Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Godsdienst en levensovertuiging
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Godsdienst en levensovertuiging In dit forum kan je discussiëren over diverse godsdiensten en levensovertuigingen.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 4 oktober 2004, 22:22   #41
Raf
Secretaris-Generaal VN
 
Raf's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 maart 2003
Berichten: 53.640
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Thomas Heynderickx
hehehe, nogmaals: ik steun de boodschap van de paus niet. Ik leg ze u uit. Omdat u ze gewoon verkeerd verstaat. Ik zeg u dat u zijn mededelingen in een grote context moet zien. Je kan hem geen ongelijk geven dat geen seks -> geen aids is. Wat niet wilt zeggen dat dit een maatschappelijke realiteit is. Maar het is nu eenmaal zo... Geen seks -> geen aids. Meer wil ik niet zeggen.

Voor de rest bevorder ik het gebruik van condooms
En ik probeer je duidelijk te maken dat de oplossing van de paus geen oplossing is. Je kan de mensen proberen diets te maken dat ze voorzichtig moeten zijn en als het effe kan niet van partner wisselen als van onderbroek, maar tegen mensen gaan zeggen dat ze kuis moeten leven, is je reinste onzin. zeker als het om mensen gaat die het hebben van veel vrouwen en veel kinderen als een "rijkdom" beschouwen. Bij zulke mensen een mentaliteitswijziging tot stand brengen, is een werk van zéér lange duur. Ze hebben dus in de eerste plaats nood aan preventie en bewustmaking en ZEKER niet aan een bende ouwe fossielen die hen komen vertellen dat ze niet in de hemel zullen komen als ze neuken met een condoom of dat zo'n condoom toch zinloos is omdat het het hiv-virus niet kan tegenhouden. Dat staat in mijn ogen op hetzelfde niveau als de toverdokters die hen influisteren dat ze met een maagd moeten neuken om van aids te genezen en die zo een golf van verkrachtingen van kleuters en zelfs babies veroorzaakt hebben.

Natuurlijk krijg je geen aids als je geen seks hebt. Je krijgt ook geen longkanker als je niet ademt, maar probeer JIJ de mensen er maar eens toe te bewegen om niet meer te ademen...
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Demper Bekijk bericht
Een blote mannenkont is pure kunst.
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme"
Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging."

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door duveltje382 Bekijk bericht
Als daar ne knappe gast zit mss,lieft met een strak kontje ......
De langverwachte outing van duveltje382
Raf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 oktober 2004, 08:16   #42
Bhairav
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Bhairav's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 juli 2004
Berichten: 18.931
Standaard

Ik vind dat Madonna paus moet worden.
Bhairav is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 oktober 2004, 08:40   #43
Geertje
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geertje's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 6 september 2004
Locatie: Hoofdstad der holbewoners waar de Schelde op z'n mooist is en de gevangenen nog vrij rondlopen
Berichten: 13.284
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bhairav
Ik vind dat Madonna paus moet worden.


Dat ik daar zelf niet aan gedacht heb.
Geertje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 oktober 2004, 11:59   #44
Thomas Hx
Minister-President
 
Geregistreerd: 1 juli 2002
Locatie: Waregem
Berichten: 4.701
Stuur een bericht via MSN naar Thomas Hx
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Raf
En ik probeer je duidelijk te maken dat de oplossing van de paus geen oplossing is. Je kan de mensen proberen diets te maken dat ze voorzichtig moeten zijn en als het effe kan niet van partner wisselen als van onderbroek, maar tegen mensen gaan zeggen dat ze kuis moeten leven, is je reinste onzin. zeker als het om mensen gaat die het hebben van veel vrouwen en veel kinderen als een "rijkdom" beschouwen. Bij zulke mensen een mentaliteitswijziging tot stand brengen, is een werk van zéér lange duur. Ze hebben dus in de eerste plaats nood aan preventie en bewustmaking en ZEKER niet aan een bende ouwe fossielen die hen komen vertellen dat ze niet in de hemel zullen komen als ze neuken met een condoom of dat zo'n condoom toch zinloos is omdat het het hiv-virus niet kan tegenhouden. Dat staat in mijn ogen op hetzelfde niveau als de toverdokters die hen influisteren dat ze met een maagd moeten neuken om van aids te genezen en die zo een golf van verkrachtingen van kleuters en zelfs babies veroorzaakt hebben.

