Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 20 februari 2003, 11:46   #1
Leo Delcroix
Burger
 
Geregistreerd: 8 juli 2002
Berichten: 171
Standaard

Na het gesjoemel met de criminaliteitscijfers, is er nu het gesjoemel met de ongevallenstatistieken...
Deze regering is gewoon één grote bende leugenaars!

Lees onderstaand interessant persberichtje...

CD&V-Kamerlid Jos Ansoms hoopt dat de ongevalscijfers die minister Duquesne vandaag geeft, zullen stroken met de waarheid. Elke dode en zwaargewonde die er minder valt in het verkeer is immers winst en minder verdriet en ellende in gezinnen. Toch vreest het Kamerlid dat de werkelijkheid minder rooskleurig zal zijn dan de minister wil doen geloven.

Op de eerste plaats is het sterk dat de minister reeds een vergelijking maakt tussen 2001 en 2002, terwijl het N.I.S. pas binnen enkele dagen de officiële cijfers over 2001 bekend zal maken.

Op de tweede plaats leert een rondvraag bij enkele verkeersposten van de federale politie ons dat zij een aantal ongevallencijfers van de laatste maanden van 2002 nog moeten doorgeven aan de statistische diensten in Brussel.

Op de derde plaats is het uitgesloten dat de cijfers over de zwaargewonden – die nu juist opvallend zijn in de mededeling van minister Duquesne – volledig zijn. Deze cijfers worden immers geleverd door de ziekenhuizen, en die gegevens komen nog trager binnen dan de cijfers van de politie. Weliswaar kan de politie doorgeven wie er naar het ziekenhuis wordt afgevoerd, maar de politie weet gewoon niet wie er na verzorging in de kliniek onmiddellijk naar huis kan (statistisch een "lichtgewonde") en wie er minstens één nacht moet verblijven (statistisch een "zwaargewonde").

Ansoms kan zich niet van de indruk ontdoen dat de cijfers van Duquesne in hetzelfde bedje ziek als de criminaliteitscijfers van Verhofstadt.
Leo Delcroix is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 februari 2003, 11:52   #2
alpina
Europees Commissaris
 
alpina's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 22 januari 2003
Berichten: 7.292
Standaard

Dit zijn beschuldigingen van een daad die nog niet gepleegd is!! :o
alpina is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 februari 2003, 12:00   #3
Leo Delcroix
Burger
 
Geregistreerd: 8 juli 2002
Berichten: 171
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alpina
Dit zijn beschuldigingen van een daad die nog niet gepleegd is!! :o
Gisteren maakte Duquesne bekend dat volgens hem een kwart van het aantal van de zwaargewonden gedaald is eind 2002.
Leo Delcroix is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 februari 2003, 13:02   #4
Bolter
Gouverneur
 
Geregistreerd: 20 oktober 2002
Locatie: Zonhoven
Berichten: 1.087
Standaard

Probleem met deze regering : ge kunt niet altijd geloven wat ge ziet.. Laat staan wat ge hoort....
Bolter is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 februari 2003, 20:16   #5
George
Staatssecretaris
 
George's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 1 februari 2003
Locatie: huis
Berichten: 2.982
Stuur een bericht via MSN naar George
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bolter
Probleem met deze regering : ge kunt niet altijd geloven wat ge ziet.. Laat staan wat ge hoort....
Kent gij dan misschien een regering die ge wel kunt geloven????
George is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 februari 2003, 20:41   #6
Supe®Staaf
Secretaris-Generaal VN
 
Supe®Staaf's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 juni 2002
Berichten: 43.125
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door George
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bolter
Probleem met deze regering : ge kunt niet altijd geloven wat ge ziet.. Laat staan wat ge hoort....
Kent gij dan misschien een regering die ge wel kunt geloven????
Prins Karnaval is een goed bestuurder m.i.
Hij belooft van drie dagen strijk te gaan en daar houdt hij zich meeestal aan.
Nog tien keer slapen............ 8)
__________________
Voor Vorstelijke salarissen..Voor Vrijheid van meningsuiting En Voor Rechtstreekse democratie
Supe®Staaf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 februari 2003, 20:43   #7
C uit W
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
C uit W's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 januari 2003
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 12.249
Standaard

