Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > DHL
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

DHL Alle discussies omtrent DHL kunnen hier, en enkel hier, terecht.

Bekijk resultaten enquête: Denkt u dat het Vlaams Blok de DHL-kwestie efficiënt kan oplossen?
Ja 63 38,65%
Neen 100 61,35%
Aantal stemmers: 163. Je mag niet stemmen in deze enquête

 
 
Discussietools
Oud 4 oktober 2004, 22:44   #81
Seba
Europees Commissaris
 
Geregistreerd: 5 september 2003
Berichten: 7.241
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door luc broes
De chartermaatschappijen hebben dat niet te willen. Zij moeten zich schikken naar het algemeen belang.
de overheid heeft vrije bedrijven als DHL niets te vertellen over wat ze al dan niet moeten doen dat niet bij wet is vastgelegd, en maar ook goed ook. Stel u de reactie van andere bedrijven maar eens voor indien de overheid zich even gaat moeien met het businessplan van DHL...
__________________
Voor homohuwelijk, homo-adoptie en vrije meningsuiting, dus:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Matthias Storme
als homofobie een misdaad wordt, dan leven we in een totalitaire staat
Seba is offline  
Oud 5 oktober 2004, 07:22   #82
k9
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 31 oktober 2003
Berichten: 10.341
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Het Skill Effect
Wat dan met een vlok dat verschilt in mening?
? Je bedoelt volk dat van mening verschilt? Die stemmen op een partij dat dichter bij hun standpunten staat? Toch logisch lijkt me?

Citaat:
Ik weet niet in hoeverre je dit dossier hebt gevolgd, maar er is althans overduidelijk een tegenstelling in meningen van het volk.
Of heb ik nu het fundamentele breekpunt van het blok blootgelegd?
Nee gewoon het feit dat we in een democatie leven .
__________________
"Voice or no voice, the people can always be brought to the bidding of the leaders. That is easy. All you have to do is tell them they are being attacked, and denounce the pacifists for lack of patriotism and exposing the country to greater danger. It works the same in any country."



-Hermann Goering (1893 - 1946)
Commander-in-Chief of the Luftwaffe, President of the Reichstag, Prime Minister of Prussia and Hitler's designated successor

The second in command of the Third Reich
k9 is offline  
Oud 5 oktober 2004, 07:36   #83
k9
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 31 oktober 2003
Berichten: 10.341
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Koenraad Maesschalck
Bij het Vlaams Blok weet men natuurlijk ook dat er in net volk twee verzuchtingen bestaan: behoud van werk tegenover nachtrust. De beste oplossing voor de kwestie is dus deze die maximaal met beide rekening houdt. Na de voorstellen van het Vlaams Blok eens gelezen te hebben, denk ik dat ze de juiste zaken aanbrengen.
Welke voorstellen? Je kan niet maximimaal de 2 doen want die staan mijnrecht tegenover elkaar, dat is juist de verkeerde veronderstelling van VB voostellen. Of je geeft de een of de andere maximaal of je vind een compromis meer is niet mogelijk.

Welke oplossing dus? Ik heb eens gezien op hun website maar buiten de gebruikelijk giftige retoriek vind ik weinig oplossing.

Citaat:
Bijvoorbeeld: waarom spreekt er niemand anders over het inperken van nachtelijke chartervluchten naar vakantiebestemmingen?
Omdat dat het probleem verplaatsten is en omdat niet doenbaar is? Maakt trouwens weinig uit want zelf al zou je alle charter nachtvluchten verplaatsten dan nog kom je er niet.
__________________
"Voice or no voice, the people can always be brought to the bidding of the leaders. That is easy. All you have to do is tell them they are being attacked, and denounce the pacifists for lack of patriotism and exposing the country to greater danger. It works the same in any country."



