Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Immigratie en integratie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,...

Antwoord
 
Discussietools
Oud 5 december 2016, 09:37   #1
ViveLaBelgique
Secretaris-Generaal VN
 
ViveLaBelgique's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 16 januari 2011
Berichten: 38.619
Standaard Integratiebeleid =/= promotie diversiteit !

http://deredactie.be/cm/vrtnieuws/binnenland/1.2836357


Wouter Van Bellingen wordt directeur van het Integratiepact. Dat pact, een deel van het Vlaamse regeerakkoord, heeft als doel discriminatie te bestrijden en het wederzijdse respect te bevorderen

...

Risico

"Ik weet dat ik een risico neem, maar de combinatie van beide functies is onmogelijk", aldus Van Bellingen. "Het is voor mij vooral een unieke kans om me in te zetten voor de promotie van diversiteit en gelijke kansen op de werkvloer, in de scholen, in heel de samenleving. De uitvoering van het pact ligt dan ook in het verlengde van mijn huidige job en mijn carrière."


Als promotie wordt gemaakt voor diversiteit dan is dat een tegenwerking van een integratiebeleid.

Een integratiebeleid kan enkel uitgaan van het streven om diversiteit een non-issue te maken.

Het afdwingen van gelijke kansen op de werkvloer, scholen en de samenleving is een negatieve visie om een integratiebeleid te voeren. Het leidt tot afgedwongen politieke correctheid waarbij de vrije meningsuiting aan banden wordt gelegd.

Een positieve liberale visie voor een integratiebeleid gaat uit van een open cultuur waar de rechten van het individu steeds vooropgesteld zijn aan deze van de gemeenschap waarin hij leeft. Dit houdt een seculiere samenleving in, waar sektes en discriminerende religies ( positie vrouw in de Rooms-katholieke kerk) geen enkele autoriteit hebben.

__________________
ViveLaBelgique is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 december 2016, 11:10   #2
omaplop
Minister-President
 
omaplop's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 8 september 2003
Locatie: Ardennen
Berichten: 5.579
Standaard

Haha, mijn carriere.....
omaplop is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 december 2016, 11:31   #3
Skobelev
Secretaris-Generaal VN
 
Skobelev's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 maart 2013
Locatie: Kinshasa aan de Dender
Berichten: 36.243
Standaard

Het stuk verdriet krijgt het ene mooi postje na het andere.
Skobelev is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 december 2016, 11:44   #4
Zipper
Secretaris-Generaal VN
 
Zipper's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 maart 2009
Berichten: 52.852
Standaard

VIJTIG JAAR is de islamitische migratie nu al bezig, en NOG STEEDS wordt er geluld over "integratie". Voor wie is het nog onduidelijk, dat "ze" niet willen/wensen te integreren ???
__________________
"Je kan niet zeggen dat de zwart-gele leeuw een symbool van de collaboratie is. (klik)" (Bruno De Wever - historicus)






Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Voor mijn part wordt Brussel en omstreken voor 90% islamitisch!

Laatst gewijzigd door Zipper : 5 december 2016 om 12:07.
Zipper is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 december 2016, 14:36   #5
Pericles
Secretaris-Generaal VN
 
Pericles's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 april 2008
Berichten: 29.283
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Skobelev Bekijk bericht
Het stuk verdriet krijgt het ene mooi postje na het andere.
Ja ze zullen hem allicht ooit wel eens zwarte genoemd hebben , zoals ne rosse "rosse" ne kleine "dwerg" en een magere 'smalle".
Maar deze man heeft vooral positieve discriminatie gekend. Hij denkt toch niet echt dat hij al deze jobs kreeg aangeboden als hij geen "zwarte" was geweest?
Pericles is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 december 2016, 14:40   #6
Anna List
Banneling
 
 
Geregistreerd: 28 september 2004
Berichten: 106.558
Standaard

over dien toffe pee gesproken,

hoe komt het eigenlijk dat ze Sinterklaas in Nederland op de 5de vieren en wij op de 6de ?

dien boot vanuit Spanje legt toch eerst aan in Antwerpen voor die verder vaart naar Rotterdam ?!
Anna List is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 december 2016, 14:40   #7
strijkijzer
Gouverneur
 
Geregistreerd: 27 februari 2016
Berichten: 1.030
Standaard

Die mens wordt precies nogal getypecast. Is dat geen vorm van racisme ?
strijkijzer is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 december 2016, 14:42   #8
Anna List
Banneling
 
 
Geregistreerd: 28 september 2004
Berichten: 106.558
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ViveLaBelgique Bekijk bericht
...

de zwarte pieten discussie op gang trekken, en dan zo'n fluo roze hemd aandoen, serieus ???

over provoceren gesproken !?!

