Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 12 april 2017, 09:51   #81
Bovenbuur
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Bovenbuur's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 16 oktober 2006
Locatie: Stiekem toch weer bovenbuur
Berichten: 15.006
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Peche Bekijk bericht
De doorsnee Westerling krijgt geld van zijn ouders wanneer deze het huis verlaat. Wat doet de Afrikaan? Die stuurt zijn kinderen op om hier te werken/uitkering te trekken en daarvan een deel naar Afrika te sturen.

Niet enkel banen verdwijnen, maar ook een enorme som Europees geld verdwijnt zo in de Afrikaanse economie. Geld circuleert naar daar, maar komt niet meer terug.

We hebben onze paus gehoord. We moeten deze mensen helpen en hen de voeten kussen.
We leven in een wereld van enorme mondiale geldstromen door handel in goederen en expertise, criminelen die witwassen, belastingontwijking door multinationals, bankgeheim paradijzen voor vermogende individuen en noem maar op, en jij bent bang dat we ten onder gaan aan mensen die een deel van hun beneden modale loon naar Afrika sturen, na belastingen? Dat is toch een beetje als de opkomst van China toeschrijven aan westerse zakenlieden die daar naar de hoeren gaan.
__________________
Waarschuwing:
Dit onderschrift is pretentieus en kan (soms) bekend overkomen!

Laatst gewijzigd door Bovenbuur : 12 april 2017 om 09:54.
Bovenbuur is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 april 2017, 11:26   #82
Lukkas
Europees Commissaris
 
Geregistreerd: 24 oktober 2013
Berichten: 6.542
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door praha Bekijk bericht
Dat is pas zever
Leg mij dan eens uit hoe en wanneer (extreem)links het islamradicalisme aanpakt?

Citaat:
Goed wetende dat 'radiacale islam' hier maar een doekje voor het bloeden is :
Wat dus niet zou lukken zonder de bevolking tegen elkaar op te zetten... en dat is precies wat gesteld is en wat gij dus zever vond ?
De islam is een veel gevaarlijker indoctrinatie dan het nazisme. De islam duldt geen andersgezinden. Zij zelf polariseren de wereld: gelovig - ongelovig. Gematigden maken deze waanzin niet menselijker. Zij kunnen binnen de kortste keren radicaliseren (lees: tot de actie overgaan). De grens tussen gematigd en radicaal is flinterdun. Bent u ook van oordeel dat gematigde nazi's het nazisme beter maakten? De islam is een allesomvattende indoctrinatie, overgoten met een dun religieus sausje. De extra dimensie 'god' maakt de simpele zielen nog volgzamer. Dat hebben wij hier ook gezien met de politieke Kerk in het verleden.

Citaat:
Er is nog nooit te nimmer een voetbreed in de weg gelegd voor kritiek op het 'poco-gedachtegoed' ( wat meer een door extreem-rechts verzonnen term is voor iedere gedachte die uitgaat van een gelijke behandeling ), wel is er weerwerk op het uiteen drijven van de bevolking.
Man, man, man, u gelooft het waarlijk zelf nog ook. Alles wat misloopt in de linkse multicultuur wordt onder de mat geveegd. Misdaden tegen de autochtone bevolking worden verzwegen, kwestie van hun kiezers te beschermen en vooral stemmenwinst voor rechts te voorkomen. Racisme tegenover de autochtone bevolking is onmogelijk in het links gedachtengoed, enkel in omgekeerde richting. Partijen zoals het VB worden geboycot in de media. Men laat geen kans onbenut om hen zwart te maken. In politieke debatten op de rode VRT, zorgt men dat rechtse politiekers zwaar in de minderheid zijn. Men laat hen zelfs nooit uitspreken. Het zijn niet de 'blokkers' die hoofddoeken molesteren of verkrachten, maar wel islamietjes die onze vrouwen geweld aandoen. Wanneer willen de linkse rakkers dat eindelijk eens toegeven?
__________________
“De militante moslim is degene die de ongelovige onthoofdt, terwijl de gematigde moslim de voeten van het slachtoffer vasthoudt.” (Marco Polo)
Lukkas is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 april 2017, 18:07   #83
Diego Raga
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Diego Raga's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 juni 2005
Berichten: 15.895
Standaard Zweden neemt doortastende maatregelen na aanslag

