Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Partijpolitiek en stromingen
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Partijpolitiek en stromingen In dit forum kun je discussiëren over (standpunten van) politieke partijen. en (standpunten van) politieke stromingen, al dan niet vertegenwoordigd door een (niet-partijpolitieke) organisatie.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 7 januari 2014, 00:51   #1
looneytoon1975
Burgemeester
 
looneytoon1975's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 20 juni 2007
Berichten: 533
Standaard Bart De Wever effent pad naar angstdictatuur

http://www.knack.be/nieuws/belgie/ba...on-122660.html

Wat een zever. Tot er es een idioot een kerncentrale opblaast. Dan schreeuwt men weer moord en brand. BDW vertelt gewoon de harde waarheid
looneytoon1975 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 januari 2014, 00:58   #2
peter1962
Eur. Commissievoorzitter
 
Geregistreerd: 19 mei 2011
Locatie: Ronse
Berichten: 9.649
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door looneytoon1975 Bekijk bericht
http://www.knack.be/nieuws/belgie/ba...on-122660.html

Wat een zever. Tot er es een idioot een kerncentrale opblaast. Dan schreeuwt men weer moord en brand. BDW vertelt gewoon de harde waarheid
zie jij pakweg Jeroen Bontynck, of Brian De Mulder, of Jean-Louis Denis al een kerncentrale opblazen ?
peter1962 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 januari 2014, 01:07   #3
Xenophon
Secretaris-Generaal VN
 
Xenophon's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 september 2009
Berichten: 98.613
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door looneytoon1975 Bekijk bericht
http://www.knack.be/nieuws/belgie/ba...on-122660.html

Wat een zever. Tot er es een idioot een kerncentrale opblaast. Dan schreeuwt men weer moord en brand. BDW vertelt gewoon de harde waarheid
In dit land mogen de zaken niet bij naam genoemd worden.

Gelukkig zien de meeste mensen tegenwoordig wel in - kijk maar naar de verkiezingsuitslag - dat die twee OVLD circusartiesten clowns zijn.
__________________
Citaat:
Ta gueule!
Xenophon is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 januari 2014, 01:15   #4
SDX
Secretaris-Generaal VN
 
SDX's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 17 oktober 2008
Locatie: Thuis
Berichten: 25.740
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door looneytoon1975 Bekijk bericht
http://www.knack.be/nieuws/belgie/ba...on-122660.html

Wat een zever. Tot er es een idioot een kerncentrale opblaast. Dan schreeuwt men weer moord en brand. BDW vertelt gewoon de harde waarheid
BDW is 'n politiek correcte broekschijter die vooral de èchte harde waarheid niet dùrft te vertellen!

Niet moslimterreur is de grootste dreiging van deze tijd, maar die hele islamzooi is de grootste bedreiging aller tijden.

Moslimterreur m�*g en k�*n bestreden worden, maar de ideologie waaruit 't voortspruit niet.

Laatst gewijzigd door SDX : 7 januari 2014 om 01:16.
SDX is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 januari 2014, 01:18   #5
daiwa
Secretaris-Generaal VN
 
daiwa's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 augustus 2004
Berichten: 45.891
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door SDX Bekijk bericht
BDW is 'n politiek correcte broekschijter die vooral de èchte harde waarheid niet dùrft te vertellen!
Niet moslimterreur is de grootste dreiging van deze tijd, maar die hele islamzooi is de grootste bedreiging aller tijden.

Moslimterreur m�*g en k�*n bestreden worden, maar de ideologie waaruit 't voortspruit niet.
.
Aan de ene kant slaan en langs de andere kant zalven schiet inderdaad niets op.

Laatst gewijzigd door daiwa : 7 januari 2014 om 01:19.
daiwa is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 januari 2014, 01:18   #6
daiwa
Secretaris-Generaal VN
 
daiwa's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 augustus 2004
Berichten: 45.891
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door SDX Bekijk bericht
BDW is 'n politiek correcte broekschijter die vooral de èchte harde waarheid niet dùrft te vertellen!
.
Dubbel.

Laatst gewijzigd door daiwa : 7 januari 2014 om 01:18.
daiwa is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 januari 2014, 02:07   #7
UFSIA
Parlementslid
 
UFSIA's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 februari 2006
Berichten: 1.565
Standaard

Citaat:
Bert Schelfhout & Bart Vanmarcke Voorzitter en ondervoorzitter van Jong VLD
De auteurs van die grap vergeten wel even dat hun partij het beleid van de Wever in Antwerpen mee aan het ondersteunen is.

