Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Mobiliteit & verkeersveiligheid
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Mobiliteit & verkeersveiligheid Een nieuw themaforum!

Antwoord
 
Discussietools
Oud 27 december 2023, 10:44   #21
brother paul
Secretaris-Generaal VN
 
brother paul's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 23 mei 2007
Berichten: 34.154
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee Bekijk bericht
Bij de ACC’s die ik ken zijn de mogelijke ‘tussenafstanden’ vast en zelfs de ‘kortste’ instelling kan je niet als bumperkleven bestempelen. Bovendien zijn die afstanden snelheidsafhankelijk en bij 120 per uur zal dat zo’n 50 meter minimum zijn.
Verder functioneert de noodstop ook niet bij die hoge snelheden (veel te gevaarlijk) en moet je een noodstop zelf uitvoeren.
Kan zijn dat jij een ‘speciale’ ACC hebt maar ik zou het toch eens nakijken.
Als 120km/u een hoge snelheid bestempelen ? Hallo: dat systeem werkt perfect bij Mercedes, en relatief iets minder goed bij Tesla

Een noodstop doet hij , niet aan twijfelen, maar het feit is hij moet niet noodstoppen, hij rijdt meestal veilig genoeg

Laatst gewijzigd door brother paul : 27 december 2023 om 10:55.
brother paul is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 december 2023, 10:46   #22
Skobelev
Secretaris-Generaal VN
 
Skobelev's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 maart 2013
Locatie: Kinshasa aan de Dender
Berichten: 36.471
Standaard

Het zal voor België niet anders zijn... :

Bumperklevers zijn het vaakst de grootste ergernis voor Nederlanders in het verkeer

https://aftersalesmagazine.nl/nieuws...0op%20de%20weg.


Gisteren had ik nog zo eentje, een BMW natuurlijk. OP een paar meter achter mij op een weg waar ik 50 reed en waar dat ook de max toegelaten snelheid was.
Dan ga ik opzettelijk nog 10km/h trager rijden tot ze, de klevers, ei zo na ontploffen van frustratie.
__________________
Hope is nothing more than a postponed disappointment
Skobelev is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 27 december 2023, 10:48   #23
brother paul
Secretaris-Generaal VN
 
brother paul's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 23 mei 2007
Berichten: 34.154
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Micele Bekijk bericht
Heb je de handleiding van Mercedes met de talrijke waarschuwingen over Distronic niet gelezen? Best eens doen vooraleer je nog verder onzin vertelt.

a.u.b.: https://moba.i.mercedes-benz.com/bai...81-nl-NL.html#


Als die ACC onveilig ingesteld is is die boete terecht.

Een afstandsmeting is redelijk simpel, google maar eens op "Abstandsmessung Autobahn"
ik geef je alvast een simpele link, waar ook de boetes in staan:
https://www.gansel-rechtsanwaelte.de...%20aufzeichnet.
jij hebt die waarschuwingen niet gelezen , hij remt perfect op een snelweg...

ik heb dat op 100.000den km al één keer gehoord... en idd spontaan geremd, en hé dat was een chauffeur die tussenvoegde...

Je mag aan 70km/u naderen aan lichten waar auto's stilstaan,hij remt keurig

Citaat:
De actieve afstandsassistent DISTRONIC reageert niet of beperkt:
bij het schuin achter elkaar rijden of wisselen van rijstrook
op voetgangers, dieren, tweewielers of stilstaande voertuigen of onverwachte obstakels
op complexe verkeerssituaties
op tegenliggers en kruisend verkeer
De actieve afstandsassistent DISTRONIC kan in deze situaties niet waarschuwen of ondersteunend ingrijpen.

De verkeerssituatie altijd goed in de gaten houden en overeenkomstig reageren.
De actieve afstandsassistent DISTRONIC kan in bijvoorbeeld de volgende gevallen accelereren of remmen:
Wanneer de actieve afstandsassistent DISTRONIC het wegrijden regelt.
Wanneer de opgeslagen snelheid wordt opgeroepen terwijl deze duidelijk hoger of lager is dan de actueel gereden snelheid.
Wanneer de actieve afstandsassistent DISTRONIC een voorligger niet meer herkent of reageert op niet relevante objecten.
De verkeerssituatie altijd goed in de gaten houden en klaar zijn om te remmen.
Rekening houden met de verkeerssituatie voordat de opgeslagen snelheid wordt opgeroepen.
De actieve afstandsassistent DISTRONIC remt uw auto met tot 50% van de mogelijke vertraging af. Wanneer deze vertraging niet voldoende is, waarschuwt de actieve afstandsassistent DISTRONIC u optisch en akoestisch.