-Hermann Goering (1893 - 1946)
Commander-in-Chief of the Luftwaffe, President of the Reichstag, Prime Minister of Prussia and Hitler's designated successor

The second in command of the Third Reich
k9 is offline  
Oud 5 oktober 2004, 07:53   #84
Griffin
Eur. Commissievoorzitter
 
Griffin's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 12 januari 2004
Locatie: België, Nederland
Berichten: 9.987
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Seba
de overheid heeft vrije bedrijven als DHL niets te vertellen over wat ze al dan niet moeten doen dat niet bij wet is vastgelegd, en maar ook goed ook. Stel u de reactie van andere bedrijven maar eens voor indien de overheid zich even gaat moeien met het businessplan van DHL...
Als die van het Vlaams Blok al :ussrvlag: gaan doen, dan weet je zeker dat ze helemaal geen oplossing hebben voor het probleem.
__________________
Het is de NWO!
Eentje voor Pindar & co:
http://video.google.com/videoplay?docid=-3214024953129565561&hl=en-CA



en ook wel hilarisch is
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pindar Bekijk bericht
Ik weet er namelijk niet zoveel van namelijk, daar ik er nog helemaal niks over gelezen heb.
Ik quote mezelf niet vaak, maar deze vond ik toch de moeite:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Griffin Bekijk bericht
Filosofie is een beetje verdrinken op de rand van een plas water.
Griffin is offline  
Oud 5 oktober 2004, 08:35   #85
Extinct
Partijlid
 
Extinct's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 april 2004
Berichten: 227
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door k9
Een partij moet 1 standpunt hebben niet 100 over hetzelfde onderwerp, je hebt alleen 100 omdat je alle kiezers teglijk wil tevreden houden maar als puntje ooit bij paaltje komt kan je er maar 1 overhouden .


dit is typische oppositiepraat . Het maakt niet uit of iemand in de oppositie of niet zit hij moet zijn best doen om het land te regeren, daarvoor ben je verkozen, het VB hoeft dus niet ze MOET een oplossing vinden/mee helpen zoeken, als ze dat niet doet dan is ze onwaardig om in het parlement te zitten want daar doen ze daar niks.


Ja tuurlijk dat is het gevolg van regeren he.
Een partij moet inderdaad 1 standpunt hebben meer ik denk dat je hier de partij en volksvertegenwoordigers door elkaar haalt. Het is niet omdat de partij een bepaald standpunt heeft dat alle vertegenwoordigers dezelfde mening moeten delen. Die vertegenwoordigers zijn dan ook vrij om hun mening te verkondigen. Misschien is het voor sommigen een raar fenomeen dat ze niet worden teruggefloten zoals dissidente vertegenwoordiger van sommige andere partijen. Maar ja, democratie is buij sommige pertijen dan ook ver te zoeken.

En het is niet de taak van de oppositie om het land te regeren daar zijn de regerende partijen voor. De opositie moet tegengewicht vormen om ervoor te waken dat er geen onoverkomelijke fouten gemaakt worden. In deze kunnen ze dan oplossingen aanbieden, wat het VB ook doet. Maar bij definitie zijn alle moties en voorstellen van het VB slecht, racistisch, enz, enz... Tot men denkt dat het volk ze vergeten zijn om ze dan als eigen ideeen aan te brengen.
__________________
Democracy must be something more than two wolves and a sheep voting on what to have for dinner -- James Bovard
Extinct is offline  
Oud 5 oktober 2004, 08:52   #86
Het Skill Effect
Banneling
 
 
Het Skill Effect's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 mei 2003
Berichten: 7.917
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Koenraad Maesschalck
Ge kunt ze terugvinden op de website van het Vlaams Blok.
Probeer maar eens: (type "DHL" in de zoekmachine en je vindt.... Noppes!)
Het Skill Effect is offline  
Oud 5 oktober 2004, 08:55   #87
Het Skill Effect
Banneling
 
 
Het Skill Effect's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 mei 2003
Berichten: 7.917
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door k9
? Je bedoelt volk dat van mening verschilt? Die stemmen op een partij dat dichter bij hun standpunten staat? Toch logisch lijkt me?


Nee gewoon het feit dat we in een democatie leven .
Je snapt het niet!

Vlaams Blokkers uit het verre west vlaanderen zullen eerder voor DHL stemmen, Blokkertjes van de Noordrand zullen eerder aan hun nachtrust denken.


