Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 20 oktober 2009, 14:11   #21
Zeikstraal
Banneling
 
 
Geregistreerd: 6 augustus 2009
Berichten: 2.798
Standaard

A 2007 Sunday Telegraph report revealed that the CIA created Jundullah to achieve 'regime change in Iran', and said the US intelligence agency was trying to destabilize Iran by 'supplying arms-length support' and 'money and weapons' to the group.

Laatst gewijzigd door Zeikstraal : 20 oktober 2009 om 14:17.
Zeikstraal is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 oktober 2009, 18:56   #22
Basy Lys
Minister
 
Basy Lys's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 30 mei 2004
Locatie: Dar al-Harb
Berichten: 3.926
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Johan Bollen Bekijk bericht
Bekijk eens wie werkt en schrijft voor Atimes, en je zal een zeer gemixte groep vinden. Senior schrijvers voor Atimes:
KAVEH AFRASIABI
...
Dat een Online krant per definitie minder kwaliteit heeft dan een gedrukte krant is een vooroordeel. De tijden veranderen.
De eerste die je opsomt is een vriendje van Mr. Ahmadinejad.

Ik apprecieer het zeer sterk dat je je bronnen goed verifieert en beoordeelt alvorens tot een oordeel te komen.

En vanzelfsprekend: Generaal Van Westen heeft het gedaan. Met een zaklantaarn in de slaapkamer.
__________________
Le drame de notre temps, c'est que les gens bêtes pensent.
Basy Lys is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 oktober 2009, 19:15   #23
Johan Bollen
Secretaris-Generaal VN
 
Johan Bollen's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 januari 2008
Locatie: La Paz - Lanaken
Berichten: 23.618
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Basy Lys Bekijk bericht
De eerste die je opsomt is een vriendje van Mr. Ahmadinejad.
Nogmaals, zegt wie?
Johan Bollen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 oktober 2009, 19:17   #24
Johan Bollen
Secretaris-Generaal VN
 
Johan Bollen's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 januari 2008
Locatie: La Paz - Lanaken
Berichten: 23.618
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Basy Lys Bekijk bericht
En vanzelfsprekend: Generaal Van Westen heeft het gedaan. Met een zaklantaarn in de slaapkamer.
Ik merk dat u niet ontkent wat ik schreef over Jundallah, Balochistan, ed.

Laatst gewijzigd door Johan Bollen : 20 oktober 2009 om 19:17.
Johan Bollen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 oktober 2009, 19:21   #25
Basy Lys
Minister
 
Basy Lys's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 30 mei 2004
Locatie: Dar al-Harb
Berichten: 3.926
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Johan Bollen Bekijk bericht
Nogmaals, zegt wie?
Iedereen die wat bekend is met de mohammedaanse wereld weet dat.

Weet wel dat alles wat ik schrijf wel degelijk correct is. Ik verloorloof mij wat uw vriendje Sayyid Saleem doet: mijn bronnen blijven anoniem ...

Maar ik twijfel er niet aan dat jij een en ander ook snel kan achterhalen.

Waarom laten Pakistani zich graag Sayyid noemen?
__________________
Le drame de notre temps, c'est que les gens bêtes pensent.
Basy Lys is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 oktober 2009, 19:33   #26
Basy Lys
Minister
 
Basy Lys's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 30 mei 2004
Locatie: Dar al-Harb
Berichten: 3.926
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Johan Bollen Bekijk bericht
Ik merk dat u niet ontkent wat ik schreef over Jundallah, Balochistan, ed.
Waarom zou ik?

Ik zal trachten mijn globale visie op de mohammedaanse wereld met twee citaten te verklaren.

=1=

Leon URIS, The Haj

So before I was nine, I had learned the basic canon of Arab life. It was me against my brother; me and my brother against our father; my family against my cousins and the clan; the clan against the tribe; and the tribe against the world. And all of us against the infidel.

