Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Staatsinrichting
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Staatsinrichting Vlaanderen versus Wallonië? Een unitaire, federale, confederale staat of meteen Vlaanderen onafhankelijk. Dit is het forum bij uitstek voor discussies over de Belgische staatsinrichting.

Bekijk resultaten enquête: Wilt U liever een belgische staat, een onafhankelijk vlaanderen of een hereniging met Nederland?
onafhankelijk vlaanderen 234 34,41%
de huidige belgische staat 190 27,94%
een hereniging met Nederland 256 37,65%
Aantal stemmers: 680. Je mag niet stemmen in deze enquête

Antwoord
 
Discussietools
Oud 17 april 2004, 17:22   #581
Dimitri
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 5 november 2002
Berichten: 12.386
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Herman Desmedt ©HD
Heeft er al eens iemand het oordeel van de Hollanders gevraagd ?
Ik kan niet voor alle Nederlanders spreken, maar ik heb na al heel wat mensen erover gesproken te hebben nog niemand ontmoet die echt fanatiek tegenstander is van een eventuele hereniging. De enkelingen die hun bedenkingen hadden, zijn toch vrij makkelijk te overtuigen van de vele voordelen van de samenwerking, vooral op Europees en wereldvlak. Meestal blijven er alleen emotionele argumenten over als 'ik moet geen Vlaams Blok in Nederland'.

De steun van de Nederlanders zal geen probleem zijn, maar het initiatief moet natuurlijk uit Vlaanderen komen.
Dimitri is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 april 2004, 17:57   #582
Olivier
Banneling
 
 
Geregistreerd: 20 februari 2004
Berichten: 453
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Herman Desmedt ©HD
Heeft er al eens iemand het oordeel van de Hollanders gevraagd ?
Nederlanders zijn over het algemeen pro.
Olivier is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 april 2004, 18:07   #583
Tantist
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 12 januari 2003
Locatie: Derde bol rond de zon
Berichten: 18.546
Stuur een bericht via MSN naar Tantist
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dimitri
Meestal blijven er alleen emotionele argumenten over als 'ik moet geen Vlaams Blok in Nederland'.
Oh,geen probleem. Het Vlaams Blok betekent op Nederlands niveau slechts 5,6% van de stemmen. Min alle stemmen die echte flaminganten dan niet meer geven omdat het doel bereikt is...

De beste manier om het Vlaams Blok dood te nijpen is het zijn zin te geven: laat Nederland en Vlaanderen maar samengaan in een confederatie.
__________________
Ik distantieer me van al wat ik vroeger heb geschreven
Tantist is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 april 2004, 18:10   #584
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN
 
Jan van den Berghe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 september 2002
Locatie: Waregem
Berichten: 174.729
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tantist
De beste manier om het Vlaams Blok dood te nijpen is het zijn zin te geven: laat Nederland en Vlaanderen maar samengaan in een confederatie.
Eerlijk gezegd kan ik geen mooier einde bedenken voor mijn partij. Sterven als je je doel hebt bereikt. Het mooiste bewijs dat wij dan niet de macht zoeken om de macht, zoals de CD&V bijvoorbeeld.
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 april 2004, 18:12   #585
stab
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
stab's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 12 april 2004
Berichten: 11.299
Standaard

Gewoon: de 5 VL provincies bij de 12 NL. ZO EENVOUDIG IS DAT! En Brussel? Mag kiezen, ... Afhankelijk vd keuze : een muur zoals in Israël.
Is doenbaar... En als wij Vlamingen toch niet zo'n doetjes of watjes zijn in 'belgisch verband', wel waarop wachten wij dan: wij gaan die 'ollanders' toch 'mores' leren ... of niet soms?
stab is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 april 2004, 18:13   #586
Olivier
Banneling
 
 
Geregistreerd: 20 februari 2004
Berichten: 453
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door stab
Gewoon: de 5 VL provincies bij de 12 NL. ZO EENVOUDIG IS DAT! En Brussel? Mag kiezen, ... Afhankelijk vd keuze : een muur zoals in Israël.
Is doenbaar... En als wij Vlamingen toch niet zo'n doetjes of watjes zijn in 'belgisch verband', wel waarop wachten wij dan: wij gaan die 'ollanders' toch 'mores' leren ... of niet soms?
Een muur rond de hoofdstad van Europa ?