De snelheid aanpassen en voldoende afstand houden.
Zelf remmen en/of uitwijken.
De snelheid die door de actieve snelheidslimietassistent wordt overgenomen kan in sommige gevallen te hoog of onjuist zijn:

bij snelheidsbegrenzingen tot onder 20 km/h
Bij regen of mist
bij het rijden met een aanhangwagen
Erop letten dat de rijsnelheid altijd overeenkomt met de verkeersregels.
De gereden snelheid aanpassen aan de actuele verkeers- en weersomstandigheden.

Laatst gewijzigd door brother paul : 27 december 2023 om 10:53.
brother paul is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 december 2023, 10:50   #24
brother paul
Secretaris-Generaal VN
 
brother paul's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 23 mei 2007
Berichten: 34.154
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Skobelev Bekijk bericht
Het zal voor België niet anders zijn... :

Bumperklevers zijn het vaakst de grootste ergernis voor Nederlanders in het verkeer

https://aftersalesmagazine.nl/nieuws...0op%20de%20weg.


Gisteren had ik nog zo eentje, een BMW natuurlijk. OP een paar meter achter mij op een weg waar ik 50 reed en waar dat ook de max toegelaten snelheid was.
Dan ga ik opzettelijk nog 10km/h trager rijden tot ze, de klevers, ei zo na ontploffen van frustratie.
50km/u /3600seconden = 13meter
Hoe weet jij dat een ACC-BMW die op 13m van uw rijdt een bumperklever is ?
brother paul is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 december 2023, 10:58   #25
Micele
Secretaris-Generaal VN
 
Micele's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 50.240
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door brother paul Bekijk bericht
jij hebt die waarschuwingen niet gelezen , hij remt perfect op een snelweg...
Over het eigenlijke remmen en de remweg gaat het HELEMAAL niet.

Citaat:
ik heb dat op 100.000den km al één keer gehoord... en idd spontaan geremd, en hé dat was een chauffeur die tussenvoegde...

Je mag aan 70km/u naderen aan lichten waar auto's stilstaan,hij remt keurig
Je voorligger remt altijd veel sneller "als jouw systeem".

ERKENNEN en VORBREMSZEIT - die de voorligger al achter de rug heeft - zegt jou echt niets (zien of sehen doet de distronic, of jouw ogen)

jouw voorligger is reeds de BREMSZEIT begonnen.

__________________
De vuile waarheid over ICE (vanaf 1 min 35")
https://www.youtube.com/watch?v=mk-LnUYEXuM
Nederlandse versie: https://www.youtube.com/watch?v=kekJgcSdN38

Laatst gewijzigd door Micele : 27 december 2023 om 11:02.
Micele is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 december 2023, 10:59   #26
hamac
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
hamac's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 mei 2014
Locatie: Limbabwe
Berichten: 15.820
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door brother paul Bekijk bericht
Natuurlijk als iedereen met een ACC rijdt, kun je perfect een flow van bumperklevende auto's maken die aan 120km/u over de snelweg zoeft, zonder dat daar één zich zorgen moet maken dat hij gaat botsen en ga je idd op de korste afstand mogelijk van elkaar rijden, zonder dat daar één botst. Toegegeven er kruipen auto's tussen u en uw voorligger en dat betekent dat close-contact klevers op 0.1seconde rijden ipv 1second, dat zijn de echte 'treinjtesrijders' die koppelen aan de trekhaak van de voorligger
- Niet iedereen heeft ACC.
- Niemand zou nog mogen invoegen (invoegen verkleint de afstand -> ACC reageert en vertraagt ->)
- Aparte rijbanen voor vrachtwagens

In theorie zou wanneer iedereen SAMEN begint te bollen zodra het verkeerslicht op groen sprint ook moeten kunnen, maar dat gebeurt nooit en mensen beginnen pas te bollen zodra de voorgaande wagen begint te bewegen.
Dit is een gelijkaardige utopie.

