Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Politics.be > Suggesties & Mededelingen
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Suggesties & Mededelingen In dit forum kan iedere forumgebruiker terecht met voorstellen ter verbetering (van de sfeer) van dit forum. Je vindt er ook de officiële mededelingen terug van Politics.be.

Discussie gesloten
 
Discussietools
Oud 13 maart 2007, 19:06   #1
PieterP
Gouverneur
 
Geregistreerd: 22 april 2004
Locatie: Vlaams Brabant
Berichten: 1.343
Standaard bekwame ministers

Ik protesteeer tegen het feit dat Politic's be de topic Volvo Man eigenmachtig verplaatst heeft naar partijdiscussies.

http://forum.politics.be/showthread.php?t=83921

Dit is geen zaak van CD&V alleen. Ook Vlaams Belang recruteert bekwame mensen. Of verkiest men liever BV's �* la Hermans of Wilmots, of babes a la VandenBossche en Onkelinx, of verkiest men een gratis Teletubbie? Of verkiest men een volkstribuun.

Dat is de democratische vraag en dat is de uitdaging, ook voor Politic's be. Tenzij men de geloofwaardigheid van Politics' be wil blijven beperken tot de marginale discussie van enkele groupuscules. En dan wil ik dan horen van de moderatoren.

Laatst gewijzigd door PieterP : 13 maart 2007 om 19:07.
PieterP is offline  
Oud 13 maart 2007, 19:10   #2
maddox
Secretaris-Generaal VN
 
maddox's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 september 2002
Locatie: vilvoorde
Berichten: 63.406
Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Ministers Ervaren?????? Ze zijn ervaren in liegen ,bedriegen, zakkenvullen en kontlikken.

Ze hebben misschien nog ergens een diploma whatever liggen, waar dat ze niet aan de bak kwamen kwa incompetent.
Of hun honger voor macht en bijhorend zakkenvullen was groter .

Je komt nu eenmaal niet in de nationale politiek zonder jezelf, je ziel en je eer te verkopen aan de hoogstbiedende.
__________________
De meeste mensen gaan naar het werk om geld te krijgen, niet om het te verdienen.
maddox is offline  
Oud 13 maart 2007, 19:11   #3
Den Ardennees
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Den Ardennees's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 juli 2004
Locatie: aan lager wal
Berichten: 13.520
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door PieterP Bekijk bericht
Ik protesteeer tegen het feit dat Politic's be de topic Volvo Man eigenmachtig verplaatst heeft naar partijdiscussies.

http://forum.politics.be/showthread.php?t=83921

Dit is geen zaak van CD&V alleen. Ook Vlaams Belang recruteert bekwame mensen. Of verkiest men liever BV's �* la Hermans of Wilmots, of babes a la VandenBossche en Onkelinx, of verkiest men een gratis Teletubbie? Of verkiest men een volkstribuun.

Dat is de democratische vraag en dat is de uitdaging, ook voor Politic's be. Tenzij men de geloofwaardigheid van Politics' be wil blijven beperken tot de marginale discussie van enkele groupuscules. En dan wil ik dan horen van de moderatoren.

volledig akkoord met Pieter P !

Er wordt hier door de moderatoren verplaatst dat het een lieve lust is en de redenen daarvoor zijn idd vaak nogal duister.
__________________
Citaat:
Ivan DeVadder in "De keien vd Wetstraat"14/09/07: vindt u zichzelf 1 van de keien van de Wetstraat?
-Louis Tobback: goh, dat is niet aan mij om dat uit te maken
-Ivan De Vadder: wij vinden alvast dat u één van die keien bent
Den Ardennees is offline  
Oud 13 maart 2007, 19:30   #4
PieterP
Gouverneur
 
Geregistreerd: 22 april 2004
Locatie: Vlaams Brabant
Berichten: 1.343
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door maddox Bekijk bericht
Ministers Ervaren?????? Ze zijn ervaren in liegen ,bedriegen, zakkenvullen en kontlikken.

Ze hebben misschien nog ergens een diploma whatever liggen, waar dat ze niet aan de bak kwamen kwa incompetent.
Of hun honger voor macht en bijhorend zakkenvullen was groter .

Je komt nu eenmaal niet in de nationale politiek zonder jezelf, je ziel en je eer te verkopen aan de hoogstbiedende.
Ik ga niet zo ver zoals u die stelt dat het allemaal onbekwamen zijn en zakkenvullers.

Ik volg al wat jaren de politiek en ik zie in de laatste tien jaar mensen die zo maar minister worden aan een leeftijd zelfs als ze het niet willen, maar in functie van de beeldvorming.