Wat heeft het aantal gewonden nu te maken met onze regering?????
Dat is door het werk van de autoconstructeurs en niemand anders.
__________________
"Denken ist schwer, darum urteilen die meisten."
C uit W is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 februari 2003, 20:52   #8
alpina
Europees Commissaris
 
alpina's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 22 januari 2003
Berichten: 7.292
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door C uit W
Wat heeft het aantal gewonden nu te maken met onze regering?????
Dat is door het werk van de autoconstructeurs en niemand anders.
We zullen u eens in nen auto van de jaren 60 steken, is zien hoe ge der dan aan toe zijt na een ongeval!!
alpina is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 februari 2003, 21:02   #9
C uit W
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
C uit W's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 januari 2003
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 12.249
Standaard

Citaat:
We zullen u eens in nen auto van de jaren 60 steken, is zien hoe ge der dan aan toe zijt na een ongeval!!
Waarom ik???
__________________
"Denken ist schwer, darum urteilen die meisten."
C uit W is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 februari 2003, 21:10   #10
Nom@d
Lokaal Raadslid
 
Geregistreerd: 6 januari 2003
Berichten: 341
Standaard

dat er zoveel ongevallen zijn ligt niet aan de regering of aan de autoconstructeurs , maar aan de mentaliteit van de mensen zelf.
en aan het dagelijkse heen en weer haasten van en naar het werk.
de mens heeft het veel te druk om altijd rustig en geconsentreerd te rijden.
om maar te zwijgen van de zakenmannen en vrouwen die zich scheren of de krant doornemen , telefoneren en schminken tijdens het rijden.
en dan maar klagen dat de verkeersveiligheid niet is zoals het hoort te zijn.
Nom@d is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 februari 2003, 21:20   #11
merel
Gouverneur
 
merel's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 10 september 2002
Berichten: 1.037
Standaard

Zoals ik de cijfer heb vernomen werd er zeer duidelijk vermeld dat deze enkel een indicatie waren. Dat niet alle cijfers al binnen zijn, en deze enkel slaan op als ik me niet vergis de gewestwegen?

Voor de rest sluit ik me aan bij nomad
merel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 februari 2003, 21:21   #12
George
Staatssecretaris
 
George's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 1 februari 2003
Locatie: huis
Berichten: 2.982
Stuur een bericht via MSN naar George
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Leo Delcroix
Op de derde plaats is het uitgesloten dat de cijfers over de zwaargewonden – die nu juist opvallend zijn in de mededeling van minister Duquesne – volledig zijn. Deze cijfers worden immers geleverd door de ziekenhuizen, en die gegevens komen nog trager binnen dan de cijfers van de politie. Weliswaar kan de politie doorgeven wie er naar het ziekenhuis wordt afgevoerd, maar de politie weet gewoon niet wie er na verzorging in de kliniek onmiddellijk naar huis kan (statistisch een "lichtgewonde") en wie er minstens één nacht moet verblijven (statistisch een "zwaargewonde").
Ik wist al wel dat de gemiddelde agent geen al te hoog IQ heeft maar enige beoordeling is toch wel mogelijk. Ik ben ook geen arts maar zie wel het verschil tussen een vertstuikte vinger en een open beenbreuk hoor. Ik kan wel aannemen dat de bevindingen van een agent niet in aanmerking komen voor de statistieken, dat een diagnose enkel door een arts gesteld kan worden.

Zelfs de dood kan enkel door een arts worden vastgesteld. Officieel dan toch. Als men nu dus steld dat de informatie van ziekenhuizen nog niet binnen is en daarom de cijfers niet juist zijn betekend dit dat het dodental veel hoger ligt. Het betreft dus enkel het cijfer van toevallige artsen die voorbijkwamen en de dood hebben vastgesteld. De overlijdens vastgesteld door ziekenhuizen en daaraan verbonden artsen komen er dus enkel maar bij. IK ben geen krak in kansberekeningen maar als in verhouding tot de toevallige voorbijkomende doctor de cijfers van ziekenhuizen erbij komen, dan komt belgie zeker in het Guiness boek.