Ik lees nu over 'mijn Mazda'? Had jij geen Tesla?
__________________
"Tact is the ability to tell someone to go to hell in such a way that they look forward to the trip" - Winston Churchill
hamac is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 december 2023, 11:01   #27
Dadeemelee
Secretaris-Generaal VN
 
Dadeemelee's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 mei 2015
Locatie: Vlaams-Brabant
Berichten: 70.056
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door brother paul Bekijk bericht
jij hebt die waarschuwingen niet gelezen , hij remt perfect op een snelweg...

ik heb dat op 100.000den km al één keer gehoord... en idd spontaan geremd, en hé dat was een chauffeur die tussenvoegde...

Je mag aan 70km/u naderen aan lichten waar auto's stilstaan,hij remt keurig
Citaat:
De actieve afstandsassistent DISTRONIC remt uw auto met tot 50% van de mogelijke vertraging af. Wanneer deze vertraging niet voldoende is, waarschuwt de actieve afstandsassistent DISTRONIC u optisch en akoestisch.
Dus de noodstop moet je zelf doen.

Laatst gewijzigd door Dadeemelee : 27 december 2023 om 11:02.
Dadeemelee is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 december 2023, 11:04   #28
brother paul
Secretaris-Generaal VN
 
brother paul's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 23 mei 2007
Berichten: 34.154
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Micele Bekijk bericht
Over het eigenlijke remmen en de remweg gaat het HELEMAAL niet.



Je voorligger remt altijd veel sneller "als jouw systeem".

ERKENNEN en VORBREMSZEIT - die de voorligger al achter de rug heeft - zegt jou echt niets (zien of sehen doet de distronic, of jouw ogen)

jouw voorligger is reeds de BREMSZEIT begonnen.
nee, ACC heeft direct door dat iemand voor u vertraagt en remt op zijn motor
hij heeft direct door dat iemand begint te remmen zelfs al zie jij nog niets... die ACC houdt via Radar afstand... dus die afstand respecteert hij, dus hij remt altijd op tijd en veel sneller dan jij zelf zou doen
Iemand die reageert gaat eerste faze voet opheffen... dus remt op de motor, de auto vertraagt al, de ACC die volgt heeft dat al door... Een chauffeur kan zich mispakken en nog gas zitten geven denkende van het gaat sneller gaan

Ik kan mij wel inbeelden, als iemand voor u een noodstop uitvoert, dat hij idd die 2 seconden of 50m extra afstand nodig heeft om veilig tot stilstand te komen

Maar meestal is dat een accordeon... Dus iedereen rijdt bvb op 20m 70km/u afstand, en drukt die accordeon in elkaar naar 2m 20km/u wat dus betekent dat de eerste 20m heeft om zijn snelheid van 70 naar 20 te vertragen, de tweede heeft 40m, de derde heeft 60meter , de vierde heeft 80meter
Je ziet van hier in feite heb je via dat accordeoneffect voldoende tijd om te reageren, en zeker uw ACC..

De truuk van bumperklevers is niet dat ze aan 120km/u aan uw achterste kleven, die kleven in principe door uw ruit aan uw voorligger zijn derde remlicht houden ze in de gaten...
De ACC doet dat idd niet, en denkt alleen aan uw voorligger maar heeft direct door dat er gas gegeven wordt of vertraagd wordt, al voor dat jij het doorhebt

Laatst gewijzigd door brother paul : 27 december 2023 om 11:10.
brother paul is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 december 2023, 11:13   #29
Micele
Secretaris-Generaal VN
 
Micele's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 50.240
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee Bekijk bericht
Dus de noodstop moet je zelf doen.
Paul weet het beter dan zijn handleiding, en het gevaar van bumperkleven begrijpt hij nog altijd niet heb ik de indruk.

Paul heeft mirakelauto's met een hydraulisch supermanremsysteem-ACC en reactie van 1/1000 van een seconde. Dan telt die totale voorremtijd van minstens 0,8 seconden niet meer. Die zijn voorligger al achter de rug heeft.

Die Vorbremszeit setzt sich aus Reaktionszeit, Fußumsetzzeit, Ansprechzeit und halber Schwellzeit der Bremsanlage zusammen. Sie dauert ca. 0,8 bis 1 Sekunde und wird umgangssprachlich oft – fälschlich – als Reaktionszeit bezeichnet.

