Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Bekijk resultaten enquête: BOM voor klokkenluiders, een goed idee?
Ja 3 23,08%
Nee 8 61,54%
Ik ga een beredeneerd antwoord formuleren 2 15,38%
Aantal stemmers: 13. Je mag niet stemmen in deze enquête

Antwoord
 
Discussietools
Oud 20 juni 2016, 15:43   #41
subocaj
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
subocaj's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 juni 2010
Berichten: 15.948
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Boduo Bekijk bericht
ik zou proberen bij een ombudsman.
Ik bij Geens, zodat hij niet kan zeggen dat het bij de verkeerde gelekt is.
subocaj is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 juni 2016, 20:06   #42
werkman
Europees Commissaris
 
Geregistreerd: 5 december 2014
Berichten: 6.830
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Er is volgens mij een groot fundamenteel verschil tussen een klokkenluider en iemand die lekt uit een gerechtelijk onderzoek.
Jack, ge zegt soms te weinig maar volgens mijn bescheiden mening sla je soms wel de nagel op de kop.
Je weet wel degelijk de aandacht te vestigen dat er verschillen bestaan tussen klokkenluiders die daden van maffiosie melden aan de hogere leiding van hun departement en tussen dezen die door hun daden gerechtelijk onderzoek in gevaar brengen.
Wat de eerste groep klokkenluiders doen is een daad uitoefenen waarvoor ze in feite betaald worden. Dat is wel een fout tegen de omerta misschien maar niet tegen de zwijgplicht eigen aan hun functie.
Maar als de heibel die eruit ontstaat wordt uitgevochten ten koste van dezen die plichtsgetrouw hun opdracht uitvoerden zoals het hoorde dan draagt de democratie zelf een enorme schuld voor haar eigen falen.
Dan ondermijnt diezelfde democratie zichzelf. En brengt diezelfde democratie de rechtstaat in gevaar. Daar moeten sommige politici misschien eens over nadenken.
En nu dit forum. Ik weet wel dat ik nooit de slimste geweest ben.
Ik had het liever anders gezien natuurlijk. Dus men moet het mij niet meer komen zeggen. Het heeft geen zin dus.
Maar als je dan op een forum uw mening durft zeggen dan wordt of een deftige manier wel duidelijk gemaakt dat je graag Calimero speelt en wordt zelfs in vraag gesteld of je wel de waarheid vertelt. Men zegt wel niet dat je een leugenaar bent met zoveel woorden natuurlijk. Maar het laat wel een wrange smaak achter in de mond.
Maar goed. Wat je hier ook vertelt als gewone man wekt geen enkele vorm van empathie op bij de andere gewone man. Sommigen verkneukelen zich zelfs als er hier met vitriool gegoten wordt. Ze vinden het zelfs amusant.
Van mij mogen ze vroeg of laat ook aan de beurt komen.
Afwachten maar of ze het dan nog amusant zullen vinden.
Maar ondertussen besef ik wel dat een gewone man best niks komt vertellen op een forum waar karnavalgekken rondhuppelen met een nikab op hun hoofd. Incognito dus.
En vanaf morgen ga ik dus vissen. Mogelijk kom ik niet meer terug.
Er is hier geen eer te behalen. Alleen karrevrachten str... bovenop.
Maar als sommigen mochten begrijpen wat het verschil is tussen klokkenluiders en smeerlappen die gerechtelijke uitspraken willen verhinderen via hun daden dan zijn we reeds een stap verder. Maar....ik twijfel.
Voor sommigen is het maken van verschillen en onderscheid eenvoudig niet doenbaar. Maar voor anderen die dit wel kunnen maakt het hun leven wel moeilijker. Want ze moeten wel vertoeven dus een grote onwetende bende.
Daarom hoop en vermoed ik; na het vissen; mijn activiteit hier niet meer herop te starten. Het is een beetje zoals roken echter.
Hopelijk zal ik dus niks missen na een definitief afscheid.
En voor vrienden te vinden met de nodige empathie moet je zeker niet op een politiek forum gaan zoeken. Spijtig!
Mensen met empathie leefden alleen maar in de oudheid schijnbaar.
De bijbel wijdt er zelfs een apart hoofdstuk aan de barmhartige Samaritaan.
Toen reeds waren dergelijke mensen uiterst zeldzaam.
Nu bestaat er zelfs geen empathie meer voor het gemeenschappelijk belang alhoewel vele verkiezingsfolders de inbreng van onze verkozenen ten volle in de verf zetten. Maar papier is verduldig. Zelfs de bijbel was; alhoewel misschien op perkament; ook verduldig. Maar dat weten we al?
werkman is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 juni 2016, 20:38   #43
werkman
Europees Commissaris
 
