Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Immigratie en integratie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,...

Antwoord
 
Discussietools
Oud 24 december 2004, 19:57   #21
Andro
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Andro's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 november 2004
Locatie: Spanje/La Nucia
Berichten: 11.087
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lincoln
Ik denk dat racism een gewoon menselijke proces is , Het schrik hebben van hetgene wat vreemd is !
Precies!
__________________
"We did not know that child abuse was a crime." - Catholic archbishop Rembert G Weakland
Andro is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 december 2004, 20:09   #22
Tyr de Dietser
Lokaal Raadslid
 
Tyr de Dietser's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 16 december 2004
Locatie: Antwerpen; Vlaanderen; Dietsland!
Berichten: 341
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door VlaamseBelg
Je ziet, ook onder blanken is er racisme.
Dat kan niet. Racisme is per definitie gebaseerd op het ras...
__________________
[size=4]Voor Dietsland en Europa; voor het vrije Avondland![/size]
Tyr de Dietser is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 december 2004, 20:52   #23
VlaamseBelg
Parlementslid
 
Geregistreerd: 14 mei 2003
Locatie: Vilvoorde
Berichten: 1.828
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tyr de Dietser
Dat kan niet. Racisme is per definitie gebaseerd op het ras...
Discriminatie dan. Racisme was misschien een verkeerd woord, want eigenlijk is iedereen racist, als in "raciaal bewust" of zo.
VlaamseBelg is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 december 2004, 23:51   #24
Tyr de Dietser
Lokaal Raadslid
 
Tyr de Dietser's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 16 december 2004
Locatie: Antwerpen; Vlaanderen; Dietsland!
Berichten: 341
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door VlaamseBelg
Discriminatie dan. Racisme was misschien een verkeerd woord, want eigenlijk is iedereen racist, als in "raciaal bewust" of zo.
Precies. Maar als ik zoiets zeg probeer ik me intelligent voor te doen.
__________________
[size=4]Voor Dietsland en Europa; voor het vrije Avondland![/size]
Tyr de Dietser is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 december 2004, 01:14   #25
Kitten
Partijlid
 
Geregistreerd: 10 januari 2004
Locatie: Providence, Rhode Island, USA
Berichten: 219
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tyr de Dietser
Ik durf er bakken bier op zetten dat je denkt dat de "echte" zin is: alle niet-Blanken dood! Juist?

Maar eum... Hoe heeft die neger zich als blanke verkleed?!
Nope, ik heb het over racisme bij iedereen en alle volkeren. Ik ging het erbij zetten maar ik dacht dat iedereen zou begrijpen wat ik wilde zeggen eeeeh?
Kitten is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 december 2004, 01:15   #26
Najim
Partijlid
 
Najim's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 30 juni 2004
Locatie: Antwerpen
Berichten: 233
Standaard

Vroeger wisten de mensen niet zo goed wat racisme was. Dat woord raakte bekend na de opkomst van het Vlaams Blok, en toen begon iedereen elkaar uit te maken voor racist.
Sommige autochtonen doen overdreven vriendelijk omdat ze niet bestempeld willen worden als racist, en allochtonen denken bij elke autochtoon dat het zo'n VBer (= racist) is.

Het is zoals in de VS waar je lange tijd racistische partijen had en blank en zwart daardoor de grootste vijanden werden. Men is verder en verder van elkaar gaan groeien en bij de minste onenigheid wordt men geweldadig tegenover elkaar (rellen).

Persoonlijk begrijp ik racisten niet, omdat ik nooit een hekel kan hebben aan een bepaalde kleur/afkomst. Het kan echter wel zijn dat ik me erg zou storen aan bepaalde individuen.
Waar ik dan ook een ERGE hekel aan heb, en samen met mij alle allochtonen, is aan het Vlaams Blok/Vlaams Behang en haar aanhangers. Bij ons is het "Vlaams Blok" een scheldnaam die gelijk staat aan "hoer", en ander erge scheldnamen.
__________________
Najim is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 december 2004, 15:13   #27
Bobke
Secretaris-Generaal VN
 
Bobke's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 december 2002
Locatie: Waasland
Berichten: 43.633
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door VlaamseBelg
Circe maakte van de gelegenheid gebruik om haar gal te spuwen, ook al is dat niet bepaald on-topic en zijn er meer dan genoeg topics waar ze die uitleg wel kwijt kon.