De voorremtijd bestaat uit de reactietijd, voetoverdrachtstijd, reactietijd en de helft van de drempeltijd van het remsysteem. Het duurt ongeveer 0,8 tot 1 seconde en wordt vaak in de volksmond – ten onrechte – reactietijd genoemd.

https://de.wikipedia.org/wiki/Reakti...t%20bezeichnet.

En Paul zijn achterligger-bumperklever is ook niet erg als die in dan zijn auto een halve meter korter maakt.
__________________
De vuile waarheid over ICE (vanaf 1 min 35")
https://www.youtube.com/watch?v=mk-LnUYEXuM
Nederlandse versie: https://www.youtube.com/watch?v=kekJgcSdN38

Laatst gewijzigd door Micele : 27 december 2023 om 11:16.
Micele is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 december 2023, 11:17   #30
brother paul
Secretaris-Generaal VN
 
brother paul's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 23 mei 2007
Berichten: 34.154
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee Bekijk bericht
Dus de noodstop moet je zelf doen.
Een noodstop is als er morgen een auto neerstort voor uw neus en jij aan 120km/u naar 0km/u moet remmen op 50meter afstand

Iets realistischer: een noodstop gebeurt als je aan 120km/u komt afgevlamd naar een volledig stilstaande file in het gat klevend met uw ACC aan een idioot die dus gaat knallen in de staart van een file.

Ik kan u garanderen, een idioot die aan 120km/u knalt in de staart van een stilstaande file, en de stoplichten van die volledige file negeert is wel een bijzondere situatie hoor... Je bent zelfs beter af met die ACC, want als je al begint te remmen schakelt uw ACC uit, rem je te laat, slaat uw noodstopsysteem aan rem je aan 50% op minder afstand dan met uw ACC die al vertraagd is naar 50km/u en vraagt om een tandje bij te steken naar 100% remmen
brother paul is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 december 2023, 11:23   #31
brother paul
Secretaris-Generaal VN
 
brother paul's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 23 mei 2007
Berichten: 34.154
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Micele Bekijk bericht
Paul weet het beter dan zijn handleiding, en het gevaar van bumperkleven begrijpt hij nog altijd niet heb ik de indruk.

Paul heeft mirakelauto's met een hydraulisch supermanremsysteem-ACC en reactie van 1/1000 van een seconde. Dan telt die totale voorremtijd van minstens 0,8 seconden niet meer. Die zijn voorligger al achter de rug heeft.

Die Vorbremszeit setzt sich aus Reaktionszeit, Fußumsetzzeit, Ansprechzeit und halber Schwellzeit der Bremsanlage zusammen. Sie dauert ca. 0,8 bis 1 Sekunde und wird umgangssprachlich oft – fälschlich – als Reaktionszeit bezeichnet.

De voorremtijd bestaat uit de reactietijd, voetoverdrachtstijd, reactietijd en de helft van de drempeltijd van het remsysteem. Het duurt ongeveer 0,8 tot 1 seconde en wordt vaak in de volksmond – ten onrechte – reactietijd genoemd.

https://de.wikipedia.org/wiki/Reakti...t%20bezeichnet.

En Paul zijn achterligger-bumperklever is ook niet erg als die in dan zijn auto een halve meter korter maakt.
Ik heb zo de indruk dat jullie elke dag de rempedaal voelen tikken door de ABS... Ik heb dit tikken bvb bij elke auto voel ik dat één keer om de 100.000km...
Als autojournalisten artikels schrijven over het meerverbruik van de auto's tov de normverbruik, kan ik moeiteloos uitleggen hoe mijn auto minder verbruikt dan het normverbruik... (tenzij bij Tesla, daar lukt het mij niet)

En ik rij altijd met die ACC, zet hem op de snelheid van de borden, en laat hem lopen...

Laatst gewijzigd door brother paul : 27 december 2023 om 11:38.
brother paul is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 december 2023, 11:24   #32
Micele
Secretaris-Generaal VN
 
Micele's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 50.240
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door brother paul Bekijk bericht
nee, ACC heeft direct door dat iemand voor u vertraagt en remt op zijn motor

Uw voorligger is bezig aan een noodstop, heeft uw ACC dat ook door?

Citaat:
Ik kan mij wel inbeelden, als iemand voor u een noodstop uitvoert, dat hij idd die 2 seconden of 50m extra afstand nodig heeft om veilig tot stilstand te komen
Eindelijk.