=2=

Oriana FALLACI, De Kracht van de Rede

Dat de droom om Westminster Abbey te verwoesten ook dwaasheid was, begreep ik daarentegen pas in het voorjaar van 2003, toen in The London Times het artikel werd gepubliceerd waarin ik van leer trok tegen het anti-Amerikanisme van de Europeanen, en waarin ik tegelijkertijd mijn twijfels uitte of we er wel goed aan deden de strijd aan te binden met Saddam Hoessein. We voeren deze oorlog om Irak te bevrijden, zeiden Bush en Blair. We voeren deze oorlog om Irak vrijheid en democratie te brengen, zoals we, in de tijd van Hitler en Mussolini, ook Europa en daarna Japan vrijheid en democratie gebracht hebben. Halverwege mijn artikel wierp ik echter tegen: jullie vergissen je. Ik zou de Irakezen in hun sop laten gaar koken. Vrijheid en democratie zijn immers niet een paar chocoladerepen, die je uitdeelt aan mensen die geen chocolade kennen en ook niet willen kennen, die geen chocolade eten en ook niet willen eten. In Europa was de operatie succesvol, omdat de chocoladerepen een lekkernij waren die we in Europa goed kenden, een erfgoed dat we hadden opgebouwd en dat we waren kwijtgeraakt, maar dat we graag weer terug wilden. In Japan was de operatie succesvol omdat Japan, ondanks de sterke band met het autoritarisme, al in de tweede helft van de negentiende eeuw de weg naar vooruitgang was ingeslagen. Japan was klaar de chocoladerepen tot zich te nemen. Om te begrijpen wat ze inhielden en om ze tot zich te nemen. Beste vrienden, vrijheid en democratie moet je ook w?*llen. En om vrijheid en democratie te willen, moet je ook weten wat deze begrippen inhouden en waaruit ze zijn opgebouwd. In 95 procent van de gevallen wijzen moslims vrijheid en democratie af, niet alleen omdat ze niet weten wat ze zich erbij moeten voorstellen, maar ook omdat ze het, als je het ze uitlegt, niet begrijpen. Het zijn begrippen die te veel in strijd zijn met de begrippen waarop het theocratische totalitarisme gebaseerd is. Ze staan te ver af van de islamitische ideologie. Volgens die ideologie is het God die beveelt en niet de mens, is het God die over het lot van de mens beslist, en niet de mens zelf. Een God die geen ruimte laat om te kiezen, om na te denken, om te redeneren. Een God die de mens ook niet ziet als zijn zoon, maar als ondergeschikte, als slaaf. ...
__________________
Le drame de notre temps, c'est que les gens bêtes pensent.
Basy Lys is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 oktober 2009, 19:34   #27
Johan Bollen
Secretaris-Generaal VN
 
Johan Bollen's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 januari 2008
Locatie: La Paz - Lanaken
Berichten: 23.618
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Basy Lys Bekijk bericht
Iedereen die wat bekend is met de mohammedaanse wereld weet dat.

Weet wel dat alles wat ik schrijf wel degelijk correct is. Ik verloorloof mij wat uw vriendje Sayyid Saleem doet: mijn bronnen blijven anoniem ...

Maar ik twijfel er niet aan dat jij een en ander ook snel kan achterhalen.

Waarom laten Pakistani zich graag Sayyid noemen?
Het is evident dat een 'vriendje van ahmadinejad' (wat u niet kan aantonen blijkbaar) geen spreekbuis in de westerse corporatieve media zou vinden. Wat duidelijk is is dat Escobar absoluut geen vriendje is van Ahmadinejad, om over enkele anderen die schrijven voor Atimes nog maar te zwijgen. Escobar noemt Iran een dictatuur in zowat elk artikel dat hij schrijft. Beiden kunnen in Atimes aan bod komen, en zouden moeite hebben in een systeem te werken waar 'het westen' niet bekritizeerd kan worden. Spijtig voor sommigen dat de mensen minder en minder de meer en meer tot propaganda geworden westerse media beginnen te vertrouwen, maar wat men niet verdient zal men uiteindelijk verliezen.

Het beste is niet alleen te luisteren naar wat de BBC ed. over Iran of Pakistan te zeggen heeft, maar ook naar wat anderen zeggen. Als de corporatieve media bepaalde informatie verzwijgt (en dat is het patroon, liegen door weglating) dan moet men die informatie elders gaan zoeken, en uiteindelijk zelf een beeld vormen van de werkelijkheid.

