Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Economie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Economie Hier kan je discussiëren over economie en staatsschuld

Antwoord
 
Discussietools
Oud 16 februari 2017, 13:26   #1
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN
 
De schoofzak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2004
Berichten: 80.009
Standaard Arbeidsmarkt schakelt twee versnellingen hoger

Tsja, dat is de titel van het artikel:
Arbeidsmarkt schakelt twee versnellingen hoger

Hier zie, de link: http://trends.knack.be/economie/bedr...T=186534368019

Maar verder dan dit, geraak ik niet:

Citaat:
Het Belgische economische herstel creëert steeds meer banen. De toename van de werkgelegenheid ligt zelfs hoger dan de economische groei. En het zijn niet alleen tijdelijke banen, ook het aantal vaste contracten stijgt.

" We kunnen spreken van een sterke arbeidsintensieve groei." Gouverneur Jan Smets was duidelijk bij de voorstelling van het jaarverslag van de Nationale Bank. De economie trekt aan en dat is goed voor de werkgelegenheid. Vorig jaar kwamen er netto 59.000 banen bij. Dat z
...
__________________
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 februari 2017, 13:35   #2
strijkijzer
Gouverneur
 
Geregistreerd: 27 februari 2016
Berichten: 1.030
Standaard

Deze regering heeft m'n halve inkomen gestolen. Daarmee kan ze een halve job subsidiëren. Ze heeft zoveel miljarden naar werkgevers gesmeten dat er dubbel zoveel jobs zouden moeten gecreëerd zijn. En door wie worden de jobs ingevuld ? Door onze werklozen of door nieuw aangetrokken mensen ?
strijkijzer is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 februari 2017, 13:35   #3
Anna List
Banneling
 
 
Geregistreerd: 28 september 2004
Berichten: 106.558
Standaard

kan Bracke solliciteren!
Anna List is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 februari 2017, 01:27   #4
demonen
Banneling
 
 
Geregistreerd: 16 oktober 2002
Berichten: 11.763
Standaard

Artikel gaat over 2016 :
Er werden dat jaar 22.000 flexijobs gecreërd, 17.000 studenjobs meer dan het jaar ervoor en een stijging van 15.000 jobs in de zorg en ambtenarij. De overige jobs situeerden zich voornamelijk bij uitzendkantoren : precaire jobs, meestal deeltijds en zeer tijdelijk.
Er is geen enkele reden om hoera te roepen!
"Nieuwe" jobs? Toch niet in de industrie of bouw!
De voedingsindustrie is de grootste industriële sector in Vlaanderen met een directe tewerkstelling van 62.000 mensen. Mensen moeten nu eenmaal eten.
Ford Genk en zijn toelevering alleen was goed voor 10.000 jobs!!
De industriële jobs dalen sedert 1997 ononderbroken.
Waar situeren die "nieuwe" (elke maand gaan er 10.000 mensen met pensioen en ze worden bijlange na niet allemaal vervangen!) :
Van Poolse loodgieters en Bulgaarse truckchauffeurs tot Roemeense bouwvakkers en Portugese schoonmaakploegen: nooit eerder deden we zo vaak een beroep op arbeid uit andere EU-landen als in 2016. Uit data van de federale regering blijkt dat buitenlandse werknemers 662.000 tijdelijke opdrachten uitvoerden in ons land. Voor buitenlandse zelfstandigen gaat het om 109.000 opdrachten.
Zo blij de consumenten zijn met de betaalbare arbeid, zo groot is de ergernis bij Belgen die in de bovenvermelde sectoren hun kost proberen te verdienen. Want wie slechts tijdelijk in ons land werkt, blijft in zijn thuisland de bijdragen voor de sociale zekerheid betalen. Doorgaans liggen die sociale lasten lager dan bij ons.

http://www.tijd.be/opinie/commentaar...863736-620.art

Verhofstadt heeft ooit 200.000 jobs gecreërd : het waren ambtenarenjobs en gesubsidieerde jobs en dienstencheques ("zwarte" poetsvrouwen gingen nu "wit" werken).
Dezelfde truk past deze regering toe nl bestaande zwarte jobs in de horeca zichtbaar maken in de statistieken door er flexijobs van te maken.
Studentenjobs en flexijobs boomen maar dragen niets bij aan de sociale zekerheidskassen net zo min als de Bulgaren of Polen die kassen spekken.
De jobs die er om doen nl full-time, in de privé en goed verloond en die jobs verdwijnen in snelvaart.

