Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Onrust en terrorisme in Europa
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Onrust en terrorisme in Europa Parijs, Verviers, ... Discussies over de terreur van Islamitische Staat en Al Qaida op Europese bodem, Islamisten, Mohamedcartoons, en de opkomst van bewegingen Pegida, Vlativa, ...

 
 
Discussietools
Oud 1 augustus 2015, 14:58   #21
dalibor
Secretaris-Generaal VN
 
dalibor's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 mei 2014
Berichten: 20.964
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Thuleander Bekijk bericht
Slim zijn = zijn doel bereiken.
En daar slaagt IS momenteel gewoon veel beter in dan het Westen.
Vooraanstaande westerse analisten geven dat zelfs toe.
Wat is hun doel dan?
dalibor is offline  
Oud 1 augustus 2015, 15:15   #22
Indomitable
Minister-President
 
Indomitable's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 september 2014
Berichten: 4.364
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door dalibor Bekijk bericht
Wat is hun doel dan?
De apocalyps en de dag des oordeels, daar geilen vele fanatieke gelovigen op.
__________________
Life is a game of Chess, changing with each move.
Indomitable is offline  
Oud 1 augustus 2015, 20:24   #23
Het Oosten
Secretaris-Generaal VN
 
Het Oosten's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 juli 2010
Berichten: 44.839
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door The Paulus Experience Bekijk bericht
paddenstoel of tien er op en laat er ons daarna gewoon over zwijgen.
O, o pas op, pas op. Indien Deash of ISIS de hand kan leggen op het nucleaire wapen (Pakistan), ze zullen geen minuut aarzelen om het te gebruiken. Armaggedon is dan niet ver.

En daarom: dat janhagel van de ergste soort moet kost wat kost worden uitgeroeid. Tot de laatste man. En zo vlug mogelijk.



Armageddon.

Laatst gewijzigd door Het Oosten : 1 augustus 2015 om 20:32.
Het Oosten is offline  
Oud 1 augustus 2015, 20:34   #24
Thuleander
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Thuleander's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 10 oktober 2013
Berichten: 10.570
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door dalibor Bekijk bericht
Wat is hun doel dan?
Goh.
De verkiezingen winnen denk ik.
Thuleander is offline  
Oud 1 augustus 2015, 20:42   #25
Thuleander
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Thuleander's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 10 oktober 2013
Berichten: 10.570
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Het Oosten Bekijk bericht
O, o pas op, pas op. Indien Deash of ISIS de hand kan leggen op het nucleaire wapen (Pakistan), ze zullen geen minuut aarzelen om het te gebruiken.
Uiteraard niet.
IS, dat zijn geen idioten die moderne onzin uitkramen �* la 'geweld lost niks op' en dergelijke.
Die weten hoe de wereld (de natuur) in elkaar zit: more violence always wins.
Thuleander is offline  
Oud 1 augustus 2015, 23:13   #26
viaSanctus
Provinciaal Statenlid
 
Geregistreerd: 13 september 2009
Berichten: 767
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Het Oosten Bekijk bericht
O, o pas op, pas op. Indien Deash of ISIS de hand kan leggen op het nucleaire wapen (Pakistan), ze zullen geen minuut aarzelen om het te gebruiken. Armaggedon is dan niet ver.

En daarom: dat janhagel van de ergste soort moet kost wat kost worden uitgeroeid. Tot de laatste man. En zo vlug mogelijk.
100% akkoord...maar wat ik me dan wel afvraag is waarom we niet hetzelfde vinden van de amerikanen...ter info, ze hebben 2 volledige steden weggevaagd met nucleair geweld. Mogen we hen ook "janhagel" noemen en moeten zij koste wat kost worden uitgeroeid? of is dat toch weer wat anders? ('k verwacht alvast een complexe uitleg waarom die redenering niet klopt )

btw, begrijp me niet verkeerd...die extremisten, isis of trisis of cevapcici (whats in a name), mogen idd worden weggeveegd. daar zal menig moslim (de grootste slachtoffers) hetzelfde van vinden.