En als je mij beschuldigd van "politieke correctheid" heb je niet goed gelezen.
Was er buiten een cliché dan iets te lezen in uw antwoord ?
Bobke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 december 2004, 15:20   #28
Fille van de Foor
Gouverneur
 
Fille van de Foor's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 november 2004
Berichten: 1.404
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door VlaamseBelg
En als je mij beschuldigd van "politieke correctheid" heb je niet goed gelezen.
Nu begrijp ik waarom het gros van de VB'ers laag- of geheel ongeschoold zijn... Het risico om een correct antwoord te geven op een examenvraag was te groot.
Fille van de Foor is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 december 2004, 15:27   #29
Bobke
Secretaris-Generaal VN
 
Bobke's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 december 2002
Locatie: Waasland
Berichten: 43.633
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Najim
Vroeger wisten de mensen niet zo goed wat racisme was. Dat woord raakte bekend na de opkomst van het Vlaams Blok, en toen begon iedereen elkaar uit te maken voor racist.
Sommige autochtonen doen overdreven vriendelijk omdat ze niet bestempeld willen worden als racist, en allochtonen denken bij elke autochtoon dat het zo'n VBer (= racist) is.

Het is zoals in de VS waar je lange tijd racistische partijen had en blank en zwart daardoor de grootste vijanden werden. Men is verder en verder van elkaar gaan groeien en bij de minste onenigheid wordt men geweldadig tegenover elkaar (rellen).

Persoonlijk begrijp ik racisten niet, omdat ik nooit een hekel kan hebben aan een bepaalde kleur/afkomst. Het kan echter wel zijn dat ik me erg zou storen aan bepaalde individuen.
Waar ik dan ook een ERGE hekel aan heb, en samen met mij alle allochtonen, is aan het Vlaams Blok/Vlaams Behang en haar aanhangers. Bij ons is het "Vlaams Blok" een scheldnaam die gelijk staat aan "hoer", en ander erge scheldnamen.
Velen zullen dat gevoel hebben.
Vroeger waren het overtuigde sossen maar sinds de SP staat voor sociaal profitariaat is het voor velen een scheldnaam geworden die gelijk staat voor dief.
Bobke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 december 2004, 15:29   #30
Jampie
Minister
 
Geregistreerd: 25 oktober 2004
Berichten: 3.287
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door circe
Beste Lincoln, het fabeltje van de bange blanke man, de xenofoob etc.. heeft zijn beste dagen gehad.

Stel even het volgende voor: neem een (overwegend) islamitisch land, gooi daar een paar miljoen niet islamieten binnen, die
a. het onderwijssysteem afwijzen
b. de taal niet wensen (of slechts node) wensen aan te leren
c. hun eigen gebruiken (lekker topless zonnen, lekker varkensvlees, lekker pintenpakken etc...) door de strot van de originele bewoners willen duwen.
d. overmatig gebruik maken van de sociale voorzieningen (laten we aannemen dat die er zijn).
e. overmatig "gebruik" maken van de daar aanwezige gevangenissen
f. voorrang eisen bij toekennen van sociale woningen
g. oneigenlijk gebruik maken van de daar aanwezige gezondheidszorgen
h. samenklitten en in groepjes op straat voorbijkomers bestaren (om het netjes te houden)
i. met elke generatie opnieuw bruiden en -gommen uit hun thuislanden halen
j. vul aan....


Natuurlijk zullen die islamitische landen/mensen die nieuwkomers met open armen ontvangen, indien ze het niet doen zijn het racisten, xenofoben en "hebben ze schrik" van veranderingen.

