Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Partijpolitiek en stromingen
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Partijpolitiek en stromingen In dit forum kun je discussiëren over (standpunten van) politieke partijen. en (standpunten van) politieke stromingen, al dan niet vertegenwoordigd door een (niet-partijpolitieke) organisatie.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 2 juni 2007, 08:30   #1
Mitgard
Banneling
 
 
Mitgard's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 16 februari 2004
Berichten: 23.890
Standaard vlaams belang verliest bij jongeren: slechts 11%!

Vlaams Belang verliest bij jongeren

Slechts 11 procent van de Vlaamse jongeren die op 10 juni voor het eerst hun stem uitbrengen bij federale verkiezingen, kiest voor Vlaams Belang. Yves Leterme is bij de 18- tot 21-jarigen met voorsprong de favoriete kandidaat-premier. Dat blijkt uit een peiling van onderzoeksbureau Compagnie in opdracht van de Concentra-kranten.

Het onderzoek werd tussen 16 en 24 mei uitgevoerd bij 500 Vlaamse jongeren. Op de vraag wie de volgende premier moet worden, konden ze kiezen tussen Yves Leterme, Guy Verhofstadt, Johan Vande Lanotte en Elio Di Rupo. Leterme kreeg 41 procent van de stemmen, Verhofstadt 32 procent, Vande Lanotte 13 procent en Di Rupo 2 procent.

Gevraagd naar hun favoriete partij, kiest 33 procent van de jongeren voor CD&V/N-VA. Sp.a-Spirit scoort 21 procent, Open Vld 16 procent, Groen 8 procent en Lijst Dedecker 2 procent. Slechts 11 procent van de 18- tot 21-jarigen geeft de voorkeur aan Vlaams Belang. Dat is veel minder dan in vergelijkbare onderzoeken uit het verleden. (belga/dm

------------------------------------------------------------------


het doet mij plezier dat de jeugd zulk een blijk van intelligentie geeft.
ik zag hier tot voor kort nog VB'ers zegedronken lallen over 'opvolging verzekerd' etc, wel, dat zullen ze met dit onderzoek eens moeten herbekijken.
Mitgard is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 juni 2007, 08:34   #2
circe
Secretaris-Generaal VN
 
circe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 22 december 2002
Locatie: Antwerpen
Berichten: 49.144
Standaard

De indoctrinatie op school heeft blijkbaar zijn vruchten afgeworpen!

Of zouden die gasten zoals velen gewoon stilletjes zwijgen en in het kieshokje doen waar ze zèlf zin in hebben?
__________________
Waarom islam"fobie"?

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 juni 2007, 08:41   #3
driewerf
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
driewerf's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 juni 2004
Locatie: mechelen
Berichten: 11.969
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mitgard Bekijk bericht
Vlaams Belang verliest bij jongeren

Slechts 11 procent van de Vlaamse jongeren die op 10 juni voor het eerst hun stem uitbrengen bij federale verkiezingen, kiest voor Vlaams Belang. Yves Leterme is bij de 18- tot 21-jarigen met voorsprong de favoriete kandidaat-premier. Dat blijkt uit een peiling van onderzoeksbureau Compagnie in opdracht van de Concentra-kranten.

Het onderzoek werd tussen 16 en 24 mei uitgevoerd bij 500 Vlaamse jongeren. Op de vraag wie de volgende premier moet worden, konden ze kiezen tussen Yves Leterme, Guy Verhofstadt, Johan Vande Lanotte en Elio Di Rupo. Leterme kreeg 41 procent van de stemmen, Verhofstadt 32 procent, Vande Lanotte 13 procent en Di Rupo 2 procent.

Gevraagd naar hun favoriete partij, kiest 33 procent van de jongeren voor CD&V/N-VA. Sp.a-Spirit scoort 21 procent, Open Vld 16 procent, Groen 8 procent en Lijst Dedecker 2 procent. Slechts 11 procent van de 18- tot 21-jarigen geeft de voorkeur aan Vlaams Belang. Dat is veel minder dan in vergelijkbare onderzoeken uit het verleden. (belga/dm

------------------------------------------------------------------


het doet mij plezier dat de jeugd zulk een blijk van intelligentie geeft.
ik zag hier tot voor kort nog VB'ers zegedronken lallen over 'opvolging verzekerd' etc, wel, dat zullen ze met dit onderzoek eens moeten herbekijken.
afwachten wat het op 10 juni wordt Mitgard.
driewerf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 juni 2007, 09:16   #4
Brugge Veilig en Leefbaar
Minister-President
 
Brugge Veilig en Leefbaar's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 1 november 2002
Locatie: Op den buiten
Berichten: 4.653
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door circe Bekijk bericht
De indoctrinatie op school heeft blijkbaar zijn vruchten afgeworpen!