En wat moet De Wever anders doen ? Zwijgen en het systeem van GAS boetes verder onderuit laten halen ? Die man mag zijn argumenten toch geven. Ofwel zwijgt iedereen over GAS ofwel mag iedereen er over praten. Maar als tegenstander van het systeem even publiek het GAS systeem aanvallen en dan verongelijkt doen als iemand tegenargumenten geeft is intellectueel oneerlijk.


mvg. Sint Ignacius
__________________
Wanneer je ziet dat in het land de armen worden onderdrukt en het recht en de rechtvaardigheid geschonden, wees dan niet verbaasd. Want een hoge ambtenaar wordt door een hogere beschermd, en zij beiden weer door ambtenaren die nog hoger zijn.
~ Boek Prediker, Hoofdstuk 5, vers 7

Laatst gewijzigd door UFSIA : 7 januari 2014 om 02:08.
UFSIA is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 januari 2014, 02:27   #8
DeProf_eet
Banneling
 
 
Geregistreerd: 2 april 2012
Berichten: 4.769
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door SDX Bekijk bericht
Moslimterreur m�*g en k�*n bestreden worden, maar de ideologie waaruit 't voortspruit niet.
Juist geredeneerd. Daarom moeten we ook al diegenen bestrijden die dat mogelijk maken in EU en Belgie. De politiekers die diegenen die die ideologie naar hier halen. In die zin begreep ik die Breyvik in het begin niet toen die een aanslag op de sossen pleegde ipv op de moslims. Nu begrijp ik dat beter.

Als we al diegenen bestrijden die van Europa een moslimstaat willen maken door die moslims juist naar hier halen, mogen die moslims voor mijn part hun oorlogjes voeren zoveel ze willen in hun eigen land.
DeProf_eet is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 januari 2014, 03:37   #9
killimandjaro
Provinciaal Statenlid
 
Geregistreerd: 5 augustus 2012
Berichten: 618
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door looneytoon1975 Bekijk bericht
http://www.knack.be/nieuws/belgie/ba...on-122660.html

Wat een zever. Tot er es een idioot een kerncentrale opblaast. Dan schreeuwt men weer moord en brand. BDW vertelt gewoon de harde waarheid
De zoveelste in de rij die eventjes komen kakken op De Wever.
Hoeveel staan er nog in de rij voor de verkiezingen om N-VA en BDW te komen bashen?
N-VA en BDW hebben een apparaatje geinstalleerd waar ze een nummertje kunnen trekken zoals bij de beenhouwer of de bakker.
Wat een zielige bende die tradio partijen.
killimandjaro is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 januari 2014, 05:31   #10
reservespeler
Secretaris-Generaal VN
 
reservespeler's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 5 augustus 2012
Berichten: 71.326
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door peter1962 Bekijk bericht
zie jij pakweg Jeroen Bontynck, of Brian De Mulder, of Jean-Louis Denis al een kerncentrale opblazen ?
Is dat onmogelijk misschien?
__________________
N-VA voor een welvarend Vlaanderen.
N-VA is de enige juiste keuze!
Stem federaal en Vlaams dus voor de N-VA
reservespeler is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 januari 2014, 07:34   #11
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN
 
De schoofzak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2004
Berichten: 80.419
Standaard

Ik denk niet dat het Weverke in dat interview gezegd heeft dat er maar één probleem is in de wereld, en verder niets van problemen.

Ik vind de Islam, zelfs de zogenaamde gematigde, ook problematisch.
Zelfs al mogen ze in hun eigen land beslissen wat ze zelf willen ..., maar 't is dan toch best dat wij, bijvoorbeeld als toerist, zulke dingen weten.

Stel je voor dat destijds onze senaatsvoorzitter op werkbezoek naar Tunesië moest ...

Belgische cipier drie maanden in Tunesische cel wegens homofilie
http://www.standaard.be/cnt/dmf20140107_00916149


Citaat:
De Belgische cipier Ronny De Smet (43) heeft drie maanden en dertien dagen vastgezeten in de Tunesische gevangenis van Messadine omdat hij seksueel contact had met een man.

