Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Mobiliteit & verkeersveiligheid
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Mobiliteit & verkeersveiligheid Een nieuw themaforum!

Antwoord
 
Discussietools
Oud 25 november 2012, 16:28   #1
RUG
Vreemdeling
 
Geregistreerd: 25 november 2012
Berichten: 3
Post Onderzoek bedrijfswagens en mobiliteit

In het kader van het vak 'mobiliteit en ruimte' (Ugent) wordt onderzoek gevoerd naar bedrijfswagens en mobiliteit (a.d.h.v. 10 korte meerkeuze vraagjes). Bent u (of een gezinslid) in het bezit van een bedrijfswagen dan zou u me enorm verder helpen door onderstaande enquête in te vullen:

http://www.enquetemaken.be/toonenquete.php?id=123665

Alvast bedankt
RUG is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 november 2012, 00:07   #2
Mambo
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 27 april 2004
Berichten: 43.539
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door RUG Bekijk bericht
In het kader van het vak 'mobiliteit en ruimte' (Ugent) wordt onderzoek gevoerd naar bedrijfswagens en mobiliteit (a.d.h.v. 10 korte meerkeuze vraagjes). Bent u (of een gezinslid) in het bezit van een bedrijfswagen dan zou u me enorm verder helpen door onderstaande enquête in te vullen:

http://www.enquetemaken.be/toonenquete.php?id=123665

Alvast bedankt
Overgeschreven naar privé.
Met dank aan uw bazen.

Trouwens ik verdenk uw enquete er van cijfers samen te stellen dat een bepaalde uitkomst in de hand werken.

Laatst gewijzigd door Mambo : 29 november 2012 om 00:10.
Mambo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 november 2012, 07:29   #3
santos
Minister
 
santos's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 20 augustus 2007
Locatie: Luxembourg
Berichten: 3.703
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mambo Bekijk bericht
Overgeschreven naar privé.
Met dank aan uw bazen.

Trouwens ik verdenk uw enquete er van cijfers samen te stellen dat een bepaalde uitkomst in de hand werken.
Inderdaad, vragen of je de bedrijfswagen in't weekend gebruikt niet objectief als men dat niet koppelt aan het algemeen gebruik van een wagen.
santos is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 december 2012, 00:06   #4
PeterCC
Minister
 
Geregistreerd: 2 december 2007
Berichten: 3.197
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door RUG Bekijk bericht
In het kader van het vak 'mobiliteit en ruimte' (Ugent) wordt onderzoek gevoerd naar bedrijfswagens en mobiliteit (a.d.h.v. 10 korte meerkeuze vraagjes). Bent u (of een gezinslid) in het bezit van een bedrijfswagen dan zou u me enorm verder helpen door onderstaande enquête in te vullen:

http://www.enquetemaken.be/toonenquete.php?id=123665

Alvast bedankt
Ik heb uw enquete ingevuld.
Het viel me wel op dat wij alle vervoersmiddelen gebruiken, behalve de trein, de tram en de bus.
Dat is de realiteit, die wellicht geldt voor de overgrote meerderheid van ons.
PeterCC is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 december 2012, 00:20   #5
PeterCC
Minister
 
