Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Politics.be > Suggesties & Mededelingen
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Suggesties & Mededelingen In dit forum kan iedere forumgebruiker terecht met voorstellen ter verbetering (van de sfeer) van dit forum. Je vindt er ook de officiële mededelingen terug van Politics.be.

Discussie gesloten
 
Discussietools
Oud 7 augustus 2011, 01:52   #101
suqar_7loe
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
suqar_7loe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 mei 2010
Locatie: België
Berichten: 16.649
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pericles Bekijk bericht
Tja Raf, moeten we nu kapot zijn van het overlijden van uw jeugdvriend ?
Niemand hier kent hem.
Toen ik 13 was werd een vriend en klasgenootje doodgereden , zijt ge daar nu ook kapot van ? Mijn vader is gestorven toen ik nog jong was , zijt ge daar nu ook kapot van?
Elke dag sterven er wel ergens mensen , vrienden of kennissen van iemand anders , dat is spijtig , maar kan een normale mens dat in zijn kop steken , als je de persoon in kwestie niet kent ?
Voor de rest : innige deelneming aan iedereen die iemand die hem dierbaar was verloren heeft, uit beleefdheid.
Ik vind het enorm ongehoord dat jij de lef bezit zo uit te halen naar iemand die je niet kent. Je beledigt en kwetst anderen zonder het door te hebben. Kunnen we deze draad proper houden aub. Ga elders ruzie maken.
__________________
Citaat:
“Bij God, hij is geen echte gelovige voor wiens onheil zijn buren zich niet veilig voelen” (Mohammed vzmh)
suqar_7loe is offline  
Oud 7 augustus 2011, 01:58   #102
suqar_7loe
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
suqar_7loe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 mei 2010
Locatie: België
Berichten: 16.649
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Raf Bekijk bericht
Arme... Het kan geen pretje zijn om zo doortrokken van frustratie en haat door het leven te moeten gaan...
Misschien kun je beter geen naam typen. Zoiets heeft me een maand verbanning gekost en een hoop banpunten.
__________________
Citaat:
“Bij God, hij is geen echte gelovige voor wiens onheil zijn buren zich niet veilig voelen” (Mohammed vzmh)
suqar_7loe is offline  
Oud 7 augustus 2011, 02:01   #103
suqar_7loe
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
suqar_7loe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 mei 2010
Locatie: België
Berichten: 16.649
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Trixie Bekijk bericht
Dank aan Groentje en aan Dronkoers.
Ergens kan ik b2b wild wel volgen hoor.
Mss de manier waarop hij het verwoordde kan vriendelijker.
Neen, Trixie. Zo iemand kan ik niet volgen. Als zo'n verdorven uitspraken in je opkomen kun je beter de draad verlaten en elders de grote held uithangen. Boertig komen doen in deze draad past gewoon niet.

Veder: Innige deelneming, schat
__________________
Citaat:
“Bij God, hij is geen echte gelovige voor wiens onheil zijn buren zich niet veilig voelen” (Mohammed vzmh)
suqar_7loe is offline  
Oud 7 augustus 2011, 02:06   #104
Alienation
Minister
 
Alienation's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 1 april 2011
Berichten: 3.363
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door suqar_7loe Bekijk bericht
Neen, Trixie. Zo iemand kan ik niet volgen. Als zo'n verdorven uitspraken in je opkomen kun je beter de draad verlaten en elders de grote held uithangen. Boertig komen doen in deze draad past gewoon niet.

Veder: Innige deelneming, schat
tis ramadam
__________________
A man of heart!
http://www.youtube.com/watch?v=rb9yvxmg7ik
Alienation is offline  
Oud 7 augustus 2011, 02:07   #105
suqar_7loe
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
suqar_7loe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 mei 2010
Locatie: België
Berichten: 16.649
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Alienation Bekijk bericht
tis ramadam
*Ramadan
I know i know. Ik moest die mens toch wel even op zn plaats zetten zekers
__________________
Citaat:
“Bij God, hij is geen echte gelovige voor wiens onheil zijn buren zich niet veilig voelen” (Mohammed vzmh)

Laatst gewijzigd door suqar_7loe : 7 augustus 2011 om 02:08.
suqar_7loe is offline  
Oud 7 augustus 2011, 02:10   #106
Alienation
Minister
 
Alienation's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 1 april 2011
Berichten: 3.363
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door suqar_7loe Bekijk bericht
*Ramadan
I know i know. Ik moest die mens toch wel even op zn plaats zetten zekers
Overschot van gelijk.
Ik wens de betrokken mensen veel moed toe, en laat die enkeling je het hart niet raken. Ook al moet het verdomd geraakt hebben, kijk er over heen.
Mijn oprechte deelnemingen.
__________________
A man of heart!
http://www.youtube.com/watch?v=rb9yvxmg7ik
Alienation is offline  
Oud 7 augustus 2011, 04:42   #107
Vlaamse Leeuwin
Minister-President
 