Laatst gewijzigd door demonen : 17 februari 2017 om 01:34.
demonen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 februari 2017, 09:16   #5
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN
 
De schoofzak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2004
Berichten: 80.009
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door demonen Bekijk bericht
Artikel gaat over 2016 :
Er werden dat jaar ...
...
Bruggepensioneerden kunnen solliciteren als journalist in De Tijd.
Vermits die het toch allemaal beter weten en fatsoenlijker kunnen uitleggen dan de actuele journalisten daar ...

.
__________________
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 februari 2017, 10:39   #6
subocaj
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
subocaj's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 juni 2010
Berichten: 15.948
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Bruggepensioneerden kunnen solliciteren als journalist in De Tijd.
Vermits die het toch allemaal beter weten en fatsoenlijker kunnen uitleggen dan de actuele journalisten daar ...

.
Niet voor dit of dat, maar hij informeert zich meestal beter dan journalisten, die alles als waarheid schrijven, wat men hen voorschotelt.
subocaj is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 februari 2017, 11:05   #7
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN
 
De schoofzak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2004
Berichten: 80.009
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door subocaj Bekijk bericht
Niet voor dit of dat, maar hij informeert zich meestal beter dan journalisten, die alles als waarheid schrijven, wat men hen voorschotelt.
Ja ja, wie zich het best informeert, dat is de cel propaganda van de communistische pvda ...
die laten zich niks voorschotelen ... behalve door Noord-Korea.

.
__________________
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 februari 2017, 11:59   #8
demonen
Banneling
 
 
Geregistreerd: 16 oktober 2002
Berichten: 11.763
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Ja ja, wie zich het best informeert, dat is de cel propaganda van de communistische pvda ...
die laten zich niks voorschotelen ... behalve door Noord-Korea.

.
Schoof, indien de arbeidsmarkt aantrekt, heeft uw vrouw dan eindelijk een job gevonden?
demonen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 februari 2017, 12:02   #9
reservespeler
Secretaris-Generaal VN
 
reservespeler's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 5 augustus 2012
Berichten: 70.712
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door demonen Bekijk bericht
Schoof, indien de arbeidsmarkt aantrekt, heeft uw vrouw dan eindelijk een job gevonden?
Waarom altijd opnieuw persoonlijk worden?
__________________
N-VA voor een welvarend 2024
reservespeler is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 februari 2017, 15:56   #10
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN
 
De schoofzak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2004
Berichten: 80.009
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door demonen Bekijk bericht
Schoof, indien de arbeidsmarkt aantrekt, heeft uw vrouw dan eindelijk een job gevonden?
Mijn heksie perfeksie was verpleegster. Kent gij de leeftijd waarop zij actueel nog met pensioen mogen gaan ?
Voelt ge hem aankomen ?

.
__________________
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 februari 2017, 19:35   #11
strijkijzer
Gouverneur
 
Geregistreerd: 27 februari 2016
Berichten: 1.030
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Mijn heksie perfeksie was verpleegster. Kent gij de leeftijd waarop zij actueel nog met pensioen mogen gaan ?
Voelt ge hem aankomen ?

.

We voelen niets aankomen, wachten al jaren op een antwoord op de vraag wat je nu eigenlijk gedaan hebt in je carrière en hoe lang. Het feit dat je je lidmaatschap van NV-A als een aflaat voor uw zonden beschrijft zegt wel al iets natuurlijk, maar we zouden toch de exacte gegevens graag weten.



Aantal buitenlandse werknemers in België verdubbelt in vijf jaar


De NV-A voert weer oppositie tegen zichzelf precies. Ze weten echt totaal van geen hout meer pijlen maken. Onze eigen mensen zijn meer en meer werkloos maar worden naar een leefloon of de ziekenkas gedreven om de werkloosheidscijfers naar beneden te krijgen.

