Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 29 oktober 2011, 14:31   #1
Bokkenreyder
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Bokkenreyder's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 maart 2011
Locatie: Limburg
Berichten: 15.112
Standaard "Stroompanne dreigt door falend elektriciteitsbeleid"

We zijn op goede weg! Haal de dekens en de truien maar uit de kast (geenstroom, geen verarming, tenzij je hout stookt, maar dat is dan weer milieuvervuilend! Het worden barre tijden! Het uitstekende beleid in het verleden mogen we daar erg dankbaar voor zijn! Oost-Europese toestanden zijn niet ver meer af!

http://vtm.be/nieuws/binnenland/7649...komende-winter
__________________
Als Raf je nog ooit op een taalfout wijst, dan kun je genieten van zijn eigen taalblunder op:
http://forum.politics.be/showthread....175318&page=23




Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Supe®Staaf Bekijk bericht
Het (België) lijkt me een territorium van ideale schaalgrootte. ==> Bokkenreyder:
Bokkenreyder is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 oktober 2011, 14:57   #2
Zoom
Partijlid
 
Zoom's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 16 mei 2008
Berichten: 238
Standaard

Nu we toch een tekort gaan hebben, laten we ineens ook maar de kerncentrales sluiten!
Zoom is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 oktober 2011, 14:59   #3
maddox
Secretaris-Generaal VN
 
maddox's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 september 2002
Locatie: vilvoorde
Berichten: 63.432
Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Ze doen maar, ik kom toe met 230W per uur gemiddeld.

Oftewel, 2 dagen voor 4 liter benzine.

Nog steeds een pak duurder dan electriciteit aangekocht. Dat wel, maar als ik moet kiezen tussen geen, en mijn eigen electriciteit, dan kies in voor mijn comfort.
__________________
De meeste mensen gaan naar het werk om geld te krijgen, niet om het te verdienen.
maddox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 oktober 2011, 15:00   #4
Stingray
Banneling
 
 
Geregistreerd: 5 maart 2011
Berichten: 5.921
Standaard

Ik vraag me af of men zijn electriciteitsleverancier of netwerkbeheerder voor de rechtbank zou kunnen dagen voor schadevergoeding in zo'n geval. Ik heb immers toch een contract waarin staat dat zij stroom leveren. Als ze dat niet doen, komen ze hun contract niet na.

Moet wel eens gaan kijken voor een batterijsysteem om electriciteit uit zonnepanelen op te slaan en eventueel een generator.
Stingray is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 oktober 2011, 15:02   #5
Stingray
Banneling
 
 
Geregistreerd: 5 maart 2011
Berichten: 5.921
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door maddox Bekijk bericht
Ze doen maar, ik kom toe met 230W per uur gemiddeld.

Oftewel, 2 dagen voor 4 liter benzine.

Nog steeds een pak duurder dan electriciteit aangekocht. Dat wel, maar als ik moet kiezen tussen geen, en mijn eigen electriciteit, dan kies in voor mijn comfort.
Correct, maar men een dieselgenerator is het rendement beter. Je kan ook voeden met rooie mazout.

Trouwens, de producenten doen dit bewust ; een tekort veroorzaken heb ik me laten vertellen.

Laatst gewijzigd door Stingray : 29 oktober 2011 om 15:05.
Stingray is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 oktober 2011, 15:04   #6
maddox
Secretaris-Generaal VN
 
maddox's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 september 2002
Locatie: vilvoorde
Berichten: 63.432
Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Goedkope generator om uw TV en koelkast mee in gang te houden.

Maar niet komen janken dat die na 3 maand oprookt... En dan bedoel ik niet de motor. Zelfs Chinezen kunnen een 2 takt benzine motor bouwen met een langere levensduur.
__________________
De meeste mensen gaan naar het werk om geld te krijgen, niet om het te verdienen.
maddox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 oktober 2011, 15:06   #7
maddox
Secretaris-Generaal VN
 
maddox's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 september 2002
Locatie: vilvoorde
Berichten: 63.432
Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Stingray Bekijk bericht
Correct, maar men een dieselgenerator is het rendement beter. Je kan ook voeden met rooie mazout.
Goedkoopste dieselgenerator van "kwaliteit" is minstens €2000 en leverd 1.5Kw. Om dat ding te laten start/stoppen in huis, of zelfs maar in vrijloop te laten draaien...

