Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Staatsinrichting
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Staatsinrichting Vlaanderen versus Wallonië? Een unitaire, federale, confederale staat of meteen Vlaanderen onafhankelijk. Dit is het forum bij uitstek voor discussies over de Belgische staatsinrichting.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 20 april 2007, 14:58   #41
barteke
Burgemeester
 
barteke's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 10 maart 2007
Locatie: brabant
Berichten: 521
Standaard

Citaat:
Waarom moet B Plus gezuiverd worden van Franstalige leden? Wat is dat voor een belachelijke redenering zeg, B Plus is een Belgische beweging, geen Vlaams-nationalistische!
dat zegt hij ook niet, hij denkt gewoon dat de franstaligen niet staan te springen om te gaan betogen in brusselse ziekenhuizen om te protesteren tegen taaldiscriminatie.

dus op een Bplus vergaderingen kunnen we vaststellen dat jullie niet akkoord zijn met taaldiscriminatie..
Bravo, dat is bijna evenveel moeite als wat de vlaamse regering doet.
barteke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 april 2007, 15:25   #42
Kim
Secretaris-Generaal VN
 
Kim's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 januari 2003
Locatie: België
Berichten: 21.892
Stuur een bericht via MSN naar Kim Stuur een bericht via Skype™ naar Kim
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door barteke Bekijk bericht
dus op een Bplus vergaderingen kunnen we vaststellen dat jullie niet akkoord zijn met taaldiscriminatie...
Je kan dat ook uit meerdere zaken afleiden, o.a. uit de persberichten, dossiers, acties e.d. die we naar pers en politici sturen (en waar we meestal ook positieve respons op krijgen). Waarom moet het altijd via een "betoging" gebeuren?
Citaat:
Bravo, dat is bijna evenveel moeite als wat de vlaamse regering doet.
En we worden er zelfs niet voor betaald zeg!

Laatst gewijzigd door Kim : 20 april 2007 om 15:25.
Kim is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 april 2007, 15:53   #43
Miguelito
Minister
 
Miguelito's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 1 december 2004
Locatie: Puerto de la Cruz, Tenerife
Berichten: 3.312
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kim Bekijk bericht
Je kan dat ook uit meerdere zaken afleiden, o.a. uit de persberichten, dossiers, acties e.d. die we naar pers en politici sturen (en waar we meestal ook positieve respons op krijgen). Waarom moet het altijd via een "betoging" gebeuren?
Omdat jullie wél betogen (of aanwezig zijn ) tegen bepaalde Vlaamse standpunten. Ik zeg niet dat jij zo bent, maar de belgicistische beweging stond nooit bekend voor haar toeneiging tot de nederlandstalige bevolking vna haar land.
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door system Bekijk bericht
Neem van me aan dat, als het nu verkiezingen worden, de NVA de weg opgaat van het VB. Te weten: pardoes de berg af. Wees daar maar zeker van
Miguelito is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 april 2007, 16:33   #44
evilbu
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
evilbu's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 augustus 2006
Locatie: Dietse Drugsvrije Republiek
Berichten: 10.589
Standaard

[quote=Kim;2618416]

Citaat:
Het is niet omdat wij daar niet betogen, dat we niets doen. In godsnaam, lees onze dossiers! U zal merken dat we genoeg ageren tegen taalperikelen e.d.
Waar? Link? Komaan, jullie zijn toch een actieve groep??
Waarom moet ik er zo naar vragen om zelfs iets van bet bestaan van zulke daden/acties/meningen te horen? Waarom moet ik gaan rondsurfen op zoek daarvoor?
En waarom is dat blijkbaar niet nodig als mensen uw afkeer van Vlaamsnationalisten moeten weten?


Citaat:
Ach jongen... zoals ik al onnoemlijk vaak heb gezegd: we doen het via andere wegen dan betogingen die uiteindelijk weinig uithalen... Lees onze dossiers, woon onze debatten bij, doe de moeite om B Plus te leren kennen i.p.v. op vooroordelen verder te gaan.
Jongen

Ik moet nog de eerste politieker zien die in een debat antwoordt op de vraag "Wat doet u voor de Vlamingen " : "Pft, jong, lees onze dossiers he".