De Smet leerde begin oktober tijdens zijn strandvakantie in Sousse een Tunesische man kennen. “Toen we intiem werden in de tuin van een verlaten hotel, stonden twee minuten later plots politieagenten rond ons. Ik werd in de boeien geslagen, hij niet. Ik ben er vrij zeker van dat die man voor de politie werkte”, zo verklaart hij.

Omdat homoseksuele contacten verboden zijn in Tunesië, werd De Smet veroordeeld tot drie jaar effectieve gevangenisstraf. Zijn vrienden en familie wisten aanvankelijk niet dat hij in een Tunesische cel zat. Pas toen collega’s in de Gentse gevangenis het bizar vonden dat de cipier niet kwam opdagen, werd duidelijk dat hij Tunesië nooit had verlaten.

“Mijn familie heeft een goede advocate in de arm genomen. Zij maakte dat mijn straf in beroep werd veranderd in zes maanden effectieve celstraf. Omdat ik al meer dan de helft van mijn straf had uitgezeten, mocht ik de gevangenis daags voor de jaarwisseling verlaten. Geen dag te vroeg, want ik ging er mentaal kapot”, klinkt het.

“Meer dan drie maanden heb ik op de grond gelegen. Geen bed. Geen matras”, aldus De Smet. “Ik werd er behandeld als een beest.”
__________________
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 januari 2014, 07:51   #12
djimi
Secretaris-Generaal VN
 
djimi's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 januari 2006
Locatie: Brussels Hoofdstedelijk Gewest
Berichten: 32.522
Standaard

Uit dat opinie-artikel:

<... Onze samenleving heeft nood aan politici met moed. Politici die durven stellen dat we niet alles kunnen controleren. Politici die niet de symptomen maar de oorzaken bestrijden...>

'Onze' samenleving heeft volgens de opinie-makers van de Jong O-VLD dus nood aan politiekers die

1) niet bang zijn voor degelijk en grondig (wetenschappelijk?) onderzoek naar 'de oorzaken' van het moslim-extremisme en de daarmee verbonden terreur

en

2) niet bang zijn om rekening te houden met de resultaten van dat onderzoek (= hun beleid te laten bepalen door wat het onderzoek opleverde).


Ondertussen is het een publiek geheim dat de bestaande 'moslim-terreur' op gulle steun van ondermeer het wahabitische Saoedi-Arabië kan & mag rekenen.

Ik veronderstel dan ook dat de opiniemakers van de Jong O-VLD bij mede-lid van de 'liberale familie' Reynders Didier zullen aandringen op 'een krachtig signaal', te weten: het sluiten van de ambassade van Saoedi-Arabië, en het verbreken van alle diplomatieke betrekkingen met deze 'bondgenoot'.

Ik vrees evenwel dat zulks tevéél gevraagd zal zijn: daar is immers moed voor nodig.
__________________
"HELL IS EMPTY, AND ALL THE DEVILS ARE HERE."
(W. Shakespeare)
https://www.youtube.com/watch?v=FuFtfhOipNQ
https://www.youtube.com/watch?v=etviGf1uWlg
djimi is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 januari 2014, 08:03   #13
doremi
Gouverneur
 
Geregistreerd: 14 september 2005
Locatie: Mechelen
Berichten: 1.278
Standaard

Grappig dat die mannen spreken over de dictatuur van de angst als iemand commentaar heeft op extremisme en terreur. Zijn dat niet toevallig de grootste voorstanders van dictatuur van de angst?
__________________
Voor worst met spruiten en patatten!
doremi is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 januari 2014, 08:10   #14
Hypochonder
Secretaris-Generaal VN
 
Hypochonder's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 december 2008
Berichten: 21.895
Standaard

Citaat:
Onze samenleving heeft nood aan politici met moed. Politici die durven stellen dat we niet alles kunnen controleren. Politici die niet de symptomen maar de oorzaken bestrijden. We moeten durven aanvaarden dat niet elke maatregel die de veiligheid schijnbaar verhoogt daarom ook proportioneel is.
De partij waaruit deze kritiek, OVLD, komt is nu net de partij met het grootste gebrek aan moed.

BDW heeft trouwens gelijk met zijn stelling of is er iemand die een grotere bedreiging voor onze samenleving kan noemen dan de moslimterreur?