Of zouden die gasten zoals velen gewoon stilletjes zwijgen en in het kieshokje doen waar ze zèlf zin in hebben?

Neen, ze hebben al vanuit hun Maxi Cosi kunnen vaststelen dat een stem voor het Blok er een is voor de vergeetput...
Ze zijn ook nog niet zo kromdenkend, enggeestig en haatdragend als de oudere generatie.
Brugge Veilig en Leefbaar is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 juni 2007, 09:18   #5
Don Quichote
Banneling
 
 
Geregistreerd: 1 juni 2003
Berichten: 3.350
Standaard

Opvolging verzekerd.
Don Quichote is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 juni 2007, 09:24   #6
Raf
Secretaris-Generaal VN
 
Raf's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 maart 2003
Berichten: 53.640
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mitgard Bekijk bericht
Vlaams Belang verliest bij jongeren

Slechts 11 procent van de Vlaamse jongeren die op 10 juni voor het eerst hun stem uitbrengen bij federale verkiezingen, kiest voor Vlaams Belang. Yves Leterme is bij de 18- tot 21-jarigen met voorsprong de favoriete kandidaat-premier. Dat blijkt uit een peiling van onderzoeksbureau Compagnie in opdracht van de Concentra-kranten.

Het onderzoek werd tussen 16 en 24 mei uitgevoerd bij 500 Vlaamse jongeren. Op de vraag wie de volgende premier moet worden, konden ze kiezen tussen Yves Leterme, Guy Verhofstadt, Johan Vande Lanotte en Elio Di Rupo. Leterme kreeg 41 procent van de stemmen, Verhofstadt 32 procent, Vande Lanotte 13 procent en Di Rupo 2 procent.

Gevraagd naar hun favoriete partij, kiest 33 procent van de jongeren voor CD&V/N-VA. Sp.a-Spirit scoort 21 procent, Open Vld 16 procent, Groen 8 procent en Lijst Dedecker 2 procent. Slechts 11 procent van de 18- tot 21-jarigen geeft de voorkeur aan Vlaams Belang. Dat is veel minder dan in vergelijkbare onderzoeken uit het verleden. (belga/dm

------------------------------------------------------------------


het doet mij plezier dat de jeugd zulk een blijk van intelligentie geeft.
ik zag hier tot voor kort nog VB'ers zegedronken lallen over 'opvolging verzekerd' etc, wel, dat zullen ze met dit onderzoek eens moeten herbekijken.
Ik weet niet of je de stembereidheid voor de CD&V-N-VA van 33% onder die jongeren wel als een teken van intelligentie mag beschouwen, maar het is alleszins verstandiger dan voor het Vlaams Blok te kiezen...
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Demper Bekijk bericht
Een blote mannenkont is pure kunst.
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme"
Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging."

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door duveltje382 Bekijk bericht
Als daar ne knappe gast zit mss,lieft met een strak kontje ......
De langverwachte outing van duveltje382

Laatst gewijzigd door Raf : 2 juni 2007 om 09:25.
Raf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 juni 2007, 10:03   #7
anakin
Partijlid
 
anakin's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 november 2004
Berichten: 236
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Raf Bekijk bericht
Ik weet niet of je de stembereidheid voor de CD&V-N-VA van 33% onder die jongeren wel als een teken van intelligentie mag beschouwen, maar het is alleszins verstandiger dan voor het Vlaams Blok te kiezen...
Wanneer we de prijs kennen die we gaan betalen voor de splitsing van B-H-V dan zullen velen hun ogen open gaan. In het bijzonder de CD&V en NV-A stemmers.
__________________
Vlaanderen eerst !
anakin is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 juni 2007, 10:04   #8
born2bewild
Banneling
 
 
Geregistreerd: 18 februari 2006
Locatie: 2000
Berichten: 21.703
Standaard

enquete bij 500 jongeren.
Of is het "jongeren"?

born2bewild is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 juni 2007, 10:14   #9
Online
Banneling
 
 
Geregistreerd: 25 augustus 2006
Berichten: 8.192
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door born2bewild Bekijk bericht
enquete bij 500 jongeren.
Of is het "jongeren"?

