Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 30 juni 2004, 11:38   #21
whoisy
Gouverneur
 
Geregistreerd: 12 augustus 2002
Locatie: Üngal
Berichten: 1.252
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alpina
Dit zijn beschuldigingen van een daad die nog niet gepleegd is!! :o
So what?
Volgens de kenners zullen we hier omringd zijn door concentratiekampen indien het Vlaams blok ooit mee regeert.

Een mens mag toch fantasie hebben nietwaar...
whoisy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 juni 2004, 12:08   #22
jan hyoens
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
jan hyoens's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 17 februari 2003
Berichten: 11.300
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door dejohan
Leo Delcroix? De sjoemelaar gaat eens efkes andere leugenaars ontmaskeren? Hoe komt hij trouwens aan die gegevens? Via de postbode?
Het was Jos ansoms die de cijfers in twijfel trok! Dat deze topic van leo delcroix komt doet er dus niet aan toe (hij is trouwens vrijgesproken, over de manier hoe doet hier niet toe)
jan hyoens is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 juni 2004, 12:38   #23
Nynorsk
Secretaris-Generaal VN
 
Nynorsk's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 juni 2003
Berichten: 24.102
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bolter
Verkeersveiligheid is het resultaat van vele factoren.
Zoals mentaliteit van de weggebruikers, infrastructuur, opgelegde wetten, pakkans, constructie van de voertuigen...

Het is dus verkeerd te stellen dat het beleid een totale impact heeft op dit gegeven.

Toch kunnen ze een belangrijke invloed hebben op het ganse gebeuren..

En op dit moment wordt vooral ingespeelt op twee factoren : opgelegde wetten ( met verhogen van de boetes) en pakkans verhogen door meer controles uit te oefenen...
Ze pogen verkeersveiligheid dus vooral te realiseren via de portemonee van de burger.

Het lijkt me een beetje vroeg om nu al victorie te kraaien en te stellen dat ze de problemen onder de knie krijgen..
Als ik even rond me kijk, dan stel ik vast dat men ook aan de infrastructuur bezig is: overal komen snelheidsdrempels, ronde punten,...
Het is vooral de mentaliteit van de mensen waar eits aan schort. Als ik zie hoe sommigen rijden, dan verbaast het me niks dat er veel ongevallen zijn. Op zich kan men er weinig tegen hebben dat iemand zich tegen een paal wil gaan hangen. Het wordt pas irritant wanneer de verkeersmalloten veilig rijdende medeburgers naar hun graf zenden.
Nynorsk is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 juni 2004, 12:48   #24
Tzuvar Raemborr
Minister
 
Tzuvar Raemborr's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 maart 2004
Berichten: 3.495
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nynorsk
Als ik even rond me kijk, dan stel ik vast dat men ook aan de infrastructuur bezig is: overal komen snelheidsdrempels, ronde punten,...
Het is vooral de mentaliteit van de mensen waar eits aan schort. Als ik zie hoe sommigen rijden, dan verbaast het me niks dat er veel ongevallen zijn. Op zich kan men er weinig tegen hebben dat iemand zich tegen een paal wil gaan hangen. Het wordt pas irritant wanneer de verkeersmalloten veilig rijdende medeburgers naar hun graf zenden.
En daar ben ik dan nog mee akkoord ook. De belangrijkste reden waarom het in Nederland veiliger is is de mentaliteit : te snel rijden en andere foefkes zijn daar sociaal "not done". Als ge ginder iemand vertelt over een boete voor te snel rijden die ge aan uw been hebt zeggen ze "Tsja, dan moet ge maar niet zo snel rijden. 't is uw eigen schuld." Hier zeggen ze : "'t zijn toch smeerlappen eh, die van de politie."