Je bent sterk bezig !
Olivier is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 april 2004, 18:18   #587
Volksstormer
Minister-President
 
Volksstormer's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 22 februari 2003
Locatie: Dietsland-Europa
Berichten: 5.620
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Olivier
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door stab
Gewoon: de 5 VL provincies bij de 12 NL. ZO EENVOUDIG IS DAT! En Brussel? Mag kiezen, ... Afhankelijk vd keuze : een muur zoals in Israël.
Is doenbaar... En als wij Vlamingen toch niet zo'n doetjes of watjes zijn in 'belgisch verband', wel waarop wachten wij dan: wij gaan die 'ollanders' toch 'mores' leren ... of niet soms?
Een muur rond de hoofdstad van Europa ?

Je bent sterk bezig !
Een muur gaat mij ook te ver.

Ik zou eerder kiezen voor een (neutronen)bom!
Volksstormer is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 april 2004, 18:22   #588
Tantist
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 12 januari 2003
Locatie: Derde bol rond de zon
Berichten: 18.546
Stuur een bericht via MSN naar Tantist
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tantist
De beste manier om het Vlaams Blok dood te nijpen is het zijn zin te geven: laat Nederland en Vlaanderen maar samengaan in een confederatie.
Eerlijk gezegd kan ik geen mooier einde bedenken voor mijn partij. Sterven als je je doel hebt bereikt. Het mooiste bewijs dat wij dan niet de macht zoeken om de macht, zoals de CD&V bijvoorbeeld.
Tja Jan, eens we de natiestaat van de Nederlanders gemaakt hebben, is er weinig nut meer voor N-VA en Vlaams Blok op dat gebied. N-VA kan dan oplossen in andere partijen als CDA en VVD, Vlaams Blok kan dan een rechts-conservatieve partij worden, maar het zou het einde betekenen van een emancipatiestrijd. Veel toekomst in het rechts-conservatieve kamp zie ik niet, ik vrees dan voor u dat de opvolger van het Vlaams Blok onbetekenend zal worden.

Nu, als we met zijn allen tevreden zijn met Groot-Nederland, is dat toch niet erg?
__________________
Ik distantieer me van al wat ik vroeger heb geschreven
Tantist is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 april 2004, 18:24   #589
Tantist
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 12 januari 2003
Locatie: Derde bol rond de zon
Berichten: 18.546
Stuur een bericht via MSN naar Tantist
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door stab
Gewoon: de 5 VL provincies bij de 12 NL. ZO EENVOUDIG IS DAT! En Brussel? Mag kiezen, ... Afhankelijk vd keuze : een muur zoals in Israël.
Is doenbaar... En als wij Vlamingen toch niet zo'n doetjes of watjes zijn in 'belgisch verband', wel waarop wachten wij dan: wij gaan die 'ollanders' toch 'mores' leren ... of niet soms?
Heel leuk, maar zo'n unitair verband is geen wenselijke constructie. Mocht Groot-Nederland binnen 200 jaar of zo een unitaire staat zijn, is dat maar zo, maar ik zal me daar altijd tegen verzetten. Geef mij maar een zo gedecentraliseerde staat mogelijk, liefst een confederatie die dan nogmaals bestaat uit redelijk autonome deelgebieden.
__________________
Ik distantieer me van al wat ik vroeger heb geschreven
Tantist is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 april 2004, 18:32   #590
Dimitri
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 5 november 2002
Berichten: 12.386
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tantist
Oh,geen probleem. Het Vlaams Blok betekent op Nederlands niveau slechts 5,6% van de stemmen. Min alle stemmen die echte flaminganten dan niet meer geven omdat het doel bereikt is...

De beste manier om het Vlaams Blok dood te nijpen is het zijn zin te geven: laat Nederland en Vlaanderen maar samengaan in een confederatie.
Dat is ook precies wat ik dan zeg. Mensen stemmen op het Vlaams Blok:
1. uit onvrede met de andere partijen
2. vanwege het Vlaamse programma
3. vanwege het ethische programma
4. vanwege het vreemdelingenprogramma
5. omdat ze het extreemrechtse gedachtegoed aanhangen

Op punt 1 alleen kan een partij niet overleven en het is makkelijk op te lossen door zoals in Nederland een breed politiek spectrum te creëren, de particratie af te bouwen en open te staan voor de voorstellen van alle partijen; punt 2 is al gerealiseerd als er sprake is van een hereniging tussen Vlaanderen en Nederland; punt 3 is ook terug te vinden bij de ChristenUnie (en de SGP); punt 4 is ook terug te vinden bij de LPF; en de aanhangers van punt 5 vormen zo'n kleine groep dat ze nooit een degelijke partij overeind kunnen houden (zie Nederland).
Dimitri is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 april 2004, 18:34   #591
PlastiekBeertje
Partijlid
 
