Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Debatclub > Geschiedenis
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Geschiedenis Van de Romeinen tot 9/11...

Antwoord
 
Discussietools
Oud 14 oktober 2008, 22:21   #41
piraat
Banneling
 
 
Geregistreerd: 21 augustus 2008
Berichten: 2.807
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kiko Bekijk bericht
Rustig rustig Piraat...

Uit analyse van je gewauwel vermoed ik dat je mij beschuldigt van verraad. Is dit omdat ik het gedurfd heb de de bedoeling van deze thread in vraag te stellen ?
Indien zo, vind ik het eigenaardig dat je mij, in een thread gaande over de val van Contantinopel 6 eeuwen geleden, beschuldigt over verraad. Blijkbaar is er volgens jouw bizarre hersenkronkels een soort verband tussen de oorlog tussen twee historische volkeren (de Byzantijnen en de Ottomanen) en mezelf...

Ik ben benieuwd.

En als je trouwens de moeite zou doen om andere berichten van mijnentwege te lezen die ik geplaatst heb in Geschiedenis - stuk voor stuk pareltjes - zou je ontdekt hebben dat ik elke veroveraar, ongeacht ras of geloof, een flinke veeg uit de pan geef.
Wie het schoentje past, trekke het aan...Mijn schuld niet als je je geviseerd voelt.
piraat is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 oktober 2008, 05:59   #42
kiko
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
kiko's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 2 juni 2004
Berichten: 12.718
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door piraat Bekijk bericht
Wie het schoentje past, trekke het aan...Mijn schuld niet als je je geviseerd voelt.
Ik had moeten weten dat piraten het moeten hebben van bluf, en niet van inhoudelijke argumenten.

Probeer gewoon volgende keer na te denken voor je iets neerschrijft, ok ?
kiko is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 oktober 2008, 15:06   #43
Brandaan
Minister
 
Brandaan's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 20 december 2005
Locatie: Delft
Berichten: 3.739
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kiko Bekijk bericht
En als je trouwens de moeite zou doen om andere berichten van mijnentwege te lezen die ik geplaatst heb in Geschiedenis - stuk voor stuk pareltjes - zou je ontdekt hebben dat ik elke veroveraar, ongeacht ras of geloof, een flinke veeg uit de pan geef.
Waarom?
__________________
--------------
Brandaan is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 oktober 2008, 17:22   #44
kiko
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
kiko's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 2 juni 2004
Berichten: 12.718
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Brandaan Bekijk bericht
Waarom?
Hoe bedoel je ?
kiko is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 oktober 2008, 23:22   #45
piraat
Banneling
 
 
Geregistreerd: 21 augustus 2008
Berichten: 2.807
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kiko Bekijk bericht
Ik had moeten weten dat piraten het moeten hebben van bluf, en niet van inhoudelijke argumenten.

Probeer gewoon volgende keer na te denken voor je iets neerschrijft, ok ?
wat een zelfingenomen praatjes
piraat is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 oktober 2008, 23:32   #46
piraat
Banneling
 
 
Geregistreerd: 21 augustus 2008
Berichten: 2.807
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kiko Bekijk bericht
Rustig rustig Piet Piraat...

Uit analyse van je gewauwel vermoed ik dat je mij beschuldigt van verraad. Is dit omdat ik het gedurfd heb de de bedoeling van deze thread in vraag te stellen ?

Indien zo, vind ik het eigenaardig dat je mij, in een thread gaande over de val van Contantinopel 6 eeuwen geleden, beschuldigt over verraad. Blijkbaar is er volgens jouw bizarre hersenkronkels een soort verband tussen de oorlog tussen twee historische volkeren (de Byzantijnen en de Ottomanen) en mezelf...

Ik ben benieuwd.