Laatst gewijzigd door strijkijzer : 17 februari 2017 om 19:39.
strijkijzer is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 februari 2017, 22:46   #12
hamac
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
hamac's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 mei 2014
Locatie: Limbabwe
Berichten: 15.798
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door strijkijzer Bekijk bericht
http://forum.politics.be/newreply.ph...eply&p=8382036

Aantal buitenlandse werknemers in België verdubbelt in vijf jaar


De NV-A voert weer oppositie tegen zichzelf precies. Ze weten echt totaal van geen hout meer pijlen maken. Onze eigen mensen zijn meer en meer werkloos maar worden naar een leefloon of de ziekenkas gedreven om de werkloosheidscijfers naar beneden te krijgen.
Heel stiekem geilen linksen op Trump.
__________________
"Tact is the ability to tell someone to go to hell in such a way that they look forward to the trip" - Winston Churchill
hamac is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 februari 2017, 23:04   #13
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN
 
De schoofzak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2004
Berichten: 80.009
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door strijkijzer Bekijk bericht
We voelen niets aankomen, wachten al jaren op een antwoord op de vraag wat je nu eigenlijk gedaan hebt in je carrière en hoe lang. Het feit dat je je lidmaatschap van NV-A als een aflaat voor uw zonden beschrijft zegt wel al iets natuurlijk, maar we zouden toch de exacte gegevens graag weten.
....
Mo beste Strijkijzer toch ..
Zo vissen achter wat privacy-gegevens van een mede-forummer ...

wel, daar gaat nog veel proper wasgoed onder je hete bodem moeten passeren, eer ik daar op zou ingaan. Al was het maar omdat ik nu weet dat je er zo achter zit te hengelen.

.
__________________
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 februari 2017, 09:53   #14
demonen
Banneling
 
 
Geregistreerd: 16 oktober 2002
Berichten: 11.763
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Bruggepensioneerden kunnen solliciteren als journalist in De Tijd.
Vermits die het toch allemaal beter weten en fatsoenlijker kunnen uitleggen dan de actuele journalisten daar ...

.
Na drie maanden van herstel is het consumentenvertrouwen in ons land in februari lichtjes gezakt. De vrees voor een stijging van de werkloosheid tijdens het komende jaar is aanzienlijk toegenomen, zo blijkt uit de barometer van de Nationale Bank.

http://www.hln.be/hln/nl/957/Binnenl...bverlies.dhtml
demonen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 februari 2017, 11:44   #15
strijkijzer
Gouverneur
 
Geregistreerd: 27 februari 2016
Berichten: 1.030
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Mo beste Strijkijzer toch ..
Zo vissen achter wat privacy-gegevens van een mede-forummer ...

wel, daar gaat nog veel proper wasgoed onder je hete bodem moeten passeren, eer ik daar op zou ingaan. Al was het maar omdat ik nu weet dat je er zo achter zit te hengelen.

.

Het is omdat ik er naar vraag dat je het hier niet wil meedelen natuurlijk ... iedereen gelooft je ...
Je doet er hier een pak mensen een plezier mee met het achter te houden, dat spaart nogal wat permabans, zwijgen zal er sowiso niemand over doen. Maar ik maak me geen illusies na al die staaltjes van rationalisaties die ik hier al heb voorbij zien komen. Veel doet het je allemaal niet. De volksverbondenheid is ver zoek bij de Vlaamse volksnationalisten heb ik al gemerkt. Om niet te zeggen totáál afwezig.
strijkijzer is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 februari 2017, 13:06   #16
Erw
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Erw's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 maart 2004
Berichten: 17.294
Standaard

Dat is de regime-mediacampagne rond die X miljard euro per maand andermans geld die de overheden via hun centrale, nationale en gewone banken uitlenen aan schuldenmakende geselecteerden.
De "boom" uit de boom-bust cycli waar ze potverteren om dan kwijt te schelden.
https://www.ecb.europa.eu/press/pr/d...161020.en.html en andere publicaties.
Gewoon wat show, om bestaande eigenaars-spaarders van euro's te pogen te verlokken tot het kopen van de peperdure aandelen die nu op decennia recordhoogtes hangen.
Dra "annuleren" ze dat geld terug, en is het weer crisis.