Geregistreerd: 5 december 2014
Berichten: 6.830
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Op wat vis je zoal, werkman?

Wel Jack; ik vis uitsluitend op forel en ik eet hem ook op als ik de vissen niet wegschenk aan familie en vrienden.
Over hengelen bestaan ook enorme misverstanden. Zoals ook op dit forum.
Sommigen noemen hengelaars dierenmishandelaars.
Maar ze vreten wel vis die door beroepsvissers werden gevangen en op den boot een langzame verstikkingsdood meemaakten.
Maar ook hier dus maakt de gewone man het leven zuur van de andere gewone man. Mijn gevangen vissen krijgen een tik op de juiste plaats en zijn onmiddellijk dood dus. Maar er zijn natuurlijk ook andere vissers en dus dierenmishandelaars. Maar......de echte weidelijke forelvisser moet het gelach (sic!) betalen.
Want de groene jongens kopen juist alle zandputten en meren op waar forel in Vlaanderen kan op leven. Limburg zit vol met zandputten. En er is te weinig werkgelegenheid in deze provincie. Maar een uitbating toestaan voor een forelvisserij is uit den boze. Een stukje oever kan er niet af voor de hengelaars en uitbouw van een toeristische infrastructuur. Nee, het laatste stukje oever moet voor de vogeltjes zijn.
Destijds reden wij tweehonderd kilometer om in het Veerse meer op forel te gaan vissen. Tweehonderd kilometer milieuvervuiling dus. En terug natuurlijk.
Vierhonderd kilometer accijnzen dus.
Maar....in Limburg mag en kan dat niet.
Dus ik trek nu naar Wallonië. Daar kan het dus nog wel.
Trouwens die natuurgebieden in mijn streek zitten vol met gifvaten.
Dus ook in de visvijvers zit er gif via het grondwater. Ik moet die erop uitgezette forel dus niet meer hebben.
Onbetrouwbaar gifspul.

Laatst gewijzigd door werkman : 20 juni 2016 om 20:40.
werkman is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 juni 2016, 01:43   #44
hamac
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
hamac's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 mei 2014
Locatie: Limbabwe
Berichten: 15.820
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee Bekijk bericht
Wat doe je dan met klokkenluiders die interne corruptie aan het licht willen brengen. Zoals met de diamantfraude en de Hasseltse politie?
Dat is dan ook wat anders dan wat in de OP stond he.
__________________
"Tact is the ability to tell someone to go to hell in such a way that they look forward to the trip" - Winston Churchill
hamac is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 juni 2016, 04:08   #45
Scherven A. Mok
Banneling
 
 
Geregistreerd: 21 april 2008
Berichten: 12.832
Standaard

Eerst maakt Geens het mogelijk dat de rijken hun processen afkopen en dan wil hij klopjacht kunnen maken op mensen die dit aanklagen. Hopelijk schieten radicale moslims deze gore tseef neer.
Scherven A. Mok is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 juni 2016, 08:09   #46
hamac
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
hamac's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 mei 2014
Locatie: Limbabwe
Berichten: 15.820
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Scherven A. Mok Bekijk bericht
Eerst maakt Geens het mogelijk dat de rijken hun processen afkopen en dan wil hij klopjacht kunnen maken op mensen die dit aanklagen. Hopelijk schieten radicale moslims deze gore tseef neer.
'Karma is a bitch' zegt men wel eens.
__________________
"Tact is the ability to tell someone to go to hell in such a way that they look forward to the trip" - Winston Churchill
hamac is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 juni 2016, 08:16   #47
zonbron
Secretaris-Generaal VN
 
