Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Mobiliteit & verkeersveiligheid
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Mobiliteit & verkeersveiligheid Een nieuw themaforum!

Antwoord
 
Discussietools
Oud 24 mei 2017, 22:20   #121
Gipsy
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 26 november 2013
Berichten: 19.584
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Micele Bekijk bericht
Alweer nul tegenargument.
Niet jij commamdeert je auto als je onderweg gehaast bent, daar zorgt het (traag) verkeer wel voor, of vlieg jij over files?

Aangezien je een auto oplaadt als je de auto niet nodig hebt, verlies je al geen tijd aan tankstations. Men laadt immers daar op waar men de kans heeft. Ook thuis, of op hotel, of tijdens je middagpauze, of tijdens je bij je klant bent, of eenderwaar welke parkeerplaats waar een laadpaal staat. Of wanneer je slaapt.

En jouw tekst geloof ik sowieso niet, dus een eenvoudige file, of elk oponthoud onderweg, al is het maar een traktor of langzaam voertuig die je niet kunt inhalen wegens tegenverkeer, dat kan bij jou klanten kosten?

Op de minuut gerespecteerd? Er is geen enkel vervoermiddel via de weg waarmee je zulke afstanden tot weet ik veel Parijs of Rennes kunt afleggen waar je 100% zeker bent dat je geen tijd kunt verliezen onderweg, een snelwegongeval en bijbehorende file is al genoeg om je uren te doen verliezen. Op gewone weg kan een wegomlegging of traag verkeer ook voor redelijk tijdsverlies zorgen. Zelfs tanken aan een druk tankstation waar je pas derde auto aan de vrije pomp bent doet je vele minuten verliezen.
Voor Parijs calculeer ik extra minimaal een half uur tot een uur in vooral als ik de ceinture of de Francilienne moet nemen. Als ik een vertegenwoordiger krijg met het excuus dat hij in de file heeft moeten staan heb ik goesting om hem een klop op zijn bakkes te geven. Files zijn er alle dagen op dezelfde plaatsen. Met zulke zever moet ge niet afkomen bij aankopers van Carrefour, Cora, Système U of Auchan etc. Indien het moet kan ik pieken van 160-170 halen om mijn tijd goed te maken (met de hulp van mister Coyote). Met uw electrische brommer geraakt de dan geen 100km ver.

Bovendien ga ik zelfs met mijn zware V8 nog dubbel zover dan uw electrische koffiemolen. Dus pakweg het zuiden van Parijs haal ik gemakkelijk.

Laatst gewijzigd door Gipsy : 24 mei 2017 om 22:26.
Gipsy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 mei 2017, 22:46   #122
Micele
Secretaris-Generaal VN
 
Micele's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 50.225
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy Bekijk bericht
Voor Parijs calculeer ik extra minimaal een half uur tot een uur in vooral als ik de ceinture of de Francilienne moet nemen. Als ik een vertegenwoordiger krijg met het excuus dat hij in de file heeft moeten staan heb ik goesting om hem een klop op zijn bakkes te geven. Files zijn er alle dagen op dezelfde plaatsen. Met zulke zever moet ge niet afkomen bij aankopers van Carrefour, Cora, Système U of Auchan etc. Indien het moet kan ik pieken van 160-170 halen om mijn tijd goed te maken (met de hulp van mister Coyote). Met uw electrische brommer geraakt de dan geen 100km ver.

Bovendien ga ik zelfs met mijn zware V8 nog dubbel zover dan uw electrische koffiemolen. Dus pakweg het zuiden van Parijs haal ik gemakkelijk.
Wat een frustratie.
Uw mobylette stelt nu eens niets voor tov een Tesla.
Eer dat gij 170 haalt heeft de Tesla al 250. Stoer hé.

En uw gezever over strukturele files is ook nietszeggend, indien er een ongeval op de snelweg gebeurd ga jij daar met je molentje ook niets aan veranderen, dat zijn onmogelijk te voorziene files.

Als ik deze oude grafiek zo bekijk haalt zelfs een oude 85 kWh Tesla 200 km rijbereik aan onwettige 160-170 kmh.