Ik dacht onmiddellijk aan een aprilgrap, maar neen, in een Zweedse krant wordt serieus voorgesteld om - als anti-terreurmaatregel - auto's en vrachtwagens uit de steden te bannen:

"Afton Bladet:Cars have turned into deadly weapons. They have been easy to steal and then nothing has been able to stop their advance.In Nice, Berlin, Jerusalem, London and Stockholm, they have been used as effective murder machines by terrorists who wanted to kill many people.If people in the future to be protected, cars must simply removed from the collection sites and city centers."
https://www.liveleak.com/view?i=fab_1491980952
http://www.aftonbladet.se/ledare/a/l...stoppa-bilarna

Maar hey, gelukkig stellen onze progressiefjes niet voor om islamietische extremisten en hun 'gematigde' aanhang uit Zweden zelf te bannen...
__________________
Vrije meningsuiting bestaat niet, aangezien de Waarheid niet getoond mag worden, omdat de Grote Leugen regeert.

Laatst gewijzigd door Diego Raga : 12 april 2017 om 18:08.
Diego Raga is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 april 2017, 18:48   #84
Adrian M
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 6 mei 2012
Berichten: 14.071
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Diego Raga Bekijk bericht
Ik dacht onmiddellijk aan een aprilgrap, maar neen, in een Zweedse krant wordt serieus voorgesteld om - als anti-terreurmaatregel - auto's en vrachtwagens uit de steden te bannen:

"Afton Bladet:Cars have turned into deadly weapons. They have been easy to steal and then nothing has been able to stop their advance.In Nice, Berlin, Jerusalem, London and Stockholm, they have been used as effective murder machines by terrorists who wanted to kill many people.If people in the future to be protected, cars must simply removed from the collection sites and city centers."
https://www.liveleak.com/view?i=fab_1491980952
http://www.aftonbladet.se/ledare/a/l...stoppa-bilarna

Maar hey, gelukkig stellen onze progressiefjes niet voor om islamietische extremisten en hun 'gematigde' aanhang uit Zweden zelf te bannen...
Discriminatie is bij wet verboden, maar is een oplossing voor te bedenken
Eveneens extreem-rechts en extreem-links verbannen
Adrian M is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 april 2017, 21:48   #85
Diego Raga
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Diego Raga's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 juni 2005
Berichten: 15.895
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Adrian M Bekijk bericht
Discriminatie is bij wet verboden, maar is een oplossing voor te bedenken
Eveneens extreem-rechts en extreem-links verbannen
Proficiat Adrian, dan hou je extreem-niks over, zoiets als waar jij voor staat.
__________________
Vrije meningsuiting bestaat niet, aangezien de Waarheid niet getoond mag worden, omdat de Grote Leugen regeert.
Diego Raga is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 april 2017, 23:22   #86
zonbron
Secretaris-Generaal VN
 
zonbron's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 december 2010
Berichten: 36.784
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Diego Raga Bekijk bericht
Proficiat Adrian, dan hou je extreem-niks over, zoiets als waar jij voor staat.
Spot on! Ik heb hem dat ook ooit duidelijk gemaakt, op mijn manier. Maar vergeet het maar. Hij weet dat allemaal nl. maar al te goed... hij kan dus NIETS ontkennen.


Wat mij betreft is dat het zoveelste profieltje... zoals Dicksy, Turkse Cartoonisten en sommige trollende 'veronderstelde leraars'. Klopt geen bal van man.

Ik sign terug off. Zodra ik extra bp krijg lig ik OUT en had toch nog graag verder gedaan na het verval van die 8bp (1 focking RUSTIG jaartje dus, het kwam sowieso , met of zonder bp) of toch minstens graag een antwoord gehad op mijn recente vraagstelling inzake de standdown (Brussel, Turken, Amabassade, messteken...) in suggesties.