Citaat:
Waarom moet B Plus gezuiverd worden van Franstalige leden? Wat is dat voor een belachelijke redenering zeg, B Plus is een Belgische beweging, geen Vlaams-nationalistische!
Eh?? LEES wat ik geschreven heb! Mijn punt is dat het daarover wel angstvallig stil is, omdat anders BPlus binnen een paar dagen een uitsluitend Vlaamse beweging is.
__________________
Steun Oranje-Blauw!

Laatst gewijzigd door evilbu : 20 april 2007 om 16:41.
evilbu is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 april 2007, 16:42   #45
Kim
Secretaris-Generaal VN
 
Kim's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 januari 2003
Locatie: België
Berichten: 21.892
Stuur een bericht via MSN naar Kim Stuur een bericht via Skype™ naar Kim
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door evilbu Bekijk bericht
Waar? Link? Komaan, jullie zijn toch een actieve groep??
Waarom moet ik er zo naar vragen om zelfs iets van bet bestaan van zulke daden/acties/meningen te horen? Waarom moet ik gaan rondsurfen op zoek daarvoor?
En waarom is dat blijkbaar niet nodig als mensen uw afkeer van Vlaamsnationalisten moeten weten?
www.bplus.be, daar kan u een overzicht vinden van onze acties, dossiers e.d. (ook de link naar de blog kan u raadplegen).



Citaat:
Jongen
Ik moet nog de eerste politieker zien die in een debat antwoordt op de vraag "Wat doet u voor de Vlamingen " : "Pft, jong, lees onze dossiers he".
Ter info: ik ben geen politieker.

En de reden waarom ik zo reageer is duidelijk: ik ben het spuugzat om mezelf telkens te moeten herhalen tegenover mensen die nog niet eens moeite doen om een website te raadplegen alvorens ze conclusies trekken.
Citaat:
Eh?? LEES wat ik geschreven heb! Mijn punt is dat het daarover wel angstvallig stil is, omdat anders BPlus binnen een paar dagen een uitsluitend Vlaamse beweging is.
Het is daar niet angstvallig stil over, dat u dat nog steeds niet inziet...
Kim is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 april 2007, 16:42   #46
evilbu
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
evilbu's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 augustus 2006
Locatie: Dietse Drugsvrije Republiek
Berichten: 10.589
Standaard

Geen woorden maar daden! Ik help jullie wel een handje! Begin maar al te drukken!

__________________
Steun Oranje-Blauw!
evilbu is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 april 2007, 16:43   #47
Kim
Secretaris-Generaal VN
 
Kim's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 januari 2003
Locatie: België
Berichten: 21.892
Stuur een bericht via MSN naar Kim Stuur een bericht via Skype™ naar Kim
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door evilbu Bekijk bericht
Geen woorden maar daden! Ik help jullie wel een handje! Begin maar al te drukken!

Mooie slogan voor een volgende reclamecampagne!

Maar laat ons even eerlijk zijn... het gaat over argumenten pro separatisme, daar viseren we niet enkel de Vlaams-nationalisten mee. Ook FDF'ers worden daarmee geviseerd gezien zij ook actief meewerken aan separatisme (Vlamingen en Walen tegen mekaar opzetten).

Het is een zeer ruime slogan, jammer dat u dat niet inziet.

Laatst gewijzigd door Kim : 20 april 2007 om 16:45.
Kim is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 april 2007, 16:47   #48
Kim
Secretaris-Generaal VN
 
Kim's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 januari 2003
Locatie: België
Berichten: 21.892
Stuur een bericht via MSN naar Kim Stuur een bericht via Skype™ naar Kim
Standaard

In dezelfde lijn, ons laatste persbericht:

Brussels Staatssecretaris Brigitte Grouwels (CD&V) laat in een persmededeling dd. 19.4.2007 weten dat zij bedankt voor de appreciatie die B-Plus haar onlangs gaf omdat zij pleitte voor een “Belgisch Brussel”, waarbij tweetaligheid een essentiële factor is. De appreciatie is evenwel niet wederzijds, aldus Grouwels, aangezien B-Plus zich nooit zou bekommerd hebben over het on-Belgische optreden van de Franstalige Brusselse politieke meerderheid en over de stelselmatige afbraak van de tweetaligheid bij de Brusselse besturen, aldus de staatssecretaris.

