Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Partijpolitiek en stromingen
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Partijpolitiek en stromingen In dit forum kun je discussiëren over (standpunten van) politieke partijen. en (standpunten van) politieke stromingen, al dan niet vertegenwoordigd door een (niet-partijpolitieke) organisatie.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 26 juli 2006, 10:07   #21
De Garde
Europees Commissaris
 
De Garde's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 januari 2004
Locatie: Meetjesland
Berichten: 6.889
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Steenbok66 Bekijk bericht
Op pagina 4 van HBvL staat desaangaande een interessante bijdrage van Eric Donckier:

Establishment
Er is iets vreemd aan de hand. Wat er ook gebeurt, Het VB lijkt er garen uit te spinnen. De moord op Joe Van Holsbeek door jonge vreemdelingen van het Noord-Afrikaans type, die later Poolse zigeuners bleken te zijn, kassa voor het VB. Een paar dagen later de moord op Luna en haar zwarte oppas Oulematou door een racistisch geinspireerde jongeman, en opnieuw winst voor het VB, omdat men in de reacties op de moord te fel met de beschuldigende vinger in de richting VB zou hebben gewezen. Nog even en het VB wint omdat het regent/niet regent, de zon schijnt/niet schijnt, men werk heeft/niet heeft, men een lief heeft/niet heeft... Verwonderlijk, maar niet voor onze observator.

Noël Slangen: "Voor politieke partijen zijn er maar twee basishoudingen mogelijk. Men behoort tot het establishment. Of men behoort tot het anti-establishment. In Vlaanderen behoren alle partijen, uitgezonderd het VB, tot het establishment. Dat is inderdaad ook het geval voor Groen!, zij het op een iets andere manier, deze partij is vooral in culturele en journalistieke middens succesvol, maar ook die behoren tot het establishment.
Er is dus maar een partij die tegen het establishment is, dat is het VB, en die rijft alle anti-stemmen binnen. Hoe goed partijen en politici hun best ook mogen doen, er zullen altijd mensen tegen zijn, er zullen altijd foert-stemmers zijn. Het heeft minder met het beleid te maken dan men denkt."
"Of er dan geen enkel kruit gewassen is tegen het VB? Men mag daarvoor vrezen. Er zijn een paar remedies. De afschaffing van de stemplicht in de hoop dat de foertstemmers thuis blijven. De grond van de onvrede wegnemen, maar dat is onbegonnen werk omdat in elke maatschappij en in elk land er steeds een potentie is van éénderde foertstemmers. Hopen op andere afwijzingspartijen zodat die de stemmen kunnen verdelen? Zoals in Wallonië, daar kunnen foertstemmers terecht bij FN, bij Ecolo en voor een stuk zelfs bij de PS. Hier hadden wij ooit Rossem en WOW, maar het is allemaal verdwenen."

tot daar eens een andere klok....

objectief of niet objectief....

ze komt van iemand van het establishment...

en een krant die niet tot het establishment behoort in het leven roepen...
om dan objectief te zijn...
leugens, etc... te vermijden....

als de VLD ,die ook op een bepaald ogenblik ontevredenen aangetrokken heeft, die gelukkig nu de rangen gaan verlaten, en wanneer ze tot het potentieel van de echte waarachtige liberalen (circa 15 tot 20 %) zal gereduceerd zijn.... dan zal het non-esablishment zijn pijlen opnieuw kunnen verschieten op bijvoorbeeld de tjeven en de sossen... die vroeger het meestal voor het zeggen hadden...
tenzij de echte goede beleidsmakers van de VLD (van de originelen) door de tjeven gevraagd worden wanneer ze het initiatief krijgen...

en het establishment zal steeds het beleid moeten voeren... want de "objectieve" wensen van de niet tot het establisment behorende VB... zijn niet realiseerbaar wegens 1/3 te klein...
of zelfs indien ze hoger dan tjeven/VNV'ers zouden zijn en het initiatief mogen nemen... dan mislukken ze en kunnen ze zich weer gaan verkneukelen in een eeuwig aanklagen... en verzamelen van malcontenten, voor welke reden ook...

misschien zou die krant er toch moeten komen... want dan kunnen de "objectieve" lezers eindelijk eens zien welk vlees ze in de kuip hebben bij de wereldverbeteraars van het non-establishment van het VB...

