Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Partijpolitiek en stromingen
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Partijpolitiek en stromingen In dit forum kun je discussiëren over (standpunten van) politieke partijen. en (standpunten van) politieke stromingen, al dan niet vertegenwoordigd door een (niet-partijpolitieke) organisatie.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 3 april 2008, 11:43   #701
liberalist_NL
Secretaris-Generaal VN
 
liberalist_NL's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 16 januari 2006
Berichten: 28.141
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door the_special_one Bekijk bericht
Een mens mag z'n gedacht veranderen nietwaar?
Hij zegt helemaal op het laatst daar toch ook dat het grappig is dat nog eens terug te lezen niet?
Van een echte debater heb ik geleerd dat je nooit achter de standpunten moet staan die je inneemt. Dat is namelijk een zwakte waar de tegenstander je makkelijk op kan pakken (anders ga je emotionele argumenten gebruiken). Dit is precies wat AdrianHealey doet en daarom is het net alsof hij onuitlulbaar is, terwijl er ook heel veel praktische bezwaren (niet eens morele)tegen geen-overheid-hebben zijn.
liberalist_NL is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 april 2008, 11:46   #702
the_special_one
Provinciaal Statenlid
 
the_special_one's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 23 december 2007
Locatie: Dwingeland overheid
Berichten: 766
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door liberalist_NL Bekijk bericht
Van een echte debater heb ik geleerd dat je nooit achter de standpunten moet staan die je inneemt. Dat is namelijk een zwakte waar de tegenstander je makkelijk op kan pakken (anders ga je emotionele argumenten gebruiken). Dit is precies wat AdrianHealey doet en daarom is het net alsof hij onuitlulbaar is, terwijl er ook heel veel praktische bezwaren (niet eens morele)tegen geen-overheid-hebben zijn.
Ik ben er zeker van dat Adrian dit voor de volle 100% meent hoor
(en dat baseer ik niet enkel op dit forum)
Enfin, waarom zou je op een forum als dit een standpunt innemen waar je niet eens achter staat. De fun zie ik er toch niet van in.
__________________
Ooit vroeg iemand me: "vertel me, wat is nu sociaal zijn?"
Ik antwoordde hem: "liberaal zijn"
the_special_one is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 april 2008, 11:49   #703
liberalist_NL
Secretaris-Generaal VN
 
liberalist_NL's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 16 januari 2006
Berichten: 28.141
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door the_special_one Bekijk bericht
Ik ben er zeker van dat Adrian dit voor de volle 100% meent hoor
(en dat baseer ik niet enkel op dit forum)
Enfin, waarom zou je op een forum als dit een standpunt innemen waar je niet eens achter staat. De fun zie ik er toch niet van in.
Vertrouw mij er maar op dat AdrianHealey blij is in het veilige België geboren te zijn, onder bescherming van de staat.
liberalist_NL is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 april 2008, 11:56   #704
Savatage
Secretaris-Generaal VN
 
Savatage's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 december 2004
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 21.732
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pelgrim Bekijk bericht
over simplistische visies gesproken.
Je gaat toch niet ontkennen dat heel wat armen/werklozen hun toestand enkel en alleen aan hunzelf te danken hebben?
Savatage is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 april 2008, 11:57   #705
Savatage
Secretaris-Generaal VN
 
Savatage's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 december 2004
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 21.732
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pelgrim Bekijk bericht
dat gekrijs raakt maar niet weerlegd, ik heb soms wel medelijden met die liberalen.
Dat gekrijs is hier nu weerlegd door zowat iedereen die zich aan een reactie erop heeft gewaagd
Savatage is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 april 2008, 11:59   #706
Savatage
Secretaris-Generaal VN
 
Savatage's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 december 2004
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 21.732
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pelgrim Bekijk bericht
nee hoor. Een instantie plant hoe de hele boel wordt gerund en geproduceerd. het enige verschil is dat een planeconomie democratisch kan zijn, een kapitalistische multinational nooit.
Democratie past per definitie al niet in een planeconomie.
Savatage is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 april 2008, 12:06   #707
the_special_one
Provinciaal Statenlid
 
the_special_one's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 23 december 2007
Locatie: Dwingeland overheid
Berichten: 766
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pelgrim Bekijk bericht
nee hoor. Een instantie plant hoe de hele boel wordt gerund en geproduceerd. het enige verschil is dat een planeconomie democratisch kan zijn, een kapitalistische multinational nooit.
"Een instantie?"
Multinationals zijn meerde instanties me dunkt. en dat allemaal maar op een klein aspect van de totale markt.
Een planeconomie behelst de totale markt, dus je vergelijking slaat nergens op.
__________________
Ooit vroeg iemand me: "vertel me, wat is nu sociaal zijn?"
Ik antwoordde hem: "liberaal zijn"
the_special_one is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 april 2008, 12:16   #708
Casca
Minister
 
Geregistreerd: 2 januari 2006
Locatie: Gent
Berichten: 3.033
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door liberalist_NL Bekijk bericht
Vertrouw mij er maar op dat AdrianHealey blij is in het veilige België geboren te zijn, onder bescherming van de staat.
Echt nogal overdreven naast de discussie vind ik.