B-Plus herhaalt in een reactie de eerder uitgesproken waardering voor het pleidooi van Brigitte Grouwels voor een “Belgisch Brussel” en erkent dat zij veel inspanningen op het terrein verricht om de gelijkberechtiging van het Nederlands ten opzichte van het Frans in Brussel te verzekeren. Nochtans heeft de staatssecretaris het bij het verkeerde eind wanneer zij B-Plus eenzijdigheid verwijt. B-Plus verdedigt namelijk sedert geruime tijd de idee van de wederkerige solidariteit in België. Van de Franstaligen vragen we dat zij solidair zijn ten aanzien van de taalgevoeligheden van de Vlamingen. Van de Vlamingen vragen we dat zij solidair zouden zijn met de streken in Wallonië die het economisch minder goed doen.

In tal van geschriften werd deze idee reeds door B-Plus verdedigd:

1)
Dat de solidariteit in de twee richtingen moet lopen, werd zopas door B-Plus nog beklemtoond tijdens de persconferentie naar aanleiding van de voorstelling van ons institutioneel programma 2007 (voor meer info inzake dit programma: klik hier).

2)
In Knack dd. 14.3.2007 lieten zowel Wilfried Martens (CD&V) als Tony Van de Calseyde van B-Plus zich in een interview nog zeer kritisch uit ten aanzien van het FDF.

3)
In een opiniestuk in Le Soir dd. 20/21.1.2007 pleitte één van de bestuursleden van B-Plus in een opiniestuk met als titel “Bye-bye �* l’unilinguisme” nog radicaal tegen de gedachte van de eentaligheid in Brussel met diverse, niet mis te verstane vingerwijzigingen aan enkele Franstalige extremisten (zie Nederlandstalige tekst in bijlage).

4)
B-Plus viel voorts in een persbericht naar aanleiding van de gemeenteraadsverkiezingen van oktober 2006 de beslissing van de MR aan om geen Vlamingen toe te laten op haar lijsten in de Brusselse gemeenten (zie B-Flash, zomer 2006: klik hier). De invloed van het FDF liet zich hier duidelijk gelden. Eén van de MR-leden van B-Plus, bood hier trouwens actief verzet tegen en pleitte er herhaaldelijk voor om de lijsten open te stellen voor Vlamingen van zusterpartij VLD.

5)
B-Plus laat in zijn ledenblad B-Flash regelmatig het woord aan stemmen die tegen sommige communautaire excessen opkomen, ook wanneer die zich aan Franstalige kant situeren (zie B-Flash zomer 2006 over o.m. de Wooncode en de Cocof: klik hier)

6)
In onze nota betreffende Brussel-Halle-Vilvoorde (dd.oktober 2005: klik hier), pleitte B-Plus voor een splitsing van dit kiesarrondissement, en wel op de wijze die de Vlamingen in Brussel het minst zou schaden, nl. middels het voorzien van de nodige waarborgen voor de Vlaamse vertegenwoordiging in Brussel. Deze splitsing werd gekoppeld aan een maatregel die de Vlamingen én de Franstaligen tot voordeel zou strekken, nl. de oprichting van een federale kieskring. B-Plus verkoos deze maatregel als “compensatie” voor de splitsing, boven een aantasting van de taalrechten die de Vlamingen verworven hebben en die op sommige plaatsen helaas inderdaad nog steeds niet vanzelfsprekend zijn. In diezelfde nota pleit B-Plus ten aanzien van de Franstaligen voor een begrijpende houding ten aanzien van de Vlaamse taalgevoeligheden. Ook wordt de dubbelzinnige houding van sommige Franstaligen aangeklaagd die in eigen streek weliswaar het territorialiteitsprincipe bepleiten, maar in de Brusselse Rand dan weer het personaliteitsprincipe laten primeren.

