Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Brussel-Halle-Vilvoorde
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Brussel-Halle-Vilvoorde Post hier alle onderwerpen in verband met B-H-V.

 
 
Discussietools
Oud 8 mei 2005, 20:09   #281
van Maerlant
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
van Maerlant's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 6 april 2005
Locatie: New Caprica City
Berichten: 15.129
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe
Er zitten hier nog een paar geleerdere bollen op dit forum als het op geschiedkundige kennis aangaat (Ossaert bijvoorbeeld).

Nog zo'n giller van formaat in de tekst:



Blijkbaar weet de opsteller van de tekst helemaal niet dat dat Vlaanderen, Brabant-Limburg helemaal niet aan Spaanse kant stond, maar in 1579 dat Vlaanderen bijvoorbeeld deel uitmaakte van de Unie van Utrecht (in Brabant was de situatie wat verward). Tegen de Spaanse bezetter dus.

Het waren juist de Romaanse gebieden in de Nederlanden die partij hadden gekozen voor de Spaanse bezetter: Henegouwen, Artezië. En in het graafschap Vlaanderen was er die merkwaardige toestand: Dietstalig Vlaanderen koos voor de Unie van Utrecht, terwijl Romaanstalig Vlaanderen (het Rijselse) voor de Unie van Atrecht koos.

De tweeledigheid van de Nederlanden was hierdoor een feit.
Hehe, dit wist ik perfect (heb er verleden jaar een verhandeling over geschreven). Er is niets dat ik niet weet over de Reformatie/Contrareformatie.
__________________
Love yourself. You have to love yourself. If we don't love ourselves, how can we love others? And when we know what we are, then we can find the truth about others, see what they are, the truth about them. And you know what the truth is, the truth about them, about you, about me. Do you? The truth is we are all perfect. Just as we are.













It’s the one place on earth that Heaven has kissed with melody, mirth and meadow and mist.
van Maerlant is offline  
Oud 8 mei 2005, 21:25   #282
lomeanor
Eur. Commissievoorzitter
 
lomeanor's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 5 april 2005
Berichten: 9.853
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Yann
...
Moet dit "niets zeggen" een of andere nieuwe belgisistische vorm van argumentatie voorstellen? Ik zou je nochtans graag eens aanhoren, Yanneman. Kan het zijn dat je niet alles gelezen hebt en een klein foutje gemaakt hebt? Ik kan natuurlijk geloven dat je dat niet wilt toegeven aan een "vuile flamingant" als ik, wij maken immers zo vaak "het beest in je wakker."

Laatst gewijzigd door lomeanor : 8 mei 2005 om 21:26.
lomeanor is offline  
Oud 8 mei 2005, 22:33   #283
Yann
Eur. Commissievoorzitter
 
Yann's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 31 mei 2003
Berichten: 8.563
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lomeanor
Moet dit "niets zeggen" een of andere nieuwe belgisistische vorm van argumentatie voorstellen? Ik zou je nochtans graag eens aanhoren, Yanneman. Kan het zijn dat je niet alles gelezen hebt en een klein foutje gemaakt hebt? Ik kan natuurlijk geloven dat je dat niet wilt toegeven aan een "vuile flamingant" als ik, wij maken immers zo vaak "het beest in je wakker."
Ik blijf erbij dat er in de tekst nergens zwart op wit staat dat België buurlanden moet gaan aanvallen, het wordt zelfs niet gesuggereerd. En bovendien moet u die weblog met een korreltje zout nemen. Het flamingantisme is zo grappig, dat we mogelijkheden genoeg hebben om die ideologie in het belachelijke te trekken.
__________________
Michael Freilich, Joods Actueel: ‘Indien de geschiedenis zich zou herhalen met De Wever als burgemeester van Antwerpen, zou ik me zorgen maken over de joodse burgers.'
Yann is offline  
Oud 8 mei 2005, 22:36   #284
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN
 
