Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Economie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Economie Hier kan je discussiëren over economie en staatsschuld

Antwoord
 
Discussietools
Oud 5 februari 2012, 23:40   #1
Mambo
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 27 april 2004
Berichten: 43.539
Standaard Time out voor bedrijven?

Time out voor bedrijven?
Zo ongeveer iedereen heeft recht op een tijdelijke werkloosheid om persoonlijke redenen.
Bedrijven kunnen dat niet, dat is alles of het is niks.
Mijn vraag, zou een bedrijf eens voor een bepaalde periode kunnen sluiten om te herbronnen of wat dan ook zonder daar direct de boeken voor neer te moeten leggen?
Ik denk dat vele bedrijven /kleine zelfstandigen daar vragende partij hiervoor zijn. Gewoon eens enkele maanden de boeken neerleggen zonder de nadelige gevolgen en sociale kosten....time out off business.
Mambo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 februari 2012, 23:45   #2
filosoof
Banneling
 
 
filosoof's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 22 mei 2003
Locatie: Brussel
Berichten: 49.496
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mambo Bekijk bericht
Time out voor bedrijven?
Zo ongeveer iedereen heeft recht op een tijdelijke werkloosheid om persoonlijke redenen.
Bedrijven kunnen dat niet, dat is alles of het is niks.
Mijn vraag, zou een bedrijf eens voor een bepaalde periode kunnen sluiten om te herbronnen of wat dan ook zonder daar direct de boeken voor neer te moeten leggen?
Ik denk dat vele bedrijven /kleine zelfstandigen daar vragende partij hiervoor zijn. Gewoon eens enkele maanden de boeken neerleggen zonder de nadelige gevolgen en sociale kosten....time out off business.
En quid de schuldeisers dan? Moeten die dan maar de broeksriem aantrekken en de lasten dragen?

Zou jij nog krediet geven aan dat bedrijf?

Wel, de bank ook niet.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mambo Bekijk bericht
en sociale kosten
voor de ondernemer, bedoel je?

Laatst gewijzigd door filosoof : 5 februari 2012 om 23:52.
filosoof is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 februari 2012, 23:53   #3
Mambo
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 27 april 2004
Berichten: 43.539
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door filosoof Bekijk bericht
En quid de schuldeisers dan? Moeten die dan maar de broeksriem aantrekken en de lasten dragen?

Zou jij nog krediet geven aan dat bedrijf?
Goeie zet natuurlijk, de schuldeisers.
Nu laat ons wel wezen, de schulden dienen betaald te zijn of te worden.
Voor de rest vind ik dat ook bedrijven en bedrijfsleiders toch het recht zouden moeten hebben eens een sabbatjaar in te lassen wanneer dat ze daar eens behoefte aan hebben.

Kortom de tijd dat het bedrijf eens wenst te sluiten om welke reden dan ook zou niet mogen leiden tot bv een failliet of sociale bijdragen in die periode.
Close is close.
Mambo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 februari 2012, 00:02   #4
filosoof
Banneling
 
 
filosoof's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 22 mei 2003
Locatie: Brussel
Berichten: 49.496
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mambo Bekijk bericht
Goeie zet natuurlijk, de schuldeisers.
Nu laat ons wel wezen, de schulden dienen betaald te zijn of te worden.
Voor de rest vind ik dat ook bedrijven en bedrijfsleiders toch het recht zouden moeten hebben eens een sabbatjaar in te lassen wanneer dat ze daar eens behoefte aan hebben.

Kortom de tijd dat het bedrijf eens wenst te sluiten om welke reden dan ook zou niet mogen leiden tot bv een failliet of sociale bijdragen in die periode.
Close is close.
Onbetaalde belastingen en sociale bijdragen, vergoedingen uit hoofde van contractbreuk zijn ook schulden.

Zou jij nog krediet geven aan dat bedrijf?

PS,
er zijn toch heel wat bedrijven die in de zomer gewoon een maand sluiten. Ik zie ook al eens een winkel een maand sluiten in laagseizoen.

Laatst gewijzigd door filosoof : 6 februari 2012 om 00:04.
filosoof is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 februari 2012, 00:04   #5
Mambo
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 27 april 2004
Berichten: 43.539
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door filosoof Bekijk bericht
Onbetaalde belastingen en sociale bijdragen, vergoedingen uit hoofde van contractbreuk zijn ook schulden.

