Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Onrust en terrorisme in Europa
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Onrust en terrorisme in Europa Parijs, Verviers, ... Discussies over de terreur van Islamitische Staat en Al Qaida op Europese bodem, Islamisten, Mohamedcartoons, en de opkomst van bewegingen Pegida, Vlativa, ...

 
 
Discussietools
Oud 15 november 2015, 00:22   #1
jvbo
Vreemdeling
 
Geregistreerd: 7 oktober 2013
Berichten: 7
Standaard Geradicaliseerde jongeren buiten EU houden ?

Ik had graag ieder zijn mening willen horen na de aanslagen in Parijs 14/11/2015.

Is het een goed idee dat er op Europees niveau beslist wordt dat jongeren die naar Syrië trekken om er te radicaliseren, de EU achteraf niet meer binnen mogen komen, of bij inbreuk de EU worden uitgezet ?

Ik ben voor deze potentiele maatregel. Het is zoeken naar oplossingen om de terreurdreiging maximaal te verminderen. Een duidelijk signaal van de overheid zou kunnen zijn dat geradicaliseerde jongeren hun burgerrechten in Europa verliezen, en niet langer welkom zijn.

Ik begrijp wel deze maatregel heel erg zou zijn voor ouders van die jongeren, die vaak met ontzag en verdriet hun zoon of dochter naar Syrië zien vertrekken vaak zonder enig besef dat hun kinderen aan het radicaliseren waren.

Maar na al deze aanslagen is het moeilijk verdedigbaar geworden om nog langer
terugkerende jongeren toe te laten in de EU. Het tegenargument als zouden we jongeren die teruggekeerd zijn uit Syrie tot inzicht kunnen brengen is weinig geloofwaardig. Dat bewijzen de aanslagen van Parijs op 13/11. Deze gok is het huidige dodental niet waard. Het gaat hier immers over onze veiligheid en vrijheid. We wisten al langer dat heel wat geradicaliseerde jongeren terug zijn gekeerd uit Syrië. Het is voor de overheid onmogelijk geworden om al deze jongeren in de gaten te houden.

Vandaar mijn legitieme logische vraag om een duidelijk signaal de wereld in te sturen en jongeren niet langer toe te laten op Europese bodem, nadat ze naar Syrië zijn weggetrokken. Als blijkt dat er onvoldoende steun is om dit op Europees niveau snel door te voeren, dan vind ik dat dit bij wijze van voorbeeld al in ons land (België) van toepassing zou moeten zijn.

Ik besef wel dat het heel erg moeilijk zal zijn om te bewijzen dat jongeren naar naar Syrie zijn getrokken. Maar dat is een heel andere discussie. Het gaat er hier om dat als er weet is van een reis naar Syrië, de nationaliteit wordt ingetrokken, en de betreffende jongeren niet meer het land binnen mogen. Bij wijze van krachtig signaal. Dit moet jongeren die met de gedachte rond lopen om naar Syrië te trekken ook zeker ontmoedigen.

Graag uw mening.

Laatst gewijzigd door jvbo : 15 november 2015 om 00:30.
jvbo is offline  
Oud 15 november 2015, 00:24   #2
Mindset
Minister-President
 
Geregistreerd: 30 juli 2015
Berichten: 5.257
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door jvbo Bekijk bericht
Ik had graag ieder zijn mening willen horen na de aanslagen in Parijs 14/11/2015.

Is het een goed idee dat er op Europees niveau beslist wordt dat jongeren die naar Syrië trekken om er te radicaliseren, de EU achteraf niet meer binnen mogen komen, of bij inbreuk de EU worden uitgezet ?

Ik ben voor deze potentiele maatregel. Het is zoeken naar oplossingen om de terreurdreiging maximaal te verminderen. Een duidelijk signaal van de overheid zou kunnen zijn dat geradicaliseerde jongeren hun Europese nationaliteit verliezen, en niet langer welkom zijn.

Ik begrijp wel deze maatregel heel erg zou zijn voor ouders van die jongeren, die vaak met ontzag en verdriet hun zoon of dochter naar Syrië zien vertrekken vaak zonder enig besef dat hun kinderen aan het radicaliseren waren.

Maar na al deze aanslagen is het moeilijk vededigbaar geworden om nog langer
terugkerende jongeren toe te laten in de EU. Het tegenargument als zouden we jongeren die teruggekeerd zijn uit Syrie tot inzicht kunnen brengen is weinig geloofwaardig. Dat bewijzen de aanslagen van Parijs op 13/11. Deze gok is het huidige dodental niet waard. Het gaat hier immers ook over onze vrijheid. We wisten al langer dat heel wat geradicaliseerde jongeren terug zijn gekeerd uit Syrië. Het is voor de overheid onmogelijk geworden om al deze jongeren in de gaten te houden.