Zowiezo kan ik TGO bijvallen ivm Adrian. Die speelt hier geen rolletje. Mijn politieke overtuigingen zijn ook fel geëvolueerd tov mijn hier toekomen. Een van de eigenschappen van jong zijn...
__________________
"Your brother getting something nice doesn't harm you in any way"
Marge Simpson
Casca is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 april 2008, 13:22   #709
AdrianHealey
Secretaris-Generaal VN
 
AdrianHealey's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 november 2006
Locatie: Antwerpen Stadstaat
Berichten: 28.290
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pelgrim Bekijk bericht

als er een pistool tegen mijn neus geduwd wordt zal ik het verschil wel merken hoor.
Wel ja, dat is dus 'de staat'. Vanuit uw standpunt zal er dus waarschijnlijk niéts veranderen ten opzichte van nu: wat zit je dan te klagen?
Wórdt de mafia, hé. Je uitspraken hier kan je dan ook gewoon uitvoeren!
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Avicenna
"Anyone who denies the law of non-contradiction should be beaten and burned until he admits that to be beaten is not the same as not to be beaten, and to be burned is not the same as not to be burned."
AdrianHealey is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 april 2008, 13:23   #710
AdrianHealey
Secretaris-Generaal VN
 
AdrianHealey's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 november 2006
Locatie: Antwerpen Stadstaat
Berichten: 28.290
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pelgrim Bekijk bericht
graag meer concreet aub.
Er is een grote incentive om te zorgen dat de onderste laag van de bevolking niet uit de boot valt, anders gaan ze rellen.
Zo beter?
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Avicenna
"Anyone who denies the law of non-contradiction should be beaten and burned until he admits that to be beaten is not the same as not to be beaten, and to be burned is not the same as not to be burned."
AdrianHealey is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 april 2008, 13:23   #711
AdrianHealey
Secretaris-Generaal VN
 
AdrianHealey's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 november 2006
Locatie: Antwerpen Stadstaat
Berichten: 28.290
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pelgrim Bekijk bericht
ik ken het, maar het doet in het geheel niet ter zake. Degene met het grootste pistool zal beslissen voor wie het non-agressie principe telt.
Ik denk dat de groote van het pistool niet zoveel uitmaakt; ook een klein pistooltje is dodelijk.
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Avicenna
"Anyone who denies the law of non-contradiction should be beaten and burned until he admits that to be beaten is not the same as not to be beaten, and to be burned is not the same as not to be burned."
AdrianHealey is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 april 2008, 13:25   #712
AdrianHealey
Secretaris-Generaal VN
 
AdrianHealey's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 november 2006
Locatie: Antwerpen Stadstaat
Berichten: 28.290
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pelgrim Bekijk bericht
bwa, wat ik ook lees, geen enkele liberaal heeft me ooit een antwoord kunnen geven op hoe zal voorkomen worden dat de wet van de sterkste heerst.
Dat is dan ook evident; dat kunnen wij niet. Dat kunnen enkel de mensen zelf.
Citaat:
nee hoor. Een instantie plant hoe de hele boel wordt gerund en geproduceerd. het enige verschil is dat een planeconomie democratisch kan zijn, een kapitalistische multinational nooit.
In een vrije markt is elke cent een stem - en gestemd dat er wordt door de consumenten bij een multinational! In ieder geval snap ik fascinatie voor de politieke vorm van 'democratie' niet. Houdt zo'n politieke stem rekening met een kosten/baten-analyse? Natuurlijk niet, het enige dat ze moeten doen is stemmen

Ik heb jou ooit gezegd dat het wel eens mogelijk zou zijn dat het gros van alle mensen zou stemmen op zo'n manier dat zij zoveel mogelijk krijgen en zo weinig mogelijk moeten doen. Jouw reactie was dat het een speculatie was. Ik vind dat eigenlijk niet zo'n denderende weerlegging.

In ieder geval is er wel degelijk een groot verschil tussen planeconomie en multinational. Een multinational concentreert zich op '1' product, terwijl een planeconomie een 'rationele' afweging moet maken over alle producten in een samenleving, zonder prijsmechanisme.