Ik vermoed trouwens dat het u gewoon te doen is bronnen verdacht te maken, zonder inhoudelijk op het thema in te gaan. Als u informatie wil ontkennen doe het dan ipv rond de pot te draaien.

Laatst gewijzigd door Johan Bollen : 20 oktober 2009 om 19:41.
Johan Bollen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 oktober 2009, 19:44   #28
Basy Lys
Minister
 
Basy Lys's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 30 mei 2004
Locatie: Dar al-Harb
Berichten: 3.926
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Johan Bollen Bekijk bericht
...
Ik vermoed trouwens dat het u gewoon te doen is bronnen verdacht te maken, zonder inhoudelijk op het thema in te gaan. Als u informatie wil ontkennen doe het dan ipv rond de pot te draaien.
Wie kan me kwalijk nemen dat ik kritisch ben.

Noteer svp ook dat alles wat ik geschreven heb verifieerbaar is. Ook dat Kaveh Afrasiabi het nogal heeft voor Mahmoud né Sabourjian.
__________________
Le drame de notre temps, c'est que les gens bêtes pensent.
Basy Lys is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 oktober 2009, 19:50   #29
Johan Bollen
Secretaris-Generaal VN
 
Johan Bollen's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 januari 2008
Locatie: La Paz - Lanaken
Berichten: 23.618
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Basy Lys Bekijk bericht
Waarom zou ik?

Ik zal trachten mijn globale visie op de mohammedaanse wereld met twee citaten te verklaren....
Mij gaat het niet om een 'goei' tegen de 'slechten' primitieve logica en bijbehorende manipulatie van de informatie, maar om de waarheid.
Johan Bollen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 oktober 2009, 20:26   #30
Johan Bollen
Secretaris-Generaal VN
 
Johan Bollen's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 januari 2008
Locatie: La Paz - Lanaken
Berichten: 23.618
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Basy Lys Bekijk bericht
Wie kan me kwalijk nemen dat ik kritisch ben.
Van een gangbare praktijk in de journalistiek zoals het citeren van een bron die anoniem wenst te blijven maakt u een beschuldiging ('een journalist die zijn 'bronnen' niet wil bekend maken'), en dat zonder verdere details. Dat noem ik niet 'kritisch', eerder een poging tot verdachtmaking zonder gronden, onetische 'journalistiek' dus.

Wat dan te denken van het feit dat u daarna uw eigen 'bronnen' niet wil bekendmaken (wat uw goed recht is daar niet van)? Het geheel maakt u niet erg geloofwaardig mijns inziens. Ik vermoed een politieke agenda.

De essentie waar het om gaat, namelijk de banden tussen Jundallah en Al Qaeda, is het niet beter het daarover te hebben? Of is het een 'inconvenient' feit nu de 'goei' hebben beslist dat die extremisten wat van ons belastingsgeld kunnen gebruiken? Laten we het beter hebben over de feiten die Afrasiabi, Escobar, Bhadrakumar en anderen naar voren brengen in plaats van op de man te spelen. We mogen blij zijn dat er nog echte journalisten zijn in plaats van de verafgelegen newsrooms, of de 'embedded' journalisten die tegenwoordig zo populair zijn en die me doen denken aan de tijden van de Sovjets.

Nu ja, voor ieder type journalist zijn plaats. Het is door de variëteit dat de waarheid het meest gediend is. Wat mij betreft, het heeft geen zin te herhalen wat al massaal in de krant staat of op TV in de huiskamers te zien is, en hetgene dat niet gezegd wordt dat vind je nu eenmaal niet in de corporatieve pers die het medialandschap domineert.

