Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Godsdienst en levensovertuiging
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Godsdienst en levensovertuiging In dit forum kan je discussiëren over diverse godsdiensten en levensovertuigingen.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 2 oktober 2004, 09:23   #1
Raf
Secretaris-Generaal VN
 
Raf's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 maart 2003
Berichten: 53.640
Standaard Knettergek katholiek kopstuk komt "kuis" klaar

Paus bepleit kuisheid als middel om aids te bestrijden



Paus Johannes Paulus II roept eens te meer op om aids te bestrijden door kuisheid en een 'correcte seksualiteit'. De boodschap van de geestelijke leider werd zopas naar aanleiding van de Wereldziekendag werd gepubliceerd. 'Om aids op een verantwoorde manier te bestrijden, moet men preventief te werk gaan door de bevolking respect bij te brengen voor het heilige leven en de praktijk van een correcte seksualiteit', vindt de paus, die zich steeds fel verzette tegen het gebruik van voorbehoedsmiddelen. 'Hoewel het aantal infecties dat veroorzaakt wordt door transfusies met besmet bloed, vooral dan tijdens de zwangerschap, talrijk is, blijft het aantal besmettingen dat te wijten is aan seksueel contact toch het grootst', luidt het verder. De paus zegt ook dat 'de conflicten die momenteel ontelbare regio's in Afrika verwoesten de tussenkomst van hulporganisaties erg bemoeilijken'. Hij vraagt dan ook aan de regeringen en autoriteiten om aan hun burgers correcte en duidelijke informatie te verlenen over de ziekte en steunt de internationale hulporganisaties om hun initiatieven nog te versterken. Verder dankt Johannes Paulus II de farmabedrijven die zich engageren om tegen lage prijzen geneesmiddelen ter beschikking te stellen.
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Demper Bekijk bericht
Een blote mannenkont is pure kunst.
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme"
Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging."

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door duveltje382 Bekijk bericht
Als daar ne knappe gast zit mss,lieft met een strak kontje ......
De langverwachte outing van duveltje382
Raf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 oktober 2004, 09:41   #2
Musketo
Banneling
 
 
Musketo's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 september 2004
Locatie: Frankfurt
Berichten: 5.408
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Raf
Paus bepleit kuisheid als middel om aids te bestrijden



Paus Johannes Paulus II roept eens te meer op om aids te bestrijden door kuisheid en een 'correcte seksualiteit'. De boodschap van de geestelijke leider werd zopas naar aanleiding van de Wereldziekendag werd gepubliceerd. 'Om aids op een verantwoorde manier te bestrijden, moet men preventief te werk gaan door de bevolking respect bij te brengen voor het heilige leven en de praktijk van een correcte seksualiteit', vindt de paus, die zich steeds fel verzette tegen het gebruik van voorbehoedsmiddelen. 'Hoewel het aantal infecties dat veroorzaakt wordt door transfusies met besmet bloed, vooral dan tijdens de zwangerschap, talrijk is, blijft het aantal besmettingen dat te wijten is aan seksueel contact toch het grootst', luidt het verder. De paus zegt ook dat 'de conflicten die momenteel ontelbare regio's in Afrika verwoesten de tussenkomst van hulporganisaties erg bemoeilijken'. Hij vraagt dan ook aan de regeringen en autoriteiten om aan hun burgers correcte en duidelijke informatie te verlenen over de ziekte en steunt de internationale hulporganisaties om hun initiatieven nog te versterken. Verder dankt Johannes Paulus II de farmabedrijven die zich engageren om tegen lage prijzen geneesmiddelen ter beschikking te stellen.
Zou die wereldvreemde bejaarde niet beter aftreden. Dan krijgen we misschien nog eens een paus met een echte boodschap.
Musketo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 oktober 2004, 09:43   #3
Raf
Secretaris-Generaal VN
 
Raf's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 maart 2003
Berichten: 53.640
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Musketo
Zou die wereldvreemde bejaarde niet beter aftreden. Dan krijgen we misschien nog eens een paus met een echte boodschap.
Aftreden? Hij moest verdorie opgesloten worden in de donkerste kerker wegens misdaden tegen de menselijkheid!
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Demper Bekijk bericht
Een blote mannenkont is pure kunst.
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme"
Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging."