Jan van den Berghe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 september 2002
Locatie: Waregem
Berichten: 174.729
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Yann
Ik blijf erbij dat er in de tekst nergens zwart op wit staat dat België buurlanden moet gaan aanvallen, het wordt zelfs niet gesuggereerd. En bovendien moet u die weblog met een korreltje zout nemen. Het flamingantisme is zo grappig, dat we mogelijkheden genoeg hebben om die ideologie in het belachelijke te trekken.
En dat doet men door het belgicisme belachelijk te maken... Nogal een heel merkwaardige strategie.
Jan van den Berghe is offline  
Oud 8 mei 2005, 22:37   #285
Yann
Eur. Commissievoorzitter
 
Yann's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 31 mei 2003
Berichten: 8.563
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe
En dat doet men door het belgicisme belachelijk te maken... Nogal een heel merkwaardige strategie.
Sinds wanneer maak je uzelf belachelijk door te wijzen op de belachelijkheid van het Vlaams-nationalisme? Dat kan voor u zo lijken, doch niet voor 96 % van de Vlamingen.
__________________
Michael Freilich, Joods Actueel: ‘Indien de geschiedenis zich zou herhalen met De Wever als burgemeester van Antwerpen, zou ik me zorgen maken over de joodse burgers.'

Laatst gewijzigd door Yann : 8 mei 2005 om 22:37.
Yann is offline  
Oud 8 mei 2005, 22:44   #286
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN
 
Jan van den Berghe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 september 2002
Locatie: Waregem
Berichten: 174.729
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Yann
Sinds wanneer maak je uzelf belachelijk door te wijzen op de belachelijkheid van het Vlaams-nationalisme? Dat kan voor u zo lijken, doch niet voor 96 % van de Vlamingen.
Lees maar eens goed die webstek die hier ter sprake kwam. Door de opeenstapeling aan historische blunders alsook de ideologische prietpraat wordt het belgicisme daar ongelooflijk belachelijk gemaakt. En dat door belgicisten zelf.

Jullie zijn daar trouwens het beste voorbeeld van, iets wat anderen hier ook al opgemerkt hebben (van mensen trouwens die niet bepaald gewonnen zijn voor de Vlaamse zaak).
Jan van den Berghe is offline  
Oud 9 mei 2005, 09:52   #287
Yann
Eur. Commissievoorzitter
 
Yann's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 31 mei 2003
Berichten: 8.563
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe
Lees maar eens goed die webstek die hier ter sprake kwam. Door de opeenstapeling aan historische blunders alsook de ideologische prietpraat wordt het belgicisme daar ongelooflijk belachelijk gemaakt. En dat door belgicisten zelf.

Jullie zijn daar trouwens het beste voorbeeld van, iets wat anderen hier ook al opgemerkt hebben (van mensen trouwens die niet bepaald gewonnen zijn voor de Vlaamse zaak).
Er zijn altijd voor- en tegenstanders. Net zoals er flaminganten bestaan, die tegen het nazibelang zijn.
__________________
Michael Freilich, Joods Actueel: ‘Indien de geschiedenis zich zou herhalen met De Wever als burgemeester van Antwerpen, zou ik me zorgen maken over de joodse burgers.'
Yann is offline  
Oud 9 mei 2005, 11:59   #288
lomeanor
Eur. Commissievoorzitter
 
lomeanor's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 5 april 2005
Berichten: 9.853
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Yann
Er zijn altijd voor- en tegenstanders. Net zoals er flaminganten bestaan, die tegen het nazibelang zijn.
Daar gaan we weer.... Het enige "argument" dat belgen hebben als ze met hun rug tegen de muur staan. Wanneer gaat het nu eindelijk tot u en uw groepje extremisten doordringen dat Flaminganten geen nazi's zijn???

http://forum.politics.be/showthread.php?t=31592

Kijk eens naar deze links-rechts peiling. Is het niet huiveringwekkend voor u om vast te stellen dat de meerderheid van de Vlaams-Nationalisten niet extreem rechts is?
lomeanor is offline  
Oud 9 mei 2005, 18:34   #289
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN
 
