Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 30 oktober 2017, 16:12   #61
tomm
Secretaris-Generaal VN
 
tomm's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2003
Locatie: Nederland
Berichten: 41.115
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door geertvdb Bekijk bericht
En zelfs uw eigen bronnen gebruikt ge LEUGENACHTIG!

Er staat namelijk het volgende:
In December 2004, the first survey of language use in the People's Republic of China revealed that only 53% of its population, about 700 million people, could communicate in Standard Chinese.[49] This 53% is defined as a passing grade above 3-B (a score above 60%) of the Evaluation Exam.
Die laatste zin hebt ge er natuurlijk opzettelijk afgelaten!

En verder staat: Even though many Chinese do not speak with standard pronunciation, spoken Standard Chinese is widely understood to some degree.



Ziekelijk! Gewetensloos en ziekelijk!
Zelfs ik ken enkele woorden standaard Chinees, ik kan bvb. kip bestellen op restaurant, welke trein ik moet nemen, etc.
Maar diepgaande gesprekken over gevoelige onderwerpen zoals politiek kan ik niet voeren. U beweerde dat U met eenvoudige Chinezen overal in China kan praten en over politiek gesproken hebt. Dat lijkt me nogal sterk, gezien ik geen enkele westerling ken die goed Chinees spreekt, gezien het niveau van uw bijdragen, en als je weet dat de helft van de Chinezen zelf maar gebrekkig de standaardtaal spreekt. (overigens dat laatste is niet zo verwonderlijk, België is 100 keer kleiner, maar zet enkele bouwvakkers uit Veurne, Lanaken en Moeskroen samen en de kans is groot dat ze elkaar niet begrijpen).

Misschien kan Jay daar meer duidelijkheid over brengen.

Laatst gewijzigd door tomm : 30 oktober 2017 om 16:16.
tomm is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 oktober 2017, 16:24   #62
tomm
Secretaris-Generaal VN
 
tomm's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2003
Locatie: Nederland
Berichten: 41.115
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jay-P. Bekijk bericht
Laat dat nu net 2 belangrijke redenen voor mezelf zijn, al zijn de Chinezen luidruchtiger en veel meer 'oblivious' dan me lief is. Maar dat neem ik er dan maar bij.
De gemiddelde A'penaar is ook luidruchtig plus heeft de nekmaat van een nijlpaard.
Breek me de bek echter niet open over Oost-Europeanen of erger: russische nieuwe middenklassers. Heel slechte persoonlijke ervaringen.
Met oblivious bedoel je dat ze nogal nonchalant zijn denk ik?
Dat vind ik net positief, dat je niet constant je woorden moet wikken en wegen.

Met Russen die ik net ontmoet heb kan ik heel de avond uitgaan, en vrienden voor het leven maken of alleszins een leuke tijd hebben.
Met Chinezen en Aziaten lukt dat niet, omdat ik de taal niet spreek, en ook omdat het gewoon een cultuur is die ik niet voldoende ken.
Maar ik denk dat veel westerlingen die in Azië wonen ook geen moeite doen om "er bij" te horen, en dat dit ook zeer moeilijk is als je niet in die cultuur opgegroeid bent. Met uitzondering misschien van de Filippijnen, want door de grote Spaanse en Amerikaanse invloed doet dit me meer denken aan Latijns-Amerika.

In de Chinese provincie stadjes word je echt aangestaard alsof je ET bent.
tomm is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 oktober 2017, 16:32   #63
tomm
Secretaris-Generaal VN
 
tomm's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2003
Locatie: Nederland
Berichten: 41.115
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door geertvdb Bekijk bericht
Omdat ik mijn eigen advies zelf ter harte neem.

!
tomm is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 14:39.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be