Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 24 augustus 2011, 22:35   #121
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN
 
De schoofzak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2004
Berichten: 80.386
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Fred uit Gent Bekijk bericht
Neen, dat was vroeger zo. Men tolereerde zelfs geen "kleine misdaad".
Een fietsendief bijvoorbeeld kon gaan brommen.
Mijn moeder leeft nog, en bevestigt dit.

Fred.
En een konijn stropen vb.
De 'jongere' mensen van nu hebben daar geen idee van.

We moeten er wel bijzeggen: een fiets toen was wel iets uitzonderlijker dan het nu is, zelfs al kosten sommige fietsen nu 2.000 € voor een wielertoerist van mijn voeten.

En we moeten ook precieser zijn wat de periode betreft.
Het gaat niet om de jaren 1990 - 2000 hé, eer de naoorlogse jaren tot 1970.
__________________
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 augustus 2011, 22:44   #122
Another Jack
Banneling
 
 
Geregistreerd: 8 augustus 2007
Berichten: 66.515
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vlaanderen Boven Bekijk bericht
Dan moet je wel weten dat een groot deel van de Leuvense studenten van buiten de provincie afkomstig is en dus weinig te maken heeft met de autochtone bevolking.
Met Leuvense student bedoel ik zij die ginder studeren.
Another Jack is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 augustus 2011, 22:46   #123
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN
 
De schoofzak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2004
Berichten: 80.386
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Fred uit Gent Bekijk bericht
En jij meent beter te weten dan ik wat er gebeurde toen jij nog niet geboren was en ik er met mijn neus op zat te kijken?

Je hebt er echt geen idee van hoeveel er veranderd is de laatste 50 jaar. Ik wil niet terug naar toen hoor, maar men is veel te tolerant tegenwoordig. Sommige zaken tolereer je gewoon niet. Zelfs een fietsendiefstal kan de eigenaar van die fiets enorm veel overlast en miserie bezorgen.

Fred.
Je moet eens met een ambtenaar-licenciaatsweddetje meemaken dat je echtgenotes fiets gestolen wordt, als ze die fiets dagelijks nodig heeft om te gaan werken.
Dan ga je dus direct een nieuwe fiets kopen.
Hoeveel procent van je pree gaat daar aan verloren ?

En twee weken later ... kwam die fiets terug in ons bezit. Wel met kosten aan. En dan zit je daar met een fiets teveel.
__________________
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 augustus 2011, 22:49   #124
Vlaanderen Boven
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Vlaanderen Boven's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 8 mei 2003
Locatie: Leuven, Vlaanderen
Berichten: 12.732
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Met Leuvense student bedoel ik zij die ginder studeren.
Ik val toevallig in beide categorieën. Die twee groepen klagen trouwens ook vaak over elkaar.
Vlaanderen Boven is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 augustus 2011, 22:51   #125
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN
 
De schoofzak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2004
Berichten: 80.386
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Ja, ik meen het beter te weten.
Dat is niet eens zo moeilijk als men jou kan wijsmaken dat Nonkel Freddie voor het kraken van een "chiquepot" 3 maanden naar een verbeteringsgesticht werd gestuurd.
Ja, dat werd vroeger letterlijk als 'diefstal met braak' genomen.

En wat nog raarder was: als de wijkagent het kon regelen dat de schade vergoed werd, en als de 'schuldige' wat lappen rond zijn oren kreeg van zijn ouders .... dan regelde die mens het wel dat er geen "zaak" van gemaakt werd. Voor één keer. Per familie.
__________________
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 augustus 2011, 22:55   #126
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN
 
De schoofzak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2004
Berichten: 80.386
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eigenzinnig Bekijk bericht
En niet vergeten dat er toen veel hypocrisie was in de maatschappij..de matten stonden toen bol van het weggeveegde schandalen..

Kijk maar naar de honderden pedofilieschandalen uit die tijd die pas 30 jaar later in de openbaarheid zijn gekomen..

Een negatieve bijwerking van de algemeen sociale druk en strenge normen en waarden
Onlangs nog gehoord van iemand die nog (!) ouder is dan ik, met commentaar over pedofilie door geestelijken. Het ging ongeveer zo:
"als ze met een jonge gast geen blijf wisten, dan stuurde men hem eens naar de paters. Om 'uitgeboord' te worden."
__________________
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 augustus 2011, 22:57   #127
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN
 
De schoofzak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2004
Berichten: 80.386
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eigenzinnig Bekijk bericht
Nen torenpoeper ?
"Nen" duidt op iets mannelijks hé.
In Aalst ging het om madame de ...
__________________
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 augustus 2011, 22:58   #128
Nierika
Europees Commissaris
 
