Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 16 oktober 2017, 15:26   #21
marie daenen
Banneling
 
 
Geregistreerd: 2 december 2013
Berichten: 35.535
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door pajoske Bekijk bericht
Werk genoeg voor wie iets te bieden heeft aan een werkgever. Maar sommigen van uw generatie hebben precies altijd wel een uitvlucht om niet te moeten werken.

Dt-fouten maken is geen doodzonde. Maar het geeft wel geen goede indruk. En al zeker niet wanneer je gaat solliciteren.

PS Enkele weken geleden was ik op bedrijfsbezoek. Die werkgever heeft méér dan 40 openstaande vacatures, en is genoodzaakt personeel (aan Belgische lonen) uit het buitenland te halen.
Hewel, Pajoske, waarschijnlijk nooit verwacht maar hier geef ik u geen honderd maar zelfs tweehonder procent gelijk...
marie daenen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 oktober 2017, 15:36   #22
korvo
Gouverneur
 
korvo's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 22 juli 2004
Locatie: Zoniënwoud
Berichten: 1.446
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Thuleander Bekijk bericht
Beste babyboomer,

Het is uw generatie die de jobs heeft versluist naar lageloonlanden, het is uw generatie die de deuren heeft opengezet voor miljoenen volksvijandige vreemdelingen, het is uw generatie die slapend rijk werd doordat hun huizen en bouwgronden sinds 1975 vertienvoudigd zijn in waarde, het is uw generatie die op 58 jaar met pensioen ging, het is uw generatie die het geld, de grondstoffen, de natuur, de moraal en de tradities door de schijtpot gesjast hebben om uw grenzeloos materialisme en egoïsme bot te vieren.

En nu alles leeg en op is gaat ge de generatie van nu, voor wie er geen werk is, een pensioensysteem in de nek duwen dat enkel gebaseerd is op aantal gewerkte jaren.

Val zo rap mogelijk dood aub.

Dat is al één dik pensioen minder.
Spijtig dat de huidige generatie politici de cojones mist om een oplossing voor dit probleem te vinden. Dedecker heeft alleszins gelijk; er dient zo snel mogelijk overgestapt te worden naar een gelijk basispensioen voor iedereen dat wordt opgebouwd op basis van (eigen) kapitalisatie, eventueel met een verplichte 2e pijler. Repartitie kan enkel voor zorgbehoevenden.
korvo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 oktober 2017, 16:14   #23
brother paul
Secretaris-Generaal VN
 
brother paul's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 23 mei 2007
Berichten: 34.097
Standaard

jean marie for president
brother paul is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 oktober 2017, 16:18   #24
brother paul
Secretaris-Generaal VN
 
brother paul's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 23 mei 2007
Berichten: 34.097
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door korvo Bekijk bericht
Spijtig dat de huidige generatie politici de cojones mist om een oplossing voor dit probleem te vinden. Dedecker heeft alleszins gelijk; er dient zo snel mogelijk overgestapt te worden naar een gelijk basispensioen voor iedereen dat wordt opgebouwd op basis van (eigen) kapitalisatie, eventueel met een verplichte 2e pijler. Repartitie kan enkel voor zorgbehoevenden.
Och je kan alle ambtenaren hun pensioen gelijkschakelen met de privé. Die wet kan niet langer zijn dan één lijntje...

En dan mogen alle ambtenaren staken, dan maak je een tweede wetje dat alle werklozen alleen een inkomen krijgen als ze werken bij de overheid, dus de werkloosheid in huidige vorm schaf je af... Dat is dan tweede lijntje

En ik denk dat ik klaar zou zijn met regeren. Begrotingsprobleem opgelost, economie zou terug opveren. Iedereen kontent want ze verdienen allemaal meer bij de staat dan door te doppen. Alle ambtenaren die te lang staken dank je dan af, want die zijn dan ook goed om aan den dop te zitten, want dat zijn precies diegene die bewijzen dat ze nutteloos werk doen, ofwel in een diploma monopolie zitten.
brother paul is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 oktober 2017, 17:03   #25
ViveLaBelgique
Secretaris-Generaal VN
 