DUS: Ook binnen uw clubke gaat ge tegenstellingen tegenkomen, zeker als da clubke groteer en groter wordt. Ontkenning hiervan is zelfvernietiging!
Het Skill Effect is offline  
Oud 5 oktober 2004, 09:01   #88
k9
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 31 oktober 2003
Berichten: 10.341
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Extinct
Een partij moet inderdaad 1 standpunt hebben meer ik denk dat je hier de partij en volksvertegenwoordigers door elkaar haalt. Het is niet omdat de partij een bepaald standpunt heeft dat alle vertegenwoordigers dezelfde mening moeten delen. Die vertegenwoordigers zijn dan ook vrij om hun mening te verkondigen.
Ach kom niet met zo'n onzin af. Nee ik haal niks door elkaar het is simpel de partijtop == de partij. Als de partij iets zegt in een overzicht van hun standpunten voor de verkiezingen en de partijtop zegt iets anders enkele maanden later dan is er duidelijk iets mis want het gaat hier om dezelfde mensen die een bocht van 180 graden maken.

Nee ik heb nooit gezegd dat elke verkozene hetzelfde moet zeggen maar ene officieel standpunt en de partijtop (die dat officieel standpunt gemaakt hebben) moeten wel hetzelfde zeggen.
Citaat:
Misschien is het voor sommigen een raar fenomeen dat ze niet worden teruggefloten zoals dissidente vertegenwoordiger van sommige andere partijen. Maar ja, democratie is buij sommige pertijen dan ook ver te zoeken.
Partijen zoals de VLD geven inderdaad een verregaande vrijheid aan wat hun verkozenen kunnen/mogen zeggen maar het partijprogramma en wat de partijtop zegt komt overeen.

Als je denkt dat het VB een democratische partij is van opzet ben je blind/doof en heb je nog nooit iets van die partij gezien of gehoord.


Citaat:
En het is niet de taak van de oppositie om het land te regeren daar zijn de regerende partijen voor. De opositie moet tegengewicht vormen om ervoor te waken dat er geen onoverkomelijke fouten gemaakt worden. In deze kunnen ze dan oplossingen aanbieden, wat het VB ook doet.
Elke verkozenen heeft als taak het land te regeren, of hij nu in de oppositie zit of niet maakt niet uit .

Het VB rijkt oplossingen aan? Zeg dan eens welke oplossing ze hebben voor DHL en BHL? Op hun website zie ik niks en er komt nog minder zinnigs uit als ze aan het woord zijn.

Citaat:
Maar bij definitie zijn alle moties en voorstellen van het VB slecht, racistisch, enz, enz... Tot men denkt dat het volk ze vergeten zijn om ze dan als eigen ideeen aan te brengen.
tuurlijk
__________________
"Voice or no voice, the people can always be brought to the bidding of the leaders. That is easy. All you have to do is tell them they are being attacked, and denounce the pacifists for lack of patriotism and exposing the country to greater danger. It works the same in any country."



-Hermann Goering (1893 - 1946)
Commander-in-Chief of the Luftwaffe, President of the Reichstag, Prime Minister of Prussia and Hitler's designated successor

The second in command of the Third Reich
k9 is offline  
Oud 5 oktober 2004, 09:05   #89
k9
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 31 oktober 2003
Berichten: 10.341
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Het Skill Effect

DUS: Ook binnen uw clubke gaat ge tegenstellingen tegenkomen, zeker als da clubke groteer en groter wordt. Ontkenning hiervan is zelfvernietiging!
Mijn clubke ? denk je dat ik VB stemmer ben?
__________________
"Voice or no voice, the people can always be brought to the bidding of the leaders. That is easy. All you have to do is tell them they are being attacked, and denounce the pacifists for lack of patriotism and exposing the country to greater danger. It works the same in any country."



-Hermann Goering (1893 - 1946)
Commander-in-Chief of the Luftwaffe, President of the Reichstag, Prime Minister of Prussia and Hitler's designated successor

The second in command of the Third Reich
k9 is offline  
Oud 5 oktober 2004, 09:28   #90
Extinct
Partijlid
 
Extinct's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 april 2004
Berichten: 227
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door k9
Ach kom niet met zo'n onzin af. Nee ik haal niks door elkaar het is simpel de partijtop == de partij. Als de partij iets zegt in een overzicht van hun standpunten voor de verkiezingen en de partijtop zegt iets anders enkele maanden later dan is er duidelijk iets mis want het gaat hier om dezelfde mensen die een bocht van 180 graden maken.