Zou jij nog krediet geven aan dat bedrijf?
Als mijn rekeningen betaald zijn, natuurlijk.
Waarom mag een bedrijf niet eens tijdelijk er mee stoppen?
Mambo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 februari 2012, 00:09   #6
Mambo
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 27 april 2004
Berichten: 43.539
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door filosoof Bekijk bericht
Onbetaalde belastingen en sociale bijdragen, vergoedingen uit hoofde van contractbreuk zijn ook schulden.

Zou jij nog krediet geven aan dat bedrijf?

PS,
er zijn toch heel wat bedrijven die in de zomer gewoon een maand sluiten. Ik zie ook al eens een winkel een maand sluiten in laagseizoen.
Dat klopt maar ook als ze eens sluiten moeten ze verder hun kwartaal bijdrage doen en zo....feitelijk is dat dus niet juist allemaal.

Laatst gewijzigd door Mambo : 6 februari 2012 om 00:10.
Mambo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 februari 2012, 00:36   #7
Mambo
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 27 april 2004
Berichten: 43.539
Standaard

Allee pak nu eens gewoon het jaarlijks verlof.
Iedereen pakt verlof, maar een bedrijf moet ook zijn verlof betalen?
Niet juist hé?
Mambo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 februari 2012, 01:09   #8
AsGardSGO
Minister
 
AsGardSGO's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 mei 2009
Locatie: Mechelen
Berichten: 3.353
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mambo Bekijk bericht
Allee pak nu eens gewoon het jaarlijks verlof.
Iedereen pakt verlof, maar een bedrijf moet ook zijn verlof betalen?
Niet juist hé?
Weet jij nu wel goed wat je eigenlijk zegt? Als ik je goed begrijp wil je al de verworven rechten die wij hier genieten opblazen en terug naar begin industriele revolutie ofzo?
Mij niet gelaten maar dan leg je in feite de bom ook onder uw zaligmakende economie van consumptie want wie geen middelen heeft kan niet consumeren en de neerwaartse spiraal zal nog sneller zich laten gelden.

Hoe we het draaien of keren echte oplossingen zijn er niet meer puur vanwege de hebzucht van de elite die hun eigen systeem ondergraven daardoor. Of we blijven verder doen op dat stramien van illusie van oneindige "economische" groei of we keren terug in de tijd op sociaal gebied waar alle voordelen en inrichtingen van tafel geveegd worden. Beide scenario's hebben zelfde uitkomst; een totaal sociaal menselijk bloedbad waar de kloof tussen rijk en arm overduidelijk zal zijn met een minimale middenklasse welke niet meer of minder dan de lakeien van de opperklasse zullen zijn.

Uiteindelijk zal elke tijdelijk redmiddel een pleister op etterende wonden zijn en het eindresultaat chaos en armoede zijn. Enkel deze keer zullen de gevolgen hiervan niet beperkt blijven tot lokaal maar is het zo goed als een hele westerse samenleving die ineen zal stuiken.
__________________
"Een vooroordeel is moeilijker te splitsen dan een atoom."
"Voorstellingsvermogen is belangrijker dan kennis."
"Je kunt een probleem niet oplossen met de denkwijze die het heeft veroorzaakt."
"If you can"t explain it simply, you don't understand it enough"
- Albert Einstein
AsGardSGO is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 februari 2012, 01:18   #9
Klarekijk
Banneling
 
 
Geregistreerd: 11 november 2010
Berichten: 7.057
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mambo Bekijk bericht
Time out voor bedrijven?
Zo ongeveer iedereen heeft recht op een tijdelijke werkloosheid om persoonlijke redenen.
Bedrijven kunnen dat niet, dat is alles of het is niks.
Mijn vraag, zou een bedrijf eens voor een bepaalde periode kunnen sluiten om te herbronnen of wat dan ook zonder daar direct de boeken voor neer te moeten leggen?
Ik denk dat vele bedrijven /kleine zelfstandigen daar vragende partij hiervoor zijn. Gewoon eens enkele maanden de boeken neerleggen zonder de nadelige gevolgen en sociale kosten....time out off business.
Ho mijn God , hoe ik wenst dat het kon , zo gewoon me keer 6 maand de stekker er uit , geen zorgen effe gewoon herbronnen en effe rusten, Dank U menheer als het kon .