Vandaar mijn legitieme logische vraag om een duidelijk signaal de wereld in te sturen en jongeren niet langer toe te laten op Europese bodem, nadat ze naar Syrië zijn weggetrokken. Als blijkt dat er onvoldoende steun is om dit op Europees niveau snel door te voeren, dan vind ik dat dit bij wijze van voorbeeld al in ons land (België) van toepassing zou moeten zijn.

Ik besef wel dat het heel erg moeilijk zal zijn om te bewijzen dat jongerne naar Syrie zijn geweest. Dat is een andere discussie. Het gaat het hier om dat als er weet is van een reis naar Syrië, de nationaliteit wordt ingetrokken, en de betreffende jongeren niet meer het land binnen mogen. Bij wijze van krachtig signaal. Dit moet jongeren die met de gedachte rond lopen om naar daar te trekken ook zeker ontmoedigen.

Graag uw mening.

gaan we weer zwakzinnig doen, ja?
Mindset is offline  
Oud 15 november 2015, 00:26   #3
jvbo
Vreemdeling
 
Geregistreerd: 7 oktober 2013
Berichten: 7
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mindset Bekijk bericht
gaan we weer zwakzinnig doen, ja?
Verklaar u nader.
jvbo is offline  
Oud 15 november 2015, 00:28   #4
Mindset
Minister-President
 
Geregistreerd: 30 juli 2015
Berichten: 5.257
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door jvbo Bekijk bericht
Verklaar u nader.
1. moslimextremisten en arrestanten die ze reeds geseind staan of gekend zijn onverwijld rapatriëren naar land van herkomst of origine, evenals zijn familie en naaste verwanten en vrienden, en de imams van de moskee waar extremisten naar de moskee gingen

2. elke moslim die nog maar de minste islamitische actie of aanstalt maakt, zowel verbaal, of een samenscholing rapatriëren naar land van herkomst of origine;

3. charter opstellen waarin alle democratische waarden als levenswijzen aanvaard moeten worden, door gelijk wie die het westen als woonst verlangt, op straffe van rapatriëring;

4. negationisme (zowel van de holocaust als de evolutietheorie) strafbaar maken, op straffe van rapatriëring;

5. Verbod op alle tekenen van moslimgeloof in het straatbeeld en openbare plaatsen (hoofddoeken, baarden, uitspraken(allah akbar), boerkas, korans etc.)

6. kindergeld: omgekeerd toepassen: voor het eerste kind meer of voldoende, het tweede de helft, het derde niets, voor het vierde kind wordt het bedrag van het tweede terug gevorderd, voor het vijfde kind wordt het bedrag van het eerste terug gevorderd.

7. islam in openbaarheid verbieden, moskeeën slopen, imams verbieden.

DAT moet er gebeuren, en niks minder
Mindset is offline  
Oud 15 november 2015, 00:43   #5
Garry
Secretaris-Generaal VN
 
Garry's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 20 augustus 2007
Berichten: 25.665
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door jvbo Bekijk bericht
Ik had graag ieder zijn mening willen horen na de aanslagen in Parijs 14/11/2015.

Is het een goed idee dat er op Europees niveau beslist wordt dat jongeren die naar Syrië trekken om er te radicaliseren, de EU achteraf niet meer binnen mogen komen, of bij inbreuk de EU worden uitgezet ?

Ik ben voor deze potentiele maatregel. Het is zoeken naar oplossingen om de terreurdreiging maximaal te verminderen. Een duidelijk signaal van de overheid zou kunnen zijn dat geradicaliseerde jongeren hun burgerrechten in Europa verliezen, en niet langer welkom zijn.

Ik begrijp wel deze maatregel heel erg zou zijn voor ouders van die jongeren, die vaak met ontzag en verdriet hun zoon of dochter naar Syrië zien vertrekken vaak zonder enig besef dat hun kinderen aan het radicaliseren waren.

Maar na al deze aanslagen is het moeilijk verdedigbaar geworden om nog langer
terugkerende jongeren toe te laten in de EU. Het tegenargument als zouden we jongeren die teruggekeerd zijn uit Syrie tot inzicht kunnen brengen is weinig geloofwaardig. Dat bewijzen de aanslagen van Parijs op 13/11. Deze gok is het huidige dodental niet waard. Het gaat hier immers over onze veiligheid en vrijheid. We wisten al langer dat heel wat geradicaliseerde jongeren terug zijn gekeerd uit Syrië. Het is voor de overheid onmogelijk geworden om al deze jongeren in de gaten te houden.

