Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Onrust en terrorisme in Europa
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Onrust en terrorisme in Europa Parijs, Verviers, ... Discussies over de terreur van Islamitische Staat en Al Qaida op Europese bodem, Islamisten, Mohamedcartoons, en de opkomst van bewegingen Pegida, Vlativa, ...

 
 
Discussietools
Oud 1 juli 2015, 13:44   #161
Zipper
Secretaris-Generaal VN
 
Zipper's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 maart 2009
Berichten: 53.087
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Charlie don't Surf Bekijk bericht
... hebben we het nu over de Joodse gemeenschap ?
een poging om grappig te zijn ??? Glansrijk mislukt.
__________________







Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Voor mijn part wordt Brussel en omstreken voor 90% islamitisch!
Zipper is offline  
Oud 1 juli 2015, 13:45   #162
dalibor
Secretaris-Generaal VN
 
dalibor's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 mei 2014
Berichten: 20.889
Standaard

Citaat:
Want als uw partij er zelfs een resolutie voor over heeft
Mijn partij? Ik geef ook mee dat ik deze persoonlijke aanval niet heb gerapporteerd

Laatst gewijzigd door dalibor : 1 juli 2015 om 13:47.
dalibor is offline  
Oud 1 juli 2015, 13:57   #163
Charlie don't Surf
Banneling
 
 
Geregistreerd: 27 februari 2012
Berichten: 3.404
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zipper Bekijk bericht
een poging om grappig te zijn ??? Glansrijk mislukt.
... neen totaal niet ... , dus om jouw analogie te volgen zijn joden extremisten die bestreden moeten worden ?
Charlie don't Surf is offline  
Oud 1 juli 2015, 14:03   #164
Zipper
Secretaris-Generaal VN
 
Zipper's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 maart 2009
Berichten: 53.087
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Charlie don't Surf Bekijk bericht
... neen totaal niet ... , dus om jouw analogie te volgen zijn joden extremisten die bestreden moeten worden ?
de joden die ik gekend heb (mijn eerste werkgever was een jood) aten varkensvlees, dronken alcohol, hadden geen pijpekrullen - en hun vrouwen droegen geen pruiken. Anders gezegd, het waren normale mensen die in niets te onderscheiden waren van andere Belgen.
Maar voor deze heb ik evenveel minachting als voor extremistische moslims.
__________________







Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Voor mijn part wordt Brussel en omstreken voor 90% islamitisch!

Laatst gewijzigd door Zipper : 1 juli 2015 om 14:05.
Zipper is offline  
Oud 1 juli 2015, 14:09   #165
Charlie don't Surf
Banneling
 
 
Geregistreerd: 27 februari 2012
Berichten: 3.404
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zipper Bekijk bericht
de joden die ik gekend heb (mijn eerste werkgever was een jood) aten varkensvlees, dronken alcohol, hadden geen pijpekrullen - en hun vrouwen droegen geen pruiken. Anders gezegd, het waren normale mensen die in niets te onderscheiden waren van andere Belgen.
Maar voor deze heb ik evenveel minachting als voor extremistische moslims.
... en die personen noemen en voelen zichzelf Jood , ondanks dat zij zondigen tegen wat staat neergeschreven , vreemd ...

Laatst gewijzigd door Charlie don't Surf : 1 juli 2015 om 14:12.
Charlie don't Surf is offline  
Oud 1 juli 2015, 15:10   #166
Pandareus
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 24 maart 2014
Berichten: 72.294
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Lukkas Bekijk bericht
Dat is appelen met peren vergelijken. Die vlieger gaat niet op. Moslims handelen volgens hun bloederige indoctrinatie. U zal met iets beter moeten afkomen. Maar dat zijn wij gewoon van de linkse rakkers: rond de hete brij dansen.
is Bad Atilla nu al een linkiewinkie ?
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
...De Wever is een klootzak, en dit op meerdere vlakken. O.a. wat betreft zijn Blokhaat en zijn walgelijke kontenkruiperij in het stronthol van de partijen die hem een mes in de rug staken...
Pandareus is nu online  
Oud 1 juli 2015, 15:42   #167
andev
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 2 februari 2004
Berichten: 23.507
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door dalibor Bekijk bericht
Het comfort van de meest radicale in om het even welke discussie. Zeggen dat alle anderen laks zijn. Niemand betwist de noodzaak om extremistische moslims te bestrijden. U maakt ervan 'moslims bestrijden'.