Deze lijst met voorbeelden is zeker niet limitatief. De kritiek van de Staatssecretaris is dus ongegrond. Wij nemen aan dat dit op een misverstand berust. En om te bewijzen dat het tweetalige karakter van onze hoofdstad ons wel degelijk sterk aanbelangt, zal B-Plus ingaan op de suggestie van Brigitte Grouwels en op korte termijn door middel van een ludieke actie campagne voeren in die zin.

http://www.bplus.be/NL/B_plus_reageert-71.php

Laatst gewijzigd door Kim : 20 april 2007 om 16:48.
Kim is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 april 2007, 16:48   #49
evilbu
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
evilbu's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 augustus 2006
Locatie: Dietse Drugsvrije Republiek
Berichten: 10.589
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kim Bekijk bericht
Mooie slogan voor een volgende reclamecampagne!

Maar laat ons even eerlijk zijn... het gaat over argumenten pro separatisme, daar viseren we niet enkel de Vlaams-nationalisten mee. Ook FDF'ers worden daarmee geviseerd gezien zij ook actief meewerken aan separatisme (Vlamingen en Walen tegen mekaar opzetten).
Om te beginnen is dat een "weasel" uitleg, dit viseert wel heel indirect de FDF'ers hoor.
Ten tweede is het in het Nederlands, en je weet, in België spreekt niet iedereen.....
Citaat:
Het is een zeer ruime slogan, jammer dat u dat niet inziet.
Hmm die uitleg staat daar wel niet bij. Maar kom, je mag mijn product gebruiken! Vas-y!!
__________________
Steun Oranje-Blauw!
evilbu is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 april 2007, 16:50   #50
Kim
Secretaris-Generaal VN
 
Kim's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 januari 2003
Locatie: België
Berichten: 21.892
Stuur een bericht via MSN naar Kim Stuur een bericht via Skype™ naar Kim
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door evilbu Bekijk bericht
Om te beginnen is dat een "weasel" uitleg, dit viseert wel heel indirect de FDF'ers hoor.
Ten tweede is het in het Nederlands, en je weet, in België spreekt niet iedereen.....
De kaartjes zijn in beide talen verschenen...

Citaat:
Hmm die uitleg staat daar wel niet bij. Maar kom, je mag mijn product gebruiken! Vas-y!!
En doe nu ook eens de moeite om ons laatste persbericht te lezen (vers van de pers)?
Kim is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 april 2007, 16:51   #51
Kim
Secretaris-Generaal VN
 
Kim's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 januari 2003
Locatie: België
Berichten: 21.892
Stuur een bericht via MSN naar Kim Stuur een bericht via Skype™ naar Kim
Standaard

Ik lees jullie commentaren straks wel... ik heb nu even andere dingen te doen...
Kim is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 april 2007, 16:59   #52
evilbu
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
evilbu's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 augustus 2006
Locatie: Dietse Drugsvrije Republiek
Berichten: 10.589
Standaard

Citaat:
1)
Dat de solidariteit in de twee richtingen moet lopen, werd zopas door B-Plus nog beklemtoond tijdens de persconferentie naar aanleiding van de voorstelling van ons institutioneel programma 2007 (voor meer info inzake dit programma: klik hier).
Klik waar??
Citaat:
2)
In Knack dd. 14.3.2007 lieten zowel Wilfried Martens (CD&V) als Tony Van de Calseyde van B-Plus zich in een interview nog zeer kritisch uit ten aanzien van het FDF.
Ja, maar Knack is wel lekker Nederlandstalig.
Citaat:
3)
In een opiniestuk in Le Soir dd. 20/21.1.2007 pleitte één van de bestuursleden van B-Plus in een opiniestuk met als titel “Bye-bye �* l’unilinguisme” nog radicaal tegen de gedachte van de eentaligheid in Brussel met diverse, niet mis te verstane vingerwijzigingen aan enkele Franstalige extremisten (zie Nederlandstalige tekst in bijlage).
Bijlage? help?

Citaat:
5)
B-Plus laat in zijn ledenblad B-Flash regelmatig het woord aan stemmen die tegen sommige communautaire excessen opkomen, ook wanneer die zich aan Franstalige kant situeren (zie B-Flash zomer 2006 over o.m. de Wooncode en de Cocof: klik hier)
Klik waar?



