Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 27 april 2004, 17:12   #1
Rola
Vreemdeling
 
Geregistreerd: 3 januari 2004
Berichten: 61
Standaard

Stevaert heeft op de zevende dag zondag enkele markante uitspraken gedaan. Dat doet hij al meer. Vaak lachwekkend, maar deze keer maak ik mij toch zorgen. In onderstaand artikel haal ik zijn uitspraken even naar boven en geef er metéén mijn antwoord op. Werken, wonen en welzijn; Het klinkt mooi natuurlijk maar het laatste jaar hebben we wel wat anders beleefd in politiek België. Met de stelling van Steve kan ik maar zeer beperkt akkoord gaan. Ontleden wij eens zijn standpunten.
1) De inzet van de verkiezingen is wonen,werken en welzijn en niet het Vlaams blok. Ik zou zeggen Steve laat dat nu maar eens aan de kiezer over wat deze verkiezingen voor hem betekent. 2) Wij moeten als politici proberen om de groep mensen die niet op het VL. Blok stemmen groter te maken. Mijn antwoord is een vraag, "Waarom heeft SPa met Steve op kop het laatste jaar niets anders gedaan dan zijn kiezers tegen de haren in te strijken en zo ze naar het VL.BL. te jagen, ik denk hier vooral aan het vreemdelingen stemrecht. 3) Ook de media heeft hier een rol in te spelen. Wat wil Steve? het VL.BL. doodzwijgen? Een perscencuur? Dat is niet de taak van de media. De media moeten aktuele informatie verschaffen over alle partijën heen, onbevooroordeelt, totaal onpartijdig zijn. Het VL. Bl. en zijn kiezers en sympthisanten UITSLUITEN uit alle debatten is juist racisme en zal het VL. BL. mijn inziens alleen maar groter maken, want dan kunen zij zich heerlijk in een slachtoffer rolletje wikkelen. 4) Verdraagzaamheid is een plicht, onverdraagzaamheid geen recht : Het ene zal niet zonder het andere kunnen Steve!.Je kan nooitt iemand verplichten verdraagzaam te zijn en nooit iemand het recht ontzeggen onverdraagzaam te zijn. Beiden zijn immers menselijke gevoelens.5) De media voeren het VL. BL. op. Maar dat is toch de taak van de media, elke partij op te voeren, dus ook het VL.BL. Moeten de media dan alleen maar de SPa opvoeren 6) Ik weiger systematisch om met mensen van het VL. Bl. in discutie te gaan. Hier kan ik Steve wel volgen. Dat is zijn goeië recht. Of het verstandig is zal de toekomst uitwijzen. 7) Het Blok moet je bestrijden door goed te besturen. Op 13 juni zal de kiezer oordelen of er goed bestuurt is geworden. Indien de SPa mocht verliezen geeft Steve hier metéén ook toe dat hij het blok niet alleen NIET heeft bestreden maar juist daarom meegewerkt heeft aan het groter worden van het VL.BL. Ik denk hier weer aan het vreemdelingenstemrecht. Samengevat: Zoud de SPa niet beter de hand in eigen boezem steken in de plaats een eventueel falen op 13/06 de verantwoordelijkheid nu al bij de kiezer te leggen nog voor deze de kans gehad heeft één stem te geven.
Rola is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 april 2004, 17:43   #2
Bolter
Gouverneur
 
Geregistreerd: 20 oktober 2002
Locatie: Zonhoven
Berichten: 1.087
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rola
..... 6) Ik weiger systematisch om met mensen van het VL. Bl. in discutie te gaan.[/b] Hier kan ik Steve wel volgen. Dat is zijn goeië recht. Of het verstandig is zal de toekomst uitwijzen.....
Democratie bestaat uit discuteren...
Op een deftige manier althans en binnen de lijnen van wetten en grondwetten...
Bolter is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 april 2004, 17:50   #3
Brabo
Parlementslid
 
Brabo's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 5 april 2003
Locatie: Erewhon
Berichten: 1.744
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rola
1) De inzet van de verkiezingen is wonen,werken en welzijn en niet het Vlaams blok. Ik zou zeggen Steve laat dat nu maar eens aan de kiezer over wat deze verkiezingen voor hem betekent.
Stevaert had beter gesteld dat de verkiezingen gaan over hoe we de komende jaren bestuurd willen worden (en niet over het VB-proces). Wat we daarbij belangrijk vinden, zullen we inderdaad zelf wel uitmaken.