PlastiekBeertje's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 maart 2004
Berichten: 233
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tantist
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door stab
Gewoon: de 5 VL provincies bij de 12 NL. ZO EENVOUDIG IS DAT! En Brussel? Mag kiezen, ... Afhankelijk vd keuze : een muur zoals in Israël.
Is doenbaar... En als wij Vlamingen toch niet zo'n doetjes of watjes zijn in 'belgisch verband', wel waarop wachten wij dan: wij gaan die 'ollanders' toch 'mores' leren ... of niet soms?
Heel leuk, maar zo'n unitair verband is geen wenselijke constructie. Mocht Groot-Nederland binnen 200 jaar of zo een unitaire staat zijn, is dat maar zo, maar ik zal me daar altijd tegen verzetten. Geef mij maar een zo gedecentraliseerde staat mogelijk, liefst een confederatie die dan nogmaals bestaat uit redelijk autonome deelgebieden.
een sterke gecentraliseerde Nederlandse staat zegt me wel iets. Laat alles maar naar Amsterdam gaan. Die stad heeft tenminste uitstraling, in tegenstelling tot het gore, afgekalvde en bovendien verfranste Brussel.
Hopelijk trekt de EU en de NAVO ooit weg uit Brussel. Gedaan met de "grandeur".
Wat er voor de rest met Brussel gebeurt weet ik niet.
Het is een stad die me altijd heeft afgestoten.

In het geval van het federale model der Nederlanden zou Antwerpen als Vlaamse hoofdstad meer te zoeken hebben.
PlastiekBeertje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 april 2004, 18:35   #592
Tantist
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 12 januari 2003
Locatie: Derde bol rond de zon
Berichten: 18.546
Stuur een bericht via MSN naar Tantist
Standaard

Eigenlijk vreemd: het Vlaams Blok koerst recht naar zijn zelfmoord als het kiest voor Nederland, wat ze ook doen achter de schermen.
__________________
Ik distantieer me van al wat ik vroeger heb geschreven
Tantist is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 april 2004, 18:41   #593
Dimitri
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 5 november 2002
Berichten: 12.386
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tantist
Eigenlijk vreemd: het Vlaams Blok koerst recht naar zijn zelfmoord als het kiest voor Nederland, wat ze ook doen achter de schermen.
...gesteld dat partijen als de ChristenUnie en LPF ook zouden opkomen in Vlaanderen natuurlijk. In een confederatie kan elk gebied in principe zijn eigen partijen bewaren en zou er ook voor het VB nog wel toekomst zijn.
Dimitri is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 april 2004, 18:48   #594
Tantist
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 12 januari 2003
Locatie: Derde bol rond de zon
Berichten: 18.546
Stuur een bericht via MSN naar Tantist
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dimitri
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tantist
Eigenlijk vreemd: het Vlaams Blok koerst recht naar zijn zelfmoord als het kiest voor Nederland, wat ze ook doen achter de schermen.
...gesteld dat partijen als de ChristenUnie en LPF ook zouden opkomen in Vlaanderen natuurlijk. In een confederatie kan elk gebied in principe zijn eigen partijen bewaren en zou er ook voor het VB nog wel toekomst zijn.
In principe zijn daar geen regels voor, maar in de praktijk zullen natuurlijk in een confederale staat die partijen blijven bestaan.

Hoe dat de situatie dan evolueert weet geen kat. Ik gok er op dat de CD&V als eerste fuseert met CDA, maar de VLD kan het ook zijn. In tegenstelling tot wat hun filosofie is, nl. arbeiders verenigen, zie ik de SP.A niet zo vlug met de PvdA fuseren. Maar goed, dat is echte speculatie.

Het kan zijn dat er regionale partijen blijven bestaan, het kan zijn dat er zich een homogenisatie voltrekt, of een tussenmodel (bv Duitsland met CDU/CSU). Misschien ontstaat er een nieuwe Vlaamse onafhankelijkheidspartij, die een echt onafhankelijk Vlaanderen wil, misschien ook niet.