Nierika's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 oktober 2005
Berichten: 7.823
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vlijmscherp Bekijk bericht
ik ben er 37, ik heb nooit anders gekend hoor.
Wel Vlijmscherp, ik niet hoor.
De meesten waren bang om de confrontatie aan te gaan, zelfs al waren ze in groep. Ik ben dat ook altijd zo gewend geweest, tot die nacht.
Ik stond op het punt van in elkaar te worden gerammeld door een groep gasten die jaren jonger waren dan ik, en ik ben écht niet van de kleinste.
Dat was nieuw voor mij.
Het valt ook op dat diegene die in elkaar wordt geslagen nogal vaak een stuk ouder is dan de melkmuilen die in groep de slagen uitdelen.

Ik merk dat Henkerd het belachelijk vindt dat ik de huidige generatie een bepaalde mentaliteit toemeet.

Toch denk ik dat gasten die vandaag de dag kwaad zijn op iemand om eender welke reden, en hem niet aankunnen, veel vlugger de neiging zullen hebben om dan maar in groep te opereren.
Mijn leeftijdsgenoten leken dan eerder bang te zijn van zelf slaag te krijgen ipv een groep te verzamelen en hun gelijk te gaan halen.
Respect, nietwaar?
20 jaar geleden had je niet al die videoclips van popsterren die pronken met de kogelwonden in hun bast, vrouwen als dekvee zien en "my gun is my pride, show me some respect" staan te lallen.
Vandaag wil zelfs het kleinste onderdeurtje respect, desnoods in groep.

Maar Henkerd zal dat theorietje ook wel weer flauw vinden.
Je hebt nu eenmaal mensen die enkel hun eigen mening accepteren.
__________________
Maar juist omdat ik weinig van de menselijke gesteldheid, de tijden van voorspoed, de partiële vooruitgang verwacht, schijnen de pogingen tot wederaanvang en voortzetting mij evenzovele wonderen toe die de ontzaglijke massa van de kwalen, mislukkingen, zorgeloosheid en dwaling bijna goedmaken. De catastrofen en de ruïnes zullen komen; de wanorde zal zegevieren, maar de orde zal dit ook van tijd tot tijd.

Marguerite Yourcenar, Hadrianus' gedenkschriften (1951)

Laatst gewijzigd door Nierika : 24 augustus 2011 om 22:58.
Nierika is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 augustus 2011, 23:03   #129
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN
 
De schoofzak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2004
Berichten: 80.386
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door filosoof Bekijk bericht
Ik heb ook de bordjes "vreemdelingen niet toegelaten" gekend maar toen ging 't tegen Italianen en Spanjaarden.
Behalve in Oostende, daar was 't boel met Engelsen.
Nu mogen er geen dekpassagiers meer op de ferries en zoeken de Kenny Bolles er andere uit om mee te vechten.
Inderdaad.
En het interesseert me waarom die daar destijds voor de vensters hingen.

Mijn moeder veronderstelde omdat "ze" daar een hele avond gingen zitten met maar één consommatie.

Maar 't zal wel om "de meiskes" gegaan zijn. Allez, toch om het risico dat ze hun onschuld met zo ene zouden verliezen.
En dan is 't ambras natuurlijk, als er ene komt vragen om eens te dansen.
__________________
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)

Laatst gewijzigd door De schoofzak : 24 augustus 2011 om 23:05.
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 augustus 2011, 23:03   #130
Vlaanderen Boven
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Vlaanderen Boven's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 8 mei 2003
Locatie: Leuven, Vlaanderen
Berichten: 12.732
Standaard

Het klinkt eerlijk gezegd alsof je teleurgesteld bent dat je niet het respect krijgt dat je denkt te verdienen als grote, stoere vent. We snappen het al, individueel zou je ze stuk voor stuk de baas kunnen etc.
Vlaanderen Boven is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 augustus 2011, 23:05   #131
born2bewild
Banneling
 
 
Geregistreerd: 18 februari 2006
Locatie: 2000
Berichten: 21.703
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Leuvense studenten lopen nogal hoog met hun neus in de lucht als je het mij vraagt.
blijft gij maar met uw neus op de vloer jacky
kuisen GVD!
born2bewild is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 augustus 2011, 23:09   #132
born2bewild
Banneling
 
 
Geregistreerd: 18 februari 2006
Locatie: 2000
Berichten: 21.703
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Fred uit Gent Bekijk bericht
En jij meent beter te weten dan ik wat er gebeurde toen jij nog niet geboren was en ik er met mijn neus op zat te kijken?