Natuurlijk krijg je geen aids als je geen seks hebt. Je krijgt ook geen longkanker als je niet ademt, maar probeer JIJ de mensen er maar eens toe te bewegen om niet meer te ademen...
hehehehe,

Ik ben er van overtuigd dat er mensen zijn die nog nooit seks hebben gehad. maar kom.... Voor mij zijn die daarom niet minderwaardig. Voor u blijkbaar wel?

Het feit is dat u zich van de mededeling van de paus niks moet aantrekken. Want u bent niet katholiek. Aangezien u er ook vanuit gaat dat niemand nog katholiek is en deze boodschap achterhaald is zal niemand die opvolgen. Dus over wat bent u nu eigenlijk aan het zeveren? U maakt zelf van een boodschap een discussie waarvan je zelf zegt dat ze belachelijk is en eigenlijk achterhaald is. Maar je vestigt zelf de aandacht erop. Laat iedereen zeggen wat hij/zij wilt... we leven in een Vrij europa... Laat dat zo. Geloof wie jij wilt, volg wie jij wilt ect.
__________________
christelijke humanist en centrum-democraat
Thomas Hx is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 oktober 2004, 12:16   #45
Raf
Secretaris-Generaal VN
 
Raf's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 maart 2003
Berichten: 53.640
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Thomas Heynderickx
hehehehe,

Ik ben er van overtuigd dat er mensen zijn die nog nooit seks hebben gehad. maar kom.... Voor mij zijn die daarom niet minderwaardig. Voor u blijkbaar wel?
Wat is dat voor een onnozele opmerking? Ten eerste weet ik best dat er mensen zijn die nog nooit seks hebben gehad. Ten tweede heb ik op geen enkele manier laten blijken dat ik die mensen minderwaardig zou vinden. Ten derde doet die opmerking hier niet eens terzake, of denk jij misschien dat er veel van die mensen die nog nooit seks hebben gehad in Afrika terug te vinden zijn, waar de aids-epidemie monsterlijke proporties begint aan te nemen? Dan mag jij me eens even uitleggen hoe die mensen volgens jou ziek zijn geworden...

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Thomas Heynderickx
Het feit is dat u zich van de mededeling van de paus niks moet aantrekken. Want u bent niet katholiek. Aangezien u er ook vanuit gaat dat niemand nog katholiek is en deze boodschap achterhaald is zal niemand die opvolgen. Dus over wat bent u nu eigenlijk aan het zeveren? U maakt zelf van een boodschap een discussie waarvan je zelf zegt dat ze belachelijk is en eigenlijk achterhaald is. Maar je vestigt zelf de aandacht erop. Laat iedereen zeggen wat hij/zij wilt... we leven in een Vrij europa... Laat dat zo. Geloof wie jij wilt, volg wie jij wilt ect.
Ook deze opmerking is geheel naast de kwestie. Ik ben me er ten zeerste van bewust dat de uitspraken van de paus geen enkele invloed hebben op mijn privé-leven, maar daar gaat het hier toch helemaal niet over! Het gaat om die mensen in Afrika, die - zoals je zelf zei - wèl de uitspraken van de paus ter harte nemen. Ik zal niet zeggen dat zijn woorden de rechtstreekse oorzaak zijn van het feit dat men de epidemie daar maar niet onder controle krijgt, maar het zal er zeker toe bijgedragen hebben. Kijk eens wat verder dan je eigen achtertuin!
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Demper Bekijk bericht
Een blote mannenkont is pure kunst.
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme"
Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging."