Het staatsblad heeft nog nooit zo vol gestaan met fouten en correcties en niuewe wetten en nieuwe fouten en nieuwe correcties. Van Quickenborne, de man van de vereenvpoduinging komt dan gladjes vertellen dat dit juist een voorbeeld is van vereenvoudiging want dit zijn rechtzettingen van het verleden. Toppunt van cynisme en volksverlakkerij.

Ik kom hierop terug. Nu is het closed for to day.
PieterP is offline  
Oud 13 maart 2007, 20:28   #5
maddox
Secretaris-Generaal VN
 
maddox's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 september 2002
Locatie: vilvoorde
Berichten: 63.406
Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Ik zeg het toch, politici zijn bekwaam. In het verkrijgen van postjes.

Niet in wat die post inhoud.
__________________
De meeste mensen gaan naar het werk om geld te krijgen, niet om het te verdienen.
maddox is offline  
Oud 13 maart 2007, 21:54   #6
vulpes
Gouverneur
 
Geregistreerd: 29 juni 2006
Berichten: 1.268
Standaard

misschien werd de topic verplaatst omdat de openingspost partijgetint was?

misschien had het blijven staan indien bijvoorbeeld het opschrift was geweest: bedrijfsleiders in de politiek.. of zoiets?
vulpes is offline  
Oud 13 maart 2007, 22:28   #7
Amon_Re
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Amon_Re's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 februari 2006
Berichten: 19.121
Standaard

Bestaan er bekwame ministers in België?
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lamenielachen Bekijk bericht
politiek België lijkt meer op een inktvis met veel grabbelende armen in de staatskas en inkt spuitend omdat niemand het zou zien.
Stephen F. Roberts: "...I contend that we are both atheists. I just believe in one fewer god than you do. When you understand why you dismiss all the other possible gods, you will understand why I dismiss yours."
Amon_Re is offline  
Oud 13 maart 2007, 23:11   #8
Jaani_Dushman
Secretaris-Generaal VN
 
Jaani_Dushman's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 april 2004
Locatie: Het hinterland van Erpe-Mere
Berichten: 32.396
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Amon_Re Bekijk bericht
Bestaan er bekwame ministers in België?
Ik vond Jean Borremans vrij bekwaam.
__________________
The right of a people under occupation to resist through all means, including armed struggle, is fundamental and inviolable, and we will not allow our rights to be liquidated under the slogan of "security" or "stability".
Volksfront voor de Bevrijding van Palestina
Jaani_Dushman is offline  
Oud 13 maart 2007, 23:18   #9
Wase wolf
Burger
 
Wase wolf's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 december 2006
Locatie: Het Waasland
Berichten: 184
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Amon_Re Bekijk bericht
Bestaan er bekwame ministers in België?
Ja, maar die moeten waarschijnlijk zwijgen en meedoen met de grote stroom.
Wase wolf is offline  
Oud 14 maart 2007, 11:27   #10
omaplop
Minister-President
 
omaplop's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 8 september 2003
Locatie: Ardennen
Berichten: 5.579
Standaard

Ik vermoed dat er nog wel mensen zijn die in de politiek stappen met eerlijke bedoelingen en met een meer dan serieuze wil om de zaken in goede banen te leiden, maar ...., ze worden verplicht om mee te doen of op te stappen.

Ik vermoed dat wat in de samenleving niet gebeurt, in de politiek WEL gebeurt: aanpassen of opkrassen!
omaplop is offline  
Oud 14 maart 2007, 12:56   #11
Gun
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Gun's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 januari 2005
Locatie: de BH van V
Berichten: 19.793
Standaard

Flahaut ,,erkent zijn fouten''

BRUSSEL - Minister van Defensie André Flahaut geeft toe dat hij een ,,fout heeft gemaakt'' door per helikopter naar de vertoning van de documentaire van Al Gore te gaan. Dat schrijft de Franstalige krant La Libre Belgique.
De minister verklaarde dat ,,er misschien een fout is gebeurd''. ,,Maar ik heb gehandeld uit praktische zorgen'', vervolgt hij.

Flahaut zei ook dat het ,,voorbarig'' was om aan Joseph Kabila de titel van honoris causa te willen geven. ,,We hebben erover gesproken met Guy Verhofstadt en we wisten dat er een vruchteloze reactie zou komen van de oppositie'', was zijn commentaar.

Flahaut vond ,,dat de weg die Congo sinds 2003 heeft afgelegd erkenning verdiende''.