ViveLaBelgique's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 16 januari 2011
Berichten: 38.726
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door korvo Bekijk bericht
Spijtig dat de huidige generatie politici de cojones mist om een oplossing voor dit probleem te vinden. Dedecker heeft alleszins gelijk; er dient zo snel mogelijk overgestapt te worden naar een gelijk basispensioen voor iedereen dat wordt opgebouwd op basis van (eigen) kapitalisatie, eventueel met een verplichte 2e pijler. Repartitie kan enkel voor zorgbehoevenden.
Waar stelt JM Dedecker dat er naar een gelijk basispensioen voor iedereen op basis van (eigen) kapitalisatie met eventueel verplichte tweede pijler dient te worden overgestapt ?
__________________
ViveLaBelgique is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 oktober 2017, 17:03   #26
andev
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 2 februari 2004
Berichten: 23.507
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anna List Bekijk bericht
als ge BDW in de gemeenteraadsverkiezingen '18 echt wilt raken moet ge voor SAMEN gaan!

ge kunt het altijd verzwijgen voor iedereen nog hé

ik heb mij het dilemma bespaard en ben weggetrokken uit Antwerpen
Gaat Antwerpen een betere toekomst tegemoet met Samen ipv NVA?
andev is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 oktober 2017, 17:25   #27
korvo
Gouverneur
 
korvo's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 22 juli 2004
Locatie: Zoniënwoud
Berichten: 1.446
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ViveLaBelgique Bekijk bericht
Waar stelt JM Dedecker dat er naar een gelijk basispensioen voor iedereen op basis van (eigen) kapitalisatie met eventueel verplichte tweede pijler dient te worden overgestapt ?
Hij stelt dat er naar een kapitalisatiestelsel dient overgestapt te worden. De rest heeft hij (of was het iemand anders?) elders gezegd - ik sta alleszins achter dergelijke methode.
korvo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 oktober 2017, 17:48   #28
kelt
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 29 juli 2004
Berichten: 32.833
Standaard

Kort:

CD&V,SpA .,..en zelfs PvdAzijn het probleem.

Met alle andere partijen in Vlaanderen zie ik een ombouw van het pensioenstelsel,zelfs met terugwerkende kracht mogelijk.
__________________
Hij die zijn denken verandert wanneer het bewijs voorligt levert ontegensprekelijk het bewijs dat hij denkt.

Laatst gewijzigd door kelt : 16 oktober 2017 om 17:49.
kelt is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 16 oktober 2017, 18:14   #29
ViveLaBelgique
Secretaris-Generaal VN
 
ViveLaBelgique's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 16 januari 2011
Berichten: 38.726
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door korvo Bekijk bericht
Hij stelt dat er naar een kapitalisatiestelsel dient overgestapt te worden.
Bron ?
__________________
ViveLaBelgique is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 oktober 2017, 18:39   #30
epicurist_dirk
Staatssecretaris
 
epicurist_dirk's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 maart 2003
Berichten: 2.989
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door korvo Bekijk bericht
Hij stelt dat er naar een kapitalisatiestelsel dient overgestapt te worden. De rest heeft hij (of was het iemand anders?) elders gezegd - ik sta alleszins achter dergelijke methode.
Jean-Marie Dedecker werd door alle partijen, pers en tv steeds negatief aangepakt omdat hij steeds de beerputten durfde bloot leggen zoals nu weer.

Al de partijen preken over het pensioen maar er daadwerkelijk niet aan doen dat voor de toekomst eerlijk en betaalbaar blijft gebeurd niet! Komt door decennia omgekochte uit electoraal politiek belang!

Die massa omgekochte die ze niet willen tegen het harnas jagen bang om hun zitjes in het parlement te verliezen! De zitjes die ze verkregen door omkoping kiesvee, waar Wallonië het grootste voorbeeld van is!!!

De omgekochte die Agalev-Groen-Ecolo en PVDA nu wil overpakken met hangmat beloftes!!!