Je kan even goed je economie gokken.
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Avicenna
"Anyone who denies the law of non-contradiction should be beaten and burned until he admits that to be beaten is not the same as not to be beaten, and to be burned is not the same as not to be burned."

Laatst gewijzigd door AdrianHealey : 3 april 2008 om 13:37.
AdrianHealey is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 april 2008, 13:27   #713
AdrianHealey
Secretaris-Generaal VN
 
AdrianHealey's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 november 2006
Locatie: Antwerpen Stadstaat
Berichten: 28.290
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Steben Bekijk bericht
Wat brengt deze vaststelling bij tot de discussie? Ik zei dat enkel een advocaat jouw geld hoeft te krijgen. Een libertariër vindt belastingen diefstal, terwijl een deel naar de rechtbanken gaat. Ik vind het extra betalen van de rechtbank, bovenop de advocaat, evenzeer diefstal.
Maar niemand verplicht u om te betalen, hé. Als gij niet wilt betalen voor een rechtbank, betaal dan niet.

Citaat:
Hier ga je weer uit van het feit dat de andere sowieso schuldig is. Logisch, want je bent de aanklager. Als de andere niet komt opdagen, maar toch onschuldig is, wat dan? Wordt die dan veroordeelt bij verstek zonder schuldig te zijn? Over geweld en diefstal gesproken.
Dan raad ik hem aan om achteraf - na zijn initiele veroordeling - toch een advocaat (en rechtbank) te contacteren om zijn zaak wél te bepleiten.
Als hij veroordeeld wordt bij bestek, kan hij altijd in beroep gaan, hé. Wie houdt dat tegen?

Citaat:
Ja, uiteraard, maar die concurrenten gaan enkel minder vragen, terwijl ze de geleverde dienst (gelijk geven) niet aanpassen!
Alé dan.
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Avicenna
"Anyone who denies the law of non-contradiction should be beaten and burned until he admits that to be beaten is not the same as not to be beaten, and to be burned is not the same as not to be burned."
AdrianHealey is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 april 2008, 13:28   #714
AdrianHealey
Secretaris-Generaal VN
 
AdrianHealey's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 november 2006
Locatie: Antwerpen Stadstaat
Berichten: 28.290
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door liberalist_NL Bekijk bericht
Toen hij forummer van de week was schreef hij:

''In de allereerste plaats een radicaal democraat. (Gooi er genoeg democratie tegenaan en alles komt in orde.) Dan een iets of wat pragmatisch links-liberaal. Maar heel pragmatisch. Geloof niet zo in de grote verhalen van libertarisme, communisme, etc. Laten we het maar heel pragmatisch stapje per stapje oplossen.''

Nogal een 180 graden draai, vind je niet Adrian?
Ik blijf achter dat pragmatische staan - maar ik ben inderdaad van mening verandert.

Als mensen goede argumenten geven, dan verander ik mijn mening. Dat is iets waar een redelijk groot deel van het politics forum een voorbeeld aan kan nemen, me dunkt.
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Avicenna
"Anyone who denies the law of non-contradiction should be beaten and burned until he admits that to be beaten is not the same as not to be beaten, and to be burned is not the same as not to be burned."
AdrianHealey is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 april 2008, 13:29   #715
AdrianHealey
Secretaris-Generaal VN
 
AdrianHealey's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 november 2006
Locatie: Antwerpen Stadstaat
Berichten: 28.290
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door liberalist_NL Bekijk bericht
Van een echte debater heb ik geleerd dat je nooit achter de standpunten moet staan die je inneemt. Dat is namelijk een zwakte waar de tegenstander je makkelijk op kan pakken (anders ga je emotionele argumenten gebruiken). Dit is precies wat AdrianHealey doet en daarom is het net alsof hij onuitlulbaar is, terwijl er ook heel veel praktische bezwaren (niet eens morele)tegen geen-overheid-hebben zijn.
Ik kan u verzekeren dat ik soms heel emotioneel discussieer - ik denk dat dat duidelijk te merken is aan de toon die ik soms aanneem?
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Avicenna
"Anyone who denies the law of non-contradiction should be beaten and burned until he admits that to be beaten is not the same as not to be beaten, and to be burned is not the same as not to be burned."
AdrianHealey is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 april 2008, 13:31   #716
Pølle
Minister-President
 
Pølle's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 maart 2007
Berichten: 2.829
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Steben Bekijk bericht
Libertarians confuse the distinction between society and government ...As a result of this, every time we object to the abolition of government, the libertarians conclude that we object to any abolition at all. We disapprove of privatised justice. Then the libertarians say that we are opposed to any justice as well as privatisation.