Vlaamse Leeuwin's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 6 juni 2010
Locatie: in Lalaland
Berichten: 4.298
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pericles Bekijk bericht
Tja Raf, moeten we nu kapot zijn van het overlijden van uw jeugdvriend ?
Niemand hier kent hem.
Toen ik 13 was werd een vriend en klasgenootje doodgereden , zijt ge daar nu ook kapot van ? Mijn vader is gestorven toen ik nog jong was , zijt ge daar nu ook kapot van?
Elke dag sterven er wel ergens mensen , vrienden of kennissen van iemand anders , dat is spijtig , maar kan een normale mens dat in zijn kop steken , als je de persoon in kwestie niet kent ?
Voor de rest : innige deelneming aan iedereen die iemand die hem dierbaar was verloren heeft, uit beleefdheid.
Ik denk niet dat Raf verwacht ,van gelijk wie hier op dit forum, dat iemand er kapot van is.
Maar een beetje medeleven kan echt geen kwaad.
__________________
Dwarsliggers zijn nodig.....ze houden de sporen recht .

Live! Laugh! Love! If that doesn't work... ...LOAD! AIM! SHOOT! (repeat if you missed)
Vlaamse Leeuwin is offline  
Oud 7 augustus 2011, 05:39   #108
Raf
Secretaris-Generaal VN
 
Raf's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 maart 2003
Berichten: 53.640
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vlaamse Leeuwin Bekijk bericht
Ik denk niet dat Raf verwacht ,van gelijk wie hier op dit forum, dat iemand er kapot van is.
Maar een beetje medeleven kan echt geen kwaad.
Inderdaad...

Maar zoals SDG al zei: bij sommigen zit de haat zo diep, dat zelfs de dood van een medemens voldoende aanleiding is om uit te halen en na te trappen.

Wat voor een mens moet je daarvoor zijn?
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Demper Bekijk bericht
Een blote mannenkont is pure kunst.
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme"
Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging."

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door duveltje382 Bekijk bericht
Als daar ne knappe gast zit mss,lieft met een strak kontje ......
De langverwachte outing van duveltje382
Raf is offline  
Oud 7 augustus 2011, 09:26   #109
djimi
Secretaris-Generaal VN
 
djimi's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 januari 2006
Locatie: Brussels Hoofdstedelijk Gewest
Berichten: 32.400
Standaard

Het is wat laat om te reageren, maar daarom niet minder gemeend:

innige deelneming, en sterkte.

Rust In Vrede, George.
__________________
"HELL IS EMPTY, AND ALL THE DEVILS ARE HERE."
(W. Shakespeare)
https://www.youtube.com/watch?v=FuFtfhOipNQ
https://www.youtube.com/watch?v=etviGf1uWlg
djimi is offline  
Oud 7 augustus 2011, 10:57   #110
Pericles
Secretaris-Generaal VN
 
Pericles's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 april 2008
Berichten: 29.283
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door suqar_7loe Bekijk bericht
Ik vind het enorm ongehoord dat jij de lef bezit zo uit te halen naar iemand die je niet kent. Je beledigt en kwetst anderen zonder het door te hebben. Kunnen we deze draad proper houden aub. Ga elders ruzie maken.
Ruzie maken ?
Ik zeg gewoon dat een normale mens zich onmogelijk het leed van de hele wereld kan aantrekken . Anders zou men constant depressief moeten zijn .
Als de bomma van een verre kennis overlijdt trek jij je dat persoonlijk aan misschien ?
Je betuigt je medeleven uit beleefdheid en daarmee basta.
Pericles is offline  
Oud 7 augustus 2011, 11:12   #111
filosoof
Banneling
 
 
filosoof's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 22 mei 2003
Locatie: Brussel
Berichten: 49.496
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Raf Bekijk bericht
Inderdaad...

Maar zoals SDG al zei: bij sommigen zit de haat zo diep, dat zelfs de dood van een medemens voldoende aanleiding is om uit te halen en na te trappen.

