Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > DHL
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

DHL Alle discussies omtrent DHL kunnen hier, en enkel hier, terecht.

Bekijk resultaten enquête: Denkt u dat het Vlaams Blok de DHL-kwestie efficiënt kan oplossen?
Ja 63 38,65%
Neen 100 61,35%
Aantal stemmers: 163. Je mag niet stemmen in deze enquête

 
 
Discussietools
Oud 15 oktober 2004, 10:47   #201
james
Provinciaal Gedeputeerde
 
james's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 27 mei 2004
Berichten: 832
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door HerrUU
Ben jij nu aan het lachen, of serieus?

Die steden staan in alfabetische rangorde. Heeft niets te maken met rangorde qua prijs. DAARVOOR DIENT HET EERSTE CIJFER dixit 11 voor Brussel. Enfin, tegen uw cijferkundige kennis kan ik duidelijk niet op.

Wel leuk hoe je op dat flamingantisme blijft hameren terwijl ik hier geen gewag van maakte. Een beetje vooroordelen misschien?
aangzien jij blijkbaar de lijstjes goed bestudeerd hebt heb je waarschijnlijk ook gezien dat het eerste lijstje, op pagina5, getiteld:'[font=GillSans-Bold][size=1]The best cities to locate a business today' [size=2]niet alfabetisch gerangschikt is en dat brussel daarin de 4e plaats bezet... dat is dus alle kosten en voordelen ingerekend... voor zover mijn ogen het mij toelaten, valt daar gene leipzig in te bespeuren...[/size]
[/size][/font]
__________________
"i don't know with which weapons world war 3 will be fought, but world war 4 will be fought with sticks and bones" A.Einstein

You're only as old as the boys you feel
james is offline  
Oud 15 oktober 2004, 10:48   #202
HerrUU
Gouverneur
 
HerrUU's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 23 juli 2003
Berichten: 1.176
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door james
aangzien jij blijkbaar de lijstjes goed bestudeerd hebt heb je waarschijnlijk ook gezien dat het eerste lijstje, op pagina5, getiteld:'[font=GillSans-Bold][size=1]The best cities to locate a business today' [size=2]niet alfabetisch gerangschikt is en dat brussel daarin de 4e plaats bezet... dat is dus alle kosten en voordelen ingerekend... voor zover mijn ogen het mij toelaten, valt daar gene leipzig in te bespeuren...[/size]
[/size][/font]
Misschien omdat Leipzig geen hoofdstad is??
__________________
Om mani padme hum
HerrUU is offline  
Oud 15 oktober 2004, 10:49   #203
HerrUU
Gouverneur
 
HerrUU's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 23 juli 2003
Berichten: 1.176
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door carlos
Kom laat ons komaf maken van deze flauwe kul. Het Vlaams Blok kan geen oplossing brengen aan de zaak DHL. Brussel Nationaal is een internationaal airport. Dit moeten dan ook bekeken worden op internationaal gebied. De beste oplossing zou de provincie Brabant met Brussel inbegepen te verenigen.
Interessante theorie maar der gaan veel compromissen voor nodig zijn vrees ik...
__________________
Om mani padme hum
HerrUU is offline  
Oud 15 oktober 2004, 10:51   #204
james
Provinciaal Gedeputeerde
 
james's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 27 mei 2004
Berichten: 832
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door gm10
maar in het europa van de 6, DAAR lag brussel centraal
iedere stad ligt centraal tov de rest van de wereld
op het feit van de duur om een pakket van bvb een kantoor in ny te sturen naar een kantoor in parijs, wordt echter geen deftige tegenargumentatie gegeven.
brussel ligt nog steeds centraal in als je een economische wegeningfactor zou meerekenen.
en begin nu nie weer over de groei.
als ja van 1 naar 2 gaat is dat een stijging van 100%, als je van 100 naar 101 gaat is dat maar 1procent...
__________________
"i don't know with which weapons world war 3 will be fought, but world war 4 will be fought with sticks and bones" A.Einstein

You're only as old as the boys you feel
james is offline  
Oud 15 oktober 2004, 10:53   #205
james
Provinciaal Gedeputeerde
 
james's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 27 mei 2004
Berichten: 832
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door HerrUU
Misschien omdat Leipzig geen hoofdstad is??
So??
ook frankfurt(3), barcelona(6), milaan(9), munchen(10),... zijn geen hoofdsteden... ik zie 5 duitse steden, maar geen leipzig...
__________________
"i don't know with which weapons world war 3 will be fought, but world war 4 will be fought with sticks and bones" A.Einstein

You're only as old as the boys you feel
james is offline  
Oud 15 oktober 2004, 11:02   #206
HerrUU
Gouverneur
 
HerrUU's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 23 juli 2003
Berichten: 1.176
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door james
So??
ook frankfurt(3), barcelona(6), milaan(9), munchen(10),... zijn geen hoofdsteden... ik zie 5 duitse steden, maar geen leipzig...
Misschien daarom dat ze er subsidies krijgen vanwege het feit dat het een economisch achtergestelde regio is?