voila... Distel, als je me had willen treffen met je uitlatingen over de VLD...
neem dan aan dat ze me niet treffen... want het zijn uitingen van "miscontentement"...
want machtsmisbruik is gewoon ontevredenheid over het eindelijk bereiken van echte goede resultaten door het huidige beleid, niet perfect... maar toch beter dan het geknoei in veel aangelegenheden in de ons omringende landen...

en daarom, men zou die krant moeten mogelijk maken... dan wordt de mythe en de waterkop van het VB vlug doorgeprikt...

en dan zouden wij niet meer kunnen kissebissen... want dan is er geen VB meer....
Toch effe ter info dat Slangen zich schromelijk vergist als hij denkt dat de afschaffing van de opkomstplicht per definitie tot een vermindering van de anti-establishmentstem zal leiden.

Recente voorbeelden zijn de vorige gemeenteraadsverkiezingen in Rotterdam en de presidentsverkiezingen in Frankrijk, waar door het wegvallen van de 'civieke' kiezer de anti-establishmentpartijen hun volle kracht hebben laten gelden. Zolang die partij geloofwaardig blijft, zullen de mensen er blijven voor stemmen, zelfs als ze niet moeten.

Eerlijk gezegd is er maar één remedie tegen anti-establishmentbewegingen en dat zijn partijen met duidelijk onderscheiden programma's, en niet de ratatouille van vandaag. Maar dat maakt compromissen sluiten dan ineens wel een heel stuk moeilijker.
De Garde is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 juli 2006, 10:08   #22
Jazeker
Secretaris-Generaal VN
 
Jazeker's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 20 februari 2004
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 66.000
Stuur een bericht via MSN naar Jazeker
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Distel Bekijk bericht
Een objectief (voor zover je echt objectief kan zijn natuurlijk) dagblad zou een ware verfrissing zijn in een zee van leugens en propaganda. Alleen zal dit project dat doel nooit bereiken. Het is en blijft een partij-initiatief, en ik kan mij echt niet voorstellen dat ze de slechte kanten van het VB even hard in de verf zouden zetten als die van andere partijen.
Idem.

Wat de commentaar van Verstrepen betreft, denk ik dat papieren media juist nog wel steeds veel belang hebben. Het succes van www.demorgen.be of www.standaard.be is er ook maar enkel omwille van hun reputatie als papieren versie.

Ik hoop dat ze erin slagen om een objectieve krant neer te zetten. De pogingen uit het verleden tonen aan dat ze best niet over 1 nacht ijs gaan.
__________________
The oncoming storm







Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Flanelcondoom Bekijk bericht
*KNIP* Deze opmerking lijkt mij persoonlijk en onnodig grievend.
Nelle Pastorale Nelle Jazeker Nelle

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Duupje Bekijk bericht
Jep, heil Jazeker.

Laatst gewijzigd door Jazeker : 26 juli 2006 om 10:13.
Jazeker is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 juli 2006, 10:10   #23
Mitgard
Banneling
 
 
Mitgard's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 16 februari 2004
Berichten: 23.890
Standaard

ze kunnen toch ook gewoon dagelijks een pallieterke uitbrengen, dan hebben ze toch ook hun 'objectieve' VB-krant?
Mitgard is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 juli 2006, 10:19   #24
Distel
Secretaris-Generaal VN
 
Distel's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 juni 2003
Locatie: Meuhië
Berichten: 29.738
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Steenbok66 Bekijk bericht
voila... Distel, als je me had willen treffen met je uitlatingen over de VLD...
neem dan aan dat ze me niet treffen... want het zijn uitingen van "miscontentement"...
De explosie van VB-stemmen na het proces toont aan dat het meer is dan gewoon anti-establishment. Men is de machtsspelletjes beu. De traditionele partijen worden door eigen toedoen ontmaskerd als een bende dictatortjes, en steeds meer mensen weigeren nog op hen te stemmen. Terecht.
__________________
* Erfopvolging: een ander woord voor discriminatie op basis van afkomst
* Solidariteit is een gevoel van samenhorigheid en kan niet opgelegd worden. De N-Z transfers zijn dus per definitie geen solidariteit, want niet vrijwillig
* Democratie = demos + kratein (het volk heerst). Een land waar het laatste woord bij politici en niet bij de bevolking ligt, is dus per definitie geen democratie
* Er bestaat evenveel bewijs voor het bestaan van god als voor het bestaan van gele ruimtekaboutertjes
Distel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 juli 2006, 10:22   #25
Distel
Secretaris-Generaal VN
 