Vandaar mijn legitieme logische vraag om een duidelijk signaal de wereld in te sturen en jongeren niet langer toe te laten op Europese bodem, nadat ze naar Syrië zijn weggetrokken. Als blijkt dat er onvoldoende steun is om dit op Europees niveau snel door te voeren, dan vind ik dat dit bij wijze van voorbeeld al in ons land (België) van toepassing zou moeten zijn.

Ik besef wel dat het heel erg moeilijk zal zijn om te bewijzen dat jongeren naar naar Syrie zijn getrokken. Maar dat is een heel andere discussie. Het gaat er hier om dat als er weet is van een reis naar Syrië, de nationaliteit wordt ingetrokken, en de betreffende jongeren niet meer het land binnen mogen. Bij wijze van krachtig signaal. Dit moet jongeren die met de gedachte rond lopen om naar Syrië te trekken ook zeker ontmoedigen.

Graag uw mening.
Natuurlijk, dat had al lang zo moeten zijn.
Garry is offline  
Oud 15 november 2015, 00:43   #6
jvbo
Vreemdeling
 
Geregistreerd: 7 oktober 2013
Berichten: 7
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mindset Bekijk bericht
1. moslimextremisten en arrestanten die ze reeds geseind staan of gekend zijn onverwijld rapatriëren naar land van herkomst of origine, evenals zijn familie en naaste verwanten en vrienden, en de imams van de moskee waar extremisten naar de moskee gingen

2. elke moslim die nog maar de minste islamitische actie of aanstalt maakt, zowel verbaal, of een samenscholing rapatriëren naar land van herkomst of origine;

3. charter opstellen waarin alle democratische waarden als levenswijzen aanvaard moeten worden, door gelijk wie die het westen als woonst verlangt, op straffe van rapatriëring;

4. negationisme (zowel van de holocaust als de evolutietheorie) strafbaar maken, op straffe van rapatriëring;

5. Verbod op alle tekenen van moslimgeloof in het straatbeeld en openbare plaatsen (hoofddoeken, baarden, uitspraken(allah akbar), boerkas, korans etc.)

6. kindergeld: omgekeerd toepassen: voor het eerste kind meer of voldoende, het tweede de helft, het derde niets, voor het vierde kind wordt het bedrag van het tweede terug gevorderd, voor het vijfde kind wordt het bedrag van het eerste terug gevorderd.

7. islam in openbaarheid verbieden, moskeeën slopen, imams verbieden.

DAT moet er gebeuren, en niks minder
1. De realiteit is dat extremisten die al een tijdje zijn terug gekeerd en in de gaten worden gehouden, heel vaak al van origine onze nationaliteit hebben, en hier zijn geboren. Je kan ze dan ook moelijk terug sturen want er is nog geen wetgeving in die zin. En uw idee om de familie mee te sturen is totale waanzin. Heel vaak zijn familieleden die hier onze nationaliteit hebben niet eens op de hoogte van het radicaliseren van hun zoon of dochter. U kan dus moeilijk de familie weg sturen. En begin nu aub. niet over de discussie over het bekomen van onze nationaliteit. In het belang van onze veiligheid en vrijheid vraag ik u om samen na te denken over een constructieve oplossing met de kaarten die nu op de tafel liggen. M.a.w. jongeren die de Belgische nationaliteit hebben en hier geboren zijn. Die kunnen we moelijk terug sturen naar het land van hun origine, want ze zijn hier vaak geboren. Maar terugekeerde jongeren uit Syrie. In de toekomst zouden voor die jongeren wel een wetgeving kunnen creeren die stelt dat die het land niet meer binnen mogen. Of beter uit de EU worden gezet. Ze zouden hun nationaliteit (in het geval ze de Belgische hebben bv.) verliezen. Daar gaat het over. Is dit een goed idee ?

2. Vrijheid van meningsuiting is belangrijk. Dus dat gaat een brug te ver vind ik. Maar aanzetten tot haat en vernietiging wel. Dan zouden deze personen moeten worden opgepakt. Je kan ze moeilijk buiten zetten omdat ze vaak al onze nationaliteit hebben.

Al uw andere punten wijken af van het radicalisme en ruikt eerder naar rascisme. Of u maakt een amalgaam. Niet alle moslims zijn extremisten, noch aanhangers van het radicalisme.

Ik wens me te beperken tot de vraag wat we met teruggekeerde geradicailseerde jongeren moeten doen wetende dat ze vaak van Belgische nationaliteit zijn en hier geboren zijn.