Maar het zijn enkel maar de bedienden en ambtenaren die tijd mogen nemen voor een wereldreis hé .
Klarekijk is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 februari 2012, 01:20   #10
filosoof
Banneling
 
 
filosoof's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 22 mei 2003
Locatie: Brussel
Berichten: 49.496
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mambo Bekijk bericht
Als mijn rekeningen betaald zijn, natuurlijk.
Waarom mag een bedrijf niet eens tijdelijk er mee stoppen?
er zijn toch heel wat bedrijven die in de zomer gewoon een maand sluiten. Ik zie ook al eens een winkel een maand sluiten in laagseizoen.
filosoof is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 februari 2012, 01:23   #11
Klarekijk
Banneling
 
 
Geregistreerd: 11 november 2010
Berichten: 7.057
Standaard

Waar het eigenlijk om gaat is het volgende . een bedrijf heeft zoveel lopende kosten . het wordt bijna onmogelijk om verlof te nemen . Huur kantoor , bedrijfsruimte , energierekening , Verzekeringen, sociale bijdragen , afbetalingen financiering en investreingskrediet , betalingen bedrijfsvoertuigen . Als ik een plezier reisje wil maken voor 1 maand , dan moet ik ongeveer 8000 € in de kas liggen hebben om de lopende rekeningen te betalen , en daarboven natuurlijk nog het reisbudget. Bijna onhaalbaar.
Klarekijk is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 februari 2012, 01:24   #12
filosoof
Banneling
 
 
filosoof's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 22 mei 2003
Locatie: Brussel
Berichten: 49.496
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Klarekijk Bekijk bericht
Ho mijn God , hoe ik wenst dat het kon , zo gewoon me keer 6 maand de stekker er uit , geen zorgen effe gewoon herbronnen en effe rusten, Dank U menheer als het kon .

Maar het zijn enkel maar de bedienden en ambtenaren die tijd mogen nemen voor een wereldreis hé .
In theorie bestaat de mogelijkheid idd. In theorie, maar hoeveel kunnen het ook écht doen? Hypotheek moet verder betaald worden, belastingen moeten betaald worden, Electrabel ook. Kinderen moeten naar school etc, etc

Daarvoor moet je al de Lotto winnen of een erfenis krijgen.

Laatst gewijzigd door filosoof : 6 februari 2012 om 01:29.
filosoof is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 februari 2012, 01:29   #13
AsGardSGO
Minister
 
AsGardSGO's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 mei 2009
Locatie: Mechelen
Berichten: 3.353
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door filosoof Bekijk bericht
In theorie bestaat de mogelijkheid In theorie, maar hoeveel kunnen het ook écht doen? Hypotheek moet verder betaald worden, belastingen moeten betaald worden, Electrabel ook. Kinderen moeten naar school etc, etc

Daarvoor moet je al de Lotto winnen of een erfenis krijgen.
Het is simpelweg een van de meest slechte voorstellen tot nu toe. Puur omdat de manier waarop alles gebouwd is dat niet toelaat en in dat bestek zeer onrealistisch is. Het is zelfs geen manier om de graaicultuur van de laatste 40 jaar overeind te houden.
__________________
"Een vooroordeel is moeilijker te splitsen dan een atoom."
"Voorstellingsvermogen is belangrijker dan kennis."
"Je kunt een probleem niet oplossen met de denkwijze die het heeft veroorzaakt."
"If you can"t explain it simply, you don't understand it enough"
- Albert Einstein
AsGardSGO is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 februari 2012, 01:41   #14
Klarekijk
Banneling
 
 
Geregistreerd: 11 november 2010
Berichten: 7.057
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door AsGardSGO Bekijk bericht
Weet jij nu wel goed wat je eigenlijk zegt? Als ik je goed begrijp wil je al de verworven rechten die wij hier genieten opblazen en terug naar begin industriele revolutie ofzo?
Mij niet gelaten maar dan leg je in feite de bom ook onder uw zaligmakende economie van consumptie want wie geen middelen heeft kan niet consumeren en de neerwaartse spiraal zal nog sneller zich laten gelden.

Hoe we het draaien of keren echte oplossingen zijn er niet meer puur vanwege de hebzucht van de elite die hun eigen systeem ondergraven daardoor. Of we blijven verder doen op dat stramien van illusie van oneindige "economische" groei of we keren terug in de tijd op sociaal gebied waar alle voordelen en inrichtingen van tafel geveegd worden. Beide scenario's hebben zelfde uitkomst; een totaal sociaal menselijk bloedbad waar de kloof tussen rijk en arm overduidelijk zal zijn met een minimale middenklasse welke niet meer of minder dan de lakeien van de opperklasse zullen zijn.