Een nieuw woord onstaat dan: "bange bruine moslim".
Zoals u het voorstelt, dat zou inderdaad al te gek zijn. Gelukkig is dit in België niet het geval.
Jampie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 december 2004, 15:47   #31
de mestkever
Partijlid
 
de mestkever's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 juli 2004
Locatie: Vlaanderen, Geraardsbergen
Berichten: 258
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dixie
zoals ik al eens heb opgemerkt de marokanen zijn de grootste racisten in dit land (zowel tegen autochtonen als tegen zwart afrikanen)
Niet vergeten: ze zijn ook anti-semitistisch.

Laatst gewijzigd door de mestkever : 25 december 2004 om 15:48.
de mestkever is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 december 2004, 17:22   #32
Tyr de Dietser
Lokaal Raadslid
 
Tyr de Dietser's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 16 december 2004
Locatie: Antwerpen; Vlaanderen; Dietsland!
Berichten: 341
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jampie
Zoals u het voorstelt, dat zou inderdaad al te gek zijn. Gelukkig is dit in België niet het geval.
Ontkracht er dan een paar van die waarheden.
__________________
[size=4]Voor Dietsland en Europa; voor het vrije Avondland![/size]

Laatst gewijzigd door Tyr de Dietser : 25 december 2004 om 17:22.
Tyr de Dietser is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 december 2004, 14:14   #33
Jampie
Minister
 
Geregistreerd: 25 oktober 2004
Berichten: 3.287
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tyr de Dietser
Ontkracht er dan een paar van die waarheden.
Dit is echt al te gemakkelijk.
Waar zijn die miljoenen islamieten in België ?
Welk onderwijssysteem wijzen ze af ? Of bedoel je de bestaande Jodenscholen ?
De meeste vreemdelingen die in Vlaanderen wonen kennen beter Nederlands dan de Walen die in Vlaanderen wonen.
Als u nu eens met echte argumenten afkomt, dat zou al veel meer bijdragen tot de discussie.
Jampie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 december 2004, 15:48   #34
Tyr de Dietser
Lokaal Raadslid
 
Tyr de Dietser's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 16 december 2004
Locatie: Antwerpen; Vlaanderen; Dietsland!
Berichten: 341
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jampie
Welk onderwijssysteem wijzen ze af?
Ze hebben in ieder geval niet veel respect voor ons onderwijssysteem. Hoeveel procent van de 'probleemleerlingen' zijn allochtonen? Valt het niet meermaals voor dat allochtonen rel komen schoppen omdat hun zoon te weinig punten kreeg van de racistische leerkracht?

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jampie
De meeste vreemdelingen die in Vlaanderen wonen kennen beter Nederlands dan de Walen die in Vlaanderen wonen.
Zwak argument. Als ik donkerbruin haar heb, en mijn broer lichtbruin, mag ik dan zeggen dat hij blond is?
__________________
[size=4]Voor Dietsland en Europa; voor het vrije Avondland![/size]
Tyr de Dietser is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 december 2004, 16:50   #35
phoebe
Parlementsvoorzitter
 
phoebe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 5 december 2004
Berichten: 2.190
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Fille van de Foor
Volgens mij zijn dat gewoon mensen die van zichzelf weinig voorstellen. Daarom proberen ze zich maar met een groep te identifieceren... Wanneer ze deze groep nu ook nog eens als boven anderen verheven beschouwen, kunnen ze daaraan enige zelfwaarde ontlenen.
dus dit is dan de zelfwaarde van de politiek correcte meeloperij, die bang is om eens een standpunt te vertolken dat niet strookt met hun multicuturele waan gedrochten?

of is het,recht op vrije menings uiting enkel toepasselijk voor de politiek correcte heerschappij ?
phoebe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 januari 2005, 11:13   #36
Esperanza
Eur. Commissievoorzitter
 
Esperanza's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 december 2004
Berichten: 8.453
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dixie
zoals ik al eens heb opgemerkt de marokanen zijn de grootste racisten in dit land (zowel tegen autochtonen als tegen zwart afrikanen)
"De" Marokkanen : eens te meer een prachtig gefundeerde stelling, ongetwijfeld afkomstig van een geniale geest, na jarenlange studie van de meest uiteenlopende statistieken...
__________________
Etiam si omnes, ego non.
Esperanza is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 januari 2005, 11:16   #37
Esperanza
Eur. Commissievoorzitter
 