En die achter jou op minder dan 1,5 sec volgt knalt in jouw koffer.

Ben jij nog altijd tegen de sensibilisering en het proberen te handhaven van bumperklevers?
__________________
De vuile waarheid over ICE (vanaf 1 min 35")
https://www.youtube.com/watch?v=mk-LnUYEXuM
Nederlandse versie: https://www.youtube.com/watch?v=kekJgcSdN38
Micele is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 december 2023, 11:26   #33
Oma
Europees Commissaris
 
Oma's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 februari 2010
Berichten: 6.654
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Skobelev Bekijk bericht
Het zal voor België niet anders zijn... :

Bumperklevers zijn het vaakst de grootste ergernis voor Nederlanders in het verkeer

https://aftersalesmagazine.nl/nieuws...0op%20de%20weg.

Gisteren had ik nog zo eentje, een BMW natuurlijk. OP een paar meter achter mij op een weg waar ik 50 reed en waar dat ook de max toegelaten snelheid was.
Dan ga ik opzettelijk nog 10km/h trager rijden tot ze, de klevers, ei zo na ontploffen van frustratie.
Gij nodigt ze nog wel uit tot bumperkleven met je gepest en dan maar jammeren over verkeersagressie als ze ontploffen.....

Bumperklevers?
Hoe? We staan toch altijd met zn allen in files?

Bovendien: wat is de oorzaak van bumperkleven?
Koppige linksrijders en pestkoppen die vlotte verkeers doorstroming verhinderen en files veroorzaken door te denken dat zij mogen bepalen hoe snel anderen rijden?
De boete is toch voor wie sneller rijdt dan de toegestane snelheid dus afgunstige bullies moeten zich niet bemoeien.
Typisch afgunstige egotrippers die niet kunnen verdragen dat een ander sneller is of een mooiere wagen hebben.

En als een bumperklever achterop knalt, is die toch altijd in fout.
Als je een bumperklever hebt, ga dan aan de kant, dat is toch simpel en hoffelijk.
__________________
Drie dingen kunnen maar kort verborgen blijven:
de zon, de maan en de waarheid.
Oma is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 december 2023, 11:37   #34
brother paul
Secretaris-Generaal VN
 
brother paul's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 23 mei 2007
Berichten: 34.154
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Micele Bekijk bericht

Uw voorligger is bezig aan een noodstop, heeft uw ACC dat ook door?


Eindelijk.

En die achter jou op minder dan 1,5 sec volgt knalt in jouw koffer.

Ben jij nog altijd tegen de sensibilisering en het proberen te handhaven van bumperklevers?
de kans dat dit gebeurt is quasi nihil, omdat die ACC al netjes vertraagt veel sneller dat hij zou vertragen, maar op een rustige manier aan 50% remcapacitiet, en zo zorgt dat mijnheer zijn 100% kan gebruiken en voorkomt dat hij een staartbotsing heeft
brother paul is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 december 2023, 11:52   #35
brother paul
Secretaris-Generaal VN
 
brother paul's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 23 mei 2007
Berichten: 34.154
Standaard

t'is wel lastig discuteren met een kudde mensen die allemaal geen ACC gebruiken

Wat is er daar nu beter aan ?
1/ op snelweg rijdt een vrachtwagen aan 90km/u en jij rijdt 120km/u
je ziet op uw dashboard dat verschil in snelheid... En dat systeem werkt heel ver hoor, reken maar een paar 100meter hij gaat vertragen tenzij je wisselt van strook

2/ op snelweg rij je 120km/u ACC-klevend op 2 seconde , wel wat gebeurt er typisch: mens geeft gas van 90 naar 120, vanaf 120 vlakt uw acceleratie af want je rijdt anders een boete, en vanaf je merkt dat het verkeer verder vertraagt hef je de voet op rem je op de motor... Die ACC volgt gewoon... en idd op een manier dat jij nooit verrast bent.. Het is moeilijk om dat systeem te verassen

3/ Hoe kun je een ACC verrassen: typisch een auto die tussenvoegt. Dat betekent idd je hebt bvb 20m remafstand en die auto verkort uw remafstand naar 5meter... Wat doet hij, remmen natuurlijk... Hij zorgt dat hij terug 20meter heeft, hij vertraagt...