Nee ik heb nooit gezegd dat elke verkozene hetzelfde moet zeggen maar ene officieel standpunt en de partijtop (die dat officieel standpunt gemaakt hebben) moeten wel hetzelfde zeggen.

Partijen zoals de VLD geven inderdaad een verregaande vrijheid aan wat hun verkozenen kunnen/mogen zeggen maar het partijprogramma en wat de partijtop zegt komt overeen.

Als je denkt dat het VB een democratische partij is van opzet ben je blind/doof en heb je nog nooit iets van die partij gezien of gehoord.



Elke verkozenen heeft als taak het land te regeren, of hij nu in de oppositie zit of niet maakt niet uit .

Het VB rijkt oplossingen aan? Zeg dan eens welke oplossing ze hebben voor DHL en BHL? Op hun website zie ik niks en er komt nog minder zinnigs uit als ze aan het woord zijn.


tuurlijk
Vertel me dan eens wat de standpunten waren voor de verkiezingen (met bronnen) en de standpunten nu. En geef ter vergelijking dan ook eens de standpunten van de andere partijen.

VLD een verregaande vrijheid geven? Sorry maar wie is er hier blind en doof. Ben je het debacle met Karel De Gucht vergeten misschien (om maar een voorbeeld te noemen). Ik herinner me trouwens nog zijn letterlijke woorden van een aantal jaren geleden vlak na de verkiezingen. "Al wie met het Vlaams Blok praat smijt ik buiten"

En neen niet elke verkozene heeft de taak het land te regeren. Zijn taak is het volk dat hem verkozen heeft vertegenwoordigen. Regeren is voor regerende partijen. Zover ik weet hebben oppositiepartijen niet veel in de pap te brokken als het op het regeerakkoord aankomt.

En als je wat verder kijkt dan je neus lang is en een betje moeite doet vind je vast de standpunten van het VB terug. Onder andere een link op de eerste pagina van deze post.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Het Skill Effect
Probeer maar eens: (type "DHL" in de zoekmachine en je vindt.... Noppes!)
inderdaad noppes omdat de engine stuk is

[font=MS Sans Serif]Could not find search database
Contact the administrator of this site.[/font]


[font=MS Sans Serif]probeer "vlaams" eens te zoeken....ook noppes[/font]
__________________
Democracy must be something more than two wolves and a sheep voting on what to have for dinner -- James Bovard
Extinct is offline  
Oud 5 oktober 2004, 09:47   #91
k9
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 31 oktober 2003
Berichten: 10.341
Standaard