Laatst gewijzigd door jvbo : 15 november 2015 om 00:51.
jvbo is offline  
Oud 15 november 2015, 00:49   #7
Mindset
Minister-President
 
Geregistreerd: 30 juli 2015
Berichten: 5.257
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door jvbo Bekijk bericht
1. De realiteit is dat extremisten die al terug zijn gekeerd, heel vaak al van origine onze nationaliteit hebben, en hier zijn geboren. Je kan ze dan ook moelijk terug sturen. En uw idee om de familie mee te sturen is totale waanzin. Heel vaak zijn familieleden die hier onze nationaliteit hebben niet eens op de hoogte van het radicaliseren van hun zoon of dochter. U kan dus moeilijk de familie weg sturen. En begin nu aub. niet over de discussie over het bekomen van onze nationaliteit. In het belang van onze veiligheid en vrijheid vraag ik u om samen na te denken over een constructieve oplossing met de kaarten die nu op de tafel liggen. M.a.w. jongeren die de Belgische nationaliteit hebben en hier geboren zijn. Die kunnen we moelijk terug sturen. Afgezien van terugkerende jongerne uit Syrie. Die zouden we kunnen bannen uit ons land. Of beter uit de EU. Daar gaat het over. Is dit een goed idee ?

2. Vrijheid van meningsuiting is belangrijk. Dus dat gaat een brug te ver vind ik. Maar aanzetten tot haat en vernietiging wel. Dan zouden deze personen moeten worden opgepakt. Je kan ze moeilijk buiten zetten omdat ze vaak al onze nationaliteit hebben.

Al uw andere punten wijken af van het radicalisme en ruikt eerder naar rascisme. Of u maakt een amalgaam. Niet alle moslims zijn extremisten, noch aanhangers van het radicalisme.

Ik wens me te beperken tot de vraag wat we met teruggekeerde geradicailseerde jongeren moeten doen wetende dat ze vaak van Belgische nationaliteit zijn en hier geboren zijn.

ok, zoals u wil,
beperk het tot de inhoud van uw topic.
Ik zeg gewoon wat ik vind dat de maatregelen zouden moeten zijn.
We zijn te lief voor hen, en moeten harder optreden.
Ze voelen meer voor het land waar hun voorouders vandaan komen, dan moet het ook mogelijk zijn ze naar daar te sturen. Als je "snel belg" kan worden, kan dat ook snel ongedaan gemaakt worden. Niks racisme. Geen amalgamen. Uiteraard zijn niet alle moslims extremisten, de niet extremisten onder hen zouden zich moeten kunnen aligneren met de spelregels. Of niet?
Racisme wordt zo vaak misbruikt dat het ons verlamd als een konijn die in een lichtbak kijkt. Probeer eens als een konijn normaal te kijken, niet doorheen de bril van de political correctness.
Mindset is offline  
Oud 15 november 2015, 01:06   #8
jvbo
Vreemdeling
 
Geregistreerd: 7 oktober 2013
Berichten: 7
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mindset Bekijk bericht
ok, zoals u wil,
beperk het tot de inhoud van uw topic.
Ik zeg gewoon wat ik vind dat de maatregelen zouden moeten zijn.
We zijn te lief voor hen, en moeten harder optreden.
Ze voelen meer voor het land waar hun voorouders vandaan komen, dan moet het ook mogelijk zijn ze naar daar te sturen. Als je "snel belg" kan worden, kan dat ook snel ongedaan gemaakt worden. Niks racisme. Geen amalgamen. Uiteraard zijn niet alle moslims extremisten, de niet extremisten onder hen zouden zich moeten kunnen aligneren met de spelregels. Of niet?
Racisme wordt zo vaak misbruikt dat het ons verlamd als een konijn die in een lichtbak kijkt. Probeer eens als een konijn normaal te kijken, niet doorheen de bril van de political correctness.
Je moet toch enigzins realistisch blijven. Het is toch niet omdat ik als Belg (in mijn geval ben ik blank en geen allochtoon) een aanslag zou willen beramen in Europa, en naar Syrië trek. En ik daarna terug naar België kom en door medeweten van de politiediensten hier plots naar Zwitserland wordt gestuurd omdat mijn overgrootvader Zwitser was en ik daar wat afiniteit voor voel ? Dan zit Zwitserland met het probleem dat daar een potentieel gevaarlijke terrorist zit en verplaats je enkel het probleem naar de ons rondomliggende landen.

Ik ben hier immers geboren en mijn ouders ook. Vind u het dan realistisch dat je mij door de politiediensten laat ondervragen welke afiniteit ik voor andere landen voel, om mij dan maar naar dat land uit te zetten ? Dat land zal logisch gezien ook absoluut niet aanvaarden om mij te ontvangen.

Het zou eerder correct zijn, om mijn nationaliteit af te nemen, en mij de toegang tot het land of beter : de EU te ontzeggen omdat ik in Syrie ben geweest. Als dit op Europees niveau gebeurd, dan zijn we toch al een stukje verder en geeft dit een krachtig signaal voor jongeren die naar daar zouden willen trekken, niet ?