Een belangrijk onderscheid !
Online is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 juni 2007, 10:48   #10
PAJOT
Banneling
 
 
Geregistreerd: 13 juni 2003
Berichten: 6.792
Standaard

Als de agenten van het regime mij komen ondervragen over mijn stemkeuze dan zou ik als jongere ook mijn mening verdoezelen. Veel hangt ervan af in welke mate een onderzoek al dan niet anoniem wordt gevoerd.
PAJOT is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 juni 2007, 11:20   #11
vulpes
Gouverneur
 
Geregistreerd: 29 juni 2006
Berichten: 1.268
Standaard

500 is niet zo bijzonder veel.. hoe representatief is de poll? hoe werden de vragen gesteld etc..

het is een klassieker: maar het enige wat telt is de verkiezingsuitslag.. en ik vrees dat ook dit jaar zal opgaan: het VB scoort in de praktijk beter dan ik de peilingen.

er rust nog steeds in zekere mate een taboe op de partij, zelfs op N-VA.. ikzelf werk in Brussel en ik heb toevallig weet van een aantal collega's dat ze al eerder N-VA gestemd hebben.. Niettemin heeft één van hen mij uitdrukkelijk gevraagd zijn politieke statements (inzake vld - N-Va) voor mij te houden...
vulpes is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 juni 2007, 12:05   #12
De Garde
Europees Commissaris
 
De Garde's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 januari 2004
Locatie: Meetjesland
Berichten: 6.889
Standaard

peilingen, peilingen, peilingen, peilingen... waarom gaan we nog stemmen eigenlijk? Maar dat zien we dag zelf wel.
De Garde is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 juni 2007, 12:13   #13
jurgen79
Banneling
 
 
jurgen79's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 oktober 2006
Locatie: Berlaar
Berichten: 2.951
Standaard

Zeer representatief ' Het onderzoek werd tussen 16 en 24 mei uitgevoerd bij 500 Vlaamse jongeren.'
jurgen79 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 juni 2007, 12:27   #14
duveltje382
Secretaris-Generaal VN
 
duveltje382's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 oktober 2005
Locatie: geel 2440
Berichten: 27.815
Standaard

De Belgische jongeren die drie jaar cel krijgen om iemand dood te slaan,wel merci aan de "gewone partijen"
__________________
In alles zit er wel wat waarheid ,je moet er enkel maar naar willen luisteren
duveltje382 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 juni 2007, 12:28   #15
Savatage
Secretaris-Generaal VN
 
Savatage's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 december 2004
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 21.732
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door jurgen79 Bekijk bericht
Zeer representatief ' Het onderzoek werd tussen 16 en 24 mei uitgevoerd bij 500 Vlaamse jongeren.'
Binnenkort gaan ze afkomen met steekproeven genomen onder 30 personen
Savatage is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 juni 2007, 12:33   #16
duveltje382
Secretaris-Generaal VN
 
duveltje382's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 oktober 2005
Locatie: geel 2440
Berichten: 27.815
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Savatage Bekijk bericht
Binnenkort gaan ze afkomen met steekproeven genomen onder 30 personen
Kan mss eentje in het Antwerps atheneum onder een paar honderd nieuwe Belgen gehouden worden
__________________
In alles zit er wel wat waarheid ,je moet er enkel maar naar willen luisteren
duveltje382 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 juni 2007, 12:37   #17
Herr Oberst
Eur. Commissievoorzitter
 
Herr Oberst's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 17 januari 2007
Locatie: De Vlaamse Natie
Berichten: 8.023
Standaard

Totaal ongeloofwaardig. In alle andere peilingen, verkiezingen op school, polls enzovoort komt het Vlaams Belang er steeds als grootste of tweede grootse partij uit. Maar we mogen onze linkse vrienden hun pleziertje niet ontnemen, natuurlijk. Dans nog maar eens mooi rond het kampvuur, jongens, we spreken elkaar terug op 10 juni.
Herr Oberst is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 juni 2007, 12:41   #18
C.C.
Burger
 
Geregistreerd: 25 februari 2006
Berichten: 175
Standaard

500 Vlaamse jongeren. Dat zegt veel eh.
Waarschijnlijk van ééndezelfde school nog zeker ?
Heel representatief moetek zeggen.
C.C. is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 juni 2007, 12:43   #19
Brugge Veilig en Leefbaar
Minister-President
 
Brugge Veilig en Leefbaar's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 1 november 2002
Locatie: Op den buiten
Berichten: 4.653
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Herr Oberst Bekijk bericht
Totaal ongeloofwaardig. In alle andere peilingen, verkiezingen op school, polls enzovoort komt het Vlaams Belang er steeds als grootste of tweede grootse partij uit. Maar we mogen onze linkse vrienden hun pleziertje niet ontnemen, natuurlijk. Dans nog maar eens mooi rond het kampvuur, jongens, we spreken elkaar terug op 10 juni.

In krapuulscholen scoort het Blok inderdaad uitstekend, dat is algemeen geweten !
Brugge Veilig en Leefbaar is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 juni 2007, 12:44   #20
Raven
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Raven's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 31 maart 2004
Locatie: Nabij het Reigersnest
Berichten: 10.447
Standaard

ik ben een fervent stemmer voor de SP-A tijdens polls en moest men het mij vragen
__________________
NEE tegen assimilatie! NEE tegen racisme!
Raven is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 02:24.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be