Natuurlijk omgekocht als kiesvee, want hoe kan het anders dat na decennia goed beleid van links en CD&V-cdH het gemiddeld pensioen van een ambtenaar 2.635 euro per maand bedraagt, dat van een werknemer 1.207 en van een zelfstandige 807 euro. Terwijl mensen die werken in de privé steeds omschreven worden als de rijke door linkse partijen, het meest met opgedrongen solidariteit sociale bijdrage betaalden/betalen en er het minst voor terug krijgen!

ambtenaar 2.635 euro per maand .... de spin dokter praat van links en hun vakbonden dat iedereen zou moeten krijgen wat ambtenaar is en sprookje, Net door die hoge omkoop pensioenen is het geld op!!!! Hoe gaat men dat dan aan iedereen geven, dat win for live pensioen??? zelfs in Venezuela met petrol uit hun grond lukt het niet!!!!

Terwijl wijl ook de meeste armoede terug te vinden is bij mensen die werkten in de privé of bij bankroet gegane zelfstandigen!

Jean-Marie Dedecker omschrijf het perfect in : over de pensioenmaffia >>> Wie de beste lobbymachine heeft, of wie de politieke wereld kan gijzelen zoals de politie, de loodsen, de verkeersleiders of de treinbestuurders mag het vlugst op rust. De metser...hij metste voort.

Om al die omkoop schandalen te vermeiden, iedereen gelijk voor de wet >>> iedereen basis pensioen ….. of 1000€ minimum inkomen van geboorte tot de dood en aaaaaaaaaaaal de rest afschaffen!

Maar dat wil de politiek niet want dan zijn ze hun omkoop middelen kwijt om het kiesvee omtekopen!
__________________
Al heb ik dyslexie, toch probeer ik mijn denken te beschrijven. Ik droom van een kanton systeem hier, met veilig vlot functioneel
directe referendum kiezen met GSM gecombineerd met itsme veiligheid. Minimale federale toestand zoals in het democratische goed politiek, economische functionerende Zwitserland. Waardoor ik tot nu toe geen enkele partij kan steunen.
epicurist_dirk is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 oktober 2017, 18:47   #31
brother paul
Secretaris-Generaal VN
 
brother paul's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 23 mei 2007
Berichten: 34.097
Standaard

Ho, ze moeten nog niet eens iedereen op het basispensioen zetten, laten we zeggen een formule dat iedereen op het basispensioen zit en proportioneel meer krijgt in functie van effectief gewerkte jaren gelijke tarieven ambtenaren prive moet voldoende zijn op een fantastische sanering te geven en toch al de prive pensioenen een lift van 200 euro per maand...
brother paul is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 oktober 2017, 19:02   #32
dalibor
Secretaris-Generaal VN
 
dalibor's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 mei 2014
Berichten: 20.789
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door korvo Bekijk bericht
Hij stelt dat er naar een kapitalisatiestelsel dient overgestapt te worden. De rest heeft hij (of was het iemand anders?) elders gezegd - ik sta alleszins achter dergelijke methode.
Als je dat invoert zal je tegen 2060 de eerste pensioenen onder dat stelsel uitbetalen. Wie nu al een eind in zijn loopbaan zit kan bezwaarlijk nog switchen.
__________________
Think I forgot
how to be happy.
Something I'm not
but something I can be.
Something I wait for.
Something I'm made for.
dalibor is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 oktober 2017, 19:04   #33
Wapper
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Wapper's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 juni 2014
Locatie: 't Steen
Berichten: 15.456
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Thuleander Bekijk bericht
Beste babyboomer,

Het is uw generatie die de jobs heeft versluist naar lageloonlanden, het is uw generatie die de deuren heeft opengezet voor miljoenen volksvijandige vreemdelingen, het is uw generatie die slapend rijk werd doordat hun huizen en bouwgronden sinds 1975 vertienvoudigd zijn in waarde, het is uw generatie die op 58 jaar met pensioen ging, het is uw generatie die het geld, de grondstoffen, de natuur, de moraal en de tradities door de schijtpot gesjast hebben om uw grenzeloos materialisme en egoïsme bot te vieren.

En nu alles leeg en op is gaat ge de generatie van nu, voor wie er geen werk is, een pensioensysteem in de nek duwen dat enkel gebaseerd is op aantal gewerkte jaren.