Laatst gewijzigd door viaSanctus : 1 augustus 2015 om 23:14.
viaSanctus is offline  
Oud 1 augustus 2015, 23:31   #27
cookie monster
Secretaris-Generaal VN
 
cookie monster's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 juni 2009
Berichten: 34.466
Standaard

Dus onderstaande maakt geen schijn van kans ??





1 Feit , als de wereld om zeep is , wordt IS , WAS !!
__________________
C kie M nster
C U L'8'R WEIRDOGAToRS

I was born once , as an invasion of the bodysnatchers ,
but the doctor did get a brain-attack !! my name:

breedbandwurger 1967

Zoek alle berichten van cookie monster

Ik woon zelfs graag alleen

Geen kinderen hebben is een gemis ????

Is dit nog menselijk - mijn mening.pdf (271,2 KB) (19-10-2016)

cookie monster is offline  
Oud 2 augustus 2015, 00:05   #28
Thuleander
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Thuleander's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 10 oktober 2013
Berichten: 10.570
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door viaSanctus Bekijk bericht
btw, begrijp me niet verkeerd...die extremisten, isis of trisis of cevapcici (whats in a name), mogen idd worden weggeveegd.
Jaja, dat vinden ze hier onderhand allemaal.
Maar wie gaat dat doen hé. En wanneer.
Vooruit, vertel eens. In welke westerse leiders stelt ge uw vertrouwen wat dat betreft?

Citaat:
daar zal menig moslim (de grootste slachtoffers) hetzelfde van vinden.
Wat betekent dat, 'menig moslim'?
Ik stel vast dat 'menig moslim' sympathie heeft voor Islamitische Staat.
Thuleander is offline  
Oud 2 augustus 2015, 00:06   #29
Johan Bollen
Secretaris-Generaal VN
 
Johan Bollen's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 januari 2008
Locatie: La Paz - Lanaken
Berichten: 23.618
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door viaSanctus Bekijk bericht
100% akkoord...maar wat ik me dan wel afvraag is waarom we niet hetzelfde vinden van de amerikanen...ter info, ze hebben 2 volledige steden weggevaagd met nucleair geweld. Mogen we hen ook "janhagel" noemen en moeten zij koste wat kost worden uitgeroeid? of is dat toch weer wat anders? ('k verwacht alvast een complexe uitleg waarom die redenering niet klopt )

btw, begrijp me niet verkeerd...die extremisten, isis of trisis of cevapcici (whats in a name), mogen idd worden weggeveegd. daar zal menig moslim (de grootste slachtoffers) hetzelfde van vinden.
U wordt verondersteld dat soort van vergelijkingen niet te maken na 6 decennia pro VS indoctrinatie in Europa. De VS dropten die bommen op burgers (niet op militaire installaties) in dicht bevolkte gebieden om levens te redden. Dat is wat u verondersteld wordt te geloven. Niets anders.

En alle landen die niet met de VS akkoord zijn zijn dictaturen. Per definitie.

Slik en zwijg. Of zet uw TV aan. Dat is ook goed.
__________________

Website

Laatst gewijzigd door Johan Bollen : 2 augustus 2015 om 00:07.
Johan Bollen is offline  
Oud 2 augustus 2015, 03:43   #30
viaSanctus
Provinciaal Statenlid
 
Geregistreerd: 13 september 2009
Berichten: 767
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Thuleander Bekijk bericht
Jaja, dat vinden ze hier onderhand allemaal.
Maar wie gaat dat doen hé. En wanneer.
Vooruit, vertel eens. In welke westerse leiders stelt ge uw vertrouwen wat dat betreft?
Geen enkele, voor bepaalde "westerse leiders" is dit een ideale situatie. En laat het net die leiders zijn naar wie de rest van de westerse leiders luisteren.