zonbron's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 december 2010
Berichten: 36.784
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door werkman Bekijk bericht
Klokkenluiders worden meestal gemaakt door misbruik van teveel macht.
En misbruik van die macht is eigen aan sommige politici.
En binnen een opgebouwde maffia-structuur zit ook klein grut dat zich laat misbruiken omdat ze geen andere gaven hebben dan te kruipen voor hen die boven hen staan.
Ik weet er alles van. Ik heb dergelijk figuur ooit als baas gehad.
Op controle E Venn te Brussel. De meest bekende tuchtcontrole van België.
Ik geraakte er niet weg omdat een tijdelijk personeelslid geen overplaatsing kon bekomen. Tien jaar ben ik er behandeld als een vuile nikker en gebruikt om vuile zaakjes op te lossen. En als er iets ontdekt werd door de hogere leiding stak dat krapul zijn armen in de lucht en bekloeg zich er over dat hij niet alles kon zien en......geen gekwalificeerd personeel had.
En dan komt het zover dat men dat ventje een pad in zijn korf zet.
En wie wordt gestraft? Niet dat ventje hoor maar wel de klokkenluider.
De smerige anti-kapitalist die ik werd wordt met graagte gehangen.
Vele jaren heb ik nadien gepoogd om weg te geraken aan deze administratie.
Zelfs overplaatsing aangevraagd naar andere ministeries.
En na bedreigingen (mondelinge natuurlijk) aanvraag ingetrokken.
Toen ik uiteindelijk mijn benoeming bekwam ingevolge een schriftelijke proef waar ik de meeste punten behaalde wist dat gangsterbaasje alleen te vertellen dat in het land der blinden éénoog koning was. Jaren heb ik doorgebracht met een minder goed signalement.
Jaren werd ik van de taxatie-job afgehouden.
Jaren ook wilden de hogere "onkruikbaren" mij niet als medewerker op hun dienst. Het voorval "klokkenluider" heeft mij steeds achtervolgd.
Tot ik mocht aan de BBI beginnen. Eén probleem echter. Ambtenaren met een minder goed signalement mochten en konden niet werken aan de BBI.
En toen was er paniek. Vlug vlug moest ik een signalementsverbetering van drie termen aanvragen. Wat niet kon volgens de voorschriften.
Maar ik kreeg toch het signalement "zeer goed".
Wat kon in feite dat signalement mij nog schelen? Ik werkte. Punt.
Achteraf; na het vertrek van de BBI naar een andere standplaats heb ik een nieuwe vertrouwingspositie gekregen. Ik moest dossiers van alle collega's nazien; welke hun graad ook was. Vanzelfsprekend kon ik eindelijk mijzelf eens uitleven zonder het etiket van anti-kapitalist of communist opnieuw opgeplakt te krijgen. De rest van het verhaal zal ik iedereen besparen.
Want plotseling werd dit werk mij ook afgepakt. En kreeg ik problemen met een nieuwe baas. De zoveelste "onkruikbare". Zij kon niks en deed niks van betekenis maar.....moest wel opvallen door een achtergestelde rekening te vereffenen. Sommige van haar collega's hadden te zware rancunes tegenover mij.
Wat is mijn grote fout geweest?
Welnu; ik had die administratie moeten verlaten.
Ik had meer zelfvertrouwen moeten hebben en mijn lot in eigen handen nemen. Dus echt slim ben ik niet geweest ten gepasten tijde.
Maar het lot dat "klokkenluiders" beschoren is weet je pas als het te laat is.
Een klein maffia-lid bepaalt wel of jij een anti-kapitalist bent of niet.
Want hij had rugdekking. Ik niet. Hij kon mij gebruiken naar believen om zijn smeerlapperij in te dekken. Het kan verkeren in het leven zei Bredero al.
Maar van klokkenluiders en anti-kapitalisten weet ik alles af.
En van vrienden nog meer. Ik kies mijn vrienden zelf. Maar veel keus heb ik nooit gehad. Vriend van een klokkenluider zijn willen weinigen.
Lafaard zijn en hoofd wegdraaien doen er echt velen.
En ik heb geleefd als anti-kapitalist en zal als anti-kapitalist sterven.
Ik ben communist geworden zonder partijkaart.
Die kaart dient tot niks. Ze maken wel van jezelf iemand die je nooit wilde zijn. Tenzij een minimum vorm van eerlijkheid en ageren tegen een slaven-behandeling automatisch van je een communist maken?
En hier op dit forum? Ten gepasten tijde wordt ik wel versleten als een fantast en leugenaar. En waarom ook niet als "de" hoerenloper en omkoopbare. Moet kunnen. Empathie moet je niet verwachten van sommige nikab-dragers.
Hoe Geens zijn probleem zal oplossen is voor mij geen probleem meer.
We zien wel wat ervan komt.
Ik ga vissen mochten ze mij missen.
Want ik leef nog. Ik heb het overleefd.
Bedankt voor het delen van Uw ervaringen terzake, een zoveelste mooi voorbeeld van hoe het er soms aan toe gaat.

