkiezen Nederlandstalige boeken. Ik geef toe: dat doet soms pijn’
Wat betekent nationaliteit precies? Ben je ooit klaar met je land van afkomst? Gesprekken met mensen die hun roots achter zich lieten, geven aan dat het zelden een harde cesuur is. Eerder een lang proces van afscheid nemen en blijvend verlangen. Zoals Matt Clark het beschrijft, een Zuid-Afrikaan die tien jaar geleden in Gent verzeild geraakte omdat zijn Vlaamse vriendin zou bevallen van hun eerste kind. Hij vond werk bij een internationale ngo in Brussel, ze raakten gesetteld, ze bleven. ‘Ik ben blank, leerde snel Nederlands, en toch bleef ik me jarenlang “de Afrikaan” voelen. Een outsider, zonder connectie met de Vlaamse cultuur en traditie. Ik zocht contact met zwarten, in een poging thuis te komen.’
Pas jaren nadat hij de Belgische nationaliteit had verworven, volgde het gevoel. ‘Nu voel ik me Zuid-Afrikaan én Vlaming, Belg, Europeaan. Een “Afropean”, zoals de mensen van de band Zap Mama het omschrijven.’ Het was een moeizaam proces van zoeken en vaak niet vinden. Maar stilaan is die dubbele nationaliteit vervlochten met zijn DNA, zegt Clark, en zo geeft hij het ook door aan zijn kinderen. ‘Ik ben nu ambassadeur van beide landen. Voor mijn job reis ik veel. Overal waar ik kom, draag ik beide uit.’
Je hoeft niet te kiezen, zegt ook Said Bataray, Belg van Turks-Koerdische afkomst en bezieler van de nieuwssite De Jonge Turken. ‘Je kunt honderd procent Belg én Turk zijn. Ik vergelijk het met meertaligheid: zoals je probleemloos kunt switchen tussen de talen die je beheerst, kun je ook vlot schakelen tussen twee nationaliteiten. Ik voel mij een inwoner van Turkije, ook al heb ik daar nooit gewoond. In Italië ben ik een toerist, in Turkije kom ik thuis. Net als in Beringen. Dat klinkt misschien vreemd, maar voor mij is het normaal. Je kunt die beide nationaliteiten perfect honoreren zonder eraan kapot te gaan.’
Vele lagen
‘Ik voel mij een inwoner van Turkije, ook al heb ik daar nooit gewoond. Ik kom er thuis. Net als in Beringen’
In de discussie over de dubbele nationaliteit is het nochtans net dat wat in twijfel getrokken wordt: kun je je wel engageren voor je land van aankomst, als je de band met dat van herkomst blijft aanhalen? VRT-journalist Majd Khalifeh, een Belg met Palestijnse roots die in acht Arabische landen woonde en stateloos was tot hij enkele jaren geleden de Belgische nationaliteit verwierf, heeft zijn twijfels: ‘Ik koester mijn Arabische achtergrond’, zegt hij. ‘Maar ik heb daar geen Arabisch paspoort voor nodig.’
Over zijn zoektocht naar zijn identiteit schreef hij het boek Herboren, dat eind september in de rekken ligt. ‘Mijn identiteit heeft vele lagen’, zegt hij. ‘De band met mijn familie en met de landen waar ik opgroeide, gaat nooit meer weg. Maar mijn loyauteit gaat uit naar België, het land waar ik leef, werk en bijdraag.’
Antwerpen 1914