Distel's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 juni 2003
Locatie: Meuhië
Berichten: 29.738
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De Garde Bekijk bericht
Toch effe ter info dat Slangen zich schromelijk vergist als hij denkt dat de afschaffing van de opkomstplicht per definitie tot een vermindering van de anti-establishmentstem zal leiden.
Inderdaad. De traditionele partijen hebben wellicht ook het grootst aantal traditie-stemmers, mensen die erop stemmen omdat de ouders en grootouders dat ook doen of deden. Zij zullen de eersten zijn die thuisblijven.

Meer zelfs, het geeft aan dat Slangen zelf niet overtuigd is van zijn "anti-stem" uitleg. Indien het enkel en alleen om pure anti-establishment stemmen ging, zou hij weten dat het VB met stemrecht in de beste papieren zou zitten. De anti-stem is er immers een die vaak met plezier wordt uitgebracht...
__________________
* Erfopvolging: een ander woord voor discriminatie op basis van afkomst
* Solidariteit is een gevoel van samenhorigheid en kan niet opgelegd worden. De N-Z transfers zijn dus per definitie geen solidariteit, want niet vrijwillig
* Democratie = demos + kratein (het volk heerst). Een land waar het laatste woord bij politici en niet bij de bevolking ligt, is dus per definitie geen democratie
* Er bestaat evenveel bewijs voor het bestaan van god als voor het bestaan van gele ruimtekaboutertjes
Distel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 juli 2006, 10:31   #26
andev
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 2 februari 2004
Berichten: 23.507
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kim Bekijk bericht
Het zal er wel komen, er is nl. voorheen al een gelijksoortig project geweest. De eerste poging is echter redelijk snel opgedoekt wegens te weinig succes. (zie DS online).

De krant van het VB kan onmogelijk objectief zijn. Ze zal gericht zijn tegen links, tegen alles wat allochtoon is en ze zal alle feiten in een voor het VB gunstig daglicht voorstellen.
Terwijl de media waarover we nu beschikken meestal wel objectief is, en niet enkel de nadruk legt op wat in haar kraam past, en zoveel mogelijk zwijgt over wat niet in haar kraam past? En het VB doodzwijgt tenzij ze het negatief in het nieuws kunnen laten komen?
Een dergelijke krant mag er voor mijn part best komen, niets belet "de mensen" op zoek te gaan naar het waarheidsgehalte van wat ze lezen!
Veel beter dan het gemanipuleerde nieuws waar we slechts vernemen wat we volgens sommigen mogen vernemen.
andev is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 juli 2006, 10:48   #27
Steenbok66
Parlementsvoorzitter
 
Steenbok66's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 27 maart 2004
Locatie: Hesbaye, Haspengouw en Midden-Limburg
Berichten: 2.009
Standaard

voor mij is Slangen een commentaarschrijvers als een andere die bepaalde zienswijzen ontwikkeld... het is zijn beroep trouwens...

en waar hij geen gelijk heeft is trouwens het aantal echte Vlaams Nationalisten die er bij het VB zijn... hoeveel er dat zijn weet ik niet er durf ik niet te schatten... want er zijn goed menende mensen in alle partijen, al dan niet Vlaams Nationalisten... want elders zijn er ook Nationalisten die niet akkoord kunnen gaan met de "eigen volk eerst"-streven van het VB...

trouwens vroeger zegde ik al dat er bij de non-establishment aanklevers (misschien niet in die woorden maar wel in gedachten) er mensen zijn die overtuigd zijn dat alle heil uitsluitend uit een zeker separatisme te verwachten is...
maar er is ook een inspelen op de gevoelens van afwijzing van mensen van andere origine, terecht of ten onrechte... waartussen er mensen zijn die daar redenen denken voor te hebben...
maar daarom moet men dat 1/3de afwijzers van het establishment niet absoluut zien en zelfs veriabel in de tijd, naar gelang stromingen van inspelen op populaire afwijzingsthema's...