Dit alles omdat mijn PM's met de moderator steevast onbeantwoord blijven.
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Salah Bekijk bericht
Het zal weer het gekende Zonbron momentje zijn.
HIER

Laatst gewijzigd door zonbron : 12 april 2017 om 23:33.
zonbron is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 april 2017, 05:31   #87
kelt
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 29 juli 2004
Berichten: 32.708
Standaard

In het straatmeubilair in de omgeving van grote en populaire infrastruktuur zullen geleidelijk aan voorzieningen getroffen worden voor het een beetje deftig kunnen plaatsen van bloemen,kaartjes,knuffels en kaarsjes....

Dit is,samengevat,de "doortastende aktie"....

e-commerce kan alvast gestandaardiseerde "rouwpakketten" laten samenstellen in China....

Laatst gewijzigd door kelt : 13 april 2017 om 05:35.
kelt is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 april 2017, 07:02   #88
de vuile muilekoek
Banneling
 
 
Geregistreerd: 30 juni 2014
Berichten: 14.019
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Adrian M Bekijk bericht
Discriminatie is bij wet verboden, maar is een oplossing voor te bedenken
Eveneens extreem-rechts en extreem-links verbannen
En met vrachtwagens mensen opzettelijk dood rijden ? is dat nu extreem links of extreem rechts?
de vuile muilekoek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 april 2017, 07:06   #89
Skobelev
Secretaris-Generaal VN
 
Skobelev's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 maart 2013
Locatie: Kinshasa aan de Dender
Berichten: 36.241
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door de vuile muilekoek Bekijk bericht
En met vrachtwagens mensen opzettelijk dood rijden ? is dat nu extreem links of extreem rechts?
Hangt er vanaf aan welke kant van de weg de mensen lopen natuurlijk....

Skobelev is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 13 april 2017, 07:41   #90
Another Jack
Banneling
 
 
Geregistreerd: 8 augustus 2007
Berichten: 66.515
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door zonbron Bekijk bericht
Spot on! Ik heb hem dat ook ooit duidelijk gemaakt, op mijn manier. Maar vergeet het maar. Hij weet dat allemaal nl. maar al te goed... hij kan dus NIETS ontkennen.


Wat mij betreft is dat het zoveelste profieltje... zoals Dicksy, Turkse Cartoonisten en sommige trollende 'veronderstelde leraars'. Klopt geen bal van man.

Ik sign terug off. Zodra ik extra bp krijg lig ik OUT en had toch nog graag verder gedaan na het verval van die 8bp (1 focking RUSTIG jaartje dus, het kwam sowieso , met of zonder bp) of toch minstens graag een antwoord gehad op mijn recente vraagstelling inzake de standdown (Brussel, Turken, Amabassade, messteken...) in suggesties.

Dit alles omdat mijn PM's met de moderator steevast onbeantwoord blijven.
Nee!
Wat een gebrek aan respect voor iemand die zo close staat met de Jordaanse en Saoudische koninghuizen!
Another Jack is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 april 2017, 09:17   #91
Adrian M
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 6 mei 2012
Berichten: 14.071
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door de vuile muilekoek Bekijk bericht
En met vrachtwagens mensen opzettelijk dood rijden ? is dat nu extreem links of extreem rechts?
2011: Anders Behring Breivik (geïnspireerd geraakt door o.a, Wilders)

Voormalig lid Noorse Vooruitgangspartij, sympathisant PVV
Breivik verwijst in zijn manifest ook dertig keer naar politieke stellingen van Geert Wilders en naar de ideeënwereld van uiterst rechts gesitueerde partijen als het Vlaams Belang, het Front National en de FPÖ
https://nl.wikipedia.org/wiki/Anders_Behring_Breivik

Laatst gewijzigd door Adrian M : 13 april 2017 om 09:38.
Adrian M is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 april 2017, 11:45   #92
Adrian M
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 6 mei 2012
Berichten: 14.071
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door de vuile muilekoek Bekijk bericht
En met vrachtwagens mensen opzettelijk dood rijden ? is dat nu extreem links of extreem rechts?
Extreem-links of rechts maakt geen zak uit, effect is hetzelfde.