Citaat:
En om te bewijzen dat het tweetalige karakter van onze hoofdstad ons wel degelijk sterk aanbelangt, zal B-Plus ingaan op de suggestie van Brigitte Grouwels en op korte termijn door middel van een ludieke actie campagne voeren in die zin.
Ik ben benieuwd?!
__________________
Steun Oranje-Blauw!

Laatst gewijzigd door evilbu : 20 april 2007 om 17:00.
evilbu is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 april 2007, 17:36   #53
Kim
Secretaris-Generaal VN
 
Kim's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 januari 2003
Locatie: België
Berichten: 21.892
Stuur een bericht via MSN naar Kim Stuur een bericht via Skype™ naar Kim
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door evilbu Bekijk bericht
Klik waar??

Ja, maar Knack is wel lekker Nederlandstalig.

Bijlage? help?

Klik waar?

Ik ben benieuwd?!
Ik heb de link erbij gezet (via die link kan u verderklikken), ik heb enkel een copy van de tekst zonder hyperlinks geplaatst.
Kim is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 april 2007, 18:06   #54
job
Minister-President
 
job's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 17 januari 2006
Berichten: 4.778
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kim Bekijk bericht
Mooie slogan voor een volgende reclamecampagne!

Maar laat ons even eerlijk zijn... het gaat over argumenten pro separatisme, daar viseren we niet enkel de Vlaams-nationalisten mee. Ook FDF'ers worden daarmee geviseerd gezien zij ook actief meewerken aan separatisme (Vlamingen en Walen tegen mekaar opzetten).

Het is een zeer ruime slogan, jammer dat u dat niet inziet.
Een zeer povere uitleg.
Je zegt dat je niet enkel de Vlaams Nationalisten viseert, doch ook de FDF'ers omdat zij ACTIEF MEEWERKEN AAN SEPERATISME.
Wel, dit is volledig onwaar. Ik heb net hun statuten gelezen, en vind géén enkel woord terug dat zelfs maar van verre verwijst naar seperatisme. Integendeel, ik las wel dat zij grondshonger hebber naar Vlaanderen om het Waalse en het Brusselse Gewest te vergroten. Maar ijveren zij voor seperatisme ? Neen. Dat lees ik niet. Tussen de regels door kan ik enkel opmaken dat zij héél België franstalig willen. Maar seperatisme ? Nee...
http://www.fdf.be/Statuts_FDF/Titre1.pdf



Je geeft hier duidelijk en opzettelijk desinformatie.
Natuurlijk zijn deze postkaarten tegen het seperatisme opgesteld. Zelfs in het Frans beweer je. Maar wie viseer je dan ?? Uiteraard enkel de Bewuste Vlamingen, zij die het goed voorhebben met Vlaanderen, zij die de last België niet meer wensen te dragen én dan ook nog 's bespuwd worden...
Stank voor dank.

Nee, Kim. Je ware aard komt hier duidelijk boven.
Niks, nada, géén fatsoenlijke Belgicist. Wel, een zoveelste anti-Vlaamse Vlaming wiens voornaam enkel Belg is....

Bwa...
__________________
'Geweld gebruiken is een teken van zwakte.' (eigen citaat)
job is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 april 2007, 18:10   #55
Kim
Secretaris-Generaal VN
 
Kim's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 januari 2003
Locatie: België
Berichten: 21.892
Stuur een bericht via MSN naar Kim Stuur een bericht via Skype™ naar Kim
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door job Bekijk bericht
Een zeer povere uitleg.
Je zegt dat je niet enkel de Vlaams Nationalisten viseert, doch ook de FDF'ers omdat zij ACTIEF MEEWERKEN AAN SEPERATISME.
Wel, dit is volledig onwaar. Ik heb net hun statuten gelezen, en vind géén enkel woord terug dat zelfs maar van verre verwijst naar seperatisme. Integendeel, ik las wel dat zij grondshonger hebber naar Vlaanderen om het Waalse en het Brusselse Gewest te vergroten. Maar ijveren zij voor seperatisme ? Neen. Dat lees ik niet. Tussen de regels door kan ik enkel opmaken dat zij héél België franstalig willen. Maar seperatisme ? Nee...
http://www.fdf.be/Statuts_FDF/Titre1.pdf