Eigenlijk bent u onverantwoord, want een ongericht beleid tegen een grote groep zal impliceren dat je niet toekomt aan een gerichte aanpak van de gevaarlijke deelfractie. En zo de openbare veiligheid in het gedrang brengt.
Zoveel woorden en zinnen om gewoon te zeggen dat je het fameuze spelletje aan het spelen bent van "je zegt dus dat alle moslims moeten bestreden worden enz".
Ocharme.
Eigenlijk zouden jullie moslims en aanhangers allerhande beter enkel onder elkaar discussiëren waarbij jullie aan elkaar kunnen uitleggen hoe goed en interessant jullie zijn!
De niet-moslims alhier en elders die jullie achterlijk gedoe en profitariaat beu zijn kunnen even goed tegen een muur discussiëren als tegen jullie, je komt er toch geen stap mee vooruit.
Wat baten kaars en bril als de moslim niet zien wil nietwaar!

Laatst gewijzigd door andev : 1 juli 2015 om 15:51.
andev is nu online  
Oud 1 juli 2015, 16:32   #168
dalibor
Secretaris-Generaal VN
 
dalibor's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 mei 2014
Berichten: 20.889
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door andev Bekijk bericht
Zoveel woorden en zinnen om gewoon te zeggen dat je het fameuze spelletje aan het spelen bent van "je zegt dus dat alle moslims moeten bestreden worden enz".
Ocharme.
Eigenlijk zouden jullie moslims en aanhangers allerhande beter enkel onder elkaar discussiëren waarbij jullie aan elkaar kunnen uitleggen hoe goed en interessant jullie zijn!
De niet-moslims alhier en elders die jullie achterlijk gedoe en profitariaat beu zijn kunnen even goed tegen een muur discussiëren als tegen jullie, je komt er toch geen stap mee vooruit.
Wat baten kaars en bril als de moslim niet zien wil nietwaar!
Ik ben geen "aanhanger" van enige religie. Dat is wat u er dan weer van maakt. Ben je geen voorstander van een verbod op de islam, dan ben je een aanhanger.

Ik heb dit overigens niet gemeld als persoonlijke aanval. Ik ben Zipper niet.
dalibor is offline  
Oud 1 juli 2015, 17:14   #169
Lukkas
Europees Commissaris
 
Geregistreerd: 24 oktober 2013
Berichten: 6.563
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus Bekijk bericht
is Bad Atilla nu al een linkiewinkie ?
Straks gaat u nog beweren dat hij rechts is.
__________________
“De militante moslim is degene die de ongelovige onthoofdt, terwijl de gematigde moslim de voeten van het slachtoffer vasthoudt.” (Marco Polo)

Laatst gewijzigd door Lukkas : 1 juli 2015 om 17:27.
Lukkas is offline  
Oud 1 juli 2015, 17:24   #170
Lukkas
Europees Commissaris
 
Geregistreerd: 24 oktober 2013
Berichten: 6.563
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bad Attila Bekijk bericht
Geen argumentatie, en dus maar onmiddellijk schelden. Tja, van waar ken ik dat nog?
U maakt gewoon een scheve vergelijking, van argumentatie gesproken. U moet eens dringend de betekenis van het woord 'schelden' opzoeken.
__________________
“De militante moslim is degene die de ongelovige onthoofdt, terwijl de gematigde moslim de voeten van het slachtoffer vasthoudt.” (Marco Polo)

Laatst gewijzigd door Lukkas : 1 juli 2015 om 17:26.
Lukkas is offline  
Oud 1 juli 2015, 17:44   #171
Bad Attila
Secretaris-Generaal VN
 
Bad Attila's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 8 juni 2005
Locatie: Brussel
Berichten: 21.945
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Lukkas Bekijk bericht
U maakt gewoon een scheve vergelijking, van argumentatie gesproken. U moet eens dringend de betekenis van het woord 'schelden' opzoeken.
"linkse rakker" is als compliment bedoeld, waarschijnlijk....
Niet dat ik u dat kwalijk neem hoor, ik begrijp wel dat niveau halen niet iedereen gegund is.
__________________
Met democratie maak je van een paard, een Romeinse consul.
Bad Attila is offline  
Oud 1 juli 2015, 17:51   #172
Pericles
Secretaris-Generaal VN
 