Ook links ons portie aan specifiek alleen al Nederlandse groeperingen wel gehad. Totaal 80 bomaanslagen
O.a. Militant Autonomen Front (MAF), de Revolutionaire Afbraak Maatschappij (RAM), de Amsterdamse Terreur Actiegroep (ATA), Pyromanen tegen Apartheid, RaRa
Een regen aan bomaanslagen destijds. RaRa wat het meest succesvol.
https://nl.wikipedia.org/wiki/Revolu...istische_Actie

De groepering heeft bestaan als los van elkaar staande groeperingen, 80 en 90-er jaren.
Nooit opgehelderd geraakt, de groepering heeft waarschijnlijk uit zowel een extreem-linkse als wel uit een extreem-rechtse groepering bestaan

Aanslagen voorkomen? Lukte voor geen meter, evenmin Molukkers, RAF, Ira, Japanse Rode Leger, Palestijnse groeperingen
Evenals bestrijding guerilla is nodig bevolking aan onze kant te krijgen en politie en inlichtendiensten het gemakkelijker wordt gemaakt radicalisering (tijdig) in beeld te krijgen
(Extreem religieuze terroristen zagen we een tijd lang overigens ook veel slachtoffers maken in de US vanuit Christelijke hoek)
Adrian M is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 april 2017, 13:25   #93
Blue Sky
Europees Commissaris
 
Geregistreerd: 1 januari 2008
Berichten: 7.435
Standaard

De enige reden waarom extreem rechts komt opzetten is door toedoen en het beleid van links. Door een totaal onrealistische, destructieve en op termijn nefaste politiek.

Duitsland is er een perfect voorbeeld van. Merkel laat met haar waanzinnige doortrapte politiek massaal vluchtelingen binnen stromen, mensen zien het gevaar en zijn het beu, gevolg: extreem rechts scheert ongezien hoge toppen.
__________________
Ignorance is bliss
Blue Sky is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 april 2017, 13:41   #94
Libro
Secretaris-Generaal VN
 
Libro's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 mei 2007
Berichten: 44.853
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Diego Raga Bekijk bericht
Ik dacht onmiddellijk aan een aprilgrap, maar neen, in een Zweedse krant wordt serieus voorgesteld om - als anti-terreurmaatregel - auto's en vrachtwagens uit de steden te bannen:

"Afton Bladet:Cars have turned into deadly weapons. They have been easy to steal and then nothing has been able to stop their advance.In Nice, Berlin, Jerusalem, London and Stockholm, they have been used as effective murder machines by terrorists who wanted to kill many people.If people in the future to be protected, cars must simply removed from the collection sites and city centers."
https://www.liveleak.com/view?i=fab_1491980952
http://www.aftonbladet.se/ledare/a/l...stoppa-bilarna

Maar hey, gelukkig stellen onze progressiefjes niet voor om islamietische extremisten en hun 'gematigde' aanhang uit Zweden zelf te bannen...
Geen wonder dat de Zweden het Stockholmsyndroom hebben uitgevonden .
__________________
Het volk begrijpen plaveit de weg naar leiderschap begrijpen (oude stelregel van het geslacht Atreides)
Disce Quasi Semper Victurus, Vive Quasi Cras Moriturus
I saw that I could put an end to your outrages by pronouncing a single word in my mind. I pronounced it. The word was ‘No.’
And I declared I would stop the motor of the world.