__________________
De vuile waarheid over ICE (vanaf 1 min 35")
https://www.youtube.com/watch?v=mk-LnUYEXuM
Nederlandse versie: https://www.youtube.com/watch?v=kekJgcSdN38

Laatst gewijzigd door Micele : 24 mei 2017 om 23:14.
Micele is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 mei 2017, 07:15   #123
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 14 februari 2014
Berichten: 34.829
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Garry Bekijk bericht
Als ge iets wil oplossen moet ge beginnen met elektrische koeien te maken.
Het valt me dikwijls op dat het net mensen Met kinderen zijn die hun voeten vegen aan Andere kinderen....het milieu en al de rest.....Maar altijd maar roepen dat ze sinds ze kinderen hebben zich meer verantwoordelijk voelen....Die verantwoordelijkheid beperkt zich louter en alleen tot hunne nest.
fred vanhove is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 mei 2017, 09:54   #124
Mambo
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 27 april 2004
Berichten: 43.539
Standaard

Luchtkwaliteit

Wat minder aandacht krijgt, is de luchtkwaliteit. Hoe zit het daar eigenlijk mee? Heeft het circulatieplan al na zeven weken een invloed op de luchtkwaliteit in Gent? Het is een van de belangrijkste vragen maar ze blijkt, na verwoede pogingen van deze redactie, onmogelijk al te beantwoorden.

De Vlaamse Milieumaatschappij (VMM) heeft meetpunten in de stad. Op het internet kan je zien hoe hoog de dagelijkse concentraties stikstofdioxide en dieselroet zijn. Sinds 3 april zijn er betere dagen en slechtere, tonen de resultaten. Maar daaruit kan je geen conclusies trekken. Het weer speelt een grote rol. En luchtkwaliteit is alleen op lange termijn te evalueren.


Met andere woorden.
Er is geen verschil op te meten en dus zijn voortaan alle argumenten met betrekking hiertoe te negeren.

Alweer staan bepaalde wetenschappers terug in hun onderbroek.

Gemeten zelfs.
__________________
Misschien heb ik me wel vergist.
Of niet ?
Mambo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 mei 2017, 09:56   #125
Micele
Secretaris-Generaal VN
 
Micele's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 50.225
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mambo Bekijk bericht
Luchtkwaliteit

Wat minder aandacht krijgt, is de luchtkwaliteit. Hoe zit het daar eigenlijk mee? Heeft het circulatieplan al na zeven weken een invloed op de luchtkwaliteit in Gent? Het is een van de belangrijkste vragen maar ze blijkt, na verwoede pogingen van deze redactie, onmogelijk al te beantwoorden.

De Vlaamse Milieumaatschappij (VMM) heeft meetpunten in de stad. Op het internet kan je zien hoe hoog de dagelijkse concentraties stikstofdioxide en dieselroet zijn. Sinds 3 april zijn er betere dagen en slechtere, tonen de resultaten. Maar daaruit kan je geen conclusies trekken. Het weer speelt een grote rol. En luchtkwaliteit is alleen op lange termijn te evalueren.


Met andere woorden.
Er is geen verschil op te meten en dus zijn voortaan alle argumenten met betrekking hiertoe te negeren.

Alweer staan bepaalde wetenschappers terug in hun onderbroek.

Gemeten zelfs.
Met andere woorden maak je alweer de verkeerde conclusies.

Plakken kan ik ook kijk eens

Waarom wordt er een lage-emissiezone ingevoerd in Gent?

Ook al evolueert de luchtkwaliteit in Gent gunstig, toch zit er nog te veel roet en fijn stof in de lucht. Dat is slecht en zorgt voor gezondheidsproblemen. Vooral kinderen en ouderen zijn extra kwetsbaar. Irritatie van de ademhalingswegen, een verhoogd risico op astma en hart- en vaatziekten worden in verband gebracht met roet.
De Wereldgezondheidsorganisatie catalogeert roet ook als kankerverwekkend. Een lage emissiezone is een van de meest effectieve maatregelen voor een betere luchtkwaliteit en zal dus een positieve invloed hebben op de gezondheid van de Gentenaars.


Wat is het effect van de LEZ op de luchtkwaliteit?

De invoering van een LEZ is een van de meest effectieve maatregelen met het oog op een betere luchtkwaliteit. Een LEZ heeft daarbij vooral een gunstige impact op de roetconcentraties. De Dienst Milieu en Klimaat van de Stad Gent heeft in samenwerking met het Departement Leefmilieu, Natuur en Energie van de Vlaamse overheid een – weliswaar ruwe – inschatting gemaakt van de impact van een LEZ in Gent.