Voorspoed en een goede visvangst toegewenst! En uiteraard steeds welkom op dit forum! Trek het U niet aan, het is gewoonweg AJ & Co hun (geen)stijl. Bij mij staat die simpelweg op negeer en opgelost. Gewoon doen!
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Salah Bekijk bericht
Het zal weer het gekende Zonbron momentje zijn.
HIER
zonbron is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 juni 2016, 11:12   #48
Xenophon
Secretaris-Generaal VN
 
Xenophon's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 september 2009
Berichten: 98.420
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door hamac Bekijk bericht
Dat is dan ook wat anders dan wat in de OP stond he.
Nochtans zullen het die mensen zijn waartegen de bomwet gebruikt worden.


We zijn in Belgie.
__________________
Citaat:
Ta gueule!

Laatst gewijzigd door Xenophon : 21 juni 2016 om 11:13.
Xenophon is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 juni 2016, 13:22   #49
zonbron
Secretaris-Generaal VN
 
zonbron's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 december 2010
Berichten: 36.784
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon Bekijk bericht
Nochtans zullen het die mensen zijn waartegen de bomwet gebruikt worden.


We zijn in Belgie.
Zullen is idd het correcte woord, waarvoor dank. Sommige leerlingen van het kinderklasje Belziek hebben problemen met begrijpend lezen of lijden aan constante cognitieve dissonantie, 'Belgie het beste land ter wereld', onze ministers en koning doen steeds het beste voor ons... (beeldt U zich ondertussen het geluid van schaapjes, een paar varkens en een bende (geld)wolven in... wie zal er vanavond op het menu staan?

Goed, ik maak het weer te moeilijk, de boodschap mag niet opnieuw verloren gaan voor wie het nog niet begrepen heeft:

Minister van Justitie Koen Geens (CD&V) werkt aan een voorstel om de straffen op het lekken van geheime informatie te verdubbelen tot maximum een jaar. Dat schrijven De Standaard, Het Belang van Limburg en Het Nieuwsblad vandaag.

Ook zal het mogelijk worden personen die verdacht worden van lekken, af te luisteren. Die bijzondere opsporingsmethode (BOM) kan maar worden gebruikt voor een gelimiteerd aantal, veeleer zware, misdrijven en momenteel hoort lekken daar niet bij.

Men wil dus lekken bestraffen en 'ontraden'. Er bestaan vele vormen van lekken, deze maatregel betreft helemaal niet enkel perslekken inzake onze ministers vanuit het gerecht/politiediensten.

Geens is minister van Justitie (vrdmme), dat hij daar dan maar de orde op zaken stelt en de nodige tuchtmaatregelen laat nemen. Van andere klokkenluiders moet hij met de pootjes afblijven. Wat mij betreft is het feit dat onze ministers speciale bescherming tegen terrorisme krijgen belangrijk genoeg om publiek gekend te zijn. Net zoals de locaties waar aanslagen verwacht worden, zeker wanneer men weet dat bij het gerecht en ongetwijfeld ook door onze politici (Geens en Jan) welbekende zware moslimjongens die zelfs wapens verkopen waar terroristische daden mee gepleegd worden gewoonweg gekend zijn en niet de straat gehaald worden. Dat alleen al volstaat om lekken toe te staan.