Het is ook de visie die de nationalisten hanteren, zegt historicus Bruno De Wever (UGent): ‘Staat en gemeenschap vallen idealiter samen, waarbij nationaliteit en identiteit twee keerzijden zijn van dezelfde medaille. Volgens dat credo is het problematisch om twee nationaliteiten te dienen.’ Maar hij begrijpt dat mensen dat om praktische of emotionele redenen toch doen. ‘De geschiedenis zit vol voorbeelden waar burgerschap een grote rol speelde. In 1914 werd de bloeiende Duitse gemeenschap in Antwerpen hardhandig uitgewezen. Alleen wie de Belgische nationaliteit had, kon blijven. Dan blijkt zo’n papiertje toch niet zonder belang.’
Het ballonnetje van N-VA
Vreemd genoeg is het ook dat wat Brigitta Wolf, ondanks haar kosmopolitische geest, bezighoudt. ‘Ik weet dat identiteit meer is dan een stukje papier. Maar toch geeft dat Duitse paspoort een gevoel van bescherming. Om zeker te zijn dat, als het misloopt, je nog bij een groep behoort. Dat je ooit terug kunt, mocht dat nodig zijn. In principe hecht ik daar zelf niet zo hard aan. Maar omdat nationaliteit belangrijker wordt, krijgt het voor mij ook een groter gewicht.’
Ze heeft er nooit bij stilgestaan dat de dubbele nationaliteit binnen haar gezin een probleem zou kunnen vormen. Tot een paar maanden geleden, toen de N-VA met het voorstel kwam dat kinderen die geen twee Belgische ouders hebben, een test zouden moeten doen om hun Belgische nationaliteit te kunnen behouden. ‘Ik was een week totaal gedestabiliseerd’, zegt Wolf. ‘Nadien was ik woedend. Dat het zomaar zou kunnen, dat de Belgische nationaliteit van mijn kinderen in twijfel getrokken wordt. Ze groeien hier op, hebben een Belgische vader, en toch zouden ze moeten bewijzen dat ze wel echte Belgen zijn? Het sloeg de grond onder mijn voeten weg. Ik voelde een enorme discriminatie, zoals veel vreemdelingen dat wellicht dagelijks ervaren. En wat als Duitsland ook zoiets beslist? Worden ze dan stateloos?’
We kunnen er maar beter aan wennen dat steeds meer mensen niet in hun land van herkomst wonen, zegt Matt Clark. ‘Samen vormen wij de derde grootste bevolkingsgroep ter wereld. Die uitwisseling van mensen is wat van de wereld een global village maakt. Geen haar op mijn hoofd dus dat eraan denkt ooit mijn Zuid-Afrikaanse nationaliteit op te geven. Waarom zou ik? Ik ken haast niemand die dat zou doen. Een nationaliteit is niet iets wat je zomaar inwisselt, tenzij misschien na vele generaties.’
Terug met de kinderen
Meer, zegt hij: ‘Om hier te kunnen blijven functioneren, moet ik geregeld in Zuid-Afrika kunnen bijtanken. We gingen onlangs nog voor acht maanden terug, om voor mijn zieke moeder te zorgen. Ik vind het een basisrecht om altijd te kunnen terugkeren naar mijn geboorteland. Ik merk dat die hunkering net problematisch wordt bij mensen die niet meer terug kunnen, omdat ze gevlucht zijn bijvoorbeeld.’
‘Ik kan mij voorstellen dat we met onze kinderen een paar jaar in Zuid-Afrika gaan wonen, zodat ze ook dat ten volle meekrijgen’, zegt Clark. ‘Om dan later terug te keren. Wij hebben twee “homes”, we zullen altijd tussen die twee landen pendelen. Waar we zijn, engageren we ons ten volle. Dat is geen kwestie van deloyaal zijn tegenover het ene of het andere land. Het is wat ons als mensen rijker maakt.’
__________________
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 augustus 2017, 07:58   #126
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN
 