Val zo rap mogelijk dood aub.

Dat is al één dik pensioen minder.
Zinnetje vergeten te lezen??

"De babyboomers hebben massaal gewerkt en zich blauw betaald aan bijdragen, ze lachen echter groen met hun pensioen."

Ga zo vlug mogelijk op pensioen aub, dan kan u ook groen lachen...
Wapper is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 oktober 2017, 19:34   #34
Thuleander
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Thuleander's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 10 oktober 2013
Berichten: 10.570
Standaard

Dat dit forum vol uitgezakte babyboomers zit heb ik al vaak genoeg beweerd en wordt nu weer maar eens bewezen.

Zet die playstation eens uit en meng u eens in het politiek debat, jongeren.

Het gaat tenslotte om jullie toekomst.

Laatst gewijzigd door Thuleander : 16 oktober 2017 om 19:49.
Thuleander is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 oktober 2017, 19:35   #35
Thuleander
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Thuleander's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 10 oktober 2013
Berichten: 10.570
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door pajoske Bekijk bericht
Dt-fouten maken is geen doodzonde.
Ga vooral niet in op de inhoud, boomermans.
Thuleander is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 oktober 2017, 19:44   #36
Thuleander
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Thuleander's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 10 oktober 2013
Berichten: 10.570
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door pajoske Bekijk bericht
Werk genoeg voor wie iets te bieden heeft aan een werkgever.
Werk genoeg voor Oost-Europeanen die aan slavenvoorwaarden willen werken zul je bedoelen.
Er rijden amper nog vrachtwagenchauffeurs die Nederlands spreken voor Vlaamse bedrijven.

Citaat:
Maar sommigen van uw generatie hebben precies altijd wel een uitvlucht om niet te moeten werken.
Welke generatie zei u?

Thuleander is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 oktober 2017, 19:58   #37
Bobke
Secretaris-Generaal VN
 
Bobke's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 december 2002
Locatie: Waasland
Berichten: 43.633
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Thuleander Bekijk bericht
Beste babyboomer,

Het is uw generatie die de jobs heeft versluist naar lageloonlanden, het is uw generatie die de deuren heeft opengezet voor miljoenen volksvijandige vreemdelingen, het is uw generatie die slapend rijk werd doordat hun huizen en bouwgronden sinds 1975 vertienvoudigd zijn in waarde, het is uw generatie die op 58 jaar met pensioen ging, het is uw generatie die het geld, de grondstoffen, de natuur, de moraal en de tradities door de schijtpot gesjast hebben om uw grenzeloos materialisme en egoïsme bot te vieren.

En nu alles leeg en op is gaat ge de generatie van nu, voor wie er geen werk is, een pensioensysteem in de nek duwen dat enkel gebaseerd is op aantal gewerkte jaren.

Val zo rap mogelijk dood aub.

Dat is al één dik pensioen minder.
Maar het is ook die generatie die vanaf 14 jaar in de fabrieken stond te werken in 45 uren weken.
Zonder sociaal verlof, krediet uren enz.
Bobke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 oktober 2017, 20:41   #38
Svennies
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 8 april 2008
Locatie: Mechelen
Berichten: 22.819
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Thuleander Bekijk bericht
Dat dit forum vol uitgezakte babyboomers zit heb ik al vaak genoeg beweerd en wordt nu weer maar eens bewezen.

Zet die playstation eens uit en meng u eens in het politiek debat, jongeren.

Het gaat tenslotte om jullie toekomst.
En dat de rest van het forum uit bleiterkes bestaat hebt u dan gelijk ook weer bewezen...

Werk ook eerst maar eens de volle 45 jaar,en dan moogt gij ook eens komen meeklappen,bleitsmoeleke...

Laatst gewijzigd door Svennies : 16 oktober 2017 om 20:42.
Svennies is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 oktober 2017, 20:42   #39
werkman
Europees Commissaris
 
Geregistreerd: 5 december 2014
Berichten: 6.830
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Thuleander Bekijk bericht
Werk genoeg voor Oost-Europeanen die aan slavenvoorwaarden willen werken zul je bedoelen.
Er rijden amper nog vrachtwagenchauffeurs die Nederlands spreken voor Vlaamse bedrijven.