de luchtbel van het migrantenstemrecht is er zo een... pas op... ik was daar ook tegen maar daarvoor moest er tegen gestemd worden wat mijn vrienden ook deden en mijn zus ook met klem verdedigde... maar het is een feit dat men een beleid niet kan en mag opblazen voor een thema dat geen deel uitmaakt van het regeerakkoord... maar ik val in herhaling...

dus... mijn quote uit HBvL is een standpunt dat bijdraagt tot een anlyse tot beoordeling... en een niet slaafs volgen van een zogenaamd enkel obejctief kunnen zijn van een bepaalde partij die alvast inzake veel zaken vooringenomen is...
en vooringenomenheid is nooit objectief...

dus die krant???? objectief???? of de spreekbuis van bepaalde strekkingen...
Steenbok66 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 juli 2006, 10:59   #28
baarle
Eur. Commissievoorzitter
 
baarle's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 17 april 2006
Locatie: waar mijn stella staat
Berichten: 8.427
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Steenbok66 Bekijk bericht
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Noël Slangen
Het heeft minder met het beleid te maken dan men denkt.
En onvrede met het establishment heeft niets met het beleid te maken?

Wat een denker toch, die Slangen.

Citaat:
als de VLD ,die ook op een bepaald ogenblik ontevredenen aangetrokken heeft, die gelukkig nu de rangen gaan verlaten, en wanneer ze tot het potentieel van de echte waarachtige liberalen (circa 15 tot 20 %) zal gereduceerd zijn.... dan zal het non-esablishment zijn pijlen opnieuw kunnen verschieten op bijvoorbeeld de tjeven en de sossen... die vroeger het meestal voor het zeggen hadden...
Jij wil dus dat de VLD gaat schuilen in de oppositie om aan de pijlen van het VB te kunnen ontsnappen? Als dat geen bekentenis van machteloosheid is...

Citaat:
of zelfs indien ze hoger dan tjeven/VNV'ers
Oeps, historische slip of the mind...

Citaat:
en dan zouden wij niet meer kunnen kissebissen...
U denkt dus echt nog altijd dat het maar over wat kleinigheden gaat hé?
__________________

Laatst gewijzigd door baarle : 26 juli 2006 om 11:00.
baarle is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 juli 2006, 11:09   #29
Brugge Veilig en Leefbaar
Minister-President
 
Brugge Veilig en Leefbaar's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 1 november 2002
Locatie: Op den buiten
Berichten: 4.653
Standaard

Woeha, de zoveelste scheet in een netzak van breedsmoelkikker en mislukte "zakenman" ex-VLD'er Van Gaever. En de idioten van perskoelies nemen dit klakkeloos over. Wat gaan we nog allemaal meemaken...
Brugge Veilig en Leefbaar is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 juli 2006, 11:20   #30
Steenbok66
Parlementsvoorzitter
 
Steenbok66's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 27 maart 2004
Locatie: Hesbaye, Haspengouw en Midden-Limburg
Berichten: 2.009
Standaard

Citaat:
Jij wil dus dat de VLD gaat schuilen in de oppositie om aan de pijlen van het VB te kunnen ontsnappen? Als dat geen bekentenis van machteloosheid is...


Citaat:
of zelfs indien ze hoger dan tjeven/VNV'ers


Oeps, historische slip of the mind...
neen, �* propos VLD... ik heb nu mijn vorige gedachtengangen terzake niet opnieuw volledig ontwikkeld...
ik was er ene die op het congres tegenstemde tegen de verruiming... maar eens dat ze gestemd was heb ik ze aanvaard...
en ik heb daar al vaker hier kanttekeningen bij gezet.. o.a. dat op een bepaald ogenblik die verruiming een machtsfactor was in de regeerprogramma onderhandelingen en die bij de regeringsvorming een geod beleid dat we sinds 1999 kenden mogelijk gemaakt heeft...
en dat zou hebben kunnen verder gezet worden indien men er geen luxeproblemen bijgesleurd had die dae aandacht kregen boven de belangrijke zaken...
desalniettemin heb ik hier vaker gezegd dat zelfs wij echte lieberalen tevreden zijn met het gevoerde beleid... beter dan dat van vele decennia voordien...

maar als de kiezer voor de redenen van afwijzing van het establishment de zaken anders wil... awel, dan aanvaard ik dat om mij terugte plooien voor enkele jaren op de machtspositie van de 15-20 % van de VLD in zijn zuivere vorm... trouwens alle VLD kiezers van 1999 en 2003 waren geen leden... en degenen die zich afkeerden wegens die flauwe kul van migrantenstemrecht, BHV, etc in 2004 zijn geen VLD'ers maar vlottende kiezers die wegens bepaalde dingen stemden...