Ik denk dat het westen niet beseft wat ze creëert nu. En dan heb ik het niet over IS en haar consorten. Maar het feit dat de Arabische (politiek erkende) wereld de weg vrij heeft om een gecentraliseerd leger te mobiliseren. Een dergelijke samenwerking kan uiteindelijk de weg vrijmaken voor een heel ander Midden Oosten. Een Midden Oosten waar het Westen zich wel eens in kan verslikken en waar het gros der moslims wel degelijk achter kan/wil staan.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Thuleander Bekijk bericht
Wat betekent dat, 'menig moslim'?
Ik stel vast dat 'menig moslim' sympathie heeft voor Islamitische Staat.
Dan begrijp ik dat je een vertekend beeld hebt van de realiteit. Er leven honderdduizenden moslims in België. Als die werkelijk voor een merendeel sympathie voelen voor IS, hadden we een heel ander België gehad vandaag, dat garandeer ik je. En dat geldt voor onze omringende landen ook.

Wat jij mogelijk voelt is een projectie van je eigen gevoelens jegens hen.

Laatst gewijzigd door viaSanctus : 2 augustus 2015 om 03:48.
viaSanctus is offline  
Oud 2 augustus 2015, 08:44   #31
dalibor
Secretaris-Generaal VN
 
dalibor's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 mei 2014
Berichten: 20.964
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Thuleander Bekijk bericht
Goh.
De verkiezingen winnen denk ik.
Dan hebben ze hun doel niet bereikt.
dalibor is offline  
Oud 2 augustus 2015, 09:55   #32
Thuleander
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Thuleander's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 10 oktober 2013
Berichten: 10.570
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door viaSanctus Bekijk bericht
Geen enkele, voor bepaalde "westerse leiders" is dit een ideale situatie.
Zoals?

Citaat:
Er leven honderdduizenden moslims in België. Als die werkelijk voor een merendeel sympathie voelen voor IS, hadden we een heel ander België gehad vandaag, dat garandeer ik je. En dat geldt voor onze omringende landen ook.
Er is geen enkele reden voor een soennitische moslim om IS te haten of te minachten.
Daarom is er in Europa ook nergens enig protest van soennitische moslims tegen IS.
IS doet namelijk niets verkeerd volgens de Koran.
Natuurlijk zullen de meesten niet openlijk hun steun aan IS betuigen (alhoewel, kijk eens rond op sociale media).
Maar vraag eens aan de christenen en sjiieten in Irak en Syrië hoe hun vriendelijke Soennitische buren, waarvan ze dachten dat het hun vrienden waren, zich tegen hen keerden de dag IS voor de poorten van hun stad stond.

Laatst gewijzigd door Thuleander : 2 augustus 2015 om 10:06.
Thuleander is offline  
Oud 2 augustus 2015, 10:03   #33
Thuleander
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Thuleander's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 10 oktober 2013
Berichten: 10.570
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door dalibor Bekijk bericht
Dan hebben ze hun doel niet bereikt.
Heb je vaak moeite om ironie te vatten?
Misschien heb je Asperger.
Thuleander is offline  
Oud 2 augustus 2015, 10:51   #34
dalibor
Secretaris-Generaal VN
 
dalibor's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 mei 2014
Berichten: 20.964
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Thuleander Bekijk bericht
Heb je vaak moeite om ironie te vatten?
Misschien heb je Asperger.
Nee. Uw humor suckt.
dalibor is offline  
Oud 2 augustus 2015, 11:10   #35
Snerror
Europees Commissaris
 
Geregistreerd: 13 mei 2010
Berichten: 7.445
Standaard

Gaat IS nu ook al beginnen zoals de getuigen van Jehova?
Snerror is offline  
Oud 2 augustus 2015, 11:16   #36
Thuleander
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Thuleander's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 10 oktober 2013
Berichten: 10.570
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door dalibor Bekijk bericht
Nee. Uw humor suckt.
Ironie is een vorm van spot.