Pericles's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 april 2008
Berichten: 29.283
Standaard

Toch wel gelukzakken die Britten
http://www.hln.be/hln/nl/33982/Islam...rtrokken.dhtml

Ze zijn er daar ineens van 12 af.
Pericles is offline  
Oud 1 juli 2015, 17:55   #173
Lukkas
Europees Commissaris
 
Geregistreerd: 24 oktober 2013
Berichten: 6.563
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bad Attila Bekijk bericht
"linkse rakker" is als compliment bedoeld, waarschijnlijk....
Niet dat ik u dat kwalijk neem hoor, ik begrijp wel dat niveau halen niet iedereen gegund is.
Proficiat, dat is pas schelden én beledigen tegelijkertijd.
__________________
“De militante moslim is degene die de ongelovige onthoofdt, terwijl de gematigde moslim de voeten van het slachtoffer vasthoudt.” (Marco Polo)

Laatst gewijzigd door Lukkas : 1 juli 2015 om 18:02.
Lukkas is offline  
Oud 1 juli 2015, 19:40   #174
Lukkas
Europees Commissaris
 
Geregistreerd: 24 oktober 2013
Berichten: 6.563
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pericles Bekijk bericht
Toch wel gelukzakken die Britten
http://www.hln.be/hln/nl/33982/Islam...rtrokken.dhtml

Ze zijn er daar ineens van 12 af.
Spijtig toch, zij lijken zeer goed geïntegreerd.
__________________
“De militante moslim is degene die de ongelovige onthoofdt, terwijl de gematigde moslim de voeten van het slachtoffer vasthoudt.” (Marco Polo)

Laatst gewijzigd door Lukkas : 1 juli 2015 om 19:41.
Lukkas is offline  
Oud 1 juli 2015, 19:51   #175
Charlie don't Surf
Banneling
 
 
Geregistreerd: 27 februari 2012
Berichten: 3.404
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pericles Bekijk bericht
Toch wel gelukzakken die Britten
http://www.hln.be/hln/nl/33982/Islam...rtrokken.dhtml

Ze zijn er daar ineens van 12 af.
... en voor elke vertrokken Syriestrijder krijg je 100 vluchtelingen terug
Charlie don't Surf is offline  
Oud 1 juli 2015, 19:57   #176
djimi
Secretaris-Generaal VN
 
djimi's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 januari 2006
Locatie: Brussels Hoofdstedelijk Gewest
Berichten: 32.410
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Charlie don't Surf Bekijk bericht
Er zijn 750000 moslims in Belgie , laat bijvoorbeeld zeggen dat de helft weigert zijn geloof af te leggen , wat doe je met hen ?
Die krijgen een abonnement op de "Playboy" (of desgewenst op "P-Magazine"), voor de interviews

In ruil leveren de SP.a-ers en Groenen hun kindergeld in
__________________
"HELL IS EMPTY, AND ALL THE DEVILS ARE HERE."
(W. Shakespeare)
https://www.youtube.com/watch?v=FuFtfhOipNQ
https://www.youtube.com/watch?v=etviGf1uWlg

Laatst gewijzigd door djimi : 1 juli 2015 om 19:58.
djimi is offline  
Oud 1 juli 2015, 20:02   #177
djimi
Secretaris-Generaal VN
 
djimi's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 januari 2006
Locatie: Brussels Hoofdstedelijk Gewest
Berichten: 32.410
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Charlie don't Surf Bekijk bericht
En wat als die boze moslims op straat komen wie zijn probleem is dat dan ? Je weet wel ... , brandende auto's , verbrijzelde ruiten , bijeen getrapte bushokjes ...
Voor mijn part worden die boze moslims getracteerd op een douche van varkensmest en hondensperma.

Lijkt me altijd nog wel verkieslijker dan een kogelregen
__________________
"HELL IS EMPTY, AND ALL THE DEVILS ARE HERE."
(W. Shakespeare)
https://www.youtube.com/watch?v=FuFtfhOipNQ
https://www.youtube.com/watch?v=etviGf1uWlg
djimi is offline  
Oud 2 juli 2015, 19:29   #178
Nierika
Europees Commissaris
 
Nierika's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 oktober 2005
Berichten: 7.823
Standaard

Ik begin me steeds meer en meer af te vragen wat dat is, een extremistische moslim.