De schoofzak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2004
Berichten: 80.153
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door daiwa Bekijk bericht
Inderdaad!
Maar Jambon denkt daar anders over.
Wat minister Jan denkt en zegt, zal wel beoordeeld worden door:
- het parlement (bijna algemeen applaus na zijn statement)
- de organen en leden van de nva.
- de kiezer

Wat leden van andere partijen daarover menen te moeten broebelen, of wat drie indivuduën (jij, Zip en ik) daarover menen te moeten kweddelen, heeft geen kloten belang.
Wij allemaal zeggen ten individuelen titel, in alle vrijheid wat we willen zeggen, maar het heeft nougabollen belang.
__________________
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 augustus 2017, 07:59   #127
Anna List
Banneling
 
 
Geregistreerd: 28 september 2004
Berichten: 106.558
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pericles Bekijk bericht
Van de voltallige kamer, buiten het VB.
En dat allemaal met het schuim op zijn bek.
Hij is ook maar gewoon een poenschepper zonder principes.
Er is niets mis met de islam noch met de inhoud van de koran.
Er wordt tegenwoordig veel geld verdiend met deze stelling.
Niet in het minst door Jambon (meneer hesp, hesp van een varken).
wb Pericles!
Anna List is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 augustus 2017, 08:00   #128
Anna List
Banneling
 
 
Geregistreerd: 28 september 2004
Berichten: 106.558
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pericles Bekijk bericht
Bwa maar tijdelijk. Ik heb gisteren gekeken, er is weinig evolutie en ik ben het precies al terug moe..
Er is blijkbaar iets gebeurd met Jack.
Gaat de moderatie dan toch een poging doen om de allergrootste zeveraars buiten te zetten?
Strikt noodzakelijk voor het voortbestaan van dit forum me dunkt.
Maar aan de andere kant; Wie ben ik hé?
blijf toch nog maar wat hangen, da's in elk geval een verbetering!
Anna List is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 augustus 2017, 08:04   #129
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN
 
De schoofzak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2004
Berichten: 80.153
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pericles Bekijk bericht
Bwa maar tijdelijk. Ik heb gisteren gekeken, er is weinig evolutie en ik ben het precies al terug moe..
Er is blijkbaar iets gebeurd met Jack.
Gaat de moderatie dan toch een poging doen om de allergrootste zeveraars buiten te zetten?
Strikt noodzakelijk voor het voortbestaan van dit forum me dunkt.
Maar aan de andere kant; Wie ben ik hé?
Jack verkocht losertaal op dit forum, maar ook dat is nodig.
Het is spijtig dat modereren zo arbeidsintensief is, want ik zou zelfs pleiten voor meer alternatieven dan alleen maar het ontkennen van het recht op posten.

"Straffen" bijvoorbeeld door het aantal berichten per dat te limiteren gedurende een zekere periode, of subforum afsluiten voor een korte periode, of onmogelijkheid tot reageren via quotes ...
of zelfs andere forumleden een zekere stem te geven bij de beslissingen, èn deze te publiceren zoals op andere fora mogelijk is.
__________________
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 augustus 2017, 08:08   #130
Anna List
Banneling
 
 
Geregistreerd: 28 september 2004
Berichten: 106.558
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Jack verkocht losertaal op dit forum, maar ook dat is nodig.
Het is spijtig dat modereren zo arbeidsintensief is, want ik zou zelfs pleiten voor meer alternatieven dan alleen maar het ontkennen van het recht op posten.

"Straffen" bijvoorbeeld door het aantal berichten per dat te limiteren gedurende een zekere periode, of subforum afsluiten voor een korte periode, of onmogelijkheid tot reageren via quotes ...
of zelfs andere forumleden een zekere stem te geven bij de beslissingen, èn deze te publiceren zoals op andere fora mogelijk is.
lijkt me een heel goede, efficiënte ingeving, Schoof, deed je ze al eens bij suggesties?

limiet van slechts een paar posts per dag verplicht de poster daar wel serieus over na te denken.

Anna List is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 augustus 2017, 08:36   #131
Anna List
Banneling
 
 
Geregistreerd: 28 september 2004
Berichten: 106.558
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pericles Bekijk bericht
wba , na de les japans en na een Westmalle of 2 daarna vraag ik me wel eens af : hoe zou het ondertussen met Jack zijn?
Maar heel even maar hé.
lap, Jack is back ...

http://forum.politics.be/newreply.ph...eply&p=8504805
Anna List is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 augustus 2017, 09:30   #132
Zipper
Secretaris-Generaal VN
 
Zipper's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 maart 2009
Berichten: 52.970
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Wat minister Jan denkt en zegt, zal wel beoordeeld worden door:
- het parlement (bijna algemeen applaus na zijn statement)
- de organen en leden van de nva.
- de kiezer

Wat leden van andere partijen daarover menen te moeten broebelen, of wat drie indivuduën (jij, Zip en ik) daarover menen te moeten kweddelen, heeft geen kloten belang.
Wij allemaal zeggen ten individuelen titel, in alle vrijheid wat we willen zeggen, maar het heeft nougabollen belang.
Ja, zelfs applaus van Calvo en de voltallige PS-fractie, en daar kan hij echt fier op zijn.
__________________
"Je kan niet zeggen dat de zwart-gele leeuw een symbool van de collaboratie is. (klik)" (Bruno De Wever - historicus)






Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Voor mijn part wordt Brussel en omstreken voor 90% islamitisch!