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door duveltje382 Bekijk bericht
Als daar ne knappe gast zit mss,lieft met een strak kontje ......
De langverwachte outing van duveltje382
Raf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 oktober 2004, 09:49   #4
Musketo
Banneling
 
 
Musketo's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 september 2004
Locatie: Frankfurt
Berichten: 5.408
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Raf
Aftreden? Hij moest verdorie opgesloten worden in de donkerste kerker wegens misdaden tegen de menselijkheid!
Nou nee da's er ook over. 't Is gewoon triest om die man aan het werk te zien.
Musketo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 oktober 2004, 10:04   #5
Raf
Secretaris-Generaal VN
 
Raf's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 maart 2003
Berichten: 53.640
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Musketo
Nou nee da's er ook over. 't Is gewoon triest om die man aan het werk te zien.
Er over? Nee, dat vind ik niet. Iemand die moedwillig zoveel doden heeft veroorzaakt, verdient voor mijn part de kogel.
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Demper Bekijk bericht
Een blote mannenkont is pure kunst.
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme"
Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging."

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door duveltje382 Bekijk bericht
Als daar ne knappe gast zit mss,lieft met een strak kontje ......
De langverwachte outing van duveltje382
Raf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 oktober 2004, 10:22   #6
Musketo
Banneling
 
 
Musketo's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 september 2004
Locatie: Frankfurt
Berichten: 5.408
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Raf
Er over? Nee, dat vind ik niet. Iemand die moedwillig zoveel doden heeft veroorzaakt, verdient voor mijn part de kogel.
Rechtstreekse doden of doden ten gevolge van zijn anti-voorbehoedsmiddelen campagne?
Musketo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 oktober 2004, 10:24   #7
Raf
Secretaris-Generaal VN
 
Raf's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 maart 2003
Berichten: 53.640
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Musketo
Rechtstreekse doden of doden ten gevolge van zijn anti-voorbehoedsmiddelen campagne?
Dat komt op hetzelfde neer.
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Demper Bekijk bericht
Een blote mannenkont is pure kunst.
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme"
Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging."

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door duveltje382 Bekijk bericht
Als daar ne knappe gast zit mss,lieft met een strak kontje ......
De langverwachte outing van duveltje382
Raf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 oktober 2004, 10:30   #8
Vlaanderen Boven
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Vlaanderen Boven's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 8 mei 2003
Locatie: Leuven, Vlaanderen
Berichten: 12.732
Standaard

Waarom pakken ze niets een keer een jonge, viriele paus?

Of tenminste iemand die er niet uit ziet als iemand die half in een coma ligt?
Vlaanderen Boven is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 oktober 2004, 10:31   #9
Raf
Secretaris-Generaal VN
 
Raf's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 maart 2003
Berichten: 53.640
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vlaanderen Boven
Waarom pakken ze niets een keer een jonge, viriele paus?

Of tenminste iemand die er niet uit ziet als iemand die half in een coma ligt?
Jah, zo'n sexy latino bink in een strakke maillot! Je zal de kerken nogal zien volstromen
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Demper Bekijk bericht
Een blote mannenkont is pure kunst.
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme"
Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging."

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door duveltje382 Bekijk bericht
Als daar ne knappe gast zit mss,lieft met een strak kontje ......
De langverwachte outing van duveltje382
Raf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 oktober 2004, 11:09   #10
Griffin
Eur. Commissievoorzitter
 
Griffin's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 12 januari 2004
Locatie: België, Nederland
Berichten: 9.987
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vlaanderen Boven
Waarom pakken ze niets een keer een jonge, viriele paus?