Welke generatie zei u?


Och kom. Wat wij hebben danken wij vooral aan onszelf.
Ik ben een oude zaag. Maar ik zal hier desondanks nogmaals mijn mening geven. En die is niet fraai voor degenen die nu aan de alarmbel trekken.
Inderdaad; mijn generatie heeft zijn zakken gevuld maar niet allemaal hoor.
Ik heb veertig jaar in de politiek gestaan in een partij die vernieuwing zou brengen. Ik was zelfs een der oudst aangesloten leden in die partij.
En ik was vooral lid geworden omdat ik het beu was om met mijn kloten te laten spelen. Je spant U dus in; maakt het plaatselijk partijprogramma en je bouwt de lijst uit. Weliswaar met daartussen een paar overlopers van andere partijen en dit om een volledige kieslijst te kunnen voorleggen.
En dan ga je naar de kiezer. En wat zegt diezelfde kiezer?
Wel diezelfde kiezer die geeft de meeste voorkeurstemmen aan dezen die nooit geijverd hebben voor het volk maar die wel diploma's gekregen hebben met goedvinden van die andere partijen. Zonder die medewerking kon je geen diploma behalen waarvoor mondelinge proeven dienden te worden afgelegd.
En dan komt die partij in coalitie en haalt met haar twee verkozenen twee schepenzetels binnen. En dan begint de stoelendans. Plaatsjes werden verkocht en familieleden kregen voorrechten. De rest van de partij werd wandelen gestuurd voor de vuilbak.
Welnu ik heb het volk afgemeten en te licht bevonden.
Ze stemden dus niet voor de werkers maar wel voor dezen met een gekregen diploma. Zo ging dat vroeger.
En zo gaat dat nu nog steeds. Degenen die hun kas afdraaien in de privé krijgen nu ook het minst. Degenen met de mooiste jobkes krijgen nog meer en dit zelfs met medewerking van de kiezer.
Ik heb mijn conclusies getrokken en foert gezegd.
Na jaren zwaar werk kreeg ik wegens werkdruk en tegenkanting een tijdlang twintig bloeddruk. En ik kreeg ook een zware trombose. Een dringend opgeroepen dokteres van wacht op zaterdag oordeelde dat het geen erg was en adviseerde van slapen te gaan en mij op maandag te wenden tot mijn huisdokter. Maar op zondagmorgen was ik verlamd.
Een dokteres met dergelijk diploma moest toch weten dat iedere seconde kostbaar was? Nee; blijkbaar wist ze dat niet.
Het was wel een beeld van een jonge vrouw. Je zou er zo mee de koffer ingedoken hebben. Maar nu nog vraag ik mij af hoe die aan dit diploma geraakt is.
Om een lang verhaal kort te maken geef ik dus hierbij mijn bevindingen.
Niet de werkers worden beloond door de kiezer.
En degenen die hard werken voor een baas worden daar meestal ook niet voor beloond. Ik weet dat maar de rest weet dat dus niet.
Een beetje politieke hulp en rechtvaardigheid is meegenomen en een beetje geluk ook in het leven. Maar in de politiek bestaat die rechtvaardigheid niet en bij de kiezers evenmin.
Dat was voor mij voldoende. Ik zit nog steeds in mijn zetel. Eindelijk heb ik voor mezelf wat tijd vrijgemaakt. Het leven blijft niet eeuwig duren.
En die partijpolitiek kan sindsdien deftig mijn kl.t.n kussen.
Mensen met teveel macht doen zuiver hun goesting en vegen hun voeten aan dat dom kiesvolk dat de broek krijgt die het zelf aangepast heeft.
Punt.
werkman is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 oktober 2017, 20:57   #40
Wapper
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Wapper's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 juni 2014
Locatie: 't Steen
Berichten: 15.456
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Thuleander Bekijk bericht
Welke generatie zei u?

Neem anders nog vlug een selfie met uw iPhone van 900 euro, daar wordt de wereld beter van...

Wapper is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 05:02.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be