Het verhaal van Geens is bijzonder raar. Hij wil alle mensen die verdacht worden geheime informatie te lekken laten afluisteren en bestraffen, alsof hij als minister van Justitie niet weet wie de info inzake de ministers gelekt heeft. Het is best mogelijk dat het zogenaamde 'orgelpunt' een creatie is van de minister zelf, mss heeft hij de opdracht tot lekken gegeven en moet hij nu 24/24 afgeluisterd worden, je weet maar nooit.

Het gaat trouwens verder dan dat. Enkel verdacht zijn van informatie te lekken zou volstaan om legale telefoontaps en ongetwijfeld heel wat meer te verwezenlijken. Totaal ongehoord in een rechtstaat. Dat is mijn standpunt terzake.

Benieuwd wat hoe dit wettelijk concreet uitgewerkt zal worden, hartstikke benieuwd...


Terzijde, FDW geniet sinds lang van extra bescherming. Geens en Co zitten nu dus in dezelfde club. Mss had men dat liever geheim gehouden.
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Salah Bekijk bericht
Het zal weer het gekende Zonbron momentje zijn.
HIER

Laatst gewijzigd door zonbron : 21 juni 2016 om 13:44.
zonbron is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 juni 2016, 13:56   #50
Xenophon
Secretaris-Generaal VN
 
Xenophon's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 september 2009
Berichten: 98.420
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door zonbron Bekijk bericht
...

Het gaat trouwens verder dan dat. Enkel verdacht zijn van informatie te lekken zou volstaan om legale telefoontaps en ongetwijfeld heel wat meer te verwezenlijken. Totaal ongehoord in een rechtstaat. Dat is mijn standpunt terzake.

...
Bomwetgeving houdt o.a. in: Politie die in het geheim mag inbreken in uw huis, in het geheim eens kijken wat er op uw computer staat en kopieren, uw briefwisseling in welke vorm dan ook (email, chat enz...) onderscheppen, afluisterapparatuur plaatsen in uw woning, werk en dergelijke meer.
__________________
Citaat:
Ta gueule!
Xenophon is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 juni 2016, 14:30   #51
zonbron
Secretaris-Generaal VN
 
zonbron's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 december 2010
Berichten: 36.784
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon Bekijk bericht
Bomwetgeving houdt o.a. in: Politie die in het geheim mag inbreken in uw huis, in het geheim eens kijken wat er op uw computer staat en kopieren, uw briefwisseling in welke vorm dan ook (email, chat enz...) onderscheppen, afluisterapparatuur plaatsen in uw woning, werk en dergelijke meer.
Zolang ze zelf maar geen bewijsmateriaal beginnen te planten is alles OK. LOL
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Salah Bekijk bericht
Het zal weer het gekende Zonbron momentje zijn.
HIER
zonbron is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 juni 2016, 14:36   #52
lamenielachen
Eur. Commissievoorzitter
 
lamenielachen's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 januari 2003
Berichten: 9.398
Stuur een bericht via Instant Messenger naar lamenielachen
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door zonbron Bekijk bericht
Politici en De Staat rekenen op domme kuddediertjes en verliezers, wij niet. Zij kunnen ons helemaal niet schelen, geen van beide groepen. Politiek kan enkel beinvloed & bepaald worden door kleine groepen met intelligente mensen, liefst mensen met empatie, visie en overtuiging, de 1% die men niet kopen kan... De rest is van geen tel. People will be sheeple.
De waarheid, niets anders dan de waarheid.
__________________
België is een politiek kippenhok met steeds meer kakelende kippen die alsmaar meer vreten maar geen eieren leggen.
lamenielachen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 juni 2016, 14:37   #53
Johan Bollen
Secretaris-Generaal VN
 
Johan Bollen's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 januari 2008
Locatie: La Paz - Lanaken
Berichten: 23.618
Standaard

Moest er nu tegelijk een bepaling komen die klokkenluiders beschermd zou je er nog in kunnen geloven dat Geens goede bedoelingen heeft. Anders is het op de keper beschouwd fascisme.