Of tenminste iemand die er niet uit ziet als iemand die half in een coma ligt?
Omdat God momenteel een beetje kreupel is?
__________________
Het is de NWO!
Eentje voor Pindar & co:
http://video.google.com/videoplay?docid=-3214024953129565561&hl=en-CA



en ook wel hilarisch is
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pindar Bekijk bericht
Ik weet er namelijk niet zoveel van namelijk, daar ik er nog helemaal niks over gelezen heb.
Ik quote mezelf niet vaak, maar deze vond ik toch de moeite:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Griffin Bekijk bericht
Filosofie is een beetje verdrinken op de rand van een plas water.
Griffin is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 oktober 2004, 11:19   #11
Thomas Hx
Minister-President
 
Geregistreerd: 1 juli 2002
Locatie: Waregem
Berichten: 4.701
Stuur een bericht via MSN naar Thomas Hx
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Raf
Er over? Nee, dat vind ik niet. Iemand die moedwillig zoveel doden heeft veroorzaakt, verdient voor mijn part de kogel.
Fout, Je moet dat in de juiste context zien. De paus zegt : " geen voorbehoedsmiddellen gebruiken " Hij zegt dit in de context van dat iedere goede katholiek eigenlijk in gans zijn leven maar 1 keer seks met een vrouw/man heeft. Meer bepaald haar/zijn vrouw/man. Als die seks dan ook nog is enkel in teken moet staan van het nageslacht... Dan is er bitter weinig kans dat je aids krijgt. Als iedereen zich dan ook werkelijk bij zijn echtgenoot houdt en geen seks voor het huwelijk heeft... Dan is er bitter weinig kans op aids.
__________________
christelijke humanist en centrum-democraat
Thomas Hx is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 oktober 2004, 11:22   #12
Musketo
Banneling
 
 
Musketo's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 september 2004
Locatie: Frankfurt
Berichten: 5.408
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Thomas Heynderickx
Fout, Je moet dat in de juiste context zien. De paus zegt : " geen voorbehoedsmiddellen gebruiken " Hij zegt dit in de context van dat iedere goede katholiek eigenlijk in gans zijn leven maar 1 keer seks met een vrouw/man heeft. Meer bepaald haar/zijn vrouw/man. Als die seks dan ook nog is enkel in teken moet staan van het nageslacht... Dan is er bitter weinig kans dat je aids krijgt. Als iedereen zich dan ook werkelijk bij zijn echtgenoot houdt en geen seks voor het huwelijk heeft... Dan is er bitter weinig kans op aids.
Dat toont weer maar eens aan hoe hedendaags het wereldbeeld van de paus wel is ...
Musketo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 oktober 2004, 11:33   #13
Raf
Secretaris-Generaal VN
 
Raf's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 maart 2003
Berichten: 53.640
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Thomas Heynderickx
Fout, Je moet dat in de juiste context zien. De paus zegt : " geen voorbehoedsmiddellen gebruiken " Hij zegt dit in de context van dat iedere goede katholiek eigenlijk in gans zijn leven maar 1 keer seks met een vrouw/man heeft. Meer bepaald haar/zijn vrouw/man. Als die seks dan ook nog is enkel in teken moet staan van het nageslacht... Dan is er bitter weinig kans dat je aids krijgt. Als iedereen zich dan ook werkelijk bij zijn echtgenoot houdt en geen seks voor het huwelijk heeft... Dan is er bitter weinig kans op aids.
Fout! Je moet dat in de maatschappelijke realiteit zien, niet in het compleet verouderd en achterhaald wereldbeeld van een kwaadaardig oud ventje. Hij heeft niet het recht om dergelijke voorschriften aan zijn volgelingen op te leggen in de wetenschap dat quasi NIEMAND nog op die manier leeft.
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Demper Bekijk bericht
Een blote mannenkont is pure kunst.
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme"
Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging."

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door duveltje382 Bekijk bericht
Als daar ne knappe gast zit mss,lieft met een strak kontje ......
De langverwachte outing van duveltje382
Raf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 oktober 2004, 12:52   #14
Supe®Staaf
Secretaris-Generaal VN
 
Supe®Staaf's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 juni 2002
Berichten: 43.125
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Thomas Heynderickx
Hij zegt dit in de context van dat iedere goede katholiek eigenlijk in gans zijn leven maar 1 keer seks met een vrouw/man heeft. Meer bepaald haar/zijn vrouw/man.
Je kan monogaam leven, maar dan met die partner slechts één keer sex hebben.........
Dat lijkt me zelfs voor een goede katholiek enorm ascetisch.