En als je trouwens de moeite zou doen om andere berichten van mijnentwege te lezen die ik geplaatst heb in Geschiedenis - stuk voor stuk pareltjes - zou je ontdekt hebben dat ik elke veroveraar, ongeacht ras of geloof, een flinke veeg uit de pan geef.
Ik zie dat jij partij neemt voor de Ottomanen, een volk dat sinds hun voorouders, de Hunnen, Europa binnentrokken, plunderend en brandend, steeds onze vijanden en/of concurrenten waren. Dat ze daarna , uit vrije wil, de islam aan gingen hangen, heeft de zaken er niet op verbeterd. Integendeel, dat religie heeft hun toegestaan hun plundertochten goed te praten, heilig te verklaren...Een Europeaan die zoiets doet, die mankeert iets...
Dat jij verder �*lle veroveraars veroordeelt, interresseert mij niet in het minste . Dat is een ander kwestie.
piraat is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 oktober 2008, 13:46   #47
lombas
Secretaris-Generaal VN
 
lombas's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 27 juni 2005
Berichten: 42.814
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door piraat Bekijk bericht
Ik zie dat jij partij neemt voor de Ottomanen, een volk dat sinds hun voorouders, de Hunnen, Europa binnentrokken, plunderend en brandend, steeds onze vijanden en/of concurrenten waren. Dat ze daarna , uit vrije wil, de islam aan gingen hangen, heeft de zaken er niet op verbeterd. Integendeel, dat religie heeft hun toegestaan hun plundertochten goed te praten, heilig te verklaren...Een Europeaan die zoiets doet, die mankeert iets...
Dat jij verder �*lle veroveraars veroordeelt, interresseert mij niet in het minste . Dat is een ander kwestie.
Het is helemaal niet zeker of de Hunnen verwant waren aan de Turkse stammen, noch is het zo dat ze "plunderend en brandend" rondtrokken. Ik zou uw Romeinse geschiedenislessen even herbekijken.
__________________
Born but to die, and reas'ning but to err. (Pope)
lombas is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 oktober 2008, 20:17   #48
kiko
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
kiko's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 2 juni 2004
Berichten: 12.718
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door piraat Bekijk bericht
Ik zie dat jij partij neemt voor de Ottomanen, een volk dat sinds hun voorouders, de Hunnen, Europa binnentrokken, plunderend en brandend, steeds onze vijanden en/of concurrenten waren. Dat ze daarna , uit vrije wil, de islam aan gingen hangen, heeft de zaken er niet op verbeterd. Integendeel, dat religie heeft hun toegestaan hun plundertochten goed te praten, heilig te verklaren...Een Europeaan die zoiets doet, die mankeert iets...
Waar in hemelsnaam neem ik het op voor de Ottomanen ? Ik heb noch een motief, noch de zin om deze te verdedigen.

Ik heb geen idee waar jij dat haalt hoor.
Citaat:
Dat jij verder �*lle veroveraars veroordeelt, interresseert mij niet in het minste . Dat is een ander kwestie.
Helemaal niet, dat is een belangrijk onderdeel van mijn standpunt.
kiko is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 november 2008, 18:27   #49
Ramuntxo
Vreemdeling
 
Geregistreerd: 29 november 2008
Berichten: 58
Standaard

[i]In 1453 werd Konstantinopol door de Turken kompleet uitgemoord. Dit is geschiedenis. Ik begrijp niet waarom daar andere oorlogen bij vernoemd moeten worden.[i]
Ramuntxo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 december 2008, 10:58   #50
ossaert
Minister-President
 