Citaat:
2) Wij moeten als politici proberen om de groep mensen die niet op het VL. Blok stemmen groter te maken. Mijn antwoord is een vraag, "Waarom heeft SPa met Steve op kop het laatste jaar niets anders gedaan dan zijn kiezers tegen de haren in te strijken en zo ze naar het VL.BL. te jagen, ik denk hier vooral aan het vreemdelingen stemrecht.
Omdat het migrantenstemrecht nu eenmaal in hun programma stond, of vind je het niet normaal dat partijen proberen hun programma zoveel mogelijk uit te voeren?
Brabo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 april 2004, 18:19   #4
doornroosje
Staatssecretaris
 
Geregistreerd: 25 maart 2004
Berichten: 2.578
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rola
Stevaert heeft op de zevende dag zondag enkele markante uitspraken gedaan. Dat doet hij al meer. Vaak lachwekkend, maar deze keer maak ik mij toch zorgen. In onderstaand artikel haal ik zijn uitspraken even naar boven en geef er metéén mijn antwoord op. Werken, wonen en welzijn; Het klinkt mooi natuurlijk maar het laatste jaar hebben we wel wat anders beleefd in politiek België. Met de stelling van Steve kan ik maar zeer beperkt akkoord gaan. Ontleden wij eens zijn standpunten.
1) De inzet van de verkiezingen is wonen,werken en welzijn en niet het Vlaams blok. Ik zou zeggen Steve laat dat nu maar eens aan de kiezer over wat deze verkiezingen voor hem betekent. 2) Wij moeten als politici proberen om de groep mensen die niet op het VL. Blok stemmen groter te maken. Mijn antwoord is een vraag, "Waarom heeft SPa met Steve op kop het laatste jaar niets anders gedaan dan zijn kiezers tegen de haren in te strijken en zo ze naar het VL.BL. te jagen, ik denk hier vooral aan het vreemdelingen stemrecht. 3) Ook de media heeft hier een rol in te spelen. Wat wil Steve? het VL.BL. doodzwijgen? Een perscencuur? Dat is niet de taak van de media. De media moeten aktuele informatie verschaffen over alle partijën heen, onbevooroordeelt, totaal onpartijdig zijn. Het VL. Bl. en zijn kiezers en sympthisanten UITSLUITEN uit alle debatten is juist racisme en zal het VL. BL. mijn inziens alleen maar groter maken, want dan kunen zij zich heerlijk in een slachtoffer rolletje wikkelen. 4) Verdraagzaamheid is een plicht, onverdraagzaamheid geen recht : Het ene zal niet zonder het andere kunnen Steve!.Je kan nooitt iemand verplichten verdraagzaam te zijn en nooit iemand het recht ontzeggen onverdraagzaam te zijn. Beiden zijn immers menselijke gevoelens.5) De media voeren het VL. BL. op. Maar dat is toch de taak van de media, elke partij op te voeren, dus ook het VL.BL. Moeten de media dan alleen maar de SPa opvoeren 6) Ik weiger systematisch om met mensen van het VL. Bl. in discutie te gaan. Hier kan ik Steve wel volgen. Dat is zijn goeië recht. Of het verstandig is zal de toekomst uitwijzen. 7) Het Blok moet je bestrijden door goed te besturen. Op 13 juni zal de kiezer oordelen of er goed bestuurt is geworden. Indien de SPa mocht verliezen geeft Steve hier metéén ook toe dat hij het blok niet alleen NIET heeft bestreden maar juist daarom meegewerkt heeft aan het groter worden van het VL.BL. Ik denk hier weer aan het vreemdelingenstemrecht. Samengevat: Zoud de SPa niet beter de hand in eigen boezem steken in de plaats een eventueel falen op 13/06 de verantwoordelijkheid nu al bij de kiezer te leggen nog voor deze de kans gehad heeft één stem te geven.
Ik kan u niet anders dan gelijk geven allen sta ik zelf in het kamp van spa
maar dan aan de rechtse kant.(met veel twijfels)
Na veel stemmen te hebben behaald bij de vorige verkiezingen,is hij de hoogte ingeprezen,door God en klein pierke.
Maar hij strijkt God en klein pierke nu wel tegen de haren in.
Enfin ,zelfde verhaal bij de vld he.
ruziemaken,verdeelde meningen,afzetten van de voorzitter enz enz...
Los van dit alles moest nog geregeerd worden,en is men dat niet een beetje vergeten.
Ik sta niet versteld dat het blok groter geworden is,de vergeten kiezers nemen de maat van heel middelmatige politiek,al is het waarschijnlijk voor velen (voorlopig)een proteststem.
Het proces en de uitspraak hebben er voor gezorgd dat er nog wat meer olie op het vuur gegooid is,met als resultaat meer meningen dan ooit en het blok groter na 13juli ?(wie zal het zeggen).
Maar nochmaals ,als de grote 2 straks de kleine 2 worden moet men niet verwonderd zijn.(al zullen ze dan wel een tripartite vormen met cd&v)
en wat met discuteren met mensen van het blok,ja waarom niet ik beschouw iedere mens als gelijk, linkse extremen zijn ook niet uit de lucht op dit forum en die mogen natuurlijk ook hun mening zeggen.
ps. doe zo voort en belgie is binnen 10 jaar een ontwikkelingsland,of nog niet gemerkt hoeveel zelfstandigen er dit jaar over kop gegaan zijn.
en hoeveel werknemers er jaarlijks ontslagen worden

hoogachtend
doornroosje is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 06:48.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be