Citaat:
Als die seks dan ook nog is enkel in teken moet staan van het nageslacht...
Met slechts één ritje op de paardemolen voorhanden, zal de wereldbevolking snel gedecimeerd zijn.
Wat zeg ik?
Gehalveerd, zoniet geannihileerd.
Maar goed, mij niet gelaten.
Het lijkt me alleszins een vreedzame oplossing voor overbevolking.

Citaat:
Dan is er bitter weinig kans dat je aids krijgt.
Nog minder kans dat je een nageslacht krijgt.

Citaat:
Als iedereen zich dan ook werkelijk bij zijn echtgenoot houdt en geen seks voor het huwelijk heeft... Dan is er bitter weinig kans op aids.
Als mijn tante kloten had, dan was het mijn nonkel.
__________________
Voor Vorstelijke salarissen..Voor Vrijheid van meningsuiting En Voor Rechtstreekse democratie
Supe®Staaf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 oktober 2004, 16:59   #15
labyrinth
Eur. Commissievoorzitter
 
labyrinth's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 27 juni 2004
Locatie: SchoonPlaneet
Berichten: 9.907
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Raf
Paus bepleit kuisheid als middel om aids te bestrijden



Paus Johannes Paulus II roept eens te meer op om aids te bestrijden door kuisheid en een 'correcte seksualiteit'. De boodschap van de geestelijke leider werd zopas naar aanleiding van de Wereldziekendag werd gepubliceerd. 'Om aids op een verantwoorde manier te bestrijden, moet men preventief te werk gaan door de bevolking respect bij te brengen voor het heilige leven en de praktijk van een correcte seksualiteit', vindt de paus, die zich steeds fel verzette tegen het gebruik van voorbehoedsmiddelen. 'Hoewel het aantal infecties dat veroorzaakt wordt door transfusies met besmet bloed, vooral dan tijdens de zwangerschap, talrijk is, blijft het aantal besmettingen dat te wijten is aan seksueel contact toch het grootst', luidt het verder. De paus zegt ook dat 'de conflicten die momenteel ontelbare regio's in Afrika verwoesten de tussenkomst van hulporganisaties erg bemoeilijken'. Hij vraagt dan ook aan de regeringen en autoriteiten om aan hun burgers correcte en duidelijke informatie te verlenen over de ziekte en steunt de internationale hulporganisaties om hun initiatieven nog te versterken. Verder dankt Johannes Paulus II de farmabedrijven die zich engageren om tegen lage prijzen geneesmiddelen ter beschikking te stellen.
Wat is een correcte seksualiteit ?
Heeft de paus er een handleiding bij gegeven ?
__________________
TOEKOMSTGERICHT tegen zinloos geweld en voor verantwoord ondernemen. VREDE en toekomst voor allen
Het Universum, de Evolutie en Spiritualiteit zijn één .
Als God bestaat is hij universeel en zijn alle godsdiensten, religies en filosofiën in de evolutie van de mensheid allicht een onderdeel.
labyrinth is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 oktober 2004, 20:44   #16
labyrinth
Eur. Commissievoorzitter
 
labyrinth's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 27 juni 2004
Locatie: SchoonPlaneet
Berichten: 9.907
Standaard

En je kan je zelfs afvragen of het verantwoord is in onze tijd, met de huidige overbevolking, religie en het " ga, en vermenigvuldig u......" principe vooral in de derdewereldlanden verder te predikken. Zou het aanbevelen van voorbehoedsmiddelen NU niet een betere manier zijn om God te dienen, gods schepping behoeden voor een groter onheil.....