Trouwens, we spreken hier niet over een studie maar over een enquête. De resultaten ervan berusten op de PERCEPTIE van de ondervraagden over de ideale locatie voor hun bedrijf.

Zie trouwens niet in wat die lijst te maken heeft met de fout die GM10 maakte in zijn beredenering.
__________________
Om mani padme hum
HerrUU is offline  
Oud 15 oktober 2004, 12:26   #207
gm10
Eur. Commissievoorzitter
 
gm10's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 januari 2004
Locatie: London
Berichten: 8.988
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door HerrUU
Misschien daarom dat ze er subsidies krijgen vanwege het feit dat het een economisch achtergestelde regio is?

Trouwens, we spreken hier niet over een studie maar over een enquête. De resultaten ervan berusten op de PERCEPTIE van de ondervraagden over de ideale locatie voor hun bedrijf.

Zie trouwens niet in wat die lijst te maken heeft met de fout die GM10 maakte in zijn beredenering.
luister, een detail had ik fout, maar het was nog altijd bewijs tegen jouw stelling dat het er ABUSRD duur is
enige fundament voor die stelling ontbreekt vooalsnog

laat ons eerlijk zijn, DHL is maar matig geinteresseerd in Leipzig, anders waren ze het al lang afgetrapt
__________________
Toen de Antwerpenaar Hendrik Conscience in de negentiende eeuw zijn beklag maakte over ‘vreemdelingen’, bedoelde hij daarmee West-Vlaanderen.
gm10 is offline  
Oud 15 oktober 2004, 12:39   #208
HerrUU
Gouverneur
 
HerrUU's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 23 juli 2003
Berichten: 1.176
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door gm10
luister, een detail had ik fout, maar het was nog altijd bewijs tegen jouw stelling dat het er ABUSRD duur is
enige fundament voor die stelling ontbreekt vooalsnog

laat ons eerlijk zijn, DHL is maar matig geinteresseerd in Leipzig, anders waren ze het al lang afgetrapt
GM10, ik kan hier met jou nog dagen over doorgaan maar het nut hiervan ontgaat me. Vraag je dit eens af : waarom Leipzig en niet Frankfurt vb? Veel grotere luchthaven, veel meer capaciteit, ...

En waarom überhaupt Leipzig?

Trouwens, waarom ga je zo door op dat punt van immobilien? Ga eens loonkosten vergelijken, immobilien in LEIPZIG en Brussel (kom dus niet met andere steden af), tel de financiele voordelen die DHL in Leipzig krijgt, en vergelijk dit met de starre houding van onze regering die het nog niet eens kan worden over een pietlullig detail als het aantal nachtvluchten, we spreken immers maar over een stijging in aantal van enkele %. Dan is voor mij de kous wel af.

Wees er maar zeker van dat hun beslissing reeds lang geleden gemaakt werd. Dewelke dit is, daarover kunnen jij en ik discussieren tot we een punthoofd hebben maar enkel DHL weet het.
__________________
Om mani padme hum
HerrUU is offline  
Oud 15 oktober 2004, 15:41   #209
gm10
Eur. Commissievoorzitter
 
gm10's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 januari 2004
Locatie: London
Berichten: 8.988
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door HerrUU
GM10, ik kan hier met jou nog dagen over doorgaan maar het nut hiervan ontgaat me. Vraag je dit eens af : waarom Leipzig en niet Frankfurt vb? Veel grotere luchthaven, veel meer capaciteit, ...

En waarom überhaupt Leipzig?

Trouwens, waarom ga je zo door op dat punt van immobilien? Ga eens loonkosten vergelijken, immobilien in LEIPZIG en Brussel (kom dus niet met andere steden af), tel de financiele voordelen die DHL in Leipzig krijgt, en vergelijk dit met de starre houding van onze regering die het nog niet eens kan worden over een pietlullig detail als het aantal nachtvluchten, we spreken immers maar over een stijging in aantal van enkele %. Dan is voor mij de kous wel af.