Laatst gewijzigd door Zipper : 9 augustus 2017 om 09:32.
Zipper is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 augustus 2017, 11:12   #133
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN
 
De schoofzak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2004
Berichten: 80.153
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anna List Bekijk bericht
lijkt me een heel goede, efficiënte ingeving, Schoof, deed je ze al eens bij suggesties?

limiet van slechts een paar posts per dag verplicht de poster daar wel serieus over na te denken.

Dat is verboden en levert je banpunten op bij sommige grote lichten.
__________________
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 augustus 2017, 11:14   #134
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN
 
De schoofzak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2004
Berichten: 80.153
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zipper Bekijk bericht
Ja, zelfs applaus van Calvo en de voltallige PS-fractie, en daar kan hij echt fier op zijn.
Calvo en de ps kregen daar het zuur van in de maag, achteraf, toen ze beseften voor wie ze dat applaus gegeven hadden.

Daarvoor alleen al zou minister Jan gelauwerd moeten worden.
__________________
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 augustus 2017, 11:16   #135
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN
 
De schoofzak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2004
Berichten: 80.153
Standaard

Als een dubbele nationaliteit mag, man dan ook een dubbele nick ?
__________________
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 augustus 2017, 11:28   #136
Zipper
Secretaris-Generaal VN
 
Zipper's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 maart 2009
Berichten: 52.970
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Calvo en de ps kregen daar het zuur van in de maag, achteraf, toen ze beseften voor wie ze dat applaus gegeven hadden.

Daarvoor alleen al zou minister Jan gelauwerd moeten worden.
Ik denk eerder dat "minister jan" het zuur in de maag kreeg, toen hij zag wie er allemaal applaudisseerde.
__________________
"Je kan niet zeggen dat de zwart-gele leeuw een symbool van de collaboratie is. (klik)" (Bruno De Wever - historicus)






Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Voor mijn part wordt Brussel en omstreken voor 90% islamitisch!
Zipper is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 augustus 2017, 11:33   #137
reservespeler
Secretaris-Generaal VN
 
reservespeler's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 5 augustus 2012
Berichten: 70.976
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Als een dubbele nationaliteit mag, man dan ook een dubbele nick ?
Dat man.
__________________
N-VA voor een welvarend 2024
reservespeler is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 augustus 2017, 11:37   #138
Gamla
Europees Commissaris
 
Gamla's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 november 2012
Berichten: 6.699
Standaard

Waar maken jullie je toch altijd zo druk over. Elke politieker is een rotzak.
__________________
Ex Gladio Libertas
Gamla is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 augustus 2017, 01:18   #139
daiwa
Secretaris-Generaal VN
 
daiwa's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 augustus 2004
Berichten: 45.677
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zipper Bekijk bericht
Ik denk eerder dat "minister jan" het zuur in de maag kreeg, toen hij zag wie er allemaal applaudisseerde.
Inderdaad !
daiwa is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 augustus 2017, 01:31   #140
daiwa
Secretaris-Generaal VN
 
daiwa's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 augustus 2004
Berichten: 45.677
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Wat minister Jan denkt en zegt, zal wel beoordeeld worden door:
- het parlement (bijna algemeen applaus na zijn statement)
- de organen en leden van de nva.
- de kiezer

Wat leden van andere partijen daarover menen te moeten broebelen, of wat drie indivuduën (jij, Zip en ik) daarover menen te moeten kweddelen, heeft geen kloten belang.
Wij allemaal zeggen ten individuelen titel, in alle vrijheid wat we willen zeggen, maar het heeft nougabollen belang.
Ik stel enkel vast dat Demir de islam een probleem vindt en Jambon niet.
Hij duldt geen kritiek op de koran, leidraad van de doodscultus.
daiwa is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord


Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 10:40.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be