Relatief gezien kunnen door de invoering van een LEZ in Gent de roetconcentraties met gemiddeld 10 tot 24% dalen. Om een gelijkaardige reductie van de roetconcentraties zonder een LEZ in te voeren te verkrijgen, zou het verkeer met 63% moeten afnemen.

- - - - -

Gent heeft in 50 straten zijn vuiligheid aan NO2 gemeten, hierzie:
Citaat:
https://www.vmm.be/pers/archief-pers...straten_tw.pdf

PERSMEDEDELING
13 mei 2016
STAD GENT EN DE VLAAMSE MILIEUMAATSCHAPPIJ METEN LUCHTKWALITEIT
IN 50 STRATEN
Stad Gent en de Vlaamse Milieumaatschappij (VMM) plaatsen op 50 locaties in Gent meettoestellen om een beter beeld te krijgen van de Gentse luchtkwaliteit. Vanaf begin juni 2016 wordt op deze plekken de concentratie stikstofdioxide gemeten gedurende 6 maanden.
__________________
De vuile waarheid over ICE (vanaf 1 min 35")
https://www.youtube.com/watch?v=mk-LnUYEXuM
Nederlandse versie: https://www.youtube.com/watch?v=kekJgcSdN38

Laatst gewijzigd door Micele : 25 mei 2017 om 10:10.
Micele is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 mei 2017, 10:09   #126
Micele
Secretaris-Generaal VN
 
Micele's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 50.225
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fred vanhove Bekijk bericht
Het valt me dikwijls op dat het net mensen Met kinderen zijn die hun voeten vegen aan Andere kinderen....het milieu en al de rest.....Maar altijd maar roepen dat ze sinds ze kinderen hebben zich meer verantwoordelijk voelen....Die verantwoordelijkheid beperkt zich louter en alleen tot hunne nest.
Idd Fred, puur eigenbelang, typisch vb struisvogel Mambo.
__________________
De vuile waarheid over ICE (vanaf 1 min 35")
https://www.youtube.com/watch?v=mk-LnUYEXuM
Nederlandse versie: https://www.youtube.com/watch?v=kekJgcSdN38
Micele is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 mei 2017, 11:53   #127
dpg
Banneling
 
 
Geregistreerd: 17 oktober 2010
Berichten: 13.788
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fred vanhove Bekijk bericht
Het valt me dikwijls op dat het net mensen Met kinderen zijn die hun voeten vegen aan Andere kinderen....het milieu en al de rest.....Maar altijd maar roepen dat ze sinds ze kinderen hebben zich meer verantwoordelijk voelen....Die verantwoordelijkheid beperkt zich louter en alleen tot hunne nest.
Wat in elk geval het allermeeste opvalt is dat degenen die nooit met een electrische wagen hebben gereden zich als een zelfverklaarde expert van electrische wagens voordoen omdat ze "denken" met google alles te kunnen verklaren.
dpg is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 mei 2017, 11:55   #128
dpg
Banneling
 
 
Geregistreerd: 17 oktober 2010
Berichten: 13.788
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mambo Bekijk bericht
Luchtkwaliteit

Wat minder aandacht krijgt, is de luchtkwaliteit. Hoe zit het daar eigenlijk mee? Heeft het circulatieplan al na zeven weken een invloed op de luchtkwaliteit in Gent? Het is een van de belangrijkste vragen maar ze blijkt, na verwoede pogingen van deze redactie, onmogelijk al te beantwoorden.

De Vlaamse Milieumaatschappij (VMM) heeft meetpunten in de stad. Op het internet kan je zien hoe hoog de dagelijkse concentraties stikstofdioxide en dieselroet zijn. Sinds 3 april zijn er betere dagen en slechtere, tonen de resultaten. Maar daaruit kan je geen conclusies trekken. Het weer speelt een grote rol. En luchtkwaliteit is alleen op lange termijn te evalueren.


Met andere woorden.
Er is geen verschil op te meten en dus zijn voortaan alle argumenten met betrekking hiertoe te negeren.

Alweer staan bepaalde wetenschappers terug in hun onderbroek.

Gemeten zelfs.

Het zou kunnen , maar aantonen kunnen ze het duidelijk nog niet.
Het is een kwestie van geloven net zoals al die andere gelovigen.
dpg is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 mei 2017, 12:51   #129
Mambo
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 27 april 2004
Berichten: 43.539
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Micele Bekijk bericht
Met andere woorden maak je alweer de verkeerde conclusies.