�* props VNV: dat was effectief een verkeerde melding van iets dat ik denk maar niet mocht zeggen... waarvoor mijn excuus...
en waarom ik dat denk... cf... de postings waar ik relateerde dat ik als peuter door die hordes van het VNV werd afgetroefd... die dat deden onder bescherming van hun inspirators van dat ogenblik...
en omdat sommigen van die aftroevers of hun gebroed nu bij die huidige iets anders genoemde partij zitten...
mijn excuus voor iets wat men mag denken of vermoeden, maar niet zeggen...

Laatst gewijzigd door Steenbok66 : 26 juli 2006 om 11:20.
Steenbok66 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 juli 2006, 11:31   #31
rik47
Gouverneur
 
Geregistreerd: 20 maart 2004
Berichten: 1.406
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mitgard Bekijk bericht
ze kunnen toch ook gewoon dagelijks een pallieterke uitbrengen, dan hebben ze toch ook hun 'objectieve' VB-krant?
Als men voor de nieuwe krant van het VB dezelfde financiële overlevingsstrategie en subsidiëring handhaaft als voor het rioolkrantje De Morgen kunnen ze bij het VB op beide oren slapen.
rik47 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 juli 2006, 11:49   #32
Knuppel
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 21 juni 2002
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 115.297
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Steenbok
desalniettemin heb ik hier vaker gezegd dat zelfs wij echte lieberalen tevreden zijn met het gevoerde beleid...

...en degenen die zich afkeerden wegens die flauwe kul van migrantenstemrecht, BHV, etc in 2004 zijn geen VLD'ers maar vlottende kiezers die wegens bepaalde dingen stemden...
De 'flauwe kul' al gelezen in de 'Vlaamse' krantencommentaren van vandaag, Steenbokske?

En wegens welke 'bepaalde dingen' keerden zoveel 'vlottende' kiezers zich dan wel van de VLD af volgens jou?

Blijkbaar heb je toch niet meer zo'n groot vertrouwen in de glazen bol waarin je kort gelezen nog zag dat 'de Belgen' nog redelijk intelligente mensen zijn die Paars gingen toelaten op de goed ingeslagen weg verder te gaan...

In mijn glazen bol staat al jaren dat het een tripartite der 'grote' (dus eigenlijk te klein wordende) politieke families wordt. Wat gisteren bevestigd werd in de krant van Luc vander Kelen (toch geen VB-gazet...) onder de titel: Minstens drie politieke families nodig om volgend jaar regering te vormen. Di Rupo grootste kanshebber voor premierschap.

Voor er met zes zelfs aan die 'goed ingeslagen weg' kan verder getimmerd worden zie ik in mijn glazen bol echter nog heel wat vooraf....en vooral, �*chter-af, gaan...

Laatst gewijzigd door Knuppel : 26 juli 2006 om 11:50.
Knuppel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 juli 2006, 11:58   #33
Knuppel
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 21 juni 2002
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 115.297
Standaard

Citaat:
De zware tol van een collectieve dwaasheid

luc van der kelen

Eind juli loopt de inschrijving van niet-Belgen af om op 8 oktober te gaan stemmen. De conclusie kan nu gemaakt worden: het stemrecht voor migranten is een eclatante mislukking. Het is de mislukking van de nog jonge eeuw. De leiders van de Belgische politiek blijken voor enkele percentjes hun geloofwaardigheid bij de grote meerderheid van het kiezerskorps op het spel te hebben gezet. De leiders van de SP.A en PS liepen de groenen achterna, vrezend voor een paar luttele linkse stemmen. Het gewin was evenwel te verwaarlozen. Terzelfder tijd was het verlies aan democratische stemmen aan de rechterzijde gigantisch en de winst van extreem-rechts even enorm. De leiders van de VLD hebben omwille van dit dossier een zelfmoordpoging ondernomen, waarvan ze de littekens nog dragen, omdat ze hierover elkaar zijn gaan bevechten.