Wat voor een mens moet je daarvoor zijn?
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pericles Bekijk bericht
Ruzie maken ?
Ik zeg gewoon dat een normale mens zich onmogelijk het leed van de hele wereld kan aantrekken . Anders zou men constant depressief moeten zijn .
Als de bomma van een verre kennis overlijdt trek jij je dat persoonlijk aan misschien ?
Je betuigt je medeleven uit beleefdheid en daarmee basta.
...
filosoof is offline  
Oud 7 augustus 2011, 11:15   #112
Pericles
Secretaris-Generaal VN
 
Pericles's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 april 2008
Berichten: 29.283
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door filosoof Bekijk bericht
...
Ja en ?
Trek jij je persoonlijk het leed aan van mensen die je niet of nauwelijks kent ?
In bevestigend geval raad ik je toch aan eens een psychiater te raadplegen.
Pericles is offline  
Oud 7 augustus 2011, 13:03   #113
Alienation
Minister
 
Alienation's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 1 april 2011
Berichten: 3.363
Standaard

Leg het gewoon ff lam Pericles. Je moet hier niet het laatste woord hebben. Gun dat aan de betrokkenen en ga in K&K even "goedgezindheid" opsnuiven.
__________________
A man of heart!
http://www.youtube.com/watch?v=rb9yvxmg7ik
Alienation is offline  
Oud 7 augustus 2011, 13:10   #114
Pericles
Secretaris-Generaal VN
 
Pericles's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 april 2008
Berichten: 29.283
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Alienation Bekijk bericht
Leg het gewoon ff lam Pericles. Je moet hier niet het laatste woord hebben. Gun dat aan de betrokkenen en ga in K&K even "goedgezindheid" opsnuiven.
Tja er zijn er altijd wel een paar die met opzet iets anders willen lezen dan dat er in feite staat.
En dan moet ik natuurlijk altijd wel even doorgaan.
Pericles is offline  
Oud 7 augustus 2011, 13:12   #115
Trixie
Europees Commissaris
 
Geregistreerd: 30 november 2010
Berichten: 6.617
Standaard

Ik stel voor om deze draad te laten sluiten. Heel spijtig voor George; het was voor hem bedoeld. Sorry George en zijn familie...maar liever geen draad dan één die bezoedeld wordt en een plek geworden is om onderlinge conflicten uit te vechten.
Wat mij betreft mag moderatie hier een slotje opzetten. Ik zal onze overleden forummers zeker in gedachten en in mijn hart blijven gedenken. R.I.V.
Trixie is offline  
Oud 7 augustus 2011, 15:11   #116
Txiki
Secretaris-Generaal VN
 
Txiki's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 september 2007
Locatie: Killucan
Berichten: 57.743
Standaard

Ik stel eerder voor dat de moderatie de berichten die niet rechtstreeks betrekking hebben op George, uit deze draad halen en er dan een slotje op zetten.

Ook mijn bericht mag gewist. Maar sta me toe dit te zeggen: wanneer op een forum als dit, waar we bijna dagelijks met elkaar lachen, zeveren, eens over de schreef gaan, kortom, als ware het een stamcafé, geen ruimte is om hoogst persoonlijke grote en kleine bekommernissen, gebeurtenissen en gevoelens eens ter sprake te brengen, noem ik dat een gebrek een elementair fatsoen jegens elkaar.
Op café en op het werk komen we toch ook vaak mensen tegen die iets hoogst persoonlijks gedeeld willen hebben? Dat is des menselijks en daar is niets mis mee. Integendeel. Het geeft aan dat het mag en kan. En wat mij betreft, hoort het ook zo.
Of zijn we plots geen mensen meer?

groeten,
Txiki
__________________
I have a total irreverence for anything connected with society except that which makes the roads safer, the beer stronger, the food cheaper and the old men and old women warmer in the winter and happier in the summer.
Txiki is offline  
Oud 7 augustus 2011, 15:45   #117
Eigenzinnig
Banneling
 
 
Geregistreerd: 22 december 2009
Berichten: 12.329
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Txiki Bekijk bericht
Ik stel eerder voor dat de moderatie de berichten die niet rechtstreeks betrekking hebben op George, uit deze draad halen en er dan een slotje op zetten.

Ook mijn bericht mag gewist. Maar sta me toe dit te zeggen: wanneer op een forum als dit, waar we bijna dagelijks met elkaar lachen, zeveren, eens over de schreef gaan, kortom, als ware het een stamcafé, geen ruimte is om hoogst persoonlijke grote en kleine bekommernissen, gebeurtenissen en gevoelens eens ter sprake te brengen, noem ik dat een gebrek een elementair fatsoen jegens elkaar.
Op café en op het werk komen we toch ook vaak mensen tegen die iets hoogst persoonlijks gedeeld willen hebben? Dat is des menselijks en daar is niets mis mee. Integendeel. Het geeft aan dat het mag en kan. En wat mij betreft, hoort het ook zo.
Of zijn we plots geen mensen meer?

groeten,
Txiki
Hyprocriet zijn we wel, ik heb geen probleem met een medelevendraad voor een overleden forummer, zeker niet als men die persoonlijk kent, maar ik betuig enkel mijn medeleven aan personen/nabestaanden die ik echt ken en waardeer en daar zitten geen anonieme forumnicks bij...

Dat hele schijnheilige emogedoe mag dus ophouden..

