Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 19 oktober 2009, 06:20   #1
Zeikstraal
Banneling
 
 
Geregistreerd: 6 augustus 2009
Berichten: 2.798
Standaard Iran VS Pakistan

Iran vs Pakistan
Pakistan vs Taliban
Er willen er een oorlogje bij, liefst zo spoedig mogelijk indien dit kan.

En tis er al zo druk in Pakistan met de Taliban en Amerikanen.

Wie financieerd Jundullah?

Citaat:
Iranian president Mahmoud Ahmadinejad's public accusation of "certain officials in Pakistan" cooperating with the main terrorists involved in Sunday's brazen attack in Iran's Sistan-Baluchistan province, will add to Pakistan's list of security-related woes, senior western diplomats warned on Sunday.

The suicide attack, claimed to have been carried out by Jundullah - a militant Sunni Muslim group, killed at least 42 people in Pishin, a town in Iran's Sistan-Baluchistan province which borders Pakistan's own southwestern Baluchistan province.

The victims, according to Iran's state-run Fars news agency, included Gen. Nur-Ali Shushtari, the deputy commander of Iran's Revolutionary Guards ground forces, Gen. Mohammad-Zadeh, the Guards commander in Sistan-Baluchistan and at least three other commanders of Revolutionary Guards units.

Last month, an Iranian official speaking to CBS News on condition of anonymity accused Pakistan's security officials of helping Jundullah gain arms and training in Pakistan's Baluchistan community.

"We have told our Pakistani brothers a number of times that this kind of behavior will not help either of our two countries. You (Pakistan) must act before there is disaster," he said.
Zeikstraal is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 oktober 2009, 14:47   #2
Johan Bollen
Secretaris-Generaal VN
 
Johan Bollen's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 januari 2008
Locatie: La Paz - Lanaken
Berichten: 23.618
Standaard

Jundallah is Sunni en wil het shiitisch regime in Iran omver werpen. Jundallah krijgt steun van o.a. 'Al Qaeda'. Al-Qaeda seeks a new alliance Bericht uit mei 2009:
Citaat:
The militants plan to establish a new regional alliance. In this regard, Iranian Jundullah (Army of God) leader Abdul Malik Rigi is due to meet an al-Qaeda emissary in the near future near a Pakistani Balochistan coastal town to lay the foundation for joint regional operations in Afghanistan, Pakistan, Iran and India.
Iran vraagt na de aanslag van dit weekend om de uitlevering door Pakistan van de leider van Jundallah, Righi, maar wie beschermt Al qaeda bondgenoot Righi?

Iran zegt:

Citaat:
Hoy recibimos una nueva prueba de un servicio de inteligencia del pa?*s que demuestra que el abominable grupo de Abdolmalek Righi tiene una relación directa con los servicios de inteligencia norteamericano, británico y desgraciadamente paquistan?*", declaró el general Mohamad Ali Jafari, citado por la agencia de noticias ISNA.
Generaal Ali Jafari van Iran verklaarde "Vandaag hebben we een nieuw bewijs van een inlichtingendienst van het land gekregen dat de verderfelijke groep van Righi een directe band heeft met de Amerikaanse, Britse en spijtig genoeg Pakistaanse inlichtingendiensten".

"Werken de VS, de Britten en de Pakistanen dan samen met Al queda?" is dan toch een voor de hand liggende vraag.

Ahmadinejad heeft beloofd spoedig een antwoord te geven op de verantwoordelijken voor deze aanslag.

De aanslag valt samen met de VS gefinancierde oorlog die dit weekend begon in Zuid Waziristan. Pakistan had er niet veel zin in maar
Citaat:
...under pressure from the United States, and with the carrot of US$1.5 billion a year for the next fives years in additional non-military aid, Pakistan's political government has bitten the bullet.
De schrijver merkt terloops droogjes op, en ik neem 'droogjes' over:
Citaat:
There are parallels in what the US is doing with Pakistan to what happened during the Vietnam War, when that war was extended into Laos and Cambodia.