We hebben transparantie nodig om de democratie te vrijwaren.
__________________

Website

Laatst gewijzigd door Johan Bollen : 21 juni 2016 om 14:41.
Johan Bollen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 juni 2016, 14:41   #54
Another Jack
Banneling
 
 
Geregistreerd: 8 augustus 2007
Berichten: 66.515
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door werkman Bekijk bericht
Wel Jack; ik vis uitsluitend op forel en ik eet hem ook op als ik de vissen niet wegschenk aan familie en vrienden.
Over hengelen bestaan ook enorme misverstanden. Zoals ook op dit forum.
Sommigen noemen hengelaars dierenmishandelaars.
Maar ze vreten wel vis die door beroepsvissers werden gevangen en op den boot een langzame verstikkingsdood meemaakten.
Maar ook hier dus maakt de gewone man het leven zuur van de andere gewone man. Mijn gevangen vissen krijgen een tik op de juiste plaats en zijn onmiddellijk dood dus. Maar er zijn natuurlijk ook andere vissers en dus dierenmishandelaars. Maar......de echte weidelijke forelvisser moet het gelach (sic!) betalen.
Want de groene jongens kopen juist alle zandputten en meren op waar forel in Vlaanderen kan op leven. Limburg zit vol met zandputten. En er is te weinig werkgelegenheid in deze provincie. Maar een uitbating toestaan voor een forelvisserij is uit den boze. Een stukje oever kan er niet af voor de hengelaars en uitbouw van een toeristische infrastructuur. Nee, het laatste stukje oever moet voor de vogeltjes zijn.
Destijds reden wij tweehonderd kilometer om in het Veerse meer op forel te gaan vissen. Tweehonderd kilometer milieuvervuiling dus. En terug natuurlijk.
Vierhonderd kilometer accijnzen dus.
Maar....in Limburg mag en kan dat niet.
Dus ik trek nu naar Wallonië. Daar kan het dus nog wel.
Trouwens die natuurgebieden in mijn streek zitten vol met gifvaten.
Dus ook in de visvijvers zit er gif via het grondwater. Ik moet die erop uitgezette forel dus niet meer hebben.
Onbetrouwbaar gifspul.
Lekker, met amandelen...
Another Jack is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 juni 2016, 14:41   #55
Another Jack
Banneling
 
 
Geregistreerd: 8 augustus 2007
Berichten: 66.515
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door werkman Bekijk bericht
Wel Jack; ik vis uitsluitend op forel en ik eet hem ook op als ik de vissen niet wegschenk aan familie en vrienden.
Over hengelen bestaan ook enorme misverstanden. Zoals ook op dit forum.
Sommigen noemen hengelaars dierenmishandelaars.
Maar ze vreten wel vis die door beroepsvissers werden gevangen en op den boot een langzame verstikkingsdood meemaakten.
Maar ook hier dus maakt de gewone man het leven zuur van de andere gewone man. Mijn gevangen vissen krijgen een tik op de juiste plaats en zijn onmiddellijk dood dus. Maar er zijn natuurlijk ook andere vissers en dus dierenmishandelaars. Maar......de echte weidelijke forelvisser moet het gelach (sic!) betalen.
Want de groene jongens kopen juist alle zandputten en meren op waar forel in Vlaanderen kan op leven. Limburg zit vol met zandputten. En er is te weinig werkgelegenheid in deze provincie. Maar een uitbating toestaan voor een forelvisserij is uit den boze. Een stukje oever kan er niet af voor de hengelaars en uitbouw van een toeristische infrastructuur. Nee, het laatste stukje oever moet voor de vogeltjes zijn.
Destijds reden wij tweehonderd kilometer om in het Veerse meer op forel te gaan vissen. Tweehonderd kilometer milieuvervuiling dus. En terug natuurlijk.
Vierhonderd kilometer accijnzen dus.
Maar....in Limburg mag en kan dat niet.
Dus ik trek nu naar Wallonië. Daar kan het dus nog wel.
Trouwens die natuurgebieden in mijn streek zitten vol met gifvaten.
Dus ook in de visvijvers zit er gif via het grondwater. Ik moet die erop uitgezette forel dus niet meer hebben.
Onbetrouwbaar gifspul.
Lekker, met amandelen...
Another Jack is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 juni 2016, 14:43   #56
Xenophon
Secretaris-Generaal VN
 