Wees er maar zeker van dat hun beslissing reeds lang geleden gemaakt werd. Dewelke dit is, daarover kunnen jij en ik discussieren tot we een punthoofd hebben maar enkel DHL weet het.
het is simpel
Leipzig is herbeginnen, Zaventem is doorbouwen op iets dat werkt
financieel is het plaatje meer dan duidelijk

en waarom niet Frankfurt? wel, denk eens na
datgene waarvoor brussel zo verguisd wordt in vlaanderen, nachtvluchten verbieden, wel dat principe wordt in nagenoeg alle grote europese steden toegepast
__________________
Toen de Antwerpenaar Hendrik Conscience in de negentiende eeuw zijn beklag maakte over ‘vreemdelingen’, bedoelde hij daarmee West-Vlaanderen.

Laatst gewijzigd door gm10 : 15 oktober 2004 om 15:42.
gm10 is offline  
Oud 15 oktober 2004, 18:18   #210
groenejongen
Burger
 
groenejongen's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 20 november 2003
Locatie: Sint-Niklaas
Berichten: 118
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door HerrUU
en vergelijk dit met de starre houding van onze regering die het nog niet eens kan worden over een pietlullig detail als het aantal nachtvluchten, we spreken immers maar over een stijging in aantal van enkele %. .
Amai als dat voor jou een detail is, dan moet je er maar vrijwillig eens gaan wonen en slapen, dan zullen we de hele discussie met jou eens opnieuw doen.

Ik daag je uit, je houdt het nog geen maand vol!
__________________
De toekomst maken we nu!
Verbeter de wereld, begin bij jezelf
groenejongen is offline  
Oud 15 oktober 2004, 18:27   #211
MaaslandLuc
Lokaal Raadslid
 
MaaslandLuc's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 17 juni 2004
Locatie: Limburgs Maasland
Berichten: 344
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door groenejongen
Amai als dat voor jou een detail is, dan moet je er maar vrijwillig eens gaan wonen en slapen, dan zullen we de hele discussie met jou eens opnieuw doen.

Ik daag je uit, je houdt het nog geen maand vol!
Hedje in Haaaaselt ooch last van vlieeeeegers? Vinstermik.
__________________
Regenbuien schrobben straten, spoelen land en steden nat.
't Vuil en stof der democraten heeft zijn laatste kans gehad.
Tot de misten weer verdwijnen, uit het Dietse vergezicht.
Tot de zon ook hier zal schijnen, en ons land weer straalt in 't licht.
MaaslandLuc is offline  
Oud 15 oktober 2004, 18:32   #212
groenejongen
Burger
 
groenejongen's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 20 november 2003
Locatie: Sint-Niklaas
Berichten: 118
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door MaaslandLuc
Hedje in Haaaaselt ooch last van vlieeeeegers? Vinstermik.
Ich woon in Lanklaar, ich zen aat de stad verhuisd naar de rust van het maasland!
__________________
De toekomst maken we nu!
Verbeter de wereld, begin bij jezelf
groenejongen is offline  
Oud 15 oktober 2004, 18:35   #213
MaaslandLuc
Lokaal Raadslid
 
MaaslandLuc's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 17 juni 2004
Locatie: Limburgs Maasland
Berichten: 344
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door groenejongen
Ich woon in Lanklaar, ich zen aat de stad verhuisd naar de rust van het maasland!
Gotverdegotver. Weg zeg ich dich.
__________________
Regenbuien schrobben straten, spoelen land en steden nat.
't Vuil en stof der democraten heeft zijn laatste kans gehad.
Tot de misten weer verdwijnen, uit het Dietse vergezicht.
Tot de zon ook hier zal schijnen, en ons land weer straalt in 't licht.
MaaslandLuc is offline  
Oud 15 oktober 2004, 18:40   #214
carlos
Banneling
 
 
Geregistreerd: 23 februari 2004
Locatie: oostende
Berichten: 587
Standaard

Zij wisten toch bij voorbaat dat er vluchten waren, wanner zij aldaar zijn gaan wonen.
Nachtlawaai ! laat mij lachen.
carlos is offline  
Oud 15 oktober 2004, 18:41   #215
carlos
Banneling
 
 
Geregistreerd: 23 februari 2004
Locatie: oostende
Berichten: 587
Standaard

Volk en Staat ! Stormsoldaten ... Waar en wanneer hebben-wij dat ooit gehoord !
carlos is offline  
Oud 15 oktober 2004, 18:43   #216
MaaslandLuc
Lokaal Raadslid
 