Esperanza's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 december 2004
Berichten: 8.453
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mitgard
de minst racistische mensen zijn over het algemeen de autochtone vlamingen.
Volkomen mee eens, er zijn er "maar" 1.000.000 van. Zodanig gering in aantal dat het verwaarloosbaar is...
__________________
Etiam si omnes, ego non.
Esperanza is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 januari 2005, 11:32   #38
Esperanza
Eur. Commissievoorzitter
 
Esperanza's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 december 2004
Berichten: 8.453
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kitten
Ik heb nooit begrepen hoe mensen racistisch (in de echte zin van het woord) kunnen zijn. Ik doe trouwens mijn best om het te proberen begrijpen en ik probeer me in te leven in racistische mensen maar het lukt me gewoon niet.

Na lang nadenken vind ik racisme (meer dan verwerpelijk) gewoon belachelijk.
Waarde Kitten, het siert je dat je tracht om racisten te begrijpen. Heel bewonderingswaardig, doch echter verloren moeite. Om racisten te begrijpen dien je alle rede en rationaliteit overboord te gooien, om vervolgens te leren "denken" vanuit een primair en ongefundeerd buikgevoel. Onbegonnen werk voor iemand die over een bepaalde intelligentie beschikt.
__________________
Etiam si omnes, ego non.
Esperanza is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 oktober 2017, 05:19   #39
Vlad
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Vlad's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 november 2012
Locatie: hondenkennel
Berichten: 18.549
Standaard

Gisteren op de trein eventjes een gesprek geluistervinkt tussen een Latino verpleegster en een Afrikaanse professor die elkaar net ontmoet hadden. Ze spraken nogal luid en ik kon me niet in m'n boek verdiepen.

In het begin dacht ik wat is de wereld toch mooi met al die mensen zo door elkaar, al die dromen, hoop, communicatie, vermenging, de kracht van jonge mensen, ... maar gaandeweg veranderde de inhoud van het gesprek en tegen dat ik uitstapte was ik een angstaanval nabij.

Het gesprek tussen die twee progressieve wereldmensen met wortels van over de hele wereld nam een angstwekkende wending. Het racisme en het gebrek aan historische kennis en context waren verschrikkelijk. Het regende veralgemeningen. Mijn god. Zelfs een moslim over Israël vertoont minder haat dan die twee over blanke Nederlanders en blanke Afrikanen.

Het blanke ras gaat het einde van de eeuw niet halen.

Laatst gewijzigd door Vlad : 14 oktober 2017 om 05:20.
Vlad is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 oktober 2017, 05:57   #40
Hoomer
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Hoomer's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 mei 2005
Locatie: Springfield
Berichten: 11.776
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vlad Bekijk bericht
Gisteren op de trein eventjes een gesprek geluistervinkt tussen een Latino verpleegster en een Afrikaanse professor die elkaar net ontmoet hadden. Ze spraken nogal luid en ik kon me niet in m'n boek verdiepen.

In het begin dacht ik wat is de wereld toch mooi met al die mensen zo door elkaar, al die dromen, hoop, communicatie, vermenging, de kracht van jonge mensen, ... maar gaandeweg veranderde de inhoud van het gesprek en tegen dat ik uitstapte was ik een angstaanval nabij.

Het gesprek tussen die twee progressieve wereldmensen met wortels van over de hele wereld nam een angstwekkende wending. Het racisme en het gebrek aan historische kennis en context waren verschrikkelijk. Het regende veralgemeningen. Mijn god. Zelfs een moslim over Israël vertoont minder haat dan die twee over blanke Nederlanders en blanke Afrikanen.

Het blanke ras gaat het einde van de eeuw niet halen.
Blij dat je het begint door te krijgen.
Hoomer is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 06:05.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be