Xenophon's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 september 2009
Berichten: 98.420
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door zonbron Bekijk bericht
Zolang ze zelf maar geen bewijsmateriaal beginnen te planten is alles OK. LOL
Dat deden ze al voor de Bom Wetgeving.
__________________
Citaat:
Ta gueule!
Xenophon is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 juni 2016, 16:34   #57
zonbron
Secretaris-Generaal VN
 
zonbron's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 december 2010
Berichten: 36.784
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon Bekijk bericht
Dat deden ze al voor de Bom Wetgeving.
Morgen (dinsdag 21 juni) getuigt Karel Anthonissen in de parlementaire commissie Panama Papers. Opmerkelijk is dat uitgerekend vandaag justitieminister Koen Geens (CD&V) een wettelijk initiatief aankondigde om perslekken verder aan banden te leggen. Officieel is de regering het beu dat er informatie over onderzoeken naar terreur uitlekken, maar achter de schermen zouden ook de gelekte documenten van de Nationale Bank op basis waarvan Apache vorige week berichtte over de neergang van Optima Bank en de weinig assertieve rol van de Nationale Bank daarin, meespelen.

Als minister Geens zijn plan doorvoert, zou de strafmaat op het lekken van gevoelige informatie verdubbelen van zes maanden tot een jaar. Geens wil ook toestaan dat het gerecht telefoontaps tegen verdachten gebruikt. Vandaag mag dat enkel voor zware misdrijven en “lekken” valt daar niet onder. Officieel toch niet. Afgaand op het mailverkeer tussen Van Calster en Anthonisssen gebeurde het in de feiten blijkbaar toch. Zonder dat daarvoor enige wettige basis bestond.

Opvallend is verder dat het initiatief van justitieminister Geens om de bijzondere opsporingsmethodes (BOM) uit te breiden tot het “lekken” van informatie, naadloos aansluit bij de (verguisde) oproep die voormalig procureur-generaal Yves Liégeois lanceerde tijdens zijn mercuriale in september 2012 om lekken strenger te bestraffen. Op dat moment liep de illegale telefoontap tegen onder meer zijn eigen magistraat al enkele maanden.

Genomen uit:

https://www.apache.be/2016/06/20/bbi...e-telefoontap/
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Salah Bekijk bericht
Het zal weer het gekende Zonbron momentje zijn.
HIER

Laatst gewijzigd door zonbron : 21 juni 2016 om 16:40.
zonbron is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 juni 2016, 16:47   #58
Johan Bollen
Secretaris-Generaal VN
 
Johan Bollen's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 januari 2008
Locatie: La Paz - Lanaken
Berichten: 23.618
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door zonbron Bekijk bericht
Morgen (dinsdag 21 juni) getuigt Karel Anthonissen in de parlementaire commissie Panama Papers. Opmerkelijk is dat uitgerekend vandaag justitieminister Koen Geens (CD&V) een wettelijk initiatief aankondigde om perslekken verder aan banden te leggen. Officieel is de regering het beu dat er informatie over onderzoeken naar terreur uitlekken, maar achter de schermen zouden ook de gelekte documenten van de Nationale Bank op basis waarvan Apache vorige week berichtte over de neergang van Optima Bank en de weinig assertieve rol van de Nationale Bank daarin, meespelen.

Als minister Geens zijn plan doorvoert, zou de strafmaat op het lekken van gevoelige informatie verdubbelen van zes maanden tot een jaar. Geens wil ook toestaan dat het gerecht telefoontaps tegen verdachten gebruikt. Vandaag mag dat enkel voor zware misdrijven en “lekken” valt daar niet onder. Officieel toch niet. Afgaand op het mailverkeer tussen Van Calster en Anthonisssen gebeurde het in de feiten blijkbaar toch. Zonder dat daarvoor enige wettige basis bestond.