Uiteindelijk zal elke tijdelijk redmiddel een pleister op etterende wonden zijn en het eindresultaat chaos en armoede zijn. Enkel deze keer zullen de gevolgen hiervan niet beperkt blijven tot lokaal maar is het zo goed als een hele westerse samenleving die ineen zal stuiken.
En als we blijven importeren en geld uitgeven upper then zelf iest te maken en terug aanzwengelen , en als we verder ieder beetje laatste kapitaal dat hier nog rest verder blijven aanvallen controleren en belasten, zal die val er eerder komen dan je denkt .
Klarekijk is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 februari 2012, 01:44   #15
giserke
Banneling
 
 
Geregistreerd: 28 augustus 2003
Berichten: 24.730
Standaard

Als een bedrijf zijn volledig klantenbestand wil zien vertrekken naar de concurentie, moet ze een time out inlassen.
giserke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 februari 2012, 01:46   #16
filosoof
Banneling
 
 
filosoof's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 22 mei 2003
Locatie: Brussel
Berichten: 49.496
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door AsGardSGO Bekijk bericht
Het is simpelweg een van de meest slechte voorstellen tot nu toe. Puur omdat de manier waarop alles gebouwd is dat niet toelaat en in dat bestek zeer onrealistisch is. Het is zelfs geen manier om de graaicultuur van de laatste 40 jaar overeind te houden.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door AsGardSGO Bekijk bericht
graaicultuur van de laatste 40 jaar
je vergat een paar nullen

400 of 4000 of 40.000 jaar

Laatst gewijzigd door filosoof : 6 februari 2012 om 01:47.
filosoof is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 februari 2012, 04:48   #17
Enter
Parlementslid
 
Enter's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 oktober 2006
Berichten: 1.991
Standaard

Werknemers geen vakantiegeld, ziektegeld en 13e maand moeten betalen zou al genoeg zijn.

"Vakantie" nemen kan niet. U heeft blijkbaar de economie niet echt door.
__________________
Dit profiel is gedeactiveerd.
Enter is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 februari 2012, 09:48   #18
gertc
Europees Commissaris
 
Geregistreerd: 17 mei 2010
Berichten: 6.576
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Klarekijk Bekijk bericht
Waar het eigenlijk om gaat is het volgende . een bedrijf heeft zoveel lopende kosten . het wordt bijna onmogelijk om verlof te nemen . Huur kantoor , bedrijfsruimte , energierekening , Verzekeringen, sociale bijdragen , afbetalingen financiering en investreingskrediet , betalingen bedrijfsvoertuigen . Als ik een plezier reisje wil maken voor 1 maand , dan moet ik ongeveer 8000 € in de kas liggen hebben om de lopende rekeningen te betalen , en daarboven natuurlijk nog het reisbudget. Bijna onhaalbaar.
... of je moet aan de nummer 2 in je bedrijf vragen om de lopende zaken gedurende een maand te beheren. Je bedrijf kan waarschijnlijk langer doordraaien zonder jouw aanwezigheid dan je zelf denkt.

Maar je geeft wel aan waarom het idee van de draadstarter onzin is: het is niet omdat jij er even tussenuit wil, dat je schuldeisers geen rechten meer hebben. En die schuldeisers - de verhuurder, de bank, de leasemaatschappij, ... het zijn er nogal wat. En je personeel - moeten zij zonder inkomen vallen omdat jij er eventjes tussenuit wilt? Zij moeten ondertussen ook hun hypotheek en hun autolening blijven betalen.
gertc is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 februari 2012, 09:53   #19
Sfax
Banneling
 
 
Geregistreerd: 23 januari 2003
Berichten: 12.310
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door filosoof Bekijk bericht
En quid de schuldeisers dan? Moeten die dan maar de broeksriem aantrekken en de lasten dragen?

Zou jij nog krediet geven aan dat bedrijf?

Wel, de bank ook niet.

voor de ondernemer, bedoel je?
Lol

Eenzelfde reactie kan je toepassen op werknemers die tijdskrediet willen
Sfax is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 februari 2012, 10:00   #20
guido 007
Secretaris-Generaal VN
 
guido 007's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 juli 2003
Locatie: Op aarde
Berichten: 23.012
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mambo Bekijk bericht
Time out voor bedrijven?
Zo ongeveer iedereen heeft recht op een tijdelijke werkloosheid om persoonlijke redenen.
Bedrijven kunnen dat niet, dat is alles of het is niks.
Mijn vraag, zou een bedrijf eens voor een bepaalde periode kunnen sluiten om te herbronnen of wat dan ook zonder daar direct de boeken voor neer te moeten leggen?
Ik denk dat vele bedrijven /kleine zelfstandigen daar vragende partij hiervoor zijn. Gewoon eens enkele maanden de boeken neerleggen zonder de nadelige gevolgen en sociale kosten....time out off business.
Kan wel hoor.
__________________
N-VA: De kracht van verandering!
Verandering begint in je eigen gemeente of stad.
guido 007 is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 22:53.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be