Gisteren publiceerde La Libre Belgique het verslag van een vergadering van de raad van bestuur van de Koninklijke Militaire School. Dat meldt zwart op wit dat Flahaut zelf vroeg om een eredoctoraat aan de Congolese president Joseph Kabila te geven. Toen de minister onder vuur kwam over die beslissing, beweerde hij bij hoog en laag dat de raad van bestuur die beslissing had genomen.
__________________
KEEP CASH ALIVE!!!!
Gun is offline  
Oud 14 maart 2007, 12:58   #12
Enter
Parlementslid
 
Enter's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 oktober 2006
Berichten: 1.991
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door PieterP Bekijk bericht
Ik protesteeer tegen het feit dat Politic's be de topic Volvo Man eigenmachtig verplaatst heeft naar partijdiscussies.

http://forum.politics.be/showthread.php?t=83921

Dit is geen zaak van CD&V alleen. Ook Vlaams Belang recruteert bekwame mensen. Of verkiest men liever BV's �* la Hermans of Wilmots, of babes a la VandenBossche en Onkelinx, of verkiest men een gratis Teletubbie? Of verkiest men een volkstribuun.

Dat is de democratische vraag en dat is de uitdaging, ook voor Politic's be. Tenzij men de geloofwaardigheid van Politics' be wil blijven beperken tot de marginale discussie van enkele groupuscules. En dan wil ik dan horen van de moderatoren.
Iemand die bekwaam is in het bedrijfsleven is nog niet bekwaam in de politiek.

Je kan namelijk geen landgenoten ontslaan als ze niet genoeg opbrengen.
Althans, dat hoop ik.
Enter is offline  
Oud 14 maart 2007, 13:10   #13
BartP
Burgemeester
 
Geregistreerd: 13 juni 2004
Locatie: Gent
Berichten: 525
Standaard

Of je moet vanuit de juiste familie komen en daarmee de juiste (financiele) belangen verdedigen.

Belgie, Vlaanderen en Wallonie zijn oligarchieën. Democratie is een illusie hier. We stemmen en onze gekozenen gaan niet zetelen. Al van vóór de verkiezingen worden de postjes al verdeeld.

Enkele machtige families in Belgie bepalen wie wat doet en wat er gebeurt, zij zorgen ervoor dat hun belangen maximaal verdedigd worden.

money is power!

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door maddox Bekijk bericht
Ministers Ervaren?????? Ze zijn ervaren in liegen ,bedriegen, zakkenvullen en kontlikken.

Ze hebben misschien nog ergens een diploma whatever liggen, waar dat ze niet aan de bak kwamen kwa incompetent.
Of hun honger voor macht en bijhorend zakkenvullen was groter .

Je komt nu eenmaal niet in de nationale politiek zonder jezelf, je ziel en je eer te verkopen aan de hoogstbiedende.
BartP is offline  
Oud 14 maart 2007, 13:14   #14
BartP
Burgemeester
 
Geregistreerd: 13 juni 2004
Locatie: Gent
Berichten: 525
Standaard

Ja maar die moeten toch zowiezo luisteren naar de ECHTE machthebbers in belgie (een aantal rijke machtige families), dus lang houden die dat niet vol... wie dom is en goed luistert naar de peetvader schiet over (Steve, Freya, Verhofstad, Joogggghan, en de rest). Waarom komt het VB niet aan de macht? Behalve het feit dat ze behalve een enkeling totaal niet bekwaam zijn gaat het erom dat ze niet de juiste connecties hebben en niet de juiste families achter zich hebben staan.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Amon_Re Bekijk bericht
Bestaan er bekwame ministers in België?
BartP is offline  
Oud 14 maart 2007, 15:37   #15
Peter Johan
Parlementslid
 
Peter Johan's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 mei 2003
Locatie: Belgium
Berichten: 1.956
Standaard

Geachte,

Gelieve geen protesttopics te openen i.v.m. een verplaatste topic.
Er is geen enkele reden om daarover misnoegd te doen, uw schrijfsel is immers niet verwijderd.
Probeer vooraleer te posten zelf liever eens na te denken waar uw topic thuishoort.
Hetzelfde wanneer u opmerkingen hebt: maak ze eveneens in de juiste forumkatern: Suggesties en Mededelingen.

Peter Johan
Peter Johan is offline  
Oud 14 maart 2007, 16:30   #16
Peter Johan
Parlementslid
 
Peter Johan's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 mei 2003
Locatie: Belgium
Berichten: 1.956
Standaard

Geachte,

Gelieve geen tweede identieke topic op te starten wanneer hij voordien door de moderatie gesloten werd.

Dank bij voorbaat.
Peter Johan
Peter Johan is offline  
Discussie gesloten



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 08:18.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be