Laatst gewijzigd door Johan Bollen : 19 oktober 2009 om 14:53.
Johan Bollen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 oktober 2009, 14:54   #3
driewerf
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
driewerf's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 juni 2004
Locatie: mechelen
Berichten: 11.969
Standaard

Citaat:
At present, Jundullah is a naive and financially poor organization which only carries out low-profile, stand-alone, sporadic attacks inside Iran. It claims to have killed about 400 Iranian soldiers over the years, but it does not pose any real threat to Tehran.

Al-Qaeda aims to change this, as it did with the Lashkar-e-Jhangvi in Pakistan.
Zou de aanslag op de Revolutionaire Garde daarin passen, waarvan Iran blijkbaar Pakistan als mede-schuldige aanduidt?
Iran accuses Pakistan over attack
http://news.bbc.co.uk/2/hi/middle_east/8313625.stm

Laatst gewijzigd door driewerf : 19 oktober 2009 om 14:59.
driewerf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 oktober 2009, 15:04   #4
Johan Bollen
Secretaris-Generaal VN
 
Johan Bollen's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 januari 2008
Locatie: La Paz - Lanaken
Berichten: 23.618
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door driewerf Bekijk bericht
Zou de aanslag op de Revolutionaire Garde daarin passen?
Al Qaeda lijkt gespecializeerd in het destabilizeren van landen. Wat zijn de banden van Al queda met ISI (Pakistaanse geheime dienst)? is ook een vraag die belang heeft mbt 9/11. En de belangrijke follow up vraag...Zou Pakistan zo iets eigenhandig opzetten. Zoals nu blijkt in Waziristan eten ze uit de hand van de VS.

De timing van de aanslag in Iran mag ook niet over het hoofd gezien worden denk ik, juist op hetzelfde moment dat Waziristan wordt onder de voet gelopen op vraag van de VS. Wat gebeurde er nog allemaal op (al dan niet onrechtstreekse via Saoudi Arabië) vraag ben ik toch geneigd mezelf af te vragen.

Laatst gewijzigd door Johan Bollen : 19 oktober 2009 om 15:08.
Johan Bollen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 oktober 2009, 15:16   #5
Basy Lys
Minister
 
Basy Lys's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 30 mei 2004
Locatie: Dar al-Harb
Berichten: 3.926
Standaard

Links zijn er overal. De auteur waarvan je enkele citaten bracht is zelfs enkele dagen te gast geweest bij de Taliban. Zou dat kunnen verklaren waarom hij vaak met verhalen komt die door niemand kunnen geverifieerd worden?

Ik moet de Da Vinci Code nog lezen, maar ik denk dat het Vaticaan aan de touwtjes trekt in Iran, Pakistan, en eigenlijk in de ganse mohammedaanse wereld. Het is daarom dat in deze wereld meer dan 50% van alle conflicten aan de gang is. Niet kwaad voor hun 20% van de wereldbevolking. En dan tellen we de opstootjes her en der, ook in de beschaafde wereld, nog niet mee.
__________________
Le drame de notre temps, c'est que les gens bêtes pensent.
Basy Lys is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 oktober 2009, 15:25   #6
Johan Bollen
Secretaris-Generaal VN
 
Johan Bollen's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 januari 2008
Locatie: La Paz - Lanaken
Berichten: 23.618
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door driewerf Bekijk bericht
Iran accuses Pakistan over attack
http://news.bbc.co.uk/2/hi/middle_east/8313625.stm
Is daar dan echt twijfel over of wil men twijfel zaaien over de band tussen Jundallah en Pakistan?

Citaat:
...Pakistani Balochi elements played a role in bringing al-Qaeda and Jundullah closer, making it clear that Jundullah is now an independent organization with its headquarters in the southern Pakistani port city of Karachi. It has bases, though, in Pakistani Balochistan and the Iranian province of Sistan-Balochistan.
Werd Afghanistan niet aangevallen met als verklaarde reden dat Al queda er onderdak genoot en haar hoofdkwartier had? Nu echter klinkt het 'Iran beschuldigt', alsof de feiten niet zouden voorliggen of wat?