<dit hierboven is van horen zeggen, dit hieronder een persoonlijke mening>

Ik vind dus ook dat het niet noodzakelijk de schuld van de regering is wat er in het verkeer gebeurt. M�*�*�*�*�*�*r... dan moeten ze er ook zelf geen thema van maken, als ze er niet echt iets aan kunnen doen! Dus ofwel goede concrete plannen hebben die je kunt uitvoeren, ofwel muil dicht. Als Stevaert hier op afgerekend wordt heeft hij het dan ook zelf gezocht.
__________________
I'm still standing, better than I ever did,
Looking like a true survivor, feeling like a little kid.
__________________
But I'm stubborn, like those garbage bags that time cannot decay,
I'm junk but I'm still holding up this little wild bouquet.
Tzuvar Raemborr is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 juni 2004, 12:53   #25
BruFFy
Vreemdeling
 
Geregistreerd: 14 maart 2004
Berichten: 95
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nynorsk
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bolter
Verkeersveiligheid is het resultaat van vele factoren.
Zoals mentaliteit van de weggebruikers, infrastructuur, opgelegde wetten, pakkans, constructie van de voertuigen...

Het is dus verkeerd te stellen dat het beleid een totale impact heeft op dit gegeven.

Toch kunnen ze een belangrijke invloed hebben op het ganse gebeuren..

En op dit moment wordt vooral ingespeelt op twee factoren : opgelegde wetten ( met verhogen van de boetes) en pakkans verhogen door meer controles uit te oefenen...
Ze pogen verkeersveiligheid dus vooral te realiseren via de portemonee van de burger.

Het lijkt me een beetje vroeg om nu al victorie te kraaien en te stellen dat ze de problemen onder de knie krijgen..
Als ik even rond me kijk, dan stel ik vast dat men ook aan de infrastructuur bezig is: overal komen snelheidsdrempels, ronde punten,...
Het is vooral de mentaliteit van de mensen waar eits aan schort. Als ik zie hoe sommigen rijden, dan verbaast het me niks dat er veel ongevallen zijn. Op zich kan men er weinig tegen hebben dat iemand zich tegen een paal wil gaan hangen. Het wordt pas irritant wanneer de verkeersmalloten veilig rijdende medeburgers naar hun graf zenden.
En ze gebruiken de zwakke weggebruikers als snelheidsdempers
Ook denkt men blijkbaar dat overdreven snelheid bij een ongeval te wijten is aan de te hoge snelheidslimieten, terwijl het die snelheids limieten niet gerespecteerd worden.
Maar toch vinden ze het nodig om de snelheidslimieten nog te laten zakken
BruFFy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 juni 2004, 12:57   #26
Tzuvar Raemborr
Minister
 
Tzuvar Raemborr's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 maart 2004
Berichten: 3.495
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door BruFFy
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nynorsk

Als ik even rond me kijk, dan stel ik vast dat men ook aan de infrastructuur bezig is: overal komen snelheidsdrempels, ronde punten,...
Het is vooral de mentaliteit van de mensen waar eits aan schort. Als ik zie hoe sommigen rijden, dan verbaast het me niks dat er veel ongevallen zijn. Op zich kan men er weinig tegen hebben dat iemand zich tegen een paal wil gaan hangen. Het wordt pas irritant wanneer de verkeersmalloten veilig rijdende medeburgers naar hun graf zenden.
En ze gebruiken de zwakke weggebruikers als snelheidsdempers
Ook denkt men blijkbaar dat overdreven snelheid bij een ongeval te wijten is aan de te hoge snelheidslimieten, terwijl het die snelheids limieten niet gerespecteerd worden.
Maar toch vinden ze het nodig om de snelheidslimieten nog te laten zakken
Komt dan nog bij dat veel bestuurders die limieten beschouwen als een soort verplichte snelheid ipv een maximumsnelheid. Maw : Regen? Mist? Vermoeidheid? Etterende kinderen op de achterbank? Who cares, ik mag hier 70. Aanpassen aan omstandigheden is voor onthaastende watjes.
__________________
I'm still standing, better than I ever did,
Looking like a true survivor, feeling like a little kid.
__________________
But I'm stubborn, like those garbage bags that time cannot decay,
I'm junk but I'm still holding up this little wild bouquet.
Tzuvar Raemborr is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 14:10.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be