Een Back to Belgium partij zal er niet ontstaan, want alle belgicisten hier hebben al verklaard naar Wallonië te zullen verhuizen als de Vlaamse secessie een feit is
__________________
Ik distantieer me van al wat ik vroeger heb geschreven
Tantist is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 april 2004, 19:01   #595
PlastiekBeertje
Partijlid
 
PlastiekBeertje's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 maart 2004
Berichten: 233
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tantist
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dimitri
...gesteld dat partijen als de ChristenUnie en LPF ook zouden opkomen in Vlaanderen natuurlijk. In een confederatie kan elk gebied in principe zijn eigen partijen bewaren en zou er ook voor het VB nog wel toekomst zijn.
In principe zijn daar geen regels voor, maar in de praktijk zullen natuurlijk in een confederale staat die partijen blijven bestaan.

Hoe dat de situatie dan evolueert weet geen kat. Ik gok er op dat de CD&V als eerste fuseert met CDA, maar de VLD kan het ook zijn. In tegenstelling tot wat hun filosofie is, nl. arbeiders verenigen, zie ik de SP.A niet zo vlug met de PvdA fuseren. Maar goed, dat is echte speculatie.

Het kan zijn dat er regionale partijen blijven bestaan, het kan zijn dat er zich een homogenisatie voltrekt, of een tussenmodel (bv Duitsland met CDU/CSU). Misschien ontstaat er een nieuwe Vlaamse onafhankelijkheidspartij, die een echt onafhankelijk Vlaanderen wil, misschien ook niet.

Een Back to Belgium partij zal er niet ontstaan, want alle belgicisten hier hebben al verklaard naar Wallonië te zullen verhuizen als de Vlaamse secessie een feit is :twisted:
Ik denk dat de BUBers niet bij de paken zullen blijven zitten ...
PlastiekBeertje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 april 2004, 19:04   #596
PlastiekBeertje
Partijlid
 
PlastiekBeertje's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 maart 2004
Berichten: 233
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tantist
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dimitri
...gesteld dat partijen als de ChristenUnie en LPF ook zouden opkomen in Vlaanderen natuurlijk. In een confederatie kan elk gebied in principe zijn eigen partijen bewaren en zou er ook voor het VB nog wel toekomst zijn.
In principe zijn daar geen regels voor, maar in de praktijk zullen natuurlijk in een confederale staat die partijen blijven bestaan.

Hoe dat de situatie dan evolueert weet geen kat. Ik gok er op dat de CD&V als eerste fuseert met CDA, maar de VLD kan het ook zijn. In tegenstelling tot wat hun filosofie is, nl. arbeiders verenigen, zie ik de SP.A niet zo vlug met de PvdA fuseren. Maar goed, dat is echte speculatie.

Het kan zijn dat er regionale partijen blijven bestaan, het kan zijn dat er zich een homogenisatie voltrekt, of een tussenmodel (bv Duitsland met CDU/CSU). Misschien ontstaat er een nieuwe Vlaamse onafhankelijkheidspartij, die een echt onafhankelijk Vlaanderen wil, misschien ook niet.

Een Back to Belgium partij zal er niet ontstaan, want alle belgicisten hier hebben al verklaard naar Wallonië te zullen verhuizen als de Vlaamse secessie een feit is :twisted:
Is het zo dat in Groot-Nederland het Vlaams Blok voor zelfmoord kiest? Het VB heeft nog andere punten en zou dan wel met Nieuw-Rechts in zee kunnen gaan. Nederland is misschien nog multicultureler dan Vlaanderen...

LPF heeft zich toch afgekeerd van het VB?
PlastiekBeertje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 april 2004, 19:05   #597
Dimitri
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 5 november 2002
Berichten: 12.386
Standaard

Het CDA ligt inderdaad wel voor de hand als de eerste eenheidspartij, hoewel er toch wel verschillen zijn tussen de standpunten van CDA en CD&V. Het CDA zie ik niet in meerderheid euthanasie en homohuwelijk goedkeuren, bijvoorbeeld. Maar het CDA is wel de best verspreide partij van Nederland (in zowat alle gemeenten actief) en is daardoor wel te vergelijken met CD&V. Ze zouden elkaar goed aanvullen. Overigens heeft het CDA, net als de PvdA en in tegenstelling tot andere partijen, ook goede contacten met de zusterpartij op de Antillen.

De VLD en de VVD zijn denk ik te verschillend om samen te gaan. De VLD heeft zich de laatste jaren steeds linkser geprofileerd en is een echte liberale eenheidspartij geworden, terwijl de VVD duidelijk een conservatief-liberale partij is. Voor de links-liberalen is er immers D66.