Voorbehoedsmiddelen zijn niet alleen goed tegen aids maar ook tegen de overbevolking die de aarde en de mens bedreigt. In 2050 zouden we naar de 9 miljard mensen groeien.... We zijn nu reeds met 6 miljard dienaars.....
__________________
TOEKOMSTGERICHT tegen zinloos geweld en voor verantwoord ondernemen. VREDE en toekomst voor allen
Het Universum, de Evolutie en Spiritualiteit zijn één .
Als God bestaat is hij universeel en zijn alle godsdiensten, religies en filosofiën in de evolutie van de mensheid allicht een onderdeel.
labyrinth is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 oktober 2004, 22:39   #17
groentje
Minister-President
 
groentje's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 12 september 2002
Locatie: Land van Kokanje
Berichten: 5.318
Standaard

Ik vond bisschop Tutu niet slecht: een goede gelovige vrijt slechts met zijn/haar (hetero)partner. Maar als je je daar niet aan houdt, aub, use a condom!
__________________
Ik heb geen auto, ik heb zelfs geen bewijs om ermee te mogen rijden, maar ik heb nog nooit een vrouw horen klagen dat ik te laat gekomen ben. Dat vinden ze meestal leuk, een man die meer dan zeven minuten over de rit doet. Beetje tragisch grappig eigenlijk hoe sneller de mensheid wil vooruit raken, hoe meer ze vast komt te zitten in zichzelf en files en te dikke puree.
Jeroen Boone
groentje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 oktober 2004, 23:24   #18
de Vexille
Parlementsvoorzitter
 
de Vexille's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 23 februari 2004
Berichten: 2.430
Standaard

Heel wat straffe en vooral verontwaardigde reacties...
Maar laat ons eens even nadenken over wat er hier eigenlijk gezegd wordt...

Om AIDS effectief uit de wereld te helpen zijn er eigenlijk maar 3 mogelijkheden:

1. Wachten op de medische wetenschap om een effectief vaccin te ontwikkelen; blijkt iets langer te duren dan oorspronkelijk werd ingeschat.

2. De hele gemeenschap sensibiliseren voor het gebruik van condooms ("veilig vrijen"). Moeilijk, want enerzijds de boodschap geven dat mensen gerust zoveel mogen van bil gaan als ze maar willen (m.a.w. je volstrekt onthouden van enige waardering van seksualiteit) én hen dan tegelijk zo'n ijzeren zelfdiscipline proberen bij te brengen, blijkt in de praktijk niet echt te lukken. In het Westen (het "ontwikkelde" westen, weet u wel?) zien we dat er constante doorgedreven sensibiliseringscampagnes nodig zijn of anders gaat het geheid weer de verkeerde kant op... Hoe moet je dat dan in de derde wereld gaan aanpakken? Bovendien ooit al eens nagedacht over de tonnen condooms die je dagelijks effectief tot bij de bevolking moet zien te krijgen gedurende vele tientallen jaren om enig verschil te merken? Ik vrees dat "het condoom" in de strijd tegen AIDS in Afrika niet meer is dan een illusie... Maar overtuig me gerust van het tegendeel hoor...

3. De "mentaliteitswijziging"... Ja, dan weten we allemaal waar we het over hebben, nietwaar? Seks alleen binnen een duurzame, zinvolle relatie. Het proberen bijbrengen van een stuk verantwoordelijkheidszin én een stuk zelfcontrole. Tja, dan moet je uiteraard "waarderend" gaan werken en de echo's uit de jaren '70 van de "vrije liefde" (het consensuele model: alles kan mits de partners het ermee eens zijn) wel gaan afwijzen. En dat vinden sommigen dan weer niet "correct" genoeg of zelfs reactionair. Terwijl het eigenlijk de enige uitweg is, dat weten ook de experten ("maar ja..." en dan volgt het obligate ophalen van de schouders).

Je mag me altijd nog een vierde oplossing proberen te verkopen hoor... feel free.