Om de discussie te vermijden tussen landen om iemand die uitgezet is te ontvangen of niet, zouden radicaliserende jongeren die zijn weggetrokken met de neus op de realiteit moeten worden gedrukt. Geen dicussies over uitwijzingsprocedures naar andere landen. Maar gewoon een verbod om de unie binnen te komen. In de praktijk : Ze vliegen naar Istabul en gaan dan met auto of de trein naar Syrie. Er is ondertussen medeweten van dit feit hier. Nationaliteit wordt ingetrokken, en de persoon wordt geseind. Bij terugkeer wil de jongere terug het vliegtuig op in Istanbul, of met de boot over de zee. Maar aan de douane zullen ze worden weerhouden. Daarna moeten ze hun plan trekken. En als Turkije het slim speelt, en wil vermijden dat daardoor veel te veel potentiele terroristen zich op hun grondgebeid bevinden, dan moeten ze hun grenscontroles met Syrie écht verscherpen. Want in plaats van ze aan het vliegtuig te weerhouden, zouden ze aan de grens met Syrie en Turkije moeten worden weerhouden. Al besef ik ook wel dat het een aartsmoeilijke taak is om die grens volledig te controleren. De Turken hebben nu eenmaal de pech dat het land tegen Syrie grenst. Maar daar ligt nu net het probleem. En Europa zou ook best wat steun kunnen geven om die volledige grens zwaar te bewaken. Die grens is heel erg lang, en dus moeilijk controleerbaar. Er zijn daarentegen wel beperkte manieren om naar de EU te reizen. Dat is wel controleerbaar. Maar een stap tever. In de realiteit zouden ze aan de Syrisch Turkse grens moeten worden weerhouden. En als er dan toch nog enkele jongeren door de mazen van het net zijn geglipt en hier met de auto of via een smokkelroute zijn teruggeraakt. Dans zouden ze hier moeten worden opgepakt, en worden opgesloten. Dat lijkt me een meer dan duidelijk en haalbaar signaal.

Dat is mijn idee, en daar gaat het over. Over de haalbaarheid.

Laatst gewijzigd door jvbo : 15 november 2015 om 01:33.
jvbo is offline  
Oud 15 november 2015, 08:51   #9
kelt
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 29 juli 2004
Berichten: 32.874
Standaard

Laat ons het voorstel strikt beperken : Wie vertrokken is naar een zone buiten de EU om deel te nemen aan de strijd mag niet meer terugkeren en zal zijn Belgische nationaliteit ontzegd worden.Dat zal ongetwijfeld nog wat flink wetgevend werk impliceren omdat dit juridisch ongetwijfeld moeilijker is dan wat lijntjes op dit forum neerschrijven...

Ik vrees echter dat we niet op onze volksvertegenwoordiging (teveel doorspekt met advokaten ) zullen mogen rekenen om dergelijke logica te volgen tot een simpele,harde en heldere procedure waar onze politie en administratie mee weg zal kunnen.......

Laatst gewijzigd door kelt : 15 november 2015 om 08:54.
kelt is offline  
Oud 15 november 2015, 08:57   #10
Karel Martel B
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Karel Martel B's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 mei 2010
Berichten: 11.436
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door jvbo Bekijk bericht
Ik had graag ieder zijn mening willen horen na de aanslagen in Parijs 14/11/2015.
Tenzij we beginnen terug te vechten gaan we er allemaal aan.

Mensen die ons dood willen moeten we doden, niet observeren of gevangen zetten.

De simpelste mens snapt dat, maar linkiewinkies niet.
__________________
Heeft U ook SCHIJT aan de DIVERSITEIT?
Karel Martel B is offline  
Oud 15 november 2015, 08:58   #11
de vuile muilekoek
Banneling
 
 
Geregistreerd: 30 juni 2014
Berichten: 14.019
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kelt Bekijk bericht
Laat ons het voorstel strikt beperken : Wie vertrokken is naar een zone buiten de EU om deel te nemen aan de strijd mag niet meer terugkeren en zal zijn Belgische nationaliteit ontzegd worden.Dat zal ongetwijfeld nog wat flink wetgevend werk impliceren omdat dit juridisch ongetwijfeld moeilijker is dan wat lijntjes op dit forum neerschrijven...

Ik vrees echter dat we niet op onze volksvertegenwoordiging (teveel doorspekt met advokaten ) zullen mogen rekenen om dergelijke logica te volgen tot een simpele,harde en heldere procedure waar onze politie en administratie mee weg zal kunnen.......
De strijdkreet is ; Dit is mijn grondgebied en ik ga mijn grondgebied & mijn waarden & vrijheden blijven Verdedigen!!
de vuile muilekoek is offline  
Oud 15 november 2015, 13:36   #12
subocaj
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
subocaj's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 juni 2010
Berichten: 15.948
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Karel Martel B Bekijk bericht
Tenzij we beginnen terug te vechten gaan we er allemaal aan.