Jan van den Berghe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 september 2002
Locatie: Waregem
Berichten: 174.729
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lomeanor
Daar gaan we weer.... Het enige "argument" dat belgen hebben als ze met hun rug tegen de muur staan.
Ik ga er bijgevolg ook van uit dat Comical Bob heel goed beseft dat die weblog waarnaar verwezen werd de slechtste reclame inhoudt voor het belgicisme. Nu we wijzen op de historische blunders en verdraaiingen die erin staan, zwijgt hij er zedig over. Dit is al een bekentenis op zich. In plaats van inhoudelijk dit te behandelen, begint hij over iets anders. Vluchten wijst hier duidelijk op het feit dat bubbel Yann - alias Comical Bob - wel weet dat hij zwak staat.
Jan van den Berghe is offline  
Oud 9 mei 2005, 18:58   #290
Yann
Eur. Commissievoorzitter
 
Yann's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 31 mei 2003
Berichten: 8.563
Standaard

Oproep aan de Vlamingganten en andere Vlaamskiljons: begraaf de strijdbijl en sluit vrede met de goede Belgen. Het heeft echt geen zin meer.
__________________
Michael Freilich, Joods Actueel: ‘Indien de geschiedenis zich zou herhalen met De Wever als burgemeester van Antwerpen, zou ik me zorgen maken over de joodse burgers.'
Yann is offline  
Oud 9 mei 2005, 19:08   #291
Yann
Eur. Commissievoorzitter
 
Yann's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 31 mei 2003
Berichten: 8.563
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lomeanor
Daar gaan we weer.... Het enige "argument" dat belgen hebben als ze met hun rug tegen de muur staan. Wanneer gaat het nu eindelijk tot u en uw groepje extremisten doordringen dat Flaminganten geen nazi's zijn???

http://forum.politics.be/showthread.php?t=31592

Kijk eens naar deze links-rechts peiling. Is het niet huiveringwekkend voor u om vast te stellen dat de meerderheid van de Vlaams-Nationalisten niet extreem rechts is?
U geeft hier eigenlijk toe, dat de extreem-rechtse flaminganten, nazi's zijn.
__________________
Michael Freilich, Joods Actueel: ‘Indien de geschiedenis zich zou herhalen met De Wever als burgemeester van Antwerpen, zou ik me zorgen maken over de joodse burgers.'
Yann is offline  
Oud 9 mei 2005, 19:30   #292
van Maerlant
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
van Maerlant's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 6 april 2005
Locatie: New Caprica City
Berichten: 15.129
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Yann
Sinds wanneer maak je uzelf belachelijk door te wijzen op de belachelijkheid van het Vlaams-nationalisme? Dat kan voor u zo lijken, doch niet voor 96 % van de Vlamingen.
Wel, wel, het cijfer van de wensput van vrouw Holle en de theebladeren van uw vriend en broodheer Elio di Rupo blijft maar stijgen...
__________________
Love yourself. You have to love yourself. If we don't love ourselves, how can we love others? And when we know what we are, then we can find the truth about others, see what they are, the truth about them. And you know what the truth is, the truth about them, about you, about me. Do you? The truth is we are all perfect. Just as we are.













It’s the one place on earth that Heaven has kissed with melody, mirth and meadow and mist.
van Maerlant is offline  
Oud 9 mei 2005, 19:39   #293
lomeanor
Eur. Commissievoorzitter
 
lomeanor's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 5 april 2005
Berichten: 9.853
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Yann
U geeft hier eigenlijk toe, dat de extreem-rechtse flaminganten, nazi's zijn.
Het spijt me je dit te zeggen, maar je conclusie is belachelijk. Enerzijds zeg ik dat bijna geen enkele flamingant een nazi is, daarnaast zeg ik dat niet alle flaminganten extreem rechts zijn. Ik link die twee echter niet aan elkaar.