ossaert's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 april 2003
Locatie: Mechelen
Berichten: 4.827
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ramuntxo Bekijk bericht
[i]In 1453 werd Konstantinopol door de Turken kompleet uitgemoord. Dit is geschiedenis. Ik begrijp niet waarom daar andere oorlogen bij vernoemd moeten worden.[i]
Tot pakweg 1922-3 bestond een heel hoog percentage van de bevolking van Constantinopel uit christenen, voornamelijk Grieken en Armeniërs. Dat 'uitmoorden' is dus heel erg relatief: het is pas tijdens en na de Eerste Wereldoorlog, met de genocide op de Armeniërs en de grote bevolkingsruil tussen Griekenland en Turkije, dat de percentages zijn beginnen dalen. Voor Constantinopel / Istanboel werd overigens een uitzondering gemaakt: daar mochten de Grieken blijven. (De Atheense voetbalclub AEK was oorspronkelijk uit Constantinopel, maar relocaliseerde naar Athene. Als dat geen interessant weetje is).
__________________
Ik wil zeggen dat de mens Is, dat de mens Bestaat... welnu, laat hem zijn, laat hem bestaan! En dan zou het bestaan op zichzelf het enige einddoel zijn: de mens zou bestaan, en hij zou er alleen voor zorgen om te blijven bestaan in zo-groot-mate-mogelijk van relatief geluk en relatieve vrijheid. En dan zou het verkeerd zijn, misdadig, de mens zijn relatief geluk en relatieve vrijheid te doen opofferen voor een idee: voor god, de gemeenschap of de Staat.
ossaert is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 december 2008, 11:13   #51
Ramuntxo
Vreemdeling
 
Geregistreerd: 29 november 2008
Berichten: 58
Standaard

Er is tussen 1453 en 1922 veel gebeurd. Uiteraard ook in Konstantinopol.
Ramuntxo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 december 2008, 20:29   #52
satiper
Minister-President
 
satiper's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 mei 2005
Berichten: 4.899
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door system Bekijk bericht
Wat deden de kruisvaarders in Jeruzalem? Wat doen de Amerikanen in Irak?
Datgene wat mensen altijd doen: oorlog voeren en veroveren om macht te verwerven. En dat deden de Turken dus ook in die tijd.
Dat is idd de kern van de zaak.
satiper is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 december 2008, 20:33   #53
satiper
Minister-President
 
satiper's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 mei 2005
Berichten: 4.899
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door piraat Bekijk bericht
Awel, die waren aan het veroveren, hé. Je zoekt een bende werklozen bij elkaar, of mannen die te lui zijn om een ploeg te trekken, bewapent die, en gaat bij de buren alles stelen wat er te stelen valt. De mannen sla je steendood, de jongens, de meisjes en de vrouwen maak je tot slaaf, en als alles opgevreten is, ga je wat verder, opnieuw veroveren. En zo kwamen die beetje bij beetje vanin hun schiereiland tot in Europa ge-roverd . In die tijd hadden de Europeanen nog het gezonde idee, om terug te kloppen, en te her-veroveren (= kruistochten), vandaag nodigen ze de vijand uit, om zich bij ons te installeren, en moskeeën te bouwen. Behalve in landen als Oostenrijk, waar naar het schijnt het bouwen van minaretten grondwettelijk gaat verboden worden, als een zekere partij terug aan de macht komt, maar die worden dan door de andere landen uitgemaakt voor nazi's...
Niet simpel allemaal, hé !?...
Humor met realiteit verweven, een sterke combinatie
satiper is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 december 2008, 12:29   #54
Adam Smith
Minister-President
 
Adam Smith's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 september 2007
Locatie: Brabant, NL, EU
Berichten: 5.871
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door system Bekijk bericht
Wat deden de kruisvaarders in Jeruzalem? Wat doen de Amerikanen in Irak?
Datgene wat mensen altijd doen: oorlog voeren en veroveren om macht te verwerven. En dat deden de Turken dus ook in die tijd.
Je kan deze twee zaken niet vergelijken met elkaar. De Amerikanen hebben met hun war on terror maar meteen een dictator verdreven, waarvan ze al het vermoeden hadden dat hij terrorisme steunde. (Misschien spijt van hoe de afloop van de eerste (of tweede wanneer je het conflict tussen Iran en Irak meerekend) golfoorlog is afgelopen.) De kruisvaarders daarentegen trokken ten strijde om steden die voor hen heilig waren te bevrijden. Er was nadat de Fatimiden in het heilige land vervangen werden door Seljoeken, een toename van conflicten omtrend pelgrimstochten. Daarbij wordt vaak gezegd dat Pausen dit indertijd beter achten, dan al die conflicten tussen Christen onderling en dat de Oost Romeinse (Byzantijnse) Keizers dachten dat deze kruisvaarders als nuttig middel in hun eigen strijd als machtsfactor in de regio(en uiteindelijk hun eigen voortbestaan) tegen hun andersgelovigen buren. Uiteraard klinkt dit naar huidige maatstaven absurd, maar maak niet de fout alles te bekijken met de huidige maatstaven. Verder ben ik het wel eens met de analyse dat, hoe een oorlog ook 'verkocht' wordt, het uiteindelijk wel uitdraait op veroveren en macht verwerven.
__________________
  • "Es wird niemals so viel gelogen wie vor der Wahl, während des Krieges und nach der Jagd." Otto von Bismarck
Adam Smith is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 december 2008, 15:12   #55
ossaert
Minister-President
 