Wat zwaargewonden betreft, gesteld dat onze politiediensten hierover op onbekwame manier oordelen, de cijfers van ziekenhuizen zijn er immers nog niet, dan kan dit hooguit een verschuiving betekenen van licht naar zwaar gewonden. Mathematisch is het natuurlijk dan nog mogelijk dat de zware procentueel zijn toegenomen. Dat is immers net zo met de doden. Over de ogenschijnlijke licht of zwaar gewonde die toch overlijd zijn via de politie ook geen cijfers beschikbaar volgens het bericht.

Eigenlijk komt het er dus op neer volgens het persbericht en uw mening nog geen enkel cijfer voorhanden is en deze regering die gewoon uit z'n duim zuigt. Dat deze regering liegt en bedriegd wil ik zeker niet ontkennen maar uw stellingname lijkt mij even leugenadchtig hoor. Ik zal wel zien hoe de NIS hierover bericht als ze alle gegevens binnen hebben.

Ik kan best mis zijn hoor maar ik baseer mij enkel op je bericht.
Als je mij of anderen hier wil overtuigen van de op niets gebaseerde uitspaken van de regering zul je vroeger moeten opstaan. Zo dom zijn ze in de regering ook niet hoor. Deze regering weet ook wel dat hun mandaten labiel zijn en ondanks de lef kennen ze hun grenzen ook wel.
Groetjes
George is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 februari 2003, 21:39   #13
alpina
Europees Commissaris
 
alpina's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 22 januari 2003
Berichten: 7.292
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door C uit W
Citaat:
We zullen u eens in nen auto van de jaren 60 steken, is zien hoe ge der dan aan toe zijt na een ongeval!!
Waarom ik???
Vlaanderen72 is misschien een beter idee!! 8)
alpina is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 februari 2003, 22:12   #14
jan vanheusden
Vreemdeling
 
Geregistreerd: 19 februari 2003
Locatie: Diepenbeek
Berichten: 11
Stuur een bericht via MSN naar jan vanheusden
Standaard

Ik sluit me voor een groot stuk aan bij Nomad
De (verkeers)mentaliteit van de mensen moet veranderen,
ma da's natuurlijk makkelijker gezegd dan gedaan.

Of die ongevallen cijfers kloppen of niet
kan je uren over discussieren.

De mensen voelen zich niet meer veilig op de weg,
het is hoe gewoon de 'geen-tijd' visie op de weg die het verkeersleefbaarheid onhoudbaar begint te maken.
jan vanheusden is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 februari 2003, 22:24   #15
John Stufflebeam
Parlementslid
 
John Stufflebeam's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 april 2002
Locatie: Reetveerdegem
Berichten: 1.643
Standaard

Vlaams verkeersminister Robert "Steve" Stevaert verklaarde een jaar geleden in het Vlaams parlement dat "80% van de ongevallen te wijten is aan overdreven snelheid."

Op deze stelling werd de verkeersstrategie van Paarsgroen gebouwd: meer snelheidscontroles, en fors hogere boetes. Dat laatste was niet echt nodig, Nederland heeft een pak minder verkeersslachtoffers, en veel lagere boetes.

Bovendien wordt er veel meer gecontroleerd op plaatsen waar relatief weinig ongevallen gebeuren: de autosnelwegen. Een uurtje flitsen levert daar een flink pak gecontroleerde voertuigen en boetes op. Paarsgroen kan dan makkelijk met indrukwekkende statistieken uitpakken: zoveel miljoen voertuigen gecontroleerd, veel meer dan vorig jaar...

Eind dit jaar kwamen de eerste zegebulletins binnen: er werd beduidend trager gereden, het aantal snelheidsovertredingen daalde met 20 tot 30%op sommige plaatsen werd zelfs een halvering vastgesteld.

Als we de cijfers van Robert "Steve" Stevaert mogen geloven, dan leiden 30% minder snelheidsovertredingen tot 24% minder verkeersslachtoffers.

Uit de statistieken blijkt dat het aantal doden onveranderd blijft. Het aantal zwaargewonden daalt echter fors, en dat is niet te verklaren: ofwel zijn er minder ongevallen, en dus minder doden en zwaargewonden, ofwel is één van de cijfers fout: te veel doden in de statistieken, of een pak gewonden te weinig.