4/ Nog extremer: iemand voegt tussen en gaat remmen tot quasistilstand... Dus je bent uw volledige remafstand kwijt en hij duwt uw auto naar zero... Zelfs dan haalt de ACC meestal alles uit de kast.. Hij gaat idd NOODSTOP klaarzetten, maar idd opgelet hij remt dus weldegelijk volledig af... Uiteraard kan hij nog harder remmen door bij te duwen, maar dat is quasi bijna nooit nodig... Dus als je hoort die noodrem piepen duw je idd extra bij, maar dat is meestal echt niet nodig de auto remt voldoende, maar hé

5/ de situatie dat het idd een auto is die knalt in de staart van een file... Ja toegegeven dat remmen zou kunnen tekort schieten, maar meestal zal hij al zodanig hard vertraagd zijn dat uw botsing herleid is tot bumperschade; Maar laten we zeggen je wilt die bumperschade voorkomen, ja dan moet je idd bijduwen hé... met risico dat de achterligger knalt, maar hé niet getreurd dat is toch zijn fout...

wat is de 'latentie tijd' van een ACC...0.1seconde en verwaarloosbaar vgl met een mens...

https://ieeexplore.ieee.org/document/8884686

Laatst gewijzigd door brother paul : 27 december 2023 om 11:57.
brother paul is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 december 2023, 12:38   #36
Skobelev
Secretaris-Generaal VN
 
Skobelev's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 maart 2013
Locatie: Kinshasa aan de Dender
Berichten: 36.471
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door brother paul Bekijk bericht
50km/u /3600seconden = 13meter
Hoe weet jij dat een ACC-BMW die op 13m van uw rijdt een bumperklever is ?
Als die op twee (2) meter achter mij rijdt aan 50km/uur dan is dat een klever, niet?
__________________
Hope is nothing more than a postponed disappointment
Skobelev is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 27 december 2023, 12:41   #37
Skobelev
Secretaris-Generaal VN
 
Skobelev's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 maart 2013
Locatie: Kinshasa aan de Dender
Berichten: 36.471
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Oma Bekijk bericht
Gij nodigt ze nog wel uit tot bumperkleven met je gepest en dan maar jammeren over verkeersagressie als ze ontploffen.....

Bumperklevers?
Hoe? We staan toch altijd met zn allen in files?

Bovendien: wat is de oorzaak van bumperkleven?
Koppige linksrijders en pestkoppen die vlotte verkeers doorstroming verhinderen en files veroorzaken door te denken dat zij mogen bepalen hoe snel anderen rijden?
De boete is toch voor wie sneller rijdt dan de toegestane snelheid dus afgunstige bullies moeten zich niet bemoeien.
Typisch afgunstige egotrippers die niet kunnen verdragen dat een ander sneller is of een mooiere wagen hebben.

En als een bumperklever achterop knalt, is die toch altijd in fout.
Als je een bumperklever hebt, ga dan aan de kant, dat is toch simpel en hoffelijk.
Denk je dat dat enkel op de snelweg gebeurt? Als er nu eentje is die op de snelweg systematisch de meest rechtse vrije rijbaan neemt op de snelweg dan ben ik het wel. Je zal me nooit, maar dan ook nooit betrappen dat ik links of in het midden blijf rijden als er rechts plaats is.
__________________
Hope is nothing more than a postponed disappointment
Skobelev is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 27 december 2023, 14:05   #38
brother paul
Secretaris-Generaal VN
 
brother paul's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 23 mei 2007
Berichten: 34.154
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Skobelev Bekijk bericht
Denk je dat dat enkel op de snelweg gebeurt? Als er nu eentje is die op de snelweg systematisch de meest rechtse vrije rijbaan neemt op de snelweg dan ben ik het wel. Je zal me nooit, maar dan ook nooit betrappen dat ik links of in het midden blijf rijden als er rechts plaats is.
goed dat jij rechts rijdt, kan ik dan met ACC 125km/u links rijden
brother paul is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 december 2023, 14:06   #39
brother paul
Secretaris-Generaal VN
 
brother paul's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 23 mei 2007
Berichten: 34.154
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door hamac Bekijk bericht
- Niet iedereen heeft ACC.
- Niemand zou nog mogen invoegen (invoegen verkleint de afstand -> ACC reageert en vertraagt ->)
- Aparte rijbanen voor vrachtwagens

In theorie zou wanneer iedereen SAMEN begint te bollen zodra het verkeerslicht op groen sprint ook moeten kunnen, maar dat gebeurt nooit en mensen beginnen pas te bollen zodra de voorgaande wagen begint te bewegen.
Dit is een gelijkaardige utopie.