Laatst gewijzigd door Libro : 13 april 2017 om 13:41.
Libro is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 april 2017, 13:57   #95
Anna List
Banneling
 
 
Geregistreerd: 28 september 2004
Berichten: 106.558
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Diego Raga Bekijk bericht
Ik dacht onmiddellijk aan een aprilgrap, maar neen, in een Zweedse krant wordt serieus voorgesteld om - als anti-terreurmaatregel - auto's en vrachtwagens uit de steden te bannen:

"Afton Bladet:Cars have turned into deadly weapons. They have been easy to steal and then nothing has been able to stop their advance.In Nice, Berlin, Jerusalem, London and Stockholm, they have been used as effective murder machines by terrorists who wanted to kill many people.If people in the future to be protected, cars must simply removed from the collection sites and city centers."
https://www.liveleak.com/view?i=fab_1491980952
http://www.aftonbladet.se/ledare/a/l...stoppa-bilarna

Maar hey, gelukkig stellen onze progressiefjes niet voor om islamietische extremisten en hun 'gematigde' aanhang uit Zweden zelf te bannen...
ge kunt daar nu mee lachen,
maar Nice is nu al meer dan een jaar geleden, we kennen het concept dus ... en toch zijn er nog geen maatregelen getroffen in onze winkelwandelstraten ... bij evenementen worden lelijke betonblokken geplaatst

waarom werd in de winkelwandelstraten geen vast straatmeubilair voorzien zodat de nodige leveranciers welliswaar stapvoets moeten slalommen, maar zo'n dodelijke raids tenminste al lang niet meer mogelijk zijn? ...
Anna List is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 april 2017, 14:01   #96
Adrian M
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 6 mei 2012
Berichten: 14.071
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Blue Sky Bekijk bericht
De enige reden waarom extreem rechts komt opzetten is door toedoen en het beleid van links. Door een totaal onrealistische, destructieve en op termijn nefaste politiek.

Duitsland is er een perfect voorbeeld van. Merkel laat met haar waanzinnige doortrapte politiek massaal vluchtelingen binnen stromen, mensen zien het gevaar en zijn het beu, gevolg: extreem rechts scheert ongezien hoge toppen.
De 10 mee van de ergste aanslagen in de US, afgelopen 30 jaar werden gepleegd door extreem-rechts, als wel vanuit orthodox christelijke hoek
Voorlopig lijkt het er (nog) niet op dat extreem-rechts hoog scoort in Duitsland
Adrian M is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 april 2017, 14:08   #97
Adrian M
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 6 mei 2012
Berichten: 14.071
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anna List Bekijk bericht
ge kunt daar nu mee lachen,
maar Nice is nu al meer dan een jaar geleden, we kennen het concept dus ... en toch zijn er nog geen maatregelen getroffen in onze winkelwandelstraten ... bij evenementen worden lelijke betonblokken geplaatst

waarom werd in de winkelwandelstraten geen vast straatmeubilair voorzien zodat de nodige leveranciers welliswaar stapvoets moeten slalommen, maar zo'n dodelijke raids tenminste al lang niet meer mogelijk zijn? ...
Hoeft niet met betonblokken, dikke metalen palen die alleen naar beneden zakken ingeval winkels bevoorraad worden.
In de kleine stad waar ik woon (NL) zijn deze in de winkelstraten aangebracht
Adrian M is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 april 2017, 14:09   #98
Anna List
Banneling
 
 
Geregistreerd: 28 september 2004
Berichten: 106.558
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Adrian M Bekijk bericht
Hoeft niet met betonblokken, dikke metalen palen die alleen naar beneden zakken ingeval winkels bevoorraad worden.
In de kleine stad waar ik woon (NL) zijn deze in de winkelstraten aangebracht
ik schreef speciaal 'vast straatmeubilair' omdat je daar als inrichter van openbare ruimte nog wel iets leuks creatiefs mee kan, zodat gebruikers niet de indruk krijgen dat ze versterkte vestingen binnenwandelen...
Anna List is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 april 2017, 15:03   #99
Adrian M
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 6 mei 2012
Berichten: 14.071
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anna List Bekijk bericht
ik schreef speciaal 'vast straatmeubilair' omdat je daar als inrichter van openbare ruimte nog wel iets leuks creatiefs mee kan, zodat gebruikers niet de indruk krijgen dat ze versterkte vestingen binnenwandelen...
Kunt zulke paaltjes die naar beneden zakken in de grond ook evt een andere vorm geven