Laatst gewijzigd door Johan Bollen : 19 oktober 2009 om 15:29.
Johan Bollen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 oktober 2009, 15:33   #7
Johan Bollen
Secretaris-Generaal VN
 
Johan Bollen's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 januari 2008
Locatie: La Paz - Lanaken
Berichten: 23.618
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Basy Lys Bekijk bericht
Links zijn er overal. De auteur waarvan je enkele citaten bracht is zelfs enkele dagen te gast geweest bij de Taliban. Zou dat kunnen verklaren waarom hij vaak met verhalen komt die door niemand kunnen geverifieerd worden?
Als je iets aan te merken hebt op zijn journalistieke kwaliteiten stel ik voor dat je met wat meer afkomt dan insinuaties. Gelukkig zijn er nog mensen die dikwijls ten koste van de persoonlijke veiligheid een poging doen de twee zijden in een conflict aan het woord te laten, iets wat de westerse media spijtig genoeg te weinig doen (en dat is een understatement).

Laatst gewijzigd door Johan Bollen : 19 oktober 2009 om 15:37.
Johan Bollen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 oktober 2009, 17:09   #8
Basy Lys
Minister
 
Basy Lys's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 30 mei 2004
Locatie: Dar al-Harb
Berichten: 3.926
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Johan Bollen Bekijk bericht
Als je iets aan te merken hebt op zijn journalistieke kwaliteiten stel ik voor dat je met wat meer afkomt dan insinuaties. Gelukkig zijn er nog mensen die dikwijls ten koste van de persoonlijke veiligheid een poging doen de twee zijden in een conflict aan het woord te laten, iets wat de westerse media spijtig genoeg te weinig doen (en dat is een understatement).
Als men iemand citeert doet men er steeds goed aan van diens achtergronden te kennen. Het is zelfs aan te raden dat men het niet houdt bij één enkele bron.

Wie zijn de westerse media? Fox News of de VRT? Chomsky of Limbaugh?

Een chinese krant is vanzelfsprekend veel betrouwbaarder dan de ganse waaier van Amerikaanse, Britse, Duitse, Franse, Italiaanse, Spaanse, etc. kranten. Dan laat ik nog in het midden of de Latijns-Amerikaanse landen bij het Westen moeten gerekend worden ...

En ja hoor, ik erken graag dat ik de agenda van een Taliban-vriendje dat voor een chinese online krant schrijft wantrouw. Mag dat?
__________________
Le drame de notre temps, c'est que les gens bêtes pensent.
Basy Lys is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 oktober 2009, 17:20   #9
driewerf
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
driewerf's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 juni 2004
Locatie: mechelen
Berichten: 11.969
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Basy Lys Bekijk bericht

En ja hoor, ik erken graag dat ik de agenda van een Taliban-vriendje dat voor een chinese online krant schrijft wantrouw. Mag dat?
Waarmee je op z'n minst drie stellingen poneert die je nu zal moeten bewijzen. Omdat ik een hulpvaardig iemand ben:

- heeft die man een agenda? Zo ja, toon dat aan. En welke agenda is dat?
- is die man een Taliban-vriendje (verkleinwoord dat vast niet slaat op 's man postuur)? Toon dat aan.
- Is the Asian Times een Chinese krant? Zo ja, toon dat aan.
driewerf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 oktober 2009, 18:41   #10
Basy Lys
Minister
 
Basy Lys's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 30 mei 2004
Locatie: Dar al-Harb
Berichten: 3.926
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door driewerf Bekijk bericht
Waarmee je op z'n minst drie stellingen poneert die je nu zal moeten bewijzen. Omdat ik een hulpvaardig iemand ben:

- heeft die man een agenda? Zo ja, toon dat aan. En welke agenda is dat?
- is die man een Taliban-vriendje (verkleinwoord dat vast niet slaat op 's man postuur)? Toon dat aan.
- Is the Asian Times een Chinese krant? Zo ja, toon dat aan.
Ik laat de eer graag aan onze forumbroeder die hem ten tonele voerde.
__________________
Le drame de notre temps, c'est que les gens bêtes pensent.
Basy Lys is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 oktober 2009, 19:53   #11
Johan Bollen
Secretaris-Generaal VN
 