Voor iedere moslim is Mohammed de edelste mens die ooit geleefd heeft en het grote voorbeeld aan wiens levenswandel iedere moslim zich moet spiegelen.

Laat iemand als Mohammed vandaag de dag opduiken en hij wordt zonder twijfel behandelt als een paria zoals Joseph Koney, tegen wie een internationaal aanhoudingsmandaat loopt wegens onnoemelijke schendingen van de mensenrechten en wegens oorlogsmisdaden.

Volgens mij is het geen toeval dat die radicalen overal opduiken, ook in landen waar er geen onderdrukking of andere secundaire oorzaken kunnen worden naar voren geschoven als alibi voor de razernij.
Ook voorheen begoede westerse bekeerlingen radicaliseren overigens razendsnel.
En waar grote groepen radicaliseren, laat de meerderheid meestal betijen.
Naar mijn mening niet uit angst of onverschilligheid, maar eerder precies omwille van het feit dat de meeste extremistische stromingen gewoon het voorbeeld nastreven van de profeet, compleet met de onthoofdingen en de onverdraagzaamheid naar andere groepen in de samenleving.
En wie durft daarvan te zeggen dat dat fout is, zonder het risico te lopen van blasfemie te worden beschuldigd?

Het feit dat hier in het westen met zijn vrijheid van informatie, zijn kennis en zijn uitwisseling van gegevens extremistische opvattingen even welig tieren als in Pakistan of Afghanistan, laat me het ergste vrezen voor de toekomstige generaties.
Het gaat hier echt om indoctrinatie van middeleeuwse opvattingen die door geen enkele wetenschap of seculiere opvatting kan worden ingeperkt.
Ik vrees dan ook dat we in de niet zo verre toekomst hoe dan ook zullen moeten kiezen voor een wereld zonder islam, of een wereld onder islam.


Ik weet dat dit echter nog altijd voor veel mensen niet bespreekbaar is.
In mijn eigen omgeving worden bovenstaande opvattingen door velen niet gesmaakt wegens "racistisch" of "intolerant".

Dat zou ik allemaal nog kunnen begrijpen, mocht Mohammeds levenswandel niet zo uitvoerig gedocumenteerd zijn geweest.

Is er werkelijk zoveel verschil tussen een Stalin, een Hitler, een Pol Pot of een Mohammed, met de beperkte middelen en in de omstandigheden van zijn tijd?

Impliceert die laatste vraag werkelijk dat elke moslim een slecht mens is?
Was elke fascist of communist een bloeddorstige dolleman?

Of kan de nuance aangereikt worden dat de meeste volgelingen gewoon slachtoffer zijn van hun omgeving, hun tijd en de hersenspoeling van het systeem waarin ze zich bevinden?
De karakteristieke meelopers zonder ruggegraat die zich verschansen achter het enige systeem dat ze in hun angst voor de boze buitenwereld ooit gekend hebben, waarbij we het eeuwige geleuter over racisme en onverdraagzaamheid eindelijk eens aan de kant kunnen schuiven en tenminste het probleem écht kunnen zien in zijn ware proporties?

En waarlijk, ik val nog liever dood dan de knieval te doen zo'n onverdraagzame, oorlogszuchtige krijgsheer als een edel mens te omschrijven.
__________________
Maar juist omdat ik weinig van de menselijke gesteldheid, de tijden van voorspoed, de partiële vooruitgang verwacht, schijnen de pogingen tot wederaanvang en voortzetting mij evenzovele wonderen toe die de ontzaglijke massa van de kwalen, mislukkingen, zorgeloosheid en dwaling bijna goedmaken. De catastrofen en de ruïnes zullen komen; de wanorde zal zegevieren, maar de orde zal dit ook van tijd tot tijd.

Marguerite Yourcenar, Hadrianus' gedenkschriften (1951)
Nierika is offline  
Oud 3 juli 2015, 06:29   #179
circe
Secretaris-Generaal VN
 
circe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 22 december 2002
Locatie: Antwerpen
Berichten: 49.144
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nierika Bekijk bericht
Ik begin me steeds meer en meer af te vragen wat dat is, een extremistische moslim.