Laatst gewijzigd door Thuleander : 2 augustus 2015 om 11:17.
Thuleander is offline  
Oud 2 augustus 2015, 11:52   #37
circe
Secretaris-Generaal VN
 
circe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 22 december 2002
Locatie: Antwerpen
Berichten: 49.144
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door viaSanctus Bekijk bericht

Ik denk dat het westen niet beseft wat ze creëert nu. En dan heb ik het niet over IS en haar consorten. Maar het feit dat de Arabische (politiek erkende) wereld de weg vrij heeft om een gecentraliseerd leger te mobiliseren. Een dergelijke samenwerking kan uiteindelijk de weg vrijmaken voor een heel ander Midden Oosten. Een Midden Oosten waar het Westen zich wel eens in kan verslikken en waar het gros der moslims wel degelijk achter kan/wil staan.



Dan begrijp ik dat je een vertekend beeld hebt van de realiteit. Er leven honderdduizenden moslims in België. Als die werkelijk voor een merendeel sympathie voelen voor IS, hadden we een heel ander België gehad vandaag, dat garandeer ik je. En dat geldt voor onze omringende landen ook.

Wat jij mogelijk voelt is een projectie van je eigen gevoelens jegens hen.
toch eens lezen:

http://joostniemoller.nl/2015/08/dri...chaving-essay/

Citaat:
Er is dus willens en wetens een bewuste invasie van Europa aan de gang, perfect gekoppeld aan de jihad, zoals gevoerd in Syrië en Irak en eveneens gekoppeld aan rekrutering van moslims in Europa. Doel is om de oorlog ook hier naar toe te brengen. Hierbij beroept men zich op de steeds talrijker wordende groeperingen van moslims die al in Europa aanwezig zijn.



Het risico van de jihad in Europa



Het valt te verwachten dat bij ongewijzigde koers een deel van West-Europa in de loop van deze eeuw afglijdt in de richting van wat het Midden-Oosten nu is: Een chaos, een etnisch instabiel en onhandelbaar mozaïek, het domein van de oorlog (Dar-al-Suhr), zoals dat gewenst is door de islam. Het komt neer op het verdwijnen van de Europese beschaving. Zoals een ijsberg smelt. Uiteraard zal er sprake zijn van wijd verspreide economische verpaupering.



Een voorteken van de toekomstige en mogelijke onderwerping der Europeanen aan de islam en hun proces van cultuurvernietiging (oneindig ernstiger dan de culturele veramerikanisering), is het groeiend aantal bekeerlingen. Het gaat precies zoals in de Balkan ten tijde van de Ottomaanse overheersing: De bekering tot de islam komt voort uit het Stockholmsyndroom, uit een verlangen naar onderwerping en bescherming. Volgens de onderzoeksinstituten INED en INSEE [v5] zouden er nu al in Frankrijk tussen de 110 en 150 duizend bekeerlingen rondlopen met een aanwas van 4000 per jaar. (Zoals altijd zijn deze cijfers te laag ingeschat.) De bekeerling belooft trouw aan zijn nieuwe meesters en toont zich ook fanatieker, als om zijn geestdrift als vers bekeerde te kunnen bewijzen. In Europa zijn bijna 20 % van de rekruten voor de barbaarse ploeg van de Islamitische Staat ( Daech) bekeerlingen. Zij komen voort uit de middenklasse van de oude christelijke cultuur, nooit uit de Joodse. Men neemt precies hetzelfde, van nature schizofrene en masochistische, symptoom waar als in de jaren rond 1960 tot 1970. Toen ontstonden er extreemlinkse Trotskistische en Stalinistische groeperingen vanuit de gegoede burgerij. Hieraan moet toegevoegd worden dat jonge autochtone meisjes uit de buitenwijken en de voorsteden, die zich bekeren tot de islam, dit veelal doen omdat ze bang zijn en niet meer lastig gevallen willen worden. Het toppunt van vervreemding.

Een peiling van het Britse Instituut ICM research [v6] laat u de koude rillingen over de rug lopen. Het onthult dat de Islamitische Staat (Daech) waar de barbarij hoogtij viert, sympathie ondervindt bij 15 % der Fransen (preciezer gezegd: inwoners van Frankrijk) en bij 27 % in de leeftijdsgroep va 18 tot 24 jaar. Wat betekenen deze cijfers? Allereerst betekent dit, dat een groot deel der in Frankrijk aanwezige moslims helemaal niet gematigd is, maar dat zij de gewelddadige jihad goedkeuren. Verder betekent het dat 27 % van de jongeren achter ISIS staat. Dit geeft een goed idee over de enorme proportie van jonge geïmmigreerde moslims in Frankrijk. Hun aandeel in deze jonge leeftijdsklasse is wellicht al meer dan 30 %.