Ze kunnen niet eens zeggen dat ze niet waren gewaarschuwd. Vrijwel alle opiniemakers, alle mensen met enig gezond verstand, op enkele verdwaasde linkse geesten na, hebben gewaarschuwd om van het migrantenstemrecht geen halszaak te maken. Het heeft niet geholpen. De verdwazing van de leiders van het land, van de hele generatie Stevaert-Verhofstadt-Michel-Di Rupo en anderen was totaal, de kloof met de realiteit van de mensen ging van hier tot de planeet Mars.
Knuppel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 juli 2006, 12:00   #34
baarle
Eur. Commissievoorzitter
 
baarle's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 17 april 2006
Locatie: waar mijn stella staat
Berichten: 8.427
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Steenbok66 Bekijk bericht
maar als de kiezer voor de redenen van afwijzing van het establishment de zaken anders wil...
Het establishment wordt afgewezen omwille van haar beleid. Of beter haar weigering om een beleid te voeren.
__________________
baarle is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 juli 2006, 12:00   #35
Jazeker
Secretaris-Generaal VN
 
Jazeker's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 20 februari 2004
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 66.000
Stuur een bericht via MSN naar Jazeker
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Steenbok66 Bekijk bericht
voor mij is Slangen een commentaarschrijvers als een andere die bepaalde zienswijzen ontwikkeld... het is zijn beroep trouwens...
Nee, hij is een afgelekte communicatie/marketing specialist die door Verhofstadt heel veel geld betaald wordt om te laten uitschijnen dat Paars goed bezig is. Je kan evengoed aan een CEO van Inbev vragen of Jupiler lekker is.
__________________
The oncoming storm







Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Flanelcondoom Bekijk bericht
*KNIP* Deze opmerking lijkt mij persoonlijk en onnodig grievend.
Nelle Pastorale Nelle Jazeker Nelle

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Duupje Bekijk bericht
Jep, heil Jazeker.
Jazeker is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 juli 2006, 12:13   #36
Knuppel
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 21 juni 2002
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 115.297
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jazeker Bekijk bericht
Nee, hij is een afgelekte communicatie/marketing specialist die door Verhofstadt heel veel geld betaald wordt om te laten uitschijnen dat Paars goed bezig is. Je kan evengoed aan een CEO van Inbev vragen of Jupiler lekker is.
Het 'commentaar' dat Slangen schrijft wordt trouwens om één of andere reden zorgvuldig binnen de muren van Verhofstadt's kabinet gehouden.
__________________
Panda:Er is niets mis met die uitspraak uit de mond van Toback of Francken.Uiteraard wel als dat uit de bek van PhDW zou komen.De eerste 2 zijn democraten, de laatste is een fascist.
Knuppel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 juli 2006, 12:17   #37
1handclapping
Europees Commissaris
 
1handclapping's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 juli 2003
Locatie: Antwerpen-Deurne
Berichten: 7.132
Standaard

De politieke partijen konden het zich op een gegeven moment niet meer veroorloven een krant effectief te financieren. Om een lang verhaal kort te maken : het uitgeven van kranten is een zuiver commerciële bedoening geworden en men moet een "opinie" in een krant zoveel mogelijk marginalizeren.
Dit doet mlen door duidelijk afgelijnd "opniestukken" te publiceren en door ook "derden" uit te nodigen om "opniestukken" te schrijven.

Mezt dit alles moet men nauwkeurig zijn lezersbestand in de gaten houden
m.a.w. schrijven wat de lezers graag horen en wat anderen er eventueel kan toe aanzetten om de krant te kopen.

Wat Vlaams Belang betreft is het simpel : waar andere partijen niet in staat zijn een krant te financieren is Vlaams Belang daartoe eveneens niet in staat.
Er hebben reeds ondernemers met het idee gespeeld, pogingen ondrnomen om een "Rechts" weekblad uit te geven : dit was geen commercieël succes.

Vlaams Belang deelt wel regelmatig krantjes uit via gratis bedeling in brievenbussen. Zelfs bij de VB kiezers en ik zou zelfs zeggen bij de meeste mandatarissen gaat dit veelal recht de vuilnis in. Stellingen van bv. Anke Vandermeersch dat mannen die haar achternafluiten als ze een minirok aan heeft dikwijls marokkanen zijn is volgens mij geen relevant nieuws.