Johan Bollen's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 januari 2008
Locatie: La Paz - Lanaken
Berichten: 23.618
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Basy Lys Bekijk bericht
Ik laat de eer graag aan onze forumbroeder die hem ten tonele voerde.
Ik vraag me af wat er je niet aanstaat in dat bericht van mei 2009 waar met details weergegeven wordt de band tussen Jundallah en Al qaeda.
Johan Bollen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 oktober 2009, 20:09   #12
Kallikles
Secretaris-Generaal VN
 
Kallikles's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 oktober 2005
Berichten: 21.225
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Johan Bollen Bekijk bericht
Ik vraag me af wat er je niet aanstaat in dat bericht van mei 2009 waar met details weergegeven wordt de band tussen Jundallah en Al qaeda.
Do not feed the troll!
__________________
islamophobie et bêtise ordinaire:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zipper
de bruine pest is de islam. Het is de meest boosaardige ideologie sinds het nazisme.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pericles
Mogelijk zijn het hebben van verbale kwaliteiten niet uw grootste talent.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Andev
Waarom zou ik moeten weten wat "multivariaatanalyse" betekent???
De mensen, steeds meer en meer, hebben lak aan dat soort gelul.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mike Godwin
By all means, compare these shitheads to Nazis.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy
Ja ik heb gezegd dat ik de moord op duizenden Nigerianen, omdat het zwarten zijn, goedpraat.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy over Europa's moslims
Naft er over en een stekske.
Kallikles is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 oktober 2009, 21:12   #13
evilbu
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
evilbu's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 augustus 2006
Locatie: Dietse Drugsvrije Republiek
Berichten: 10.589
Standaard

Zou de Pakistaanse regering die groep echt steunen ? De relaties van Islamabad met de Balochi's zijn toch niet altijd uitstekend geweest? (Er wordt soms geopperd dat het argument dat Pakistan recht heeft op Kashmir omdat het islamitisch is, hypocriet is omdat ze met hun geloofsgenoten ook niet altijd zo keurig omgaan.
__________________
Steun Oranje-Blauw!
evilbu is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 oktober 2009, 21:21   #14
Nr.10
Secretaris-Generaal VN
 
Nr.10's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 september 2003
Locatie: van Lissabon tot Vladivostok
Berichten: 31.278
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door evilbu Bekijk bericht
Zou de Pakistaanse regering die groep echt steunen ? De relaties van Islamabad met de Balochi's zijn toch niet altijd uitstekend geweest? (Er wordt soms geopperd dat het argument dat Pakistan recht heeft op Kashmir omdat het islamitisch is, hypocriet is omdat ze met hun geloofsgenoten ook niet altijd zo keurig omgaan.
Ga het lijstje af.
Wie heeft er het meeste baat bij een onstabiel Balochistan?
De bottom-line is volgens mij: de Amerikanen.
__________________
Doorzoek forum.politics.be (aangepaste zoekmachine)
Nr.10 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 oktober 2009, 11:55   #15
Basy Lys
Minister
 
Basy Lys's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 30 mei 2004
Locatie: Dar al-Harb
Berichten: 3.926
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Johan Bollen Bekijk bericht
Ik vraag me af wat er je niet aanstaat in dat bericht van mei 2009 waar met details weergegeven wordt de band tussen Jundallah en Al qaeda.
Misschien niets in het bijzonder? Misschien was het eerder een reactie op wat jij er tussen plaatste? Ik haal mijn reactie hier nog eens aan:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Basy Lys Bekijk bericht
Als men iemand citeert doet men er steeds goed aan van diens achtergronden te kennen. Het is zelfs aan te raden dat men het niet houdt bij één enkele bron.

Wie zijn de westerse media? Fox News of de VRT? Chomsky of Limbaugh?

Een chinese krant is vanzelfsprekend veel betrouwbaarder dan de ganse waaier van Amerikaanse, Britse, Duitse, Franse, Italiaanse, Spaanse, etc. kranten. Dan laat ik nog in het midden of de Latijns-Amerikaanse landen bij het Westen moeten gerekend worden ...