Liever U dan ik.
__________________
De meeste mensen gaan naar het werk om geld te krijgen, niet om het te verdienen.
maddox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 oktober 2011, 15:08   #8
Stingray
Banneling
 
 
Geregistreerd: 5 maart 2011
Berichten: 5.921
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door maddox Bekijk bericht
Goedkoopste dieselgenerator van "kwaliteit" is minstens €2000 en leverd 1.5Kw. Om dat ding te laten start/stoppen in huis, of zelfs maar in vrijloop te laten draaien...

Liever U dan ik.
Automatische start/stop en 2de hands gemakkelijk te vinden.

Alleen moet ik de leiding naar het net afsluiten want anders gaat mijn stroom verloren.
Stingray is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 oktober 2011, 15:42   #9
maddox
Secretaris-Generaal VN
 
maddox's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 september 2002
Locatie: vilvoorde
Berichten: 63.432
Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

In combinatie met een goeie UPS is de zelfgemaakte rooie mazoutstroom nog steeds niet goedkoper dan de geleverde stroom van uw leverancier.

En de basisinvestering is VEEL hoger, en zolang we niet spreken over uren of dagenlange black-outs, is een UPS op zichzelf een optie.

Want uiteindelijk, hetgeen ik echt nodig heb is een paar watt/u voor de diepvries en ijskast combo en .7W voor mijn leeslampje.

En ook die zijn luxe, want het leeslampje vervangen door een gas/olielamp alswel de diepvries leegvreten en alleen vers te halen... dat kost me alleen tijd overdag. Laat de supermarkt maar betalen voor de koeling van het voedsel dan.

Zolang ik voor de uitwisseling tijd/middelen in't voordeel vind van mijn comfort, zal dat zo gebeuren. En daarbuiten, alleen mijn creativiteit in combinatie met mijn middelen stopt me. En zolang mijn geest en mijn handen prima samenwerken, kan ik wel uit de voeten.
__________________
De meeste mensen gaan naar het werk om geld te krijgen, niet om het te verdienen.

Laatst gewijzigd door maddox : 29 oktober 2011 om 15:46.
maddox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 oktober 2011, 16:29   #10
subocaj
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
subocaj's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 juni 2010
Berichten: 15.948
Standaard

Heb alle toestellen ook op 12V (kampeerwagen) nog wat oude auto-dynamo's een beek over mijn grond lopen, de ring en overbrenging van een oude mortelmolen naar 1400 toeren, 2 batterijen met diode tussen en ik maak mijn eigen stroom, gratis. Moet alleen nog een groot-scherm tv op 12 volt te pakken zien te krijgen, maar die kan ik missen.
En als ze geen stroom leveren is het eenvoudig. Nu mag je het niet. Maar als de regering er niet voor kan zorgen dat ik thuis stroom geleverd krijg, houd geen enkele wet mij tegen, zelfvoorzienend te zijn. Iedere beek dan hoeft ze niet snelstromend te zijn is om de 50 meter in staat om stroom te leveren voor een huisgezin. En eenmaal geplaatst en alles naar 12 volt ga ik niet meer terug op het stroomnet. Moeten ze maar zorgen dat de stroomvoorziening terug in staatshanden komt in plaats van in privé handen, kunnen die smeerlappen stoppen met de staat te chanteren.
Deze watermolen gecombineerd met een kleine windmolen levert genoeg stroom voor de rest van mijn leven.
Van mij mogen ze verder doen, maar dan start ikzelf met het industrialiseren van deze gecombineerde wind-watermolens en lever ze aan iedereen die in de buurt van een beek woont.
subocaj is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 oktober 2011, 16:36   #11
guido 007
Secretaris-Generaal VN
 
guido 007's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 juli 2003
Locatie: Op aarde
Berichten: 23.012
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door subocaj Bekijk bericht
Heb alle toestellen ook op 12V (kampeerwagen) nog wat oude auto-dynamo's een beek over mijn grond lopen, de ring en overbrenging van een oude mortelmolen naar 1400 toeren, 2 batterijen met diode tussen en ik maak mijn eigen stroom, gratis. Moet alleen nog een groot-scherm tv op 12 volt te pakken zien te krijgen, maar die kan ik missen.
En als ze geen stroom leveren is het eenvoudig. Nu mag je het niet. Maar als de regering er niet voor kan zorgen dat ik thuis stroom geleverd krijg, houd geen enkele wet mij tegen, zelfvoorzienend te zijn. Iedere beek dan hoeft ze niet snelstromend te zijn is om de 50 meter in staat om stroom te leveren voor een huisgezin. En eenmaal geplaatst en alles naar 12 volt ga ik niet meer terug op het stroomnet. Moeten ze maar zorgen dat de stroomvoorziening terug in staatshanden komt in plaats van in privé handen, kunnen die smeerlappen stoppen met de staat te chanteren.
Deze watermolen gecombineerd met een kleine windmolen levert genoeg stroom voor de rest van mijn leven.
Van mij mogen ze verder doen, maar dan start ikzelf met het industrialiseren van deze gecombineerde wind-watermolens en lever ze aan iedereen die in de buurt van een beek woont.
Je kan ook een omvormer kopen hé (van 12 volt gelijkstroom naar 220 volt wisselstroom).
__________________
N-VA: De kracht van verandering!
Verandering begint in je eigen gemeente of stad.