Amsterdammertje
De eerste amsterdammertjes verschenen in de 18e eeuw in het straatbeeld van Amsterdam en vervolgens ook in andere steden.
https://nl.wikipedia.org/wiki/Amsterdammertje_(paaltje)
Adrian M is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 april 2017, 15:29   #100
Bovenbuur
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Bovenbuur's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 16 oktober 2006
Locatie: Stiekem toch weer bovenbuur
Berichten: 15.006
Standaard

Als aantekening daarbij: de meeste bestaande voetgangerszones ('s avonds te gebruiken door fietsers, overdag ook maar dan kan je nog weleens door een stadswacht gewaarschuwd worden) zijn voor zover ik weet niet aangelegd als terroristenstoppers, maar om ongelukken, overlast en vervuiling in stadscentra tegen te gaan. Een auto is tenslotte nogal een groot ding voor in een winkelstraat, en alle beschikbare parkeerruimte ligt over het algemeen toch al buiten deze zones, omdat parkeerplaatsen teveel plek innemen die ook als doorgang of terras gebruikt kan worden.

Die beweegbare palen zijn niet alleen handig voor de bevoorrading en hulpdiensten, maar er zijn ook wel plaatsen met busbanen door deze zones, zodat mensen die slecht ter been zijn toch zo dicht mogelijk bij hun bestemming kunnen komen.

(En ja, als het doel een "fort binnenstad" is dan moet je inderdaad gaan kijken wat je kan doen tegen terroristen die te hard nadenken en een stadsbus kapen. Misschien zijn bestaande maatregelen al wel meer dan voldoende, maar dan is het nog fijn als iemand dat even checkt.)

Evenemententerreinen waar je bijvoorbeeld een kerstmarkt zou houden liggen vaak niet binnen deze zones, mede omdat het vaak parkeerterreinen zijn wanneer er geen evenement is (hoe mensen die naar het evenement komen moeten parkeren is inderdaad een vraag waarover generaties stadsplanners zich al gebogen hebben, het advies is meestal om de trein te nemen). Dus juist bij de gevoeligste evenementen zullen de betonblokken voorlopig nog wel een bekend beeld blijven. Kost haast niks, levert weinig logistieke problemen op, is een zeer acceptabele maatregel in de strijd tegen het terrorisme. Het risico van terroristen die een kraanwagentje huren om de blokken te verplaatsen lijkt mij niet zeer groot, je verliest toch een deel van het verrassingselement wanneer je je eigen doorgang om bij de mensen te komen nog moet aanleggen, en het levert extra kans op om gearresteerd te worden. Dan switchen ze waarschijnlijk toch liever naar een plan met een personenauto en een mes bij een lokale universiteit ofzo. Daarbij kunnen nog steeds doden kunnen vallen, maar tientallen zijn het er meestal niet.



Geheel los daarvan, maar misschien wel aardig om ook in dit topic te noemen: de veroordeling van naar Europa terugkerende jihadisten begint vorm te krijgen. In Nederland wordt de zaak van Laura H breed uitgemeten in de media. Haar familie vind haar een slachtoffer dat zo snel mogelijk niet meer als een terrorist behandeld moet worden. De D66 rechters van de slappe linkse Nederlandse rechtbanken (vrij naar Geert Wilders) houden haar liever nog even vast tot ze al het bewijs even grondig hebben bekeken. Had ze maar niet naar Syrië moeten gaan om het werk van moordenaars te ondersteunen. Lijkt me best een redelijke aanpak, niet?

(En nee, haar terugsturen naar haar eigen land zou niet echt werken in dit geval.)
__________________
Waarschuwing:
Dit onderschrift is pretentieus en kan (soms) bekend overkomen!

Laatst gewijzigd door Bovenbuur : 13 april 2017 om 15:43.
Bovenbuur is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord


Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 17:34.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be