[font=Arial][size=2]
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Extinct
Vertel me dan eens wat de standpunten waren voor de verkiezingen (met bronnen) en de standpunten nu.
[/size]
[size=2]Simpel uitzending Ter zake vorige week . Pamfletten uitgedeelt door het VB in de noordrand waarop stond geen extra nachtvluchten en het afbouwen van het nachtlawaai. [/size]
[size=2][/size]
[size=2]Nu heb ik de partij top al enkele keren horen zeggen dat ze DHL moeten geven wat ze willen. [/size]
[size=2][/size]
[size=2][/size]
[size=2]
Citaat:
[/size]
[size=2]En geef ter vergelijking dan ook eens de standpunten van de andere partijen.[/size]
[size=2]
[/size]
[size=2][/size]
[size=2]Waarom? Alle: ecolo: voor de verkiezingen tegen nachtvluchten, na de verkiezingen tegen nachtvluchten. [/size]
[size=2][/size]
[size=2]
Citaat:
[/size]
[size=2]VLD een verregaande vrijheid geven? Sorry maar wie is er hier blind en doof. Ben je het debacle met Karel De Gucht vergeten misschien (om maar een voorbeeld te noemen).
[/size]
[size=2][/size]
[size=2]Je snapt toch het verschil tussen vrijheid van mening en het indienen van wetwijzigingen nadat je eigen partij gevraagd had dat niet te doen? [/size]
[size=2]Om bij je voorbeeld te blijven had de gucht een voorstel gedaan was er niks gebeurt, nu heeft hij echter actie genomen en dat is iets compleet anders.[/size]
[size=2][/size]
[size=2]Neem eerder als voorbeeld het initiatief van enkele VLD jongeren tegen het migrantenstemrecht, opgelost met een stemming . Ooit al zoiets gezien in het VB? Daar kunnen ze zelf nog niet kiezen wie hun voorzitter is, ze hadden er 1 voor het leven die zijn opvolger heeft aangeduid [/size]
[size=2][/size]
[size=2]
Citaat:
[/size]
[size=2] Ik herinner me trouwens nog zijn letterlijke woorden van een aantal jaren geleden vlak na de verkiezingen. "Al wie met het Vlaams Blok praat smijt ik buiten"[/size]
[size=2]
[/size]
[size=2][/size]
[size=2]Doodnormaal, de standpunten van de VLD en het VB liggen te ver uit elkaar.[/size]
[size=2][/size]
[size=2]
Citaat:
[/size]
[size=2]En neen niet elke verkozene heeft de taak het land te regeren. Zijn taak is het volk dat hem verkozen heeft vertegenwoordigen. Regeren is voor regerende partijen. Zover ik weet hebben oppositiepartijen niet veel in de pap te brokken als het op het regeerakkoord aankomt.
[/size]
[size=2]Je beseft toch wat een democratie is? [/size]
[size=2][/size]
[size=2]Wat denk je dat iemand van de oppositie moet doen de hele dag daar zitten? [/size]
[size=2][/size]
[size=2]Nee iemand van de oppositie moet oplossingen zoeken voor de problemen van het land (=regeren) daarvoor is hij verkozen door het volk . Als hij oplossingen aandraagt en die geraken er niet door is dat niet zijn probleem want hij heeft zijn werk gedaan. [/size]
[size=2][/size]
[size=2]De hele dag kritiek geven op de regering en proberen alles zo moeilijk mogelijk te maken voor die regering is dus niet de taak van een verkozene maar dat is wel wat het VB(en nog enkele andere partijen) doet vooral. [/size]
[size=2][/size]
[size=2]
Citaat:
[/size]
[size=2]En als je wat verder kijkt dan je neus lang is en een betje moeite doet vind je vast de standpunten van het VB terug. Onder andere een link op de eerste pagina van deze post.
[/size]
[size=2][/size]
[size=2]Je bedoelt deze ?[/size]
[size=2][/size]
Artikel 1
Artikel 2
[size=2][/size]
[size=2]Laat me eens zien: charter en lijnvluchten verplaatsen naar andere luchthavens of naar de dag en betere spreiding. [/size]
[size=2][/size]
[size=2]Hmm voor de spreiding heb je het akkoord van brussel nodig, en die verplaatsing is practisch en economisch niet doenbaar voor de charter en mijn maatschapijen[/size]
[size=2][/size]
[size=2]Leuk voorstel van het VB het slaagt op niks maar echt verbaasd ben ik daar niet van. [/size]
[size=2][/size]
[size=2][/size]
[/font]
__________________
"Voice or no voice, the people can always be brought to the bidding of the leaders. That is easy. All you have to do is tell them they are being attacked, and denounce the pacifists for lack of patriotism and exposing the country to greater danger. It works the same in any country."



-Hermann Goering (1893 - 1946)
Commander-in-Chief of the Luftwaffe, President of the Reichstag, Prime Minister of Prussia and Hitler's designated successor

The second in command of the Third Reich
k9 is offline  
Oud 5 oktober 2004, 10:11   #92
Het Skill Effect
Banneling
 
 
Het Skill Effect's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 mei 2003
Berichten: 7.917
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door k9
Mijn clubke ? denk je dat ik VB stemmer ben?
Zelfs in de lokale duivenclub van Mopertingen zijn tegengestelde meningen.

IK ken niet iedere forumgebruiker hier, dus heb misschien te snel conclusies getrokken.