Het fraaiste propagandanieuws koimt van de politieke beweging "Nee" : die wordt met 10 gekozenen in de gemeenteraad volgens eigen zeggen de sterkste fractie ! Dat is nu eens nieus dat door de stoute media in de doofpot gestopt wordt.
1handclapping is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 juli 2006, 12:18   #38
Zwarte Spion
Banneling
 
 
Zwarte Spion's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 maart 2004
Locatie: Antwerpen
Berichten: 1.997
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mitgard Bekijk bericht
ze kunnen toch ook gewoon dagelijks een pallieterke uitbrengen, dan hebben ze toch ook hun 'objectieve' VB-krant?
Wel er bij zeggen dat 't Pallieterke géén Vlaams Belangweekblad is hé!
Zwarte Spion is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 juli 2006, 12:25   #39
ilfalco
Minister-President
 
Geregistreerd: 19 mei 2004
Berichten: 5.796
Standaard

het wordt idd tijd dat de rechtse kiezer ook vertegenwoordiging in de media krijgt...

En sinds de GVA de GVj geworden is is het helemaal PC eenheidsworst.
ilfalco is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 juli 2006, 12:26   #40
Steenbok66
Parlementsvoorzitter
 
Steenbok66's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 27 maart 2004
Locatie: Hesbaye, Haspengouw en Midden-Limburg
Berichten: 2.009
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
De 'flauwe kul' al gelezen in de 'Vlaamse' krantencommentaren van vandaag, Steenbokske?

En wegens welke 'bepaalde dingen' keerden zoveel 'vlottende' kiezers zich dan wel van de VLD af volgens jou?

Blijkbaar heb je toch niet meer zo'n groot vertrouwen in de glazen bol waarin je kort gelezen nog zag dat 'de Belgen' nog redelijk intelligente mensen zijn die Paars gingen toelaten op de goed ingeslagen weg verder te gaan...

In mijn glazen bol staat al jaren dat het een tripartite der 'grote' (dus eigenlijk te klein wordende) politieke families wordt. Wat gisteren bevestigd werd in de krant van Luc vander Kelen (toch geen VB-gazet...) onder de titel: Minstens drie politieke families nodig om volgend jaar regering te vormen. Di Rupo grootste kanshebber voor premierschap.

Voor er met zes zelfs aan die 'goed ingeslagen weg' kan verder getimmerd worden zie ik in mijn glazen bol echter nog heel wat vooraf....en vooral, �*chter-af, gaan...
neen, mijn vertrouwen blijft volledig... precies omdat die partij die ik niet meer mag noemen zoals ik wil, geen alternatief biedt...
en als je eerlijk bent... dan heb ik meermaals geschreven dat een tri-partite van de democratische partijen met aan elke kant hun Noordelijke en Zuiderlijke vleugels... zekerheid biedt om een goed beleid voort te zetten...
maar als realist weet ik dat na 4 �* 8 jaar er steeds een wissel van invloeden komt...
en voor mij is de VLD goede inbreng na een evntueel stapje terug ... als dat gebeurt wat nog niet zeker is... geen probleem...
en waarom zeg ik dat... omdat heel waarschijnlijk de grootste hoop nadenkende kiezers in 2007 zal inzien dat de partij wier naam ik niet meer mag noemen zoals ik hem zie, geen maar dan ook geen alternatief biedt...

en wat de krant van Van der Kelen betreft...
die heb ik destijds opgezegd (na tientallen jaren abonneeschap) omdat die Van der Kelen een persoonlijke vete uitvecht tegen de Premier en zijn strandpunten volgens mij reine veuile VB standpunten zijn...

de echte VLD'ers moeten trouwens van HLN steeds weiniger hebben...
maar ja, niet VLD'ers weten het altijd beter...

wait and see...
anti democratische partijen zijn is nu in bij de non-democraten...
gesteund oor de anti'ers van alle slag... tegen het "establishment"... dat wel nog de economische en sociale macht vertegenwoordigt... hier en elders...
__________________
Het oude Land van Loon en Luiks Haspengouw in de Eurregio Maas-Rijn, zijn mijn geliefde verblijfsplaatsen...

Laatst gewijzigd door Steenbok66 : 26 juli 2006 om 12:32.
Steenbok66 is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 11:13.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be