En dan nu over naar de Paus... Eigenlijk pleit hij voor die "derde weg"; seks alleen binnen een zinvolle, duurzame relatie. Binnen de christelijke leer staat zoiets voor "het huwelijk"... je kan dat naar believen gaan afzwakken, maar "the general idea" is wel duidelijk én niet meer dan logisch. En dan komen we tenslotte bij het échte pijnpunt: seksualiteit die slechts zin heeft als ze gericht is op voortplanting. En ja, dat is ook voor de overtuigde gelovigen een moeilijk te verteren standpunt. De Kerk moet zich hierover zeer dringend bezinnen, want seksualiteit is op zich een essentieel ingrediënt binnen een "duurzame en zinvolle relatie"... Hier ligt dan meteen ook de opening naar het accepteren van homoseksuele relaties als "zinvol" en het ontwikkelen van een ethisch standpunt rond gezinsplanning dat meer in lijn is met de maatschappelijke / demografische / culturele realiteit (en niet enkel die van de jongste 50 jaar, maar die van de jongste 1.500 jaar!). Hier liggen geen geloofspunten, maar een aantal zeer oude dogmatische stellingen waar de RKK nooit van losgekomen is. De Anglikaanse kerk heeft daar duidelijk minder moeite mee gehad.

En dan nu de kers op de taart... De Kerk wordt hier in een aantal posts opgevoerd als een massamoordenaar... Klinkt leuk, maar is er natuurlijk compleet naast, gelet op het feit dat "condooms" de mensheid in deze niet gaan redden (zie hoger), maar zelfs kunnen leiden tot een bevestiging van de "verkeerde" mentaliteit (doe maar aan, maar gebruik een rubbertje). Dus wie is hier eigenlijk de massamoordenaar in de derde wereld als het op AIDS-preventie aankomt? Think twice...

En het gaat natuurlijk niet alleen om AIDS, maar ook over andere SOA's die in de jongste 30 jaar een griezelige opgang hebben gemaakt in het Westen. Lees er de verslagen van de Wereldgezondheidsorganisatie maar eens op na; zelfs de zeldzame ziekten zoals Syfilis tieren weer welig...

Hoe verander je dan de mentaliteit? Wel, niet met wetten en reglementen of censuur etc... die tijd hebben we gehad (gelukkig maar). Maar door vooral meer waarderend op te treden in de campagnes, in de media, in het onderwijs, etc... Of denken jullie dat 14 of 16 -jarigen reeds in staat zijn om op een evenwichtige manier in een "duurzame, stabiele relatie" te stappen?

Een poging om binnen deze thread eens te komen tot een constructieve en minder sloganeske benadering van één van de meest onderschatte problemen van deze tijd...
__________________
[font=Trebuchet MS]Et in Arcadia ego[/font]

Laatst gewijzigd door de Vexille : 2 oktober 2004 om 23:25.
de Vexille is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 oktober 2004, 23:35   #19
Alvader
Staatssecretaris
 
Geregistreerd: 30 mei 2003
Berichten: 2.694
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Raf
Fout! Je moet dat in de maatschappelijke realiteit zien, niet in het compleet verouderd en achterhaald wereldbeeld van een kwaadaardig oud ventje. Hij heeft niet het recht om dergelijke voorschriften aan zijn volgelingen op te leggen in de wetenschap dat quasi NIEMAND nog op die manier leeft.
Als vanaf morgen nog quasi niemand tolerant leeft tgov homo's en homoseksualiteit, wat ga je dan roepen Raf ??
__________________
Geef toe dat het toch wel vreemd is dat er een éénmalige som van 10 miljard volstaat om de gevolgen van een uitzonderlijk zware natuurramp te verhelpen, terwijl met een jarenlange donatie van dezelfde som, nog geen bal vooruitgegaan werd geboekt in een streekje dat, vergeleken bij de rampgebieden in Azië, maar een speldekopje groot is....
Alvader is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 oktober 2004, 08:33   #20
Musketo
Banneling
 
 
Musketo's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 september 2004
Locatie: Frankfurt
Berichten: 5.408
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Alvader
Als vanaf morgen nog quasi niemand tolerant leeft tgov homo's en homoseksualiteit, wat ga je dan roepen Raf ??
Hoe is deze vraag relevant?
Musketo is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 06:38.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be