Het gaat echter niet zozeer over het blok zelf of niet, maar wel over de tegengestelde meningen die je OVERAL zal tegenkomen, dus OOK bij het blok.
Het Skill Effect is offline  
Oud 5 oktober 2004, 10:14   #93
Het Skill Effect
Banneling
 
 
Het Skill Effect's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 mei 2003
Berichten: 7.917
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Extinct
inderdaad noppes omdat de engine stuk is

[font=MS Sans Serif]Could not find search database
Contact the administrator of this site.[/font]


[font=MS Sans Serif]probeer "vlaams" eens te zoeken....ook noppes[/font]
Het is erg gesteld met het blok als je zelfs "vlaams" niet kan vinden!

Het enige standpunt van het blok waar je iets mee kan, is de chartervluchten verplaatsen. Of die verplaatsing ook naar een luchthaven in Wallonië mag gebeuren weet ik echter niet.
Verder hoor je weinig over hoe je de rest moet spreiden, over de aard van de toestellen die DHL zal gebruiken,...

Met één punt vul je geen dossier hé.
Het Skill Effect is offline  
Oud 5 oktober 2004, 10:15   #94
Extinct
Partijlid
 
Extinct's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 april 2004
Berichten: 227
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door k9
[font=Arial][size=2]Simpel uitzending Ter zake vorige week . Pamfletten uitgedeelt door het VB in de noordrand waarop stond geen extra nachtvluchten en het afbouwen van het nachtlawaai. [/size]

[size=2]Nu heb ik de partij top al enkele keren horen zeggen dat ze DHL moeten geven wat ze willen. [/size]




[size=2]
Het ene sluit het andere niet uit als men uitgaat van een maximale spreiding, dus ook boven brussel. Maar vermits dit onmogelijk is omdat brussel het niet toelaat.
Zeg dan eens : hoe lossen ecolo en CDH dit probleem op?
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door k9
[/size][size=2]Waarom? Alle: ecolo: voor de verkiezingen tegen nachtvluchten, na de verkiezingen tegen nachtvluchten. [/size]
Alle omdat volgens jouw definitie alle partijen mee regeren.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door k9



[size=2]Je snapt toch het verschil tussen vrijheid van mening en het indienen van wetwijzigingen nadat je eigen partij gevraagd had dat niet te doen? [/size]
[size=2]Om bij je voorbeeld te blijven had de gucht een voorstel gedaan was er niks gebeurt, nu heeft hij echter actie genomen en dat is iets compleet anders.[/size]

[size=2]Neem eerder als voorbeeld het initiatief van enkele VLD jongeren tegen het migrantenstemrecht, opgelost met een stemming . Ooit al zoiets gezien in het VB? Daar kunnen ze zelf nog niet kiezen wie hun voorzitter is, ze hadden er 1 voor het leven die zijn opvolger heeft aangeduid [/size]
Was het geen officieel standpunt van de VLD "NOOIT migrantenstemrecht" De Gucht werd dus vriendelijk verzocht af te treden om dit standpunt uit te voeren (over bochten van 180° gesproken)

Inderdaad een vaste voorzitter is misschien niet democratisch maar dit wil niet zeggen dat het er intern niet democratisch aan kan toegaan (of dit zo is of niet laat ik in het midden)

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door k9



[size=2]Doodnormaal, de standpunten van de VLD en het VB liggen te ver uit elkaar.[/size]
Onzin, de standpunten van de VLD en het VB liggen absoluut niet te ver uit elkaar. Moest je SP en VB zeggen tot daartoe.
En daarbij wat maakt het uit. Is dit een normale democratische beslissing van een voorzitter om leden uit de partij te zetten omdat ze met een andere partij praten?
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door k9


[size=2]Je beseft toch wat een democratie is? [/size]

[size=2]Wat denk je dat iemand van de oppositie moet doen de hele dag daar zitten? [/size]

[size=2]Nee iemand van de oppositie moet oplossingen zoeken voor de problemen van het land (=regeren) daarvoor is hij verkozen door het volk . Als hij oplossingen aandraagt en die geraken er niet door is dat niet zijn probleem want hij heeft zijn werk gedaan. [/size]