Ik lees nu over 'mijn Mazda'? Had jij geen Tesla?
1 Tesla vd vrouw en 2 Mercedes, de mazda was ter illustratie dat zowat elke fabrikant ACC aanbiedt, dat je echt niet moet sukkelen om dat nog als optie te nemen

Laatst gewijzigd door brother paul : 27 december 2023 om 14:07.
brother paul is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 december 2023, 16:32   #40
Oma
Europees Commissaris
 
Oma's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 februari 2010
Berichten: 6.654
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Skobelev Bekijk bericht
Denk je dat dat enkel op de snelweg gebeurt? Als er nu eentje is die op de snelweg systematisch de meest rechtse vrije rijbaan neemt op de snelweg dan ben ik het wel. Je zal me nooit, maar dan ook nooit betrappen dat ik links of in het midden blijf rijden als er rechts plaats is.
Nee, hoor, koppige linksrijders heb je tegenwoordig op elke baan met twee of meer rijstroken per rijrichting en dat zijn dan angsthazen die verderop links moeten afdraaien of pesters die weigeren om rechts te gaan rijden.
En dan krijg je natuurlijk bumperklevers.

Vaak ben je zelfs sneller via de rechtse rijbaan, die dan bijna leeg is, door die linkse idioten.
Maar automobilisten kunnen ze zelfs het verplichte ritsen of de verplichte reddingsstrook (sinds 2020) niet aangeleerd krijgen alsook het correcte gebruik van de richtingaanwijzers, niet bellen achter het stuur etc....
Maar dat is allemaal onbelangrijk als het gaat om verkeersveiligheid want dan is er maar éne boosdoener en dat is snelheid tot...nu...

De idioten van vias komen nu met het bumperkleven op de proppen...duh..
Dat wordt veroorzaakt door linksrijders die in overtreding zijn want je mag niet links blijven rijden.
En dan beginnen ze ook nog te leuteren over de tweesecondenregel.
Er moet 2 seconden afstand zijn, veiligheid eerst, hé? Maar ze kunnen het niet meten...
Zouden ze dan niet beter de oorzaak eens aanpakken en linksrijders beboeten? Daar zijn veel boetes mee te rapen!
Citaat:
Vias wil dat het bumperkleven wordt aangepakt met wegmarkeringen en sensibiliseringscampagnes.
Daarnaast start het verkeersinstituut in 2024 een pilootproject op met camera- en radarcontroles die inbreuken op de tweesecondenregel kunnen vaststellen.
Het hoge woord is eruit: de tweesecondenregel.
Daar zit volgens Vias de angel.
“Het huidige verkeersreglement stelt dat bestuurders voldoende afstand moeten bewaren tussen zichzelf en het voertuig voor zich.
Hoewel niet precies vastligt wat ‘voldoende’ is, “mag je er met gezond verstand van uitgaan dat het overeenkomt met de afstand die een voertuig op 2 seconden kan afleggen”, vindt Vias.
Helaas, maar een ‘voldoende’ is moeilijk meetbaar.
De tweesecondenregel mag dan wel die van het gezond verstand zijn, het is geen officiële wet.

“Nog niet”, horen we minister van Mobiliteit Georges Gilkinet (Ecolo) roepen.
De man die zelf alles per fiets doet, merkt op: “In de nieuwe wegcode zal die regel wel expliciet opgenomen worden.”
We zijn benieuwd. “Wel, er zal in staan dat, op wegen waar de maximumsnelheid hoger is dan 50 kilometer per uur, “voldoende veiligheidsafstand” neerkomt op “de afstand die het voertuig aflegt gedurende een periode van ten minste twee seconden”.
De groene fietser gaat da es regelen, séh..
Alleen voldoende veiligheidsafstand van twee seconden op wegen +50km/uur, op alle andere wegen hoeft het niet, bij 30/uur mag het bumperkleven

Groene gilkinet kan misschien voorstellen om verplicht aan de voor- en achterbumper van elk voertuig een meetlat te hangen die overeenkomt met 2 seconden afstand.
__________________
Drie dingen kunnen maar kort verborgen blijven:
de zon, de maan en de waarheid.
Oma is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 15:39.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be