Plakken kan ik ook kijk eens

Waarom wordt er een lage-emissiezone ingevoerd in Gent?

Ook al evolueert de luchtkwaliteit in Gent gunstig, toch zit er nog te veel roet en fijn stof in de lucht. Dat is slecht en zorgt voor gezondheidsproblemen. Vooral kinderen en ouderen zijn extra kwetsbaar. Irritatie van de ademhalingswegen, een verhoogd risico op astma en hart- en vaatziekten worden in verband gebracht met roet.
De Wereldgezondheidsorganisatie catalogeert roet ook als kankerverwekkend. Een lage emissiezone is een van de meest effectieve maatregelen voor een betere luchtkwaliteit en zal dus een positieve invloed hebben op de gezondheid van de Gentenaars.


Wat is het effect van de LEZ op de luchtkwaliteit?

De invoering van een LEZ is een van de meest effectieve maatregelen met het oog op een betere luchtkwaliteit. Een LEZ heeft daarbij vooral een gunstige impact op de roetconcentraties. De Dienst Milieu en Klimaat van de Stad Gent heeft in samenwerking met het Departement Leefmilieu, Natuur en Energie van de Vlaamse overheid een – weliswaar ruwe – inschatting gemaakt van de impact van een LEZ in Gent.

Relatief gezien kunnen door de invoering van een LEZ in Gent de roetconcentraties met gemiddeld 10 tot 24% dalen. Om een gelijkaardige reductie van de roetconcentraties zonder een LEZ in te voeren te verkrijgen, zou het verkeer met 63% moeten afnemen.

- - - - -

Gent heeft in 50 straten zijn vuiligheid aan NO2 gemeten, hierzie:
7 weken meten en nog geen verbeteringen vastgesteld.

Duidelijk dat ze ons in de stijl van micele een verhaaltje broodje aap hadden ingelepeld.

En micele doet er nog een schepje bovenop.

LEZ heeft dus geen nut.
Het is bewezen.
__________________
Misschien heb ik me wel vergist.
Of niet ?

Laatst gewijzigd door Mambo : 25 mei 2017 om 13:04.
Mambo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 mei 2017, 13:28   #130
Mambo
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 27 april 2004
Berichten: 43.539
Standaard

Zelfs met meer dan 50000 auto's minder in de stad.
Geen meetbaar verschil.

_____
Dat zijn nogal leugenaars hè die ecologisten .
__________________
Misschien heb ik me wel vergist.
Of niet ?
Mambo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 mei 2017, 16:48   #131
Micele
Secretaris-Generaal VN
 
Micele's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 50.225
Standaard

https://www.anwb.nl/zakelijk/nieuws/...ijnt-6-redenen

De 6 redenen waarom de dieselauto aan het verdwijnen is

19 augustus 2016 - De dieselauto gaat verdwijnen uit het straatbeeld. Waarom? We geven je 6 redenen.

De dieselauto, geliefd bij de zakelijke rijder, is over z’n hoogtepunt heen. Zoveel staat vast. Want om ze steeds schoner te maken – de Europese Unie verlaagt de uitstootnormen voor auto’s voortdurend – moet er veel geïnvesteerd worden in techniek. En dat is duur, terwijl de elektrische auto steeds goedkoper wordt.

1. Schoon wordt te duur

Een elektrische auto telt in totaal slechts twintig draaiende delen. Een auto met een conventionele brandstofmotor, zoals een diesel, bestaat uit zo’n negenhonderd componenten die omwentelingen maken. En dan is de diesel nog eens extra complex – en dus duur - door de aanwezige roetfilters en katalysatoren die de uitstoot van schadelijke emissies moeten beperken. Om de diesel nog schoner te maken – een eis van de Europese Commissie - komt er nog meer technologie om de hoek kijken. Daarmee wordt de diesel onbetaalbaar.