Laatst gewijzigd door guido 007 : 29 oktober 2011 om 16:59.
guido 007 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 oktober 2011, 16:37   #12
Erw
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Erw's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 maart 2004
Berichten: 17.453
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door subocaj Bekijk bericht
Moeten ze maar zorgen dat de stroomvoorziening terug in staatshanden komt in plaats van in privé handen, kunnen die smeerlappen stoppen met de staat te chanteren.
Als het dan wordt als de putten in de baan lijkt me dat eerder van de regen in de drup...
__________________
De valse beloftes over NATO expansie van Westen aan Gorbachev. https://forum.politics.be/showthread.php?t=269743
Overheid: de bende deserteurs uit de economie.
Lees dit en besef:
http://achterdesamenleving.nl/wp-con...jgeloof-11.pdf
Voor de speculant-spaarder: buy when negativism, and sell when positivism rules the propaganda. Niet omgekeerd.

Atlas Shrugged, by Ayn Rand
Erw is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 oktober 2011, 17:28   #13
subocaj
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
subocaj's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 juni 2010
Berichten: 15.948
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door guido 007 Bekijk bericht
Je kan ook een omvormer kopen hé (van 12 volt gelijkstroom naar 220 volt wisselstroom).
Weet ik, maar dan val ik nog geregeld zonder stroom en met 12 V kan ik zelf zonder bijkomende kosten regelen dat ik altijd stroom heb.
subocaj is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 oktober 2011, 17:31   #14
subocaj
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
subocaj's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 juni 2010
Berichten: 15.948
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Erw Bekijk bericht
Als het dan wordt als de putten in de baan lijkt me dat eerder van de regen in de drup...
Ik denk dat de putten in de baan dan het minste van de mensen hun probleem zal zijn. Dan is het van de regen in de put.
subocaj is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 oktober 2011, 17:42   #15
peter1962
Eur. Commissievoorzitter
 
Geregistreerd: 19 mei 2011
Locatie: Ronse
Berichten: 9.649
Standaard

ik durf te hopen dat dit een vreemde vorm van cynische humor is, maar als jullie dit echt menen, zou ik toch aanraden om jullie geestelijke gezondheid te laten testen...
peter1962 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 oktober 2011, 19:00   #16
Erw
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Erw's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 maart 2004
Berichten: 17.453
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door subocaj Bekijk bericht
Ik denk dat de putten in de baan dan het minste van de mensen hun probleem zal zijn. Dan is het van de regen in de put.
We zijn nu al decennia verder aan het verstaatsen en ge wilt nog meer? Al eens nagedacht over hoe diep de put dan zal zijn?
__________________
De valse beloftes over NATO expansie van Westen aan Gorbachev. https://forum.politics.be/showthread.php?t=269743
Overheid: de bende deserteurs uit de economie.
Lees dit en besef:
http://achterdesamenleving.nl/wp-con...jgeloof-11.pdf
Voor de speculant-spaarder: buy when negativism, and sell when positivism rules the propaganda. Niet omgekeerd.

Atlas Shrugged, by Ayn Rand

Laatst gewijzigd door Erw : 29 oktober 2011 om 19:00.
Erw is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 oktober 2011, 14:54   #17
fonne
Secretaris-Generaal VN
 
fonne's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 31 mei 2009
Locatie: Antwaarpe
Berichten: 30.400
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Stingray Bekijk bericht
Ik vraag me af of men zijn electriciteitsleverancier of netwerkbeheerder voor de rechtbank zou kunnen dagen voor schadevergoeding in zo'n geval. Ik heb immers toch een contract waarin staat dat zij stroom leveren. Als ze dat niet doen, komen ze hun contract niet na.