Geregistreerd: 2 december 2007
Berichten: 3.197
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door santos Bekijk bericht
Inderdaad, vragen of je de bedrijfswagen in het weekend gebruikt niet objectief als men dat niet koppelt aan het algemeen gebruik van een wagen.
Je zou wel gek zijn als je in het weekend voor je verplaatsingen de eigen wagen verkiest boven de bedrijfswagen, als je er een hebt, natuurlijk.
Uiteraard komt uit zo een onderzoek dat er meer dan gemiddeld wordt gereden met een bedrijfswagen.
Komt daarbovenop dat mensen die een "reizende functie" hebben meer dan gemiddeld rijden en meer dan gemiddeld een bedrijfswagen hebben.
Uit dat onderzoek zal ongetwijfeld weer eens blijken dat bedrijfswagens meer dan gemiddeld rijden, enz, enz, en nog meer bullshit.
PeterCC is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 december 2012, 02:00   #6
Mambo
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 27 april 2004
Berichten: 43.539
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door PeterCC Bekijk bericht
Je zou wel gek zijn als je in het weekend voor je verplaatsingen de eigen wagen verkiest boven de bedrijfswagen, als je er een hebt, natuurlijk.
Uiteraard komt uit zo een onderzoek dat er meer dan gemiddeld wordt gereden met een bedrijfswagen.
Komt daarbovenop dat mensen die een "reizende functie" hebben meer dan gemiddeld rijden en meer dan gemiddeld een bedrijfswagen hebben.
Uit dat onderzoek zal ongetwijfeld weer eens blijken dat bedrijfswagens meer dan gemiddeld rijden, enz, enz, en nog meer bullshit.
Idd, als men 100'000 km voor het bedrijf werkt maar 300 meter verder naar de bakker geweest bent, heb je een "hoog" privé gebruik. Het brood dat je "privé" kocht met je "bedrijfswagen" neem je wel mee in je bedrijfswagen om de volgende dag nog een paar 100 km er terug bij te zetten terwijl je uw boterhammen op eet omdat een bedrijfsbezoek aan een restaurant zo goed als verworpen wordt.
Tenminste voor de niet zo hoog geachte ceo's onder ons.
Mambo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 december 2012, 10:13   #7
Liederik
Staatssecretaris
 
Liederik's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 februari 2011
Berichten: 2.565
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door RUG Bekijk bericht
In het kader van het vak 'mobiliteit en ruimte' (Ugent) wordt onderzoek gevoerd naar bedrijfswagens en mobiliteit (a.d.h.v. 10 korte meerkeuze vraagjes). Bent u (of een gezinslid) in het bezit van een bedrijfswagen dan zou u me enorm verder helpen door onderstaande enquête in te vullen:

http://www.enquetemaken.be/toonenquete.php?id=123665

Alvast bedankt
Post je de resultaten hier ook?
Liederik is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 december 2012, 23:49   #8
RUG
Vreemdeling
 
Geregistreerd: 25 november 2012
Berichten: 3
Standaard

Citaat:
Trouwens ik verdenk uw enquete er van cijfers samen te stellen dat een bepaalde uitkomst in de hand werken
Ik heb geen enkel belang bij de uitkomst van de resultaten, welke deze ook mogen wezen.

Citaat:
Uit dat onderzoek zal ongetwijfeld weer eens blijken dat bedrijfswagens meer dan gemiddeld rijden, enz, enz, en nog meer bullshit.
Het is niet de bedoeling van dit onderzoek na te gaan of bedrijfswagens meer kilometers afleggen. Hieromtrent worden dan ook geen vragen gesteld.

Citaat:
Post je de resultaten hier ook?
De enquête loopt nog enkele dagen. De resultaten zal ik hier posten.
RUG is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 december 2012, 16:54   #9
andy.v
Burger
 
andy.v's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 januari 2012
Berichten: 170
Standaard

Opdracht volbracht

Wel grappig:
Citaat:
Bedankt om deel te nemen aan dit onderzoek. De resultaten zullen strik vertrouwelijk worden behandeld.
Er werd mij niet om mijn naam of zo gevraagd, dus who cares!
__________________
~ Klaag en zaag niet over wat een ander doet zonder te motiveren hoe je het zelf beter zou doen ~
andy.v is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 december 2012, 08:43   #10
Florentinote
Vreemdeling
 
Geregistreerd: 12 december 2012
Berichten: 3
Standaard

Post je de resultaten hier ook?
__________________
Can not stop once began, the same case comes for Revenge Season 2 DVD fans!
Florentinote is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 december 2012, 08:54   #11
Vito
Europees Commissaris
 
Vito's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 juli 2010
Berichten: 6.423
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door RUG Bekijk bericht
In het kader van het vak 'mobiliteit en ruimte' (Ugent) wordt onderzoek gevoerd naar bedrijfswagens en mobiliteit (a.d.h.v. 10 korte meerkeuze vraagjes). Bent u (of een gezinslid) in het bezit van een bedrijfswagen dan zou u me enorm verder helpen door onderstaande enquête in te vullen:

http://www.enquetemaken.be/toonenquete.php?id=123665

Alvast bedankt
En denk je dat een internetenquête een representatieve steekproef geeft voor een geloofwaardig onderzoek?
Vito is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 december 2012, 20:31   #12
RUG
Vreemdeling
 
