Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Onrust en terrorisme in Europa
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Onrust en terrorisme in Europa Parijs, Verviers, ... Discussies over de terreur van Islamitische Staat en Al Qaida op Europese bodem, Islamisten, Mohamedcartoons, en de opkomst van bewegingen Pegida, Vlativa, ...

 
 
Discussietools
Oud 15 november 2015, 21:10   #141
Geert C
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 29 november 2007
Berichten: 15.670
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door hamac Bekijk bericht
Dat is al een afgezwakte versie van "ik vind dat terugkerende strijders geïnterneerd zouden moeten worden voor zolang als nodig".
Wel ja, er moet natuurlijk een veroordeling zijn. Iemand voor onbepaalde duur vasthouden zonder proces lijkt me juridisch niet mogelijk en ook niet wenselijk.

Citaat:
Wat is voldoende gederadicaliseerd?
Hoe bepaal je dat?

Is het voor een neo-nazi voldoende om vrij te komen als die plechtig beloofd geen gewelddaden te plegen, ook al blijft hij worstelen met het idee dat blanken superieur zijn?
Is het voor een geradicaliseerde voldoende om plechtig te beloven dat hij geen aanslagen zal plegen, maar aangeeft de westerse waarden niet naar waarde kan schatten?
Over zo'n vragen zou een rechter geval per geval moeten oordelen, daar kan je moeilijk een algemene lijn in trekken lijkt me.
__________________
Het ogenblik nadert, waarop grote beslissingen moeten worden genomen. Tegenover Europa staat een monsterverbond van sleur, onwetendheid, zelfzucht, verouderd nationalisme en volgzaamheid aan buitenlandse instructies.
De tegenstanders maken zich klaar voor de strijd. Sommigen kunnen wij overtuigen, anderen moeten wij verslaan; dat is het, waartoe wij mannen en vrouwen van onze volken oproepen.
Tezamen zullen wij overwinnen.
Geert C is offline  
Oud 16 november 2015, 01:20   #142
Johan Bollen
Secretaris-Generaal VN
 
Johan Bollen's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 januari 2008
Locatie: La Paz - Lanaken
Berichten: 23.618
Standaard

Jan Jambon: "Ik ga Molenbeek opkuisen"

Blijkbaar waren de terroristische aanslagen tot nu toe gepleegd niet voldoende. Maar na Parijs heeft de regering het licht gezien hoor. Of krijgen we nu wat stoere praat en een soort van PR campagne in de vorm van wat symbolische acties omwille van de negatieve reacties in de internationale pers op België.

Misschien kan Jambon al eens beginnen met wat Saoudi gefinancierde moskeeën te sluiten in plaats van toestemming tot het bouwen van meer moskeeën te geven, waar de regering vorige week nog mee bezig was. Voordat ze plots het licht zagen.
__________________

Website

Laatst gewijzigd door Johan Bollen : 16 november 2015 om 01:22.
Johan Bollen is offline  
Oud 16 november 2015, 01:49   #143
Svennies
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 8 april 2008
Locatie: Mechelen
Berichten: 22.819
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mambo Bekijk bericht
Ik vind het toch heel raar dat de terroristen " professionele" genoemd worden.
Maar een auto op naam huren en naar de plaats der daden er mee rijden.
zeker famillie van 4X10E6.....
Svennies is offline  
Oud 16 november 2015, 08:28   #144
hamac
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
hamac's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 mei 2014
Locatie: Limbabwe
Berichten: 15.820
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Geert C Bekijk bericht
Wel ja, er moet natuurlijk een veroordeling zijn. Iemand voor onbepaalde duur vasthouden zonder proces lijkt me juridisch niet mogelijk en ook niet wenselijk.
Een serieuze afzwakking dus. Dat was snel.

Citaat:
Over zo'n vragen zou een rechter geval per geval moeten oordelen, daar kan je moeilijk een algemene lijn in trekken lijkt me.
Ik vroeg niet wat juridisch mogelijk moest zijn, maar wat wenselijk zou zijn in ogen van onze linksen. De wet kan aangepast worden, al dan niet in steun van de linkerzijde.

Maar ze bijten niet.
__________________
"Tact is the ability to tell someone to go to hell in such a way that they look forward to the trip" - Winston Churchill
hamac is offline  
Oud 16 november 2015, 09:14   #145
vrijzinnige
Banneling
 
 
Geregistreerd: 27 april 2015
Berichten: 6.892
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door hamac Bekijk bericht
Een serieuze afzwakking dus. Dat was snel.



Ik vroeg niet wat juridisch mogelijk moest zijn, maar wat wenselijk zou zijn in ogen van onze linksen. De wet kan aangepast worden, al dan niet in steun van de linkerzijde.

Maar ze bijten niet.
Dat RECHTS de wetten dan aanpast naar "eigen" willekeur. Daarvoor hebben zij GEEN linkse steun nodig, kijk maar naar werken tot 67 jaar, één of meerdere indexsprongen en en de talrijke gestegen facturen 😊
Want RECHTS moet met oplossingen komen NIET links, want wat jij schrijft is de huidige politieke wereld op zijn kop.
vrijzinnige is offline  
Oud 16 november 2015, 09:59   #146
hamac
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
hamac's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 mei 2014
Locatie: Limbabwe
Berichten: 15.820
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vrijzinnige Bekijk bericht
Dat RECHTS de wetten dan aanpast naar "eigen" willekeur. Daarvoor hebben zij GEEN linkse steun nodig, kijk maar naar werken tot 67 jaar, één of meerdere indexsprongen en en de talrijke gestegen facturen 😊
Gaan we echt de sociale zekerheid betrekken in dit debat?
Mij niet gelaten hoor, waar wil je juist naartoe? Dat de huidige instroom en die van de vorige jaren een drain is op de budgetten van de SZ?

Citaat:
Want RECHTS moet met oplossingen komen NIET links, want wat jij schrijft is de huidige politieke wereld op zijn kop.
Ik vraag als rechtse de mening van de linksen om te kijken of er common ground kan gevonden worden.
Fijn dat je even erkent dat voor de linksen de policy van Moureaux moet worden voortgezet.

Wat me wel verontrust is dat de linkerzijde zich zelfs in deze zich als tegenstander gedraagt. Is het linkse politieke spectrum dan echt de politieke vleugel van deze geradicaliseerden?
__________________
"Tact is the ability to tell someone to go to hell in such a way that they look forward to the trip" - Winston Churchill
hamac is offline  
 



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 11:09.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be