Het laatste lijkt het meest waarschijnlijk. Dan zou blijken dat de politiek van hoge verkeersboetes, en controles op de veilige snelwegen een maat voor niets is.

Eén statistiek vind je nooit in de krant: het land met de meeste verlichtingspalen is ook het land met bijna de meeste verkeersdoden in Europa.

Wie van de weg raakt, en tegen een paal knalt, is vaak op slag dood, snelheidsovertreding of niet. Misschien kunnen we onze wegen een stuk veiliger maken door de verlichtingspalen weg te halen. Maar ja kan een verlichtingspaal niet beboeten, en hem weghalen, dat kost geld.
John Stufflebeam is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 februari 2003, 22:56   #16
Nom@d
Lokaal Raadslid
 
Geregistreerd: 6 januari 2003
Berichten: 341
Standaard

mischien zijn dat gewoon de wetten van oorzaak en gevolg die de doden veroorzaken.
men kan niet in een opgejaagde maatschapij verwachten dat er geen doden vallen zeker niet met zoveel auto's en mensen.
het economisch beleid van deze maatschapij verplicht de mensen van zo gehaast te zijn.

de mensen moeten op tijd komen op hun werk.
het goederenvervoer moet zo snel mogelijk geleverd worden.
na het werk moeten de mensen snel naar huis om de kinderen van school te halen . koken wassen en daarna nog voldoende slaap vinden om de volgende dag weer te starten.dag in dag uit jaren aan een stuk.
Nom@d is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 februari 2003, 12:43   #17
Bolter
Gouverneur
 
Geregistreerd: 20 oktober 2002
Locatie: Zonhoven
Berichten: 1.087
Standaard

Verkeersveiligheid is het resultaat van vele factoren.
Zoals mentaliteit van de weggebruikers, infrastructuur, opgelegde wetten, pakkans, constructie van de voertuigen...

Het is dus verkeerd te stellen dat het beleid een totale impact heeft op dit gegeven.

Toch kunnen ze een belangrijke invloed hebben op het ganse gebeuren..

En op dit moment wordt vooral ingespeelt op twee factoren : opgelegde wetten ( met verhogen van de boetes) en pakkans verhogen door meer controles uit te oefenen...
Ze pogen verkeersveiligheid dus vooral te realiseren via de portemonee van de burger.

Het lijkt me een beetje vroeg om nu al victorie te kraaien en te stellen dat ze de problemen onder de knie krijgen..
Bolter is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 juni 2004, 09:55   #18
jan hyoens
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
jan hyoens's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 17 februari 2003
Berichten: 11.300
Standaard

aanvulling op topic "verkeersveiligheid"!
jan hyoens is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 juni 2004, 10:04   #19
Tegendradigaard
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 3 oktober 2003
Locatie: Zou ik ook graag weten
Berichten: 14.746
Standaard

Waar is den tijd dat ik nog met mijn trotinet veilig de wegen onveilig kon maken....
__________________
IK betaal 6.570,00 euro per jaar aan Wallonië en dit al meer dan 20 jaar.... Dat is 131.400 euro in totaal....of in oude franken... 5.300.662 fr. HET IS STILAAN GENOEG GEWEEST! Als ik nog 20 jaar verder werk dan betaal ik nog eens 131.400 euro. In totaal zou dat dan 262.800 euro of 10.616.857 oude franken zijn.

PEOPLE WHO WANT TO BAN HATE SPEECH, JUST HATE SPEECH. VRIJE MENINGSUITING !!!
Tegendradigaard is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 juni 2004, 11:10   #20
dejohan
Minister-President
 
dejohan's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 juni 2003
Locatie: Een hol in de grond
Berichten: 5.222
Stuur een bericht via Instant Messenger naar dejohan Stuur een bericht via MSN naar dejohan Stuur een bericht via Yahoo naar dejohan
Standaard

Leo Delcroix? De sjoemelaar gaat eens efkes andere leugenaars ontmaskeren? Hoe komt hij trouwens aan die gegevens? Via de postbode?
dejohan is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 07:38.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be