De redenering die jij maakt is als de volgende: een deel van mijn boomgaard telt appelbomen en niet alle knikkers in mijn mand zijn groen. Dus de knikkers die niet groen zijn zijn appelbomen!!!
Het spijt me nogmaals Yanneman, maar bubbersmurfen en logisch nadenken, goed gaat dat niet samen, he?
lomeanor is offline  
Oud 9 mei 2005, 19:40   #294
van Maerlant
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
van Maerlant's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 6 april 2005
Locatie: New Caprica City
Berichten: 15.129
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lomeanor
Het spijt me je dit te zeggen, maar je conclusie is belachelijk. Enerzijds zeg ik dat bijna geen enkele flamingant een nazi is, daarnaast zeg ik dat niet alle flaminganten extreem rechts zijn. Ik link die twee echter niet aan elkaar.

De redenering die jij maakt is als de volgende: een deel van mijn boomgaard telt appelbomen en niet alle knikkers in mijn mand zijn groen. Dus de knikkers die niet groen zijn zijn appelbomen!!!
Het spijt me nogmaals Yanneman, maar bubbersmurfen en logisch nadenken, goed gaat dat niet samen, he?
Inderdaad! Ik stel voor dat Yann zijn Aristoteles nog eens gaat nalezen...
__________________
Love yourself. You have to love yourself. If we don't love ourselves, how can we love others? And when we know what we are, then we can find the truth about others, see what they are, the truth about them. And you know what the truth is, the truth about them, about you, about me. Do you? The truth is we are all perfect. Just as we are.













It’s the one place on earth that Heaven has kissed with melody, mirth and meadow and mist.
van Maerlant is offline  
Oud 9 mei 2005, 19:43   #295
lomeanor
Eur. Commissievoorzitter
 
lomeanor's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 5 april 2005
Berichten: 9.853
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door van Maerlant
Inderdaad! Ik stel voor dat Yann zijn Aristoteles nog eens gaat nalezen...
Goed plan, maar eerst zou hij nog eens zijn socrates en zijn plato moeten opfrissen. Zijn idee van logica staat echt nog in kinderschoentjes, hoor. Ik vrees dat aristoteles zijn smurfenmutsje te boven gaat.

Laatst gewijzigd door lomeanor : 9 mei 2005 om 19:44.
lomeanor is offline  
Oud 9 mei 2005, 19:51   #296
van Maerlant
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
van Maerlant's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 6 april 2005
Locatie: New Caprica City
Berichten: 15.129
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lomeanor
Goed plan, maar eerst zou hij nog eens zijn socrates en zijn plato moeten opfrissen. Zijn idee van logica staat echt nog in kinderschoentjes, hoor. Ik vrees dat aristoteles zijn smurfenmutsje te boven gaat.
Als hij dan toch bezig is met klassieke schrijvers, lomeanor, dan kan hij meteen wat Cicero lezen. Misschien dat hij dan wat argumentatie kan aanhalen...
__________________
Love yourself. You have to love yourself. If we don't love ourselves, how can we love others? And when we know what we are, then we can find the truth about others, see what they are, the truth about them. And you know what the truth is, the truth about them, about you, about me. Do you? The truth is we are all perfect. Just as we are.













It’s the one place on earth that Heaven has kissed with melody, mirth and meadow and mist.
van Maerlant is offline  
Oud 9 mei 2005, 19:52   #297
lomeanor
Eur. Commissievoorzitter
 
lomeanor's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 5 april 2005
Berichten: 9.853
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door van Maerlant
Als hij dan toch bezig is met klassieke schrijvers, lomeanor, dan kan hij meteen wat Cicero lezen. Misschien dat hij dan wat argumentatie kan aanhalen...
Bubbertjes die argumentatie gebruiken...

lomeanor is offline  
Oud 9 mei 2005, 19:53   #298
van Maerlant
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
van Maerlant's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 6 april 2005
Locatie: New Caprica City
Berichten: 15.129
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lomeanor
Bubbertjes die argumentatie gebruiken...