Laatst gewijzigd door Anna List : 5 december 2016 om 14:43.
Anna List is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 december 2016, 16:45   #9
ViveLaBelgique
Secretaris-Generaal VN
 
ViveLaBelgique's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 16 januari 2011
Berichten: 38.619
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zipper Bekijk bericht
VIJTIG JAAR is de islamitische migratie nu al bezig, en NOG STEEDS wordt er geluld over "integratie". Voor wie is het nog onduidelijk, dat "ze" niet willen/wensen te integreren ???
50 jaar lang wordt er een diversificatiebeleid gevoerd. Een diversificatiebeleid staat haaks op een integratiebeleid. De schuld ligt niet bij degenen die niet geïntegreerd zijn maar bij de beleidsmakers, de media en de progressieven die diversiteit promoten ten nadele van integratie.

Je kan moeilijk de niet-geïntegreerde nieuwe Belgen verwijten dat ze niet willen/wensen te integreren als ze langs alle kanten worden aangespoord hun diversiteit te koesteren.
__________________

Laatst gewijzigd door ViveLaBelgique : 5 december 2016 om 16:47.
ViveLaBelgique is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 december 2016, 16:52   #10
ViveLaBelgique
Secretaris-Generaal VN
 
ViveLaBelgique's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 16 januari 2011
Berichten: 38.619
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pericles Bekijk bericht
Ja ze zullen hem allicht ooit wel eens zwarte genoemd hebben , zoals ne rosse "rosse" ne kleine "dwerg" en een magere 'smalle".
Maar deze man heeft vooral positieve discriminatie gekend. Hij denkt toch niet echt dat hij al deze jobs kreeg aangeboden als hij geen "zwarte" was geweest?
Wouter Van Bellingen is meer een 'zwarte' genoemd vanwege zijn blanke voogdijouders dan vanwege zijn huidskleur.

http://forum.politics.be/showpost.ph...&postcount=481

Wouter Van Bellingen is opgegroeid in een Vlaams "zwart" nest. Ik denk dat de jobs die hij gekregen heeft te danken zijn aan de kansen die hij hier gekregen heeft. Van thuis uit heeft hij de Vlaamse politieke correctheid er met de paplepel ingelepeld gekregen. Ik denk niet dat Wouter Van Bellingen omgekeerd gediscrimineerd is vanwege zijn huidskleur. Herkenbaarheid is uiteraard een troef voor publieke figuren. Kijk maar naar Bart De Wever die zowel letterlijk als figuurlijk is afgevallen.
__________________

Laatst gewijzigd door ViveLaBelgique : 5 december 2016 om 16:58.
ViveLaBelgique is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 december 2016, 18:02   #11
Anna List
Banneling
 
 
Geregistreerd: 28 september 2004
Berichten: 106.558
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ViveLaBelgique Bekijk bericht
50 jaar lang wordt er een diversificatiebeleid gevoerd. Een diversificatiebeleid staat haaks op een integratiebeleid. De schuld ligt niet bij degenen die niet geïntegreerd zijn maar bij de beleidsmakers, de media en de progressieven die diversiteit promoten ten nadele van integratie.

Je kan moeilijk de niet-geïntegreerde nieuwe Belgen verwijten dat ze niet willen/wensen te integreren als ze langs alle kanten worden aangespoord hun diversiteit te koesteren.
gij zou het woord assimilatie nog in de mond durven nemen, racistje!
Anna List is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 december 2016, 10:57   #12
de vuile muilekoek
Banneling
 
 
Geregistreerd: 30 juni 2014
Berichten: 14.019
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anna List Bekijk bericht
gij zou het woord assimilatie nog in de mond durven nemen, racistje!
De onderdrukking van het arme blanke volk .... blanke slettenvolk. Om te kotsen.
de vuile muilekoek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 december 2016, 10:59   #13
de vuile muilekoek
Banneling
 
 
Geregistreerd: 30 juni 2014
Berichten: 14.019
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ViveLaBelgique Bekijk bericht
http://deredactie.be/cm/vrtnieuws/binnenland/1.2836357


Wouter Van Bellingen wordt directeur van het Integratiepact. Dat pact, een deel van het Vlaamse regeerakkoord, heeft als doel discriminatie te bestrijden en het wederzijdse respect te bevorderen

...