Mensen die ons dood willen moeten we doden, niet observeren of gevangen zetten.

De simpelste mens snapt dat, maar linkiewinkies niet.
Jij bent de eerste om godsdienstfanaten als het maar geen moslims zijn te verdedigen.
Dus steek het niet op de linkie winkies.
IK persoonlijk pleit voor het afnemen van de dubbele nationaliteit als iemand voor een vreemde "staat" gaat vechten.
Na WOII kon men zelfs "de zwarten" en hun kinderen hun rechten ontnemen.
Dus kom niet af met het kan niet.
En ik ben een linkie winkie, maar een echte, geen surrogaat.
subocaj is offline  
Oud 15 november 2015, 13:46   #13
Mindset
Minister-President
 
Geregistreerd: 30 juli 2015
Berichten: 5.257
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door jvbo Bekijk bericht
Je moet toch enigzins realistisch blijven. Het is toch niet omdat ik als Belg (in mijn geval ben ik blank en geen allochtoon) een aanslag zou willen beramen in Europa, en naar Syrië trek. En ik daarna terug naar België kom en door medeweten van de politiediensten hier plots naar Zwitserland wordt gestuurd omdat mijn overgrootvader Zwitser was en ik daar wat afiniteit voor voel ? Dan zit Zwitserland met het probleem dat daar een potentieel gevaarlijke terrorist zit en verplaats je enkel het probleem naar de ons rondomliggende landen.

Ik ben hier immers geboren en mijn ouders ook. Vind u het dan realistisch dat je mij door de politiediensten laat ondervragen welke afiniteit ik voor andere landen voel, om mij dan maar naar dat land uit te zetten ? Dat land zal logisch gezien ook absoluut niet aanvaarden om mij te ontvangen.

Het zou eerder correct zijn, om mijn nationaliteit af te nemen, en mij de toegang tot het land of beter : de EU te ontzeggen omdat ik in Syrie ben geweest. Als dit op Europees niveau gebeurd, dan zijn we toch al een stukje verder en geeft dit een krachtig signaal voor jongeren die naar daar zouden willen trekken, niet ?

Om de discussie te vermijden tussen landen om iemand die uitgezet is te ontvangen of niet, zouden radicaliserende jongeren die zijn weggetrokken met de neus op de realiteit moeten worden gedrukt. Geen dicussies over uitwijzingsprocedures naar andere landen. Maar gewoon een verbod om de unie binnen te komen. In de praktijk : Ze vliegen naar Istabul en gaan dan met auto of de trein naar Syrie. Er is ondertussen medeweten van dit feit hier. Nationaliteit wordt ingetrokken, en de persoon wordt geseind. Bij terugkeer wil de jongere terug het vliegtuig op in Istanbul, of met de boot over de zee. Maar aan de douane zullen ze worden weerhouden. Daarna moeten ze hun plan trekken. En als Turkije het slim speelt, en wil vermijden dat daardoor veel te veel potentiele terroristen zich op hun grondgebeid bevinden, dan moeten ze hun grenscontroles met Syrie écht verscherpen. Want in plaats van ze aan het vliegtuig te weerhouden, zouden ze aan de grens met Syrie en Turkije moeten worden weerhouden. Al besef ik ook wel dat het een aartsmoeilijke taak is om die grens volledig te controleren. De Turken hebben nu eenmaal de pech dat het land tegen Syrie grenst. Maar daar ligt nu net het probleem. En Europa zou ook best wat steun kunnen geven om die volledige grens zwaar te bewaken. Die grens is heel erg lang, en dus moeilijk controleerbaar. Er zijn daarentegen wel beperkte manieren om naar de EU te reizen. Dat is wel controleerbaar. Maar een stap tever. In de realiteit zouden ze aan de Syrisch Turkse grens moeten worden weerhouden. En als er dan toch nog enkele jongeren door de mazen van het net zijn geglipt en hier met de auto of via een smokkelroute zijn teruggeraakt. Dans zouden ze hier moeten worden opgepakt, en worden opgesloten. Dat lijkt me een meer dan duidelijk en haalbaar signaal.

Dat is mijn idee, en daar gaat het over. Over de haalbaarheid.

De kans dat je als Belg met Zwitserse roots een jihadistische aanslag pleegt als niet-moslim is bijzonder klein, of zelfs niet bestaande.