Geregistreerd: 25 november 2012
Berichten: 3
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vito Bekijk bericht
En denk je dat een internetenquête een representatieve steekproef geeft voor een geloofwaardig onderzoek?
Dit onderzoek wordt niet gefinancierd en heeft bovendien een beperkte duurtijd. Een grootschalige mobiliteitsenquête behoort niet tot de opties. Uiteraard werden respondenten niet enkel gevonden op fora zoals deze. Eveneens werden bedrijven aangeschreven om deel te nemen aan dit onderzoek en werd ook gebruik gemaakt van sociale media, persoonlijke connecties e.d.

Bovendien behoort een laptop dikwijls tot hetzelfde pakket van extralegale voordelen als de bedrijfswagen zelf (voor zover deze personen niet zelf over een computer zouden beschikken). Het feit dat het om een internetenquête gaat hoeft daarom de geloofwaardigheid niet aan te tasten.

Laatst gewijzigd door RUG : 12 december 2012 om 20:32.
RUG is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 december 2012, 09:19   #13
Universalia
Secretaris-Generaal VN
 
Universalia's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 december 2012
Locatie: Nieverans Les Bains
Berichten: 43.782
Standaard bedrijfswagens en overlast in de straten ...

Als bedrijfswagens gebruikt worden waarvoor ze dienen, geen probleem mee.
Als ze gebruikt worden om voor parkeerproblemen te zorgen in de straten dan heb ik er wel een probleem mee.
Een situatieschets: een gezin in een straat, zij een wagen, de 3 kinderen een wagen, de vader een wagen en een bedrijfswagen en uiteindelijk gaan ze met de fiets werken, kassa kassa kassa ...
Voor de andere bewoners in de straat is dit wel een drama daar men soms in zijn/haar eigen garage niet meer in kan wegens overlast van bedrijfswagens waar sommigen mee naar huis komen.
Meeste bedrijven hebben geen eigen parkings meer denk ik.
__________________
Ik citeer Confucius: Als straffen niet op de juiste wijze worden opgelegd, weten de mensen niet waar ze aan toe zijn.
Ook citeer ik A. Einstein met graagte: Bidden verandert de wereld niet, maar bidden verandert de mens en de mens verandert de wereld.
Universalia is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 januari 2013, 01:40   #14
Mambo
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 27 april 2004
Berichten: 43.539
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Universalia Bekijk bericht
Als bedrijfswagens gebruikt worden waarvoor ze dienen, geen probleem mee.
Als ze gebruikt worden om voor parkeerproblemen te zorgen in de straten dan heb ik er wel een probleem mee.
Een situatieschets: een gezin in een straat, zij een wagen, de 3 kinderen een wagen, de vader een wagen en een bedrijfswagen en uiteindelijk gaan ze met de fiets werken, kassa kassa kassa ...
Voor de andere bewoners in de straat is dit wel een drama daar men soms in zijn/haar eigen garage niet meer in kan wegens overlast van bedrijfswagens waar sommigen mee naar huis komen.
Meeste bedrijven hebben geen eigen parkings meer denk ik.
6 bedrijfswagens dus?
Zoeteke is de champagne slecht gevallen toch?