Ivan Rioufol zegt naar aanleiding van deze ontstellende peiling in ‘Le Figaro’ van 5 juni 2015 :

Wellicht is het mogelijk dat de verbondenheid van de islam met links onder jonge Europeanen deze proporties verklaart, maar naar mijn idee toch niet helemaal.

Natuurlijk heeft de heersende elite samen met de media dit onderzoek verbannen naar de onderste la van het bureau teneinde de resultaten van deze peiling te kunnen verdoezelen. Het is immers een zeer hinderlijk beeld van de huidige werkelijkheid.

Ofwel men ontkent het gewoon ofwel men zegt dat het onzin is.

Men stelt zichzelf gerust en men liegt – men liegt zichzelf voor – zoveel als men kan. Wij zitten echter op een explosief kruitvat. De ‘assimilatie’ en de ‘integratie’, waarover jarenlang gesproken werd, het zijn niet meer dan sprookjesverhalen. Binnenkort ontploft de boel.
__________________
Waarom islam"fobie"?

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
circe is offline  
Oud 2 augustus 2015, 12:17   #38
quercus
Secretaris-Generaal VN
 
quercus's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 maart 2009
Locatie: De Verenigde Nederlanden
Berichten: 40.201
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door circe Bekijk bericht
Een zeer interessant artikel dat de indruk bevestigt die velen onder ons krijgen wanneer we zien wat rondom ons aan het gebeuren is. Persoonlijk vind ik dat er een merkwaardige gelijkenis bestaat tussen de (openlijke of heimelijke) sympathie voor ISIS & C° en de vooroorlogse sympathie voor Hitler en zijn Nazi-beweging, hetgeen zowat overal in Europa en de Verenigde Staten kon vastgesteld worden.
quercus is offline  
Oud 2 augustus 2015, 12:20   #39
circe
Secretaris-Generaal VN
 
circe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 22 december 2002
Locatie: Antwerpen
Berichten: 49.144
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door quercus Bekijk bericht
Een zeer interessant artikel dat de indruk bevestigt die velen onder ons krijgen wanneer we zien wat rondom ons aan het gebeuren is. Persoonlijk vind ik dat er een merkwaardige gelijkenis bestaat tussen de (openlijke of heimelijke) sympathie voor ISIS & C° en de vooroorlogse sympathie voor Hitler en zijn Nazi-beweging, hetgeen zowat overal in Europa en de Verenigde Staten kon vastgesteld worden.
Als we de moslim-ideologie vergelijken met de nazi-ideologie, dan is IS weldegelijk het SS gedeelte, en zijn hun "fans/"wij willen sharia invoeren"" best vergelijkbaar met de vroegere bruinhemden. Inderdaad.
__________________
Waarom islam"fobie"?

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
circe is offline  
Oud 2 augustus 2015, 13:17   #40
viaSanctus
Provinciaal Statenlid
 
Geregistreerd: 13 september 2009
Berichten: 767
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Thuleander Bekijk bericht
Zoals?

Er is geen enkele reden voor een soennitische moslim om IS te haten of te minachten.
Daarom is er in Europa ook nergens enig protest van soennitische moslims tegen IS.
IS doet namelijk niets verkeerd volgens de Koran.
Natuurlijk zullen de meesten niet openlijk hun steun aan IS betuigen (alhoewel, kijk eens rond op sociale media).
Maar vraag eens aan de christenen en sjiieten in Irak en Syrië hoe hun vriendelijke Soennitische buren, waarvan ze dachten dat het hun vrienden waren, zich tegen hen keerden de dag IS voor de poorten van hun stad stond.
https://www.youtube.com/results?sear...holars+on+isis

beetje moeite doen he
viaSanctus is offline  
 



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 02:02.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be