Laatst gewijzigd door Eigenzinnig : 7 augustus 2011 om 15:47.
Eigenzinnig is offline  
Oud 7 augustus 2011, 16:06   #118
Demper
Secretaris-Generaal VN
 
Demper's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 juni 2009
Berichten: 40.872
Standaard

Sommige mensen hebben er nood aan om een overlijden mee te delen.
Dat is belangrijk om het een plaats te geven. Even ventileren waar je mee zit en het gaat al ietsje beter. Ik heb er dan ook geen probleem mee.

Het grootste probleem op dit forum is dat we overstelpt worden met overlijdens.
Mensen gaan op dit forum in hun vrije tijd, om te ontspannen.
Als je dan overal je deelneming moet gaan betuigen dan is het niet echt leuk meer.
Het begint op een rouwforum te lijken.
Mensen willen niet constant geconfronteerd worden met de dood, en al zeker niet van onbekenden, het is allemaal al erg genoeg.
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rudy Bekijk bericht
Demper heeft gelijk.

Laatst gewijzigd door Demper : 7 augustus 2011 om 16:07.
Demper is offline  
Oud 7 augustus 2011, 16:21   #119
groentje
Minister-President
 
groentje's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 12 september 2002
Locatie: Land van Kokanje
Berichten: 5.318
Standaard

Maar is dat niet net waarmee we meevoelen? Niet met die dode, maar die heeft er toch niet heel erg veel meer aan, spijtig genoeg. Wel met de nabestaanden en vrienden die achterblijven. De mens is maar een mens in gemeenschap met anderen. Een woord van medeleven maakt deel uit van het ritueel waarmee we die gemeenschap blijven vormen. Hypocriet? Het is maar hoe je het bekijkt. Het is wel noodzakelijk in een samenleving, om gemeenschap te vormen. En aangezien een forum de samenleving in het klein is, een beetje uitvergroot, misschien, hier ook.
Als je geen zin hebt, om wat voor reden dan ook, om je medeleven te betuigen, so be it. Niemand verwacht dat heel het forum hier een virtueel bloemetje komt neerleggen. Maar je hoeft daarom hier ook niet te komen onnozel doen, daarvoor zijn er nog draden genoeg, hier.
__________________
Ik heb geen auto, ik heb zelfs geen bewijs om ermee te mogen rijden, maar ik heb nog nooit een vrouw horen klagen dat ik te laat gekomen ben. Dat vinden ze meestal leuk, een man die meer dan zeven minuten over de rit doet. Beetje tragisch grappig eigenlijk hoe sneller de mensheid wil vooruit raken, hoe meer ze vast komt te zitten in zichzelf en files en te dikke puree.
Jeroen Boone
groentje is offline  
Oud 7 augustus 2011, 16:55   #120
Nynorsk
Secretaris-Generaal VN
 
Nynorsk's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 juni 2003
Berichten: 24.102
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Demper Bekijk bericht
Sommige mensen hebben er nood aan om een overlijden mee te delen.
Dat is belangrijk om het een plaats te geven. Even ventileren waar je mee zit en het gaat al ietsje beter. Ik heb er dan ook geen probleem mee.

Het grootste probleem op dit forum is dat we overstelpt worden met overlijdens.
Mensen gaan op dit forum in hun vrije tijd, om te ontspannen.
Als je dan overal je deelneming moet gaan betuigen dan is het niet echt leuk meer.
Het begint op een rouwforum te lijken.
Mensen willen niet constant geconfronteerd worden met de dood, en al zeker niet van onbekenden, het is allemaal al erg genoeg.
We worden hier toch niet overstelpt met overlijdens? En dan nog, that's life eh jong. Als ne mens op café gaat doet ie dat ook ter ontspanning. Als één van de stamgasten te vertellen heeft dat zijn vrouw is overleden, ga je toch ook niet zeggen van "zeg doe dat eens thuis jong, ik kom hier om te ontspannen".
Ik ben hier nu iets meer dan 8 jaar op dit forum, en ik hoor het iig graag als een medeforummer een verlies heeft te dragen - zelfs als ik die niet irl ken, en zelfs als ik qua mening diametraal tegenover die persoon sta. Uiteindelijk zijn we allemaal gewoon mensen.

Mijn moeder is op dit moment heel ernstig ziek, en het lijkt er steeds meer op dat het einde niet meer veraf is. Als de tijd van moeten loslaten gekomen is, zal ik dit allicht op dit forum ook zeggen - omdat dat �*lles in m'n leven zal overstemmen, en omdat hier veel mensen zitten - ook mensen die ik nog nooit heb gezien - waar ik ietsje steun uit ga kunnen halen. Helaas is de samenleving door mensen die zoals jou redeneren geworden tot een plek waar ge best over alles zwijgt en op uw kamerke alleen gaat uithuilen.
__________________
Nynorsk is offline  
Discussie gesloten



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 17:46.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be