Voor iedere moslim is Mohammed de edelste mens die ooit geleefd heeft en het grote voorbeeld aan wiens levenswandel iedere moslim zich moet spiegelen.

Laat iemand als Mohammed vandaag de dag opduiken en hij wordt zonder twijfel behandelt als een paria zoals Joseph Koney, tegen wie een internationaal aanhoudingsmandaat loopt wegens onnoemelijke schendingen van de mensenrechten en wegens oorlogsmisdaden.

Volgens mij is het geen toeval dat die radicalen overal opduiken, ook in landen waar er geen onderdrukking of andere secundaire oorzaken kunnen worden naar voren geschoven als alibi voor de razernij.
Ook voorheen begoede westerse bekeerlingen radicaliseren overigens razendsnel.
En waar grote groepen radicaliseren, laat de meerderheid meestal betijen.
Naar mijn mening niet uit angst of onverschilligheid, maar eerder precies omwille van het feit dat de meeste extremistische stromingen gewoon het voorbeeld nastreven van de profeet, compleet met de onthoofdingen en de onverdraagzaamheid naar andere groepen in de samenleving.
En wie durft daarvan te zeggen dat dat fout is, zonder het risico te lopen van blasfemie te worden beschuldigd?

Het feit dat hier in het westen met zijn vrijheid van informatie, zijn kennis en zijn uitwisseling van gegevens extremistische opvattingen even welig tieren als in Pakistan of Afghanistan, laat me het ergste vrezen voor de toekomstige generaties.
Het gaat hier echt om indoctrinatie van middeleeuwse opvattingen die door geen enkele wetenschap of seculiere opvatting kan worden ingeperkt.
Ik vrees dan ook dat we in de niet zo verre toekomst hoe dan ook zullen moeten kiezen voor een wereld zonder islam, of een wereld onder islam.


Ik weet dat dit echter nog altijd voor veel mensen niet bespreekbaar is.
In mijn eigen omgeving worden bovenstaande opvattingen door velen niet gesmaakt wegens "racistisch" of "intolerant".

Dat zou ik allemaal nog kunnen begrijpen, mocht Mohammeds levenswandel niet zo uitvoerig gedocumenteerd zijn geweest.

Is er werkelijk zoveel verschil tussen een Stalin, een Hitler, een Pol Pot of een Mohammed, met de beperkte middelen en in de omstandigheden van zijn tijd?

Impliceert die laatste vraag werkelijk dat elke moslim een slecht mens is?
Was elke fascist of communist een bloeddorstige dolleman?

Of kan de nuance aangereikt worden dat de meeste volgelingen gewoon slachtoffer zijn van hun omgeving, hun tijd en de hersenspoeling van het systeem waarin ze zich bevinden?
De karakteristieke meelopers zonder ruggegraat die zich verschansen achter het enige systeem dat ze in hun angst voor de boze buitenwereld ooit gekend hebben, waarbij we het eeuwige geleuter over racisme en onverdraagzaamheid eindelijk eens aan de kant kunnen schuiven en tenminste het probleem écht kunnen zien in zijn ware proporties?

En waarlijk, ik val nog liever dood dan de knieval te doen zo'n onverdraagzame, oorlogszuchtige krijgsheer als een edel mens te omschrijven.
blij dat U het eindelijk heeft begrepen.
__________________
Waarom islam"fobie"?

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
circe is offline  
Oud 3 juli 2015, 11:05   #180
alberto
Minister-President
 
alberto's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 6 december 2005
Locatie: Planeet Mars
Berichten: 4.510
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nierika Bekijk bericht
En waarlijk, ik val nog liever dood dan de knieval te doen zo'n onverdraagzame, oorlogszuchtige krijgsheer als een edel mens te omschrijven.
Ik heb dat ook jong, ik val ook nog liever dood maar het ambetante is dat een mens nog zo snel niet doodvalt en daarom bestaat de kans dat ik gestenigd wordt of mss is mijn lot wel hetzelfde zoals het lot van die arme schaapjes in september dit jaar.
alberto is offline  
 



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 16:27.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be