[size=2]De hele dag kritiek geven op de regering en proberen alles zo moeilijk mogelijk te maken voor die regering is dus niet de taak van een verkozene maar dat is wel wat het VB(en nog enkele andere partijen) doet vooral.[/size]
[size=2]
Als men het niet akkoord is met de voorstellen van andere vertegenwoordigers moet men hier kritiek op geven.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door k9
[/size][size=2]Je bedoelt deze ?[/size]

Artikel 1
Artikel 2

[size=2]Laat me eens zien: charter en lijnvluchten verplaatsen naar andere luchthavens of naar de dag en betere spreiding. [/size]

[size=2]Hmm voor de spreiding heb je het akkoord van brussel nodig, en die verplaatsing is practisch en economisch niet doenbaar voor de charter en mijn maatschapijen[/size]

[size=2]Leuk voorstel van het VB het slaagt op niks maar echt verbaasd ben ik daar niet van. [/size]


[/font]
Maar een verplaatsing van DHL naar Bierset of Leipzig is dan wel praktisch en economisch doenbaar.
__________________
Democracy must be something more than two wolves and a sheep voting on what to have for dinner -- James Bovard
Extinct is offline  
Oud 5 oktober 2004, 10:15   #95
k9
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 31 oktober 2003
Berichten: 10.341
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Het Skill Effect
Het gaat echter niet zozeer over het blok zelf of niet, maar wel over de tegengestelde meningen die je OVERAL zal tegenkomen, dus OOK bij het blok.
Daar ging het hem niet over, waar het wel over ging is dat het verkiezingsstandpunt en het standpunt van de partij top hetzelfde moet zijn. Meningsverschillen in een partij kunnen maar er mag maar 1 officieel partijstandpunt zijn niet 2 of meer .
__________________
"Voice or no voice, the people can always be brought to the bidding of the leaders. That is easy. All you have to do is tell them they are being attacked, and denounce the pacifists for lack of patriotism and exposing the country to greater danger. It works the same in any country."



-Hermann Goering (1893 - 1946)
Commander-in-Chief of the Luftwaffe, President of the Reichstag, Prime Minister of Prussia and Hitler's designated successor

The second in command of the Third Reich
k9 is offline  
Oud 5 oktober 2004, 10:36   #96
Turkje
Eur. Commissievoorzitter
 
Turkje's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 23 juli 2003
Berichten: 9.858
Standaard

Het Blok in de regering zou de problemen kunnen oplossen, maar doet het niet.


Ik verklaar me nader:

1. Het Blok is tegen een verdere uitbreiding van de nachtvluchten. Hiermee zitten ze dus op één lijn met de Brusselse regering, in tegenstelling tot de huidige Vlaamse meederheidspartijen. Een akkoord is dus zeker te bereiken.

2. De vraag is echter of het Blok zomaar een akkoord zou willen met de Brusselse regering. Mijn antwoord daarop luidt "neen", omdat het Blok eerder teert op conflict dan op consensus. En dan denk ik vooral aan de "billijke spreiding" der nachtvluchten die voor problemen kan zorgen.

Hoe het Blok zou reageren op de bonden bij DHL en op de luchthaven in het algemeen omwille van het eerste principiële "njet" op de vraag tot uitbreiding, is ook niet echt te voorspellen (een Freddy van Gaever bvb. zou zich daar toch niet gelukkig bij voelen).
__________________
Out of the blue, into the black
Turkje is offline  
Oud 5 oktober 2004, 11:19   #97
ancapa
Secretaris-Generaal VN
 
ancapa's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 oktober 2003
Locatie: Vlaams Brabant
Berichten: 20.121
Stuur een bericht via MSN naar ancapa
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door NVG
Zeer simpel. Dit dossier is een economisch dossier. Wetende dat het Vlaams Blok géén enkele economische specialist in haar rangen heeft en het onderdeel economie in het programma zo'n 5 regeltjes uitmaakt hebben ze geen oog voor dit dossier.