Laatst gewijzigd door Hypochonder : 7 januari 2014 om 08:10.
Hypochonder is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 januari 2014, 08:30   #15
Het Verzet
Europees Commissaris
 
Het Verzet's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 8 maart 2010
Berichten: 7.686
Standaard

't Is eens wat anders dan "ge gaat allemaal ne serieuzen tand mogen bijsteken of ge gaat geen pensioen hebben." (terwijl ze rustig zichzelf blijven verrijken, en staatsstructuren te groot blijven). Alle partijen spelen tegenwoordig op de angst van het volk.
Dit artikel zelf speelt op de angst dat men met de NVA terug wel eens naar de jaren 30-40 zou kunnen gaan.
Het Verzet is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 januari 2014, 08:48   #16
looneytoon1975
Burgemeester
 
looneytoon1975's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 20 juni 2007
Berichten: 533
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door peter1962 Bekijk bericht
zie jij pakweg Jeroen Bontynck, of Brian De Mulder, of Jean-Louis Denis al een kerncentrale opblazen ?
Als ze samenwerken misschien
Of ergens een vuil bommetje droppen kan in dit dichtbevolkt land al dramatisch zijn.
looneytoon1975 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 januari 2014, 08:51   #17
BonBon
Banneling
 
 
Geregistreerd: 29 april 2011
Locatie: The old country
Berichten: 10.017
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door peter1962 Bekijk bericht
zie jij pakweg Jeroen Bontynck, of Brian De Mulder, of Jean-Louis Denis al een kerncentrale opblazen ?
Iemand met een mes in stukken snijden is al erg genoeg hoor.
BonBon is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 januari 2014, 08:54   #18
Sonny Crockett
Parlementslid
 
Sonny Crockett's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 23 december 2013
Berichten: 1.951
Standaard

Gisterenavond, dd 06/01/2013; Reyers Laat: (zie fragment).
Te gast: Riadh Bahri en Jan De Cock ...

Ik heb nu toch; (althans vanuit die hoek), zaken gehoord die ik niet had verwacht te horen.

Het zou van zeer weinig inzicht (of koppige fierheid van linkse middens) getuigen, als men blijft ontkennen, dat (zoals ook wordt gezegd in het fragment), dat er te lang,te laks is opgetreden.
__________________
Het leven, dat is een dansfeest voor kreupelen.
Sonny Crockett is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 januari 2014, 08:56   #19
looneytoon1975
Burgemeester
 
looneytoon1975's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 20 juni 2007
Berichten: 533
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door SDX Bekijk bericht
BDW is 'n politiek correcte broekschijter die vooral de èchte harde waarheid niet dùrft te vertellen!

Niet moslimterreur is de grootste dreiging van deze tijd, maar die hele islamzooi is de grootste bedreiging aller tijden.

Moslimterreur m�*g en k�*n bestreden worden, maar de ideologie waaruit 't voortspruit niet.
Ik heb eigenlijk weinig problemen met de Islam, zolang ze zich aan hun eigen geloof houden, en daar niemand anders mee lastig vallen. Ik ken genoeg goede moslims met een warme en vriendelijke inborst (en heerlijke kebab) maar ik weet uiteraard niet hoe diep het probleem geworteld zit.

Als islam door enkelingen als excuus gebruikt wordt om oorlog en terreur te zaaien, moet deze godsdienst naar mijn inziens niet voor iedereen over dezelfde kam geschoren worden (btw, ik ben overtuigd atheïst)
looneytoon1975 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 januari 2014, 08:56   #20
Ulrik
Provinciaal Statenlid
 
Geregistreerd: 5 december 2013
Berichten: 769
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door looneytoon1975 Bekijk bericht
http://www.knack.be/nieuws/belgie/ba...on-122660.html

Wat een zever. Tot er es een idioot een kerncentrale opblaast. Dan schreeuwt men weer moord en brand. BDW vertelt gewoon de harde waarheid
Wat ik uit de situatie leer is dat parallellen trekken met de jaren 30 en Hitler blijkbaar voorbehouden is aan een select clubje, als De Wever doet wat anderen reeds 1000 maal vooraf gedaan hebben is er plots een probleem.
Hoe hypocriet zijn die lui eigenlijk?

Laatst gewijzigd door Ulrik : 7 januari 2014 om 08:57.
Ulrik is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 05:33.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be