Moet wel eens gaan kijken voor een batterijsysteem om electriciteit uit zonnepanelen op te slaan en eventueel een generator.
Je kan natuurlijk ook proberen de beleidsmakers voor het gerecht te dagen.
Paul Magnette (PS) en Freya Vandenbossche (SP.A) met name. En de politieke bestuurders van Luminus natuurlijk onder leiding van Grégoire Dallemagne (CdH).
__________________
Exclusief in Vlaanderen: Al wie da ni springt, al wie da ni springt is N-VA (Brünoke's kleuterbende)
Exclusief in Brussel: Brussel kan wel een paar honderd miljoen Euro missen (Guy Vanhengel, PS (ex-Ø-VLD))
Exclusief in Wallonië: wij keurden de pestbelastingen goed want ze troffen toch vooral de Vlamingen (Didier Reynders, MR)
fonne is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 oktober 2011, 19:45   #18
Stingray
Banneling
 
 
Geregistreerd: 5 maart 2011
Berichten: 5.921
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door subocaj Bekijk bericht
Heb alle toestellen ook op 12V (kampeerwagen) nog wat oude auto-dynamo's een beek over mijn grond lopen, de ring en overbrenging van een oude mortelmolen naar 1400 toeren, 2 batterijen met diode tussen en ik maak mijn eigen stroom, gratis. Moet alleen nog een groot-scherm tv op 12 volt te pakken zien te krijgen, maar die kan ik missen.
En als ze geen stroom leveren is het eenvoudig. Nu mag je het niet. Maar als de regering er niet voor kan zorgen dat ik thuis stroom geleverd krijg, houd geen enkele wet mij tegen, zelfvoorzienend te zijn. Iedere beek dan hoeft ze niet snelstromend te zijn is om de 50 meter in staat om stroom te leveren voor een huisgezin. En eenmaal geplaatst en alles naar 12 volt ga ik niet meer terug op het stroomnet. Moeten ze maar zorgen dat de stroomvoorziening terug in staatshanden komt in plaats van in privé handen, kunnen die smeerlappen stoppen met de staat te chanteren.
Deze watermolen gecombineerd met een kleine windmolen levert genoeg stroom voor de rest van mijn leven.
Van mij mogen ze verder doen, maar dan start ikzelf met het industrialiseren van deze gecombineerde wind-watermolens en lever ze aan iedereen die in de buurt van een beek woont.
Ik lees overal dat het niet zou mogen ; je eigen stroom opwekken. Waaruit vloeit dit voort ? Welke wet, ....
Stingray is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 oktober 2011, 19:51   #19
guido 007
Secretaris-Generaal VN
 
guido 007's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 juli 2003
Locatie: Op aarde
Berichten: 23.012
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door subocaj Bekijk bericht
Weet ik, maar dan val ik nog geregeld zonder stroom en met 12 V kan ik zelf zonder bijkomende kosten regelen dat ik altijd stroom heb.
Dat maakt toch geen verschil.
Stel je wekt energie op met 12 volt generatoren.
Met deze generatoren laat je in huis alles draaien, met het teveel aan energie laadt je 12 volt batterijen op.
Met de omvormer zorg je ervoor dat de 12 volt die je opwekt omgezet wordt naar 220 volt. Deze methode geeft zeker geen meerverbruik, de toestellen die je gebruikt zijn wel aanmerkelijk beterkoop hoor.
__________________
N-VA: De kracht van verandering!
Verandering begint in je eigen gemeente of stad.
guido 007 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 oktober 2011, 20:02   #20
Stingray
Banneling
 
 
Geregistreerd: 5 maart 2011
Berichten: 5.921
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door maddox Bekijk bericht
In combinatie met een goeie UPS is de zelfgemaakte rooie mazoutstroom nog steeds niet goedkoper dan de geleverde stroom van uw leverancier.

En de basisinvestering is VEEL hoger, en zolang we niet spreken over uren of dagenlange black-outs, is een UPS op zichzelf een optie.

Want uiteindelijk, hetgeen ik echt nodig heb is een paar watt/u voor de diepvries en ijskast combo en .7W voor mijn leeslampje.

En ook die zijn luxe, want het leeslampje vervangen door een gas/olielamp alswel de diepvries leegvreten en alleen vers te halen... dat kost me alleen tijd overdag. Laat de supermarkt maar betalen voor de koeling van het voedsel dan.

Zolang ik voor de uitwisseling tijd/middelen in't voordeel vind van mijn comfort, zal dat zo gebeuren. En daarbuiten, alleen mijn creativiteit in combinatie met mijn middelen stopt me. En zolang mijn geest en mijn handen prima samenwerken, kan ik wel uit de voeten.
Ik vraag me af in welke mate het argument goedkoper speelt voor een noodstroomgenerator, maar soit.
Stingray is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 18:34.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be