Laatst gewijzigd door Johan Bollen : 20 oktober 2009 om 20:54.
Johan Bollen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 oktober 2009, 03:45   #31
Zeikstraal
Banneling
 
 
Geregistreerd: 6 augustus 2009
Berichten: 2.798
Standaard

Ex-CIA agent confirms US ties with Jundullah

http://www.presstv.ir/detail.aspx?id...onid=351020101
Zeikstraal is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 december 2009, 14:00   #32
Zeikstraal
Banneling
 
 
Geregistreerd: 6 augustus 2009
Berichten: 2.798
Standaard

Iran presents evidence of Pakistan's links with Jundallah

http://www.presstv.ir/detail.aspx?id...onid=351020101
Zeikstraal is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 december 2009, 14:51   #33
D'ARTOIS
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
D'ARTOIS's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 2 januari 2006
Berichten: 11.569
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Basy Lys Bekijk bericht
Waarom zou ik?

Ik zal trachten mijn globale visie op de mohammedaanse wereld met twee citaten te verklaren.

=1=

Leon URIS, The Haj

So before I was nine, I had learned the basic canon of Arab life. It was me against my brother; me and my brother against our father; my family against my cousins and the clan; the clan against the tribe; and the tribe against the world. And all of us against the infidel.

=2=

Oriana FALLACI, De Kracht van de Rede

Dat de droom om Westminster Abbey te verwoesten ook dwaasheid was, begreep ik daarentegen pas in het voorjaar van 2003, toen in The London Times het artikel werd gepubliceerd waarin ik van leer trok tegen het anti-Amerikanisme van de Europeanen, en waarin ik tegelijkertijd mijn twijfels uitte of we er wel goed aan deden de strijd aan te binden met Saddam Hoessein. We voeren deze oorlog om Irak te bevrijden, zeiden Bush en Blair. We voeren deze oorlog om Irak vrijheid en democratie te brengen, zoals we, in de tijd van Hitler en Mussolini, ook Europa en daarna Japan vrijheid en democratie gebracht hebben. Halverwege mijn artikel wierp ik echter tegen: jullie vergissen je. Ik zou de Irakezen in hun sop laten gaar koken. Vrijheid en democratie zijn immers niet een paar chocoladerepen, die je uitdeelt aan mensen die geen chocolade kennen en ook niet willen kennen, die geen chocolade eten en ook niet willen eten. In Europa was de operatie succesvol, omdat de chocoladerepen een lekkernij waren die we in Europa goed kenden, een erfgoed dat we hadden opgebouwd en dat we waren kwijtgeraakt, maar dat we graag weer terug wilden. In Japan was de operatie succesvol omdat Japan, ondanks de sterke band met het autoritarisme, al in de tweede helft van de negentiende eeuw de weg naar vooruitgang was ingeslagen. Japan was klaar de chocoladerepen tot zich te nemen. Om te begrijpen wat ze inhielden en om ze tot zich te nemen. Beste vrienden, vrijheid en democratie moet je ook w?*llen. En om vrijheid en democratie te willen, moet je ook weten wat deze begrippen inhouden en waaruit ze zijn opgebouwd. In 95 procent van de gevallen wijzen moslims vrijheid en democratie af, niet alleen omdat ze niet weten wat ze zich erbij moeten voorstellen, maar ook omdat ze het, als je het ze uitlegt, niet begrijpen. Het zijn begrippen die te veel in strijd zijn met de begrippen waarop het theocratische totalitarisme gebaseerd is. Ze staan te ver af van de islamitische ideologie. Volgens die ideologie is het God die beveelt en niet de mens, is het God die over het lot van de mens beslist, en niet de mens zelf. Een God die geen ruimte laat om te kiezen, om na te denken, om te redeneren. Een God die de mens ook niet ziet als zijn zoon, maar als ondergeschikte, als slaaf. ...
Het is niet beter uit te drukken ......
__________________
Brussel regeert, Brussel dicteert, de burger gireert.
Ondertussen neemt de Euroscepsis hand over hand toe.
D'ARTOIS is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 januari 2024, 09:24   #34
Nr.10
Secretaris-Generaal VN
 
Nr.10's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 september 2003
Locatie: van Lissabon tot Vladivostok
Berichten: 31.280
Standaard