En ja hoor, ik erken graag dat ik de agenda van een Taliban-vriendje dat voor een chinese online krant schrijft wantrouw. Mag dat?
Overigens, Sayyid Salem wordt er door sommigen van verdacht een CIA-vriendje te zijn ...

Maar ja, als hij voor een chinees krantje schrijft, een OL-krantje dan nog wel, zal hij wel betrouwbaar zijn zeker? Zeker betrouwbaarder dan al die Westerse media.
__________________
Le drame de notre temps, c'est que les gens bêtes pensent.
Basy Lys is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 oktober 2009, 12:01   #16
Basy Lys
Minister
 
Basy Lys's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 30 mei 2004
Locatie: Dar al-Harb
Berichten: 3.926
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door evilbu Bekijk bericht
Zou de Pakistaanse regering die groep echt steunen ? De relaties van Islamabad met de Balochi's zijn toch niet altijd uitstekend geweest? (Er wordt soms geopperd dat het argument dat Pakistan recht heeft op Kashmir omdat het islamitisch is, hypocriet is omdat ze met hun geloofsgenoten ook niet altijd zo keurig omgaan.
"Before I was nine I had learned the basic canon of Arab life. It was me against my brother; me and my brother against our father; my family against my cousins and the clan; the clan against the tribe; and the tribe against the world and all of us against the infidel." -- Leon URIS, The Haj

Toch mooi hé, die Arabische ideologie!

"It runs out now that the Arabs were the most successful imperialists of all time, since to be conquered by them (and then to be like them) is still, in the minds of the faithful, to be saved." V.S. NAIPAUL, Among the Believers: An Islamic Journey, New York, 1981, ISBN 0-394-71195-5
__________________
Le drame de notre temps, c'est que les gens bêtes pensent.
Basy Lys is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 oktober 2009, 13:00   #17
smokey
Burger
 
Geregistreerd: 21 augustus 2009
Berichten: 194
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Johan Bollen Bekijk bericht
Al Qaeda lijkt gespecializeerd in het destabilizeren van landen.
idd ze lijken steeds meer en meer op CIA en consoorten
smokey is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 oktober 2009, 13:07   #18
Johan Bollen
Secretaris-Generaal VN
 
Johan Bollen's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 januari 2008
Locatie: La Paz - Lanaken
Berichten: 23.618
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Basy Lys Bekijk bericht
Overigens, Sayyid Salem wordt er door sommigen van verdacht een CIA-vriendje te zijn ...
Volgens wie? En hoe komt dat 'CIA vriendje' voor een 'Chinese krant' te werken zoals jij schrijft? Trouwens, voor Asia Times schrijven zowel eerder 'rechtse' als eerder 'linkse' comentatoren, maar vooral goed geconnecteerde en intelligente schrijvers. Lees het exclusieve interview dat Atimes online deden met Al Qaeda militaire kopman Kashmiri een paar dagen geleden terwijl hij dood was volgens de 'westerse' media.

Bekijk eens wie werkt en schrijft voor Atimes, en je zal een zeer gemixte groep vinden. Senior schrijvers voor Atimes:
Citaat:
KAVEH AFRASIABI
EHSAN AHRARI
INDRAJIT BASU
YU BIN
ALAN BOYD
PEPE ESCOBAR
GARY LaMOSHI
HENRY C K LIU
ANIL NETTO
SUDHA RAMACHANDRAN
SYED SALEEM SHAHZAD
SIDDHARTH SRIVASTAVA
KOSUKE TAKAHASHI
M K BHADRAKUMAR
DONALD KIRK
A Times zegt dat ze

Citaat:
...report on and examine geopolitical, political, economic and business issues. We look at these issues from an Asian perspective; this distinguishes us from the mainstream English-language media, whose reporting on Asian matters is generally by Westerners, for Westerners.
Gezien de kwaliteit en diversiteit van hun schrijvers, lijkt me dit 'Asian perspective' een understatement.