Dat slaat op niets. Het gaat ook helemaal niet op, behalve misschien voor Adrian. Ik had het op Groentje-18, die steeds dergelijke argumenten bovenhaalt, dat als je tegen solidariteit van overheidswege bent, dat je dan überhaupt ook tegen solidariteit an sich moét zijn, bijvoorbeeld.
__________________
Tout va bien.
Pølle is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 april 2008, 13:31   #717
AdrianHealey
Secretaris-Generaal VN
 
AdrianHealey's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 november 2006
Locatie: Antwerpen Stadstaat
Berichten: 28.290
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door liberalist_NL Bekijk bericht
Vertrouw mij er maar op dat AdrianHealey blij is in het veilige België geboren te zijn, onder bescherming van de staat.
Ik ben inderdaad blij dat ik in België geboren ben en ik ben blij dat onze staat nog 'goed' meevalt - ze is een uitzondering.
Enfin; goed is ook relatief. Onze pensioenen gaan niéts voorstellen en over een aantal jaar gaat de levensstandaard hier naar alle waarschijnlijkheid drastisch dalen - en we kunnen er nauwelijks voor sparen, door de constante geldcreatie en dus inflatie.

Maar al bij al ben ik blij dat ik niet onder de Congolese regering geboren ben - maar praat dat ook maar iets goed?
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Avicenna
"Anyone who denies the law of non-contradiction should be beaten and burned until he admits that to be beaten is not the same as not to be beaten, and to be burned is not the same as not to be burned."
AdrianHealey is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 april 2008, 13:33   #718
AdrianHealey
Secretaris-Generaal VN
 
AdrianHealey's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 november 2006
Locatie: Antwerpen Stadstaat
Berichten: 28.290
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Polle Tieker Bekijk bericht
Dat slaat op niets. Het gaat ook helemaal niet op, behalve misschien voor Adrian. Ik had het op Groentje-18, die steeds dergelijke argumenten bovenhaalt, dat als je tegen solidariteit van overheidswege bent, dat je dan überhaupt ook tegen solidariteit an sich moét zijn, bijvoorbeeld.
Ik denk inderdaad dat een noodzakelijke voorwaarde voor recht(vaardigheid) een gedecentraliseerd systeem van rechtspraak is.

Ik denk echter niet dat anderen tégen recht zijn - wel dat ze een foutief beeld hebben van wat recht is.
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Avicenna
"Anyone who denies the law of non-contradiction should be beaten and burned until he admits that to be beaten is not the same as not to be beaten, and to be burned is not the same as not to be burned."
AdrianHealey is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 april 2008, 13:37   #719
Steben
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Steben's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 februari 2006
Locatie: Zulte - temidden de Vloanders
Berichten: 17.903
Standaard

Citaat:
Dan raad ik hem aan om achteraf - na zijn initiele veroordeling - toch een advocaat (en rechtbank) te contacteren om zijn zaak wél te bepleiten.
Als hij veroordeeld wordt bij bestek, kan hij altijd in beroep gaan, hé. Wie houdt dat tegen?
en hoeveel keer kan elke partij in beroep gaan? Waar staat dat bepaalt? Waarom zou een rechter zich daar aan houden? Wat is de incentive om niet steeds opnieuw een extra rechtszaak voor te zitten (en dus een ereloon te mislopen?) en zo kan iedereen een uitspraak eeuwen aanvechten terwijl rechters een structureel "gebakken broodje" hebben.

Citaat:
Citaat:
Ja, uiteraard, maar die concurrenten gaan enkel minder vragen, terwijl ze de geleverde dienst (gelijk geven) niet aanpassen!
Alé dan.
Inderdaad. U kan niet ontkennen dat dat gaat gebeuren.
Vindt u dat aanvaardbaar? Ik niet. Dat is geen "recht".
__________________
Baarle Werkgroep
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door duupje
Steben is nen goeie kerel
leve de manmanman club
Steben is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 april 2008, 13:38   #720
Steben
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Steben's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 februari 2006
Locatie: Zulte - temidden de Vloanders
Berichten: 17.903
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door AdrianHealey Bekijk bericht
Ik denk inderdaad dat een noodzakelijke voorwaarde voor recht(vaardigheid) een gedecentraliseerd systeem van rechtspraak is.

Ik denk echter niet dat anderen tégen recht zijn - wel dat ze een foutief beeld hebben van wat recht is.
U verwart "gedecentraliseerd" met "privé".
__________________
Baarle Werkgroep
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door duupje
Steben is nen goeie kerel
leve de manmanman club
Steben is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 18:40.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be