MaaslandLuc's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 17 juni 2004
Locatie: Limburgs Maasland
Berichten: 344
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door carlos
Zij wisten toch bij voorbaat dat er vluchten waren, wanner zij aldaar zijn gaan wonen.
Nachtlawaai ! laat mij lachen.
Nondedju, dat ik Carlos nu nog eens gelijk ga moeten geven.
Carlos bij deze.
__________________
Regenbuien schrobben straten, spoelen land en steden nat.
't Vuil en stof der democraten heeft zijn laatste kans gehad.
Tot de misten weer verdwijnen, uit het Dietse vergezicht.
Tot de zon ook hier zal schijnen, en ons land weer straalt in 't licht.
MaaslandLuc is offline  
Oud 15 oktober 2004, 19:38   #217
Sunshine
Banneling
 
 
Sunshine's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 1 september 2004
Berichten: 1.173
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door carlos
Zij wisten toch bij voorbaat dat er vluchten waren, wanner zij aldaar zijn gaan wonen.
Nachtlawaai ! laat mij lachen.
Inderdaad, die klagende bewoners daar zijn niet meer dan vuile hypocrieten. Ze wisten op voorhand dat ze gingen wonen in een lawaaierige omgeving, dus ze moeten achteraf niet komen klagen, de lamzakken !
Sunshine is offline  
Oud 15 oktober 2004, 22:54   #218
Scarabaeida
Europees Commissaris
 
Geregistreerd: 10 oktober 2004
Locatie: Ekeren Donk
Berichten: 6.396
Standaard

Tevens ook kan je je huis ook isoleren tegen lawaaien van buitenaf. Ik snap niet dat men dáár niet over begint. De bouwwet moest gewoon strikter worden in Zaventem en zo'n geluidsisolatie overal verplichten daar. Tevens ook als de rest niet helpt, steek stoppen in je oren en zwijg voorgoed. België is werkelijk het enigste land waar men om niet geeft om de jobs van duizenden en tevens een luchthaven problemen vormt. Schiphol of Orly hebben dat niet. Best raar...
Scarabaeida is offline  
Oud 15 oktober 2004, 23:38   #219
gm10
Eur. Commissievoorzitter
 
gm10's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 januari 2004
Locatie: London
Berichten: 8.988
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Djeeuw
Tevens ook kan je je huis ook isoleren tegen lawaaien van buitenaf. Ik snap niet dat men dáár niet over begint. De bouwwet moest gewoon strikter worden in Zaventem en zo'n geluidsisolatie overal verplichten daar. Tevens ook als de rest niet helpt, steek stoppen in je oren en zwijg voorgoed. België is werkelijk het enigste land waar men om niet geeft om de jobs van duizenden en tevens een luchthaven problemen vormt. Schiphol of Orly hebben dat niet. Best raar...
check your facts
ik ken geen enkele grote europese stad waar nachtvluchten toegelaten zijn, ook niet bij schiphol of orly
__________________
Toen de Antwerpenaar Hendrik Conscience in de negentiende eeuw zijn beklag maakte over ‘vreemdelingen’, bedoelde hij daarmee West-Vlaanderen.

Laatst gewijzigd door gm10 : 15 oktober 2004 om 23:38.
gm10 is offline  
Oud 16 oktober 2004, 11:16   #220
Scarabaeida
Europees Commissaris
 
Geregistreerd: 10 oktober 2004
Locatie: Ekeren Donk
Berichten: 6.396
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door gm10
check your facts
ik ken geen enkele grote europese stad waar nachtvluchten toegelaten zijn, ook niet bij schiphol of orly
Wel, dan is die verplichte bouwwet op geluidsisolatie in Zaventem toch nog geen slecht gedacht. Ik ken nl. iemand die er woont met zo'n isolatie die er geen klagen van heeft België is gewoon het land waar het, als het op bouwen aankomt, een circus is. In Nederland zou men zoiets allang hebben kunnen overbruggen.

Weet u? Ik zou toch eens graag die klagers uit Zaventem in actie horen. Het is niet bepaald iets wat we vaak gezien hebben op onze televisie, noch in de krant in verhouding met al de rest. Ik vind echt de tewerkstelling van 3.000 mensen bij DHL Zaventem belangrijker dan de luxe van enkele klagende rijkeluismensen die klagen omdat ze 's avonds tijdens een barbeque geen gezellige bijeenkomst kunnen houden. Mijn sarcasme wil zeggen: "er zijn alternatieven".

Groeten.
Scarabaeida is offline  
 



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 09:49.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be