2. Elektrisch maakt een opmars

De elektrische auto bewandelt juist de tegenovergestelde weg. Die wordt steeds goedkoper. Bloomberg New Energy Finance heeft berekend dat elektrische auto's al in 2022 goedkoper zijn dan auto’s met conventionele verbrandingsmotoren. De EV wordt – niet onbelangrijk voor het succes – ook steeds praktischer. Een batterij die een elektrische actieradius van 500 kilometer aankan is straks zelfs weggelegd voor zeer betaalbare stekkerauto’s. De verwachting is dat binnen afzienbare tijd snelladen – waarbij men slechts vijf minuten nodig heeft om honderd kilometer aan actieradius bij te ‘tanken’ – gemeengoed is.

3. Europa staat alleen

In Europa rijdt ongeveer de helft van de nieuwe auto’s op stookolie, maar dat percentage zal in circa tien jaar teruglopen tot 35 procent, voorspelt het gerenommeerde onderzoeksbureau LMC Automotive. Vooral in ‘diesellanden’ Frankrijk, Spanje en Portugal vallen de grootste klappen. In Nederland is de dieselauto met 1,3 miljoen exemplaren op een totaal wagenpark van 8,1 miljoen voertuigen (slechts 16% is dus een diesel) een stuk minder goed vertegenwoordigd.

De reden dat diesel op ons continent zo geliefd is, heeft onder meer te maken dat diesel een Europese vinding is. Bovendien is diesel goedkoop en de dieselmotor zuinig met brandstof. De prijsimpuls die diesel hier zo populair maakt, ontbreekt echter in veel andere delen van de wereld. Benzine is daar spotgoedkoop. Zo kent de Verenigde Staten nauwelijks diesels. Maar ook in China en Japan – eveneens economische grootmachten - is de dieselauto als een zeldzame vogelsoort. Als Europa de diesel in de ban doet, lijkt het snel gedaan met de levensvatbaarheid van Rudolf Diesels vondst.

4. Sjoemelen schrikt af

Dat Volkswagen in een gigantische affaire is verwikkeld door te sjoemelen met haar dieselmotoren doet de populariteit van de krachtbron natuurlijk ook geen goed. Toeval of niet, het Volkswagen-concern wil de komende tien jaar dertig elektrische modellen introduceren. En alle concurrenten werken eveneens aan een goedgevulde elektrische portfolio.

5. Bijtellingsvriendelijke diesels, waar zijn jullie?

De grootste leasemaatschappij van Nederland, LeasePlan, merkt dat de aangescherpte bijtellingsregels per 2016 de diesel ook geen goed doen. Volgens LeasePlan zijn er gewoonweg amper zuinige diesels [http://www.anwb.nl/auto/besparen/top-10-zuinige-autos/] tegen een laag bijtellingstarief te rijden. De zakenauto’s op benzine spinnen er het meeste garen bij, omdat ook de plug-in hybride financieel een stuk minder interessant is geworden. Een zeer lage bijtelling is de komende jaren alleen nog weggelegd voor volledig elektrisch aangedreven modellen.

6. De overheid steunt de diesel niet

In diverse binnensteden – zoals die van Utrecht en Rotterdam – is de oude diesel niet meer welkom. De luchtkwaliteit heeft te veel te duchten onder deze vervuilende auto’s, is de gedachten. Ook geldt er vanaf 2019 een hogere MRB voor bestel- en personenauto’s zonder (af-fabriek) roetfilter. Het voorstel van PvdA-kamerlid Jan Vos waarin gesteld wordt dat in 2025 fossiele brandstoffen niet meer te koop zijn in Nederland, haalde het niet. Toch stemde een meerderheid van de kamer dit voorjaar in met de stelling dat “Nederland moet streven naar het louter verkopen van emissieloze (nieuwe) auto’s in 2025.” Dat het streven niet zal leiden tot een ban van benzine en diesel over een jaar of tien staan al vast. Maar dat diesel het zwaar krijgt, is wel zeker.

- - - - - - -
__________________
De vuile waarheid over ICE (vanaf 1 min 35")
https://www.youtube.com/watch?v=mk-LnUYEXuM
Nederlandse versie: https://www.youtube.com/watch?v=kekJgcSdN38
Micele is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 mei 2017, 16:58   #132
dpg
Banneling
 
 
Geregistreerd: 17 oktober 2010
Berichten: 13.788
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mambo Bekijk bericht
Zelfs met meer dan 50000 auto's minder in de stad.
Geen meetbaar verschil.