ossaert's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 april 2003
Locatie: Mechelen
Berichten: 4.827
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ramuntxo Bekijk bericht
Er is tussen 1453 en 1922 veel gebeurd. Uiteraard ook in Konstantinopol.
Als je de geschiedenis van het beleg bekijkt, dan is 'uitmoorden' zeker overdreven. Wanneer een leger een stad stormenderhand innam, dan was het krachtens het toen vigerende krijgsrecht toegestaan de stad te plunderen. Dat gebeurde onder meer hier ook in de Nederlanden en verklaart waarom tijdens de Tachtigjarige Oorlog alle belegeringen uitliepen op ofwel een ontzet, ofwel een onderhandelde overgave van zodra er een bres geschoten was. Constantinopel is inderdaad geplunderd door de Ottomaanse troepen, maar niet excessief: sultan Mehmet II zou zijn troepen ook na één dag uit de stad teruggetrokken hebben. 'Uitmoorden' was er dus zeker niet bij.
__________________
Ik wil zeggen dat de mens Is, dat de mens Bestaat... welnu, laat hem zijn, laat hem bestaan! En dan zou het bestaan op zichzelf het enige einddoel zijn: de mens zou bestaan, en hij zou er alleen voor zorgen om te blijven bestaan in zo-groot-mate-mogelijk van relatief geluk en relatieve vrijheid. En dan zou het verkeerd zijn, misdadig, de mens zijn relatief geluk en relatieve vrijheid te doen opofferen voor een idee: voor god, de gemeenschap of de Staat.
ossaert is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 december 2008, 16:23   #56
Sus Iratus
Banneling
 
 
Geregistreerd: 28 oktober 2008
Locatie: Muzelmaniakië
Berichten: 6.999
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ossaert Bekijk bericht
Als je de geschiedenis van het beleg bekijkt, dan is 'uitmoorden' zeker overdreven. Wanneer een leger een stad stormenderhand innam, dan was het krachtens het toen vigerende krijgsrecht toegestaan de stad te plunderen. Dat gebeurde onder meer hier ook in de Nederlanden en verklaart waarom tijdens de Tachtigjarige Oorlog alle belegeringen uitliepen op ofwel een ontzet, ofwel een onderhandelde overgave van zodra er een bres geschoten was. Constantinopel is inderdaad geplunderd door de Ottomaanse troepen, maar niet excessief: sultan Mehmet II zou zijn troepen ook na één dag uit de stad teruggetrokken hebben. 'Uitmoorden' was er dus zeker niet bij.
Één dag lijkt mij anders ruimschoots voldoende -ongeacht welk leger het doet en ongeacht welke stad getroffen wordt- om zowat alle mannelijke bewoners over de kling te jagen, de meeste vrouwen te verkrachten, kostbaarheden te plunderen en ter afsluiting van de geslaagde inname de boel in de fik te zetten.
Sus Iratus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 december 2008, 22:17   #57
Adam Smith
Minister-President
 
Adam Smith's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 september 2007
Locatie: Brabant, NL, EU
Berichten: 5.871
Standaard