Risico

"Ik weet dat ik een risico neem, maar de combinatie van beide functies is onmogelijk", aldus Van Bellingen. "Het is voor mij vooral een unieke kans om me in te zetten voor de promotie van diversiteit en gelijke kansen op de werkvloer, in de scholen, in heel de samenleving. De uitvoering van het pact ligt dan ook in het verlengde van mijn huidige job en mijn carrière."


Als promotie wordt gemaakt voor diversiteit dan is dat een tegenwerking van een integratiebeleid.

Een integratiebeleid kan enkel uitgaan van het streven om diversiteit een non-issue te maken.

Het afdwingen van gelijke kansen op de werkvloer, scholen en de samenleving is een negatieve visie om een integratiebeleid te voeren. Het leidt tot afgedwongen politieke correctheid waarbij de vrije meningsuiting aan banden wordt gelegd.

Een positieve liberale visie voor een integratiebeleid gaat uit van een open cultuur waar de rechten van het individu steeds vooropgesteld zijn aan deze van de gemeenschap waarin hij leeft. Dit houdt een seculiere samenleving in, waar sektes en discriminerende religies ( positie vrouw in de Rooms-katholieke kerk) geen enkele autoriteit hebben.

Te belachelijk voor woorden ... ongelooflijk zelfs dat mensen daar niet over vallen....
de vuile muilekoek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 december 2016, 11:34   #14
IJsboer
Europees Commissaris
 
IJsboer's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 8 juli 2009
Berichten: 7.202
Standaard

Wouter Van Bellingen!

Een echte kindervriend!

__________________
Het probleem met de wereld is dat de lompe mensen vol zelfzekerheid zitten en de slimme mensen vol twijfels.
IJsboer is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 december 2016, 23:25   #15
cookie monster
Secretaris-Generaal VN
 
cookie monster's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 juni 2009
Berichten: 34.455
Standaard

1 opmerking ivm die foto:
__________________
C kie M nster
C U L'8'R WEIRDOGAToRS

I was born once , as an invasion of the bodysnatchers ,
but the doctor did get a brain-attack !! my name:

breedbandwurger 1967

Zoek alle berichten van cookie monster

Ik woon zelfs graag alleen

Geen kinderen hebben is een gemis ????

Is dit nog menselijk - mijn mening.pdf (271,2 KB) (19-10-2016)

cookie monster is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 december 2016, 05:58   #16
TV-verslaafde
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
TV-verslaafde's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 maart 2014
Berichten: 16.991
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ViveLaBelgique Bekijk bericht
50 jaar lang wordt er een diversificatiebeleid gevoerd. Een diversificatiebeleid staat haaks op een integratiebeleid. De schuld ligt niet bij degenen die niet geïntegreerd zijn maar bij de beleidsmakers, de media en de progressieven die diversiteit promoten ten nadele van integratie.

Je kan moeilijk de niet-geïntegreerde nieuwe Belgen verwijten dat ze niet willen/wensen te integreren als ze langs alle kanten worden aangespoord hun diversiteit te koesteren.
Links is nogal hardleers op dat vlak. Die denken ook alleen maar aan stemmen. De democratie zit in het slop. Het is tijd voor iets anders zoals je in een andere draad al suggereerde.
TV-verslaafde is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 december 2016, 08:05   #17
de vuile muilekoek
Banneling
 
 
Geregistreerd: 30 juni 2014
Berichten: 14.019
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door IJsboer Bekijk bericht
Wouter Van Bellingen!

Een echte kindervriend!

Waarom gaat dien L niet naar zijn land daar zijn kinderkes genoeg om ze te helpen ,wat doet die mens feitelijk voor zijn land van afkomst gene zak .......... triestige persoon , zelf willen in luxe leven in het Westen das egoïstisch wat een overloper en deserteur ect...
de vuile muilekoek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 december 2016, 11:06   #18
ViveLaBelgique
Secretaris-Generaal VN
 
ViveLaBelgique's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 16 januari 2011
Berichten: 38.619
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door TV-verslaafde Bekijk bericht
Links is nogal hardleers op dat vlak. Die denken ook alleen maar aan stemmen. De democratie zit in het slop. Het is tijd voor iets anders zoals je in een andere draad al suggereerde.
Welke politicus is er in ons land volgens jou niet "links" ? Zelfs het Vlaams Belang heeft nooit gedurfd te pleiten voor een assimilatiebeleid.
__________________
ViveLaBelgique is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord


Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 14:19.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be