Deja vu zelfde periode 2011. Overal economische rozegeur enz op hun media.
1-2 maand later reverteerde de 3-4 jaar trend op de termijnmarkten, en tegen oktober was het EU crisis, Arco Dexia Fortis enz.
__________________
De valse beloftes over NATO expansie van Westen aan Gorbachev. https://forum.politics.be/showthread.php?t=269743
Overheid: de bende deserteurs uit de economie.
Lees dit en besef:
http://achterdesamenleving.nl/wp-con...jgeloof-11.pdf
Voor de speculant-spaarder: buy when negativism, and sell when positivism rules the propaganda. Niet omgekeerd.

Atlas Shrugged, by Ayn Rand
Erw is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 februari 2017, 14:01   #17
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN
 
De schoofzak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2004
Berichten: 80.009
Standaard

Geen gezever.
Ik heb dat artikel hier in een draad gegoten, omdat ik dat goed nieuws vind.

Wat zeg ik ? Goed nieuws ? Zeer goed nieuws dus.
Goed nieuws zou zijn: de arbeidsmarkt schakelt een versnelling hoger.
Zeer goed nieuws is: twee versnellingen hoger.

Feit is ook dat het artikel in Trends staat. Niet in pakweg het Pallieterk of Dag Allemaal. In Trends werken ze - wellicht toch - met economisch onderlegde journalisten en redacteurs.

Vraag die rest is: wat zijn de oorzaken ? Voornamelijk internationale aantrekking, of speelt het spelleke van de actuele regering toch in grotere rol mee ?
Daarover had ik liever wat argumenten gezien, in plaats van de zever van nu in flink wat van de posts in dit draadje.

.
__________________
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 februari 2017, 19:49   #18
Erw
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Erw's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 maart 2004
Berichten: 17.294
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Geen gezever.
Ik heb dat artikel hier in een draad gegoten, omdat ik dat goed nieuws vind.

Wat zeg ik ? Goed nieuws ? Zeer goed nieuws dus.
Goed nieuws zou zijn: de arbeidsmarkt schakelt een versnelling hoger.
Zeer goed nieuws is: twee versnellingen hoger.

Feit is ook dat het artikel in Trends staat. Niet in pakweg het Pallieterk of Dag Allemaal. In Trends werken ze - wellicht toch - met economisch onderlegde journalisten en redacteurs.

Vraag die rest is: wat zijn de oorzaken ? Voornamelijk internationale aantrekking, of speelt het spelleke van de actuele regering toch in grotere rol mee ?
Daarover had ik liever wat argumenten gezien, in plaats van de zever van nu in flink wat van de posts in dit draadje.

.
Er zijn veel economisch onderlegde sujetten.
Ook op de betaalrol van belastingen.
Soms is wat telt motief in plaats van domheid.
Natuurlijk speelt het spelleke van de actuele regering mee in grotere rol.
De rol genaamd "centrale planning", met het EU niveau, en haar centrale bank genaamd ECB, als oorzaak.
De zever kunt u vinden op hun eigen site.
Ik gaf een voorbeeldeke.
De rest is er middels wat klikskes bereikbaar.

Niet "de markt" schakelt hoger.
Wel "de schuldenmakerij" schakelt hoger.
Met de kwijtschelding als renteverschillen.
Goed nieuws, voor potverteerders.
Slecht nieuws, voor investeerders.
Want, 1 pikt, frontrunsgewijs, van 2.
"Geld vrijmaken", noemen de 1 jongens dat graag.

Staat niet in 't lokale Pallieterke. En ook niet in 't nationale Trends.
En Dag Allemaal, dat gaat maar over soap serie figuren. Dat zijn politici trouwens ook.
__________________
De valse beloftes over NATO expansie van Westen aan Gorbachev. https://forum.politics.be/showthread.php?t=269743
Overheid: de bende deserteurs uit de economie.
Lees dit en besef:
http://achterdesamenleving.nl/wp-con...jgeloof-11.pdf
Voor de speculant-spaarder: buy when negativism, and sell when positivism rules the propaganda. Niet omgekeerd.

Atlas Shrugged, by Ayn Rand

Laatst gewijzigd door Erw : 18 februari 2017 om 19:51.
Erw is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord


Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 13:38.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be