Je geeft hier duidelijk en opzettelijk desinformatie.
Natuurlijk zijn deze postkaarten tegen het seperatisme opgesteld. Zelfs in het Frans beweer je. Maar wie viseer je dan ?? Uiteraard enkel de Bewuste Vlamingen, zij die het goed voorhebben met Vlaanderen, zij die de last België niet meer wensen te dragen én dan ook nog 's bespuwd worden...
Stank voor dank.
Het FDF zijn evenzeer onze vijanden, ik dacht dat we dat reeds meermaals aangetoond hadden. Het feit dat ze neerkijken op Nederlandstaligen stoken tussen Vlamingen en Walen, dan heb je maar één doel: separatisme. Het FDF mag zoveel in haar statuten zetten als ze wil, iedereen kent haar ware aard. Maar goed, wat baten kaars en bril als den uil niet zienen wil... Als u niet in staat bent om de achterliggende idee van onze campagne te vatten, is dat niet mijn probleem.

Citaat:
Nee, Kim. Je ware aard komt hier duidelijk boven.
Niks, nada, géén fatsoenlijke Belgicist. Wel, een zoveelste anti-Vlaamse Vlaming wiens voornaam enkel Belg is....

Bwa...
Oh, wat ga ik daar wakker van liggen...

Ik ben verdorie zelf een Vlaming, hoe kan ik dan anti-Vlaming zijn?!

Laatst gewijzigd door Kim : 20 april 2007 om 18:12.
Kim is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 april 2007, 18:19   #56
1handclapping
Europees Commissaris
 
1handclapping's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 juli 2003
Locatie: Antwerpen-Deurne
Berichten: 7.132
Standaard

België is een zeer dicht bevolkt land. Hzet idee dat het dichtst bevolkte deel dat landsgedeelte zou "weggeven" met als enig argument dat men daar frans spreekt is belachelijk. Er is nog geen enkele taalfanaat in geslaagd iemand ertoe te dwingen in de privésfeer een andere taal dan de zijne te gebruiken.

In Durbuy worden pintjes en hapjes op terrasjes vlotjes in het Nederlands besteld zoals in De Panne hetzelfde gebeurd in de taal van Molière.. FDF en VB ten spijt. Get real !
__________________
Deze gebruikersnaam wordt niet meer benut - maar wel mijn werkelijke naam : Roger Verhiest
1handclapping is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 april 2007, 18:22   #57
job
Minister-President
 
job's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 17 januari 2006
Berichten: 4.778
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kim Bekijk bericht
Het FDF zijn evenzeer onze vijanden, ik dacht dat we dat reeds meermaals aangetoond hadden. Het feit dat ze neerkijken op Nederlandstaligen stoken tussen Vlamingen en Walen, dan heb je maar één doel: separatisme. Het FDF mag zoveel in haar statuten zetten als ze wil, iedereen kent haar ware aard. Maar goed, wat baten kaars en bril als den uil niet zienen wil...
Ze kijken zéér zeker neer op de Vlamingen. Ze willen niet zozeer stoken tussen Vlamingen en Walen. Ze willen gewoon 'kakken' op de Vlamingen, op die boerkes. Ze willen een franstalig België. Dat heeft niks met separatisme te maken, maar alles met imperialisme, met kolonisatie... Maar goed, wat baten kaars en bril, als den uit niet zien en wil....

Citaat:
Als u niet in staat bent om de achterliggende idee van onze campagne te vatten, is dat niet mijn probleem.
Maar ik begrijp jullie campagne en de achterliggende gedachte nét zéér goed. Als je nu nog zou gezegd hebben dat je RWF zou viseren, dan zou je nog wel een klein beetje geloofwaardig kunnen geweest zijn. Maar je verwijst enkel naar imperialistische Vlamingenhaters...
Een echte seperatist haat niets of niemand ! Hij houdt alleen van (zijn enige en echte vaderland) en haar inwoners. Hij is gewoon een Zeer Bewust Vlaming !


Citaat:
0h, wat ga ik daar wakker van liggen...