Ten tweede zit het Vlaams Blok in de oppositie en aan het DHL dossier werken betekent dat je een kant moet kiezen ofwel een consensus moet sluiten. In ieder geval zulle er altijd enkele omwonenden ofwel arbeiders van DHL misnoegd zijn en het Blok de rug toekeren dus doen ze lekker opportunistisch en doen ze alsof DHL niet bestaat. Ze reppen er met geen woord over en kunnen zo ook niemand tegen de schenen schoppen.

M.a.w. een opportunistische en typisch VB'se oppervlakkige houding in dit dossier, en wij zouden moeten aannemen dat ze het kunnen oplossen? Komaan zeg....
kan die pakjes niet gratis spa is altijd stom-doof-blind geweest voor de voorstellen van het Vlaams Blok... een programma heeft het ook al niet... tenzij je 304 BLz niet genoeg vindt
__________________
Stop het geknoei ! Vlaanderen op eigen kracht ! Volk wordt staat. Vlaanderen mijn land. Vlaanderen onafhankelijk. Gedaan met geven en toegeven ! 12 miljard euro Vlaams geld in Vlaamse handen ! Mooie woorden zijn zelden waar, ware woorden zijn zelden mooi. "Niets lijkt zo op fascisten als de huidige antifascisten. Nultolerantie is een begin, rechtbank het einde. "De mening van een moslim heet geloofsovertuiging, die van een Vlaming is racisme.
ancapa is offline  
Oud 5 oktober 2004, 11:22   #98
Griffin
Eur. Commissievoorzitter
 
Griffin's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 12 januari 2004
Locatie: België, Nederland
Berichten: 9.987
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ancapa
kan die pakjes niet gratis spa is altijd stom-doof-blind geweest voor de voorstellen van het Vlaams Blok... een programma heeft het ook al niet... tenzij je 304 BLz niet genoeg vindt
Joehoe, waar blijft DE oplossing van het Blok? :ussrvlag:
__________________
Het is de NWO!
Eentje voor Pindar & co:
http://video.google.com/videoplay?docid=-3214024953129565561&hl=en-CA



en ook wel hilarisch is
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pindar Bekijk bericht
Ik weet er namelijk niet zoveel van namelijk, daar ik er nog helemaal niks over gelezen heb.
Ik quote mezelf niet vaak, maar deze vond ik toch de moeite:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Griffin Bekijk bericht
Filosofie is een beetje verdrinken op de rand van een plas water.
Griffin is offline  
Oud 5 oktober 2004, 11:25   #99
Extinct
Partijlid
 
Extinct's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 april 2004
Berichten: 227
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Griffin
Joehoe, waar blijft DE oplossing van het Blok? :ussrvlag:
Joehoe, waar blijft de oplossing van de andere partijen...
__________________
Democracy must be something more than two wolves and a sheep voting on what to have for dinner -- James Bovard
Extinct is offline  
Oud 5 oktober 2004, 11:27   #100
k9
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 31 oktober 2003
Berichten: 10.341
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Turkje
Het Blok in de regering zou de problemen kunnen oplossen, maar doet het niet.


Ik verklaar me nader:

1. Het Blok is tegen een verdere uitbreiding van de nachtvluchten. Hiermee zitten ze dus op één lijn met de Brusselse regering, in tegenstelling tot de huidige Vlaamse meederheidspartijen. Een akkoord is dus zeker te bereiken.
Neen, gisteren nog het VB horen zeggen dat ze dhl moeten geven wat ze willen. Dat wil dus zeggen meer dan 6000 extra vluchten voor DHL .

Brussel wil minder nachtvluchten laat staan 6000 extra. De oplossing van het VB: chartervluchten verplaatsen is er geen want dat willen die niet en is practisch en economisch voor hen zelfmoord.
__________________
"Voice or no voice, the people can always be brought to the bidding of the leaders. That is easy. All you have to do is tell them they are being attacked, and denounce the pacifists for lack of patriotism and exposing the country to greater danger. It works the same in any country."



-Hermann Goering (1893 - 1946)
Commander-in-Chief of the Luftwaffe, President of the Reichstag, Prime Minister of Prussia and Hitler's designated successor

The second in command of the Third Reich
k9 is offline  
 



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 12:30.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be