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door duveltje382 Bekijk bericht
Als daar ne knappe gast zit mss,lieft met een strak kontje ......
De langverwachte outing van duveltje382
Raf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 oktober 2004, 12:25   #46
de Vexille
Parlementsvoorzitter
 
de Vexille's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 23 februari 2004
Berichten: 2.430
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Raf
Ook deze opmerking is geheel naast de kwestie. Ik ben me er ten zeerste van bewust dat de uitspraken van de paus geen enkele invloed hebben op mijn privé-leven, maar daar gaat het hier toch helemaal niet over! Het gaat om die mensen in Afrika, die - zoals je zelf zei - wèl de uitspraken van de paus ter harte nemen. Ik zal niet zeggen dat zijn woorden de rechtstreekse oorzaak zijn van het feit dat men de epidemie daar maar niet onder controle krijgt, maar het zal er zeker toe bijgedragen hebben. Kijk eens wat verder dan je eigen achtertuin!
Hmmmm.... blijkbaar nemen ze dan enkel "sommige" uitspraken ter harte en andere niet, anders was AIDS nooit zo'n probleem geworden.

En nogmaals, met condooms alleen ga je in Afrika niet veel uitrichten; het logistieke probleem alleen al is daarvoor veel te groot. En daar komen die "andere uitspraken" op de proppen; deze die men in Afrika blijkbaar niet ter harte neemt...

Maar goed, ik ben het er dus ook niet mee eens dat er "in the field" een actieve ontmoedigingspolitiek tegen het condoomgebruik gevoerd wordt door sommige religieuze kopstukken. Maar om nu meteen te gaan spreken over massamoord... is zeer sterk overroepen toch.
__________________
[font=Trebuchet MS]Et in Arcadia ego[/font]
de Vexille is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 oktober 2004, 12:36   #47
Raf
Secretaris-Generaal VN
 
Raf's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 maart 2003
Berichten: 53.640
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door de Vexille
Hmmmm.... blijkbaar nemen ze dan enkel "sommige" uitspraken ter harte en andere niet, anders was AIDS nooit zo'n probleem geworden.
Tja, hypocrisie en katholicisme gaan nu eenmaal hand in hand; niet alleen in Afrika overigens...

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door de Vexille
En nogmaals, met condooms alleen ga je in Afrika niet veel uitrichten; het logistieke probleem alleen al is daarvoor veel te groot. En daar komen die "andere uitspraken" op de proppen; deze die men in Afrika blijkbaar niet ter harte neemt...
Daar waren we het al over eens, dacht ik.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door de Vexille
Maar goed, ik ben het er dus ook niet mee eens dat er "in the field" een actieve ontmoedigingspolitiek tegen het condoomgebruik gevoerd wordt door sommige religieuze kopstukken. Maar om nu meteen te gaan spreken over massamoord... is zeer sterk overroepen toch.
"Een overdrijving is een nijdig geworden waarheid." [size=1](Kahlil Gibral) [/size]
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Demper Bekijk bericht
Een blote mannenkont is pure kunst.
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme"
Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging."

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door duveltje382 Bekijk bericht
Als daar ne knappe gast zit mss,lieft met een strak kontje ......
De langverwachte outing van duveltje382
Raf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 oktober 2004, 13:17   #48
Thomas Hx
Minister-President
 
Geregistreerd: 1 juli 2002
Locatie: Waregem
Berichten: 4.701
Stuur een bericht via MSN naar Thomas Hx
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Raf
Wat is dat voor een onnozele opmerking? Ten eerste weet ik best dat er mensen zijn die nog nooit seks hebben gehad. Ten tweede heb ik op geen enkele manier laten blijken dat ik die mensen minderwaardig zou vinden. Ten derde doet die opmerking hier niet eens terzake, of denk jij misschien dat er veel van die mensen die nog nooit seks hebben gehad in Afrika terug te vinden zijn, waar de aids-epidemie monsterlijke proporties begint aan te nemen? Dan mag jij me eens even uitleggen hoe die mensen volgens jou ziek zijn geworden...