Je hebt er echt geen idee van hoeveel er veranderd is de laatste 50 jaar. Ik wil niet terug naar toen hoor, maar men is veel te tolerant tegenwoordig. Sommige zaken tolereer je gewoon niet. Zelfs een fietsendiefstal kan de eigenaar van die fiets enorm veel overlast en miserie bezorgen.

Fred.
je bent hier wel tegen een held van het belgisch leger bezig, besef je dat?
je weet wel, het belgisch leger dat uitgemergelde somaliers op het spit steekt en vervolgens flambeert met pis...die beelden hebben belgique mee "op de kaart gezet"

Laatst gewijzigd door born2bewild : 24 augustus 2011 om 23:10.
born2bewild is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 augustus 2011, 23:10   #133
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN
 
De schoofzak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2004
Berichten: 80.386
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Fieseler Bekijk bericht
Bij mij ook héééél lang geleden...wij hadden in Leuven soms ambras met dat langharig werkschuw tuig van 't Stuc, de amadisten en soms ook groepjes para's...ik herinner mij nog dat ik (gepet en gelint) eens ben moeten gaan lopen voor een paar amadisten...ik kon toen nog de 100 lopen in 11,8....liep het hoekje rond en liep recht in de armen van mijn toenmalige vrienden van de RARC........genieten....
Amadisten zijn niet snel wegens veel blowen en slechte gezondheidshygiëne...


Oeps...
Dat was bijzonder rap.
Maak daar maar 12.5 van.
Ofwel scant ge uw medaille ten bewijze.
__________________
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 augustus 2011, 23:25   #134
Vlaanderen Boven
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Vlaanderen Boven's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 8 mei 2003
Locatie: Leuven, Vlaanderen
Berichten: 12.732
Standaard

Dat is nog niets. Ik heb de 100 meter eens afgelegd in drie seconden.
Vlaanderen Boven is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 augustus 2011, 23:28   #135
den dinges
Banneling
 
 
Geregistreerd: 23 december 2009
Locatie: midgard
Berichten: 12.674
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door filosoof Bekijk bericht
Gebeurde mij nooit.
Op die fuiven wou ik gewoon niet komen.
Dus jij bleef altijd thuis ? En je hebt nooit met niemand gevochten ?
den dinges is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 augustus 2011, 23:35   #136
Mambo
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 27 april 2004
Berichten: 43.539
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vlaanderen Boven Bekijk bericht
Dat is nog niets. Ik heb de 100 meter eens afgelegd in drie seconden.
Ik ook zoiets, maar ik had niet gezien dat 100 meter verder nog een flik stond.
Mambo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 augustus 2011, 23:36   #137
den dinges
Banneling
 
 
Geregistreerd: 23 december 2009
Locatie: midgard
Berichten: 12.674
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hoomer Bekijk bericht
Jullie gaan er dus allemaal van uit dat het een bende Vlaamse jongens is die de boel daar jaarlijks komt verzieken?
Eerlijk gezegd zou ik daarvan verschieten.
den dinges is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 augustus 2011, 23:42   #138
den dinges
Banneling
 
 
Geregistreerd: 23 december 2009
Locatie: midgard
Berichten: 12.674
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Henkerd Bekijk bericht
1. Je scheert alle jongeren over èèn kam alsof jij weet hoe de vork op de steel zit
2. Je link agressiviteit aan de jeugd alsof het een handelsmerk is
3. Wie weet dat jij allemaal in je jeugd hebt uitgestoken?
4. Sommige mensen vergeten hier graag dat er altijd een 'jeugd van tegenwoordig' was geweest, net als dat er altijd agressieve jongeren bijzaten
5. Waar begint agressiviteit bij jongeren? Je moet dit probleem oplossen bij waar het vandaan komt, en niet opportunistisch beginnen doen
Dat noem ik nu " straathoekwerkzever " zie...Naïef, én pretentieus...
den dinges is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 augustus 2011, 23:45   #139
den dinges
Banneling
 
 
Geregistreerd: 23 december 2009
Locatie: midgard
Berichten: 12.674
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door filosoof Bekijk bericht
Toevallig daar?
Ik weet dat zelfs niet liggen.
Niet ver van Aalst.
den dinges is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 augustus 2011, 23:50   #140
den dinges
Banneling
 
 
Geregistreerd: 23 december 2009
Locatie: midgard
Berichten: 12.674
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Fleur__ Bekijk bericht
Allemaal de schuld van de allochtonen, nietwaar? Een optie: Nultolerantie.
Als men de allochtonen die problemen veroorzaken het land buitensjot, zal dat voor de allochtonen die zich goed gedragen een positieve zaak zijn. De mensen weten dan dat de allochtonen die zij op straat zien en tegenkomen gewone , brave burgers zijn, en geen uitschot wie alles gepermitteerd is.
den dinges is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 07:57.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be