_____
Dat zijn nogal leugenaars hè die ecologisten .
Je moet alleen maar geloven dat de uitstoot minder is net zoals andere gelovigen, geloven dat Jezus water in wijn veranderde.
dpg is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 mei 2017, 17:29   #133
Micele
Secretaris-Generaal VN
 
Micele's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 50.225
Standaard

Citaat:
1. Schoon wordt te duur

Een elektrische auto telt in totaal slechts twintig draaiende delen. Een auto met een conventionele brandstofmotor, zoals een diesel, bestaat uit zo’n negenhonderd componenten die omwentelingen maken. En dan is de diesel nog eens extra complex – en dus duur - door de aanwezige roetfilters en katalysatoren die de uitstoot van schadelijke emissies moeten beperken. Om de diesel nog schoner te maken – een eis van de Europese Commissie - komt er nog meer technologie om de hoek kijken. Daarmee wordt de diesel onbetaalbaar.
Ook euro 6 diesels zijn veel vuiler als aangenomen, en overtreffen de NOx-norm meer dan 6 maal in de realiteit.
Gemeten door de eigen milieu-overheid.

Citaat:
http://www.abendzeitung-muenchen.de/...23bf035c1.html

Was hat das Umweltbundesamt herausgefunden?

Euro-6-Diesel, die der jüngsten Abgasnorm entsprechen, stoßen viel mehr Stickoxide aus, als sie sollten. Der Labor-Grenzwert liegt bei 80 Milligramm pro Kilometer, im Alltag sind es aber 507 – mehr als sechs Mal so viel. Am schmutzigsten sind Euro-5-Diesel mit einem NOx-Ausstoß von 906 Milligramm, dem Fünffachen des Grenzwerts von 180 Milligramm. Euro-4-Diesel, für die ein Grenzwert von 250 Milligramm gilt, blasen 674 Milligramm Stickoxid pro Kilometer in die Luft. "Der Stickoxid-Ausstoß liegt damit um ein Drittel höher als angenommen", sagt UBA-Chefin Maria Krautzberger. Die Lufttemperatur habe einen größeren Einfluss als gedacht.
__________________
De vuile waarheid over ICE (vanaf 1 min 35")
https://www.youtube.com/watch?v=mk-LnUYEXuM
Nederlandse versie: https://www.youtube.com/watch?v=kekJgcSdN38

Laatst gewijzigd door Micele : 25 mei 2017 om 17:35.
Micele is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 mei 2017, 17:46   #134
Mambo
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 27 april 2004
Berichten: 43.539
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door dpg Bekijk bericht
Je moet alleen maar geloven dat de uitstoot minder is net zoals andere gelovigen, geloven dat Jezus water in wijn veranderde.
Hardnekkig zijn die leugenaars wel.
50 meettoestellen gedurende 7 weken meten die omzeggens geen verschil meten.
En toch weer postings over luchtvervuiling.

Micele; je kan het nu wel loslaten jongen.
Het is voorbij.
__________________
Misschien heb ik me wel vergist.
Of niet ?
Mambo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 mei 2017, 01:02   #135
daiwa
Secretaris-Generaal VN
 
daiwa's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 augustus 2004
Berichten: 45.678
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Welke regels negeert de overheid dan wel die ze ons oplegt?
Zeggen de dieseltreinen die dagelijks in hartje Antwerpen aankomen u niets?
Privé autocar uitbaters wiens stokoude bussen ook niet mits betaling in aanmerking komen om in de stad te mogen rijden worden toch toegelaten.

Zeeschepen/cruise schepen die met zware fuel varen worden toch toegelaten in een LEZ, meer zelfs, de stad Antwerpen is verheugd dat er dit jaar nog meer zullen komen.

De Lijn die 131 bussen bestelde mét dieselmotors.

Maar de kleine man met zijn dieseltje van 70-90 PK is de grote boosdoener.

Laatst gewijzigd door daiwa : 26 mei 2017 om 01:17.
daiwa is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 mei 2017, 09:13   #136
Micele
Secretaris-Generaal VN
 
Micele's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 50.225
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door daiwa Bekijk bericht
Maar de kleine man met zijn dieseltje van 70-90 PK is de grote boosdoener.
Niet de boosdoener maar meestal wel een dommerik.
__________________
De vuile waarheid over ICE (vanaf 1 min 35")
https://www.youtube.com/watch?v=mk-LnUYEXuM
Nederlandse versie: https://www.youtube.com/watch?v=kekJgcSdN38
Micele is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord


Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 12:12.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be