Opvallend is verder dat het initiatief van justitieminister Geens om de bijzondere opsporingsmethodes (BOM) uit te breiden tot het “lekken” van informatie, naadloos aansluit bij de (verguisde) oproep die voormalig procureur-generaal Yves Liégeois lanceerde tijdens zijn mercuriale in september 2012 om lekken strenger te bestraffen. Op dat moment liep de illegale telefoontap tegen onder meer zijn eigen magistraat al enkele maanden.

Genomen uit:

https://www.apache.be/2016/06/20/bbi...e-telefoontap/
Lijkt op een boodschap van Geens om ook in het Panama schandaal het potje gedekt te houden. Afdreigen van klokkenluiders en tegelijk fraudeurs laten weten dat ze steun hebben.
__________________

Website
Johan Bollen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 juni 2016, 16:54   #59
Xenophon
Secretaris-Generaal VN
 
Xenophon's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 september 2009
Berichten: 98.420
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Johan Bollen Bekijk bericht
Lijkt op een boodschap van Geens om ook in het Panama schandaal het potje gedekt te houden. Afdreigen van klokkenluiders en tegelijk fraudeurs laten weten dat ze steun hebben.
Eigen ACW-fraudeurs eerst.

Dat is natuurlijk waarom Geens nu op die post zit.

En de andere partijen, die gebaarden van krommen aas en speelden het spelletje mee.

Tot zover de verandering die we gingen te zien krijgen.
__________________
Citaat:
Ta gueule!
Xenophon is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 juni 2016, 08:47   #60
zonbron
Secretaris-Generaal VN
 
zonbron's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 december 2010
Berichten: 36.784
Standaard

Geens wil zelfs beroepsjournalisten aanpakken.

hbvl - VVJ: “Voorstel Geens heel gevaarlijk, bronnengeheim bedreigd”


Het voorontwerp van de wet op de inlichtingendiensten, waarbij de erkenning van beroepsjournalisten kan ingetrokken worden, is een ‘serieuze vermindering van de bescherming van beroepsjournalisten’. Pol Deltour, nationaal secretaris VVJ/AVVB, vindt het voorstel heel gevaarlijk omdat het bronnengeheim bedreigd wordt.

Als justitie huiszoekingen bij journalisten wil uitvoeren, of bijvoorbeeld telefoons- of e-mails wil onderscheppen, dan voorziet de huidige wet op de inlichtingendiensten een toestemming van de BIM-commissie. “Wat men nu van plan is in dat ontwerp, is dat inlichtingendiensten zelf zouden kunnen beoordelen wanneer ze die waarborgen ten aanzien van journalisten kunnen overslaan, wanneer ze zelf vinden dat het niet om een echte beroepsjournalist zou gaan”, verduidelijkt nationaal-secretaris Deltour. “Daar hebben wij toch serieuze bedenkingen bij. Met dit voorstel beoordelen inlichtingendiensten soeverein op wie de journalistieke bescherming van toepassing is. Dit is een serieuze vermindering van de bescherming van journalisten. We vrezen voor willekeur, bij mijn weten wordt ook geen onderscheid gemaakt tussen Belgische en buitenlandse journalisten.”

Dat er een controle achteraf wordt ingebouwd, is voor Deltour geen oplossing. “Ondertussen hebben ze journalisten kunnen screenen, afluisteren en hun bronnen in kaart brengen. Dat is heel gevaarlijk.”

Pol Deltour merkt op dat het voorontwerp in dezelfde sfeer baadt als het voorstel van afgelopen weekend om lekken zwaarder te bestraffen. “Dat baadt in dezelfde sfeer van informatie willen controleren, dat is heel verontrustend.”

De nationaal-secretaris merkt op dat hij de allerlaatste versie van de tekst nog niet te zien kreeg, en dat het voorontwerp zonder ernstig overleg met de journalistenvereniging tot stand is gekomen.
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Salah Bekijk bericht
Het zal weer het gekende Zonbron momentje zijn.
HIER
zonbron is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 13:52.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be