En het zijn niet enkel mensen van buitenaf die jihadistische aanslagen plegen. Het kunnen ook autochtone Belgen zijn. Alvast één van de 7 daders van de aanslagen in Parijs is een Fransman die gekend stond bij de Franse overheid als zijnde een geradicaliseerde.

WAT IS ER NOG NODIG OM ONS TOLERANTIENIVEAU TE HEREVALUEREN EN AAN TE PASSEN?

We spelen hun barbaars spel gewoon mee. Eten om niet opgegeten te worden. Back to the basics. Laten we ermee stoppen ons moreel superieur op te stellen en onze andere kaak aan te bieden.
Mindset is offline  
Oud 15 november 2015, 13:56   #14
Zeus
Europees Commissaris
 
Zeus's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 8 oktober 2012
Locatie: het beloftevolle land
Berichten: 6.875
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door jvbo Bekijk bericht

Is het een goed idee dat er op Europees niveau beslist wordt dat jongeren die naar Syrië trekken om er te radicaliseren, de EU achteraf niet meer binnen mogen komen, of bij inbreuk de EU worden uitgezet ?
Nee, want de verdragen bieden daar geen bevoegdheidsgrond toe.
__________________
Bart De Wever: "De enige bijdrage die de Vlaamse Beweging vandaag nog kan leveren aan een onafhankelijk Vlaanderen, is ophouden te bestaan"
Jan Jambon: "Les transferts Nord-Sud, ça nous aide juste pour le marketing. Mais en fait, ça ne nous intéresse pas"
Bourgeois: "onafhankelijkheid is iets uit de 19de eeuw"
Zeus is offline  
Oud 15 november 2015, 14:30   #15
subocaj
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
subocaj's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 juni 2010
Berichten: 15.948
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jack Sack Bekijk bericht
Juist, iemand die vroeger tienmaal meer verdiende als Jack met de klak.
Als het aan jou lag ook?
subocaj is offline  
Oud 15 november 2015, 14:34   #16
Karel Martel B
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Karel Martel B's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 mei 2010
Berichten: 11.436
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door subocaj Bekijk bericht
Jij bent de eerste om godsdienstfanaten als het maar geen moslims zijn te verdedigen.
bron?
__________________
Heeft U ook SCHIJT aan de DIVERSITEIT?
Karel Martel B is offline  
Oud 15 november 2015, 15:55   #17
Eurosceptic
Minister
 
Geregistreerd: 19 mei 2014
Berichten: 3.810
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mindset Bekijk bericht
1. moslimextremisten en arrestanten die ze reeds geseind staan of gekend zijn onverwijld rapatriëren naar land van herkomst of origine, evenals zijn familie en naaste verwanten en vrienden, en de imams van de moskee waar extremisten naar de moskee gingen

2. elke moslim die nog maar de minste islamitische actie of aanstalt maakt, zowel verbaal, of een samenscholing rapatriëren naar land van herkomst of origine;

3. charter opstellen waarin alle democratische waarden als levenswijzen aanvaard moeten worden, door gelijk wie die het westen als woonst verlangt, op straffe van rapatriëring;

4. negationisme (zowel van de holocaust als de evolutietheorie) strafbaar maken, op straffe van rapatriëring;

5. Verbod op alle tekenen van moslimgeloof in het straatbeeld en openbare plaatsen (hoofddoeken, baarden, uitspraken(allah akbar), boerkas, korans etc.)

6. kindergeld: omgekeerd toepassen: voor het eerste kind meer of voldoende, het tweede de helft, het derde niets, voor het vierde kind wordt het bedrag van het tweede terug gevorderd, voor het vijfde kind wordt het bedrag van het eerste terug gevorderd.

7. islam in openbaarheid verbieden, moskeeën slopen, imams verbieden.

DAT moet er gebeuren, en niks minder
Hier ben ik het volledig mee eens, maar dit zal NOOIT gebeuren. In Nederland pleit Geert Wilders in de kamer al jaren voor al deze maatregelen. Hij wordt continu als racist afgeschilderd door politiek correct uitschot van linkse partijen.
En uiteindelijk gaat de Islamitische invasie gewoon verder. Linkse politici ontkennen zelfs de statistieken om verder te kunnen gaan met de invasie van verkrachters, terroristen en overvallers. Kijk eens naar "opsporing verzocht". 95% van de daders is allochtoon en het grote merendeel moslim

80% van de verkrachters in Nederland hebben een Islamitische achtergrond. Hun oordeel is dat vrouwen die geen Burka dragen, er zelf om vragen. In Zweden en Noorwegen is het percentage zelfs hoger.

De enige gepaste maatregel om dit te stoppen, is door dat onkruid hun paspoort af te nemen en het land uit te zetten. Wie dat ontkent, is een lafaard en een leugenaar.