Ook deze opmerking is geheel naast de kwestie. Ik ben me er ten zeerste van bewust dat de uitspraken van de paus geen enkele invloed hebben op mijn privé-leven, maar daar gaat het hier toch helemaal niet over! Het gaat om die mensen in Afrika, die - zoals je zelf zei - wèl de uitspraken van de paus ter harte nemen. Ik zal niet zeggen dat zijn woorden de rechtstreekse oorzaak zijn van het feit dat men de epidemie daar maar niet onder controle krijgt, maar het zal er zeker toe bijgedragen hebben. Kijk eens wat verder dan je eigen achtertuin!
ok. Blij dat je nu erkent dat Afrika dus wel katholiek is . Daar wou ik eigenlijk naar toe . Nuja, ik ben van mening dat als ze de naar mijn inziens onrealitischte eis van de paus om u te onthouden van seks geen aids gaan oplopen, of er moet al bloedcontact zijn. Het is best mogelijk dat die mensen dat ook wel degelijk opvolgen. De (onozele) regeltjes van geen seks voor het huwelijk enz..

Maar men kan niet ontkennen dat deze regels ook aids vermijden...

Maar als je dan toch de "regels" overtreedt, gebruikt dan een condoom
__________________
christelijke humanist en centrum-democraat
Thomas Hx is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 oktober 2004, 13:18   #49
Thomas Hx
Minister-President
 
Geregistreerd: 1 juli 2002
Locatie: Waregem
Berichten: 4.701
Stuur een bericht via MSN naar Thomas Hx
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Raf
Tja, hypocrisie en katholicisme gaan nu eenmaal hand in hand; niet alleen in Afrika overigens...

[size=1] [/size]
Dat is uw mening.
__________________
christelijke humanist en centrum-democraat
Thomas Hx is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 oktober 2004, 16:20   #50
groentje
Minister-President
 
groentje's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 12 september 2002
Locatie: Land van Kokanje
Berichten: 5.318
Standaard

Ach, man, dat heeft toch niets te maken met deze discussie? Heb je geen argumenten meer, dat je je moet verlagen tot dergelijke schimpen?
__________________
Ik heb geen auto, ik heb zelfs geen bewijs om ermee te mogen rijden, maar ik heb nog nooit een vrouw horen klagen dat ik te laat gekomen ben. Dat vinden ze meestal leuk, een man die meer dan zeven minuten over de rit doet. Beetje tragisch grappig eigenlijk hoe sneller de mensheid wil vooruit raken, hoe meer ze vast komt te zitten in zichzelf en files en te dikke puree.
Jeroen Boone
groentje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 oktober 2004, 16:35   #51
Thomas Hx
Minister-President
 
Geregistreerd: 1 juli 2002
Locatie: Waregem
Berichten: 4.701
Stuur een bericht via MSN naar Thomas Hx
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door groentje
Ach, man, dat heeft toch niets te maken met deze discussie? Heb je geen argumenten meer, dat je je moet verlagen tot dergelijke schimpen?
euh, neen. Ik ga geen honderd keer herhalen wat ik denk en vind hé . Ik heb jullie proberen de visie van de paus een beetje te verduidelijken en die in een context te plaatsen.

Voor de rest ben ik het met jullie eens. Ik zelf ben voor het bevorderen van condooms. Maar ik probeer altijd mensen te verstaan waarom ze iets zeggen...

Moest iedereen dat doen, dat zou heel wat onnodige ruzies/oorlogen in de wereld oplossen.
__________________
christelijke humanist en centrum-democraat
Thomas Hx is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 oktober 2004, 16:33   #52
Dr. Bos. Herz.
Partijlid
 
Dr. Bos. Herz.'s schermafbeelding
 
Geregistreerd: 2 juni 2004
Locatie: Westhoek
Berichten: 257
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vlaanderen Boven
Waarom pakken ze niets een keer een jonge, viriele paus?

Of tenminste iemand die er niet uit ziet als iemand die half in een coma ligt?
Omdat ze dan zelfst ook zeer waarschijnelijkst gaan buitenvliegen, hé.
__________________

Laatst gewijzigd door Dr. Bos. Herz. : 7 oktober 2004 om 16:34.
Dr. Bos. Herz. is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 11:44.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be