PvdA en SP.A lijken mij dan juist wel weer goed elkaar aan te vullen. Stevaert en Bos kunnen het momenteel toch ook wel vrij goed met elkaar vinden, dacht ik. Voor de SP.A is een samengaan met de PvdA juist erg aantrekkelijk, omdat de PvdA in Nederland veel sterker staat dan de SP.A in Vlaanderen. In gebieden met een katholieke achtergrond stemt men over het algemeen nu eenmaal rechtser dan in gebieden met een protestantse achtergrond. Groningen, Drenthe en Zuidoost-Friesland zijn dan ook echte PvdA-bolwerken. Voor Groen! en GroenLinks zal wel hetzelfde argument gelden denk ik, bovendien zijn de groenen nergens in Europa te beroerd om samen te werken.

Maar goed, het is allemaal voorspellen natuurlijk.
Dimitri is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 april 2004, 19:11   #598
stab
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
stab's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 12 april 2004
Berichten: 11.299
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tantist
[...]Nu, als we met zijn allen tevreden zijn met Groot-Nederland, is dat toch niet erg?
Sorry , hoor, maar ik ben nen nuchtere kerel. Zoals ik het zie, zal eerst VL een onafhankelijke staat moeten worden, vooraleer er sprake kan zijn van een 'verenigd' NL. En voor een 'onafhankelijk' VL, kan je beter echt wel VB stemmen (en forummen). Het spijt me zeer (werkelijk) maar NVA = CD&V en CD&V is nog steeds (helaas) de enige 'echtentechtige ' belgische collaborateurs partij die er is. Met de 'tsjeven' kan je werkelijk niks aanvangen. Geef mij dan nog liever SP.A. Zij zijn 'minder' vals.
stab is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 april 2004, 19:23   #599
Tantist
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 12 januari 2003
Locatie: Derde bol rond de zon
Berichten: 18.546
Stuur een bericht via MSN naar Tantist
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dimitri
Het CDA ligt inderdaad wel voor de hand als de eerste eenheidspartij,
't Zit in de geschiedenis van de CDA he

Citaat:
hoewel er toch wel verschillen zijn tussen de standpunten van CDA en CD&V. Het CDA zie ik niet in meerderheid euthanasie en homohuwelijk goedkeuren, bijvoorbeeld.
Wie weet wat de toekomst brengt, misschien worden die verschillen uitgevlakt, misschien ook niet.

Citaat:
De VLD en de VVD zijn denk ik te verschillend om samen te gaan. De VLD heeft zich de laatste jaren steeds linkser geprofileerd en is een echte liberale eenheidspartij geworden, terwijl de VVD duidelijk een conservatief-liberale partij is. Voor de links-liberalen is er immers D66.
Ja, ik weet dat de VVD zich iets conservatiever opstelt, maar ligt het niet in de liberale natuur om zich zo groot mogelijk te maken?

En hoewel ik duidelijke verschillen zie tussen D66 en Spirit, zouden beiden niet elkaar kunnen aanvullen?

Citaat:
PvdA en SP.A lijken mij dan juist wel weer goed elkaar aan te vullen. Stevaert en Bos kunnen het momenteel toch ook wel vrij goed met elkaar vinden, dacht ik. Voor de SP.A is een samengaan met de PvdA juist erg aantrekkelijk, omdat de PvdA in Nederland veel sterker staat dan de SP.A in Vlaanderen.
Correct, maar ik denk dat late belgicistische rancunes de doorslag zullen geven. Mocht de SP.A echter de sprong maken om ipv te profiteren van de Waalse socialistische sterkte te profiteren van de Nederlandse, dan zie ik de sossen idd nog wel als onverwachte bondgenoten. Maar voorlopig zitten die nog te vast in belgicistische denkbeelden.

Citaat:
Maar goed, het is allemaal voorspellen natuurlijk.
Tja... Dat is waar natuurlijk.
__________________
Ik distantieer me van al wat ik vroeger heb geschreven
Tantist is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 april 2004, 19:23   #600
Volksstormer
Minister-President
 
Volksstormer's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 22 februari 2003
Locatie: Dietsland-Europa
Berichten: 5.620
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tantist
Eigenlijk vreemd: het Vlaams Blok koerst recht naar zijn zelfmoord als het kiest voor Nederland, wat ze ook doen achter de schermen.


Jij zou juist moeten jubelen!
Volksstormer is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 01:05.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be