Ze beweren dat je dan onderscheid maakt tussen criminelen op basis van hun geloof, en dus niet mag uitwijzen. Dat je op die manier een geloof discrimineert, en dat is "bijzonder racistisch"

Maw moslims krijgen een vrijgeleide tot misdaad, want wie kritiek heeft op hun overtuiging is "een racist". Makkelijk, niet?

Racisme is altijd de beschuldiging die nodig is om de hele discussie kapot te maken. Duitsland wordt gechanteerd met het NAZI verleden om 1 miljoen verkrachters en gelukzoekers per jaar te ontvangen.

De enige uitweg die ik zie, is een burgeroorlog. De politiek zal er niks aan doen
__________________
Wat van mij is, is van mij! En wat van jou is, is van ons

Laatst gewijzigd door Eurosceptic : 15 november 2015 om 15:56.
Eurosceptic is offline  
Oud 15 november 2015, 16:04   #18
smiley
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
smiley's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 8 juli 2004
Berichten: 10.199
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door jvbo Bekijk bericht
Ik had graag ieder zijn mening willen horen na de aanslagen in Parijs 14/11/2015.

Is het een goed idee dat er op Europees niveau beslist wordt dat jongeren die naar Syrië trekken om er te radicaliseren, de EU achteraf niet meer binnen mogen komen, of bij inbreuk de EU worden uitgezet ?
Ik sta zonder twijfel helemaal achter dit voorstel daar ik zeer goed weet en besef met wat men hier te maken heeft (islam). En de ouders kunnen nog altijd mee met hun zoon of dochter verhuizen naar een moslimland naar keuze in het kader van gezinshereniging. En aangezien 98% dubbel paspoortigen zijn kan het afnemen van de Belgische (men maakt ze alzo dus niet staatsloos) ook geen probleem vormen. Volledig humaan tenzij men iets tegen gezinshereniging heeft.
__________________
De kernoorzaak van alle terreurdaden zijn terroristische ideologieen. De kernoorzaak van het islamitisch terrorisme is de islamitische ideologie.
http://www.exmoslim.org/http://www.youtube.com/watch?v=jHnxdgk3P68

Laatst gewijzigd door smiley : 15 november 2015 om 16:08.
smiley is offline  
Oud 15 november 2015, 16:07   #19
Another Jack
Banneling
 
 
Geregistreerd: 8 augustus 2007
Berichten: 66.515
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Karel Martel B Bekijk bericht
Tenzij we beginnen terug te vechten gaan we er allemaal aan.

Mensen die ons dood willen moeten we doden, niet observeren of gevangen zetten.

De simpelste mens snapt dat, maar linkiewinkies niet.
Vroeg of laat gaan we er inderdaad allemaal aan.
Another Jack is offline  
Oud 15 november 2015, 16:13   #20
Mindset
Minister-President
 
Geregistreerd: 30 juli 2015
Berichten: 5.257
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eurosceptic Bekijk bericht
Hier ben ik het volledig mee eens, maar dit zal NOOIT gebeuren. In Nederland pleit Geert Wilders in de kamer al jaren voor al deze maatregelen. Hij wordt continu als racist afgeschilderd door politiek correct uitschot van linkse partijen.
En uiteindelijk gaat de Islamitische invasie gewoon verder. Linkse politici ontkennen zelfs de statistieken om verder te kunnen gaan met de invasie van verkrachters, terroristen en overvallers. Kijk eens naar "opsporing verzocht". 95% van de daders is allochtoon en het grote merendeel moslim

80% van de verkrachters in Nederland hebben een Islamitische achtergrond. Hun oordeel is dat vrouwen die geen Burka dragen, er zelf om vragen. In Zweden en Noorwegen is het percentage zelfs hoger.

De enige gepaste maatregel om dit te stoppen, is door dat onkruid hun paspoort af te nemen en het land uit te zetten. Wie dat ontkent, is een lafaard en een leugenaar.

Ze beweren dat je dan onderscheid maakt tussen criminelen op basis van hun geloof, en dus niet mag uitwijzen. Dat je op die manier een geloof discrimineert, en dat is "bijzonder racistisch"

Maw moslims krijgen een vrijgeleide tot misdaad, want wie kritiek heeft op hun overtuiging is "een racist". Makkelijk, niet?

Racisme is altijd de beschuldiging die nodig is om de hele discussie kapot te maken. Duitsland wordt gechanteerd met het NAZI verleden om 1 miljoen verkrachters en gelukzoekers per jaar te ontvangen.

De enige uitweg die ik zie, is een burgeroorlog. De politiek zal er niks aan doen
ik vrees dat je gelijk hebt
Mindset is offline  
 



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 08:40.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be