Misschien geven de Catilina-redevoeringen hen wat ideetjes.... Maar ja, hoop doet de blubbers in vreugde leven.
__________________
Love yourself. You have to love yourself. If we don't love ourselves, how can we love others? And when we know what we are, then we can find the truth about others, see what they are, the truth about them. And you know what the truth is, the truth about them, about you, about me. Do you? The truth is we are all perfect. Just as we are.













It’s the one place on earth that Heaven has kissed with melody, mirth and meadow and mist.
van Maerlant is offline  
Oud 9 mei 2005, 20:17   #299
Ambiorix
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 22 juli 2004
Berichten: 16.218
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Yann
Oproep aan de Vlamingganten en andere Vlaamskiljons: begraaf de strijdbijl en sluit vrede met de goede Belgen. Het heeft echt geen zin meer.
tuurlijk, want wij staan op punt electoraal ten onder te gaan

Laatst gewijzigd door Ambiorix : 9 mei 2005 om 20:17.
Ambiorix is offline  
Oud 9 mei 2005, 22:05   #300
ossaert
Minister-President
 
ossaert's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 april 2003
Locatie: Mechelen
Berichten: 4.827
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe
Er zitten hier nog een paar geleerdere bollen op dit forum als het op geschiedkundige kennis aangaat (Ossaert bijvoorbeeld).

Nog zo'n giller van formaat in de tekst:



Blijkbaar weet de opsteller van de tekst helemaal niet dat dat Vlaanderen, Brabant-Limburg helemaal niet aan Spaanse kant stond, maar in 1579 dat Vlaanderen bijvoorbeeld deel uitmaakte van de Unie van Utrecht (in Brabant was de situatie wat verward). Tegen de Spaanse bezetter dus.

Het waren juist de Romaanse gebieden in de Nederlanden die partij hadden gekozen voor de Spaanse bezetter: Henegouwen, Artezië. En in het graafschap Vlaanderen was er die merkwaardige toestand: Dietstalig Vlaanderen koos voor de Unie van Utrecht, terwijl Romaanstalig Vlaanderen (het Rijselse) voor de Unie van Atrecht koos.

De tweeledigheid van de Nederlanden was hierdoor een feit.
Hmm, het is een groot compliment dat je me daar maakt en dus voel ik me verplicht hier een kleine kanttekening te maken. De voorstelling die je hier van de feiten geeft, is iets te simplistisch: je kan de taalkundige aspecten, die pas een rol gingen spelen vanaf de 19de eeuw, niet terugprojecteren op de 16de. Het was niet zo dat de Nederlandstalige gewesten voor de Opstand kozen, en de Franstalige terugkeerden naar de (alles wel beschouwd) wettelijke vorst. Doornik, bijvoorbeeld, bleef aan de kant van de Opstand, terwijl Leuven (na de slag bij Gembloux - 1578) en 's-Hertogenbosch zich snel verzoenden. Ook binnen Vlaanderen was er verdeeldheid: Aalst, bijvoorbeeld, behoorde tot het kamp van de Malcontenten, getuige daarvan het 'Nec spe nec metu' (het devies van Filips II) op het Aalsterse stadhuis.
__________________
Ik wil zeggen dat de mens Is, dat de mens Bestaat... welnu, laat hem zijn, laat hem bestaan! En dan zou het bestaan op zichzelf het enige einddoel zijn: de mens zou bestaan, en hij zou er alleen voor zorgen om te blijven bestaan in zo-groot-mate-mogelijk van relatief geluk en relatieve vrijheid. En dan zou het verkeerd zijn, misdadig, de mens zijn relatief geluk en relatieve vrijheid te doen opofferen voor een idee: voor god, de gemeenschap of de Staat.
ossaert is offline  
 



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 17:04.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be