Ik ben verdorie zelf een Vlaming, hoe kan ik dan anti-Vlaming zijn?!
Gedraag je er dan naar !
__________________
'Geweld gebruiken is een teken van zwakte.' (eigen citaat)
job is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 april 2007, 18:24   #58
Kim
Secretaris-Generaal VN
 
Kim's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 januari 2003
Locatie: België
Berichten: 21.892
Stuur een bericht via MSN naar Kim Stuur een bericht via Skype™ naar Kim
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door job Bekijk bericht
Ze kijken zéér zeker neer op de Vlamingen. Ze willen niet zozeer stoken tussen Vlamingen en Walen. Ze willen gewoon 'kakken' op de Vlamingen, op die boerkes. Ze willen een franstalig België. Dat heeft niks met separatisme te maken, maar alles met imperialisme, met kolonisatie... Maar goed, wat baten kaars en bril, als den uit niet zien en wil....
Maar ik begrijp jullie campagne en de achterliggende gedachte nét zéér goed. Als je nu nog zou gezegd hebben dat je RWF zou viseren, dan zou je nog wel een klein beetje geloofwaardig kunnen geweest zijn. Maar je verwijst enkel naar imperialistische Vlamingenhaters...
Een echte seperatist haat niets of niemand ! Hij houdt alleen van (zijn enige en echte vaderland) en haar inwoners. Hij is gewoon een Zeer Bewust Vlaming !

Gedraag je er dan naar !
Neen, u begrijpt het niet omdat u het vanuit een geheel ander standpunt bekijkt...

Dat is ook de reden waarom u Vlaams-nationalist en ik Belgiciste ben.

En hoe ik me gedraag, bepaal ik zelf wel.

Laatst gewijzigd door Kim : 20 april 2007 om 18:25.
Kim is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 april 2007, 18:24   #59
job
Minister-President
 
job's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 17 januari 2006
Berichten: 4.778
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door 1handclapping Bekijk bericht
België is een zeer dicht bevolkt land. Hzet idee dat het dichtst bevolkte deel dat landsgedeelte zou "weggeven" met als enig argument dat men daar frans spreekt is belachelijk. Er is nog geen enkele taalfanaat in geslaagd iemand ertoe te dwingen in de privésfeer een andere taal dan de zijne te gebruiken.

In Durbuy worden pintjes en hapjes op terrasjes vlotjes in het Nederlands besteld zoals in De Panne hetzelfde gebeurd in de taal van Molière.. FDF en VB ten spijt. Get real !
Inderdaad, en dat zal ook niet hoeven te veranderen na een scheiding. We leven verdorie in de 21ste eeuw, in Vlaanderen, in Europa...
Get a life !
__________________
'Geweld gebruiken is een teken van zwakte.' (eigen citaat)
job is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 april 2007, 18:31   #60
job
Minister-President
 
job's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 17 januari 2006
Berichten: 4.778
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kim Bekijk bericht
Neen, u begrijpt het niet omdat u het vanuit een geheel ander standpunt bekijkt...

Dat is ook de reden waarom u Vlaams-nationalist en ik Belgiciste ben.

En hoe ik me gedraag, bepaal ik zelf wel.
Ik noem me zelf geen Vlaams Nationalist. Ik kén die kringen zelfs helemaal niet. Ik kom uit een gewoon oer-doorsnee Vlaams-Belgisch gezin. Mijn ouders zijn de grootste Belgen die er bestaan. Zij vonden dat de koning en de koningin toch zo goed NL konden spreken... Toen fronste ik al mijn wenkbrauwen, want ik verstond ze amper....
Mijn ouders spraken/spreken alleen maar het (plaatselijk) NL.
Ik heb het dus niet met de paplepel ingegoten gekregen.
Ik ben zelf op ontdekkingstocht gegaan...

Ik ben een zeer gewone Bewust Vlaming. Een Bewuste Vlaming die genoeg heeft van België. Een Bewuste Vlaming die méér Vlaanderen wil in het Europa. België hindert ons daarin....
__________________
'Geweld gebruiken is een teken van zwakte.' (eigen citaat)
job is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 09:42.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be