Allee 2013 geeft u een gans jaar om weer nuchter te worden.
Mambo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 januari 2013, 12:18   #15
Universalia
Secretaris-Generaal VN
 
Universalia's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 december 2012
Locatie: Nieverans Les Bains
Berichten: 43.782
Standaard

Neenee, 1 bedrijfswagen maar haha de andere eigen wagens.
__________________
Ik citeer Confucius: Als straffen niet op de juiste wijze worden opgelegd, weten de mensen niet waar ze aan toe zijn.
Ook citeer ik A. Einstein met graagte: Bidden verandert de wereld niet, maar bidden verandert de mens en de mens verandert de wereld.
Universalia is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 januari 2013, 12:27   #16
Hypochonder
Secretaris-Generaal VN
 
Hypochonder's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 december 2008
Berichten: 21.895
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Universalia Bekijk bericht
Als bedrijfswagens gebruikt worden waarvoor ze dienen, geen probleem mee.
Als ze gebruikt worden om voor parkeerproblemen te zorgen in de straten dan heb ik er wel een probleem mee.
Een situatieschets: een gezin in een straat, zij een wagen, de 3 kinderen een wagen, de vader een wagen en een bedrijfswagen en uiteindelijk gaan ze met de fiets werken, kassa kassa kassa ...
Voor de andere bewoners in de straat is dit wel een drama daar men soms in zijn/haar eigen garage niet meer in kan wegens overlast van bedrijfswagens waar sommigen mee naar huis komen.
Meeste bedrijven hebben geen eigen parkings meer denk ik.
Dat is dan nog het minste van overlast zou ik zo denken. Wat met de duizenden bedrijfswagens die dagelijks met slechts de bestuurder naar Brussel rijden en gigantische files veroorzaken? Dat weegt pas op onze economie, milieu-en leefomgeving.
Hypochonder is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 januari 2013, 22:33   #17
PeterCC
Minister
 
Geregistreerd: 2 december 2007
Berichten: 3.197
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door RUG Bekijk bericht
(...)
Het is niet de bedoeling van dit onderzoek na te gaan of bedrijfswagens meer kilometers afleggen. Hieromtrent worden dan ook geen vragen gesteld.



De enquête loopt nog enkele dagen. De resultaten zal ik hier posten.
Waarover gaat de enquete dan wel?
PeterCC is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 januari 2013, 09:43   #18
Blue Sky
Europees Commissaris
 
Geregistreerd: 1 januari 2008
Berichten: 7.447
Standaard

Er is eigenlijk geen onderzoek voor nodig. Beetje logisch nadenken leert dat het huidige klimaat waarbij bedrijfswagens als verloning financieel voordelig zijn voor bedrijven ervoor zorgt dat;

1/ Mensen die eigenlijk geen bedrijfswagen nodig hebben, er toch één krijgen. Dit leidt eveneens tot onderstaande;

2/ Een hoop extra gerij, met bijhorende vervuiling, files en drukte. Mensen gaan zo zelfs inkopen gaan doen in het buitenland omdat daar bepaalde producten goedkoper zijn.

3/ Onbewust en idioot verplaatsingsgedrag. Dit is krek het tegenovergestelde van wat men tracht te bereiken; mensen bewegen tot een bewust verplaatsingsgedrag waarbij ze nadenken hoe ze best hun verplaatsing kunnen maken. Door de bedrijfswagencultuur waarbij de firma alles betaalt stimuleert men net het tegenovergestelde waarbij men de auto van stal haalt voor de meest belachelijke verplaatsingen.

Kortom zo snel mogelijk hervormen deze onzin.

Laatst gewijzigd door Blue Sky : 3 januari 2013 om 09:44.
Blue Sky is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 januari 2013, 12:08   #19
Raven
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Raven's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 31 maart 2004
Locatie: Nabij het Reigersnest
Berichten: 10.447
Standaard

de lagere klasse heeft geen bedrijfswagens..... de middel/hogere klasses mogen dat dus ook niet hebben. Dat ze maar de trein pakken zoals de rest.
__________________
NEE tegen assimilatie! NEE tegen racisme!
Raven is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 januari 2013, 12:38   #20
Henri1
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 15 juli 2008
Locatie: GROOT LUIK (Liège)
Berichten: 64.878
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Raven Bekijk bericht
de lagere klasse heeft geen bedrijfswagens..... de middel/hogere klasses mogen dat dus ook niet hebben. Dat ze maar de trein pakken zoals de rest.
Vertegenwoordigers ook ?

Laatst gewijzigd door Henri1 : 3 januari 2013 om 12:39.
Henri1 is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 09:52.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be