Bommen vallen nu ook in het grensgebied tussen Iran en Pakistan. Iran vuurt raketten af richting het zuid-westen van Pakistan. Pakistan bombardeert doelwitten in het oostelijk deel van Iran.
__________________
Doorzoek forum.politics.be (aangepaste zoekmachine)
Nr.10 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 januari 2024, 12:09   #35
Boduo
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 9 augustus 2005
Berichten: 58.960
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nr.10 Bekijk bericht
Bommen vallen nu ook in het grensgebied tussen Iran en Pakistan. Iran vuurt raketten af richting het zuid-westen van Pakistan. Pakistan bombardeert doelwitten in het oostelijk deel van Iran.
Pakistan is een geduchte tegenstander...
Boduo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 januari 2024, 12:53   #36
maddox
Secretaris-Generaal VN
 
maddox's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 september 2002
Locatie: vilvoorde
Berichten: 63.459
Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Boduo Bekijk bericht
Pakistan is een geduchte tegenstander...
En Pakistan heeft wel kernwapens. Dus het zal bij een grensconflict blijven. Zoals overal daar.
__________________
De meeste mensen gaan naar het werk om geld te krijgen, niet om het te verdienen.
maddox is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 18 januari 2024, 13:52   #37
Lof der Zotheid
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Lof der Zotheid's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 30 augustus 2005
Berichten: 14.516
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door maddox Bekijk bericht
En Pakistan heeft wel kernwapens. Dus het zal bij een grensconflict blijven. Zoals overal daar.
Het probleem is wel dat Iran/Pakistan geen volledig beeld is. Tel daar de bombardementen in Syrië en Irak, de ambras van de proxies Houthis, Hamas en Hezbollah, en dan ziet het er een beetje minder begrensd uit...
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Desiderius Erasmus
Moriae encomium, sive Stultitiae laus
Lof der Zotheid is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 januari 2024, 17:32   #38
Nr.10
Secretaris-Generaal VN
 
Nr.10's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 september 2003
Locatie: van Lissabon tot Vladivostok
Berichten: 31.280
Standaard

Na een onverwachte aanval van Iran op Pakistaans grondgebied, heeft Pakistan
vannacht teruggeslagen met een luchtaanval. Eens te meer blijkt hoe licht
ontvlambaar het Midden-Oosten momenteel is. “De oorlog in Gaza moet zo snel
mogelijk gestopt worden, anders dreigt een groot conflict”, vreest professor
Koert Debeuf.
BRON
18 jan 2024
__________________
Doorzoek forum.politics.be (aangepaste zoekmachine)
Nr.10 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 januari 2024, 18:00   #39
maddox
Secretaris-Generaal VN
 
maddox's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 september 2002
Locatie: vilvoorde
Berichten: 63.459
Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nr.10 Bekijk bericht
Na een onverwachte aanval van Iran op Pakistaans grondgebied, heeft Pakistan
vannacht teruggeslagen met een luchtaanval. Eens te meer blijkt hoe licht
ontvlambaar het Midden-Oosten momenteel is. “De oorlog in Gaza moet zo snel
mogelijk gestopt worden, anders dreigt een groot conflict”, vreest professor
Koert Debeuf.
BRON
18 jan 2024
Integendeel, de boel goed opstoken en slechte wapens voor veel geld verkopen aan alle partijen daar.
__________________
De meeste mensen gaan naar het werk om geld te krijgen, niet om het te verdienen.

Laatst gewijzigd door maddox : 18 januari 2024 om 18:12.
maddox is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 18 januari 2024, 18:11   #40
Zucht
Secretaris-Generaal VN
 
Zucht's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 augustus 2007
Berichten: 20.280
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nr.10 Bekijk bericht
Na een onverwachte aanval van Iran op Pakistaans grondgebied, heeft Pakistan
vannacht teruggeslagen met een luchtaanval. Eens te meer blijkt hoe licht
ontvlambaar het Midden-Oosten momenteel is. “De oorlog in Gaza moet zo snel
mogelijk gestopt worden, anders dreigt een groot conflict”, vreest professor
Koert Debeuf.
BRON
18 jan 2024
Ja, als de oorlog in Gaza stopt gaan al die islamieten in vrede met elkaar en met hun buren kunnen leven.
__________________
I wish nothing but the best for you too.
Zucht is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 13:52.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be