Het is in het verleden vaak voorgekomen dat steden geplunderd werden door legers na een beleg, zeker wanneer het leger van vaak huurlingen slecht betaald werd. In het geval van Constantinopel zijn ongetwijfeld excessen geweest, echter gezien de symbolische betekenis van deze stad, het 'tweede Rome' en het feit dat het hierna de zetel werd van de Ottomaanse sultans, vermoed ik dat er met de 'bakstenen' zo min mogelijk is gebeurd, de bevolking is een ander verhaal.
__________________
  • "Es wird niemals so viel gelogen wie vor der Wahl, während des Krieges und nach der Jagd." Otto von Bismarck
Adam Smith is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 december 2008, 09:44   #58
kiko
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
kiko's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 2 juni 2004
Berichten: 12.718
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sus Iratus Bekijk bericht
Één dag lijkt mij anders ruimschoots voldoende -ongeacht welk leger het doet en ongeacht welke stad getroffen wordt- om zowat alle mannelijke bewoners over de kling te jagen, de meeste vrouwen te verkrachten, kostbaarheden te plunderen en ter afsluiting van de geslaagde inname de boel in de fik te zetten.
Ik dacht ook zoiets.

Zelfs op een halve dag kan een leger al ongelooflijke schade aanrichten, zowel qua slachtoffers als qua vernieling / diefstal.
kiko is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 december 2008, 10:33   #59
Jantje
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 11 augustus 2006
Berichten: 38.482
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door circe Bekijk bericht
Na een beleg dat bijna twee maanden duurde, slaagden de Turken erin Constantinopel in te nemen. Daarmee viel het voornaamste bolwerk van het oosterse christendom – en de erfgenaam van het Romeinse Rijk – in handen van de islamitische veroveraars.

Tijdens de strijd tegen de overweldigende Turkse overmacht, sneuvelde ook keizer Constantijn die actief aan de gevechten had deelgenomen. Grieken die na de Turkse doorbraak hun toevlucht hadden gezocht in de Agia Sofia, werden zonder onderscheid afgemaakt. Het geweld en de plunderingen duurden drie dagen en drie nachten lang. Ontelbare kunstschatten en bronnen van kennis gingen daarbij voorgoed verloren.

------------------------

Altijd leuk om even in herinnering te brengen als men zich begint te verontschuldigen voor de kruistochten.
Toch eigenaardig dat men steeds zeer selectief enkel veldslag aanhaalt.
En elk feit los van elkaar plaatst.
Immers in de loop van de geschiedenis zijn er miljoenen steden vernield geweest en miljarden mensen koelbloedig afgeslacht.
Zelf vandaag nog worden er hele bevolkingsgroepen verdreven en/of afgeslacht, en niemand die zich daar druk over maakt.
Het verlies van kennis en techniek is steeds een normaal gevolg van oorlogen en veroveringen.
In Egypte is de bouwkennis verloren gegaan na de inval van de Romeinen.
In Europa is de kennis over geneeskundige planten verloren gegaan na de inval van de Romeinen.
In Afrika is deze verloren gegaan na de inval van de Europeaan.
In Noord-Amerika is deze verloren gegaan na de inval van de westering.
In Zuid-Amerika is de kennis over geneeskrachtige kruiden en grote bouwkunde verloren gegaan na de inval door Latijns Europa.
Over heel Latijns Amerika is bijna de hele autochtone bevolking uitgeroeid door de Rooms Christelijke Europeaan. In Engels Amerika door de Protestantse en Rooms Christelijke Europeaan.

Elke veldslag en oorlog heeft steeds de bedoeling een andere bevolkingsgroep te onderwerpen of te vernietigen, en deze zijn rijkdommen over te nemen.

De kruistochten hebben trouwens pas later in de geschiedenis deze naam gekregen, tijdens de uitvoeringen ervan, waren het gewone veroveringstochten op de Moslims in opdracht van het Christendom.
En ook tijdens deze oorlogen is er veel technische en wetenschappelijke kennis verloren gegaan.