Citaat:
Maar ja, als hij voor een chinees krantje schrijft, een OL-krantje dan nog wel, zal hij wel betrouwbaar zijn zeker? Zeker betrouwbaarder dan al die Westerse media.
Dat is niet mijn houding. Mijn houding ten aanzien van de media is eerder een kwestie van diversificatie, het beluisteren van beide partijen, en het beluisteren van een niet in een conflict betrokken partij. Ik informeer me ook nog steeds gedeeltelijk via de westerse media. Maar van de BBC bv. kan je misschien niet direct verwachten dat ze aan de grote klok gaan hangen dat Britse troepen gedurende 5 maanden Taliban transporteerden naar het Noorden van Afghanistan zonder dat de regering in Kaboel ervan wist. Ik bedoel maar, media zijn steeds voor een deel propaganda; zeker als hun broodheren betrokken partij zijn, zeker als het zoiets delikaats als een oorlog betreft, dat noemt men dan oorlogspropaganda, een van de meest leugenachtige soorten.

Dat een Online krant per definitie minder kwaliteit heeft dan een gedrukte krant is een vooroordeel. De tijden veranderen.

Laatst gewijzigd door Johan Bollen : 20 oktober 2009 om 13:35.
Johan Bollen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 oktober 2009, 13:51   #19
Johan Bollen
Secretaris-Generaal VN
 
Johan Bollen's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 januari 2008
Locatie: La Paz - Lanaken
Berichten: 23.618
Standaard

Pepe Escobar waarchuwt al een hele tijd voor de escalatie van de oorlog in Centraal Azië richting Balochistan (De recente aanslag vond plaats in Iran's Balochistan, er is ook een Pakistaans Balochistan). Hij heeft dit te zeggen over de recente aanslag: Jundallah versus the mullahtariat (Gelukkig hebben we toegang tot de artikels van deze uitstekende onderzoeksjournalist en scherpe tong, wat niet wil zeggen dat ik steeds akkoord ga met wat hij schrijft, voor zover ik erover kan oordelen)

Laatst gewijzigd door Johan Bollen : 20 oktober 2009 om 13:55.
Johan Bollen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 oktober 2009, 14:01   #20
Johan Bollen
Secretaris-Generaal VN
 
Johan Bollen's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 januari 2008
Locatie: La Paz - Lanaken
Berichten: 23.618
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Basy Lys Bekijk bericht
En ja hoor, ik erken graag dat ik de agenda van een Taliban-vriendje dat voor een chinese online krant schrijft wantrouw. Mag dat?
Laat het nu net Jundallah zijn dat gesticht is door een Pakistaanse Taliban en vriendjes is met Al queda. Interessant wordt het dan te weten wie Taliban vriendje Jundallah financieel en met wapens steunt. Worden we in het 'westen' niet verondersteld te denken dat de 'goeden' tégen de Taliban horen te vechten?

Wie is Jundallah?
Citaat:
...it is an ultra-sectarian, anti-Shi'ite outfit immersed in the intolerant Deobandi interpretation of Islam
Hopelijk houden degenen die die groep steunen rekening houden met het extremisme dat ze steunen. Ik vrees dat men het beseft maar er niet echt mee inzit, fundamentalisme wordt namelijk omhelst als het een koloniaal schema in stand kan houden...bottom line.

Nu we het daarover hebben, wat zegt de broer van Jundallah kopman Rigi

Citaat:
...he confirmed direct links between the US Central Intelligence Agency (CIA) and Jundallah, not only in terms of support but with cash changing hands.
Voor de zoveelste keer stimuleert de VS dus het Islam fundamentalisme.

Ook van belang natuurlijk...olie
Citaat:
Chaos in Iranian Balochistan derails the IP pipeline - something that is an absolute priority for full spectrum dominance: Washington wants its horse, the Trans-Afghan (TAP) pipeline, to win at all costs. A "victory" of the IP pipeline means Gwadar port in Balochistan falling into China's orbit, not the US's (China built the port to start with).
De IP pijplijn is een Iran-Pakistan Project.

Wie nog denkt dat het om atoomwapens of terroristen gaat daar in Centraal Azië is dringend toe aan een nieuwe krant of kabelaansluiting. Jammer dat er op dat gebied niet veel te kiezen valt in het westen.

Laatst gewijzigd door Johan Bollen : 20 oktober 2009 om 14:30.
Johan Bollen is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 23:13.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be