Want zoals steeds in oorlogen, is het uitschakelen van de technische en wetenschappelijke en krijgskundige mensen van de vijand een belangrijke zaak in het winnen van een oorlog. Zonder deze mensen zijn legers immers enkel een groep slachtvee, zonder de nodige kennis om zich te verweren en opstanden te organiseren en leiden.


Zich verontschuldigen voor de daden uit het verleden uitgevoerd door mensen die reeds een paar eeuwen dood zijn is belachelijk.
Zelfs de verontschuldigingen voor de WWII zijn belachelijk, de opdrachtgevers daarvan zijn immers reeds jaren dood en de waar toedrachten van deze oorlogen zijn immers NOOIT vermeld geweest in de geschiedenisboeken of teruggevonden geschreven teksten.

Laatst gewijzigd door Jantje : 14 december 2008 om 10:37.
Jantje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 december 2008, 11:36   #60
Ke Nan
Eur. Commissievoorzitter
 
Ke Nan's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 30 maart 2004
Berichten: 8.074
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jantje Bekijk bericht
Toch eigenaardig dat men steeds zeer selectief enkel veldslag aanhaalt.
En elk feit los van elkaar plaatst.
Immers in de loop van de geschiedenis zijn er miljoenen steden vernield geweest en miljarden mensen koelbloedig afgeslacht.
Zelf vandaag nog worden er hele bevolkingsgroepen verdreven en/of afgeslacht, en niemand die zich daar druk over maakt.
Het verlies van kennis en techniek is steeds een normaal gevolg van oorlogen en veroveringen.
In Egypte is de bouwkennis verloren gegaan na de inval van de Romeinen.
In Europa is de kennis over geneeskundige planten verloren gegaan na de inval van de Romeinen.
In Afrika is deze verloren gegaan na de inval van de Europeaan.
In Noord-Amerika is deze verloren gegaan na de inval van de westering.
In Zuid-Amerika is de kennis over geneeskrachtige kruiden en grote bouwkunde verloren gegaan na de inval door Latijns Europa.
Over heel Latijns Amerika is bijna de hele autochtone bevolking uitgeroeid door de Rooms Christelijke Europeaan. In Engels Amerika door de Protestantse en Rooms Christelijke Europeaan.

Elke veldslag en oorlog heeft steeds de bedoeling een andere bevolkingsgroep te onderwerpen of te vernietigen, en deze zijn rijkdommen over te nemen.

De kruistochten hebben trouwens pas later in de geschiedenis deze naam gekregen, tijdens de uitvoeringen ervan, waren het gewone veroveringstochten op de Moslims in opdracht van het Christendom.
En ook tijdens deze oorlogen is er veel technische en wetenschappelijke kennis verloren gegaan.

Want zoals steeds in oorlogen, is het uitschakelen van de technische en wetenschappelijke en krijgskundige mensen van de vijand een belangrijke zaak in het winnen van een oorlog. Zonder deze mensen zijn legers immers enkel een groep slachtvee, zonder de nodige kennis om zich te verweren en opstanden te organiseren en leiden.


Zich verontschuldigen voor de daden uit het verleden uitgevoerd door mensen die reeds een paar eeuwen dood zijn is belachelijk.
Zelfs de verontschuldigingen voor de WWII zijn belachelijk, de opdrachtgevers daarvan zijn immers reeds jaren dood en de waar toedrachten van deze oorlogen zijn immers NOOIT vermeld geweest in de geschiedenisboeken of teruggevonden geschreven teksten.

Ik ben het grotendeels eens met jou. De Ottomanen hebben de kennis van het Oost-Romeinse Rijk echter niet verloren laten gaan. Getuige daarvan de bouwsels na de machtsovername door de Turken. Zie je bijvoorbeeld een steppenvolk de Blauwe Moskee bouwen?
__________________
Wet van Abu Bakr Al-Godwin: naarmate online-discussies langer worden, nadert de waarschijnlijkheid van een vergelijking met de moslims of Mohammed tot 1.
Ke Nan is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 09:23.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be